Ga eens uitrekenen hoeveel je later denkt nodig te hebben voor het leven dat je voor je ziet en zet dat af tegen het salaris als palletsorteerder. Schrik je, heb je genoeg motivatie, vind je het wel best dan gewoon stoppen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:01 schreef xEvaa het volgende:
Pfff...Iemand een idee wat ik moet doen? Of hoe ik mijn motivatie terug krijg aangezien ik nog 3 jaar leerplicht heb...
Och ja verrek, TS is een pubermeisje van vijftienquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:16 schreef trovey het volgende:
TS is heftig aan het puberen, ik wil niets, ik doe niets en ik weet het allemaal al en beter dan anderen.![]()
Denk eens even goed na voordat je je (school)leven helemaal verkloot en realiseer je wat je mu doet en wat de gevolgen zullen zijn.![]()
Hopelijk krijg je op tijd door dat wat je nu doet nergens toe gaat leiden.
Motivatie? Omdat je anders vieze oude mannetjes moet neuken om te kunnen etenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:01 schreef xEvaa het volgende:
Hallo,
Ik ben een meisje van 15 jaar en heb sinds een tijdje het gevoel dat school gewoon niks voor mij is, ik vind het gewoon tijdverspilling.
Ik heb het eigenlijk op school altijd naar mijn zin gehad, en dat heb ik qua vrienden en leraren en alles nog steeds zo, ik ben ook nooit gepest ofzo en heb goede vrienden en een leuke klas. Toch heb ik nu het gevoel dat het allemaal tijdverspilling is. Sinds dit jaar leer ik ook niet meer veel voor toetsen, we hebben er al een aantal gehad en allemaal had ik onvoldoendes. Ik heb ook wel een probleem, namelijk te laat komen, wat ik dit jaar alweer te vaak geweest ben (in 1 maand ofzo alweer 12 keer), daar heb ik ook voor bij Bureau Halt gelopen, dat was vorig jaar, toen had ik nog geen last van dat motivatie gebrek zoals nu en wilde ik er echt weer voor gaan om op tijd te komen. Maar nu vind ik alles onzin. Waarom school? Elke dag om 7 uur opstaan en je hele dag verdoen in zo'n gebouw, en dan straks voor je werk nog steeds, en als je dan op je 80ste ofzo een keer met pensioen mag dan is het enige wat je nog kan een beetje achter de geraniums zitten. Waarom nu al je tijd verspillen met school? Nu kun je juist alles nog doen en ben je fit! Ja, je hebt een diploma nodig voor je baan later voor geld, maar waarom moet je daarvoor nu al met alles beginnen?
Ik wil gewoon dingen doen. Ik meld me de laatste tijd ook erg vaak ziek omdat ik gewoon geen zin heb in al die shit, ik word er helemaal moe van en dan kan ik me ook gewoon niet meer concentreren. Ik ga veel liever leuke dingen doen, maarja dan heb je mijn ouders ook weer die lopen te zeiken over te laat komen en het ziekmelden, terwijl ik dan echt gewoon doodmoe ben. Het slaat allemaal nergens op.
Met 2 dagen school in de week zou ik dan nog kunnen leven, maar waarom vijf? Pfff...Iemand een idee wat ik moet doen? Of hoe ik mijn motivatie terug krijg aangezien ik nog 3 jaar leerplicht heb...Ik snap ook niet waar dit vandaan komt, want zoals ik al zei heb ik het met mijn klas en mijn vrienden nog altijd gezellig.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:30 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Misschien is zwanger worden van ene T-Ray een goed idee? En dat je het kind dan Desteney noemt?
En met een uitkering in Bulgarije wonen niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:20 schreef Dven het volgende:
Scholing is een verspilling van tijd en creatiteit.
Zou voor veel mensen een verrijking van het leven betekenen. Ik snap je punt echter niet. Of wilde je soms een grappige opmerking maken? Dat is je namelijk niet gelukt.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:53 schreef Deshain het volgende:
[..]
En met een uitkering in Bulgarije wonen niet?
Het was geen grappig bedoelde opmerking, het was een reactie op de bittere ironie dat je iemand van 15 (!) even tussen neus en lippen aanbeveelt te stoppen met haar opleiding omdat het zonde van je tijd is terwijl je als steuntrekker in een 3e wereldland woont en dat er even vergeet bij te vermelden...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Zou voor veel mensen een verrijking van het leven betekenen. Ik snap je punt echter niet. Of wilde je soms een grappige opmerking maken? Dat is je namelijk niet gelukt.
Dat je zelf nog het verstandelijk vermogen van een ei had op je vijftiende levensjaar wil niet zeggen dat dit voor iedereen het geval is.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:01 schreef Deshain het volgende:
[..]
Het was geen grappig bedoelde opmerking, het was een reactie op de bittere ironie dat je iemand van 15 (!)
Als zij de pro's en contra's voor haarzelf goed overwogen heeft is dat ik helemaal geen vreemde raad. Enfin, ik ben me er wel van bewust dat FOK! natuurlijk een commune vol autisten is die alles volgens de absolute en afgebakende paden moeten doen omdat ze anders in de war raken. Reacties zoals die van jou zijn dus te verwachten.quote:even tussen neus en lippen aanbeveelt te stoppen met haar opleiding
Dus jij denkt dat ik van een uitkering leef? Fout gedacht. De gemiddelde NL'er zal al een moord doen voor mijn inkomen. Maar vooral ieder zinnetje dat je ergens opvangt voor waarheid aannemen. Daar kom je ver mee!quote:terwijl je als steuntrekker
Bewijs je toch maar mooi even dat scholing inderdaad weinig doet aangezien jij de definitie van 'de derde wereld' uberhaupt niet kent.quote:in een 3e wereldland woont
TS komt op mij niet over als een vroegwijs persoontjequote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat je zelf nog het verstandelijk vermogen van een ei had op je vijftiende levensjaar wil niet zeggen dat dit voor iedereen het geval is.
Jawel, de prefrontale cortex is zeker tot je 20e in ontwikkeling en dat is het deel van de hersenen wat je gebruikt om de consequenties van je acties te beredeneren, impulsen te onderdrukken en je notie van sociaal gedrag geeft.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat je zelf nog het verstandelijk vermogen van een ei had op je vijftiende levensjaar wil niet zeggen dat dit voor iedereen het geval is.
Zie bovenstaandequote:[..]
Als zij de pro's en contra's voor haarzelf goed overwogen heeft is dat ik helemaal geen vreemde raad. Enfin, ik ben me er wel van bewust dat FOK! natuurlijk een commune vol autisten is die alles volgens de absolute en afgebakende paden moeten doen omdat ze anders in de war raken. Reacties zoals die van jou zijn dus te verwachten.
Als jij random waarheid en bullshit door elkaar haalt zal inderdaad niet iedereen je serieus nemen en je advies voor waarheid aannemen, dat is precies de reden waarom je nu reageert alsof je zand in je kut hebt.quote:Dus jij denkt dat ik van een uitkering leef? Fout gedacht. De gemiddelde NL'er zal al een moord doen voor mijn inkomen.Maar vooral ieder zinnetje dat je ergens opvangt voor waarheid aannemen. Daar kom je ver mee!
Er zijn zat criteria waaraan een 3e wereldland aan moet voldoen om daadwerkelijk een 3e wereldland te zijn die van toepassing zijn op Bulgarije.quote:Bewijs je toch maar mooi even dat scholing inderdaad weinig doet aangezien jij de definitie van 'de derde wereld' uberhaupt niet kent.
Zie reactie op eerste punt. Oh ja, en álle statistieken over het verband tussen vroegtijdig schoolverlaten en inkomen/sociale mobiliteit/arbeidsvreugde/toekomstperspectief/tienerzwangerschappen/levensverwachting.quote:Echt, je faalt in alle opzichten. Beter houd je gewoon je mond want op dit moment ben je enkel jezelf voor lul aan het zetten.
Ah, dus tot de twintig is de mens beslissingsonbekwaam. Natuurlijkquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:29 schreef Deshain het volgende:
[..]
Jawel, de prefrontale cortex is zeker tot je 20e in ontwikkeling en dat is het deel van de hersenen wat je gebruikt om de consequenties van je acties te beredeneren, impulsen te onderdrukken en je notie van sociaal gedrag geeft.
Vroegtijdig stoppen met scholing is dan ook meer dan een simpel 'ik heb geen zin meer'. Het is je reinste flauwekul dat iedereen maar het pad van school moet volgen omdat je anders nergens terecht komt. Legio voorbeelden die het tegendeel bewijzen. Mensen die zonder scholing nergens terecht komen zouden ook met scholing niet ver geraken.quote:Dat jij naar eigen oordeel wél goed terecht bent gekomen (tegen alle statistiek in) en meent dat dit voor iedereen die geen zin meer in school heeft een goede optie is is een gevalletje cognitieve dissonantie óf gewoon domheid..
Je moet jezelf gewoon bij de feiten houden en niet zomaar je eigen verzinsels in de rondte gooien. Erg onvolwassen.quote:Als jij random waarheid en bullshit door elkaar haalt zal inderdaad niet iedereen je serieus nemen
en je advies voor waarheid aannemen, dat is precies de reden waarom je nu reageert alsof je zand in je kut hebt.
Laat ik voorop stellen dat derdewereld geen absoluut en sowieso geen wenselijk begrip is. Wanneer je Bulgarije gelijkwaardig acht aan Afrika en grote delen van Azie, dan zit je er simpelweg naast. Buiten dat is het natuurlijk een beetje vreemd om te stellen dat het erg is om een land te wonen welke in zijn algemeenheid niet dezelfde algemene rijkdom kent als bijvoorbeeld een Nederland. Maar goed, als jij op deze wijze van een afstandje tegen zo ongeveer de rest van de gehele wereld wil schoppen, ga dan gerust je gang.quote:Er zijn zat criteria waaraan een 3e wereldland aan moet voldoen om daadwerkelijk een 3e wereldland te zijn die van toepassing zijn op Bulgarije.
Ah ja, de wonderen der statistiek. Je bent dus echt een autist. Statistiek zegt het, dus het zal voor TS ook wel zo zijnquote:Zie reactie op eerste punt. Oh ja, en álle statistieken over het verband tussen vroegtijdig schoolverlaten en inkomen/sociale mobiliteit/arbeidsvreugde/toekomstperspectief/tienerzwangerschappen/levensverwachting.
Ja, vandaar dat er wetten en regels zijn gesteld tot op welke leeftijden je (terecht) wordt geacht bepaalde beslissingen niet te kunnen maken.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah, dus tot de twintig is de mens beslissingsonbekwaam. Natuurlijk
Dat zijn de spreekwoordelijke uitzonderingen die de regel bevestigen.quote:Vroegtijdig stoppen met scholing is dan ook meer dan een simpel 'ik heb geen zin meer'. Het is je reinste flauwekul dat iedereen maar het pad van school moet volgen omdat je anders nergens terecht komt. Legio voorbeelden die het tegendeel bewijzen.
Dat is natuurlijk de reinste onzin (en dat weet je vast zelf ook wel), dan zouden we sowieso op kunnen houden met scholing, ontwikkelingshulp en wat al niet meer. (hebben we wel makkelijk die 6 miljard binnen...)quote:Mensen die zonder scholing nergens terecht komen zouden ook met scholing niet ver geraken.
Dat heb je toch echt zelf neergetypt hier gast, was volgens mij een KLB topic over het boeken van een reis of weet ik veel wat. Weet niet precies waarover het topic ging (zo'n autist ben ik ook weer niet) maar weet 100% zeker dat je het hebt gezegd.quote:Je moet jezelf gewoon bij de feiten houden en niet zomaar je eigen verzinsels in de rondte gooien. Erg onvolwassen.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Geboekt in Nederland want we moeten toch samen maandelijks naar NL om af en toe te solliciteren zodat we onze uitkering niet kwijtraken. Kunnen we net zo goed daar vandaan doorvliegen jatoch
Niet gelijkwaardig, op vele punten overeenkomsten vertoond.quote:Laat ik voorop stellen dat derdewereld geen absoluut en sowieso geen wenselijk begrip is. Wanneer je Bulgarije gelijkwaardig acht aan Afrika en grote delen van Azie, dan zit je er simpelweg naast.
Nee dat absoluut niet, vind het gaaf voor je dat je het naar je zin hebt en doet wat je wil. More power to ya, maar dat als voorbeeld geeft om een dergelijke beslissing te nemen vind ik persoonlijk (en onderbouwd) domweg kortzichtig. Het is snel gezegd maar de consequenties zijn groot van een vergooide toekomst. Het is niet gezegd dat het een slechte keuze is, alleen op basis van de gegeven informatie is de kans daarop véle malen groter dan dat het achteraf de juiste keuze zou zijn.quote:Buiten dat is het natuurlijk een beetje vreemd om te stellen dat het erg is om een land te wonen welke in zijn algemeenheid niet dezelfde algemene rijkdom kent als bijvoorbeeld een Nederland.
Welkom op internet..quote:Maar goed, als jij op deze wijze van een afstandje tegen zo ongeveer de rest van de gehele wereld wil schoppen, ga dan gerust je gang.
Nee de kans dat het voor TS óók geldt is groter, maar dat zal je vast niet snappen omdat je je school niet hebt afgemaakt en dus de autisme-kaart speelt (en niet onterecht overigens, no hard feelings).quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:46 schreef Dven het volgende:
Zie reactie op eerste punt. Oh ja, en álle statistieken over het verband tussen vroegtijdig schoolverlaten en inkomen/sociale mobiliteit/arbeidsvreugde/toekomstperspectief/tienerzwangerschappen/levensverwachting.
Ah ja, de wonderen der statistiek. Je bent dus echt een autist. Statistiek zegt het, dus het zal voor TS ook wel zo zijn
Regel- en wetgeving zijn in Nederland nu niet bepaald technocratisch opgemaakt. Zeker op het gebied van besluitvorming is het dubieus aangezien er zat mensen zijn die op hun 30e nog geen 'goede' beslissing kunnen maken. Individueel dus niet echt veelzeggend. Maar goed. Regels zijn er om je aan te houden, zeggen we maar.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:57 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat er wetten en regels zijn gesteld tot op welke leeftijden je (terecht) wordt geacht bepaalde beslissingen niet te kunnen maken.
Dat zijn er wel veel dan.quote:Dat zijn de spreekwoordelijke uitzonderingen die de regel bevestigen.
Ik zie niet goed in waarom het onzin is. Schoolverlaten is natuurlijk ook een onderdeel van het traject dat een bepaald gedeelte van de sociale onderklasse aflegt. Wat dat betreft heeft dwang uitoefenen weinig effect en zou er meer op motivatie gewerkt moeten worden. Daar bereid je meer mee dan iedereen maar tot z'n 18e op school te willen laten en daarna te laten vallen als een baksteen. Het uiteindelijke effect is dan namelijk gelijk, een persoon heeft twee werkende jaren gemist en is met VMBO-diploma toch niet veel kansrijker of wijzer dan zonder.quote:Dat is natuurlijk de reinste onzin (en dat weet je vast zelf ook wel), dan zouden we sowieso op kunnen houden met scholing, ontwikkelingshulp en wat al niet meer. (hebben we wel makkelijk die 6 miljard binnen...)
Een KLB-topic over een naar Yucatan geboekte vakantie welke ik graag wijzigen wil omdat ik het te gevaarlijk vind met oog op mogelijke meteorietinslagen welke in het verleden misschien voor de massa-extinctie van ongeveer 65 miljoen jaar geleden hebben gezorgd. Ik schat je toch wat hoger in dan dat alles voor waar aan te nemenquote:Dat heb je toch echt zelf neergetypt hier gast, was volgens mij een KLB topic over het boeken van een reis of weet ik veel wat. Weet niet precies waarover het topic ging (zo'n autist ben ik ook weer niet) maar weet 100% zeker dat je het hebt gezegd.
*edit*
Dan raad ik je toch eens aan om een keer in Cambodja, Zuid-Afrika, Sudan, Jemen en Bulgarije op reis te gaan en de overeenkomsten met elkaar te vergelijken. Dan zijn de overeenkomsten tussen Bulgarije en Nederland groter dan de overeenkomsten tussen Bulgarije en enige van de hiervoor genoemde landen.quote:Niet gelijkwaardig, op vele punten overeenkomsten vertoond.
Kansen dat iets fout gaat zijn er altijd, het leven biedt geen garanties. Natuurlijk zal de gemiddelde schoolverlater slechter terecht komen dan mensen die hun school afmaken. Maar dat zal meer te maken hebben met het soort mensen dan met het niet afronden van de opleiding an sich.quote:Nee dat absoluut niet, vind het gaaf voor je dat je het naar je zin hebt en doet wat je wil. More power to ya, maar dat als voorbeeld geeft om een dergelijke beslissing te nemen vind ik persoonlijk (en onderbouwd) domweg kortzichtig. Het is snel gezegd maar de consequenties zijn groot van een vergooide toekomst. Het is niet gezegd dat het een slechte keuze is, alleen op basis van de gegeven informatie is de kans daarop véle malen groter dan dat het achteraf de juiste keuze zou zijn.
Dankquote:Welkom op internet..
Statistisch gezien wel ja. Maar nogmaals, is het schoolverlaten daar dan debet aan?quote:Nee de kans dat het voor TS óók geldt is groter
'Niet snappen want geen school afgemaakt' is ook wel een beetje een ietwat gemakkelijk gemaakte en onterechte sneer natuurlijk. Ik speel de autisme-kaart omdat je niet verder komt dan wat opgestampte statistiek terwijl je zelf ook wel weet dat statistiek vaak discutabel is.quote:maar dat zal je vast niet snappen omdat je je school niet hebt afgemaakt en dus de autisme-kaart speelt (en niet onterecht overigens, no hard feelings).
Dat er mensen zijn die op hun 30e nog geen 'goede' keuze maken doet niks af aan het feit dat kinderen van 15 dat per definitie niet kunnen door onvolgroeide hersenen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Regel- en wetgeving zijn in Nederland nu niet bepaald technocratisch opgemaakt. Zeker op het gebied van besluitvorming is het dubieus aangezien er zat mensen zijn die op hun 30e nog geen 'goede' beslissing kunnen maken. Individueel dus niet echt veelzeggend. Maar goed. Regels zijn er om je aan te houden, zeggen we maar.
Moeilijk te kwantificeren, zeker als je onmogelijk kan vaststellen waar deze mensen met een afgeronde opleiding zouden kunnen eindigen.quote:Dat zijn er wel veel dan.
En in stand houdt.quote:Ik zie niet goed in waarom het onzin is. Schoolverlaten is natuurlijk ook een onderdeel van het traject dat een bepaald gedeelte van de sociale onderklasse aflegt.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
Zorg dat je een diploma haalt (vmbo/havo/vwo) en ga daarna doen wat je wilt, opleiding of niet, maar zorg dat je die startkwalificatie hebt.
Hoeveel soa's heb je inmiddels opgelopen van je mede drop-out?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:20 schreef Dven het volgende:
Gewoon doen, ik ben ook gestopt met school toen ik zestien werd en ik heb er nu acht jaar later nog steeds geen spijt van. Integendeel! Scholing is een verspilling van tijd en creatiteit. En dan moet je de mooiste jaren van je leven ook nog als arme student doorbrengen ook
Geen enkele die niet meer genezen kon wordenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:02 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Hoeveel soa's heb je inmiddels opgelopen van je mede drop-out?
En dan komt het glazen plafond tegen je dertigste.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:20 schreef Dven het volgende:
Gewoon doen, ik ben ook gestopt met school toen ik zestien werd en ik heb er nu acht jaar later nog steeds geen spijt van. Integendeel! Scholing is een verspilling van tijd en creatiteit. En dan moet je de mooiste jaren van je leven ook nog als arme student doorbrengen ook
Mwoah, de topicstarter is een meisje van vijftien jaar met geen zin in school - en dat kan horen bij de leeftijd - maar het is verstandig(er) om school wel af te maken. Om doodleuk te zeggen dat ze moet stoppen is dom. Bovendien: is stoppen voor je achttiende überhaupt wel mogelijk? Buiten de probleemkinderen om, dan.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:11 schreef Dven het volgende:
Echt, je faalt in alle opzichten. Beter houd je gewoon je mond want op dit moment ben je enkel jezelf voor lul aan het zetten.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:47 schreef eleusis het volgende:
Je brein werkt impulsief en je denkt niet aan de lange termijn. Waarom dat zo is en wat je er aan kan doen moet je aan een psycholoog vragen.
Van mij hoef je niet cum laude af te studeren, maar kan je wel iets anders? Er zijn veel topsporters, componisten, kunstenaars waarvan ik blij ben dat ze niet voor een economiestudie zijn gegaan. Maar als je alleen maar wil chillen en mooi zijn, tja, dat gaat ooit voorbij, en dan nog niks hebben afgemaakt is vrij fucked. Met alleen een salaris van je man kun je nl tegenwoordig niet echt leven.
Heb je nog meer uitgekauwde en compleet niet met de realiteit overeenkomende cliche's voor mij in de aanbieding? Graag!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dan komt het glazen plafond tegen je dertigste.
TS, gewoon afmaken. Niet zeuren.
Er zijn zat theorieen over waarom school nu niet exact de perfect plek is om jezelf te ontwikkelen. Groot punt daarbij is wel dat je dan wel de motivatie, wil, intelligentie en doorzettingsvermogen moet hebben om het allemaal te doen. Natuurlijk ontvang je bijzonder veel vreemde blikken aangezien iedereen hetzelfde riedeltje gewend is.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:22 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Mwoah, de topicstarter is een meisje van vijftien jaar met geen zin in school - en dat kan horen bij de leeftijd - maar het is verstandig(er) om school wel af te maken. Om doodleuk te zeggen dat ze moet stoppen is dom. Bovendien: is stoppen voor je achttiende überhaupt wel mogelijk? Buiten de probleemkinderen om, dan.
Sowieso kan ze na de middelbare school alsnog wel een tussenjaar houden en dan wel verder zien, is ze ook wat ouder, enzovoort. Maar ze moet het zelf weten, natuurlijk.
Voor jou misschien, maar je moet ts niet motiveren om te stoppen met school, aangezien wat jij doet voor velen niet werkt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 07:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Heb je nog meer uitgekauwde en compleet niet met de realiteit overeenkomende cliche's voor mij in de aanbieding? Graag!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |