abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131966643
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:34 schreef Grouch het volgende:

[..]

Wel met hoofddoek dan he.
En bril! Brildragers worden ook gediscrimineerd, godverdomme. Weet je wel niet hoe lang brildragers gepest zijn onder het juk van dictatoriaal Nederland. EERLIJKHEID! WEG MET DISCRIMINATIE! ZWARTE PIET MOET AAN DE BRIL!

HET IS GEWOON DISCRIMINATIE!!!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 12:43:04 ]
pi_131966657
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En bril! Brildragers worden ook gediscrimineerd, godverdomme. Weet je wel niet hoe lang brildragers gepest zijn onder het juk van dictatoriaal Nederland. EERLIJKHEID! WEG MET DISCRIMINATIE! ZWARTE PIET MOET AAN DE BRIL!

HET IS GEWOON DISCRIMINATIE!!!
Vergeet linkshandigen niet. Sinistere Pieten overal !
Maar misschien moet Sinterklaas gewoon overgaan op robots. Modernisering enzo. En dan klaagt niemand meer, tot Skynet ons allen doodt.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:43:50 #203
28033 Pek
je moet wat
pi_131966670
Braboneger weet, opgelost, slotje. _O_

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_131966740
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:43 schreef Grouch het volgende:

[..]

Vergeet linkshandigen niet. Sinistere Pieten overal !
Maar misschien moet Sinterklaas gewoon overgaan op robots. Modernisering enzo. En dan klaagt niemand meer, tot Skynet ons allen doodt.
Godverdomme, ik kan hier zo kwaad om worden he. Zoveel onrecht in deze wereld :r
pi_131967222
pi_131970088
Ik hoor Turken nooit klagen dat Sinterklaas er niet Turks uitziet ? hij kwam immers uit Turkije
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_131971597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:48 schreef TLC het volgende:
Ik hoor Turken nooit klagen dat Sinterklaas er niet Turks uitziet ? hij kwam immers uit Turkije
als we sinterklaas bruin zouden verven met een gastarbeiders mutsje en in een busje met gordijnen zouden doen, dan klaagden ze vast wel...
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:18:26 #208
7889 tong80
Spleenheup
pi_131974714
Als het aan activist Quinsy Gario ligt wordt de intocht van Sinterklaas in Amsterdam niet bijgestaan door Zwarte Piet. Gario, ooit neergezet als de 'grondlegpiet', vindt de komst van de goedheiligman 'een toneelstukje'.

Eerder werd al bekend dat de gemeente Amsterdam zich tijdens een openbare hoorzitting buigt over ruim 20 bezwaren die zijn binnengekomen tegen het afgeven van een vergunning voor de intocht in Amsterdam op 17 november.

'Wat mij betreft komt Sinterklaas zonder Zwarte Piet, of tenminste met het besef waar Zwarte Piet voor staat', aldus Gario gisteren in Pauw & Witteman. 'Hij staat voor een koloniale oprisping.' Volgens Gario zijn de hulpen van de Sint een relikwie uit 1851, bedacht door Jan Schenkman.

'Dat is 12 jaar voor de afschaffing van de slavernij en wij voeren dat toneelstukje constant weer op. Het lijkt alsof wij willen terugkeren naar de periode waarin ik een tot slaaf gemaakte mens was en dat ik eigendom zou zijn van één van u. Daar ben ik tegen', liet Gario weten aan de presentatoren Jeroen Pauw en Paul Witteman.

De activist werd in 2011 als 'grondlegpiet' bestempeld, nadat hij tijdens een demonstratie in Dordrecht werd opgepakt. Gario droeg een T Shirt met de tekst 'Zwarte Piet is racisme'. 'Het begon allemaal toen mijn moeder voor Zwarte Piet werd uitgemaakt. Zij was buiten, kwam naar binnen en de receptioniste van haar werk zei 'we zochten al een Zwarte Piet en daar ben jij'. Ze was gekwetst.'

Gario is van mening dat de stem van de donkere Nederlander niet wordt gehoord. 'Daar moet iets aan gedaan worden.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_131974878
quote:
Er zijn zelf mensen die beweren dat Sint Nicolaas zelf van Moorse/Afrikaanse oorsprong was. :')

pi_131975064
Ruim 20 :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:34:18 #211
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131975217
quote:
Stadsstaten onder de hoede van Griekenland. Turkije bestaat pas 100 jaar.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_131975903
quote:
Ach, hij ziet er tegenwoordig uit als een tokkie die zijn zus neukt ;)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:42:29 #213
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_131976910
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:24 schreef Fides het volgende:

[..]

Er zijn zelf mensen die beweren dat Sint Nicolaas zelf van Moorse/Afrikaanse oorsprong was. :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat heeft Arius te maken met de Goedheiligman?
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:43:41 #214
7889 tong80
Spleenheup
pi_131976935
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:00 schreef Grouch het volgende:

[..]

Ach, hij ziet er tegenwoordig uit als een tokkie die zijn zus neukt ;)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_131976985
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:43 schreef tong80 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Trouwste user 2022 dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:48:05 #216
7889 tong80
Spleenheup
pi_131977039
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:45 schreef Grouch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mooie opvolger van Brammetje. ;)

pi_131977475
Prima, geen zwarte piet meer.

Maar vanaf dan gaan we extreem streng controleren op alles dat indirect en subjectief kwetsend kan zijn. Niet alleen met racisme, maar ook met sexisme en leeftijdsdiscriminatie.

ALLES waar dat in de verste verte in terugkomt gaan we aanpassen en afschaffen.

De blanke Nederlander is wel genoeg uitgekleed zo. We hebben het halve land weggegeven aan allochtonen en Europa uit angst dat we niet gastvrij gevonden worden. Intussen wordt daar groot misbruik van gemaakt en intussen zijn de minderheden in ons midden zo racistisch als het maar kan. Maar ja, dat is geen blank racisme, dus dan kan het niet. Quincy wil dat we ook het allerlaatste stukje dat misschien, eventueel (er is kans op), mogelijk, indirect, lijkt op racisme weghalen. Prima Quinsy, maar het wordt daarna guur, heel guur.
pi_131977674
Nouja, aangezien onze grondwet geschreven door een allochtoon (Thorbecke, gevormd door zijn uitheemse Lutherse geloof nog wel!) en al onze wetten ondertekend worden door allochtonen (de Kroon) klopt het wel dat we "ons" land hebben weggegeven aan allochtonen....
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 19:26:16 #219
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_131978277
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:10 schreef Fides het volgende:
Nouja, aangezien onze grondwet geschreven door een allochtoon (Thorbecke, gevormd door zijn uitheemse Lutherse geloof nog wel!) en al onze wetten ondertekend worden door allochtonen (de Kroon) klopt het wel dat we "ons" land hebben weggegeven aan allochtonen....
Noem jij Beatrix/Willem-Alexander 'allochtonen' vanwege hun Duitse wortels?
pi_131978352
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:26 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Duitse ouders, ja. Als we het hebben over '50% allochtonen in Amsterdam' wordt ook gewoon iedereen meegeteld die 1 moeder uit Antwerpen of een (blanke) vader uit Jakarta heeft, waarom niet bij ons Koningshuis?
pi_131978417
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:26 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Van http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)ult.htm?ConceptID=37:

Allochtoon
Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.

Toelichting:
Er wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie). Ook wordt onderscheid gemaakt tussen westerse en niet-westerse allochtonen.

Dus lijkt mij helemaal juist.
pi_131978622
Als je je zo erg aan Sinterklaas stoort staat het je vrij om te verhuizen naar een land waar geen sinterklaas wordt gevierd.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 19:35:01 #223
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_131978654
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:27 schreef Fides het volgende:

[..]

Duitse ouders, ja. Als we het hebben over '50% allochtonen in Amsterdam' wordt ook gewoon iedereen meegeteld die 1 moeder uit Antwerpen of een (blanke) vader uit Jakarta heeft, waarom niet bij ons Koningshuis?
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:29 schreef Grouch het volgende:

[..]

Van http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)ult.htm?ConceptID=37:

Allochtoon
Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.

Toelichting:
Er wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie). Ook wordt onderscheid gemaakt tussen westerse en niet-westerse allochtonen.

Dus lijkt mij helemaal juist.
Apart. Ik heb nooit het besef gehad dat men zo naar het Koningshuis keek, omdat ze bijna een lijken met Nederland en haar burgerbevolking.
pi_131978741
Nouja, ik kijk naar niemand als "allochtoon". Ik bedoel...waarom zou ik Nederlandse-Surinamers, Indo's, Neder-Marokkanen en mensen met 1 moeder uit Antwerpen etc. op allemaal op 1 hoop gooien.
pi_131978820
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:37 schreef Fides het volgende:
Nouja, ik kijk naar niemand als "allochtoon". Ik bedoel...waarom zou ik Nederlandse-Surinamers, Indo's, Neder-Marokkanen en mensen met 1 moeder uit Antwerpen etc. op allemaal op 1 hoop gooien.
Omdat je Geert Wilders daar dan ook op kan gooien & dat is leuk ;)

Maar goed. We dwalen een tikje af van onze Turk/Griek met slaven uit Spanje/Marokko die stiekem toch duivelse negers zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')