Het is maar de vraag hoe erg Wilma de kamer het mes op de keel zet. NS zal wel gebriefd hebben dat ze voor 20 november uitsluitsel aan Bombardier moeten geven, en dan kan Wilma niet veel anders dan het zo doorspelen aan de kamer. En het is alleen maar positief, dan volgt er tenminste een snelle besluitvorming. Overigens kan bij afwijzing dan de kamer alleen maar naar zichzelf kijken als het niet per 2016 geregeld is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:53 schreef Peter het volgende:
[..]
'De NS heeft een optie op treinen en die vervalt half november, dus de kamer moet binnen 6 weken akkoord gaan met dit plan of dit slechte plan gaat ook niet door en de reizigers staan nog meer in de kou.'
Hoezo Wilma en NS zetten de Tweede Kamer het mes op de keel? Ik hoop dat dat niet gepikt wordt door meerdere partijen.
Die worden wel teruggefloten onder het scanderen van "It's the economy, stupid".quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:53 schreef Peter het volgende:
[..]
'De NS heeft een optie op treinen en die vervalt half november, dus de kamer moet binnen 6 weken akkoord gaan met dit plan of dit slechte plan gaat ook niet door en de reizigers staan nog meer in de kou.'
Hoezo Wilma en NS zetten de Tweede Kamer het mes op de keel? Ik hoop dat dat niet gepikt wordt door meerdere partijen.
Ja, en de VVD interesseert zich wel voor het behouden van het pluche. Zowel PvdA als VVD staan er dramatisch slecht voor in de peilingen en de gunning van HRN+HSL aan NS is opgenomen in het Regeerakkoord. Ik denk niet dat de VVD een kabinetscrisis wil riskeren door het schrappen van deze afspraak...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook de VVD stemt wel voor de plannen, want het kan hun niets schelen wat er op het spoor gebeurt ...
Door alvast een optie op locs te nemen bij Bombardier heeft NS voorbarig gehandeld en het lijkt erop dat ze dit nu willen inzetten als pressiemiddel. "Beslis maar snel, anders gaat het veel geld kosten en dan trekken we ons misschien wel terug van die hele HSL," wat weer iets is wat VVD en PvdA niet willen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is maar de vraag hoe erg Wilma de kamer het mes op de keel zet. NS zal wel gebriefd hebben dat ze voor 20 november uitsluitsel aan Bombardier moeten geven, en dan kan Wilma niet veel anders dan het zo doorspelen aan de kamer. En het is alleen maar positief, dan volgt er tenminste een snelle besluitvorming. Overigens kan bij afwijzing dan de kamer alleen maar naar zichzelf kijken als het niet per 2016 geregeld is.
ik zeg 3 uur en 18 minuten. Over een afstand die hemelsbreed iets meer dan 200 kilometer is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is maar de vraag hoe erg Wilma de kamer het mes op de keel zet. NS zal wel gebriefd hebben dat ze voor 20 november uitsluitsel aan Bombardier moeten geven, en dan kan Wilma niet veel anders dan het zo doorspelen aan de kamer. En het is alleen maar positief, dan volgt er tenminste een snelle besluitvorming. Overigens kan bij afwijzing dan de kamer alleen maar naar zichzelf kijken als het niet per 2016 geregeld is.
Als iemand dat maar had kunnen voorzien... oh, wachtquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:03 schreef James1988 het volgende:
het lijkt erop dat ze dit nu willen inzetten als pressiemiddel. "Beslis maar snel, anders gaat het veel geld kosten en dan trekken we ons misschien wel terug van die hele HSL,"
Zo'n lelijk woord voor doodnormaal proactief onderhandelenquote:Een fatsoenlijke term hiervoor is chantage, geloof ik?
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zo'n lelijk woord voor doodnormaal proactief onderhandelen.
Dat is in het nadeel van de reiziger, dus geef de Republicans Wilma, de NS en de bonden maar gewoon wat ze willen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:06 schreef James1988 het volgende:
Als de Kamer zegt "NS, oprotten" en een nieuwe aanbesteding uitschrijft dan is er misschien meer vertraging, maar is er daarna wel sprake van een vervoerder die wat meer ambitie toont dan deze kleuterklas.
Ok, "NS, ga nog maar even een paar jaar door met dat ge-ëtter tussen Den Haag en Brussel en Amsterdam en Breda, regelen wij ondertussen een fatsoenlijk bedrijf."quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is in het nadeel van de reiziger, dus geef de Republicans Wilma, de NS en de bonden maar gewoon wat ze willen.
Bedoel je HRN of belgische boemelquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:09 schreef James1988 het volgende:
NS tot 2025 laten rijden volgens de voorgestelde plannen, dát is pas in het nadeel van de reiziger.
Geen onderhandse gunning gaat ten koste van de baanzekerheid bij de NS. Weet je zeker dat je je prioriteiten goed stelt?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ok, "NS, ga nog maar even een paar jaar door met dat ge-ëtter tussen Den Haag en Brussel en Amsterdam en Breda, regelen wij ondertussen een fatsoenlijk bedrijf."
NS tot 2025 laten rijden volgens de voorgestelde plannen, dát is pas in het nadeel van de reiziger.
Ik heb het hier over de HSL en de verbinding met België. HRN is een geval apart, waar NS van mij op zich best mag blijven mits er een goede concessie wordt opgesteld.quote:
Tsja, stel je voor dat NS zich eens als een echt bedrijf zou moeten gaan gedragen...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Geen onderhandse gunning gaat ten koste van de baanzekerheid bij de NS. Weet je zeker dat je je prioriteiten goed stelt?
zei hij licht ironisch.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is in het nadeel van de reiziger, dus geef de Republicans Wilma, de NS en de bonden maar gewoon wat ze willen.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
Het ziet ernaar uit dat er een startdatum is voor de directe TGV Parijs - Barcelona:
[ afbeelding ]
Dan wacht jij toch lekker de 'marktconsultatie' af en dat de treintjes pas in 2019 gaan rijden? Ik kies eieren voor mijn geld en laat NS nog 8 jaar rijden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Door alvast een optie op locs te nemen bij Bombardier heeft NS voorbarig gehandeld en het lijkt erop dat ze dit nu willen inzetten als pressiemiddel. "Beslis maar snel, anders gaat het veel geld kosten en dan trekken we ons misschien wel terug van die hele HSL," wat weer iets is wat VVD en PvdA niet willen.
Een fatsoenlijke term hiervoor is chantage, geloof ik?
Niet duur!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
Het ziet ernaar uit dat er een startdatum is voor de directe TGV Parijs - Barcelona:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je red alleen die 10:07 verbinding net niet vanuit Nederland, volgens HAFAS iig. Dat is wel jammer..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:30 schreef James1988 het volgende:
0 euro is inderdaad een heel redelijke prijs ja
Op de Nederlandse Voyages-SNCF.com kan ik ze nog niet vinden, op de Franse wel. De treinen zullen misschien nog niet geopend zijn voor boekingen...
Dat kan je natuurlijk in de nieuwe concessie opnemen, met regie bij het rijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:29 schreef b2py het volgende:
Ook zal bij verstoringen niet zo makkelijk als nu de 'Fyra'' open worden gesteld voor omreizers maar zal iedereen met bussen verplaatst moeten worden. Omgekeerd hetzelfde, de reizigers van de HSL-concessie stappen echt niet zomaar een HRN trein in zonder extra te moeten gaan betalen.
de integratie biedt ook enorme kansen, maar er wordt in de nieuwe NS-plannen heel weinig van het potentieel benut. Dat zou reden genoeg moeten zijn om de plannen heel erg kritisch tegen het licht te houden en een poging te doen om het bij te sturen, want potentie is er genoeg, maar ambitieniveau niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan wacht jij toch lekker de 'marktconsultatie' af en dat de treintjes pas in 2019 gaan rijden? Ik kies eieren voor mijn geld en laat NS nog 8 jaar rijden.
Verder vind ik dat een HSL integratie in het HRN enorm veel kansen biedt voor het netwerk. Als je de HSL-Zuid los gaat aanbesteden zal er nooit een verbinding Almere - Rotterdam over de HSL gereden gaan worden, niet door de eigenaar van het HRN-concessie als door de eigenaar van de HSL-concessie.
Ook zal bij verstoringen niet zo makkelijk als nu de 'Fyra'' open worden gesteld voor omreizers maar zal iedereen met bussen verplaatst moeten worden. Omgekeerd hetzelfde, de reizigers van de HSL-concessie stappen echt niet zomaar een HRN trein in zonder extra te moeten gaan betalen.
Nou, neem je een nachtje erbij in Parijs. Niet erg toch? Parijs is ook gezellig.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Je red alleen die 10:07 verbinding net niet vanuit Nederland, volgens HAFAS iig. Dat is wel jammer..
[ afbeelding ]
kan wel wat scherperquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk in de nieuwe concessie opnemen, met regie bij het rijk.
Licht genoeg, PSM?
Voor de HRN concessie 2015 ben je iig al te laat, dat wordt dan 2025.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk in de nieuwe concessie opnemen, met regie bij het rijk.
Licht genoeg, PSM?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |