abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132002122
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:35 schreef jelfrikandel het volgende:

[..]

Er zitten goede leraren tussen, mensen met overgave voor hun vak maar de dweiloren zitten er ook tussen. Beta leraren willen je vaak wel wat leren, zijn facking slim en doen er echt wat aan. Niks meer dan respect.
Maar dit gaat over de andere slag. De leraren die zich daar heel niet mee bezig houden. Ben inmiddels 18, doe dit jaar mijn vwo examen en meld me volgend jaar aan bij een tu. Met docenten en professors die er wél állemaal voor hun vak leven, verstand van zaken hebben en interessante dingen vertellen. Dát zijn leraren zoals ze bedoeld zijn.
O ja? Ik heb geen goede wiskundeleraar gehad op de middelbare school. In Finland hadden ze toch zo'n systeem wat erg goed werkte? Waar leraar zijn echt een gerespecteerde en goed betaalde baan was, maar je ook echt hoge cijfers moest halen om uberhaupt leraar te kunnen worden. Waarom nemen landen dat zo weinig over? Nu kan je met elke randdebiel die even niks beter dan leraar worden wist te verzinnen in een klas komen.
pi_132002301
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:51 schreef Repeating het volgende:

[..]

Die 35-40 uur maken ze geeneens. Leer eens docenten kennen, dan zul je wel anders denken.
schooltijden
Ma/ di/ do/ vr 08.30 -12.00 13.00 - 15.00 = 22 uur
wo 08.30 -12.30 = 4 uur
(uiterlijk) half uur voor school begint op school = 2.5 uur
nakijken (elke dag gemiddeld) 1 uur = 5 uur
33.5 uur

Dan komt daar nog bij:
vergaderen
ouderavonden (heb er 5 in een jaar)
lesvoorbereidingen (hier gaat heel veel tijd in zitten)
commissies (schoolreisje, nieuwe methodes, sportdag, schoolvoetbal etc. etc.)
Schoolkrant
Bijhouden website
Gesprekken met ouders
Zorgkinderen doornemen
Lokaal opruimen
Schoolkrant
Bijhouden website
Gesprekken met ouders
Rapporten (ook veel tijd, maar is maar drie keer per jaar)
Zorgkinderen doornemen
Lokaal opruimen
Kerstviering
Sinterklaas
nascholing
Denk dat ik nog wel wat dingetjes vergeet, maar ongeveer een indicatie. Maar al met al werk ik toch net wel eventjes wat meer dan 40 uurtjes in de week. Overigens is het zo dat je op een booreiland (gaf iemand als voorbeeld) volgens mij gewoon je overuurtjes uitbetaald krijgt. Ik niet helemaal.

Hier staat ook heel erg veel tegenover:
Ik heb de mooiste baan in de wereld
Ik heb een salaris waar ik prima van rond kan komen
Ik krijg enorm veel liefde en waardering op mijn werk
Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk (niet altijd met een goed gevoel terug, maar meestal echt wel)
Ik heb 12 weken vakantie in een jaar (meestal kom ik nog wel 1 of 2 dagen terug, maar dan werk je in tempo nul)
Er is geen dag saai (op de dagen na dat de cito wordt afgenomen)

Je zal mij dan ook echt niet horen klagen hoor, maar mensen die zeggen dat het een luizenbaantje is, daar word ik een beetje moe van...

[ Bericht 0% gewijzigd door Wupper op 09-10-2013 13:09:02 ]
Home is where my frontdoor is
  woensdag 9 oktober 2013 @ 15:17:14 #83
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_132006472
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:00 schreef Wupper het volgende:

[..]

schooltijden
Ma/ di/ do/ vr 08.30 -12.00 13.00 - 15.00 = 22 uur
wo 08.30 -12.30 = 4 uur
(uiterlijk) half uur voor school begint op school = 2.5 uur
nakijken (elke dag gemiddeld) 1 uur = 5 uur
33.5 uur

Dan komt daar nog bij:
vergaderen
ouderavonden (heb er 5 in een jaar)
lesvoorbereidingen (hier gaat heel veel tijd in zitten)
commissies (schoolreisje, nieuwe methodes, sportdag, schoolvoetbal etc. etc.)
Schoolkrant
Bijhouden website
Gesprekken met ouders
Zorgkinderen doornemen
Lokaal opruimen
Schoolkrant
Bijhouden website
Gesprekken met ouders
Rapporten (ook veel tijd, maar is maar drie keer per jaar)
Zorgkinderen doornemen
Lokaal opruimen
Kerstviering
Sinterklaas
nascholing
Denk dat ik nog wel wat dingetjes vergeet, maar ongeveer een indicatie. Maar al met al werk ik toch net wel eventjes wat meer dan 40 uurtjes in de week. Overigens is het zo dat je op een booreiland (gaf iemand als voorbeeld) volgens mij gewoon je overuurtjes uitbetaald krijgt. Ik niet helemaal.

Hier staat ook heel erg veel tegenover:
Ik heb de mooiste baan in de wereld
Ik heb een salaris waar ik prima van rond kan komen
Ik krijg enorm veel liefde en waardering op mijn werk
Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk (niet altijd met een goed gevoel terug, maar meestal echt wel)
Ik heb 12 weken vakantie in een jaar (meestal kom ik nog wel 1 of 2 dagen terug, maar dan werk je in tempo nul)
Er is geen dag saai (op de dagen na dat de cito wordt afgenomen)

Je zal mij dan ook echt niet horen klagen hoor, maar mensen die zeggen dat het een luizenbaantje is, daar word ik een beetje moe van...
Leerkrachten die ik heb gehad hebben nooit elke uur van de schoolweek lesgegeven. Alhoewel dit wel in België was. Desalniettemin kan ik me niet voorstellen dat dit in Nederland anders is.

Verder petje af als jij aan alle schoolactiviteiten meedoet. Veel doen er niet mee aan commissies, sinterklaas-, kerstviering, lokaal opruimen, schoolkrant, bijhouden website, probleem kinderen, ect..

Daarnaast is voorbereiden van lessen ook redelijk overdreven. De boeken gingen bij onze school meerdere jaren mee en de leerkrachten kenden dan ook de lessen van buiten.

Kan niet ontkennen dat er inderdaad leerkrachten zijn die met passie hun werk doen, en die dan meer uren maken dan normaal, maar helaas zijn er dit veel te weinig.
pi_132007417
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:17 schreef Repeating het volgende:

[..]

Leerkrachten die ik heb gehad hebben nooit elke uur van de schoolweek lesgegeven. Alhoewel dit wel in België was. Desalniettemin kan ik me niet voorstellen dat dit in Nederland anders is.

Verder petje af als jij aan alle schoolactiviteiten meedoet. Veel doen er niet mee aan commissies, sinterklaas-, kerstviering, lokaal opruimen, schoolkrant, bijhouden website, probleem kinderen, ect..

Daarnaast is voorbereiden van lessen ook redelijk overdreven. De boeken gingen bij onze school meerdere jaren mee en de leerkrachten kenden dan ook de lessen van buiten.

Kan niet ontkennen dat er inderdaad leerkrachten zijn die met passie hun werk doen, en die dan meer uren maken dan normaal, maar helaas zijn er dit veel te weinig.
Ik werk op een basisschool, dus niet op een middelbare. Dat verklaart wellicht het aantal lesuren.
Verder sta ik nog niet zo lang voor de klas, dit is het vierde jaar. Dus ben nog altijd bezig om mijn lessen voor te bereiden. Niet allemaal, maar alle vakken waar je 'echt' wat mee kan (aardrijkskunde, geschiedenis, natuurkunde/ biologie, creatieve vakken) daar steek ik wel veel tijd in de voorbereiding om de kinderen wat meer te geven dan 'pak je boek blz 38, lees is voor Luc'.

Verder vind ik het niet meer dan normaal om aan zoveel mogelijk activiteiten deel te nemen. Ik zit natuurlijk niet in elke commissie, maar dan nog is het niet zo dat je op school kan komen en dan maar hoort wat de bedoeling is.

Nogmaals, ik klaag niet! Heb een fantastische baan!!
Home is where my frontdoor is
pi_132008922
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:39 schreef Keselo het volgende:

[..]

Ik heb ook lang getwijfeld, enige reden dat ik het niet wil doen is vanwege het belachelijke lage loon..
Loon is laag ja, maar als je veel vakken op je neemt dan is het salaris ook niet slecht. Maar als je het beroep met veel plezier doet, met daarnaast nog bijzonder veel vakantie en het feit dat in de toekomst altijd leraren nodig zijn, spreekt het mij wel aan.
Wat doe je nu eigenlijk?
pi_132009079
sowieso, zeiken over je werk..

Ik vind mijn werk heel leuk, maar dat even terzijde. Mensen moeten juist blij zijn dat ze nog werk hebben in deze tijden!
  woensdag 9 oktober 2013 @ 16:40:42 #87
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132009223
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:36 schreef Blondje_93 het volgende:
sowieso, zeiken over je werk..

Ik vind mijn werk heel leuk, maar dat even terzijde. Mensen moeten juist blij zijn dat ze nog werk hebben in deze tijden!
Ik kop hem er niet in. Iemand?
pi_132009251
Een leraar is één van de meest luie beroepen: 28 uur les geven, wat vergaderen en nakijken in je 36 urige werkweek. Dik betaald krijgen, geen manager in de klas die in je nek zit te hijgen en vrij zijn met alle vakanties.

Dan is het gvd oktober, hebben ze 2 maand zomervakantie gehad en nog klagen dat ze het druk hebben.

Andere werknemers hebben de luxe niet om twee maand vakantie te hebben dus die zijn de constante werkdruk gewend. Een beetje leraar niet...
pi_132009275
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik kop hem er niet in. Iemand?
Het was niet bedoeld om een reactie uit te lokken hoor
pi_132009593
De meeste leraren die ik ken klagen niet over de hoeveelheid werk die ze hebben en ik ken er genoeg. Wil overigens niet zeggen dat het niet veel werk is, maar een goede docent doet het graag en heeft hart voor zijn vak.

Verder kan ik nog wel een heel betoog gaan houden over hoe veel werk een docent werkelijk heeft, maar daar ga ik niet aan beginnen. Als je een klein beetje nadenkt weet je dat zelf ook wel.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_132009632
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:41 schreef Hier het volgende:
Een leraar is één van de meest luie beroepen: 28 uur les geven, wat vergaderen en nakijken in je 36 urige werkweek. Dik betaald krijgen, geen manager in de klas die in je nek zit te hijgen en vrij zijn met alle vakanties.

Dan is het gvd oktober, hebben ze 2 maand zomervakantie gehad en nog klagen dat ze het druk hebben.

Andere werknemers hebben de luxe niet om twee maand vakantie te hebben dus die zijn de constante werkdruk gewend. Een beetje leraar niet...
Dik betaalt krijgen docenten niet hoor.
Daarnaast komt de mentale druk ook nog eens kijken, aangezien je werkt met 30 verschillende (puberende) karakters per klas.
Druk hebben leraren het wel, maar een ander soort dan iemand op kantoor.
pi_132009728
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:50 schreef Vasion het volgende:

[..]

Daarnaast komt de mentale druk ook nog eens kijken, aangezien je werkt met 30 verschillende (puberende) karakters per klas.
Druk hebben leraren het wel, maar een ander soort dan iemand op kantoor.
Docenten krijgen dik betaald in vergelijking met wat zij doen. En in iedere functie heb je mentale druk.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 17:05:56 #93
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_132010159
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:50 schreef Vasion het volgende:

[..]

Nooit gesnapt dit. Ik vind het een prima salaris.
This isn't even my final form.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 17:22:25 #94
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_132010701
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:00 schreef Wupper het volgende:

Welke overuren? Je werkt gewoon een twaalfuursdienst. Zeven dagen per week.
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 20:40:56 #95
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_132017917
Klagende leraren :')
Een luizenbaantje hebben en dan ook nog durven te klagen. Godverdomme hey :')
F.K.A. SuperwormJim
pi_132041231
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:31 schreef Vasion het volgende:

[..]

Loon is laag ja, maar als je veel vakken op je neemt dan is het salaris ook niet slecht. Maar als je het beroep met veel plezier doet, met daarnaast nog bijzonder veel vakantie en het feit dat in de toekomst altijd leraren nodig zijn, spreekt het mij wel aan.
Wat doe je nu eigenlijk?
Studeer Accountancy aan Nyenrode. Vier dagen per week werken en dan op vrijdag college, bevalt prima moet ik zeggen.

Wij krijgen hier ook les van mensen die afgestudeerd zijn aan Nyenrode (NIVRA vroeger), die dit naast hun eigenlijke werk doen, dus dat biedt ook perspectief, lijkt me zeer leuk om later erbij te doen.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:00:31 #97
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_132074507
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:57 schreef jelfrikandel het volgende:

[..]

Snap wat je bedoelt. Ik heb geduld genoeg, snap als het druk is, maar zijn lessen die op het rooster van mijn cluster staan, zijn bedoelt bedoeld voor mijn cluster. Waarom krijgen wij een pak papier in ons handen zonder enkele uitleg en dienen wij deze vragen te maken terwijl hij in de deuropening staat te dromen? Is het dan raar dat er dan een vraag gesteld wordt? Is dat dan ook om die 210 andere leerlingen die hij nog heeft?
Nee, dat klopt inderdaad niet helemaal. Maar hij heeft wel iets voorbereid, dat is toch al iets. ;)
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:03:17 #98
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_132074581
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:59 schreef jelfrikandel het volgende:

[..]

Dat is het punt heel niet, kan er prima mee leven als het hem geen reet intereseert of ik mijn tentamen haal, moet het toch zelf doen. Maar ik kan daar toch colleges verwachten waarmee ik aan de slag kan gaan?
Voor sommige vakken wel. Voor andere vakken zal je nutteloze colleges krijgen, waar bv het boek/dictaat wordt voorgedragen. Werkcolleges verschillen ook. Soms zijn er genoeg assistenten die goed kunnen uitleggen, soms zit je lang te wachten en is er te veel werk voor tijdens het werkcollege en moet je zonder hulp alleen (of met medestudenten) verder.
Maar het maakt wel uit hoor, of het een leraar interesseert of je verder komt. Dat zie je bij de verschillende leraren op een school ook wel.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:03:52 #99
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_132074596
dubbel
pi_132074603
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:40 schreef SuperwormJim het volgende:
Klagende leraren :')
Een luizenbaantje hebben en dan ook nog durven te klagen. Godverdomme hey :')
Jij bent/was toch leraar?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:07:02 #101
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_132074692
Geniet aub nog van je middelbare schooltijd, want de uni wordt verschrikkelijk, echt waar.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:19:27 #102
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_132074989
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:07 schreef Erno-BE het volgende:
Geniet aub nog van je middelbare schooltijd, want de uni wordt verschrikkelijk, echt waar.
Doe ik ook hoor, heb dat ook wel door. Ben er altijd met plezier heen gegaan.
Voor het sociale ding dan :P Vermaak me er graag met mn maten, dat is het hele punt ook niet ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')