abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132035978
Hallo,

Ik ben een meisje van 15 jaar en heb sinds een tijdje het gevoel dat school gewoon niks voor mij is, ik vind het gewoon tijdverspilling.

Ik heb het eigenlijk op school altijd naar mijn zin gehad, en dat heb ik qua vrienden en leraren en alles nog steeds zo, ik ben ook nooit gepest ofzo en heb goede vrienden en een leuke klas. Toch heb ik nu het gevoel dat het allemaal tijdverspilling is. Sinds dit jaar leer ik ook niet meer veel voor toetsen, we hebben er al een aantal gehad en allemaal had ik onvoldoendes. Ik heb ook wel een probleem, namelijk te laat komen, wat ik dit jaar alweer te vaak geweest ben (in 1 maand ofzo alweer 12 keer), daar heb ik ook voor bij Bureau Halt gelopen, dat was vorig jaar, toen had ik nog geen last van dat motivatie gebrek zoals nu en wilde ik er echt weer voor gaan om op tijd te komen. Maar nu vind ik alles onzin. Waarom school? Elke dag om 7 uur opstaan en je hele dag verdoen in zo'n gebouw, en dan straks voor je werk nog steeds, en als je dan op je 80ste ofzo een keer met pensioen mag dan is het enige wat je nog kan een beetje achter de geraniums zitten. Waarom nu al je tijd verspillen met school? Nu kun je juist alles nog doen en ben je fit! Ja, je hebt een diploma nodig voor je baan later voor geld, maar waarom moet je daarvoor nu al met alles beginnen?

Ik wil gewoon dingen doen. Ik meld me de laatste tijd ook erg vaak ziek omdat ik gewoon geen zin heb in al die shit, ik word er helemaal moe van en dan kan ik me ook gewoon niet meer concentreren. Ik ga veel liever leuke dingen doen, maarja dan heb je mijn ouders ook weer die lopen te zeiken over te laat komen en het ziekmelden, terwijl ik dan echt gewoon doodmoe ben. Het slaat allemaal nergens op.
Met 2 dagen school in de week zou ik dan nog kunnen leven, maar waarom vijf? Pfff...Iemand een idee wat ik moet doen? Of hoe ik mijn motivatie terug krijg aangezien ik nog 3 jaar leerplicht heb...Ik snap ook niet waar dit vandaan komt, want zoals ik al zei heb ik het met mijn klas en mijn vrienden nog altijd gezellig.
pi_132036048
Je hoeft geen diploma te halen om werk te vinden!
Gewoon stoppen met school dus.
In Amsterdam is meer dan voldoende werkgelegenheid voor dit soort types.

Mvg,
Aad
pi_132036076
Ik denk dat je het beste met iemand kunt praten van de school (counselor of dergelijks) of je ouders. Misschien is er toch meer aan de hand dan dat jij zelf door hebt.
pi_132036150
Jij gaat heel ver komen met deze instelling :')
pi_132036166
Kom over 5 jaar even terug om het feit dat je nergens aan de bak komt omdat je geen diploma hebt en dan je alleen maar kut klussen kan krijgen.
pi_132036224
dus je wilt nu een paar jaar lanterfanten en als je dat gehad hebt wil je weer eens aan een opleiding of werk denken?
wie gaat dat betalen? je ouders?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:14:30 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_132036340
je bent gewoon lui en hebt geen zin in studeren
ga in de keuken werken, is leuk, horeca-opleiding, kok
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_132036404
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:01 schreef xEvaa het volgende:
Pfff...Iemand een idee wat ik moet doen? Of hoe ik mijn motivatie terug krijg aangezien ik nog 3 jaar leerplicht heb...
Ga eens uitrekenen hoeveel je later denkt nodig te hebben voor het leven dat je voor je ziet en zet dat af tegen het salaris als palletsorteerder. Schrik je, heb je genoeg motivatie, vind je het wel best dan gewoon stoppen.

#yolo
pi_132036423
TS is heftig aan het puberen, ik wil niets, ik doe niets en ik weet het allemaal al en ik weet het beter dan anderen. :')
Denk eens even goed na voordat je je (school)leven helemaal verkloot en realiseer je wat je nu doet en wat de gevolgen zullen zijn. ;)
Hopelijk krijg je op tijd door dat wat je nu doet nergens toe gaat leiden. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_132036469
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:16 schreef trovey het volgende:
TS is heftig aan het puberen, ik wil niets, ik doe niets en ik weet het allemaal al en beter dan anderen. :')
Denk eens even goed na voordat je je (school)leven helemaal verkloot en realiseer je wat je mu doet en wat de gevolgen zullen zijn. ;)
Hopelijk krijg je op tijd door dat wat je nu doet nergens toe gaat leiden. :*
Och ja verrek, TS is een pubermeisje van vijftien :')
Zou maar goed nadenken TS, anders beland je op zeker in de prostitutie :)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:20:29 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132036543
Gewoon doen, ik ben ook gestopt met school toen ik zestien werd en ik heb er nu acht jaar later nog steeds geen spijt van. Integendeel! Scholing is een verspilling van tijd en creatiteit. En dan moet je de mooiste jaren van je leven ook nog als arme student doorbrengen ook :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:24:40 #12
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_132036673
jij komt er wel....
Real men don`t play with fire, they play in it!
pi_132036861
Misschien is zwanger worden van ene T-Ray een goed idee? En dat je het kind dan Desteney noemt?
pi_132036898
Creatiteit.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_132037116
Het lijkt inderdaad jammer om zo veel tijd door te brengen in een instituut waarvan de waarde zich op een veel langere termijn pas uitbetaalt. Je merkt terecht op dat je in een fase van je leven zit waarbij je lichamelijk fit bent en dat later na je schoolperiode zal afnemen. Je zou nu inderdaad in jouw ogen leuke dingen kunnen doen en school aan je voorbij laten gaan, maar dat betekent dat je in je volwassenheidsfase een stuk minder vrijheid zult hebben. Je zult later een stuk minder leuke dingen kunnen doen als je een weinig uitdagende baan hebt zonder toekomstperspectief en een lage financiële compensatie. Dat is het moment waarop je zult denken: "Had ik in mijn jonge jaren maar wat langer m'n best op school gedaan".
pi_132037130
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:01 schreef xEvaa het volgende:
Hallo,

Ik ben een meisje van 15 jaar en heb sinds een tijdje het gevoel dat school gewoon niks voor mij is, ik vind het gewoon tijdverspilling.

Ik heb het eigenlijk op school altijd naar mijn zin gehad, en dat heb ik qua vrienden en leraren en alles nog steeds zo, ik ben ook nooit gepest ofzo en heb goede vrienden en een leuke klas. Toch heb ik nu het gevoel dat het allemaal tijdverspilling is. Sinds dit jaar leer ik ook niet meer veel voor toetsen, we hebben er al een aantal gehad en allemaal had ik onvoldoendes. Ik heb ook wel een probleem, namelijk te laat komen, wat ik dit jaar alweer te vaak geweest ben (in 1 maand ofzo alweer 12 keer), daar heb ik ook voor bij Bureau Halt gelopen, dat was vorig jaar, toen had ik nog geen last van dat motivatie gebrek zoals nu en wilde ik er echt weer voor gaan om op tijd te komen. Maar nu vind ik alles onzin. Waarom school? Elke dag om 7 uur opstaan en je hele dag verdoen in zo'n gebouw, en dan straks voor je werk nog steeds, en als je dan op je 80ste ofzo een keer met pensioen mag dan is het enige wat je nog kan een beetje achter de geraniums zitten. Waarom nu al je tijd verspillen met school? Nu kun je juist alles nog doen en ben je fit! Ja, je hebt een diploma nodig voor je baan later voor geld, maar waarom moet je daarvoor nu al met alles beginnen?

Ik wil gewoon dingen doen. Ik meld me de laatste tijd ook erg vaak ziek omdat ik gewoon geen zin heb in al die shit, ik word er helemaal moe van en dan kan ik me ook gewoon niet meer concentreren. Ik ga veel liever leuke dingen doen, maarja dan heb je mijn ouders ook weer die lopen te zeiken over te laat komen en het ziekmelden, terwijl ik dan echt gewoon doodmoe ben. Het slaat allemaal nergens op.
Met 2 dagen school in de week zou ik dan nog kunnen leven, maar waarom vijf? Pfff...Iemand een idee wat ik moet doen? Of hoe ik mijn motivatie terug krijg aangezien ik nog 3 jaar leerplicht heb...Ik snap ook niet waar dit vandaan komt, want zoals ik al zei heb ik het met mijn klas en mijn vrienden nog altijd gezellig.
Motivatie? Omdat je anders vieze oude mannetjes moet neuken om te kunnen eten
pi_132037515
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:30 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Misschien is zwanger worden van ene T-Ray een goed idee? En dat je het kind dan Desteney noemt?
:Y
pi_132037593
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:20 schreef Dven het volgende:
Scholing is een verspilling van tijd en creatiteit.
En met een uitkering in Bulgarije wonen niet?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:54:56 #19
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_132037632
Je zit nu nog op de middelbare school lijkt me?
Die op zijn minst afmaken lijkt me toch wel handig....
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:55:19 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132037637
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:53 schreef Deshain het volgende:

[..]

En met een uitkering in Bulgarije wonen niet?
Zou voor veel mensen een verrijking van het leven betekenen. Ik snap je punt echter niet. Of wilde je soms een grappige opmerking maken? Dat is je namelijk niet gelukt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_132037810
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Zou voor veel mensen een verrijking van het leven betekenen. Ik snap je punt echter niet. Of wilde je soms een grappige opmerking maken? Dat is je namelijk niet gelukt.
Het was geen grappig bedoelde opmerking, het was een reactie op de bittere ironie dat je iemand van 15 (!) even tussen neus en lippen aanbeveelt te stoppen met haar opleiding omdat het zonde van je tijd is terwijl je als steuntrekker in een 3e wereldland woont en dat er even vergeet bij te vermelden...
pi_132037974
Gewoon blijven gaan, ik dacht ook zo toen ik 15 was en heb vervolgens mijn hele toekomst verneukt. :')
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:11:16 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132038070
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:01 schreef Deshain het volgende:

[..]

Het was geen grappig bedoelde opmerking, het was een reactie op de bittere ironie dat je iemand van 15 (!)
Dat je zelf nog het verstandelijk vermogen van een ei had op je vijftiende levensjaar wil niet zeggen dat dit voor iedereen het geval is.
quote:
even tussen neus en lippen aanbeveelt te stoppen met haar opleiding
Als zij de pro's en contra's voor haarzelf goed overwogen heeft is dat ik helemaal geen vreemde raad. Enfin, ik ben me er wel van bewust dat FOK! natuurlijk een commune vol autisten is die alles volgens de absolute en afgebakende paden moeten doen omdat ze anders in de war raken. Reacties zoals die van jou zijn dus te verwachten.

quote:
terwijl je als steuntrekker
Dus jij denkt dat ik van een uitkering leef? Fout gedacht. De gemiddelde NL'er zal al een moord doen voor mijn inkomen. Maar vooral ieder zinnetje dat je ergens opvangt voor waarheid aannemen. Daar kom je ver mee!

quote:
in een 3e wereldland woont
Bewijs je toch maar mooi even dat scholing inderdaad weinig doet aangezien jij de definitie van 'de derde wereld' uberhaupt niet kent.

Echt, je faalt in alle opzichten. Beter houd je gewoon je mond want op dit moment ben je enkel jezelf voor lul aan het zetten.
pi_132038261
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat je zelf nog het verstandelijk vermogen van een ei had op je vijftiende levensjaar wil niet zeggen dat dit voor iedereen het geval is.

TS komt op mij niet over als een vroegwijs persoontje :{w
pi_132038394
Mensen via een forum aanraden, zonder dat je de situatie kent, omdat jij gestopt bent met school en succesvol bent, dat getuigt idd van intelligentie.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')