Ga eens uitrekenen hoeveel je later denkt nodig te hebben voor het leven dat je voor je ziet en zet dat af tegen het salaris als palletsorteerder. Schrik je, heb je genoeg motivatie, vind je het wel best dan gewoon stoppen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:01 schreef xEvaa het volgende:
Pfff...Iemand een idee wat ik moet doen? Of hoe ik mijn motivatie terug krijg aangezien ik nog 3 jaar leerplicht heb...
Och ja verrek, TS is een pubermeisje van vijftienquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:16 schreef trovey het volgende:
TS is heftig aan het puberen, ik wil niets, ik doe niets en ik weet het allemaal al en beter dan anderen.![]()
Denk eens even goed na voordat je je (school)leven helemaal verkloot en realiseer je wat je mu doet en wat de gevolgen zullen zijn.![]()
Hopelijk krijg je op tijd door dat wat je nu doet nergens toe gaat leiden.
Motivatie? Omdat je anders vieze oude mannetjes moet neuken om te kunnen etenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:01 schreef xEvaa het volgende:
Hallo,
Ik ben een meisje van 15 jaar en heb sinds een tijdje het gevoel dat school gewoon niks voor mij is, ik vind het gewoon tijdverspilling.
Ik heb het eigenlijk op school altijd naar mijn zin gehad, en dat heb ik qua vrienden en leraren en alles nog steeds zo, ik ben ook nooit gepest ofzo en heb goede vrienden en een leuke klas. Toch heb ik nu het gevoel dat het allemaal tijdverspilling is. Sinds dit jaar leer ik ook niet meer veel voor toetsen, we hebben er al een aantal gehad en allemaal had ik onvoldoendes. Ik heb ook wel een probleem, namelijk te laat komen, wat ik dit jaar alweer te vaak geweest ben (in 1 maand ofzo alweer 12 keer), daar heb ik ook voor bij Bureau Halt gelopen, dat was vorig jaar, toen had ik nog geen last van dat motivatie gebrek zoals nu en wilde ik er echt weer voor gaan om op tijd te komen. Maar nu vind ik alles onzin. Waarom school? Elke dag om 7 uur opstaan en je hele dag verdoen in zo'n gebouw, en dan straks voor je werk nog steeds, en als je dan op je 80ste ofzo een keer met pensioen mag dan is het enige wat je nog kan een beetje achter de geraniums zitten. Waarom nu al je tijd verspillen met school? Nu kun je juist alles nog doen en ben je fit! Ja, je hebt een diploma nodig voor je baan later voor geld, maar waarom moet je daarvoor nu al met alles beginnen?
Ik wil gewoon dingen doen. Ik meld me de laatste tijd ook erg vaak ziek omdat ik gewoon geen zin heb in al die shit, ik word er helemaal moe van en dan kan ik me ook gewoon niet meer concentreren. Ik ga veel liever leuke dingen doen, maarja dan heb je mijn ouders ook weer die lopen te zeiken over te laat komen en het ziekmelden, terwijl ik dan echt gewoon doodmoe ben. Het slaat allemaal nergens op.
Met 2 dagen school in de week zou ik dan nog kunnen leven, maar waarom vijf? Pfff...Iemand een idee wat ik moet doen? Of hoe ik mijn motivatie terug krijg aangezien ik nog 3 jaar leerplicht heb...Ik snap ook niet waar dit vandaan komt, want zoals ik al zei heb ik het met mijn klas en mijn vrienden nog altijd gezellig.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:30 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Misschien is zwanger worden van ene T-Ray een goed idee? En dat je het kind dan Desteney noemt?
En met een uitkering in Bulgarije wonen niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:20 schreef Dven het volgende:
Scholing is een verspilling van tijd en creatiteit.
Zou voor veel mensen een verrijking van het leven betekenen. Ik snap je punt echter niet. Of wilde je soms een grappige opmerking maken? Dat is je namelijk niet gelukt.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:53 schreef Deshain het volgende:
[..]
En met een uitkering in Bulgarije wonen niet?
Het was geen grappig bedoelde opmerking, het was een reactie op de bittere ironie dat je iemand van 15 (!) even tussen neus en lippen aanbeveelt te stoppen met haar opleiding omdat het zonde van je tijd is terwijl je als steuntrekker in een 3e wereldland woont en dat er even vergeet bij te vermelden...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Zou voor veel mensen een verrijking van het leven betekenen. Ik snap je punt echter niet. Of wilde je soms een grappige opmerking maken? Dat is je namelijk niet gelukt.
Dat je zelf nog het verstandelijk vermogen van een ei had op je vijftiende levensjaar wil niet zeggen dat dit voor iedereen het geval is.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:01 schreef Deshain het volgende:
[..]
Het was geen grappig bedoelde opmerking, het was een reactie op de bittere ironie dat je iemand van 15 (!)
Als zij de pro's en contra's voor haarzelf goed overwogen heeft is dat ik helemaal geen vreemde raad. Enfin, ik ben me er wel van bewust dat FOK! natuurlijk een commune vol autisten is die alles volgens de absolute en afgebakende paden moeten doen omdat ze anders in de war raken. Reacties zoals die van jou zijn dus te verwachten.quote:even tussen neus en lippen aanbeveelt te stoppen met haar opleiding
Dus jij denkt dat ik van een uitkering leef? Fout gedacht. De gemiddelde NL'er zal al een moord doen voor mijn inkomen. Maar vooral ieder zinnetje dat je ergens opvangt voor waarheid aannemen. Daar kom je ver mee!quote:terwijl je als steuntrekker
Bewijs je toch maar mooi even dat scholing inderdaad weinig doet aangezien jij de definitie van 'de derde wereld' uberhaupt niet kent.quote:in een 3e wereldland woont
TS komt op mij niet over als een vroegwijs persoontjequote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat je zelf nog het verstandelijk vermogen van een ei had op je vijftiende levensjaar wil niet zeggen dat dit voor iedereen het geval is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |