Ehm nee sorry. Niet dus. En dan nog, wat geeft hun dan het recht om te klagen over een zware baan? Der is niks zwaars aan, lees mn voorbeelden?!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:06 schreef pussycatdoll het volgende:
Jij zit nog op school de enige baan die jij hebt gehad is vakkenvullen en krantenwijkjes dus zeur niet over andere banen.
Wat dacht je van lesgeven die koters zuigen de energie uit, het zijn parasieten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:08 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Ehm nee sorry. Niet dus. En dan nog, wat geeft hun dan het recht om te klagen over een zware baan? Der is niks zwaars aan, lees mn voorbeelden?!
Internetridderquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:06 schreef o.us2.0 het volgende:
Hou je bek, scholiertje. Ga je simpele sommetjes eens maken.
dqt is de koacht toch :$quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:09 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, leraren die klagen dat ze het zwaar hebben tegenover leerlingen. Managers klagen toch ook niet bij hun werknemers?
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:06 schreef o.us2.0 het volgende:
Hou je bek, scholiertje. Ga je simpele sommetjes eens maken.
Dat is de klacht randdebiel. Kan wel merken dat je er geen ervaring mee hebt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:09 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, leraren die klagen dat ze het zwaar hebben tegenover leerlingen. Managers klagen toch ook niet bij hun werknemers?
Dan moet jij wel online komen he, we zouden nog samen gaan raiden bij Peter.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:09 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
InternetridderMoet je je WoW niet bijwerken?
Jongen, je moeder. Je klacht gaat over waar leraren over klagen, niet dat ze klagen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:12 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Dat is de klacht randdebiel. Kan wel merken dat je er geen ervaring mee hebt.
typoquote:
op de pik getrapte leraar gespotquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:13 schreef o.us2.0 het volgende:
Die grootheidswaanzin van scholieren tegenwoordig
Volgens mij snap je de klacht niet helemaal. Ik heb helemaal geen grootheidswaanzin. Het gaat er om dat de leraren zo lopen te klagen over hoe zwaar hun vak wel niet is terwijl er niks nagekeken/uitgelegd wordt. Het voelt zo nu en dan als een grote zelfstudie. Het gaat er helemaal niet om dat ik het zo zwaar heb, helemaal niet. Ik vind het allemaal wel chill, niks zwaars aan. Het gaat eeom dat zij niet beseffen wat zwaar werk werkelijk is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:13 schreef o.us2.0 het volgende:
Die grootheidswaanzin van scholieren tegenwoordig
Dan is de TT fout. Ik stel voor dat TS beter oplet bij Nederlands voortaan, zodat hij de functie van een titel goed kan leren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:14 schreef blow... het volgende:
[..]
typo![]()
Nee de op gaat erover dat ze klagen, niet specifiek waarover
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan is de TT fout. Ik stel voor dat TS beter oplet bij Nederlands voortaan, zodat hij de functie van een titel goed kan leren.
Ik stel voor dat jij het topic eerst eens leest voor je wat inhoudelijks zegt. Titel is idd op meerdere manieren te interpreteren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan is de TT fout. Ik stel voor dat TS beter oplet bij Nederlands voortaan, zodat hij de functie van een titel goed kan leren.
Jongen...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:18 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Ik stel voor dat jij het topic eerst eens leest voor je wat inhoudelijks zegt. Titel is idd op meerdere manieren te interpreteren.
Waarom ben je dan niet ook leraar geworden?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:10 schreef GroningseGast het volgende:
Eens, ik doe nu sinds een jaar of 4 voor het eerst kantoor"werk". En die mensen klagen daar steen en been terwijl ze geen flauw idee hebben wat werken echt inhoud.
Ik ben buschauffeur als bijbaan, de meest chille bijbaan ooitquote:
Gestolen bus zeker, Marokkaan dat je de bent.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:20 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik ben buschauffeur als bijbaan, de meest chille bijbaan ooit
nicee.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:20 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik ben buschauffeur als bijbaan, de meest chille bijbaan ooitEen beetje rondjes rijden en dik betaald krijgen (voor een student dan).
Gestolen met toestemming van de RET.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:20 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Gestolen bus zeker, Marokkaan dat je de bent.
Hahaquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:22 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Gestolen met toestemming van de RET.
Niks zwaars aan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:04 schreef jelfrikandel het volgende:
Geachte Fok!ers,
Dit jaar zit ik eindelijk in het examenjaar en hoop ik toch de middelbare school te verlaten.
Het is allemaal wel chill en alles, maar waar ik zo godsachtelijk strontziek van word zijn leraren die constant zitten te zeiken dat ze een zware baan hebben, veel en heel hard moeten werken!
Niks tegen het lerarenvak, het is van uitermate belang maar het feit dat er zo geklaagd wordt maakt mij best wel pittig boos.
Hoe zullen de dakdekkers, staalbewerkers en booreilandmonteurs met vaak 70uur in de week denken wanneer ze deze mensen met werktijden van half9 tot half4, terwijl ze jaarlijks minimaal 12 weken vakantie hebben, horen. En het verdomme nóg niet voor elkaar krijgen om gemaakte afspraken na te komen (nagekeken oefenexamens, oefentoetsen, po's etc). 'Maarmaarmaarmaar als ik uit school kom is mijn werk dag nog niet over ik moet de les van morgen voorbereiden en dingen nakijken, daar ga ik echt mijn avond niet aan verspillen want ik werk al zo hard. ' Wat deze mensen waarschijnlijk nooit geloven is dat mn pa vroeger van 8u smorgens tot 11uur savonds aan het werk was om zijn eigen zaak op touw te krijgen. 6dagen per week. Terwijl er ook vrouw en jonge kinderen thuis waren.
Daarbij is er bij elke ademhaling gezeik over dat het werk van de leerlingen stiller en harder moet, terwijl ze in een deurpost hangen en voor zich uit lopen te staren. Als ik een wacht nodig had, ging ik verdomme wel in een gevangenis zitten. Ga wat doen, zeur niet en werk eens voor je centen! Ik heb vaak echt het idee dat deze leraren betaald worden om op te passen, in plaats van les te geven.
Wat volgt zijn een paar echte citaten: "nee ik ga geen inhoudelijke vragen over de gemaakte toets beantwoorden, want dan word ik helemaal gek'. (over stof waar we wederom een toets over zouden krijgen)
'Nee jullie mogen mijn vak niet herkansen want ik heb geen zin om alles na te kijken.'
'Nee ik ga dit niet uitleggen want er staat al iets over in het boek.'
'Meneer waar komt dat getal vandaan?' 'Stond in het antwoordenboekje.'
Stop met klagen, je hébt geen zware baan. Je doet geen ene ruk. Ga eens les geven en je werk nakijken.
Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er nog
vragen of opmerkingen?
TLDR; leraren moeten niet zeuren over hun 'zware baan'.
Er zitten goede leraren tussen, mensen met overgave voor hun vak maar de dweiloren zitten er ook tussen. Beta leraren willen je vaak wel wat leren, zijn facking slim en doen er echt wat aan. Niks meer dan respect.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:26 schreef A-mineur het volgende:
TS snapt niet dat docent zijn meer is dan die 35-40 uur op school. Ga nog even 10 jaar naar school, leer wat docenten kennen en je zult wel anders denken.
Oh, jij kan dit weten want je bent ook 10 jaar lang leraar geweest of niet?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:08 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Ehm nee sorry. Niet dus. En dan nog, wat geeft hun dan het recht om te klagen over een zware baan? Der is niks zwaars aan, lees mn voorbeelden?!
Ook op de uni valt het nog wel eens tegen wie je als docent krijgt hoor, daar is ook niet alles koek en ei.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:35 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Er zitten goede leraren tussen, mensen met overgave voor hun vak maar de dweiloren zitten er ook tussen. Beta leraren willen je vaak wel wat leren, zijn facking slim en doen er echt wat aan. Niks meer dan respect.
Maar dit gaat over de andere slag. De leraren die zich daar heel niet mee bezig houden. Ben inmiddels 18, doe dit jaar mijn vwo examen en meld me volgend jaar aan bij een tu. Met docenten en professors die er wél állemaal voor hun vak leven, verstand van zaken hebben en interessante dingen vertellen. Dát zijn leraren zoals ze bedoeld zijn.
Ik heb ook lang getwijfeld, enige reden dat ik het niet wil doen is vanwege het belachelijke lage loon..quote:
Klopt, zeker waar. Les geven is ook een talent apart, en de leraren (die ik gehad heb) hebben mij ook nooit de indruk gegeven een geboren leraar te zijn. Je kan het of je kan het niet. Persoonlijk kan ik het ook niet, ik zou door de mand vallen. En hard ook. Maar ik ben dan ook geen leraar.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:33 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Niks zwaars aan?
Ga eens kijken naar hoe veel leraren er met een burn-out afvallen.
Aan je 'spreekbeurt' te zien doe je minimaal havo. Je zou beter moeten weten.
College krijgen van Nederlandse professors die Engels pratenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ook op de uni valt het nog wel eens tegen wie je als docent krijgt hoor, daar is ook niet alles koek en ei.
Oh ik kan dit weten want ik zit er verdomme toch al 6 jaar mee opgescheept. Kan toch kijken, ben ook niet achterlijk. Zie echt wel welke leraren ik moet hebben en welke niet. Echt, als je sommige zou zien, zou het je verbazen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:37 schreef Keselo het volgende:
[..]
Oh, jij kan dit weten want je bent ook 10 jaar lang leraar geweest of niet?
Jij hebt nog nooit van je leven een echte baan gehad man, dan weet je toch ook niet welk werk zwaar is en welk werk dat niet is of wel?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:41 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Oh ik kan dit weten want ik zit er verdomme toch al 6 jaar mee opgescheept. Kan toch kijken, ben ook niet achterlijk. Zie echt wel welke leraren ik moet hebben en welke niet. Echt, als je sommige zou zien, zou het je verbazen.
Waarschijnlijk is het al 8 keer uitgelegd, maar nu het examen dichterbij komt, wordt het opeens wel interessant.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:04 schreef jelfrikandel het volgende:
Wat volgt zijn een paar echte citaten: "nee ik ga geen inhoudelijke vragen over de gemaakte toets beantwoorden, want dan word ik helemaal gek'. (over stof waar we wederom een toets over zouden krijgen)
Herkansing. Flikker toch op zeg, de eerste herkansing die ik op het VWO zag was die voor het eindexamen. De leerlingen van tegenwoordig krijgen nog net geen pamper aan.quote:'Nee jullie mogen mijn vak niet herkansen want ik heb geen zin om alles na te kijken.'
Zie de verklaring van de eerste quote.quote:'Nee ik ga dit niet uitleggen want er staat al iets over in het boek.'
Waarschijnlijk sarcastisch na een lange uitleg over de opgave.quote:'Meneer waar komt dat getal vandaan?' 'Stond in het antwoordenboekje.'
Ik vergelijk het toch ook niet met mezelf?? En dan nog, kan toch nogsteeds om me heen kijken?? Spreek toch ook mensen. Zie toch ook mensen. Hoor toch ook mensen. Kan je nogwel vermoeiend vinden, maar vind jij dat een excuus voor de citaten uit de OP? Serieuze vraag.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:43 schreef Keselo het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit van je leven een echte baan gehad man, dan weet je toch ook niet welk werk zwaar is en welk werk dat niet is of wel?
Ik kan me best voorstellen dat het doodvermoeiend is om 8 uur per dag voor een klas met ongeïnteresseerde pubers te staan.
'waarschijnlijk, waarschijnlijk, waarschijnlijk.' Lul niet als je er niet bij was.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:43 schreef ErikT het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het al 8 keer uitgelegd, maar nu het examen dichterbij komt, wordt het opeens wel interessant.
[..]
Herkansing. Flikker toch op zeg, de eerste herkansing die ik op het VWO zag was die voor het eindexamen. De leerlingen van tegenwoordig krijgen nog net geen pamper aan.
[..]
Zie de verklaring van de eerste quote.
[..]
Waarschijnlijk sarcastisch na een lange uitleg over de opgave.
Want die gozer heeft natuurlijk nooit onderwijs gehad, hij weet niet hoe het is om les te volgen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:48 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
'waarschijnlijk, waarschijnlijk, waarschijnlijk.' Lul niet als je er niet bij was.
Zoals je het omschrijft gaat het om reacties als iets extra's aan ze gevraagd wordt, of als ze een verklaring geven voor het feit dat iets nog niet is nagekeken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:16 schreef jelfrikandel het volgende:
Volgens mij snap je de klacht niet helemaal. Ik heb helemaal geen grootheidswaanzin. Het gaat er om dat de leraren zo lopen te klagen over hoe zwaar hun vak wel niet is terwijl er niks nagekeken/uitgelegd wordt.
Zat hij naast me dan? Heb hem zover ik weet niet gezien. Snap hem wel hoor, daar niet van. Maar zo nu en dan gaat de betreffende leraar echt te ver.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Want die gozer heeft natuurlijk nooit onderwijs gehad, hij weet niet hoe het is om les te volgen.
Terechte klacht.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:48 schreef Rezania het volgende:
Trouwens TS, je doet vwo zei je? Ga eens wat aan je Nederlands doen, dat kan nog wel wat beter.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:48 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
'waarschijnlijk, waarschijnlijk, waarschijnlijk.' Lul niet als je er niet bij was.
Wat een taalgebruik, leer je dat ook op school?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:48 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt. Ik heb geduld genoeg, snap als het druk is, maar zijn lessen die op het rooster van mijn cluster staan, zijn bedoelt voor mijn cluster. Waarom krijgen wij een pak papier in ons handen zonder enkele uitleg en dienen wij deze vragen te maken terwijl hij in de deuropening staat te dromen? Is het dan raar dat er dan een vraag gesteld wordt? Is dat dan ook om die 210 andere leerlingen die hij nog heeft?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:50 schreef ErikT het volgende:
[..]
Zoals je het omschrijft gaat het om reacties als iets extra's aan ze gevraagd wordt, of als ze een verklaring geven voor het feit dat iets nog niet is nagekeken.
Blijkbaar ben jij gewend dat je altijd als eerste aan de beurt bent voor alles, maar een leraar met een voltijdbaan heeft 8 klassen met 30 leerlingen, en die heeft er dus geen boodschap aan eerst voor jou dingen te doen, of extra energie in jou te steken.
Dat is het punt heel niet, kan er prima mee leven als het hem geen reet intereseert of ik mijn tentamen haal, moet het toch zelf doen. Maar ik kan daar toch colleges verwachten waarmee ik aan de slag kan gaan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:53 schreef ErikT het volgende:
[..]
[..]
Wat een taalgebruik, leer je dat ook op school?
Ga anders je sommen eens maken, anders wordt het niks op die TU. Daar zal nooit iemand aandacht aan je geven overigens, of denk je dat een AIO die werkcollege moet geven het interesseert of jij je tentamen haalt of niet? Of de professor die het vak geeft? Die interesseert het niet eens of je komt.
Nou goed, dit is overdreven. Er zijn op het einde ook scriptiebegeleiders die wel geïnteresseerd zijn in wat je doet. Maar met die houding van jou zal het snel afgelopen zijn met die aandacht, dat kan ik je alvast verklappen.
Het probleem bij docenten is dat euh.. velen zwaar steken laten vallen en dat het er derhalve uitziet alsof ze geen moer uitvoeren en een luizenleventje hebben. Mijn voormalige docent Grieks zit bijvoorbeeld elke dag dat hij aanwezig is van 09-18 op school om z'n werk te doen en doet thuis ook nog veel werk. Probleem met een degelijke lesvoorbereiding is ook dat het enorm veel tijd kost.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:39 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Klopt, zeker waar. Les geven is ook een talent apart, en de leraren (die ik gehad heb) hebben mij ook nooit de indruk gegeven een geboren leraar te zijn. Je kan het of je kan het niet. Persoonlijk kan ik het ook niet, ik zou door de mand vallen. En hard ook. Maar ik ben dan ook geen leraar.
Het beroep verdient inderdaad wat meer respect.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:19 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Het probleem bij docenten is dat euh.. velen zwaar steken laten vallen en dat het er derhalve uitziet alsof ze geen moer uitvoeren en een luizenleventje hebben. Mijn voormalige docent Grieks zit bijvoorbeeld elke dag dat hij aanwezig is van 09-18 op school om z'n werk te doen en doet thuis ook nog veel werk. Probleem met een degelijke lesvoorbereiding is ook dat het enorm veel tijd kost.
Het is zo jammer dat de luie, vakantiegeile opdonders het voor de goede docenten verpesten qua imago.
Ik ben het met je eens dat leraren soms (vaak) te lang doen over het nakijken van werk dat ze letterlijk 2 uur max zal kosten. Maar als je je op werk niet gewaardeerd voelt (en of je je werk goed doet is een tweede, je niet gewaardeerd voelen daar waar je iedere dag 8 uur werkt kan hard aan komen) en er komt nog een thuissituatie bij kijken die veel van een mens vraagt, dan kan ik me voorstellen dat je je werk zwaar vindt. Dit is niet alleen voor leraren zo, valt op vrijwel ieder beroep toe te passen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:46 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Ik vergelijk het toch ook niet met mezelf?? En dan nog, kan toch nogsteeds om me heen kijken?? Spreek toch ook mensen. Zie toch ook mensen. Hoor toch ook mensen. Kan je nogwel vermoeiend vinden, maar vind jij dat een excuus voor de citaten uit de OP? Serieuze vraag.
Zonder meer, zonder meer.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:18 schreef De_Dorstige het volgende:
Je pa is, hoop ik, een voorbeeld voor je.
Dit is een conclusie waar ik me 100% in kan vinden. Al mijn beta docenten hebben dat ook. En mijn leraar Engels.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:19 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Het probleem bij docenten is dat euh.. velen zwaar steken laten vallen en dat het er derhalve uitziet alsof ze geen moer uitvoeren en een luizenleventje hebben. Mijn voormalige docent Grieks zit bijvoorbeeld elke dag dat hij aanwezig is van 09-18 op school om z'n werk te doen en doet thuis ook nog veel werk. Probleem met een degelijke lesvoorbereiding is ook dat het enorm veel tijd kost.
Het is zo jammer dat de luie, vakantiegeile opdonders het voor de goede docenten verpesten qua imago.
Werktijden van half 9 tot half 4.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:04 schreef jelfrikandel het volgende:
Geachte Fok!ers,
Dit jaar zit ik eindelijk in het examenjaar en hoop ik toch de middelbare school te verlaten.
Het is allemaal wel chill en alles, maar waar ik zo godsachtelijk strontziek van word zijn leraren die constant zitten te zeiken dat ze een zware baan hebben, veel en heel hard moeten werken!
Niks tegen het lerarenvak, het is van uitermate belang maar het feit dat er zo geklaagd wordt maakt mij best wel pittig boos.
Hoe zullen de dakdekkers, staalbewerkers en booreilandmonteurs met vaak 70uur in de week denken wanneer ze deze mensen met werktijden van half9 tot half4, terwijl ze jaarlijks minimaal 12 weken vakantie hebben, horen. En het verdomme nóg niet voor elkaar krijgen om gemaakte afspraken na te komen (nagekeken oefenexamens, oefentoetsen, po's etc). 'Maarmaarmaarmaar als ik uit school kom is mijn werk dag nog niet over ik moet de les van morgen voorbereiden en dingen nakijken, daar ga ik echt mijn avond niet aan verspillen want ik werk al zo hard. ' Wat deze mensen waarschijnlijk nooit geloven is dat mn pa vroeger van 8u smorgens tot 11uur savonds aan het werk was om zijn eigen zaak op touw te krijgen. 6dagen per week. Terwijl er ook vrouw en jonge kinderen thuis waren.
Daarbij is er bij elke ademhaling gezeik over dat het werk van de leerlingen stiller en harder moet, terwijl ze in een deurpost hangen en voor zich uit lopen te staren. Als ik een wacht nodig had, ging ik verdomme wel in een gevangenis zitten. Ga wat doen, zeur niet en werk eens voor je centen! Ik heb vaak echt het idee dat deze leraren betaald worden om op te passen, in plaats van les te geven.
'Nee jullie mogen mijn vak niet herkansen want ik heb geen zin om alles na te kijken.'
'Nee ik ga dit niet uitleggen want er staat al iets over in het boek.'
'Meneer waar komt dat getal vandaan?' 'Stond in het antwoordenboekje.'
Stop met klagen, je hébt geen zware baan. Je doet geen ene ruk. Ga eens les geven en je werk nakijken.
Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er nog
vragen of opmerkingen?
TLDR; leraren moeten niet zeuren over hun 'zware baan'.
Omdat ik op me 15e begon met krachttraining en dat kon ik niet combineren met school.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom ben je dan niet ook leraar geworden?
Die 35-40 uur maken ze geeneens. Leer eens docenten kennen, dan zul je wel anders denken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:26 schreef A-mineur het volgende:
TS snapt niet dat docent zijn meer is dan die 35-40 uur op school. Ga nog even 10 jaar naar school, leer wat docenten kennen en je zult wel anders denken.
Ik heb veel vrienden die docent zijn in allerlei vakken, die paar lesuurtjes zijn maar de helft van het totale werk, zeker op een middelbare school. Zorg, vergaderingen, nakijken, begeleiding en dan nog alles wat daar tussendoor komt. Leraar zijn is niet zoń luizenbaantje als je denkt. Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar degene die ik ken werken keihard, want als dat soort mensen het niet doen, laten ze een hele generatie vallen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:51 schreef Repeating het volgende:
[..]
Die 35-40 uur maken ze geeneens. Leer eens docenten kennen, dan zul je wel anders denken.
Ja, TS leeft in zijn eigen wereldjequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:21 schreef Truffeldoos het volgende:
[..]
Werktijden van half 9 tot half 4.Mijn vriend is basisschoolleerkracht en zelfs hij krijgt dat niet voor elkaar. Er wordt van je verwacht dat je minimaal een halfuur vantevoren op je werk bent. Plus wanneer de laatste les klaar is (dus zo rond half 4, wat jij zegt) ga je alles van die dag even nakijken. Voorbereiden voor de volgende dag. Bijna wekelijks is er ergens wel een vergadering waar je smiddags of zelfs savonds bij aanwezig hoort te zijn. En dan heb ik het nog niet eens over ouderavonden.
Dus gok ik dat het bij docenten in hoger onderwijs nog meer werk is.
Verder heb je wel gelijk wat betreft het gezeur erover. Dat mag wel eens klaar zijn. Iedereen heeft het zwaar.
quote:
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:35 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Er zitten goede leraren tussen, mensen met overgave voor hun vak maar de dweiloren zitten er ook tussen. Beta leraren willen je vaak wel wat leren, zijn facking slim en doen er echt wat aan. Niks meer dan respect.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:39 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Klopt, zeker waar. Les geven is ook een talent apart, en de leraren (die ik gehad heb) hebben mij ook nooit de indruk gegeven een geboren leraar te zijn. Je kan het of je kan het niet. Persoonlijk kan ik het ook niet, ik zou door de mand vallen. En hard ook. Maar ik ben dan ook geen leraar.
Goed onderbouwd van jou.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:04 schreef jelfrikandel het volgende:
Niks tegen het lerarenvak, het is van uitermate belang
Zo doe ik datquote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:39 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
[..]
[..]
Goed onderbouwd van jou.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Godsamme zeg, ik zeg toch de hele tijd dat er raddraaiers tussen zitten die aan het zeuren zijn? Die dan onterechtquote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:58 schreef TwentyFourr het volgende:
Denken dat een leraar alleen maar les geeft en niet tot over zijn nek in de vergaderingen, ouderavonden en rugzakkindjes ziten dan verwachten dat hij ook nog eens zijn best gaat doen voor een lokaal niet oplettende en hem achter zijn rug uitlachende, met meer pus dan brein gevulde tienerhoofdjes die net boven de tafel uitsteken
![]()
En dan aan komen zetten met dat 'je vader' (waarom je dat gebruikt, geen idee) vroeger veel harder moest werken dan je leraarbericht aan je vader: als het allemaal zo simpel had gelegen, waarom werd hij dan geen leraar?
En dan 12 weken vakantie, denk je dat echt? Ga jij eens op een vakantiedag naar school en kijk hoeveel leraren er rondlopen die bezig zijn met voorbereiden, afronden en alles wat er tussenin komt. Ongetwijfeld heeft een leraar iets meer dan twee weken vakantie maar hij krijgt er ook naar betaalt.
Komen ze 's middags thuis, moeten ze 's avonds zeker jouw oefentoetsje gaan nakijken waar de helft niet eens voor heeft geleerd
O ja? Ik heb geen goede wiskundeleraar gehad op de middelbare school. In Finland hadden ze toch zo'n systeem wat erg goed werkte? Waar leraar zijn echt een gerespecteerde en goed betaalde baan was, maar je ook echt hoge cijfers moest halen om uberhaupt leraar te kunnen worden. Waarom nemen landen dat zo weinig over? Nu kan je met elke randdebiel die even niks beter dan leraar worden wist te verzinnen in een klas komen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:35 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Maar dit gaat over de andere slag. De leraren die zich daar heel niet mee bezig houden. Ben inmiddels 18, doe dit jaar mijn vwo examen en meld me volgend jaar aan bij een tu. Met docenten en professors die er wél állemaal voor hun vak leven, verstand van zaken hebben en interessante dingen vertellen. Dát zijn leraren zoals ze bedoeld zijn.
schooltijdenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:51 schreef Repeating het volgende:
[..]
Die 35-40 uur maken ze geeneens. Leer eens docenten kennen, dan zul je wel anders denken.
Leerkrachten die ik heb gehad hebben nooit elke uur van de schoolweek lesgegeven. Alhoewel dit wel in België was. Desalniettemin kan ik me niet voorstellen dat dit in Nederland anders is.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:00 schreef Wupper het volgende:
[..]
schooltijden
Ma/ di/ do/ vr 08.30 -12.00 13.00 - 15.00 = 22 uur
wo 08.30 -12.30 = 4 uur
(uiterlijk) half uur voor school begint op school = 2.5 uur
nakijken (elke dag gemiddeld) 1 uur = 5 uur
33.5 uur
Dan komt daar nog bij:
vergaderen
ouderavonden (heb er 5 in een jaar)
lesvoorbereidingen (hier gaat heel veel tijd in zitten)
commissies (schoolreisje, nieuwe methodes, sportdag, schoolvoetbal etc. etc.)
Schoolkrant
Bijhouden website
Gesprekken met ouders
Zorgkinderen doornemen
Lokaal opruimen
Schoolkrant
Bijhouden website
Gesprekken met ouders
Rapporten (ook veel tijd, maar is maar drie keer per jaar)
Zorgkinderen doornemen
Lokaal opruimen
Kerstviering
Sinterklaas
nascholing
Denk dat ik nog wel wat dingetjes vergeet, maar ongeveer een indicatie. Maar al met al werk ik toch net wel eventjes wat meer dan 40 uurtjes in de week. Overigens is het zo dat je op een booreiland (gaf iemand als voorbeeld) volgens mij gewoon je overuurtjes uitbetaald krijgt. Ik niet helemaal.
Hier staat ook heel erg veel tegenover:
Ik heb de mooiste baan in de wereld
Ik heb een salaris waar ik prima van rond kan komen
Ik krijg enorm veel liefde en waardering op mijn werk
Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk (niet altijd met een goed gevoel terug, maar meestal echt wel)
Ik heb 12 weken vakantie in een jaar (meestal kom ik nog wel 1 of 2 dagen terug, maar dan werk je in tempo nul)
Er is geen dag saai (op de dagen na dat de cito wordt afgenomen)
Je zal mij dan ook echt niet horen klagen hoor, maar mensen die zeggen dat het een luizenbaantje is, daar word ik een beetje moe van...
Ik werk op een basisschool, dus niet op een middelbare. Dat verklaart wellicht het aantal lesuren.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:17 schreef Repeating het volgende:
[..]
Leerkrachten die ik heb gehad hebben nooit elke uur van de schoolweek lesgegeven. Alhoewel dit wel in België was. Desalniettemin kan ik me niet voorstellen dat dit in Nederland anders is.
Verder petje af als jij aan alle schoolactiviteiten meedoet. Veel doen er niet mee aan commissies, sinterklaas-, kerstviering, lokaal opruimen, schoolkrant, bijhouden website, probleem kinderen, ect..
Daarnaast is voorbereiden van lessen ook redelijk overdreven. De boeken gingen bij onze school meerdere jaren mee en de leerkrachten kenden dan ook de lessen van buiten.
Kan niet ontkennen dat er inderdaad leerkrachten zijn die met passie hun werk doen, en die dan meer uren maken dan normaal, maar helaas zijn er dit veel te weinig.
Loon is laag ja, maar als je veel vakken op je neemt dan is het salaris ook niet slecht. Maar als je het beroep met veel plezier doet, met daarnaast nog bijzonder veel vakantie en het feit dat in de toekomst altijd leraren nodig zijn, spreekt het mij wel aan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:39 schreef Keselo het volgende:
[..]
Ik heb ook lang getwijfeld, enige reden dat ik het niet wil doen is vanwege het belachelijke lage loon..
Ik kop hem er niet in. Iemand?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:36 schreef Blondje_93 het volgende:
sowieso, zeiken over je werk..
Ik vind mijn werk heel leuk, maar dat even terzijde. Mensen moeten juist blij zijn dat ze nog werk hebben in deze tijden!
Dik betaalt krijgen docenten niet hoor.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:41 schreef Hier het volgende:
Een leraar is één van de meest luie beroepen: 28 uur les geven, wat vergaderen en nakijken in je 36 urige werkweek. Dik betaald krijgen, geen manager in de klas die in je nek zit te hijgen en vrij zijn met alle vakanties.
Dan is het gvd oktober, hebben ze 2 maand zomervakantie gehad en nog klagen dat ze het druk hebben.
Andere werknemers hebben de luxe niet om twee maand vakantie te hebben dus die zijn de constante werkdruk gewend. Een beetje leraar niet...
Docenten krijgen dik betaald in vergelijking met wat zij doen. En in iedere functie heb je mentale druk.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:50 schreef Vasion het volgende:
[..]
Dik betaalt krijgen docenten niet hoor.
Daarnaast komt de mentale druk ook nog eens kijken, aangezien je werkt met 30 verschillende (puberende) karakters per klas.
Druk hebben leraren het wel, maar een ander soort dan iemand op kantoor.
Nooit gesnapt dit. Ik vind het een prima salaris.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:50 schreef Vasion het volgende:
[..]
Dik betaalt krijgen docenten niet hoor.
Welke overuren? Je werkt gewoon een twaalfuursdienst. Zeven dagen per week.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:00 schreef Wupper het volgende:
Denk dat ik nog wel wat dingetjes vergeet, maar ongeveer een indicatie. Maar al met al werk ik toch net wel eventjes wat meer dan 40 uurtjes in de week. Overigens is het zo dat je op een booreiland (gaf iemand als voorbeeld) volgens mij gewoon je overuurtjes uitbetaald krijgt. Ik niet helemaal.
Studeer Accountancy aan Nyenrode. Vier dagen per week werken en dan op vrijdag college, bevalt prima moet ik zeggen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:31 schreef Vasion het volgende:
[..]
Loon is laag ja, maar als je veel vakken op je neemt dan is het salaris ook niet slecht. Maar als je het beroep met veel plezier doet, met daarnaast nog bijzonder veel vakantie en het feit dat in de toekomst altijd leraren nodig zijn, spreekt het mij wel aan.
Wat doe je nu eigenlijk?
Nee, dat klopt inderdaad niet helemaal. Maar hij heeft wel iets voorbereid, dat is toch al iets.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:57 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt. Ik heb geduld genoeg, snap als het druk is, maar zijn lessen die op het rooster van mijn cluster staan, zijn bedoelt bedoeld voor mijn cluster. Waarom krijgen wij een pak papier in ons handen zonder enkele uitleg en dienen wij deze vragen te maken terwijl hij in de deuropening staat te dromen? Is het dan raar dat er dan een vraag gesteld wordt? Is dat dan ook om die 210 andere leerlingen die hij nog heeft?
Voor sommige vakken wel. Voor andere vakken zal je nutteloze colleges krijgen, waar bv het boek/dictaat wordt voorgedragen. Werkcolleges verschillen ook. Soms zijn er genoeg assistenten die goed kunnen uitleggen, soms zit je lang te wachten en is er te veel werk voor tijdens het werkcollege en moet je zonder hulp alleen (of met medestudenten) verder.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:59 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Dat is het punt heel niet, kan er prima mee leven als het hem geen reet intereseert of ik mijn tentamen haal, moet het toch zelf doen. Maar ik kan daar toch colleges verwachten waarmee ik aan de slag kan gaan?
Jij bent/was toch leraar?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:40 schreef SuperwormJim het volgende:
Klagende leraren
Een luizenbaantje hebben en dan ook nog durven te klagen. Godverdomme hey
Doe ik ook hoor, heb dat ook wel door. Ben er altijd met plezier heen gegaan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:07 schreef Erno-BE het volgende:
Geniet aub nog van je middelbare schooltijd, want de uni wordt verschrikkelijk, echt waar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |