vind hem heel snoezig. Met hoeveel losse ben je begonnen?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:36 schreef HarrrrieH het volgende:
En hier de poncho. Ik vond m nog te kort. Maar bij een passessie moest hij blijven....
[ afbeelding ]
Oh en zoals jullie zien is ie niet rood geworden, maar dit is toch ook niet al te zoetsappig toch??
Weet ik eigenlijk niet meer precies. Hij is iig iets te wijd. Daarom heb ik er een touwtje doorheen gedaan. Dan kan je hem makkelijk iets smaller maken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:41 schreef CREADO het volgende:
[..]
vind hem heel snoezig. Met hoeveel losse ben je begonnen?
Leuk. Ziet er lekker warm uit!quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:50 schreef trui het volgende:
m'n eerste kerstcadeautje is klaar, de colsjaal gemaakt met Fenna.
[ afbeelding ]
(om dubbel te dragen, dus 2x omgeslagen)
Mooi! Waarvan gemaakt en hoelang was je beginketting??quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:30 schreef HarrrrieH het volgende:
Mijn iets te korte sjaal met iets te lange sliertjes (nog beetje bijknippen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb de ketting af en toe omgeslagen, totdat ik m lang genoeg vond.Hoeveel is een goede vraag?? Het is trouwens gewoon met de witte/ecru Saskia van de Wibra.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:53 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Mooi! Waarvan gemaakt en hoelang was je beginketting??![]()
Ik wil in de herfstvakantie een sjaal maken van acryl (vergelijkbaar met Stylecraft DK Special). Ik zit te denken aan een interlocking ripple, maar een interlocking grannystripe is misschien ook wel leuk! Ik heb 7 kleuren en zou met 26 toeren een heel eind moeten komen. (iedere kleur 4 x en 2 opvulstroken aan het begin en einde)
heel mooi!quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:30 schreef HarrrrieH het volgende:
Mijn iets te korte sjaal met iets te lange sliertjes (nog beetje bijknippen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
leuke kleurtjes, maar hij is toch echt nog te kort neem ik aan? of is 't heel dik garen?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:36 schreef HarrrrieH het volgende:
En hier de poncho. Ik vond m nog te kort. Maar bij een passessie moest hij blijven....
[ afbeelding ]
Oh en zoals jullie zien is ie niet rood geworden, maar dit is toch ook niet al te zoetsappig toch??
Klopt. Het is voor mn nichtje en mag m "op locatie" op maat maken. Makkelijk met passen. Hij wordt dus nog wel langer met een randje.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:05 schreef trui het volgende:
[..]
leuke kleurtjes, maar hij is toch echt nog te kort neem ik aan? of is 't heel dik garen?
Mooi! Welk patroon heb je gebruikt?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:50 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is dat de kleuren in elkaar overlopen als het ware. In plaats van van iedere kleur steeds 2 toeren doe je het soort van om en om, zo:quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:00 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Ik heb de ketting af en toe omgeslagen, totdat ik m lang genoeg vond.Hoeveel is een goede vraag?? Het is trouwens gewoon met de witte/ecru Saskia van de Wibra.
Wat is trouwens interlocking? Is een nieuwe term voor mij.
Ik vind ripples trouwens ook erg mooi!
Ik heb het patroon eerst uitgetekend op ruitjespapier. De draad neem ik mee tijdens het haken. Dus je ziet geen draadjes en hij is aan beide kanten draagbaar. Het valt best mee wanneer je de slag te pakken hebt en een ritme hebt met de draadjes. Zwart achterlangs kruisen, wit voor. Zo komen ze niet teveel in de knoop. Wel moet je af en toe de bollen even uit elkaar halen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:11 schreef trui het volgende:
[..]
dat lijkt me een heel gepuzzel! (en gedoe met draadjes aan de achterkant!) of valt dat mee?
Ja ik vind het geweldig. Maar ik ben alleen een beetje bang dat het wat massief wordt voor een sjaal.. Dus het wordt op de gok..quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:24 schreef MarSuSt het volgende:
Dat interlocking was mij ook niet bekend, maar ziet er erg mooi uit!
Bordurend, met deze techniek. Zo simpel, maar ik kwam er zelf maar niet op.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:13 schreef trui het volgende:
[..]
ooh wat een liefje.. supergoed gelukt, Claudia! hoe heb je 't randje nou uiteindelijk geslipstitched? hakend of bordurend?
Mooi! Nu al begonnen voor de kerst, joh. Ik blijf dingen op het laatste moment doen...quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:50 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Dat staat op de verpakking, 'alpaca en wol', dus ik neem aan dat met het laatste schaapswol wordt bedoeld? Voor zover ik weet is alpaca inderdaad ook wol.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:39 schreef trui het volgende:
leuk, claudia!alleen in 't achterste lusje zo te zien? en is alpaca niet ook wol?
Ik heb t patroon van deze website:quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mooi! Nu al begonnen voor de kerst, joh. Ik blijf dingen op het laatste moment doen...
HH, ik vind je poncho hartstikke leuk! Mooie kleuren, zou ook iets voor mijn dochtertje zijn. Heb je een patroon?
Nee het is ook een draak van een ding gewordenquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dankjewel, HH!
Puck, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden, geloof ik.Wel leuk om nieuwe techniek te ontdekken gaandeweg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
nou ja, ik weet dat alpaca van een bepaalde lamasoort komt [edit]ik lees net dat de Alpaca toch meer een kameel-achtig dier is dan een lama[/edit]. maar dat is dan toch evengoed wol? of mag het woord wol alleen gebruikt worden als 't van een schaap afkomstig is?quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:44 schreef Sunnythesun het volgende:
Alpaca:
[ afbeelding ]
Wol:
[ afbeelding ]
Nee volgens mij noem je het dan gewoon alpacawolquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:59 schreef trui het volgende:
[..]
nou ja, ik weet dat alpaca van een bepaalde lamasoort komt. maar dat is dan toch evengoed wol? of mag het woord wol alleen gebruikt worden als 't van een schaap afkomstig is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |