Wat lees je dan zoal?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:34 schreef MrDoo het volgende:
Hoi,
20 kilo afgevallen.
Veel gelezen, voeding aangepast (geen raar dieet ofzo), meer bewegen = win.
Je snapt er echt geen bal van hequote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:43 schreef JosHuizinga het volgende:
Dus wat ze zeggen wordt weer eens bewezen: minder eten en meer bewegen. Leuk om te zien dat zoveel juist zijn afgevallen zonder dieet, maar volgens eigen beeld en idee.
Het klinkt misschien raar, maar ik ben veel gaan lezen over de voeding van bodybuilders. In principe kun je alles eten als je maar minder calorieën eet dan je verbruikt. Vooral voldoende vetten en eiwitten en met je koolhydraten vul je dan de rest aan.quote:
Duidelijk. Bodybuilders doen het er natuurlijk om, dus zo gek vind ik dat niet, hoorquote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:02 schreef MrDoo het volgende:
[..]
Het klinkt misschien raar, maar ik ben veel gaan lezen over de voeding van bodybuilders. In principe kun je alles eten als je maar minder calorieën eet dan je verbruikt. Vooral voldoende vetten en eiwitten en met je koolhydraten vul je dan de rest aan.
En eigenlijk dit ja.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:02 schreef MrDoo het volgende:
[..]
Het klinkt misschien raar, maar ik ben veel gaan lezen over de voeding van bodybuilders. In principe kun je alles eten als je maar minder calorieën eet dan je verbruikt. Vooral voldoende vetten en eiwitten en met je koolhydraten vul je dan de rest aan.
Niet ik persoonlijk, maar dat is wel de waarheidquote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:34 schreef MrDoo het volgende:
Veel gelezen, voeding aangepast (geen raar dieet ofzo), meer bewegen = win.
Voor mij hetzelfde verhaal, ging op dieet, 3x per week cardio fitness + krachttraining en bleef aankomenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:00 schreef Waaghals het volgende:
Sportscholen werken niet.
ben in een jaar 10 kilo bijgekomen
Daaruit blijkt dan inderdaad dat je lichaam tijd nodig heeft om te wennen aan de nieuwe levensstijl. Wel goed van je, dat je zo'n steun bent geweest!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:00 schreef zekerWaar het volgende:
Ik heb een vriendin geholpen met afvallen. Ze at nauwelijks, 500 kcal per dag ongeveer en zelfs dagen dat ze onder de 250 kcal zat. Dit deed ze al jaren maar kwam alsnog aan. Ik vertelde haar toen dat ze juist moet eten om af te vallen aangezien haar lichaam nu te weinig krijgt en dan alles gaat opslaan wat het binnen krijgt en dus niet afvalt. Dit snapte ze eerst niet maar naar een paar maanden aandringen haar er toch toe gekregen om meer te gaan eten. Binnen 1 maand was ze toen van 600 kcal naar 1200 - 1500 kcal gegaan. ze begon toen meteen al af te vallen. nu zijn we 5 maanden verder en ze eet nu 2000 kcal per dag en is in totaal 10 kg kwijt geraakt. het gaat dus langzaam maar dat is juist goed zodat haar lichaam (vel) kan herstellen en dus niet een overschot aan huid krijgt. En het is goed omdat ze zo het er niet meteen weer erbij krijgt dus geen jojo effect. Dus mensen die haast niet meer eten om af te vallen, dit gaat niet goed komen. je krijgt dan jojo effect of komt gewoon aan. Vetten zijn goed voor je (goede vetten) je lichaam gaat dan meer verbranden. als je te weinig gaat eten gaat je lichaam alles opslaan en val je dus niet af.
Je lichaam past zich gewoon aan. Als je niet eet dan denkt het dat het alles moet opnemen wat het kan. Daarom bestaat dat jojo effect ook. Als bijvoorbeeld iemand minder eet dan past je lichaam zich daarop aan, val je misschien wat af maar je kan niet zo weinig blijven eten dus als je weer normaal gaat eten waar je normaal niet van zou aankomen kom je dan erg veel van aan aangezien je lichaam steeds denkt dat je te weinig binnen krijgt dus alles moet opslaan voor slechtere tijden (wanneeer je dus weer gaat dieeten). De enige manier voor duurzaam afvallen is dus gezond gaan eten en voldoende. Vooral vetten. Deze zijn goed voor de spijsvertering en geven de spijsvertering een boost zodat je meer gaat verbranden, lees afvallen. Dieeten is dus een slecht plan en doet alleen maar schade aan je lichaam.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:22 schreef JosHuizinga het volgende:
[..]
Daaruit blijkt dan inderdaad dat je lichaam tijd nodig heeft om te wennen aan de nieuwe levensstijl. Wel goed van je, dat je zo'n steun bent geweest!
Eerlijk gezegd heb ik altijd zo mijn twijfels bij dergelijke verhalen. Je lichaam kan niet die voedingsstoffen opslaan als vet (aankomen), omdat alles wat je binnenkrijgt wordt gebruikt voor energie. Het lijkt mij eerder dat je verbranding enorm omlaag gaat als je zo weinig eet. Je verliest spieren en je lichaam stopt bijvoorbeeld met menstrueren om op die manier energie te besparen, waardoor je uiteindelijk minder verbrandt en dus niet meer afvalt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:00 schreef zekerWaar het volgende:
Ik heb een vriendin geholpen met afvallen. Ze at nauwelijks, 500 kcal per dag ongeveer en zelfs dagen dat ze onder de 250 kcal zat. Dit deed ze al jaren maar kwam alsnog aan. Ik vertelde haar toen dat ze juist moet eten om af te vallen aangezien haar lichaam nu te weinig krijgt en dan alles gaat opslaan wat het binnen krijgt en dus niet afvalt. Dit snapte ze eerst niet maar naar een paar maanden aandringen haar er toch toe gekregen om meer te gaan eten. Binnen 1 maand was ze toen van 600 kcal naar 1200 - 1500 kcal gegaan. ze begon toen meteen al af te vallen. nu zijn we 5 maanden verder en ze eet nu 2000 kcal per dag en is in totaal 10 kg kwijt geraakt. het gaat dus langzaam maar dat is juist goed zodat haar lichaam (vel) kan herstellen en dus niet een overschot aan huid krijgt. En het is goed omdat ze zo het er niet meteen weer erbij krijgt dus geen jojo effect. Dus mensen die haast niet meer eten om af te vallen, dit gaat niet goed komen. je krijgt dan jojo effect of komt gewoon aan. Vetten zijn goed voor je (goede vetten) je lichaam gaat dan meer verbranden. als je te weinig gaat eten gaat je lichaam alles opslaan en val je dus niet af.
hmm ja misschien is dit wel waar. Maar in ieder geval minder /haast niet eten is een slecht plan als je wilt afvallen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik altijd zo mijn twijfels bij dergelijke verhalen. Je lichaam kan niet die voedingsstoffen opslaan als vet (aankomen), omdat alles wat je binnenkrijgt wordt gebruikt voor energie. Het lijkt mij eerder dat je verbranding enorm omlaag gaat als je zo weinig eet. Je verliest spieren en je lichaam stopt bijvoorbeeld met menstrueren om op die manier energie te besparen, waardoor je uiteindelijk minder verbrandt en dus niet meer afvalt.
Zeker.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:37 schreef zekerWaar het volgende:
[..]
hmm ja misschien is dit wel waar. Maar in ieder geval minder /haast niet eten is een slecht plan als je wilt afvallen.
In de tijd dat ik echt extreem bezig was met sporten en dieet had ik wel steun aan familie/vrienden die me motiveerden maar mijn toenmalige vriend wilde niet dat ik af zou vallen. Hij vond me niet te dik (1.62m en 136kg). Hij zei je bent gezond dus gewicht doet er niet toe, begreep niet dat overgewicht pas op latere leeftijd ook nog problemen kan veroorzaken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:54 schreef JosHuizinga het volgende:
Zijn er ook mensen geweest die je hierbij gesteund hebben? Behalve de arts die de maagverkleining uitvoerde, natuurlijk?
Goed bezig zeg!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:52 schreef NickVCI het volgende:
Ik ben een jongen/man van 22 jaar en ik ben op het moment (nog) met succes aan het afvallen!
Toen ik begon was ik veel te zwaar. Met een lengte van 1.80m woog ik 118,4 kilo. Ik besloot dat het genoeg was en ik ben met gezond verstand gaan afvallen. Ik ben in 10 weken tijd 20,5 kilo afgevallen dus ik zit nu op 97,9kg. Mijn uiteindelijke Target is om 82/83 te halen.
Ik heb altijd al gesport (sportschool) maar ik deed weinig met mijn voeding, dus deze heb ik als eerste omgegooid. Ik drink niks anders meer dan water en groene thee. Ook heb ik een duidelijk patroon gecreëerd in mijn voedingsschema.
06:30 ontbijt
09:30 stukje fruit
12:30 lunch
15:30 stukje fruit
18:00 avond eten
21:00 Magere kwark (niet altijd)
Qua mijn voeding heb ik weinig veranderingen gemaakt. Ik ontbijt met muesli met water en een kop groene thee. Mijn lunch is vaak 2 gekookte eieren of 2 crackers met kipfilet/kalkoen filet en een halve komkommer. Avond eten doe ik heel gevarieerd. Pasta/Rijst/Groentes, wel zit bij elke maaltijd vlees of vis.
'sporten' doe ik 3 tot 4 keer in de week. In het begin deed ik veel hardlopen maar omdat ik last kreeg van mijn knieën ben ik gaan wandelen. Dit doe ik vaak maar 3 kwartier. Ook doe ik na elke wandelsessie een aantal pushups en situps.
Het algemene traject (tot nu toe) is als volgt verlopen.
Week 0: 118,4 kg
Week 1: 115,6
Week 2: 114,2
Week 3: 110.1
Week 4: 109,2
Week 5: 107,5
Week 6: 106,0
Week 7: 104,4
Week 8: 102,3
Week 9: 100,4
Week 10: 97,9.
Ik heb mijn doel nog lang niet bereikt maar ik blijf knallen! Verder gebruik ik mijn gezond verstand en als ik niet weet of iets gezond is ja of nee kijk ik altijd even op het internet.
Thanks! Het is inderdaad leuk om te zien, daarom houd ik het bij zodat ik mezelf kan blijven motiverenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Goed bezig zeg!
Leuk om dat verloop te zien hoeveel je iedere week bent afgevallen
Goed om zo je vooruitgang te zien. Maar eet je nu niet érg weinig? Niet dat je nu al je spieren verbrand en dat je rustverbranding straks erg laag is.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:52 schreef NickVCI het volgende:
[..]
Thanks! Het is inderdaad leuk om te zien, daarom houd ik het bij zodat ik mezelf kan blijven motiveren. Ik zal vanavond is before and after foto posten!
Dat is ook altijd erg leuk die foto'squote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:52 schreef NickVCI het volgende:
[..]
Thanks! Het is inderdaad leuk om te zien, daarom houd ik het bij zodat ik mezelf kan blijven motiveren. Ik zal vanavond is before and after foto posten!
Niet grappigquote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
45 kilo afgevallen in een half jaar, zonder sporten of op m'n eten te letten. Altijd alles kunnen eten wat ik wil. Volgens de dokter is de kans nihil dat het gewicht nog terugkomt.
Mijn geheim? Aids.
Je mag dat echt wel een prestatie noemen, hoor! Knap en zeker motiverend.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:59 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is ook altijd erg leuk die foto's
Ik heb zelf de app 'Libra' geïnstalleerd en vul daar dagelijks mijn gewicht op in.
Erg motiverend om dat grafiekje zo omlaag te zien gaan
Wat ben jij voor 'n trollquote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:43 schreef JosHuizinga het volgende:
Dus wat ze zeggen wordt weer eens bewezen: minder eten en meer bewegen. Leuk om te zien dat zoveel juist zijn afgevallen zonder dieet, maar volgens eigen beeld en idee.
Sorry dat ik het zeg maar dat is complete onzin.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:00 schreef zekerWaar het volgende:
Ik heb een vriendin geholpen met afvallen. Ze at nauwelijks, 500 kcal per dag ongeveer en zelfs dagen dat ze onder de 250 kcal zat. Dit deed ze al jaren maar kwam alsnog aan.
quote:\Dus mensen die haast niet meer eten om af te vallen, dit gaat niet goed komen. je krijgt dan jojo effect of komt gewoon aan. Vetten zijn goed voor je (goede vetten) je lichaam gaat dan meer verbranden. als je te weinig gaat eten gaat je lichaam alles opslaan en val je dus niet af.
Icm. je neus..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:58 schreef VMSDKR het volgende:
De mens houdt van eten, lekker eten. De smaak van lekker eten wordt verwerkt door de tong en dat is ook hoe jij, en iedereen, hun eten proeft.
Hoe heb je het zo ver kunnen laten komen... echt geen respect voor jouquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:02 schreef RaymondK het volgende:
Ik ben in nog geen 4jr tijd van 68kg naar 107kg gevlogen. Ik ga ff meelezen hier.![]()
Bedankt alvast heur
nee ik snap het ook niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:11 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Hoe heb je het zo ver kunnen laten komen... echt geen respect voor jou
Wat eet je zoal? En hoe vaak train je en wat doe je dan?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nee ik snap het ook niet.
En ik train me het schompes eerlijk waar, maar het gaat er maar niet af
Trage stofwisselingquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nee ik snap het ook niet.
En ik train me het schompes eerlijk waar, maar het gaat er maar niet af
jazeker 8x soms zelfsquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:16 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Trage stofwisseling![]()
Eet je wel 6 maaltijden per dag?
Zou je antwoord kunnen geven op mijn eerdere vraag? Ben wel benieuwd eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
jazeker 8x soms zelfs
zal wel stofwisseling zijn want ik eet echt maar 500 0kcals per dag
I see what you did there...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:17 schreef Champy het volgende:
Misschien dit eens kijken, sommige mensen kunnen dus gewoon niet afvallen.
http://www.ted.com/talks/(...)_about_diabetes.html
Lekker gezond ook, 500 kcal. Lekker crashen!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
jazeker 8x soms zelfs
niet weer die shitquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:17 schreef Champy het volgende:
Misschien dit eens kijken, sommige mensen kunnen dus gewoon niet afvallen.
http://www.ted.com/talks/(...)_about_diabetes.html
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:16 schreef Fera het volgende:
[..]
Wat eet je zoal? En hoe vaak train je en wat doe je dan?
Elke dagquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:20 schreef Fera het volgende:
[..]
Zou je antwoord kunnen geven op mijn eerdere vraag? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Ik heb geen ervaring met Creatine, maar je eet sowieso best wel veel. Ik denk dat je simpelweg gewoon teveel calorieën tot je neemt. Cashewnoten zijn gezond, maar erg calorierijk. Een handje is voldoende. Verder denk ik dat je misschien wel wat vlees kunt schrappen (kipfilet is nog wel het beste) en je porties wat kan verkleinen. Dextrose zou ik gewoon helemaal weglaten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:30 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
Elke dag
200gram droog afgewogen Brinta
4 eieren
400gram bruine rijst
2liter vollemelk
300gram groente
4 bananen
2 appels
150gram biefstuk
200gram kipfilet
40ml olijfolie
proteine shake
dextrose 500ml
half zakje cashew noten ongezouten
handje amandelen ongezouten
bak kwark
4 a 5 liter water elke dag plus nog 2liter thee, adam multivit, vitD, 6x omega 3,6,9
ZMA,Creatine
Dat is alles
En ik wordt alleen maar groter. Zou ik vocht vast houden van die creatine?
Dit is waar de crux zit. Wist je dat 1 liter water ongeveer 1 kg weegt!!!???quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:30 schreef RaymondK het volgende:
4 a 5 liter water elke dag plus nog 2liter thee, adam multivit, vitD, 6x omega 3,6,9
OOOOOOHhh, dan is dat het. Gelukkig ik dacht alquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:36 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met Creatine, maar je eet sowieso best wel veel. Ik denk dat je simpelweg gewoon teveel calorieën tot je neemt. Cashewnoten zijn gezond, maar erg calorierijk. Een handje is voldoende. Verder denk ik dat je misschien wel wat vlees kunt schrappen (kipfilet is nog wel het beste) en je porties wat kan verkleinen. Dextrose zou ik gewoon helemaal weglaten.
Verder ziet het er wel vrij gezond uit. Ik zie dat je heel erg gericht bent op eiwitten, dat is wel positief. Maar het is gewoon echt heel erg veel.
Hoe zit het met de training? Hoe zwaar is dat en waar ligt je focus? Doe je ook aan cardio of is het allemaal gewicht pompen? Gezien je voedingsschema zou ik denken dat je vooral gericht bent op spiergroei. En spieren wegen ook wat, dat kan ook deels de gewichtstoename verklaren.
Dit is wel meer dan 500 kcal hoor..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:30 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
Elke dag
200gram droog afgewogen Brinta
4 eieren
400gram bruine rijst
2liter vollemelk
300gram groente
4 bananen
2 appels
150gram biefstuk
200gram kipfilet
40ml olijfolie
proteine shake
dextrose 500ml
half zakje cashew noten ongezouten
handje amandelen ongezouten
bak kwark
ZMA,Creatine
Dat is alles ongeveer. Ohja, en nog wat pindasaus 2 eetlepels
En ik wordt alleen maar groter. Zou ik vocht vast houden van die creatine?
Ik denk dat het dichter tegen de 5000 aanzit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:38 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Dit is wel meer dan 500 kcal hoor..
Deels hè. Ik weet niet hoe je lichaam eruit ziet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:38 schreef RaymondK het volgende:
[..]
OOOOOOHhh, dan is dat het. Gelukkig ik dacht al
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:38 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Dit is wel meer dan 500 kcal hoor..
lees post 57 nog eens goed door schattenboutenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:39 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik denk dat het dichter tegen de 5000 aanzit.
Die doorgestreepte 0 zag ik wel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
lees post 57 nog eens goed door schattenbouten
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
lees post 57 nog eens goed door schattenbouten
Van 5000 500 gemaakt.. Of bedoel je gewoon 5000 en bedacht je je opeens dat dat wel erg veel was?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
jazeker 8x soms zelfs
lolquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:43 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
[..]
Van 5000 500 gemaakt.. Of bedoel je gewoon 5000 en bedacht je je opeens dat dat wel erg veel was?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |