Ja, ik ga ook niet aan een kruis hangen, dank je wel (niet overdrachtelijk)quote:
Lees nader reactie.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Joden hebben strengere spijswetten dus dat is niet zo raar. Behalve dat Allah niet is geëerd bij het slachten (al is het dezelfde god als Jahweh)
Christendom is nog veel praktischer, en het katholicisme al helemaal..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Islam is een praktisch geloof, niet een die het leven hoort moeilijk te maken, veel toegestaan, anderen ook niet, wat jij met streng bedoelt in het jodendom is niet verboden, maar externe instrumenten benodigd om het te overbruggen, daarbuiten zijn de regels van Koosjer en Halal hetzelfde.
Jezus bad tot god terwijl hij zijn gezicht ter aarde wierp, terwijl Jezus gekruisigd werd was hij een wanhopig schizofreen, volgens de bijbel althans, niet volgens de Koran.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook niet aan een kruis hangen, dank je wel (niet overdrachtelijk)
Niet waar. Jullie hebben geen wetten over zuivel en vlees niet in 1 maaltijd nuttigen enz.. Niet2 keukensquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Islam is een praktisch geloof, niet een die het leven hoort moeilijk te maken, veel toegestaan, anderen ook niet, wat jij met streng bedoelt in het jodendom is niet verboden, maar externe instrumenten benodigd om het te overbruggen, daarbuiten zijn de regels van Koosjer en Halal hetzelfde.
Klopt, varkensvlees toestaan, niet laten besnijden zijn inderdaad opportunistische praktijken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Christendom is nog veel praktischer, en het katholicisme al helemaal..
Nee. Wel zo opgevoed de eerste 12 jaar van mijn leven..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:13 schreef De_Ilias het volgende:
Btw Whiskers je komt nu opeens over als een Christen? Ben je toevallig christelijk?
Dit is te overbruggen door water tussen door te drinken, waar heb je het dus over?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet waar. Jullie hebben geen wetten over zuivel en vlees niet in 1 maaltijd nuttigen enz.. Niet2 keukens
Naar mijn mening niet, maar misschien volgens de strikte regels wel ja. Jezus/Isa is natuurlijk heel erg belangrijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je kunt in het christendom alleen tot de Vader komen via Jezus.
Volgens Jezus himself dan he, in de bijbel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Naar mijn mening niet, maar misschien volgens de strikte regels wel ja. Jezus/Isa is natuurlijk heel erg belangrijk.
Dus je komt uit een refo gezin?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Wel zo opgevoed de eerste 12 jaar van mijn leven..
Ik ben nog erger dan een christen ik geloof niet c.q. ik heb mijn eigen geloof..
Dat kan. En ieder mag van mij bidden hoe hij/zij wil. Maar christenen bidden niet zo..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jezus bad tot god terwijl hij zijn gezicht ter aarde wierp, terwijl Jezus gekruisigd werd was hij een wanhopig schizofreen, volgens de bijbel althans, niet volgens de Koran.
Mijn punt precies, Christenen bidden niet zoals Jezus dat deed.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan. En ieder mag van mij bidden hoe hij/zij wil. Maar christenen bidden niet zo..
Biechten en vergeven worden na bidden, aflatenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, varkensvlees toestaan, niet laten besnijden zijn inderdaad opportunistische praktijken.
Joden denken daar anders overquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dit is te overbruggen door water tussen door te drinken, waar heb je het dus over?
En nee, water tussendoor drinken is niet mijn idee.
In het Nieuwe Testament draait het om Jezus ja. Die wordt als de Messias gezien. Door de Joden niet, door jullie niet.. Door christenen welquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens Jezus himself dan he, in de bijbel.
Jezus in je hart toelaat.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Biechten en vergeven worden na bidden, aflaten
Je kan doen wat je wil en alsnog in de hemel komenMits je..
In de Islam is Isa gewoon messias hoor.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In het Nieuwe Testament draait het om Jezus ja. Die wordt als de Messias gezien. Door de Joden niet, door jullie niet.. Door christenen wel
Dus? Christenen doen hel veel dat Jezus niet deed. Voortschrijdend inzichtquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn punt precies, Christenen bidden niet zoals Jezus dat deed.
Als je op dat punt na nog een 'dus' hebt, i rest my case.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus? Christenen doen hel veel dat Jezus niet deed. Voortschrijdend inzicht
Ok, ORTHODOXE Joden dan.. 2 keukens, echt waar!!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, want het tussendoor water drinken is nogmaals niet mijn idee.
Nee hoor, doen alsof is goed genoeg. Berlangrijker is je biecht en je bidstraf of (in de Middeleeuwen) een aflaat kopen..quote:
In de Islam geeft man en vrouw geen hand, als ze al neef en nicht zijn, alleen broer, zus, dochter, vader en echtgenoten mogen dat, de islam heeft een van de meest bedekkende regels voor vrouwen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, ORTHODOXE Joden dan.. 2 keukens, echt waar!!
Pruik of hoofddoek, geen vreemde mannen hand geven, etc..
Serieus?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In de Islam is Isa gewoon messias hoor.
Neen, Jezus zal de schijnheiligen scheiden van het volk des israel, wederom volgens de bijbel dan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor, doen alsof is goed genoeg. Berlangrijker is je biecht en je bidstraf of (in de Middeleeuwen) een aflaat kopen..
Zo triest.. Maar wel erg makkelijjk
Ik meende serieus de afgelopen topics iets anders gelezen te hebben over islam en messias, maar zal wel aan mij liggen..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:22 schreef Peunage het volgende:
Jodendom(wachten nog op de messias)
Christendom(Jezus is de messias. Mozes was een profeet. Jodendom is cool).
Islam(Mozes was een profeet. Jezus ook, én de messias. Jodendom en Christendom zijn cool)
Even kort door de bocht. En in chronologische volgorde.
quote:
en http://en.wikipedia.org/wiki/Messiah#Islamquote:(Remember) when the angels said: "O Maryam! Verily, Allah gives you the good news of a Word from Him, his name will be Al-Masih, `Isa, the son of Maryam, held in honor in this world and in the Hereafter, and will be one of those who are near to Allah. And he will speak to the people, in the cradle and in manhood, and he will be one of the righteous.) ﴿3:45-46﴾ This means that he will call to the worship of his Lord in his cradle and while and adult. Concerning His statement,
Dat vind ik "stom". Ik kus mijn ooms en tantes, neven en nichten, vrienden en vriendinnen. Op de wang, dat wel..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In de Islam geeft man en vrouw geen hand, als ze al neef en nicht zijn, alleen broer, zus, dochter, vader en echtgenoten mogen dat, de islam heeft een van de meest bedekkende regels voor vrouwen.
Je mag binnen de zedelijkheids wetten doen en laten wat je wilt met jouw geslacht, met een ieder waarmee jij een seksueel band kunt hebben weer niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat vind ik "stom". Ik kus mijn ooms en tantes, neven en nichten, vrienden en vriendinnen. Op de wang, dat wel..
"Wij" (ik hoor er eigenlijk niet bij) zijn NIET het volk van Israël..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neen, Jezus zal de schijnheiligen scheiden van het volk des israel, wederom volgens de bijbel dan.
Mja, klopt, maar Jezus is alleen gestuurd tot de verloren schapen van Israël. - volgens de bijbel -quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Wij" (ik hoor er eigenlijk niet bij) zijn NIET het volk van Israël..
En waarom denk ik nu aan Azraël![]()
Mohammed is 'gatem al-anbiya' zegel / laatste der profeten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ok, dus Jezus/Isa is de Messias ook voor de Islam?
Hoe werkt dat dan? Is Mohammed niet belangrijker?
Ik wil met de door mij genoemden dan ook verre van een seksuele band. Maar ze zijn wel belangrijk, en ik hou van ze. Dus een kus op de wang.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je mag binnen de zedelijkheids wetten doen en laten wat je wilt met jouw geslacht, met een ieder waarmee jij een seksueel band kunt hebben weer niet.
Nah, waarom zien de Joden hem dan niet als Messias?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, klopt, maar Jezus is alleen gestuurd tot de verloren schapen van Israël. - volgens de bijbel -
niemand anders.
Niemand vraagt jou om jouw voorkeuren op te geven.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil met de door mij genoemden dan ook verre van een seksuele band. Maar ze zijn wel belangrijk, en ik hou van ze. Dus een kus op de wang.
Omdat hij een 'bastaard' is en tegen de Mozaische wetten ging, volgens de geestelijken toen dan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nah, waarom zien de Joden hem dan niet als Messias?
Maar jullie doen dat wel in de praktijk toch? Ik bedoel: heb me er nooit eerder echt in verdiept (excuusquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mohammed is 'gatem al-anbiya' zegel / laatste der profeten.
De koran zegt zelf dat het geen onderscheid maakt tussen de profeten.
Onwetendheid, iedereen die een beetje fatsoenlijk de stof doorneemt - geen sneer richting jou - weet wat de Koran over Jezus zegt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar jullie doen dat wel in de praktijk toch? Ik bedoel: heb me er nooit eerder echt in verdiept (excuus) Maar Iedereen weet van de islam en Allah en Mohammed en niet van de islam en Allah en Isa..
Ok, waarom de islam wel dan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat hij een 'bastaard' is en tegen de Mozaische wetten ging, volgens de geestelijken toen dan.
Daar heb je zeker een punt. Aan de andere kant (hoewel katholiek opgevoed) heb ik de Bijbel zelf ook nooit gelezen..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onwetendheid, iedereen die een beetje fatsoenlijk de stof doorneemt - geen sneer richting jou - weet wat de Koran over Jezus zegt.
Omdat de Islam een ieder die heeft gestreden voor godswetten en leer hoog acht.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, waarom de islam wel dan?
Ik raak de draad kwijt ;@
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |