En je punt is?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
2000 jaar geleden was die grond eigenlijk al van de joden.
maar sinds de val van Jeruzalem zijn zij dus verdeeld geraakt over de aarde.
maar nu komen ze beetje bij beetje weer terug.
hoewel een overgroot deel van de stammen al weer terug is.
Oh, je wilt zeggen dat in die 2000 tussenjaren niemand zich met die grond heeft beziggehouden? Alsof die grond niet heeft bestaan of zo?quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:10 schreef sjoemie1985 het volgende:
dat eerst niemand omzag naar dat stuk grond, en nu willen de pallestijnen het ineens weer terug hebben.
Wat mij betreft schaar je Marx en Freud onder de fraudeurs. Maar Einstein is toch een heel ander verhaal. Wat mij betreft kun je Einstein wel gelijk stellen aan Newton, omdat zijn theorie ook een paradigmaverschuiving in de natuurwetenschappen heeft opgeleverd. En naderhand gewoon empirisch bewezen in de echte natuur. Waarvan we natuurlijk niet zeggen kunnen dat ze uitmaakt van een Joods complot.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:30 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Wat wij als goede wetenschap zien is grotendeels cultureel bepaald. Kinderlijk ontzag voor de prestaties van de exacte wetenschappen is iets voor buitenstaanders en nitwits. Er is wel degelijk een joodse lobby om het genie van joden op te hemelen. Wie enige kennis heeft van het Latijn en Spinoza gaat lezen, om een voorbeeld te noemen, komt erachter dat zijn beheersing van die taal nogal gebrekkig is. En als ik kijk naar de vier joden die onze gedachtenwereld beheersen (koloniseren?) -Jezus, Marx, Freud en Einstein- zie ik vier keer min of meer hetzelfde trucje; een hysterische subversie van de geschiedenis, die een grote aantrekking uitoefent op intellectueel onweerbaren, die tot eeuwen na de dood van de grondleggers de geesten van jonge mensen tot hysterie aanzet, wanneer de joden zelf allang weer iets nieuws hebben gevonden - of juist terugvallen op de joodse traditie. Wie het beziet vanuit het perspectief van de evolutionaire sociobiologie, kan dit niet anders zien dan de (uiterst succesvolle) strategie van een parasitaire stam om de gaststam intern te ontregelen (zonen tegen hun vaders op te zetten; polarisatie ipv harmonie aanmoedigen) en er toch de vruchten van te plukken (financieel, maar ook bv. door nobelprijzen binnen te slepen).
Is dit nou de veelgeroemde Nobelprijswaardige intelligentie van het joodse volk?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:30 schreef rootus het volgende:
Over dat miezerige lapje grond dat Israël heet.
Als er geen joden op zaten wist niemand dat het bestond.
Als een gebied langer dan 10 of 20 jaar in bezit is van een volk en het merendeel de bewoners willen graag dat dat zo blijft dan kan het beter zo blijven.
Constantinopel is nu van Turkije en dat gaan we ook niet terug eisen.
Nou, beetje verward, als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:08 schreef .Masturbatron. het volgende:
hier is een van mijn favoriete artikelen over joodse intelligentie:
http://immortallife.info/(...)hkenazi-jews-so-high
Er zijn inderdaad veel intelligente mensen die niet erg sociaal zijn of vaak in een tunnelvisie denken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:05 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Integendeel, sommetjes oplossen kan iedereen, zelfs mijn rekenmachine. De waarheid is dat joden excelleren in een zeer beperkte, eenzijdige vorm van intelligentie, namelijk die die door IQ gemeten wordt. Onder joden ligt dat namelijk een hele standaardafwijking hoger dan onder blanken. Gevolg daarvan is wel dat joodse intellectuele brille altijd iets epigonisch, iets formulaisch heeft. Dat verklaart ook waarom de allergrootsten geen joden zijn. Ga maar na; een Mahler haalt het niet bij een Wagner, een Einstein niet bij een Newton, een Spinoza niet bij een Leibniz.
In onze cultuur wordt de mathematisch-technologische vorm van intelligentie, de instrumentele rede in zijn puurste vorm, het hoogst aangeslagen. Zo puur dat we zelfs van de manipulatieve rede kunnen spreken. Vandaar ook de associatie van joden met eerloosheid, of zelfs een soort autistische kwaadaardigheid; ze weten wel abstracte concepten te manipuleren (elementaire deeltjes, beurskoersen etc.), maar van loyaliteit, eer en fatsoen hebben ze minder Ahnung.
Vet van mij.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:42 schreef ems. het volgende:
[..]
Wie zegt dat de grond van de Palestijnen was?
De eigenaar van de grond is degene die de grond in beslag neemt. Simpel als dat.
Mwa, misschien.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:25 schreef rootus het volgende:
Het s een beetje kort door de bocht om deze nobelprijzen uit te vlakken.
Israël heeft veel geld gekregen inderdaad maar dat heeft Pakistan en Egypte ook.
De joden hebben deze "talenten" echter flink vermeerderd in tegenstelling tot anderen die er eigenlijk alleen slechter van zijn geworden.
Einstein bijvoorbeeld heeft zijn bekendste uitvinding trouwens al gedaan toen hij nog onbekend was en zonder geld.
Ik denk dat deze oververtegenwoordiging heeft te maken met achtergrond.
Als je uit een muzikale familie komt kom je niet onder muziek maken uit.
Als je uit een familie komt waar een hoge studie heel erg belangrijk gevonden wordt dan is de kans groot dat je dat sentiment volgt.
Als je dan ook nog uit een omgeving komt waarin je je vrij kan ontwikkelen dan kan je met je dan ontwikkelde creativiteit, nieuwsgierigheid en door studie opgedane kennis tot grote hoogte komen.
Omdat joden lang geleden uitgeloten waren van de toen eerbare beroepen moesten ze zich gedwongen beperken tot bankier, handel en wetenschap.
Zal dat er misschien iets mee te maken kunnen hebben?
Laagquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 01:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mwa, misschien.
In het nieuwe testament staat dat Jezus de tollenaars de tempel uitsloeg.
En welke achtergrond hadden de bankiers in de VSvA ook alweer die de crisis veroorzaakten?
Eerbare beroepen? Mwao, het is maar net wat je eerbaar noemt.
Dat Einstein geen fraudeur is, denk je alleen maar omdat je niks weet van de natuurwetenschappen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat mij betreft schaar je Marx en Freud onder de fraudeurs. Maar Einstein is toch een heel ander verhaal. Wat mij betreft kun je Einstein wel gelijk stellen aan Newton, omdat zijn theorie ook een paradigmaverschuiving in de natuurwetenschappen heeft opgeleverd. En naderhand gewoon empirisch bewezen in de echte natuur. Waarvan we natuurlijk niet zeggen kunnen dat ze uitmaakt van een Joods complot.
Jezus daarentegen is zo'n uitzonderingscategorie dat hier helemaal niks zinnigs meer over te zeggen valt.
Ik begrijp je zin niet helemaal? Ik denk dat je bedoelde dat het zo eenvoudig -niet- ligt?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 01:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Geldt dat ook voor grond in Nederland, de VSvA of welk ander land dan ook?
Of voor fietsen, sieraden, handtassen, huizen, banen, huizen, landerijen etc. enz. Zo eenvoudig ligt dat.
Waarom is Einstein een fraudeur?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:49 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Dat Einstein geen fraudeur is, denk je alleen maar omdat je niks weet van de natuurwetenschappen.
Mijn mening over hem is genuanceerder. Hij was zeker niet de domste, al waren zijn politieke opvattingen pijnlijk naief en zijn filosofische een soort schoolmeisjespoezie, maar ook niet het goddelijke genie waar hij voor doorgaat. Dat imago heeft hij te danken aan A. het filistijnse scientisme van de massa en B. goede marketing, mede te danken aan de inspanningen van de joodse PR-machine. Voor inhoudelijke kritiek op zijn stelligen kan ik je verwijzen naar mensen als Philipp Lenard en anderen rondom de Deutsche Physik-beweging. Hun politieke motieven waren wellicht niet louppezuiver, maar inhoudelijk snijdt hun kritiek wel degelijk hout. Mijn inschatting als alpha is dat Einstein voor de natuurkunde is wat Freud en Marx voor de humaniora zijn; een soort doorgedraaide visionair; briljant, maar bandeloos, demagogisch en niet in staat tot zelfkritiek. Niet voor niets zweeft er rond alle drie nu nog een cultus van persoonsverheerlijk van jewelste. Het is ook geen toeval dat joden vooral uitblinken in die takken van de wetenschap die weinig of geen binding hebben met de stoffelijke, tastbare werkelijkheid, waar je uiteindelijk rekenschap aan af hebt te leggen. Economie, hogere wiskunde, metafysica; daar weten ze zich veilig, want daar kun je met een hoop onzin wegkomen. In dingen als bouwkunde is er geen sprake van joodse excellentie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is Einstein een fraudeur?
Je spreekt hier gewoon over het karakter van Einstein en niet over zijn natuurwetenschappelijke onderzoeken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:50 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Mijn mening over hem is genuanceerder. Hij was zeker niet de domste, al waren zijn politieke opvattingen pijnlijk naief en zijn filosofische een soort schoolmeisjespoezie, maar ook niet het goddelijke genie waar hij voor doorgaat. Dat imago heeft hij te danken aan A. het filistijnse scientisme van de massa en B. goede marketing, mede te danken aan de inspanningen van de joodse PR-machine. Voor inhoudelijke kritiek op zijn stelligen kan ik je verwijzen naar mensen als Philipp Lenard en anderen rondom de Deutsche Physik-beweging. Hun politieke motieven waren wellicht niet louppezuiver, maar inhoudelijk snijdt hun kritiek wel degelijk hout. Mijn inschatting als alpha is dat Einstein voor de natuurkunde is wat Freud en Marx voor de humaniora zijn; een soort doorgedraaide visionair; briljant, maar bandeloos, demagogisch en niet in staat tot zelfkritiek. Niet voor niets zweeft er rond alle drie nu nog een cultus van persoonsverheerlijk van jewelste.
Alsof die twee ooit te scheiden vallen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je spreekt hier gewoon over het karakter van Einstein en niet over zijn natuurwetenschappelijke onderzoeken.
Ja.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:57 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Alsof die twee ooit te scheiden vallen.
Ja, na 10 jaar mag je gestolen roerende goederen als je eigendom beschouwen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 01:52 schreef Kees22 het volgende:
Of voor fietsen, sieraden, handtassen, huizen, banen, huizen, landerijen etc. enz. Zo eenvoudig ligt dat.
Ik weet toch wel iets van de natuurwetenschappen. Bedoel je nu dat de relativiteitstheorie an sich frauduleus is of dat Einstein deze theorie op frauduleuze wijze uitgedragen of verworven heeft?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:49 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Dat Einstein geen fraudeur is, denk je alleen maar omdat je niks weet van de natuurwetenschappen.
Dingen als het omzetten van massa in energie of het vertragen van de tijd bij hoge snelheden zijn tegenwoordig toch gewoon directe factoren van invloed bij het ontwerp van bijvoorbeeld het GPS-systeem geworden. Dat heeft Einstein al lang voordat dit praktisch nut was allemaal voorzien!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:50 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Mijn mening over hem is genuanceerder. Hij was zeker niet de domste, al waren zijn politieke opvattingen pijnlijk naief en zijn filosofische een soort schoolmeisjespoezie, maar ook niet het goddelijke genie waar hij voor doorgaat. Dat imago heeft hij te danken aan A. het filistijnse scientisme van de massa en B. goede marketing, mede te danken aan de inspanningen van de joodse PR-machine. Voor inhoudelijke kritiek op zijn stelligen kan ik je verwijzen naar mensen als Philipp Lenard en anderen rondom de Deutsche Physik-beweging. Hun politieke motieven waren wellicht niet louppezuiver, maar inhoudelijk snijdt hun kritiek wel degelijk hout. Mijn inschatting als alpha is dat Einstein voor de natuurkunde is wat Freud en Marx voor de humaniora zijn; een soort doorgedraaide visionair; briljant, maar bandeloos, demagogisch en niet in staat tot zelfkritiek. Niet voor niets zweeft er rond alle drie nu nog een cultus van persoonsverheerlijk van jewelste. Het is ook geen toeval dat joden vooral uitblinken in die takken van de wetenschap die weinig of geen binding hebben met de stoffelijke, tastbare werkelijkheid, waar je uiteindelijk rekenschap aan af hebt te leggen. Economie, hogere wiskunde, metafysica; daar weten ze zich veilig, want daar kun je met een hoop onzin wegkomen. In dingen als bouwkunde is er geen sprake van joodse excellentie.
De film ken ik niet, het boek heb ik wel gelezen. Goed boek, als ik me goed herinner.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 08:34 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Laag
Het NT gebruiken om hiermee te zeggen dat joden de crisis hebben veroorzaakt.
Laat me raden, je favo film is Jud Suss!
Ja OK, uiteindelijk is het gewoon een kwestie van macht.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:10 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik begrijp je zin niet helemaal? Ik denk dat je bedoelde dat het zo eenvoudig -niet- ligt?
Maar ja, dat geldt in zekere zin voor alles. Zodra er een factor in het spel komt die overmacht heeft verandert iets van eigendom. Natuurlijk wordt zoiets beperkt door regels en wetten maar zodra er wapens bij komen kijken is 'eigendom' niets anders dan een schaduw op de muur.
Dat ligt wat genuanceerder, en gestolen blijven ze natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:24 schreef rootus het volgende:
[..]
Ja, na 10 jaar mag je gestolen roerende goederen als je eigendom beschouwen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |