Ja oké. Maar dat zie ik niet gebeuren.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:22 schreef TheArt het volgende:
Naja Belkin hoeft niet klaar te zijn. Ze hebben nu 29 renners en mogen nog één neo-prof hebben.
Ik heb het even opgezocht om zeker te zijn, maar dat leeftijdsaspect (-23) is eruit gehaald. Dat wil zeggen dat iedereen die 1e of 2e jaarsprof is nog onder de categorie neo valt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee. Van der Lijke is volgend jaar al te oud. 2014 - 1991 is 23. Hofland was dit jaar neo en is dat dus volgend jaar ook.
Linkje?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht om zeker te zijn, maar dat leeftijdsaspect (-23) is eruit gehaald. Dat wil zeggen dat iedereen die 1e of 2e jaarsprof is nog onder de categorie neo valt.
Daarmee heeft Belkin dus drie neo's: Hofland, Van der Lijke en Goos.
Lees wat tegenstrijdige dingen, aangezien ik het ook niet echt in de UCI-regels kan vinden. Wat ik wel zeker weet is dat de neo-prof status geldt voor twee jaar en mocht het leeftijdsaspect nog steeds gelden dan gaat het om de leeftijd waarin het contract ingaat. Dus als iemand begint als prof op zijn 22e, dan is hij t/m zijn 24e neo. Nogmaals, weet niet zeker of dat aspect er nog in zit (er staat me namelijk bij dat die leeftijd is geschrapt).quote:
Maar zo werkt de som op zich niet. Het is eerste contractjaar minus geboortejaar en dat moet dus nu beneden de 25 zijn en voor dit jaar 23. En of je dan op 1 januari of op 31 december geboren bent is niet van belang.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:33 schreef TheArt het volgende:
Van der Lijke is op 1 januari van volgend jaar nog 22
Ook als je 30 renners hebt, mag je stagiairs plaatsen. Het aantal renners is niet van belang en je hoeft dus geen plekjes open te houden. Stagiairs mogen overigens alleen in continentale koersen starten.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:00 schreef Marcoss het volgende:
Rabo hield wel altijd 1 plekje vrij voor een stagiaire vanuit Rabo CT die dan een paar koersen bij de profs kon rijden (zoals Slik dit jaar).
Oh zo had ik 'm wel gelezen elders. Maar die joint agreement zocht ik idd. Mooi dat je 'm gevonden hebt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:01 schreef Zelva het volgende:
Ook even verder gezocht. Je hebt gelijk dat het per dit jaar is aangepast. Het criterium is niet langer 23 jaar, maar 25 jaar volgens de nieuwe joint agreement, waar naar verwezen wordt in UCI-regel 2.15.110.
[..]
Maar zo werkt de som op zich niet. Het is eerste contractjaar minus geboortejaar en dat moet dus nu beneden de 25 zijn en voor dit jaar 23. En of je dan op 1 januari of op 31 december geboren bent is niet van belang.
Precies. Argos heeft op dit moment met stagiairs wel 32 renners.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ook als je 30 renners hebt, mag je stagiairs plaatsen. Het aantal renners is niet van belang en je hoeft dus geen plekjes open te houden. Stagiairs mogen overigens alleen in continentale koersen starten.
Ah oké, dat wist ik niet. Thanksquote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ook als je 30 renners hebt, mag je stagiairs plaatsen. Het aantal renners is niet van belang en je hoeft dus geen plekjes open te houden. Stagiairs mogen overigens alleen in continentale koersen starten.
Seeldraeyers heeft toch niets te zoeken bij Wanty?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:21 schreef TheArt het volgende:
Ben Hermans definitief naar BMC. Wanty is nu bezig met Seeldraeyers.
SamSan heeft nog steeda geen contract voor volgend seizoen en heeft op dit moment zelfs geen gesprekken lopen. Ook niet met Saxo dus.
BIj Belkin is er nog een plek open voor een Sanchezquote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:21 schreef TheArt het volgende:
Ben Hermans definitief naar BMC. Wanty is nu bezig met Seeldraeyers.
SamSan heeft nog steeda geen contract voor volgend seizoen en heeft op dit moment zelfs geen gesprekken lopen. Ook niet met Saxo dus.
twitter:mrconde twitterde op donderdag 10-10-2013 om 15:11:16Bjarne Riis: "Saxo Bank has decided to step up. This means we can continue at the same level. We are very grateful". reageer retweet
twitter:mrconde twitterde op donderdag 10-10-2013 om 15:12:43Team team will continue under the name of "Team Saxo Bank" reageer retweet
twitter:mrconde twitterde op donderdag 10-10-2013 om 15:14:02Riis says the team will be able to keep their level and maybe even reinforce the team for next year. reageer retweet
Beter bekend als Othman.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:34 schreef Steven184 het volgende:
Adiq Husainie lijkt op weg naar Argos.
Muhamad Adiq Husainie Othman inderdaad, vanaf mobiel werkte het kopieren van de naam niet echt lekker. Dit slaat nergens op volgens mij, geen absurd slechte renner maar heel apart met alles wat er op de markt is. Maar omdat hij in zijn eerste jaar geen garantie heeft van de TDF selectie tekent hij alleen als hij vrijstelling krijgt voor de Asian Games en Commonwealth Gamesquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Beter bekend als Othman.
Maar wtf is dit voor aankoop joh?
twitter:TourDeJose twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 14:03:30Argos-Shimano confirms to me: No offer for Malaysian rider Adiq Othman reageer retweet
Marginal gains.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:44 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Mancebo naar Team Sky Dive Dubai.
quote:El ańo pasado fue sexto en el Campeonato del mundo de Copenhague: rozó el triunfo en Catalunya, País Vasco y la Vuelta; fue bronce en el Mundial 2010, ganó el Tour Down Under en 2009, fue segundo en la Milán-San Remo en 2007. Pero el ciclismo tiene una memoria frágil. Después de un 2013 casi inédito, Allan Davis causa baja en el Orica-GreenEdge y busca equipo, convencido de que puede volver a su mejor nivel. El ciclista australiano ha encontrado el equilibrio personal que necesitaba y sobre todo la motivación.
Davis (1980), afincado desde hace más de una década en la localidad guipuzcoana de Oiartzun, no pierde la esperanza por seguir en activo el próximo ańo, aunque asume la realidad. “No tengo nada en este momento, estoy en ello, mirando mis opciones, porque quiero seguir corriendo, tengo más ańos de ciclismo”, destaca a BiciCiclismo.
Afortunadamente, el australiano ha remontado el vuelo. “Ahora ya estoy mejor, mi vida se ha tranquilizado. He recuperado la motivación, y estoy a la espera de lo que me depara el futuro. Estoy convencido de que puedo regresar a mi mejor nivel y conseguir buenos resultados; volver a ser yo mismo. Quiero seguir, alcanzar una buena condición física y empezar a tope”. Y se muestra seguro de sí mismo. “He reencontrado la motivación y eso es lo que quería sentir; de lo contrario, no quería hacer perder el tiempo a nadie. Lo he hablado con Maite, mi pareja, tengo 33 ańos y ahora muchos siguen casi hasta los 40, o más. Y, sobre todo, que tengo ganas de seguir”.
La situación crítica que vive el ciclismo (desapariciones de Euskaltel, Vacansoleil, Sojasun,…), hace que las puertas sean más difícil que nunca de abrir. “Hace un ańo fui sexto en el Mundial, pero todo se olvida muy rápido. Si no se acuerdan del ańo pasado ni qué decir de los diez anteriores. Pero siempre ha sido así: es como un boxeador, solo se recuerda la última pelea”, asume. “Ha sido un ańo malo para mí y se junta y se une con que el ciclismo atraviesa un momento complicado, para mí y para muchos corredores. Estoy agotando todas las opciones. No está nada fácil para nadie”.
En su palmarés, figuran varias decenas de victorias e incontables podios en las carreras más importantes, pero apenas ha competido en 2013 y su rendimiento no ha sido el de ańos anteriores. Él es el primero en reconocerlo. Confiesa que el 2013 ha sido “un ańo difícil, empecé mal, varias cosas personales me afectaron, y al final me ha faltado competición”. Davis ha terminado la temporada con únicamente 35 días de competición, siendo la Vuelta a Burgos en agosto su última carrera. “Al principio no tuve motivación, pero luego cogí fuerzas y estuve concentrado en Andorra en julio. Sin embargo, he corrido poco, no he tenido continuidad y yo soy un ciclista que necesita competir. Sin un plan de carreras consistente es difícil llegar a un nivel alto”, reconoce.
Su etapa en el Orica-GreenEdge se ha acabado y no busca ninguna justificación. Todo lo contrario, se muestra agradecido. “Correr aquí ha sido algo especial por ser un equipo australiano de ese nivel. Estoy muy orgulloso de haber estado aquí. Es una etapa que ya ha pasado y ahora hay que mirar al futuro. Sí que he vivido momentos muy difíciles porque con Neil (Stephens) tengo una muy buena relación y tengo amigos. Y se suele decir que es mejor no trabajar con la familia. Ahora con Neil estamos como siempre, muy bien. Él quiere que siga como corredor y confía en mí, en volver a ver al mejor Allan Davis, en empezar el camino de nuevo”.
Tampoco oculta que podría verse obligado a tener que colgar la bici. “Claro que he lo he pensado. Sí he valorado seguir en un equipo aunque no sea como corredor. Pero es mi última opción y no quiero pensar en ello”, zanja.
Entretanto, la vida personal le sonríe en Oiartzun (Gipuzkoa). Tiene un nuevo sol en su vida, Clair, “medio vasca, medio australiana”, que nació en mayo, y una pareja, Maite, que le apoya. “Ya son 11-12 ańos y me siento muy cómodo y a gusto aquí. Estoy muy contento en Euskal Herria. Quiero seguir aquí y, pase lo que pasé, no me moveré”, asegura.
Davis debutó en 2002 en el Mapei III y luego pasó por ONCE (2004), Liberty (2004-2006), Discovery (2007), Quick Step (2008.2009), Astana (2010-2011) y Orica-GreenEdge (2012-2013). Ha ganado el Tour Down Under –fue segundo dos veces-, etapas en Catalunya, Alemania, Polonia, Benelux, Mallorca, Sarthe, Murcia…, el Giro de Piemonte, ha sido podio en clásicas como Milán-San Remo, Vattenfall Cyclassics, París-Tours, París-Bruselas, fue bronce en el Mundial 2010 (6ş en 2012 y 5ş en 2010), venció en los Juegos de la Commonwealth 2010…
Ach ja, ze hebben ook Yandong Xing aangetrokken. Daarmee vergeleken is Othman een absolute wereldtopper.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:04 schreef TheArt het volgende:
Het leek me al sterk:twitter:TourDeJose twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 14:03:30Argos-Shimano confirms to me: No offer for Malaysian rider Adiq Othman reageer retweet
Is er niet een Maleisische baansprinter, die af en toe nog wel eens wil verassen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:01 schreef Leatherface het volgende:
Maleisië heeft best wel iets van een wielren cultuur hoor. Die Tour de Langkawi is best populair daar volgens mij en ze hebben wel een aantal aardige renners in het Aziatische circuit. Maar uiteraard niet iemand die echt van toegevoegde waarde is voor een Europese ploeg, of het moet commercieel interessant zijn met sponsors.
Awangquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:54 schreef Sautor het volgende:
[..]
Is er niet een Maleisische baansprinter, die af en toe nog wel eens wil verassen?
Awang ja, maar die is sinds die val waarbij zijn been doorboord werd door een splinter ook niet meer op het niveau van daarvoor.quote:
Blijft toch een héél vreemde renner die Allan Davis. In 2004, 2005, 2008 en 2009 top , zelfs vorig jaar (2012) nog vrij redelijk. Maar in alle andere jaren zelfs werkelijk geen platte prijs gereden ...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:28 schreef MarijeH het volgende:
Allan Davis zoekt nog een ploeg voor volgend jaar. Dit heb ik gelezen op twitter en op een spaanse site.
Bron (spaans)
[..]
Wat mij betreft allemaal terecht. Prima renners die een mooie toekomst voor zich hebben.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:36 schreef TheArt het volgende:
Ramon Sinkeldam, Luka Mezgec, Thomas Damuseau, Georg Preidler en Tobias Ludvigsson verlengen bij Argos. Er staan daardoor nu 27 renners onder contract voor volgend seizoen.
Bij Saxo?quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:57 schreef Evertjan het volgende:
Kroon gaat ook nog een jaartje door Dus de winnaar van de AGR 2014 is al bekend
En wereldkampioen in Ponferrada natuurlijk.quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:57 schreef Evertjan het volgende:
Toch zat hij er een aantal jaar terug verrekte dichtbijquote:Op maandag 14 oktober 2013 19:57 schreef Evertjan het volgende:
Ivanov had in 2009 echter nog een overgebleven restje EPO gevonden achterin zijn koelkast.quote:Op maandag 14 oktober 2013 20:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Toch zat hij er een aantal jaar terug verrekte dichtbijik dacht echt dat hij zou winnen van Ivanov
Die had echt een bizar seizoen in 2009 inderdaad, wat niet in de lijn lag met eerdere seizoenen. Ivanov won dat jaar ook een Tour-rit, het Russisch kampioenschap (al zegt dat niet zoveel), werd vijfde in LBL enzovoorts.quote:Op maandag 14 oktober 2013 20:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ivanov had in 2009 echter nog een overgebleven restje EPO gevonden achterin zijn koelkast.
Ik zou voorlopig dan maar gewoon uitsluitend op Cancellara gokken.quote:Speerpunten van Trek Factory Racing voor volgend seizoen zijn de gebroeders Andy en Fränk Schleck en de Zwitser Fabian Cancellara.
En als die weer een minder jaar heeft, zoals wel vaker na een topjaar, dan hebben ze daar een probleem, want dan zijn Nizzolo en Kiserlovski hun absolute toppers. Misschien nog Zoidl, al zou het me daar niet verbazen indien die een Tiernan-Locke doet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik zou voorlopig dan maar gewoon uitsluitend op Cancellara gokken.
Het gevaar bij Zoidl daarvoor is iets minder groot gezien Tiernan-Locke 2 jaar geleden echt in een paar korte periodes uitslagen reed. Zoidl deed dat dit jaar het hele jaar door.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En als die weer een minder jaar heeft, zoals wel vaker na een topjaar, dan hebben ze daar een probleem, want dan zijn Nizzolo en Kiserlovski hun absolute toppers. Misschien nog Zoidl, al zou het me daar niet verbazen indien die een Tiernan-Locke doet.
Had Zoidl niet bij een val onlangs een aardige rugblessure opgelopen, waardoor het uberhaupt de vraag was hoe hij uit de winter zou komen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En als die weer een minder jaar heeft, zoals wel vaker na een topjaar, dan hebben ze daar een probleem, want dan zijn Nizzolo en Kiserlovski hun absolute toppers. Misschien nog Zoidl, al zou het me daar niet verbazen indien die een Tiernan-Locke doet.
Denkt Hoogerland uberhaupt weleens na? Dat is nieuw voor mij.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoogerland zou enkel naar Cannondale kunnen als Tinkoff daar sponsor wordt.
Tinkov zal wel geilen op Hoogerland, iemand die eerst reageert op twitter en daarna pas gaat nadenken, dat is iets voor Oleg.
Ik las sneerpunten.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik zou voorlopig dan maar gewoon uitsluitend op Cancellara gokken.
twitter:mrconde twitterde op donderdag 17-10-2013 om 12:17:41According to @sergi_lopezegea, Movistar will announce Luisle Sanchez as new rider for next year very soon. reageer retweet
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:37 schreef TheArt het volgende:
Nieuwe Belgische ploeg, opgericht door Timmy Simonshttp://www.sporza.be/cm/s(...)r&utm_source=dlvr.it
Rob Ruijgh gaat ervoor rijden, net als Kevin Hulsmans en Kevin Peeters (Crelan). Ook veldrijders Rob Peeters en Joeri Adams zijn bevestigd. Het wordt een continentale ploeg.
Ruijgh dus van de WT naar de CT
En gisteren was hij nog in gesprek met een WT-ploeg.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:37 schreef TheArt het volgende:
Nieuwe Belgische ploeg, opgericht door Timmy Simonshttp://www.sporza.be/cm/s(...)r&utm_source=dlvr.it
Rob Ruijgh gaat ervoor rijden, net als Kevin Hulsmans en Kevin Peeters (Crelan). Ook veldrijders Rob Peeters en Joeri Adams zijn bevestigd. Het wordt een continentale ploeg.
Ruijgh dus van de WT naar de CT
Dat gold voor heel Vacansoleil.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ruijgh is afgelopen seizoen dan ook overal ingezet waar nodig. Kon nauwelijks naar een wedstrijd toeleven, omdat hij overal op laatste moment door ploeg werd opgeroepen.
Verrassend.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:22 schreef Pino112 het volgende:
twitter:mrconde twitterde op donderdag 17-10-2013 om 12:17:41According to @sergi_lopezegea, Movistar will announce Luisle Sanchez as new rider for next year very soon. reageer retweet
Ach, kan hij weer lekker spurten in de STER-ZLM toerquote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:48 schreef Chiappucci het volgende:
Ruijgh wtf. Kon die echt niet meer bij een ploeg als Wanty terecht? Dit is wel een enorme degradatie voor een renner die 2 jaar geleden nog 21e werd in de Tour.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |