abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132035978
Hallo,

Ik ben een meisje van 15 jaar en heb sinds een tijdje het gevoel dat school gewoon niks voor mij is, ik vind het gewoon tijdverspilling.

Ik heb het eigenlijk op school altijd naar mijn zin gehad, en dat heb ik qua vrienden en leraren en alles nog steeds zo, ik ben ook nooit gepest ofzo en heb goede vrienden en een leuke klas. Toch heb ik nu het gevoel dat het allemaal tijdverspilling is. Sinds dit jaar leer ik ook niet meer veel voor toetsen, we hebben er al een aantal gehad en allemaal had ik onvoldoendes. Ik heb ook wel een probleem, namelijk te laat komen, wat ik dit jaar alweer te vaak geweest ben (in 1 maand ofzo alweer 12 keer), daar heb ik ook voor bij Bureau Halt gelopen, dat was vorig jaar, toen had ik nog geen last van dat motivatie gebrek zoals nu en wilde ik er echt weer voor gaan om op tijd te komen. Maar nu vind ik alles onzin. Waarom school? Elke dag om 7 uur opstaan en je hele dag verdoen in zo'n gebouw, en dan straks voor je werk nog steeds, en als je dan op je 80ste ofzo een keer met pensioen mag dan is het enige wat je nog kan een beetje achter de geraniums zitten. Waarom nu al je tijd verspillen met school? Nu kun je juist alles nog doen en ben je fit! Ja, je hebt een diploma nodig voor je baan later voor geld, maar waarom moet je daarvoor nu al met alles beginnen?

Ik wil gewoon dingen doen. Ik meld me de laatste tijd ook erg vaak ziek omdat ik gewoon geen zin heb in al die shit, ik word er helemaal moe van en dan kan ik me ook gewoon niet meer concentreren. Ik ga veel liever leuke dingen doen, maarja dan heb je mijn ouders ook weer die lopen te zeiken over te laat komen en het ziekmelden, terwijl ik dan echt gewoon doodmoe ben. Het slaat allemaal nergens op.
Met 2 dagen school in de week zou ik dan nog kunnen leven, maar waarom vijf? Pfff...Iemand een idee wat ik moet doen? Of hoe ik mijn motivatie terug krijg aangezien ik nog 3 jaar leerplicht heb...Ik snap ook niet waar dit vandaan komt, want zoals ik al zei heb ik het met mijn klas en mijn vrienden nog altijd gezellig.
pi_132036048
Je hoeft geen diploma te halen om werk te vinden!
Gewoon stoppen met school dus.
In Amsterdam is meer dan voldoende werkgelegenheid voor dit soort types.

Mvg,
Aad
pi_132036076
Ik denk dat je het beste met iemand kunt praten van de school (counselor of dergelijks) of je ouders. Misschien is er toch meer aan de hand dan dat jij zelf door hebt.
pi_132036150
Jij gaat heel ver komen met deze instelling :')
pi_132036166
Kom over 5 jaar even terug om het feit dat je nergens aan de bak komt omdat je geen diploma hebt en dan je alleen maar kut klussen kan krijgen.
pi_132036224
dus je wilt nu een paar jaar lanterfanten en als je dat gehad hebt wil je weer eens aan een opleiding of werk denken?
wie gaat dat betalen? je ouders?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:14:30 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_132036340
je bent gewoon lui en hebt geen zin in studeren
ga in de keuken werken, is leuk, horeca-opleiding, kok
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_132036404
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:01 schreef xEvaa het volgende:
Pfff...Iemand een idee wat ik moet doen? Of hoe ik mijn motivatie terug krijg aangezien ik nog 3 jaar leerplicht heb...
Ga eens uitrekenen hoeveel je later denkt nodig te hebben voor het leven dat je voor je ziet en zet dat af tegen het salaris als palletsorteerder. Schrik je, heb je genoeg motivatie, vind je het wel best dan gewoon stoppen.

#yolo
pi_132036423
TS is heftig aan het puberen, ik wil niets, ik doe niets en ik weet het allemaal al en ik weet het beter dan anderen. :')
Denk eens even goed na voordat je je (school)leven helemaal verkloot en realiseer je wat je nu doet en wat de gevolgen zullen zijn. ;)
Hopelijk krijg je op tijd door dat wat je nu doet nergens toe gaat leiden. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_132036469
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:16 schreef trovey het volgende:
TS is heftig aan het puberen, ik wil niets, ik doe niets en ik weet het allemaal al en beter dan anderen. :')
Denk eens even goed na voordat je je (school)leven helemaal verkloot en realiseer je wat je mu doet en wat de gevolgen zullen zijn. ;)
Hopelijk krijg je op tijd door dat wat je nu doet nergens toe gaat leiden. :*
Och ja verrek, TS is een pubermeisje van vijftien :')
Zou maar goed nadenken TS, anders beland je op zeker in de prostitutie :)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:20:29 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132036543
Gewoon doen, ik ben ook gestopt met school toen ik zestien werd en ik heb er nu acht jaar later nog steeds geen spijt van. Integendeel! Scholing is een verspilling van tijd en creatiteit. En dan moet je de mooiste jaren van je leven ook nog als arme student doorbrengen ook :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:24:40 #12
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_132036673
jij komt er wel....
Real men don`t play with fire, they play in it!
pi_132036861
Misschien is zwanger worden van ene T-Ray een goed idee? En dat je het kind dan Desteney noemt?
pi_132036898
Creatiteit.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_132037116
Het lijkt inderdaad jammer om zo veel tijd door te brengen in een instituut waarvan de waarde zich op een veel langere termijn pas uitbetaalt. Je merkt terecht op dat je in een fase van je leven zit waarbij je lichamelijk fit bent en dat later na je schoolperiode zal afnemen. Je zou nu inderdaad in jouw ogen leuke dingen kunnen doen en school aan je voorbij laten gaan, maar dat betekent dat je in je volwassenheidsfase een stuk minder vrijheid zult hebben. Je zult later een stuk minder leuke dingen kunnen doen als je een weinig uitdagende baan hebt zonder toekomstperspectief en een lage financiële compensatie. Dat is het moment waarop je zult denken: "Had ik in mijn jonge jaren maar wat langer m'n best op school gedaan".
pi_132037130
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:01 schreef xEvaa het volgende:
Hallo,

Ik ben een meisje van 15 jaar en heb sinds een tijdje het gevoel dat school gewoon niks voor mij is, ik vind het gewoon tijdverspilling.

Ik heb het eigenlijk op school altijd naar mijn zin gehad, en dat heb ik qua vrienden en leraren en alles nog steeds zo, ik ben ook nooit gepest ofzo en heb goede vrienden en een leuke klas. Toch heb ik nu het gevoel dat het allemaal tijdverspilling is. Sinds dit jaar leer ik ook niet meer veel voor toetsen, we hebben er al een aantal gehad en allemaal had ik onvoldoendes. Ik heb ook wel een probleem, namelijk te laat komen, wat ik dit jaar alweer te vaak geweest ben (in 1 maand ofzo alweer 12 keer), daar heb ik ook voor bij Bureau Halt gelopen, dat was vorig jaar, toen had ik nog geen last van dat motivatie gebrek zoals nu en wilde ik er echt weer voor gaan om op tijd te komen. Maar nu vind ik alles onzin. Waarom school? Elke dag om 7 uur opstaan en je hele dag verdoen in zo'n gebouw, en dan straks voor je werk nog steeds, en als je dan op je 80ste ofzo een keer met pensioen mag dan is het enige wat je nog kan een beetje achter de geraniums zitten. Waarom nu al je tijd verspillen met school? Nu kun je juist alles nog doen en ben je fit! Ja, je hebt een diploma nodig voor je baan later voor geld, maar waarom moet je daarvoor nu al met alles beginnen?

Ik wil gewoon dingen doen. Ik meld me de laatste tijd ook erg vaak ziek omdat ik gewoon geen zin heb in al die shit, ik word er helemaal moe van en dan kan ik me ook gewoon niet meer concentreren. Ik ga veel liever leuke dingen doen, maarja dan heb je mijn ouders ook weer die lopen te zeiken over te laat komen en het ziekmelden, terwijl ik dan echt gewoon doodmoe ben. Het slaat allemaal nergens op.
Met 2 dagen school in de week zou ik dan nog kunnen leven, maar waarom vijf? Pfff...Iemand een idee wat ik moet doen? Of hoe ik mijn motivatie terug krijg aangezien ik nog 3 jaar leerplicht heb...Ik snap ook niet waar dit vandaan komt, want zoals ik al zei heb ik het met mijn klas en mijn vrienden nog altijd gezellig.
Motivatie? Omdat je anders vieze oude mannetjes moet neuken om te kunnen eten
pi_132037515
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:30 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Misschien is zwanger worden van ene T-Ray een goed idee? En dat je het kind dan Desteney noemt?
:Y
pi_132037593
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:20 schreef Dven het volgende:
Scholing is een verspilling van tijd en creatiteit.
En met een uitkering in Bulgarije wonen niet?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:54:56 #19
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_132037632
Je zit nu nog op de middelbare school lijkt me?
Die op zijn minst afmaken lijkt me toch wel handig....
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:55:19 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132037637
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:53 schreef Deshain het volgende:

[..]

En met een uitkering in Bulgarije wonen niet?
Zou voor veel mensen een verrijking van het leven betekenen. Ik snap je punt echter niet. Of wilde je soms een grappige opmerking maken? Dat is je namelijk niet gelukt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_132037810
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Zou voor veel mensen een verrijking van het leven betekenen. Ik snap je punt echter niet. Of wilde je soms een grappige opmerking maken? Dat is je namelijk niet gelukt.
Het was geen grappig bedoelde opmerking, het was een reactie op de bittere ironie dat je iemand van 15 (!) even tussen neus en lippen aanbeveelt te stoppen met haar opleiding omdat het zonde van je tijd is terwijl je als steuntrekker in een 3e wereldland woont en dat er even vergeet bij te vermelden...
pi_132037974
Gewoon blijven gaan, ik dacht ook zo toen ik 15 was en heb vervolgens mijn hele toekomst verneukt. :')
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:11:16 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132038070
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:01 schreef Deshain het volgende:

[..]

Het was geen grappig bedoelde opmerking, het was een reactie op de bittere ironie dat je iemand van 15 (!)
Dat je zelf nog het verstandelijk vermogen van een ei had op je vijftiende levensjaar wil niet zeggen dat dit voor iedereen het geval is.
quote:
even tussen neus en lippen aanbeveelt te stoppen met haar opleiding
Als zij de pro's en contra's voor haarzelf goed overwogen heeft is dat ik helemaal geen vreemde raad. Enfin, ik ben me er wel van bewust dat FOK! natuurlijk een commune vol autisten is die alles volgens de absolute en afgebakende paden moeten doen omdat ze anders in de war raken. Reacties zoals die van jou zijn dus te verwachten.

quote:
terwijl je als steuntrekker
Dus jij denkt dat ik van een uitkering leef? Fout gedacht. De gemiddelde NL'er zal al een moord doen voor mijn inkomen. Maar vooral ieder zinnetje dat je ergens opvangt voor waarheid aannemen. Daar kom je ver mee!

quote:
in een 3e wereldland woont
Bewijs je toch maar mooi even dat scholing inderdaad weinig doet aangezien jij de definitie van 'de derde wereld' uberhaupt niet kent.

Echt, je faalt in alle opzichten. Beter houd je gewoon je mond want op dit moment ben je enkel jezelf voor lul aan het zetten.
pi_132038261
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat je zelf nog het verstandelijk vermogen van een ei had op je vijftiende levensjaar wil niet zeggen dat dit voor iedereen het geval is.

TS komt op mij niet over als een vroegwijs persoontje :{w
pi_132038394
Mensen via een forum aanraden, zonder dat je de situatie kent, omdat jij gestopt bent met school en succesvol bent, dat getuigt idd van intelligentie.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_132038493
Zorg dat je een diploma haalt (vmbo/havo/vwo) en ga daarna doen wat je wilt, opleiding of niet, maar zorg dat je die startkwalificatie hebt.
Ja doei.
pi_132038551
quote:
[..]
Jawel, de prefrontale cortex is zeker tot je 20e in ontwikkeling en dat is het deel van de hersenen wat je gebruikt om de consequenties van je acties te beredeneren, impulsen te onderdrukken en je notie van sociaal gedrag geeft.

Dat jij naar eigen oordeel wél goed terecht bent gekomen (tegen alle statistiek in) en meent dat dit voor iedereen die geen zin meer in school heeft een goede optie is is een gevalletje cognitieve dissonantie óf gewoon domheid..
quote:
[..]
Als zij de pro's en contra's voor haarzelf goed overwogen heeft is dat ik helemaal geen vreemde raad. Enfin, ik ben me er wel van bewust dat FOK! natuurlijk een commune vol autisten is die alles volgens de absolute en afgebakende paden moeten doen omdat ze anders in de war raken. Reacties zoals die van jou zijn dus te verwachten.
Zie bovenstaande
quote:
Dus jij denkt dat ik van een uitkering leef? Fout gedacht. De gemiddelde NL'er zal al een moord doen voor mijn inkomen.Maar vooral ieder zinnetje dat je ergens opvangt voor waarheid aannemen. Daar kom je ver mee!
Als jij random waarheid en bullshit door elkaar haalt zal inderdaad niet iedereen je serieus nemen en je advies voor waarheid aannemen, dat is precies de reden waarom je nu reageert alsof je zand in je kut hebt.
quote:
Bewijs je toch maar mooi even dat scholing inderdaad weinig doet aangezien jij de definitie van 'de derde wereld' uberhaupt niet kent.
Er zijn zat criteria waaraan een 3e wereldland aan moet voldoen om daadwerkelijk een 3e wereldland te zijn die van toepassing zijn op Bulgarije.
quote:
Echt, je faalt in alle opzichten. Beter houd je gewoon je mond want op dit moment ben je enkel jezelf voor lul aan het zetten.
Zie reactie op eerste punt. Oh ja, en álle statistieken over het verband tussen vroegtijdig schoolverlaten en inkomen/sociale mobiliteit/arbeidsvreugde/toekomstperspectief/tienerzwangerschappen/levensverwachting.
pi_132038628
Op school, je ouders, en ook hier zal iedereen je proberen aan te praten dat je geen andere keuze hebt. Ik had toen ik 16 was precies hetzelfde gevoel en ben toch nog 2 jaar gebleven om mijn diploma te halen ondanks dat het niets voor mij was. Achteraf gezien was ik meteen gestopt en had binnen 1 jaar een staatsexamen gedaan. Daar kun je meer onderzoek naar doen als je wil. Maar als dat niets voor je is (veel leren, geheel zelfstandig) kun je je ook aanmelden voor een werk-leer traject, waar je, als je het goed bespreekt, ook terecht kun zonder vooropleiding. Zo kun je binnen een bepaalde tijd o.a. door stromen naar het hbo, en kun je iets doen waar je wel interesse in hebt.

Laat niemand je aanpraten dat je geen keuze hebt, wees niet bang voor de leerplichtambtenaar. 99% van de tijd dreigen ze om je bang te maken en in het ergste geval krijg je een taakstraf waarbij je ergens moet meelopen, stage-achtig. Dat overleef je ook wel als het nog zo ver zal komen. Doe wat voor jou goed voelt en sta erachter, laat niemand anders dat voor je bepalen. Daar heb ik nog wel het meeste spijt van, maar het is erg moeilijk als niemand je steunt en helpt. Succes O+
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:46:02 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132039015
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:29 schreef Deshain het volgende:

[..]

Jawel, de prefrontale cortex is zeker tot je 20e in ontwikkeling en dat is het deel van de hersenen wat je gebruikt om de consequenties van je acties te beredeneren, impulsen te onderdrukken en je notie van sociaal gedrag geeft.
Ah, dus tot de twintig is de mens beslissingsonbekwaam. Natuurlijk :')

quote:
Dat jij naar eigen oordeel wél goed terecht bent gekomen (tegen alle statistiek in) en meent dat dit voor iedereen die geen zin meer in school heeft een goede optie is is een gevalletje cognitieve dissonantie óf gewoon domheid..
Vroegtijdig stoppen met scholing is dan ook meer dan een simpel 'ik heb geen zin meer'. Het is je reinste flauwekul dat iedereen maar het pad van school moet volgen omdat je anders nergens terecht komt. Legio voorbeelden die het tegendeel bewijzen. Mensen die zonder scholing nergens terecht komen zouden ook met scholing niet ver geraken.

quote:
Als jij random waarheid en bullshit door elkaar haalt zal inderdaad niet iedereen je serieus nemen

en je advies voor waarheid aannemen, dat is precies de reden waarom je nu reageert alsof je zand in je kut hebt.
Je moet jezelf gewoon bij de feiten houden en niet zomaar je eigen verzinsels in de rondte gooien. Erg onvolwassen.

quote:
Er zijn zat criteria waaraan een 3e wereldland aan moet voldoen om daadwerkelijk een 3e wereldland te zijn die van toepassing zijn op Bulgarije.
Laat ik voorop stellen dat derdewereld geen absoluut en sowieso geen wenselijk begrip is. Wanneer je Bulgarije gelijkwaardig acht aan Afrika en grote delen van Azie, dan zit je er simpelweg naast. Buiten dat is het natuurlijk een beetje vreemd om te stellen dat het erg is om een land te wonen welke in zijn algemeenheid niet dezelfde algemene rijkdom kent als bijvoorbeeld een Nederland. Maar goed, als jij op deze wijze van een afstandje tegen zo ongeveer de rest van de gehele wereld wil schoppen, ga dan gerust je gang.

quote:
Zie reactie op eerste punt. Oh ja, en álle statistieken over het verband tussen vroegtijdig schoolverlaten en inkomen/sociale mobiliteit/arbeidsvreugde/toekomstperspectief/tienerzwangerschappen/levensverwachting.
Ah ja, de wonderen der statistiek. Je bent dus echt een autist. Statistiek zegt het, dus het zal voor TS ook wel zo zijn :')
pi_132039362
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Ah, dus tot de twintig is de mens beslissingsonbekwaam. Natuurlijk :')
Ja, vandaar dat er wetten en regels zijn gesteld tot op welke leeftijden je (terecht) wordt geacht bepaalde beslissingen niet te kunnen maken.
quote:
Vroegtijdig stoppen met scholing is dan ook meer dan een simpel 'ik heb geen zin meer'. Het is je reinste flauwekul dat iedereen maar het pad van school moet volgen omdat je anders nergens terecht komt. Legio voorbeelden die het tegendeel bewijzen.
Dat zijn de spreekwoordelijke uitzonderingen die de regel bevestigen.
quote:
Mensen die zonder scholing nergens terecht komen zouden ook met scholing niet ver geraken.
Dat is natuurlijk de reinste onzin (en dat weet je vast zelf ook wel), dan zouden we sowieso op kunnen houden met scholing, ontwikkelingshulp en wat al niet meer. (hebben we wel makkelijk die 6 miljard binnen...)
quote:
Je moet jezelf gewoon bij de feiten houden en niet zomaar je eigen verzinsels in de rondte gooien. Erg onvolwassen.
Dat heb je toch echt zelf neergetypt hier gast, was volgens mij een KLB topic over het boeken van een reis of weet ik veel wat. Weet niet precies waarover het topic ging (zo'n autist ben ik ook weer niet) maar weet 100% zeker dat je het hebt gezegd.

*edit*
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Geboekt in Nederland want we moeten toch samen maandelijks naar NL om af en toe te solliciteren zodat we onze uitkering niet kwijtraken. Kunnen we net zo goed daar vandaan doorvliegen jatoch
quote:
Laat ik voorop stellen dat derdewereld geen absoluut en sowieso geen wenselijk begrip is. Wanneer je Bulgarije gelijkwaardig acht aan Afrika en grote delen van Azie, dan zit je er simpelweg naast.
Niet gelijkwaardig, op vele punten overeenkomsten vertoond.
quote:
Buiten dat is het natuurlijk een beetje vreemd om te stellen dat het erg is om een land te wonen welke in zijn algemeenheid niet dezelfde algemene rijkdom kent als bijvoorbeeld een Nederland.
Nee dat absoluut niet, vind het gaaf voor je dat je het naar je zin hebt en doet wat je wil. More power to ya, maar dat als voorbeeld geeft om een dergelijke beslissing te nemen vind ik persoonlijk (en onderbouwd) domweg kortzichtig. Het is snel gezegd maar de consequenties zijn groot van een vergooide toekomst. Het is niet gezegd dat het een slechte keuze is, alleen op basis van de gegeven informatie is de kans daarop véle malen groter dan dat het achteraf de juiste keuze zou zijn.
quote:
Maar goed, als jij op deze wijze van een afstandje tegen zo ongeveer de rest van de gehele wereld wil schoppen, ga dan gerust je gang.
Welkom op internet..
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:46 schreef Dven het volgende:
Ah ja, de wonderen der statistiek. Je bent dus echt een autist. Statistiek zegt het, dus het zal voor TS ook wel zo zijn
Nee de kans dat het voor TS óók geldt is groter, maar dat zal je vast niet snappen omdat je je school niet hebt afgemaakt en dus de autisme-kaart speelt (en niet onterecht overigens, no hard feelings).

[ Bericht 4% gewijzigd door Deshain op 10-10-2013 15:05:48 ]
  donderdag 10 oktober 2013 @ 15:32:51 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132039976
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:57 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ja, vandaar dat er wetten en regels zijn gesteld tot op welke leeftijden je (terecht) wordt geacht bepaalde beslissingen niet te kunnen maken.

Regel- en wetgeving zijn in Nederland nu niet bepaald technocratisch opgemaakt. Zeker op het gebied van besluitvorming is het dubieus aangezien er zat mensen zijn die op hun 30e nog geen 'goede' beslissing kunnen maken. Individueel dus niet echt veelzeggend. Maar goed. Regels zijn er om je aan te houden, zeggen we maar.

quote:
Dat zijn de spreekwoordelijke uitzonderingen die de regel bevestigen.

Dat zijn er wel veel dan.

quote:
Dat is natuurlijk de reinste onzin (en dat weet je vast zelf ook wel), dan zouden we sowieso op kunnen houden met scholing, ontwikkelingshulp en wat al niet meer. (hebben we wel makkelijk die 6 miljard binnen...)

Ik zie niet goed in waarom het onzin is. Schoolverlaten is natuurlijk ook een onderdeel van het traject dat een bepaald gedeelte van de sociale onderklasse aflegt. Wat dat betreft heeft dwang uitoefenen weinig effect en zou er meer op motivatie gewerkt moeten worden. Daar bereid je meer mee dan iedereen maar tot z'n 18e op school te willen laten en daarna te laten vallen als een baksteen. Het uiteindelijke effect is dan namelijk gelijk, een persoon heeft twee werkende jaren gemist en is met VMBO-diploma toch niet veel kansrijker of wijzer dan zonder.

quote:
Dat heb je toch echt zelf neergetypt hier gast, was volgens mij een KLB topic over het boeken van een reis of weet ik veel wat. Weet niet precies waarover het topic ging (zo'n autist ben ik ook weer niet) maar weet 100% zeker dat je het hebt gezegd.

*edit*

Een KLB-topic over een naar Yucatan geboekte vakantie welke ik graag wijzigen wil omdat ik het te gevaarlijk vind met oog op mogelijke meteorietinslagen welke in het verleden misschien voor de massa-extinctie van ongeveer 65 miljoen jaar geleden hebben gezorgd. Ik schat je toch wat hoger in dan dat alles voor waar aan te nemen :D Goed, voor alle zekerheid : Ik heb nog nooit in mijn leven van een uitkering genoten. Ik zou het niet kunnen en ook niet willen. Ik kom graag van wat meer dan het minimale rond.

quote:
Niet gelijkwaardig, op vele punten overeenkomsten vertoond.

Dan raad ik je toch eens aan om een keer in Cambodja, Zuid-Afrika, Sudan, Jemen en Bulgarije op reis te gaan en de overeenkomsten met elkaar te vergelijken. Dan zijn de overeenkomsten tussen Bulgarije en Nederland groter dan de overeenkomsten tussen Bulgarije en enige van de hiervoor genoemde landen.

quote:
Nee dat absoluut niet, vind het gaaf voor je dat je het naar je zin hebt en doet wat je wil. More power to ya, maar dat als voorbeeld geeft om een dergelijke beslissing te nemen vind ik persoonlijk (en onderbouwd) domweg kortzichtig. Het is snel gezegd maar de consequenties zijn groot van een vergooide toekomst. Het is niet gezegd dat het een slechte keuze is, alleen op basis van de gegeven informatie is de kans daarop véle malen groter dan dat het achteraf de juiste keuze zou zijn.

Kansen dat iets fout gaat zijn er altijd, het leven biedt geen garanties. Natuurlijk zal de gemiddelde schoolverlater slechter terecht komen dan mensen die hun school afmaken. Maar dat zal meer te maken hebben met het soort mensen dan met het niet afronden van de opleiding an sich.

quote:
Welkom op internet..

Dank

quote:
Nee de kans dat het voor TS óók geldt is groter
Statistisch gezien wel ja. Maar nogmaals, is het schoolverlaten daar dan debet aan?

quote:
maar dat zal je vast niet snappen omdat je je school niet hebt afgemaakt en dus de autisme-kaart speelt (en niet onterecht overigens, no hard feelings).
'Niet snappen want geen school afgemaakt' is ook wel een beetje een ietwat gemakkelijk gemaakte en onterechte sneer natuurlijk. Ik speel de autisme-kaart omdat je niet verder komt dan wat opgestampte statistiek terwijl je zelf ook wel weet dat statistiek vaak discutabel is.

Scholing leidt overigens niet per definitie tot kennis, laat staan tot succes. Het is een schandelijke opmerking om te stellen dat dit wel het geval is.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 15:47:43 #32
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_132040163
Je brein werkt impulsief en je denkt niet aan de lange termijn. Waarom dat zo is en wat je er aan kan doen moet je aan een psycholoog vragen.

Van mij hoef je niet cum laude af te studeren, maar kan je wel iets anders? Er zijn veel topsporters, componisten, kunstenaars waarvan ik blij ben dat ze niet voor een economiestudie zijn gegaan. Maar als je alleen maar wil chillen en mooi zijn, tja, dat gaat ooit voorbij, en dan nog niks hebben afgemaakt is vrij fucked. Met alleen een salaris van je man kun je nl tegenwoordig niet echt leven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_132040180
Je bent fucking 15.
Alles moet ROOD.
pi_132040396
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Regel- en wetgeving zijn in Nederland nu niet bepaald technocratisch opgemaakt. Zeker op het gebied van besluitvorming is het dubieus aangezien er zat mensen zijn die op hun 30e nog geen 'goede' beslissing kunnen maken. Individueel dus niet echt veelzeggend. Maar goed. Regels zijn er om je aan te houden, zeggen we maar.
Dat er mensen zijn die op hun 30e nog geen 'goede' keuze maken doet niks af aan het feit dat kinderen van 15 dat per definitie niet kunnen door onvolgroeide hersenen.
quote:
Dat zijn er wel veel dan.
Moeilijk te kwantificeren, zeker als je onmogelijk kan vaststellen waar deze mensen met een afgeronde opleiding zouden kunnen eindigen.
quote:
Ik zie niet goed in waarom het onzin is. Schoolverlaten is natuurlijk ook een onderdeel van het traject dat een bepaald gedeelte van de sociale onderklasse aflegt.
En in stand houdt.
[quote]Wat dat betreft heeft dwang uitoefenen weinig effect en zou er meer op motivatie gewerkt moeten worden. Daar bereid je meer mee dan iedereen maar tot z'n 18e op school te willen laten en daarna te laten vallen als een baksteen. Het uiteindelijke effect is dan namelijk gelijk, een persoon heeft twee werken
  donderdag 10 oktober 2013 @ 17:03:32 #35
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_132040925
Je moet ook niet al je tijd verdoen aan school, zoek een hobby... Misschien is het niveau te hoog voor je? En wat doe je dan eigenlijk als je niet naar school gaat?
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
pi_132042042
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
Zorg dat je een diploma haalt (vmbo/havo/vwo) en ga daarna doen wat je wilt, opleiding of niet, maar zorg dat je die startkwalificatie hebt.
pi_132043608
Ik heb mijn middelbare school diploma gehaald, maar ik deed het alleen maar voor het papiertje. Ik leerde vrij weinig op de middelbare school en de stof was niet uitdagend. Het is dat ik vrij intelligent ben dat ik nog met 0 motivatie en 0 inzet mijn diploma nog gehaald heb. Ik ben nu verder gegaan met studeren en nu heb ik wel veel en uitdagende stof op de universiteit. Echter heb ik nog altijd het lage motivatie en inzet niveau dat ik vooral van de middelbare school heb meegekregen. Misschien was het dus zelfs beter als ik niet naar de middelbare school was gegaan :')
pi_132044946
Je lekker laten vullen, zodat je kan eten of gewoon keihard studeren en hard op de tanden bijten.
Generaal?? Pardon??
  donderdag 10 oktober 2013 @ 19:56:51 #39
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_132046230
Zoek interesses, hobby's.Probeer te ontdekken wat voor baan jij jezelf graag ziet doen. Bedenk van alles wat bij je opkomt , het mag onrealistisch zijn.
Na het voortgezet onderwijs kun je een veel specifiekere opleiding doen die aansluit op jouw interesses, houdt dat in je achterhoofd wanneer je weer eens een saai toetsmoment hebt.
Succes!
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_132046445
quote:
Gewoon doen, ik ben ook gestopt met school toen ik zestien werd en ik heb er nu acht jaar later nog steeds geen spijt van. Integendeel! Scholing is een verspilling van tijd en creatiteit. En dan moet je de mooiste jaren van je leven ook nog als arme student doorbrengen ook :')
Hoeveel soa's heb je inmiddels opgelopen van je mede drop-out?
pi_132050899
Een druiper van een dropout..
pi_132052768
Lastig. Ik zou inderdaad even aan de bel trekken en serieus overleggen met je ouders en school. Er is vanalles wat je kan doen, zoals al in dit topic is genoemd. Dus gewoon even je feiten op een rijtje zetten, een duidelijk verhaal in elkaar knutselen en goed overleggen. Als je laat zien dat je serieus bent en ook nadenkt over de toekomst en wat de consequenties kunnen zijn van schoolverlaten dan zullen je ouders en school veel sneller met je willen meedenken. Die hebben echt het beste met je voor, maar soms weten zij ook niet gelijk wat het beste is ;)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 22:23:57 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132052873
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:02 schreef DonnieDarkno het volgende:

[..]

Hoeveel soa's heb je inmiddels opgelopen van je mede drop-out?
Geen enkele die niet meer genezen kon worden :P
  donderdag 10 oktober 2013 @ 22:25:57 #44
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_132052977
Je bent "#yolo" vergeten.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 23:09:47 #45
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132054849
quote:
En dan komt het glazen plafond tegen je dertigste.

TS, gewoon afmaken. Niet zeuren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_132055334
quote:

Mwoah, de topicstarter is een meisje van vijftien jaar met geen zin in school - en dat kan horen bij de leeftijd - maar het is verstandig(er) om school wel af te maken. Om doodleuk te zeggen dat ze moet stoppen is dom. Bovendien: is stoppen voor je achttiende überhaupt wel mogelijk? Buiten de probleemkinderen om, dan.

Sowieso kan ze na de middelbare school alsnog wel een tussenjaar houden en dan wel verder zien, is ze ook wat ouder, enzovoort. Maar ze moet het zelf weten, natuurlijk. :+
pi_132057934
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:47 schreef eleusis het volgende:
Je brein werkt impulsief en je denkt niet aan de lange termijn. Waarom dat zo is en wat je er aan kan doen moet je aan een psycholoog vragen.

Van mij hoef je niet cum laude af te studeren, maar kan je wel iets anders? Er zijn veel topsporters, componisten, kunstenaars waarvan ik blij ben dat ze niet voor een economiestudie zijn gegaan. Maar als je alleen maar wil chillen en mooi zijn, tja, dat gaat ooit voorbij, en dan nog niks hebben afgemaakt is vrij fucked. Met alleen een salaris van je man kun je nl tegenwoordig niet echt leven.
''Deugd is weten, de deugdzame is gelukkig er wordt alleen gezondigd uit onwetendheid'' Socrates.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:35:21 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132059283
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

En dan komt het glazen plafond tegen je dertigste.

TS, gewoon afmaken. Niet zeuren.
Heb je nog meer uitgekauwde en compleet niet met de realiteit overeenkomende cliche's voor mij in de aanbieding? Graag!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:02:08 #49
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132059464
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:22 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Mwoah, de topicstarter is een meisje van vijftien jaar met geen zin in school - en dat kan horen bij de leeftijd - maar het is verstandig(er) om school wel af te maken. Om doodleuk te zeggen dat ze moet stoppen is dom. Bovendien: is stoppen voor je achttiende überhaupt wel mogelijk? Buiten de probleemkinderen om, dan.

Sowieso kan ze na de middelbare school alsnog wel een tussenjaar houden en dan wel verder zien, is ze ook wat ouder, enzovoort. Maar ze moet het zelf weten, natuurlijk. :+
Er zijn zat theorieen over waarom school nu niet exact de perfect plek is om jezelf te ontwikkelen. Groot punt daarbij is wel dat je dan wel de motivatie, wil, intelligentie en doorzettingsvermogen moet hebben om het allemaal te doen. Natuurlijk ontvang je bijzonder veel vreemde blikken aangezien iedereen hetzelfde riedeltje gewend is.

Men gaat van jong tot mid/eind twintig gebruik maken van het onderwijs, al dan niet 'zelfstandig' op een kamertje wonend. Men krijgt een baantje en gaat al snel samenwonen met tijdens de studie ontmoette vriend(in), eerst ergens in een appartementje in de stad maar later toch maar de ruimte verkiezend in een oerhollandse vinexwijk. Al snel volgt er een hond en een paar jaar later krijgt men het eerste kindje. Tegen die tijd begint één van de twee misschien eens wat meer te verdienen en kunnen ze hun huisje/boompje/beestje droom met vakanties op een ander continent vieren ipv op de caming in Zuid Frankrijk of het resort in Turkije. Nadat alle kinderen opgegroeid zijn en papa en mama eindelijk hun pensioensgerechtigde leeftijd hebben behaald (wanneer ze het al redden) dan kunnen ze vrolijk achter de geraniums de rest van hun tijd gaan uitzitten.

Nu even afwachten op de eerste die aangeeft dat het leven zo helemaal niet hoeft te verlopen. Inderdaad! Het hoéft niet. Maar in de praktijk verloopt het bij het leeuwendeel wel zo. Dus is het schijnbaar zo.
pi_132062249
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 07:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Heb je nog meer uitgekauwde en compleet niet met de realiteit overeenkomende cliche's voor mij in de aanbieding? Graag!
Voor jou misschien, maar je moet ts niet motiveren om te stoppen met school, aangezien wat jij doet voor velen niet werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')