"Strikt gesproken" is in ieder geval in de soennitische orthodoxie geen eensgezindheid over de individuele verplichting voor elke Moslim voor het bijwonen van de "feestdagengebeden". Dus het "offerfeestgebed" en "suikerfeestgebed". De meningen lopen erover uiteen, van sterk aangeraden tot individuele verplichting tot "gemeenschappelijke verplichting" (dus als maar aanwezig zijn is dat al genoeg voor hele gemeenschap).quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar ik ken moslims die alleen het Suikerfeest vieren..
Ik wil erbij nog toevoegen dat volgens andere meningen het wel een verplichting is om je vijf gebedstijden in de moskee te bidden.quote:
Dat snap ik, maar dank jequote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:16 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik wil erbij nog toevoegen dat volgens andere meningen het wel een verplichting is om je vijf gebedstijden in de moskee te bidden.
Ik ga die Honing echt een x meppenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:37 schreef Aloulou het volgende:
Mooie docu blijkbaar op Nederlandse TV afgelopen week geweest. Bekeerlingen; van soefisme tot salafisme. Voor mij aantal zeer bekende gezichten overigens.
http://www.npo.nl/bekeerl(...)-10-2013/NPS_1234918
Hahaha, ja irritant is hij soms. Het begint heel rationeel en normaal, en opeens dropt hij 1 of andere uitspraak dat je denkt 'wtfquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ga die Honing echt een x meppen
Niet alleen op basis van deze aflevering, maar hij is overal en altijd en nogal een aandachtsjwz.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hahaha, ja irritant is hij soms. Het begint heel rationeel en normaal, en opeens dropt hij 1 of andere uitspraak dat je denkt 'wtf'
Die ken ik niet, wel keer bij Pauw en Witteman gezien. Deheer Frisquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:56 schreef Triggershot het volgende:
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is toch Honing?quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:47 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik vind die andere erger, die rooie.
Als dat maar goed komt inderdaad. Voor je het weet zit hij in Syrië of zo.quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:38 schreef De_Coulance het volgende:
Honing lijkt mij iemand die altijd van de milde concensus af wil wijken. Eerst kiest hij voor de islam, dat is meestal al een schok voor een Nederlands gezin. Vervolgens komt hij in een liberale moskee terecht, waar ze zeggen dat salafisten onzin aanhangen en dan wordt hij salafist. Als dat maar goed afloopt.
Er staat in dat schema (dat ik ook niet zelf heb gemaakt) toch "Druze are not always considered Muslim"? Dat klopt toch gewoon? Sommigen zijn van mening dat een sjiietische sekte is, anderen menen dat het sowieso geen moslims zijn.quote:
Een afsplitsing van de Isma'ilieten.quote:
Ik weet er niks van. Ik zie soms Palestijnen met een Israëli vlag waaien en vroeg me af waarom, en dan zegt men dat het Druze arabieren zijn en ze zitten zelfs in het Israëli leger ???quote:Op zondag 20 oktober 2013 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er staat in dat schema (dat ik ook niet zelf heb gemaakt) toch "Druze are not always considered Muslim"? Dat klopt toch gewoon? Sommigen zijn van mening dat een sjiietische sekte is, anderen menen dat het sowieso geen moslims zijn.
Dit is wel een bazenopmerking trouwensquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Zij gebruiken de Arabische taal en volgen een sociaal patroon dat sterk lijkt op dat van de Arabieren in de regio, maar ze beschouwen zich vaak niet als Arabieren. Libanese druzen zeggen dat ze Arabieren zijn, terwijl veel Israëlische druzen zeggen dat niet te zijn."quote:Op zondag 20 oktober 2013 19:32 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik weet er niks van. Ik zie soms Palestijnen met een Israëli vlag waaien en vroeg me af waarom, en dan zegt men dat het Druze arabieren zijn en ze zitten zelfs in het Israëli leger ???
Wacht hier een filmpje:
Mijn maakt het helemaal niks uit. Ik houd sowieso niet van de Russische staat genaamd Israel.
Selam
Kun je de Karaim dan ook bij de Islam zetten? Of zijn dat dan joden of Christenen? Of van alles wat?? Ik vind het allemaal maar verwarrend maar wel erg interessant.quote:Op zondag 20 oktober 2013 19:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Zij gebruiken de Arabische taal en volgen een sociaal patroon dat sterk lijkt op dat van de Arabieren in de regio, maar ze beschouwen zich vaak niet als Arabieren."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Druzen
Geen idee, ik ben hier ook maar de vragenstellerquote:Op zondag 20 oktober 2013 19:37 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Kun je de Karaim dan ook bij de Islam zetten? Of zijn dat dan joden of Christenen? Of van alles wat?? Ik vind het allemaal maar verwarrend maar wel erg interessant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |