abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132075504
Rusland. :') Dat is wel genoeg dacht ik zo. Hebben overal malloten rondlopen dankzij hun corrupte rommel in eigen land. En dan schaamteloos de boel op de spits drijven. Elk ander land zou bij het geconfronteerd worden met een scheefschaatsende diplomaat proberen de boel anders op te lossen.

Rusland. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_132075614
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
Rusland. :') Dat is wel genoeg dacht ik zo. Hebben overal malloten rondlopen dankzij hun corrupte rommel in eigen land. En dan schaamteloos de boel op de spits drijven. Elk ander land zou bij het geconfronteerd worden met een scheefschaatsende diplomaat proberen de boel anders op te lossen.

Rusland. :')
Gister in Nieuwsuur werd anders verteld dat het *behoorlijk* ongebruikelijk is om een diplomaat te arresteren door z'n eigen woning binnen te vallen.

Wel typisch om dat dan "omdat Rusland :') " onder het tapijt te willen vegen.
pi_132076213
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Gister in Nieuwsuur werd anders verteld dat het *behoorlijk* ongebruikelijk is om een diplomaat te arresteren door z'n eigen woning binnen te vallen.

Wel typisch om dat dan "omdat Rusland :') " onder het tapijt te willen vegen.
Heeft dan weer te maken met die onschendbaarheid, waar eigenlijk ook iets mee gedaan zou moeten worden. Alleen kan dat dan weer niet omdat juist landen als Rusland daar dan misbruik van zouden maken. En zo is de cirkel weer rond.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_132076217
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:29 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Gelukkig liggen Polen en Duitsland nog tussen de Nederlanders en Russen in.
En Wit-Rusland, enigste Europese land wat nog autocratischer en minder democratisch is dan Rusland trouwens.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_132076639
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:52 schreef TLC het volgende:

[..]

Ooit is de Poolse premier bij een vliegtuigcrash om het leven gekomen, ipv van hem had ik graag Poetin in dat vliegtuig willen zien
Poolse president Lech Kaczynski. Niet dat hij nu zo geliefd was onder het Nederlandse volk en de EU, de man was namelijk ook behoorlijk anti-homo. Maar wat hij wel deed was de corruptie hard aanpakken, ondanks dat zijn partij ook een alliantie had met rare en extreme figuren.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_132076649
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:09 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Heeft dan weer te maken met die onschendbaarheid, waar eigenlijk ook iets mee gedaan zou moeten worden. Alleen kan dat dan weer niet omdat juist landen als Rusland daar dan misbruik van zouden maken. En zo is de cirkel weer rond.
Vanwaar die arrogantie om over "landen als Rusland" te spreken terwijl we zelf het internationaal recht aan onze laars lappen?

Bovendien zou het me niks verbazen als de arrestatie van die Rus ook te maken heeft met het gedoe rond Greenpeace. En dan is het juist Nederland wat misbruik maakt, ondanks het Verdrag van Wenen. Kun je nagaan hoe het wordt als je dat verdrag afschaft.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:29:29 #107
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132076813
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Vanwaar die arrogantie om over "landen als Rusland" te spreken terwijl we zelf het internationaal recht aan onze laars lappen?

Bovendien zou het me niks verbazen als de arrestatie van die Rus ook te maken heeft met het gedoe rond Greenpeace. En dan is het juist Nederland wat misbruik maakt, ondanks het Verdrag van Wenen. Kun je nagaan hoe het wordt als je dat verdrag afschaft.
>>> BNW
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_132076855
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:29 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

>>> BNW
En dat de Russen nu opeens vinden dat er iets mis is met onze melkproducten en tulpen is zeker ook allemaal puur toeval. Zou kunnen, maar zou ook kunnen van niet.
pi_132090615
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:09 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat Nederlandse diplomaten er net zo goed misbruik van maken.

Maar goed, diplomaat is diplomaat. Het is aan Rusland zelf om er iets aan te doen. We hadden die Borodin ook gewoon persona non-grata kunnen verklaren en dan had hij binnen 24 uur moeten vertrekken. Dan mag Rusland er zelf iets aan doen.

Dat zijn nou eenmaal de wetten rond diplomatiek.

Maar beter was geweest om hem gewoon op het matje te roepen. Daar hebben we een koning voor. Die kan dan eens een hartig woordje met Borodin spreken en hem wat adviezen kunnen geven. Bijvoorbeeld dat hij minder moet drinken en zijn kinderen beter moet behandelen, of dat hij anders misschien beter af zou zijn als hij eens terug naar Rusland toe zou gaan. En als die diplomaat dan die adviezen naast zich neer legt, dan heb je hem gewaarschuwd en kijkt niemand er van op als hij ineens op stel en sprong Nederland moet verlaten.

Dit was gewoon dom van iemand hier in Nederland.
pi_132090820
En wat denk je wat we nu bereikt hebben? Niet alleen excuses aan moeten bieden, maar ook respect ingeboet.

De enige manier om respect terug te krijgen, of misschien zelfs wat te winnen, is om uit te vinden wie de opdracht tot arrestatie heeft gegeven en hem publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. In ieder geval moeten er koppen rollen.

Wij hebben iets heel fouts gedaan. Excuus aanbieden verandert daar niets aan. Het enige waar dat voor zorgt is dat Rusland nu geen verdere diplomatieke stappen tegen ons onderneemt. Maar de band is daarmee niet terug.

Als ze zeggen dat ze tevreden zijn, dan betekent dat wel dat ze ons iets toegeven.

Als dit in Amerika was gebeurd, dan waren de diplomatieke betrekkingen op een laag vuurtje gezet, ondanks het excuus.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:50:52 #111
413858 Davidus-Maximus
Waar gaat het heen.....
pi_132098308
Het is toch te gek voor woorden dat dit soort diplomatieke dropveters zich kunnen misdragen (inclusief hun vrouwen met drank op), dat vervolgens er nog ergere mafketels demonstraties over gaan organiseren en het aftreden eist van ministers uit ons land (en niet veel goeds over heeft voor de vrijheden die dit land geniet), en dat wij als nederlanders (ik lees de reacties in andere gerelateerde topics) er soms nog naar neigen om net te doen alsof die sloebers niets te verwijten valt en dat wij hier in gebreke zijn gebleven.

Die agenten hadden die kleuters uit Rusland helemaal totaal loss moeten slaan met een wapenstok en hem en zijn vrouw op een paar dagen isoleercel moeten trakteren. Dan hadden die gefrustreerde knuppels uit Rusland tenminste een reden om dit soort onzin uit te kramen. Maar dan hadden wij tenminste laten zien dat je in nederland niet de wet mag overtreden, ook niet als je meent een belangrijke pief te zijn uit Rusland en het nodig vindt om je kinderen klappen te geven als je gezopen hebt (of een paar autos zware schade aandoen met drank op achter het stuur wat die automobilisten vervolgens zelf moeten gaan betalen omdat dat wijf nu eenmaal onschendbaar en niet aansprakelijk is).

Ik zeg rot op met die lui die menen dat ze alles mogen doen waar ze zin aan hebben zonder dat daar gevolgen aan zitten. Laat ze dat lekker in dat primitieve Rusland doen en niet hier, waar hopelijk nog mensen waarde hechten aan gelijke rechten voor iedereen. En waar mensen die met drank op zich gedragen als mongolen gewoon achter de tralies belanden. Helemaal als ze zulke verwende kinderen zijn uit een land waar ze hun eigen bevolking nog steeds laten verhongeren en je doen verdwijnen als je zegt dat het haar van Poetin niet in orde is.

Moest ik even kwijt, goed weekend allemaal ;)
pi_132098607
Timmermans heeft de mond vol dat Syrie met de inzet van chemische wapens internationale verdragen heeft geschonden. Welnu, Nederland heeft het Vedrag van Wenen inzake diplomatieke onschendbaarheid geschonden. Timmermans mag nu wel heel diep door het stof. Terechte klacht van een bijna-supermacht Rusland.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:20:08 #113
413858 Davidus-Maximus
Waar gaat het heen.....
pi_132098962
Terechte klacht? Ik snap het al, jij mishandeld je kinderen natuurlijk ook elke dag en laat je wijf een straat vol met auto's aan stront rijden, hopende er geen straf voor te krijgen.
pi_132099006
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:02 schreef Zienswijze het volgende:
Timmermans heeft de mond vol dat Syrie met de inzet van chemische wapens internationale verdragen heeft geschonden. Welnu, Nederland heeft het Vedrag van Wenen inzake diplomatieke onschendbaarheid geschonden. Timmermans mag nu wel heel diep door het stof. Terechte klacht van een bijna-supermacht Rusland.
Jij vind het handhaven van politieke onschendbaarheid belangrijker dan de fysieke en geestelijke gezondheid van kinderen? 8)7 8)7
pi_132099039
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:22 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Jij vind het handhaven van politieke onschendbaarheid belangrijker dan de fysieke en geestelijke gezondheid van kinderen? 8)7 8)7
Nederland is geen wereldpolitie ofzo. :{w
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:26:32 #116
413858 Davidus-Maximus
Waar gaat het heen.....
pi_132099076
Nederland is geen wereldpolitie?

Nee daarom proberen we ook alleen mongolen die zich hier misdragen op te pakken....
pi_132099176
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:22 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Zo kan je ook opvoeren dat als een kind in Rusland mishandeld wordt en de dader niet vervolgd, dat wij hem dan maar op moeten pakken. Of is internationale wetgeving belangrijker dan welzijn van kinderen?

Diplomaten moeten door hun zendland vervolgd worden. Als rusland daar niet aan meewerkt bonjour je ze het land uit.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_132099206
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:26 schreef Davidus-Maximus het volgende:
Nederland is geen wereldpolitie?

Nee daarom proberen we ook alleen mongolen die zich hier misdragen op te pakken....
Het is niet onze taak. Net zoals het ook niet onze taak is om in pakweg Volgograd iemand die z'n kinderen mishandelt te arresteren en in de gevangenis te gooien. Dat is de taak van Rusland.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:31:37 #119
396386 sturmpie
for night & nature
pi_132104278
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:51 schreef Dance99Vv het volgende:
Zjirinovski noemde het incident in Den Haag „je reinste provocatie”. „Dit was een aanval op onze diplomaten, het draait niet om een gezinsruzie of alcohol of een ander verzinsel.” De politicus ziet het als onderdeel van een groot Westers complot tegen Rusland,
enkeltje psychiater

wordt tijd dat ie snapt dat als je in NL woont, en je vrouw rijdt heel de straat in puin, en meneer de diplomaat is dronken, sporen van kindermishandeling, dat er word ingegrepen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:37:28 #120
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132104358
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 18:31 schreef sturmpie het volgende:

[..]

enkeltje psychiater

wordt tijd dat ie snapt dat als je in NL woont, en je vrouw rijdt heel de straat in puin, en meneer de diplomaat is dronken, sporen van kindermishandeling, dat er word ingegrepen
Ze grijpen daar alleen maar homo's
There is only one religion
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:08:44 #121
7889 tong80
Spleenheup
pi_132106539
Nederland heeft een vergissing gemaakt door met Rusland een vriendschapsjaar in te gaan. En het was nog dommer om te denken dat Rusland een vriend is, die je met Hollandse directheid de waarheid kunt zeggen. Daar is het fout gegaan, zegt Derk Sauer, de Amsterdammer die als mediamagnaat in Moskou zijn kapitaal verdient, in het AD. 'Pas na de Winterspelen van Sotsji komt het goed.'

We zijn helemaal geen vrienden. Dat we sinds Peter de Grote al een warme band hebben, wat een flauwekul!
Derk SauerEen dronken Rus die zijn kinderen slaat. Schande, logisch dat de Haagse politie heeft ingegrepen, vinden wij in Nederland. De lach van Derk Sauer schalt vanuit Moskou via Skype uit de laptop. Daar denken ze in Rusland héél anders over. 'Er is vandaag nog een Russisch parlementslid dronken uit een vliegtuig gezet, omdat hij zich had misdragen,' zegt de man die in 1990 het avontuur zocht in Moskou. 'Stel je voor, een Nederlands Kamerlid dat in een toestel van de KLM straalbezopen een stewardess uitkaffert. Die had je nooit meer teruggezien op het Binnenhof. Je kind een klap geven, de corrigerende tik, is normaal in Rusland. Ik weet niet precies wat er bij die diplomaat (Dmitri Borodin, red.) thuis is gebeurd, maar volgens zijn profiel was het geen notoire kindermishandelaar.'

Was Nederland maar nooit aan dat vriendschapsjaar begonnen, zucht Sauer. Het is de kiem voor de diplomatieke vrieskou tussen ons land en Rusland. 'En we zijn helemaal geen vrienden. Dat we sinds Peter de Grote al een warme band hebben, wat een flauwekul! Veel denkbeelden liggen mijlenver uit elkaar, doe dan niet alsof je dikke vrienden bent.'

Gedoe
Het is volgens Sauer de grootste onzin dat de Russen het initiatief hebben genomen voor dit vriendschapsjaar. 'Poetin heeft het, hoorde ik, een keer laten vallen in een gesprek met toenmalig koningin Beatrix, daarna is een commissie overijverige Nederlandse ambtenaren er mee aan de haal gegaan. Poetin was het zelf allang vergeten. Wij lopen het vuur uit onze sloffen om van alles te organiseren. De Russen doen vrijwel niets. Wij willen graag zaken met ze doen en denken dat het moet met allemaal cultuur en gedoe eromheen. Waarom niet gewoon simpel geld verdienen?'

De Rus, stelt Sauer, heeft helemaal niets met Nederland. 'In geopolitieke zin stellen we niets voor. Die export van 7 miljard euro is voor ons van groot belang, maar voor hen niet. Wij schatten Rusland helemaal verkeerd in, als een vriend die je letterlijk de waarheid kunt zeggen, als een Europees land. Maar dat is het helemaal niet. We zouden er nooit over denken om tijdens een vriendschapsjaar met China steeds over politieke gevangenen te beginnen, want daar komt gedoe van. In Rusland dachten we dat het wel kon. Dus niet.'

We hebben Rusland getergd op de drie plekken waar de pijn het grootst is, analyseert Sauer. 'Dan heb ik het over de Winterspelen van Sotsji, het privéproject van Poetin. Alles rond dat evenement ligt hypergevoelig. Natuurlijk die actie van Greenpeace in de Poolzee. Dan gaat het over olie, de levenslijn van Rusland. En dan de mensenrechten, in de vorm van de homowet. Dat ligt allemaal gevoelig en Nederland blijft er maar op pushen. In een vriendschapsjaar.'

En nu zijn we aan de beurt. 'Was helemaal niet nodig geweest, als de zaak rond die diplomaat veel eerder was afgehandeld. Snelle, oprechte excuses, een schrobbering voor die agenten en het was klaar geweest. Nu voelen wij een stukje machtspolitiek waar Rusland heel sterk in is. We zijn de kleine dreumes die door Poetin in de hoek wordt gezet, die een lesje moet leren.'

Koning
Het is nog niet klaar, voorspelt Sauer. 'Volgende maand gaat koning Willem-Alexander op bezoek in Moskou, dat wordt ongemakkelijk. Er zitten twee Nederlandse bemanningsleden van de Arctic Sunrise vast in een koude cel in Moermansk, in onze ogen onterecht. En dan moeten onze koning en Poetin aardig doen tegen elkaar. Tot die twee vrij zijn, kan minister Frans Timmermans ook niet masseren om de relatie met Rusland te herstellen. Ik vrees dat die lui van Greenpeace de dupe worden van al dit gedoe, dat zij nog veel langer vastzitten.'

Na de Winterspelen van Sotsji, in februari volgend jaar, ebt de spanning tussen Nederland en Rusland pas weg, denkt Sauer. 'Tot die tijd is het op eieren lopen. Poetin is natuurlijk als de dood dat Nederlanders straks in regenboogpakken door Sotsji trekken.'

Nederland maakt, zeker deze week, kennis met een Rusland dat weer machtsvertoon uitstraalt. 'Ze hebben hun zelfvertrouwen terug. Na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie was het niet langer een wereldmacht. Rusland geraakte bijna tot de bedelstaf. Je kunt veel onvriendelijke dingen zeggen over Poetin, maar daar heeft hij een einde aan gemaakt. Nu oefenen ze weer macht uit.'

Boycot
Met de boycot van vooral levensmiddelen als perfect drukmiddel. 'Als Oekraïne zich misdraagt, gaat de gaskraan dicht. Als Georgië dat doet, komt er een boycot op wijn. De voedsel- en warenautoriteit in Rusland is vooral een politiek apparaat. Als Nederland de zaak rond die diplomaat goed had aangepakt, met excuses zonder clausules, waren de Russen nooit over onze zuivel en tulpen begonnen.'

Het nieuwe Russische zelfvertrouwen wordt gekoppeld aan grote onvrede. 'De Russen vinden dat het Westen met twee maten meet. Dat in China of de Arabische wereld veel ergere dingen gebeuren, maar dat het van die landen wél wordt geaccepteerd. Rusland kan chaotisch zijn, maar je hebt meer vrijheden dan in China en zelfs verkiezingen. En geloof me, veel inwoners van Moskou vinden de homowet belachelijk en vinden dat die bemanningsleden van Greenpeace vrij moeten komen.'

Sauer voelt zich nog altijd thuis in Moskou. 'Ik geef echt mijn mening wel, laat weten dat ik homohuwelijken de normaalste zaak van de wereld vind. Maar ik ga er geen propaganda voor maken. Soms moet je de tijd z'n werk laten doen.' Dat, zegt Sauer, geldt ook als het gaat om de spanningen tussen Nederland en Rusland. 'Natuurlijk verdwijnen die. Alleen al omdat Nederland voor de Russen totaal onbelangrijk is.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-geen-vrienden.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132107632
Natuurlijk is die vriendschap schijn, tenminste, voor sommigen. Timmermans benoemde het laatst nog in termen als "Rusland ligt nou eenmaal in hetzelfde werelddeel als wij" of zoiets. Dat zegt natuurlijk genoeg.

Het lijkt mij niet slim om zoiets zo met Hollandse directheid te zeggen, daar ben ik het wel met dat artikel eens.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:30:52 #123
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_132108656
Als je je kinderen mishandeld is dat toch een misdrijf in Nederland?

Ik snap niet wat die agenten verkeerd heeft gedaan. Russische diplomaat of niet.....
En wat die zatlap doen? Nederland bombarderen? :')

Hij kan zijn excuses in zijn poep steken....
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_132108958
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als je je kinderen mishandeld is dat toch een misdrijf in Nederland?

Ik snap niet wat die agenten verkeerd heeft gedaan. Russische diplomaat of niet.....
En wat die zatlap doen? Nederland bombarderen? :')

Hij kan zijn excuses in zijn poep steken....
Ja, maar als je als diplomaat een misdrijf begaat, dan geniet je immuniteit en is het zendland degene die je moet bestraffen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_132109310
Interessant artikel. Derk Sauer heeft gelijk. We moeten gewoon handel met de Russen drijven en ons niet met interne aangelegenheden bemoeien.

Het schenden van diplomatieke onschendbaar is een grove fout. Timmermans moet op z'n knieen gaan. Terecht dat de Russen het niet pikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')