abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131978929
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:04 schreef Poolbal het volgende:
Prima, geen zwarte piet meer.

Maar vanaf dan gaan we extreem streng controleren op alles dat indirect en subjectief kwetsend kan zijn. Niet alleen met racisme, maar ook met sexisme en leeftijdsdiscriminatie.

ALLES waar dat in de verste verte in terugkomt gaan we aanpassen en afschaffen.

De blanke Nederlander is wel genoeg uitgekleed zo. We hebben het halve land weggegeven aan allochtonen en Europa uit angst dat we niet gastvrij gevonden worden. Intussen wordt daar groot misbruik van gemaakt en intussen zijn de minderheden in ons midden zo racistisch als het maar kan. Maar ja, dat is geen blank racisme, dus dan kan het niet. Quincy wil dat we ook het allerlaatste stukje dat misschien, eventueel (er is kans op), mogelijk, indirect, lijkt op racisme weghalen. Prima Quinsy, maar het wordt daarna guur, heel guur.
de wereld vergaat! lol
pi_131979473
Ja, het gaat mij al niet meer om zwarte piet. Het komt mij de strot uit dat blanke Nederlands zogenaamd ontzettend racistisch in alles zijn terwijl Nederland overal zijn best doet om racisme uit te bannen. Daar hoor je nooit ook maar enig woord van waardering over, in tegendeel we gaan nu het allerlaatste detail waar misschien - eventueel, het is niet zeker, maar we doen het maar voor de zekerheid - nog iets racistisch aan kleeft, uitbannen.

En dat terwijl alleen al de hele antiracisme karavaan zelf zich bijna alleen maar richt op blanke mensen. Alsof die de enige zijn die discrimineren.

Voorbeeldje:

Q: ben je tegen racisme?
A: ja, alle kk blanke hollanders moeten dood met hun kk racisme.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:08:46 #228
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_131980182
quote:
5s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:09 schreef gelly het volgende:
Toch is er nog niemand die mij kan vertellen wat precies het grote bezwaar is ipv Zwarte Piet gewoon Piet te doen in allerhande kleuren. Het is een kinderfeest, hen maakt het niet uit. Je pleziert er wat mensen in en buiten Nederland mee. Er verandert feitelijk niets.
Ies Koeltoer.
Die naam veranderen gebeurd waarschijnlijk op dezelfde dag dat Mohammed de Profeet, Mohammed de Tasjesdief gaat heten. En Jezus weer gewoon Henk.
pi_131980408
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:53 schreef Poolbal het volgende:
En dat terwijl alleen al de hele antiracisme karavaan zelf zich bijna alleen maar richt op blanke mensen. Alsof die de enige zijn die discrimineren.
Binnen Amerikaanse academische kringen zijn ze al zover dat discriminatie kort is voor systemic discrimination, dus dan kan je als minderheid echt niet discrimineren. Vooruitgang :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131996919
quote:
Ja, het gaat mij al niet meer om zwarte piet. Het komt mij de strot uit dat blanke Nederlands zogenaamd ontzettend racistisch in alles zijn terwijl Nederland overal zijn best doet om racisme uit te bannen. Daar hoor je nooit ook maar enig woord van waardering over, in tegendeel we gaan nu het allerlaatste detail waar misschien - eventueel, het is niet zeker, maar we doen het maar voor de zekerheid - nog iets racistisch aan kleeft, uitbannen.

Voorbeeldje:

Ik denk dat dit idd het geval is. Rechts Nederland is decennia lang de mond gesnoerd, en moest decennia lang "ja en amen" zeggen. Als je iemand lang genoeg het zwijgen oplegt, kan het zijn dat hij na lange tijd er ineens alle opgekropte frustraties er uit flapt. En dan is er geen houden meer aan. Er wordt helemaal niet zoveel aandacht besteed aan dat handje vol lieden dat Zwarte Piet wil opheffen. 10% van alle aandacht wordt opgeëist door de voorstanders van afschaffen. 90% van de aandacht wordt opgeëist door de lieden (zoals Henk Westbroek) die dit gezeur vinden. Om dan vervolgens te klagen dat er elke keer zoveel gedoe over is. Terwijl ze dus zelf 90% van het "gedoe" op hun rekening nemen.
Laat de tegenstanders van Zwarte Piet eens op de proppen komen met een blanke (minder zwarte) Piet of een zwarte, getinte Sinterklaas. Hou het allemaal een beetje ludiek. Immers: Zwarte Piet is zwart vanwege de schoorsteen. Welnu een minder zwarte schoorsteen is goed mogelijk, en roet kan wellicht ook vermengd zijn met andere kleuren. Dus een 50 tinten grijs piet is goed mogelijk.Laten we de traditie in ere houden: Laat ons zoeken naar het oorspronkelijke beeld van Sint Nicolaas:
http://www.sint.nl/html/history/oudstegezicht.html

Zwart dus...

[ Bericht 5% gewijzigd door Twentsche_Ros op 09-10-2013 09:33:51 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_131997171
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Rechts Nederland is decennia lang de mond gesnoerd, en moest decennia lang "ja en amen" zeggen.
Driewerf " :') "
pi_131997344
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:08 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ies Koeltoer.
Die naam veranderen gebeurd waarschijnlijk op dezelfde dag dat Mohammed de Profeet, Mohammed de Tasjesdief gaat heten. En Jezus weer gewoon Henk.
En vrouwen niet onderdrukt worden binnen de Islam. En de hel dicht vriest.
pi_131997380
quote:

Voorbeeldje:

'Alle kk kaaskoppen in dit kk land moeten dood wollah, vieze honden, zwijnen, varkens zijn het, vieze hoeren'

Een jongen van de straat die zich niet goed begrepen voelt door de superieure Westerling.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 09:56:48 #234
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_131997489
Ik weet me ergens niet helemaal raad mee met betrekking tot dit onderwerp.

Ik las gisteren toevallig wat over dit onderwerp op het (linkse) weblog joop.nl. Gezien ik naar links neig, zou je zeggen dat mijn zielsverwanten daar hun mening spuien. Maar niks blijkt minder waar.

Linksgeorienteerd Nederland, is het blijkbaar toch grotendeels eens met de protesteerder. Onder het mom van beschaafdheid en ruimdenkendheid de protesteerder in het gelijk stellen, vind ik eigenlijk een zorgwekkend voorbeeld van blanke superioriteitswaan. En wat eraan ten grondslag lijkt te liggen is de gedachte: het is zielig, want het gaat om huidskleur. Weet je wat je daarmee vertelt? Dat er kennelijk grond is om te compenseren. Er is een soort zieligheidsbeginsel. Dat vind ik het werkelijke, latente racisme. Blijkbaar zijn we niet gelijk aan elkaar, als je de stem van de protesteerder met zoveel extra gewicht belast.
Je kunt van Zwarte Piet best iets racistisch' maken, als je dat wilt. Maar je kunt ook besluiten het onschuldig op te vatten zoals de onvoorstelbare meerderheid doet. Ik begrijp in alle oprechtheid niet waarom mensen, -vooral blanken-, besluiten hier moeilijk over te doen. En dat dan om het voor een getroffen zwart individu op te nemen. Het heeft een hoog o-wat-zielig- gehalte. Een beetje net zoiets om gehurkt naast een gerolstoelde te zitten en met stemverheffing in kleutertaal duidelijk te maken dat de wereld vooral heel erg oneerlijk is. Welk signaal geef je daar werkelijk mee af?

Ik ben dan ook van mening dat de zwarte protesteerders individueel moeten worden geholpen aan hun minderwaardigheidscomplex. Want dat is er volgens mij aan de hand. En dat we met z'n allen een punt achter deze discussie moeten zetten: we hebben besloten dat het onschuldig is. Omdat we dat willen. Want het slechtste wat je kunt doen, is iemand met een minderwaardigheidscomplex vertellen dat hij/zij inderdaad minderwaardig is. En dat is wat plaatsvindt binnen deze discussie, met dank aan de blanke superioriteitswaan.

De onbeantwoorde vraag voor mij: wie is hier nu eigenlijk racistisch?
pi_131997931
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef Schurkenstaat het volgende:

Ik las gisteren toevallig wat over dit onderwerp op het (linkse) weblog joop.nl. Gezien ik naar links neig, zou je zeggen dat mijn zielsverwanten daar hun mening spuien. Maar niks blijkt minder waar.

Linksgeorienteerd Nederland, is het blijkbaar toch grotendeels eens met de protesteerder. Onder het mom van beschaafdheid en ruimdenkendheid de protesteerder in het gelijk stellen, vind ik eigenlijk een zorgwekkend voorbeeld van blanke superioriteitswaan. En wat eraan ten grondslag lijkt te liggen is de gedachte: het is zielig, want het gaat om huidskleur. Weet je wat je daarmee vertelt? Dat er kennelijk grond is om te compenseren. Er is een soort zieligheidsbeginsel. Dat vind ik het werkelijke, latente racisme. Blijkbaar zijn we niet gelijk aan elkaar, als je de stem van de protesteerder met zoveel extra gewicht belast.
Je kunt van Zwarte Piet best iets racistisch' maken, als je dat wilt. Maar je kunt ook besluiten het onschuldig op te vatten zoals de onvoorstelbare meerderheid doet. Ik begrijp in alle oprechtheid niet waarom mensen, -vooral blanken-, besluiten hier moeilijk over te doen. En dat dan om het voor een getroffen zwart individu op te nemen. Het heeft een hoog o-wat-zielig- gehalte. Een beetje net zoiets om gehurkt naast een gerolstoelde te zitten en met stemverheffing in kleutertaal duidelijk te maken dat de wereld vooral heel erg oneerlijk is. Welk signaal geef je daar werkelijk mee af?

Ik ben dan ook van mening dat de zwarte protesteerders individueel moeten worden geholpen aan hun minderwaardigheidscomplex. Want dat is er volgens mij aan de hand. En dat we met z'n allen een punt achter deze discussie moeten zetten: we hebben besloten dat het onschuldig is. Omdat we dat willen. Want het slechtste wat je kunt doen, is iemand met een minderwaardigheidscomplex vertellen dat hij/zij inderdaad minderwaardig is. En dat is wat plaatsvindt binnen deze discussie, met dank aan de blanke superioriteitswaan.

De onbeantwoorde vraag voor mij: wie is hier nu eigenlijk racistisch?
raar betoog...
eigenlijk wil jij gewoon zwarte piet houden omdat je het leuk vind, en wuif je protest weg als slachtoffer gedrag.
het is helemaal niet besloten dat het onschuldig is. sterker nog, de protesten zouden jou moeten laten zien dat het dus niet onschuldig is, maar je kleineert die meningen vervolgens, en draait de redenatie om, zodat de protesterenden ineens racistisch zijn en nederland niet.
ik zie dit steeds terug komen bij mensen die voor zwarte piet zijn, gevalletje van in de aanval als verdediging.

dat, terwijl iedere debiel die niet nederlands is, je kan vertellen dat ons feestje racistisch overkomt. het is niet zo ingewikkeld hoor. sinterklaas heeft negerhulpjes. en zolang wij dit zo doen, komen wij over als een racistisch volkje.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:21:05 #236
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131997976
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef Schurkenstaat het volgende:

Ik denk dat het sowieso goed is om te beseffen dat wat we hier in Nederland links en rechts noemen eigenlijk een heel ander spectrum is. Links en rechts zijn economische posities waar liberalisme en autoritarisme de sociale tegenpolen zijn.

En laten we wel wezen. Er zijn liberale linksen die iedereen hun vrijheid gunnen en er zijn autoritarische linksen die vinden dat de staat van alles en nog wat moet verbieden in de naam van saamhorigheid. Hetzelfde kan je aan rechts bekennen.

Er zijn in Nederland te veel "linksen" en "rechtsen" die denken dat hun sociale smaakje van linksigheid/rechtsigheid de norm is en dus dat hun meningen typisch links of rechts zijn.

Denken dat meningen gevaarlijk kunnen zijn en ze willen verbieden is een autoritarisch trekje. Denken dat het OK is om vanuit een filosofie van saamhorigheid het hele land een cultuur te kunnen opleggen (of bepaalde culturele uitingen te kunnen afnemen) is ook puur autoritarisme.

Het grappigste aan dit verhaal is dat het economische aspect nog het minst interessante is. Op sociaal vlak zijn posities van partijen vaak veel interessanter. Maar toch verbergen we ons onnodig achter het 1-dimensionale links-rechts.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:26:00 #237
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_131998077
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

raar betoog...
eigenlijk wil jij gewoon zwarte piet houden omdat je het leuk vind, en wuif je protest weg als slachtoffer gedrag.
het is helemaal niet besloten dat het onschuldig is. sterker nog, de protesten zouden jou moeten laten zien dat het dus niet onschuldig is, maar je kleineert die meningen vervolgens, en draait de redenatie om, zodat de protesterenden ineens racistisch zijn en nederland niet.
ik zie dit steeds terug komen bij mensen die voor zwarte piet zijn, gevalletje van in de aanval als verdediging.

dat, terwijl iedere debiel die niet nederlands is, je kan vertellen dat ons feestje racistisch overkomt. het is niet zo ingewikkeld hoor. sinterklaas heeft negerhulpjes. en zolang wij dit zo doen, komen wij over als een racistisch volkje.
Welke protesten nu eigenlijk? Ik zie steeds één individu voorbij komen. En in het kielzog van dat individu wat roomblanke bloggers, die menen dat het individu gelijk heeft. Ik ben het niet met ze eens, en vind het zelfs verwerpelijk wat ze betogen. Dat leg ik hierboven uit.

Ik meen dat het individu aan een minderwaardigheidscomplex leidt. En ik heb in mijn leven nog nooit één enkele niet-etnische-Nederlander horen klagen over het Sinterklaasfeest. En in die kringen begeef ik mij op zich wel, gezien ik notabene zelf een "gemengd huwelijk" ben aangegaan.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:26:04 #238
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131998078
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

raar betoog...

Jij zou als je de mogelijkheid had het Nederlandse volk verbieden om Zwarte Piet (met black-face en alles) te gebruiken in hun feestviering?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:32:19 #239
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_131998202
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat het sowieso goed is om te beseffen dat wat we hier in Nederland links en rechts noemen eigenlijk een heel ander spectrum is. Links en rechts zijn economische posities waar liberalisme en autoritarisme de sociale tegenpolen zijn.

En laten we wel wezen. Er zijn liberale linksen die iedereen hun vrijheid gunnen en er zijn autoritarische linksen die vinden dat de staat van alles en nog wat moet verbieden in de naam van saamhorigheid. Hetzelfde kan je aan rechts bekennen.

Er zijn in Nederland te veel "linksen" en "rechtsen" die denken dat hun sociale smaakje van linksigheid/rechtsigheid de norm is en dus dat hun meningen typisch links of rechts zijn.

Denken dat meningen gevaarlijk kunnen zijn en ze willen verbieden is een autoritarisch trekje. Denken dat het OK is om vanuit een filosofie van saamhorigheid het hele land een cultuur te kunnen opleggen (of bepaalde culturele uitingen te kunnen afnemen) is ook puur autoritarisme.

Het grappigste aan dit verhaal is dat het economische aspect nog het minst interessante is. Op sociaal vlak zijn posities van partijen vaak veel interessanter. Maar toch verbergen we ons onnodig achter het 1-dimensionale links-rechts.
Goede toevoeging, je hebt natuurlijk gelijk.

Weet je, het kan eenvoudiger wat ik probeer te zeggen. Morgan Freeman (acteur, zwart) zei ooit, toen ze hem vroegen wat er tegen racisme te doen is: hou er gewoon over op. En dat vond ik een prachtige uitspraak. Daar zit alles in wat ik met veel teveel woorden probeer te omschrijven.

Freeman zou vast moeten lachen om de Nederlandse Zwart-Piet-discussie.
pi_131998236
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij zou als je de mogelijkheid had verbieden?
Je kent pokkerdepok nog niet zo, he?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:36:09 #241
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131998276
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zijn naam komt me bekend voor op een negatieve manier maar ik kom hier elke dag net te veel irritante mensen tegen om te onthouden wie neurologische problemen heeft en wie er een troll is. Ik moet maar eens een excel file aanleggen ;)
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:43:03 #242
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131998421
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:32 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Goede toevoeging, je hebt natuurlijk gelijk.

Weet je, het kan eenvoudiger wat ik probeer te zeggen. Morgan Freeman (acteur, zwart) zei ooit, toen ze hem vroegen wat er tegen racisme te doen is: hou er gewoon over op. En dat vond ik een prachtige uitspraak. Daar zit alles in wat ik met veel teveel woorden probeer te omschrijven.

Freeman zou vast moeten lachen om de Nederlandse Zwart-Piet-discussie.
Wat mij betreft is dit (voor ons Nederlanders intern naar de kinderen toe) en voor buitenlanders die schuimbekkend staan te protesteren een prachtig leermoment om te zeggen. We hadden een koloniaal verleden, dit is een overblijfsel daar van. Vroeger was dit een manier om bepaalde mensen af te beelden als zijnde minderwaardig maar tegenwoordig weten we wel beter.
Dat kan allemaal zonder van alles maar lopen af te schaffen en onder het tapijt te vegen uit misplaatste schaamte.

En als mensen hier in Nederland naarmate de jaren verstrijken er voor kiezen om dit symbool los te laten dan is dat prima. Zolang het maar niet gebeurt met dwang vanuit of een kleine/grote groep schuimbekkers of vanuit een overheid in naam van hiervoor genoemde schuimbekkers.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:44:57 #243
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_131998457
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat mij betreft is dit (voor ons Nederlanders intern naar de kinderen toe) en voor buitenlanders die schuimbekkend staan te protesteren een prachtig leermoment om te zeggen. We hadden een koloniaal verleden, dit is een overblijfsel daar van. Vroeger was dit een manier om bepaalde mensen af te beelden als zijnde minderwaardig maar tegenwoordig weten we wel beter.
Dat kan allemaal zonder van alles maar lopen af te schaffen en onder het tapijt te vegen uit misplaatste schaamte.

En als mensen hier in Nederland naarmate de jaren verstrijken er voor kiezen om dit symbool los te laten dan is dat prima. Zolang het maar niet gebeurt met dwang vanuit of een kleine/grote groep schuimbekkers of vanuit een overheid in naam van hiervoor genoemde schuimbekkers.
Exact. :)
pi_131998907
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:26 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Welke protesten nu eigenlijk? Ik zie steeds één individu voorbij komen. En in het kielzog van dat individu wat roomblanke bloggers, die menen dat het individu gelijk heeft. Ik ben het niet met ze eens, en vind het zelfs verwerpelijk wat ze betogen. Dat leg ik hierboven uit.

Ik meen dat het individu aan een minderwaardigheidscomplex leidt. En ik heb in mijn leven nog nooit één enkele niet-etnische-Nederlander horen klagen over het Sinterklaasfeest. En in die kringen begeef ik mij op zich wel, gezien ik notabene zelf een "gemengd huwelijk" ben aangegaan.
die zijn er genoeg hoor, ook als jij ze niet kent. op vorige paginas van dit topic posttee iemand nog een poll, ik geloof dat bijna 50% van de nederlandse antillianen/ surinamers van zwarte piet af wou in die poll.
pi_131998996
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij zou als je de mogelijkheid had het Nederlandse volk verbieden om Zwarte Piet (met black-face en alles) te gebruiken in hun feestviering?
ik kan me voorstellen dat dit gebruik in de toekomst als racistisch en discriminerend wordt bestempeld, en ja, dat is verboden, discrimineren.

belangrijker is dat ik niet snap dat veel mensen dit weigeren te zien. ik denk dan de meeste voorstanders het wel degelijk zien, maar gewoon niet bereid zijn om het geruik los te laten. omdat ze traditie belangrijker vinden dat het bezwaar ertegen. beetje zoals de spanjaarden met stierenvechten.
pi_131999149
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

niemand dwingt hoor... en dat is volgens mij precies wat er gebeurt de laatste jaren, dat nederland het langzaam aan het loslaten is. jij hebt bezwaar tegen wat extremisten, maar dat is alleen maar een extreem ind e discussie. en zeker geen reden om er dna nog maar eens wat hader aan vast te houden, want dan wordt je zelf een extremist.
pi_131999165
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

schande.
pi_131999507
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:48 schreef TLC het volgende:
Ik hoor Turken nooit klagen dat Sinterklaas er niet Turks uitziet ? hij kwam immers uit Turkije
Ja dus eigenlijk een Turk die Moren, dat zijn toch de Marocs? als hulpjes heeft. Ik hoor daar niemand over klagen. En de Moren zijn zwart waarom omdat ze door de schoonstenen kruipen. En voor zover ik weet hebben de Turken niet aan slavernij van Marocs of zwarte mensen gedaan. Ik vind deze hele discussie zo onnozel. Er zijn landen waar ze tradities hebben waar de rest van de wereld denkt van nou wat is dat nou weer voor iets raars en als je daar gaat klagen hakken ze je hoofd eraf.
Haters gonna hate.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 11:27:26 #249
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131999657
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

niemand dwingt hoor... en dat is volgens mij precies wat er gebeurt de laatste jaren, dat nederland het langzaam aan het loslaten is. jij hebt bezwaar tegen wat extremisten, maar dat is alleen maar een extreem ind e discussie. en zeker geen reden om er dna nog maar eens wat hader aan vast te houden, want dan wordt je zelf een extremist.
Ik zie het sinterklaasfeest en het gebruik van Zwarte Piet onverminderd populair zijn eigenlijk. Ik houd nergens aan vast ik kom slechts op voor het recht van mensen om te vieren wat ze willen vieren, hoe ze het willen vieren. Uiteraard zo lang ze maar niet andermans rechten schenden.

Jij, aan de andere kant, lijkt meer dan een harde te krijgen van het idee om mensen hun vrijheden af te nemen.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 11:29:55 #250
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131999730
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:22 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

En de Moren zijn zwart waarom omdat ze door de schoonstenen kruipen.
Ja ik weet niet wie dit heeft bedacht maar het heeft niks met het originele verhaal te maken. Het zijn negers in page-pakjes die werken voor sinterklaas. Ik denk dat het gezonder is om daar eerlijk over te zijn naar elkaar en naar onze kinderen (als ze oud genoeg zijn om concepten als slavernij te begrijpen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')