De drie (je weet) lijken ook erg op elkaar, al zijn er ook duidelijke verschillen..quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Si, de mensheid wordt in de Koran dan ook 'Bani Adem' genoemd, kinderen van Adam.
Iwzquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De drie (je weet) lijken ook erg op elkaar, al zijn er ook duidelijke verschillen..
Owh? Was een Jood toch?quote:
Ja, leefde lang voor jouw godsdienst ook maar bestond.. Net als Isaquote:
Dan zou ik in die context toch bij Adam blijven als eerste moslimquote:
Het jodendom begint volgens de Torah met Isaak, niet met Abraham.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, leefde lang voor jouw godsdienst ook maar bestond.. Net als Isa
Ibrahim a.s. heeft toch ook geschriften (openbaringen) gekregenquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dan zou ik in die context toch bij Adam blijven als eerste moslim
Maar je weet wat ik bedoelde, de eerste die zich bekeerde tot de Islam, na de openbaringen
Deze man.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ibrahim a.s. heeft toch ook geschriften (openbaringen) gekregen
Ik ben niet Joods, en de Thorah en de bijbel beginnen met Adam en Eva (genesis) toch? Nou, de Thorah kan een andere volgorde hebben, maar de bijbel iig..quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het jodendom begint volgens de Torah met Isaak, niet met Abraham.
Mozes ook hoorquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ibrahim a.s. heeft toch ook geschriften (openbaringen) gekregen
Want in de Torah spreekt god niet over Ismael, de eerstgeborene van Abraham, 'een eerstgeborene' die volgens JHWH alles erft?quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben niet Joods, en de Thorah en de bijbel beginnen met Adam en Eva (genesis) toch? Nou, de Thorah kan een andere volgorde hebben, maar de bijbel iig..
De islam ontstond zo veel later dat ze echt alles gejat hebben..
Is irritant..quote:
Wat boeit dat?quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Want in de Torah spreekt god niet over Ismael, de eerstgeborene van Abraham, 'een eerstgeborene' die volgens JHWH alles erft?
Het Jodendom vetoed het christendom en vice versa. De Islam keert juist terug naar een zuiver monotheïsme, over gejat gesproken, de Islam is gewoon zuiver gebleven.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is irritant..
Jullie hebben gewoon veel gejat van het jodendom en het christendom maar moesten ook zo nodig een eigen profeet
Daar werd NIET op geschreven? De 10 geboden zijn NIET belangrijk?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |