Nee, lamsvlees is lekker..quote:
Als het goedkoop is, dan kun je erop rekenen dat er gekloot wordt. Maar er zijn slagers die je kunt vertrouwen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Staan islamitische slagers daarom bekend dan (dat ze met vlees "kloten")?
Wij gingen vroeger altijd naar de islamitische slager voor lamskoteletten. Veel goedkoper dan bij de Nederlandse slager..
Gekloot op welke manier dan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:48 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als het goedkoop is, dan kun je erop rekenen dat er gekloot wordt.
Gewoon niet halal vlees verkopen als halal. Maar de meeste moslims boeit het niet zolang het maar goedkoop is, zoals wat er in het eten zit die ze in de supermarkt kopen.quote:
Ok, maar dat maakte voor ons geen verschil: halal of niet-halal. Ik was even bang dat je bedoelde dat er iets heel erg mis was met het vlees zelf. Al hebben we het altijd overleefd tot op hedenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:50 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Gewoon niet halal vlees verkopen als halal. Maar de meeste moslims boeit het niet zolang het maar goedkoop is, zoals wat er in het eten zit die ze in de supermarkt kopen.
Nederlandse Joodse slagers worden volgens mij door de rabbijnen in de gaten gehouden, maar dat weet ik niet zeker. Zoek het maar op wikipedia, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, maar dat maakte voor ons geen verschil: halal of niet-halal. Ik was even bang dat je bedoelde dat er iets heel erg mis was met het vlees zelf. Al hebben we het altijd overleefd tot op heden![]()
Maar is er dan minder gekloot bij een joodse slagerij? Dat lijkt De_Ilias te suggereren?\
En telt dat kosjere vlees dan wel als halal?
Dat verschil zie je en proef je gelijk, of je moet behoorlijk naïef zijn. Je bedoelt volgens mij gehakt, dan is het namelijk moeilijkerquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:57 schreef Clashy het volgende:
Nou, dat 'gekloot' met vlees kan ook inhouden dat je paardenvlees koopt ipv ander vlees dat je dacht te kopen.
Bij lamskoteletten merk je dat echt wel hoorquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:57 schreef Clashy het volgende:
Nou, dat 'gekloot' met vlees kan ook inhouden dat je paardenvlees koopt ipv ander vlees dat je dacht te kopen.
Dat had ik inderdaad ook ooit gehoord of gelezen en daar doelde ik dus inderdaad op.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:56 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nederlandse Joodse slagers worden volgens mij door de rabbijnen in de gaten gehouden, maar dat weet ik niet zeker. Zoek het maar op wikipedia, zou ik zeggen.
Ja, volgens sommigen moeten ze wel bismillah zeggen voor het begin van het slachten, maar ik snap de nut van deze extra eis niet.
mwa, dan zijn er wel een boel 'naïeve' mensen..niet lang geleden kwam er in het nieuws dat een grote slagerij zich hier aan schuldig maakte.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:58 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat verschil zie je en proef je gelijk, of je moet behoorlijk naïef zijn
Lams-of schapenvlees verwarren met iets anders? Lijkt me erg sterk; heeft een tamelijk kenmerkende snaak..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:00 schreef Clashy het volgende:
[..]
mwa, dan zijn er wel een boel 'naïeve' mensen..niet lang geleden kwam er in het nieuws dat een grote slagerij zich hier aan schuldig maakte.
Dat was dus paardengehakt als rundgehakt (oude koe) verkopen, dan is het verschil moeilijker te zien: het vlees is namelijk donkerrood. Je zou het opzicht moeten kunnen proevenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:00 schreef Clashy het volgende:
n zijn er wel een boel 'naïeve' mensen..niet lang geleden kwam er in het nieuws dat een grote slagerij zich hier aan schuldig maakte.
Nee, dat proef je dus niet zo makkelijkquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:02 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat was dus paardengehakt als rundgehakt (oude koe) verkopen, dan is het verschil moeilijker te zien: het vlees is namelijk donkerrood. Je zou het opzicht moeten kunnen proeven
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat proef je dus niet zo makkelijk
En paardenvlees is altijd het "rundvlees voor de arme man" geweest in Nederland. Is vergelijkbaar te gebruiken en de smaak verschilt niet veel. Denk aan de "lekkerste biefstukken van Amsterdam" die paardenbief bleken te zijn ipv runderbief
Owh, dat kan best hoor, ik heb het zelf nooit gegeten omdat ik paardrijd (of hoe zeg je dat) en die dieren niet op wens te eten... Dus ik weet het niet uit eigen ervaring/kan het niet beoordelen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:07 schreef Mathemaat het volgende:
[..], ik vind juist paardenvlees een kenmerkend geurtje hebben.
Ik heb het ook nooit gegeten. Niet dat ik het zielig vind voor de paard, maar ik ben er niet mee opgegroeid.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, dat kan best hoor, ik heb het zelf nooit gegeten omdat ik paardrijd en die dieren niet op wens te eten... Dus ik weet het niet uit eigen ervaring/kan het niet beoordelen.
Maar wat ik zei over "rundvlees voor de arme man" en dat van die biefstukken klopt iig wel.
Dat kan of je neemt het vegetarische gerecht.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
En wellicht een stomme vraag, maar hoe doen moslims dat als ze uit eten willen? Alleen maar naar islamitische restaurant?
Het paardquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik heb het ook nooit gegeten. Niet dat ik het zielig vind voor de paard, maar ik ben er niet mee opgegroeid.
Het werd voor me geserveerd en andere moslims aten het (soms eten we uit één bord). Ik vond het naar Turkse worstjes ruiken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het paard
Maar hoe ken je de geur dan?
Dank!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat kan of je neemt het vegetarische gerecht.
Ah, ok..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:14 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het werd voor me geserveerd en andere moslims aten het (soms eten we uit één bord). Ik vond het naar Turkse worstjes ruiken.
Dan moet je zo snel mogelijk naar de Turk om wat worstjes te kopen, of je moet ze zelf maken! Sommige merken hebben een rare smaak, ik zeg dat alvast. Vraag aan de lokale turken wat goed smaaktquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, ok..
Ik weet alleen niet hoe Turkse worstjes ruiken, maar dat terzijde
Jij bent Turks?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dan moet je zo snel mogelijk naar de Turk om wat worstjes te kopen, of je moet ze zelf maken! Sommige merken hebben een rare smaak, ik zeg dat alvast. Vraag aan de lokale turken wat goed smaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |