abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 6 oktober 2013 @ 16:13:58 #1
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_131902930
Een bipolaire stoornis is een psychiatrische aandoening die wordt gekenmerkt door een sterk wisselende stemming. Een andere benaming voor deze aandoening is manisch-depressieve stoornis. Een bipolaire stoornis gaat niet over, maar met geneesmiddelen en andere behandelingen kunnen de verschijnselen wel verminderen of worden voorkomen.

Een typische bipolaire stoornis (type 1) wordt gekenmerkt door afwisselende episoden van (ernstige) depressie en manie. Tussen die episoden functioneert men volkomen normaal, al blijven bij een aantal patiënten constant lichte verschijnselen aanwezig.

Bij een bipolaire stoornis van type 2 worden perioden van (ernstige) depressie afgewisseld met perioden van milde manie (hypomanie)
Depressie en manie kunnen soms gelijktijdig aanwezig zijn, maar wisselen elkaar meestal af met vaak daartussen perioden zonder symptomen. Deze tussenperioden kunnen soms lang zijn, bijvoorbeeld één of enkele jaren. In feite is er een cyclus van ziek zijn (manisch of depressief) afgewisseld met niet-ziek zijn. Onbehandelde manische of depressieve perioden duren gemiddeld drie tot zes maanden, maar korter of langer kan. Bij sommige patiënten volgen de ziekte-episoden elkaar zeer snel op, soms zelfs meerdere keren per week.

Men spreekt van een depressie wanneer vijf of meer van de volgende symptomen (bijna) dagelijks aanwezig zijn binnen een periode van twee weken:
• depressieve stemming gedurende het grootste deel van de dag
• duidelijk verlies van interesse of plezier, inclusief seks
• duidelijke gewichtstoename of -verlies
• slapeloosheid of overdreven slaperigheid
• fysieke opgewondheid of omgekeerd loomheid
• moeheid of verlies van energie
• gevoelens van waardeloosheid
• buitensporige of onterechte schuldgevoelens
• besluiteloosheid, concentratieproblemen, geheugenproblemen
• zelfmoordgedachten
Deze symptomen veroorzaken een duidelijke verstoring van het normaal functioneren, zijn niet te wijten aan een lichamelijke aandoening (bv. ziekte van Parkinson), alcohol- of drugmisbruik en zijn niet het gevolg van een acuut rouwproces.

Men spreekt van een manische episode als drie of meer van de volgende symptomen dagelijks gedurende minstens een week aanwezig zijn:
• opgeblazen gevoel van eigenwaarde of grootheidsideeën
• minder slaapbehoefte
• verhoogde spraakzaamheid
• verminderde concentratie, gemakkelijk af te leiden
• toename van doelgerichte activiteit of psychomotorische agitatie
• zich overmatig bezighouden met aangename activiteiten
De klachten moeten een verstoring betekenen van het normale functioneren, en niet het gevolg zijn van een lichamelijke aandoening of van alcohol- of drugsmisbruik.

Een milde manische of zg. hypomane episode, is een periode met verhoogde, prikkelbare stemming gedurende tenminste vier dagen, plus minstens drie van de volgende symptomen:
1. Opgeblazen gevoel van eigenwaarde of grootheidsideeën
2. Afgenomen behoefte aan slaap
3. Spraakzamer
4. Gedachtenvlucht
5. Verhoogde afleidbaarheid
6. Toename van doelgerichte activiteit
7. Overmatig bezighouden met aangename activiteiten waarbij een grote kans op pijnlijke gevolgen

Soms kunnen manische en/of depressieve periodes gepaard gaan met psychotische symptomen zoals hallucinaties en waanideeën.

Bronnen: medicinfo.nl, gezondheid.be
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † zondag 6 oktober 2013 @ 17:32:58 #2
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_131905941
voort gaat weer de dolle race
wie heeft hier het minste vrees?
En laat vallen zijn pokerface?
Want ik speel volkomen open kaart
maar is het sop de kool nog waard?
Of praat ik beter tegen paard?
Wie voelt zich het meest bezwaard?
En stookt met mij zijn open haard?
Of loopt het allemaal niet zo'n vaart?
Kom maar op en hoor erbij
maak me met je rede blij
Wat mij de voldoening geeft
Dat men mij begrepen heeft
Zodat deze dode verder leeft
Ik geef toe maar weet niet hoe
Word zinloze typen moe
Vat niet bij de horens stomme koe
Waaraan ik mijn tijd verdoe
Zij snapt van mij geen ene reet
Omdat ze denkt dat ze al weet
Ongeveer hoe het dan heet
Zich wentelend in het zweet
Bang is dat zij dan vergeet
Wat bipolair haar toegebeet
Je ligt achter vanaf de meet
Versleet psychiaters bij de vleet
Die niet konden bolwerken
Dat ik ontglipte aan hun vlerken
En ontheiligde hunner kerken
En alleen als het echt moest
Me houden kon van koest tot woest
Maar dat niet op hun bevel
Dan lulde ik ze in de Hel
Mentale trap middenin het kruis
Van koude kermis komen thuis
Zich verstoppen in inbouwkluis
Maar ook daar zijn zij niet safe
Omdat ik van hun lijden leef
En helemaal van hun niet beef
En naar hun laten braken streef
Omdat het daartoe beter is
Dat zij drinken eigen pis
Daarna vreten van eigen stront
Geraapt van de koude grond
Direct in hun leugenmond
Die maakten menige wond
In geesten niet ongezond
Zoekende kijken zij rond
wie betaald het vole pond?
Is het de Man die beet de hond?
Kan likken zijn eigen kont
En daarin zijn nirvana vond
Hou nu weer mijn schuimende bek
besmettelijk gelul van gek
Praat de dam gewoon van hek.
Take a hike and don't look back....
Want aan mijn autoriteit
Heb je dus volkomen schijt
Dan komt een einde aan de tijd
Dat de pot de ketel verwijt..

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 06-10-2013 21:22:30 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † dinsdag 8 oktober 2013 @ 07:29:10 #3
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_131961112
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 12:03 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk niet bij het gesprek geweest tussen jou en deze psychiater en hoe je gedrag tdt was op de afdeling, maar als hij je vrij liet ondanks dat je manisch als een lier was nam hiermee de arts een behoorlijk risico.
En dat klopt ook wel daar je daarna toch weer onder een ibs/rm terecht gekomen bent.
Maar ik snap ik jouw geval dat je deze psychiater als een Held bent gaan zien.
Ik zie die psychiaters niet zozeer als helden maar als voldoende intelligent om mij te begrijpen.
Dat zal jij wel weer interpreteren als narcisme, jammer, hoewel enig narcisme mij niet vreemd is. Absentie van narcisme zou inhouden dat ik mijn eigen capaciteiten ontken. En dat doen anderen, met name psychiaters al voor me...

[..]

Nou hoe ik er persoonlijk over denk is verre van dat ik het je zou verbieden, daar ik het een veel te zwaar leven vind, maar de insteek van de behandeling is gericht op terugkeer naar de maatschappij en dat gaat levend nu eenmaal het beste werken.
Iemand tegen zijn wil in leven houden en terug laten keren in een maatschappij die hem niet wenst te accepteren is inherent sadistisch en egocentrisch....
[..]

Hoe ging dat dan als je in je manie zat? Keek dan niemand naar je om en liet men je maar uitrazen?
Of werd je dan thuis verpleegd?
Ik voerde bij die gelegenheid 1 maal p/w een gesprek bij het RIAAG en met mijn huisarts en kreeg toen de relatie met mijn ex die 11jr geduurd heeft. Dat bewijst afdoende dat als ik manisch ben er heus wel te leven valt met mij. Iedere bipolair is uniek dus denk er niet te clichématig over. Dat doe je n.l. wel.
[..]

Omdat je bipolair bent en op sommige momenten ontoerekeningsvatbaar. Je geeft jezelf de naam crimineel, niemand die dat ook doet, geen rechter geen arts, maar omdat je ontoerekeningsvatbaar bent/ of bent geweest kom je net als criminelen naar de rechtbank, daar enkel de rechter mag beslissen of je gesloten of verplicht medicamenteus behandelt moet worden. Dat jij dat ziet als een straf en beroving van je vrijheid kan ik me indenken, maar er zal noodzaak geweest zijn tdt.
Ik ben nooit ontoerekeningsvatbaar geweest. Dat is slechts de opinie van een incompetente psychiater. Een noodzaak is er nooit geweest, die werd slechts verondersteld maar niet aangetoond. Ik werd niet begrepen, behalve door die 2 'helden'...
[..]

Je staat dus je eigen welzijn in de weg.....niet hier natuurlijk, maar wel medisch gezien.
Door zaken te verzwijgen doe je jezelf eerder tekort.
Door zaken te verzwijgen bescherm ik mijzelf tegen misinterpretatie. Ik heb teveel ellende meegemaakt met psychiaters die te dom waren/zijn. Ik neem geen risico's meer met die sukkels met macht.
[..]

Dat recht heb jij alleen..........sorry maar ik moest dit even zo sarcastisch plaatsen. Het leest weg alsof ik een pleidooi van een narcist aan het lezen ben.
Ik zei dat het geldt voor alle individuen, dus inclusief mijzelf. Ik ben geen narcist alleen wars van valse bescheidenheid, een subtiel maar belangrijk verschil....
[..]

Wat ik hieruit opmaak is dat je bewust informatie achterhoud die je juist veel meer rust zouden kunnen geven. Ik lees boosheid en arrogantie.
Het helpt je echt als je een goede band met je behandelaars hebt dat jij daar geen behoefte aan hebt is duidelijk, maar door de ziekte kom je toch steeds weer in contact met hen waarom die strijd maar steeds blijven leveren? Wordt je daar na al die jaren niet zat van? Wat heeft je jarenlange aversie tegen het systeem je tot nu toe opgeleverd?
Dat je boosheid leest is correct. Arrogantie is jouw interpretatie van mijn zelfbewustzijn. Ik ben bepaald niet achterlijk en als zodanig wens ik ook gezien te worden en behandeld. Mijn aversie tegen het systeem is onvermijdelijk. Het systeem is arrogant en zelfvoldaan en wat het mij opleverd is behoud van zelfrespect ondanks verwoedde pogingen mij dat afhandig te maken. Fuck kaderpsychologie uit gemakzucht en kortzichtigheid!
[..]

Tuurlijk :)

[..]

.

Ik denk dat je manisch moet zijn geweest om de medicatie als zo te ervaren......gaan als een trein of zitten op de bank zonder enige energie.
Vaak is het zo dat men hoog met medicatie gebruik inzet om de manie/depressie te temperen en dat dat meer bijwerkingen met zich meebrengt dan wanneer je je houdt aan je voorgeschreven onderhoudsdosering.
Ik denk dat je ze moet gebruiken om ze als zodanig te ervaren. Je kan er pas over oordelen als je het aan den lijve hebt ondervonden, eerder niet. Bovendien hebben ze mij in mijn depressies altijd aan mijn lot overgelaten. Toen vonden ze mij geen probleem meer. En mijn 'onderhoudsdosering' is te hoog, dat is het hele punt. 2000mg depakine p/d en 150mg sicordinol per 3 wkn. terwijl dat 'normaal' per 4 wkn. is.
[..]

De GGZ en het recht hebben ook een maatschappelijk belang te dienen en welke de voorrang krijgt. Zo werkt het hier in Nederland.
Het is wel strijdig met de eed van Hippocrates die stelt dat het belang van de patiënt voorop staat.....
[..]

Als je zoals je eerder schreef niet alles verteld, ga je er ook nooit wijzer van worden ben ik bang.
Ik word van psychiaters sowieso niets wijzer, goede intenties ten spijt...
[..]

Moeilijker denk ik maar niet onmogelijk.
idd
Ik hoop voor je dat deze vriendschap voor altijd zal blijven want naast contact met de GGZ is het zoveel meer belangrijk en prettig voor de patiënt dat er een steunsysteem in de Maatschappij aanwezig is waar op teruggevallen kan worden in moeilijkere tijden, dat geeft de patiënt meer het gevoel mens te zijn dan wat ook.
Alleen is het probleem dat de GGZ mij niet als Mens ziet en behandeld maar als een 'case'. Ik heb dan ook een (maf)casemanager maar die zie ik nooit....
[..]

http://www.trimbos.nl/ond(...)d/bipolaire-stoornis
Ik zei ook "doe mij een lol". Ik weet wel dat het als een ziekte gezien wordt. Maar ik ervaar het als een zegen. Laat mij maar in de waan....
[..]

.
Een quote uit de link.

[..]

RMen komen en gaan. Indien de patiënt weer normaal aanspreekbaar is zal men de RM loslaten.
Dat men de RM voor de patiënt zijn persoonlijke gevoel te lang laat regeren......kan ik me voorstellen, maar als men er eerst zeker van wil zijn dat het echt weer de goede kant op gaat met de patient is ook te begrijpen dat men de RM niet bij de 1ste opleving opheft.
Was dat maar waar. Ik ben t.a.t. aanspreekbaar en al 6jr. 'opgeleefd'. Maar men is te schijterig en onzeker
om aan opheffing te denken. Ze begrijpen mij niet.

[..]

Je denkt dat de farmaceuten wel een beter middel hebben? Zonder al die bijwerkingen? Lijkt met onlogisch maar als dat zo zou zijn zou ik ze aanklagen :(
Het zijn niet zozeer de farmaceuten maar de dealers die betere middelen hebben. Zelfmedicatie dus. In mijn geval speed en wiet. Maar daarbij hebben zij geen financieel belang plus dat de wetgever niets begrijpt van drugs. Dat blijkt uit de legaliteit van alcohol. Maar daar verdient de staat miljoenen aan dus dan is het goed. Smerige troep waar niemand beter van wordt. Tabak idem dito.
[..]

Je had structuur en werd vooral geleefd......geloof me ik denk dat dat ook het beste is wat een mens kan overkomen dit in zijn leven goed op orde te hebben :)
Ik ben nog nooit 'geleefd'. Daar ben ik te indivudualistisch voor. Ik ben teveel gesteld op vrijheid, iets wat me nu is afgenomen zodat ik het in mijn leven 'goed op orde heb'. Maar aan dergelijke orde heb ik een broertje dood. Alleen ik weet wat goed is voor mij, narcistisch of niet...
[..]

Volwassenen die cannabis gebruiken hebben 5 keer zoveel kans dat een bipolaire stoornis zich ontwikkeld.
http://www.trimbos.nl/ond(...)en-en-risicofactoren

En ben je de persoon die het overkomt..........dan ben je vet de lul........toch.

(Er komt steeds meer negativiteit naar buiten dat zaken, die ons als mens doen lekker voelen zoals het gebruik van drank, sigaretten en softdrugs :Y) een keerzijde bevat die je je ergste vijand niet toewenst. Bewustwording daarvan is wat volgt.)
Ik ben mij bewust van de risico's maar reserveer desondanks het recht mij prettig te voelen. Het is mijn leven, ook al ontkent mijn RM dat ik recht op zelfbeschikking heb...
[..]

Iemand die bipolair is zou zich verre moeten stellen van alcohol en drugs, daar de medicatie die men krijgt toegediend of vrijwillig inneemt zijn werk niet goed kan doen dat snap je toch wel hé.
Leven als bipolair vraag veel van de patiënt helaas vaak veel meer dan de bipolair aankan. Gelukkig heeft een psychiater een leger van hulpverleners onder zich die de bipolair kunnen ondersteunen zodat deze ook in deze maatschappij hun leven kunnen leiden......pak die handen aan.
Iedereen zou zich verre moeten stellen van alcohol en drugs. Maar doen dat niet. Ik dus ook niet. Ik heb geen last van mijn bipolairiteit maar wel van de ongevraagde hulp en ik pak die handen dus niet aan omdat degenen die er aan vast zitten imcompetent zijn. Voor goede intenties koop ik niets.
Voor dat je nu denkt dat ik lid ben van de blauwe knoop,.........nee totaal niet en ben zeker een persoon die van de geneugtes des leven kan genieten en nog steeds geniet. :)
Ik ook.
[..]

IK denk en heb altijd genuanceerd gedacht over bipolairen, door privé gebeurtenissen kwam het op mijn pad en heb van dichtbij meegemaakt wat het in het gezin teweeg bracht, maar ook het gevecht van de bipolair om toch maar weer steeds haar plek terug te moeten veroveren in de buitenwereld.
Haar gezin op haar manier bijeen te hebben gehouden, terwijl er 2 jonge kinderen aanwezig waren.
Ze hadden of een supermoeder of een heksenmoeder. De familie ving de kinderen op, maar wat was de familie blij met de GGZ. Deze gingen met de bipolair heksenmoeder aan de gang en daar kwam weer voor een tijd de supermoeder uit te voorschijn O+
Dat is 1 geval, uniek en niet reprensatatief voor het mijne....
Praten is altijd ok, zolang je maar wanneer je praten in schrijven omzet het leesbaar laat blijven voor hen die het moeten lezen. Het is niet echt makkelijk kan ik je zeggen.
Een simpele enter moet toch niet zo moeilijk zijn om te doen lijkt me.
Zal er beter op letten.


[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 08-10-2013 14:08:56 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_131975227
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 07:29 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Dank je voor je antwoord Salamannassar.

Net als jij bedoel ik het ook niet kwaad en hoop ook niet dat je als zodanig mijn eerdere post gelezen hebt.

De ziekte/stoornis is zwaar en dat je het gevoel hebt tegen muren te moeten vechten lijkt me alles nog meer zwaarder maken, maar goed ondanks alles hoop ik dat je ergens toch je rust er in gaat vinden en dat je je minder hoeft op te winden over de gang van zaken.

Het ga je goed :)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:38:12 #5
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_131975333
Hoe lang diren de stabiele periodes tussen de manie en depressie gemiddeld bij de mensen met deze stoornis op het forum?
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:39:02 #6
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_131975350
En wanneer posten veel van jullie het meest? In de manie, depressie of de tussenperiode?
  † In Memoriam † dinsdag 8 oktober 2013 @ 23:44:03 #7
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_131992284
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:34 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Dank je voor je antwoord Salamannassar.

Net als jij bedoel ik het ook niet kwaad en hoop ook niet dat je als zodanig mijn eerdere post gelezen hebt.

De ziekte/stoornis is zwaar en dat je het gevoel hebt tegen muren te moeten vechten lijkt me alles nog meer zwaarder maken, maar goed ondanks alles hoop ik dat je ergens toch je rust er in gaat vinden en dat je je minder hoeft op te winden over de gang van zaken.

Het ga je goed :)
Geen dank. Graag gedaan.
Ik heb je posts zeker niet als kwaadbedoelend opgevat, don't worry. Wel als van iemand die erg pro GGZ is. En dat ben ik als cliënt dus niet. De 'clash' was onvermijdelijk. Maar niet onaangenaam....
Ik beschouw de stoornis als prettig dus in dat opzicht is het niet zwaar, alleen dat klote sicordinol...
Mijn rust heb ik al gevonden. Ik laat de GGZ mij niet gek maken, hoor.
En me er echt over opwinden doe ik in die zin ook niet, word eerder depri, maar dragelijk depri.
Weet alleen dat ik me zoveel beter zou kunnen voelen, véél beter zelfs, zonder dat het uit de klauwen loopt.
Maar het zijn angsthazen. En ik betaal de prijs voor hun rust. Da's alles. Een openbare aanklacht.

Het ga jou ook goed, zuster :W
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † dinsdag 8 oktober 2013 @ 23:46:13 #8
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_131992392
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:38 schreef kristalhelder het volgende:
Hoe lang diren de stabiele periodes tussen de manie en depressie gemiddeld bij de mensen met deze stoornis op het forum?
Lees het topic maar door vanaf deel 1. Het antwoord vind je daar.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † dinsdag 8 oktober 2013 @ 23:47:47 #9
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_131992465
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:39 schreef kristalhelder het volgende:
En wanneer posten veel van jullie het meest? In de manie, depressie of de tussenperiode?
In de manie natuurlijk.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  woensdag 9 oktober 2013 @ 00:05:17 #10
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_131993175
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:47 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

In de manie natuurlijk.
Zo natuurlijk is dat helemaal niet, misschien heb je in zo'n manie juist welmeer aan je hoofd dan een beetje fokken
pi_131995465
ik word depressief denk ik
pi_132001637
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:38 schreef kristalhelder het volgende:
Hoe lang diren de stabiele periodes tussen de manie en depressie gemiddeld bij de mensen met deze stoornis op het forum?
maandje of 5 tegenwoordig. De depressies en de manieeen zijn niet meer zo ontregelend.

En geen flauw idee wanneer ik het meest post. Ik zal eens gaan turven
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132001696
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 04:28 schreef arjan1112 het volgende:
ik word depressief denk ik
Dan zou ik maar eens actie gaan ondernemen. Af wachten totdat je depressief BENT. Lijkt me niet zo slim. :')
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132001718
Hoezo het gaat vanzelf weer over
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:42:55 #15
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_132003530
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:35 schreef seasushi het volgende:

[..]

Dan zou ik maar eens actie gaan ondernemen. Af wachten totdat je depressief BENT. Lijkt me niet zo slim. :')
Het valt toch niet tegen te houden?
  woensdag 9 oktober 2013 @ 14:22:35 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132004771
iemand die de serie Homeland volgt?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_132021932
quote:
3s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:22 schreef Re het volgende:
iemand die de serie Homeland volgt?
yep
nog niet met S03 begonnen. Ik zag m in S01 eerst niet aankomen.
Wel weer frustrerend. Net als die advertentie een paar jaar geleden waar lijsten met geniale kunstzinnige artistieke muzikale bipolairen door de loop van de eeuwen heen genoemd werden

Ik heb extra pech.
Ik ben manisch depressief en nergens geweldig goed in :')
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132022055
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:36 schreef arjan1112 het volgende:
Hoezo het gaat vanzelf weer over
schade beperken wellicht?

quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:42 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Het valt toch niet tegen te houden?
Zijn jullie een persoon of zo? of een troll?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132022906
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:08 schreef seasushi het volgende:

[..]

yep
nog niet met S03 begonnen. Ik zag m in S01 eerst niet aankomen.
Wel weer frustrerend. Net als die advertentie een paar jaar geleden waar lijsten met geniale kunstzinnige artistieke muzikale bipolairen door de loop van de eeuwen heen genoemd werden

Ik heb extra pech.
Ik ben manisch depressief en nergens geweldig goed in :')
+1.

En ik snap wel wat er gezegd wordt, die depressie komt toch. Maar ik snap jou ook. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_132059025
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:08 schreef seasushi het volgende:

[..]

yep
nog niet met S03 begonnen. Ik zag m in S01 eerst niet aankomen.
Wel weer frustrerend. Net als die advertentie een paar jaar geleden waar lijsten met geniale kunstzinnige artistieke muzikale bipolairen door de loop van de eeuwen heen genoemd werden

Ik heb extra pech.
Ik ben manisch depressief en nergens geweldig goed in :')
Je gaat toch een kunstopleiding volgen? Misschien dat je daar je talent ontdekt. :)
signatuurloos
pi_132060536
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 04:47 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Je gaat toch een kunstopleiding volgen? Misschien dat je daar je talent ontdekt. :)
:*
Ik ken mijn kwaliteiten, maar zeker ook mijn beperkingen :') In een goed manische periode kan ik mijzelf best geniaal vinden, maar in de "galerij der bipolaire grootheden' ga ik niet terechtkomen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132083196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:31 schreef seasushi het volgende:

[..]

:*
Ik ken mijn kwaliteiten, maar zeker ook mijn beperkingen :') In een goed manische periode kan ik mijzelf best geniaal vinden, maar in de "galerij der bipolaire grootheden' ga ik niet terechtkomen.
Tijdens mijn opleiding waren er ook momenten dat ik mezelf geniaal vond. En ja, dan krijg je een reality check en dat komt hard aan. ;(
signatuurloos
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2013 @ 04:44:19 #23
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_132383888
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 9 oktober 2013 22:10 schreef seasushi het volgende

Zijn jullie een persoon of zo? of een troll?
Het is me er eentje hé? 8)7 Thick as a brick...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2013 @ 08:28:20 #24
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_132384533
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:31 schreef seasushi het volgende:

[..]

:*
Ik ken mijn kwaliteiten, maar zeker ook mijn beperkingen :') In een goed manische periode kan ik mijzelf best geniaal vinden, maar in de "galerij der bipolaire grootheden' ga ik niet terechtkomen.
Je staat in mijn "galerij der bipolaire grootheden"......
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2013 @ 08:31:41 #25
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_132384560
En, zijn we er al achter dat we in de manie het (hyper)actiefst zijn op het forum, medeleden?
Kristal wacht op antwoord n.l.....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_132727496
Weet er iemand een (goed) forum specifiek voor mensen met BPS? Ik vind het een beetje riskant om daar op een openbaar forum als Fok te gaan praten... (Iets met uit de kast komen enzo ;-) )
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_132732006
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:58 schreef Pandora73 het volgende:
Weet er iemand een (goed) forum specifiek voor mensen met BPS? Ik vind het een beetje riskant om daar op een openbaar forum als Fok te gaan praten... (Iets met uit de kast komen enzo ;-) )
Bij deze heb je dat al gedaan. :D Net als dit forum lopen de specifieke fora óf storm, of er is maanden geen post. ik heb er in een ver verleden wel eens rond gehopst, maar werd een beetje flauw van alle zeurders
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132828253
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:25 schreef seasushi het volgende:

[..]

Bij deze heb je dat al gedaan. :D Net als dit forum lopen de specifieke fora óf storm, of er is maanden geen post. ik heb er in een ver verleden wel eens rond gehopst, maar werd een beetje flauw van alle zeurders
Hahaha ja 8)7 , maar ik bedoel met details enzo ;-)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_132846210
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:58 schreef Pandora73 het volgende:
Weet er iemand een (goed) forum specifiek voor mensen met BPS? Ik vind het een beetje riskant om daar op een openbaar forum als Fok te gaan praten... (Iets met uit de kast komen enzo ;-) )
Overigens, op een specifiek forum kan ook iedereen terecht. Kwestie van even registreren....
Dus maak je niet druk. Over het algemeen vind ik dat er in dit topic respectvol wordt omgegaan met de posts van users
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_133003302
In welke mate helpt lithium bij deze stoornis(sinds dit vrij verkrijgbaar is), merk je een groot verschil?
Some men are born sodomites, some achieve sodomy, and some have sodomy thrust upon them...
pi_133004371
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 14:05 schreef SaucyCock het volgende:
In welke mate helpt lithium bij deze stoornis(sinds dit vrij verkrijgbaar is), merk je een groot verschil?
ik krijg geen lithium. Teveel bijwerkingen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † donderdag 7 november 2013 @ 15:50:24 #32
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_133007390
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 14:05 schreef SaucyCock het volgende:
In welke mate helpt lithium bij deze stoornis(sinds dit vrij verkrijgbaar is), merk je een groot verschil?
Fuck lithium ! Ken mensen die op nieuwe nieren wachten..De dood in de pot. Toen ik ze kennen leerde
in de kliniek ben ik acuut met lithium gekapt, ter plekke, en heb ik depakine geeist en gekregen en dat gebruik ik nu nog steeds(2000mg p/d). Was met lithium een robot volgens mijn Ex. Ook krijg ik een depot (elke 3 wkn./150ml) Cisordinol met nare bijwerkingen. Maar ik ben wettelijk verplicht ze te gebruiken vanwege een RM. De tekst daarvan (een definitie van mijn persoon) vind je hogerop in het topic, in deel 2. En wat ik ervan denk uiteraard. Maar voorlopig weet je i.i.g. hoe ik over lithium denk
en mijn huidige medicatie. En mijn psychiater ook, als het goed is. Heb haar voor de tweede keer gevraagd een kijkje te komen nemen hier en liefst mee te babbelen..Kijken of ze het aan durft... :N
Zou wel grappig zijn. Wel leuk dat jij (FF) komt kijken hier, schat. Mensen die zichzelf zijn op het forum zijn er te weinig, net als IRL. :Y
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_133227892
Depakine heb ik ooit in lage dosis gekregen als preventie tegen migraine, maar ik werd daar vreselijk agressief van. Was na een paar dagen op mijn werk iedere ochtend een uur bezig om bij mensen langs te gaan die ik de middag ervoor beledigd had... Ben er dus ook snel weer mee gestopt. Was echt eng gewoon!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 21:32:34 #34
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_133232701
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:45 schreef Pandora73 het volgende:
Depakine heb ik ooit in lage dosis gekregen als preventie tegen migraine, maar ik werd daar vreselijk agressief van. Was na een paar dagen op mijn werk iedere ochtend een uur bezig om bij mensen langs te gaan die ik de middag ervoor beledigd had... Ben er dus ook snel weer mee gestopt. Was echt eng gewoon!
Vreemd. Ik merk er helemaal niets van. Geen bijwerkingen geconstateerd. Ik ben gewoon mezelf (voor zover dat gewoon is...)
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_133234816
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:45 schreef Pandora73 het volgende:
Depakine heb ik ooit in lage dosis gekregen als preventie tegen migraine, maar ik werd daar vreselijk agressief van. Was na een paar dagen op mijn werk iedere ochtend een uur bezig om bij mensen langs te gaan die ik de middag ervoor beledigd had... Ben er dus ook snel weer mee gestopt. Was echt eng gewoon!
Hier ook geen bijwerkingen van de depakine. Alleen maar gewichtstoename. Overigens ook geen "bijwerking" als een stabielere stemming. Dus na 2 jaar gestopt. Ik vond het een onzinmedicijn :')
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_134946901
Een mooi nieuw jaar met alleen maar pieken!
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † dinsdag 14 januari 2014 @ 00:45:46 #37
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_135465839
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 10:51 schreef seasushi het volgende:
Een mooi nieuw jaar met alleen maar pieken!
Jij ook, SS..
Met alleen maar pieken? Je weet toch dat dat volgens de dokter niet goed voor 8)7ns is?
There is such a thing as too happy! *O* Vraag maar na,na na na na , na na na na, vraag maar na!
(Had FF een PC hoggende psychopaat in huis, vandaar de lange stilte van mijn kant...)
Hoe gaat ie, Sush? w/ Nog genakt? Ik een hele tijd niet meer (6 wkn). Nu weer wel uiteraard.... ^O^
En goed nieuws, depot naar eens per 4 wkn! :Y)

[ Bericht 1% gewijzigd door Salmannassar op 14-01-2014 00:52:13 (goed nieuws) ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_135514782
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:45 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Jij ook, SS..
Met alleen maar pieken? Je weet toch dat dat volgens de dokter niet goed voor 8)7ns is?
There is such a thing as too happy! *O* Vraag maar na,na na na na , na na na na, vraag maar na!
(Had FF een PC hoggende psychopaat in huis, vandaar de lange stilte van mijn kant...)
Hoe gaat ie, Sush? w/ Nog genakt? Ik een hele tijd niet meer (6 wkn). Nu weer wel uiteraard.... ^O^
En goed nieuws, depot naar eens per 4 wkn! :Y)
WoW! je behandelaren eindelijk in de 21ste eeuw gearriveerd?

Piekjes dan. Ondanks in de eerste 15 dagen van dit jaar veel shit over me heen gehad, verdom ik het om uit evenwicht te raken. }) Dat kan ik heel goed zelf, dat ga ik anderen niet laten bepalen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † woensdag 15 januari 2014 @ 12:44:20 #39
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_135515706
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:13 schreef seasushi het volgende:

[..]

WoW! je behandelaren eindelijk in de 21ste eeuw gearriveerd?

Piekjes dan. Ondanks in de eerste 15 dagen van dit jaar veel shit over me heen gehad, verdom ik het om uit evenwicht te raken. }) Dat kan ik heel goed zelf, dat ga ik anderen niet laten bepalen
Ja. Ze zijn wat minder conservatief. Heb wel moeten lullen als Brugman om ze in te laten zien dat ik lijd onder en geen profijt heb van m'n medicatie. Hun oplossing is mijn probleem...
Ben dit jaar ook niet goed begonnen. Ben Rebel de kater kwijt na 17jr. En ik mis hem verschrikkelijk.
Heb regelmatig de neiging (weer) een potje te janken :'( . Man, wat hield ik veel van dat beest... *;
Verbaast me dat ik niet depressief ervan ben gew ;( rden. Zodra ik er (financieel/emotioneel) aan toe ben haal ik een andere kat. Het is nu nog te vers. De rouwperiode is nog niet voorbij maar ik zal hem nooit vergeten en degene wiens schuld het is (de psychopaat) nooit vergeven. Gewetenloos stuk tuig! })
Maar goed te horen dat je de aanval op je psychische gezondheid doorstaan hebt en 'in control' bent gebleven. Gaat dat bij jou ook met de jaren steeds beter?

[ Bericht 12% gewijzigd door Salmannassar op 15-01-2014 13:20:03 (b naar B) ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_135520829
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:44 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ja. Ze zijn wat minder conservatief. Heb wel moeten lullen als Brugman om ze in te laten zien dat ik lijd onder en geen profijt heb van m'n medicatie. Hun oplossing is mijn probleem...
Ben dit jaar ook niet goed begonnen. Ben Rebel de kater kwijt na 17jr. En ik mis hem verschrikkelijk.
Heb regelmatig de neiging (weer) een potje te janken :'( . Man, wat hield ik veel van dat beest... *;
Verbaast me dat ik niet depressief ervan ben gew ;( rden. Zodra ik er (financieel/emotioneel) aan toe ben haal ik een andere kat. Het is nu nog te vers. De rouwperiode is nog niet voorbij maar ik zal hem nooit vergeten en degene wiens schuld het is (de psychopaat) nooit vergeven. Gewetenloos stuk tuig! })
Maar goed te horen dat je de aanval op je psychische gezondheid doorstaan hebt en 'in control' bent gebleven. Gaat dat bij jou ook met de jaren steeds beter?
De "aanval" is nog steeds gaande. Maar ik krijg er in de loop der jaren er steeds meer handigheid in om te compenseren en te luisteren naar mijzelf.Ik geloof niet dat het nou zo zeer goede medicatie is, of dat de kwaal minder wordt, maar meer ervaring.
Of zijn de eigen moodswings tig keer zo heftig als wat mijn omgeving me kan aan doen.

Verdomme hé. Een huisdier is toch wel een van de meest betrouwbare wezens die je om je heen kunt hebben. Janken is prima.
Waarom haal jij overigens een psychopaat in huis? Míjn persoonlijke ervaring met psychopaten is niet zo goed :')
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † woensdag 15 januari 2014 @ 16:44:46 #41
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_135524497
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:04 schreef seasushi het volgende:
De psychopaat haalde ik in huis omdat hij dakloos was maar hij bleek een paard van Troje achteraf.
Ik wist niet waar ik aan begon maar heb er inmiddels wel een eind aan gemaakt en hoop dat ik hem nooit meer zie.
Het is bij mij ook de ervaring die het hem doet. Ben inmiddels vaak genoeg gestruikeld blijkbaar om niet meer te vallen.
Mijn ex belde me zojuist en bood mij een poes aan van I-net. Gesteriliseerd, ingeënt, gechipt en gratis. Ze is het slachtoffer van een huiselijk conflict tussen man en vrouw. De man heeft een hekel aan haar en houdt zijn poot stijf. Ze had namelijk zelf brokjes uit de kast gehaald door de zak open te scheuren.
Geef dat beest dan voldoende brokjes in d'r bakje ! Maar bij mij zal dat probleem zich i.i.g. nooit voordoen. Ze is pas 2jr. oud dus ik zal er hopelijk lang plezier van hebben. Maar of ik er ooit zo'n band als met Rebel mee zal krijgen betwijfel ik. Hij is onvervangbaar en ik zal hem altijd missen :'( .
Maar deze poes verkeert in nood dus morgen naar Schermerhorn met de bus om haar op te halen.
Het was niet mijn plan (zo snel al) maar wellicht zal het mij troosten...Heb jij btw een huisdier?
Zoniet dan kan ik het je van harte aanbevelen. Ik kan niet meer zonder.
Ik hoop dat de 'aanval' snel ten einde komt en wens je veel sterkte bij het weerstaan ervan.
Hou je taai...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_135529719
Sinds een jaar een hond hier. Catootje. Een mislukte stafford. Goed voor enige regelmaat. Zeker nu dochter steeds minder "zorg" nodig heeft. Soms balend dat ze eruit moet, terwijl ik nog niet genoeg geslapen heb, maar we gaan wel.Daar heb ik tenslotte voor gekozen. En o wat een lekker ding. Hopelijk hebben "psychopaten" het idee dat ik met een monster rondloop :D

Mooi dat je een verschoppeling helpt ;) Geniet er van. Het is geen Rebel, maar een ander wezen. Die ws op een andere manier gewoon weer een belangrijk iets is.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † maandag 27 januari 2014 @ 19:55:54 #43
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_136020482
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:55 schreef seasushi het volgende:
Sinds een jaar een hond hier. Catootje. Een mislukte stafford. Goed voor enige regelmaat. Zeker nu dochter steeds minder "zorg" nodig heeft. Soms balend dat ze eruit moet, terwijl ik nog niet genoeg geslapen heb, maar we gaan wel.Daar heb ik tenslotte voor gekozen. En o wat een lekker ding. Hopelijk hebben "psychopaten" het idee dat ik met een monster rondloop :D

Mooi dat je een verschoppeling helpt ;) Geniet er van. Het is geen Rebel, maar een ander wezen. Die ws op een andere manier gewoon weer een belangrijk iets is.
Ha, Ha, goed nieuws! Rebel is terecht! Ik heb hem jongstleden donderdag opgehaald bij de stichting Zwerfdier, toegetakeld door 3 wkn voedselgebrek maar het is een ouwe taaie :) En aan de antibiotica.. Hij heeft n.l. ook nog niesziekte opgelopen, vlooien en oormijt , kreeg hij Stronghold voor, maar bij het asiel suggereerden ze dat het een aflopende zaak was... :'(
Hij lag alleen nog maar.... Maar desondanks zit hij momenteel in quarantaine bij mijn ex, die zelf ook 3 katten heeft en die natuurlijk niet besmet mogen worden met 1 of ander. . Hij eet als een wolf en is aardig tierig als ik hem verzorg, loopt te mauwen en heen en weer, en geniet zichtbaar van de aandacht. Hij leeft weer helemaal op. Heb goede hoop dat ie het haalt maar heb intussen dus wel een andere kater, 2 1/2 jr. oud en ook een echte binnenkat. En heel lief beest dat wees geworden was toen zijn baasje overleed. Gizmo ging niet door want toen we haar kwamen ophalen was mevr. niet thuis....
Ik heb er alle vertrouwen in dat Rebel en Sonic er wel uit gaan komen.Ze zijn allebei een beetje passieve types. Mag er officieel alleen maar 1 hebben maar kan toch moeilijk Sonic naar het asiel brengen...
Van mijn depotvermindering merk ik nog niet veel. Komt hopelijk nog. Zou best een beetje psychotisch willen zijn ;) Maar volgens mij heb jij dat ook wel een beetje, niet?
Zou de teugels best wel een beetje willen vieren, wat jij?
Gelukkig is er anti-medicatie om dat een beetje te bewerkstelligen..
Ben jij nog wel eens stout? B-)
Ik ga nu een dikke blow roken, Ice weed..
Have it my way 8)7
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † donderdag 20 februari 2014 @ 07:59:51 #44
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_136919183
Het houdt niet op, weer goed nieuws! Tref voorbereidingen voor een zog. EKC. Deze eigen kracht conferentie moet in de plaats komen van mijn RM. Dat ik dit nog mag meemaken! Het is de bedoeling dat ik een netwerk van mensen om mij heen verzamel die de plaats van de GGZ gaan opvullen. Ga dus ook van het depot afkomen als alles doorgaat zoals ik voorzie. Ze hebben ingezien dat dit beter voor mij werkt dan de huidige regeling. Zij stoten taken af en daar pluk ik de vruchten van. Ben dan ook al zolang braaf dat ik het m.i. verdiend heb. Mijn kostbare recht op zelfbeschikking terug waar het hoort, in mijn handen waaraan het ontrukt was door falende wetgeving en door faalangst gedomineerd beleid waarvan ik jarenlang het slachtoffer geweest ben. Hosanna!
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_136920307
Ik ben nooit stout. gebruik hoogstens af en toe wat zelf-medicatie om de boel wat op te leuken. 8-)
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 07:59 schreef Salmannassar het volgende:
Het houdt niet op, weer goed nieuws! Tref voorbereidingen voor een zog. EKC. Deze eigen kracht conferentie moet in de plaats komen van mijn RM. Dat ik dit nog mag meemaken! Het is de bedoeling dat ik een netwerk van mensen om mij heen verzamel die de plaats van de GGZ gaan opvullen. Ga dus ook van het depot afkomen als alles doorgaat zoals ik voorzie. Ze hebben ingezien dat dit beter voor mij werkt dan de huidige regeling. Zij stoten taken af en daar pluk ik de vruchten van. Ben dan ook al zolang braaf dat ik het m.i. verdiend heb. Mijn kostbare recht op zelfbeschikking terug waar het hoort, in mijn handen waaraan het ontrukt was door falende wetgeving en door faalangst gedomineerd beleid waarvan ik jarenlang het slachtoffer geweest ben. Hosanna!
. Goed 2014 voor jou tot nu toe. Beestjes om voor te zorgen. Het recht om (weer) voor jezelf te zorgen.

:*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_136921333
Fijn! *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  † In Memoriam † donderdag 20 februari 2014 @ 11:59:37 #47
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_136923939
Thx, dames... :* Is ook tijd dat het v.d.v. bergopwaarts gaat. Mag ook wel eens een keertje, ondanks mijn zonden. Hoe gaat het btw aan de 'overkant"? Errug rustig hier de laatste weken, bizzy elsewhere :?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_136938768
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:59 schreef Salmannassar het volgende:
Thx, dames... :* Is ook tijd dat het v.d.v. bergopwaarts gaat. Mag ook wel eens een keertje, ondanks mijn zonden. Hoe gaat het btw aan de 'overkant"? Errug rustig hier de laatste weken, bizzy elsewhere :?
Het is ook een beetje een saai onderwerp. Een bipolair "kwaaltje" 8-)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 05:49:07 #49
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137150645
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 19:00 schreef seasushi het volgende:

[..]

Het is ook een beetje een saai onderwerp. Een bipolair "kwaaltje" 8-)
Aan welk kwaaltje refereer je hier precies?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_137152037
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 05:49 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Aan welk kwaaltje refereer je hier precies?
Het kwaaltje dat manisch depressiviteit heet ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 09:37:16 #51
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137152383
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:18 schreef seasushi het volgende:

[..]

Het kwaaltje dat manisch depressiviteit heet ;)
Oh, simpeler dan ik dacht dus...Maar ja op een gegeven moment ben je er wel een beetje over uitgeluld ja. Maar er zijn nog genoeg andere bespreekbare zaken. Hoe gaat het op school btw?. Je ging toch een opleiding doen of cursus? En ben je nog in 'winterslaap'?
Zit in april 1jr. hier op de flat en krijg hem a.h.g.i. op mijn eigen naam. Ben dan pas echt eigen baas.Moet me nu nog aan de voorwaarden van de GGZ voeldoen. Niemand inwonen,moet alleen blijven en mag maar 1 kat. Zal opgelucht zijn als het 1maal zover is. En wordt tijd dat ik het financieel wat beter krijg...Deo volente....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_137154050
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:37 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Zit in april 1jr. hier op de flat en krijg hem a.h.g.i. op mijn eigen naam. Ben dan pas echt eigen baas.Moet me nu nog aan de voorwaarden van de GGZ voeldoen. Niemand inwonen,moet alleen blijven en mag maar 1 kat. Zal opgelucht zijn als het 1maal zover is. En wordt tijd dat ik het financieel wat beter krijg...Deo volente....
Klinkt goed en kan me voorstellen dat je opgelucht zal zijn wanneer de GGZ eruit stapt en je een vrij man bent :)
Toch hoop ik wel dat je begrijpt dat deze periode ook gebruikt is om jou aan te leren dat geen inwoning of meer dan 1 huisdier (oké 2 katten zie ik ook niet zo'n probleem in, maar laat het daarbij) ook bij de verworven vrijheid een punt van aandacht blijft voor jou?
Bij overlast krijg je dan misschien niet meer met de GGZ te maken, maar met de meer maatschappelijke hulpverlening/bemoeienis en zij kunnen middels allerlei procedures je het huis weer uit laten zetten.........daarin moet je toch geen zin meer in hebben :N

Ik hoop oprecht dat het je gaat lukken Salmannasar, houd je verstand erbij en wees er zuinig op :)
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 11:09:05 #53
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137154355
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:57 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Klinkt goed en kan me voorstellen dat je opgelucht zal zijn wanneer de GGZ eruit stapt en je een vrij man bent :)
Toch hoop ik wel dat je begrijpt dat deze periode ook gebruikt is om jou aan te leren dat geen inwoning of meer dan 1 huisdier (oké 2 katten zie ik ook niet zo'n probleem in, maar laat het daarbij) ook bij de verworven vrijheid een punt van aandacht blijft voor jou?
Bij overlast krijg je dan misschien niet meer met de GGZ te maken, maar met de meer maatschappelijke hulpverlening/bemoeienis en zij kunnen middels allerlei procedures je het huis weer uit laten zetten.........daarin moet je toch geen zin meer in hebben :N

Ik hoop oprecht dat het je gaat lukken Salmannasar, houd je verstand erbij en wees er zuinig op :)
Bedankt voor je goede raad.Ga het zeker niet verpesten. Ben te dicht bij mijn doel om het nu allemaal te gaan verspelen. Ik hou me koest en val niet op. Die tijd heb ik gehad. Ben ouder en wijzer nu en dat zal ik bewijzen ook. Komt helemaal goed!
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † maandag 17 maart 2014 @ 01:16:41 #54
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137829767
Heb zojuist een manische 'episode' achter de rug. Het was in 1 woord FANTASTISCH! Het was weer als vanouds: alles liep van een lijen dakje. Alsof alles voorbestemd was en God zelve zich er persoonlijk mee bezig hield en zorgde dat alles goed kwam al zag het er vantevoren nog zo ongunstig uit en het zeker leek (in de ogen van anderen) dat het fout zou gaan aflopen met mij en mijn plannen die chaotisch overkwamen omdat de verborgen orde erin voor leken onnavolgbaar is/was. Het zijn dan ook de leken die altijd roet in het eten proberen te gooien vanuit hun grenzeloze onbegrip en overtuiging dat zij beter weten wat goed voor je is en vooral wat niet gemotiveerd door overbezorgdheid en gebrek aan fantasie.
Hier stuit ik telkens weer op omdat zij willen begrijpen (en voorspellen) wat je op zo'n moment drijft maar daar niet in slagen wat zij VOLLEDIG aan jou wijten en wat hun danig frustreert. Omdat zij je niet begrijpen ben jij gek en dat is unfair. Vooral psychiaters maken zich daar schuldig aan wat leidt tot een onbedwingbare behandeldrang die niet zelden tot gevolg heeft dat de patiënt in de isoleer belandt, "voor zijn eigen bestwil" zoals dat zo mooi heet, doordat ie niet meer toerekeningsvatbaar wordt geacht.omdat zij door de bomen (jouw ideeën) het bos niet meer zien terwijl een bos toch echt gevormd wordt door hen....
Je bent, met andere woorden, dus wel begrijpelijk maar wordt APRIORI niet als zodanig gezien vanwege de vele vooroordelen die er rond manische episodes hangen. Dit terwijl vele creaties van beroemde bipolairen gemaakt zijn in dergelijke episodes van grenzeloze creativiteit/activiteit waaronder een groot deel van de psychiatrie zelve aangezien Freud en Jung ook bipolair waren.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat de patiënt, geconfronteerd met zoveel onrecht, depressief en gedesillussioneerd achter blijft.
Onbegrepen, en onrechtvaardig behandeld, is dat eigenlijk de enige (psycho)logische reactie die je resteerd in deze in wezen waanzinnige wereld die alle mensen op 1 hoop wenst te gooien in naam der beheersbaarheid en openbare 'orde'. Als je afwijkt moet je bloeden tenzij de afwijking het systeem van pas komt. Dan kun je je 'goddelijke' gang gaan en word je van alle kanten gefaciliteerd en gelegitimeerd. Er zijn in de geschiedenis legio voorbeelden van gekken wiens ideeën in wezen waanzinnig waren maar die toch massaal navolging vonden. Ik noem maar een A.Hitler b.v....

Dit allemaal gezegd hebbende rest mij nog er aan toe te voegen dat deze manische episode zich afspeelde in een droom waaruit ik zojuist ontwaakt ben en euforisch wakker werd. Dit is de tweede keer dat mij dit overkwam en ik wil dan ook vragen of andere bipolairen dit wel eens ervaren hebben.
Dergelijk straffeloos manisch zijn bevalt mij wel namelijk, en ik zou willen dat ik elke nacht zo droomde. De droom was dan ook heel intensief en op een vreemde manier bevredigend.
Lekker manisch en toch niet gestraft zoals gewoonlijk.....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_137829789
ehh nee
  † In Memoriam † maandag 17 maart 2014 @ 01:35:11 #56
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137829912
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 01:19 schreef arjan1112 het volgende:
ehh nee
Lekker kort van stof zoals gewoonlijk...Maar jij bent dan ook, voor zover ik weet, nooit manisch geweest, toch?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_137830248
manisch zijn is kut, dan hebben andere mensen last van je
als je depressief bent alleen jezelf
  † In Memoriam † maandag 17 maart 2014 @ 10:45:55 #58
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137833639
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 04:58 schreef arjan1112 het volgende:
Manisch zijn is kut, dan hebben andere mensen last van je.
Als je depressief bent alleen jezelf.
Hoezo kut? Ben jij (dus) liever depressief? Ook hier blijkt weer dat de ene bipolair de andere niet is..
Ik vind manisch zijn da bomb! Dat anderen dan last van je hebben is wederzijds. Althans, als die anderen je proberen te normaliseren en regisseren. Dat is vruchteloos en leidt idd tot irritatie en frustratie aan beide zijden. De oplossing is dat zij daarmee ophouden en je accepteren zoals je op dat moment bent want er zit niets anders op. Dat zij je liever depressief zien is pure gemakszucht en ronduit egoïstisch. Daar moet je je dus niet door laten leiden. Een bipolair mag bipolair zijn....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_137833735
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 04:58 schreef arjan1112 het volgende:
manisch zijn is kut, dan hebben andere mensen last van je
als je depressief bent alleen jezelf
volgens mij hebben in depressieve perioden, mensen meer "last"van mij. Als ik manisch ben is er tenminste leven in de brouwerij. Als ik depressief ben moet ik met van alles geholpen worden, want ben ik uit vrije wil niet vooruit te schoppen.

Goed he @almannassar. Verdiep je eens in lucide dromen. Deze kun je trainen. het werkt wel wat verslavend, dus als je niet uit kijkt lig je de hele dag te dutten
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † maandag 17 maart 2014 @ 11:13:41 #60
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137834501
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:48 schreef seasushi het volgende:

[..]

volgens mij hebben in depressieve perioden, mensen meer "last"van mij. Als ik manisch ben is er tenminste leven in de brouwerij. Als ik depressief ben moet ik met van alles geholpen worden, want ben ik uit vrije wil niet vooruit te schoppen.

Goed hé @Salmannassar. Verdiep je eens in lucide dromen. Deze kun je trainen. het werkt wel wat verslavend, dus als je niet uit kijkt lig je de hele dag te dutten
Bedankt voor de tip. Zal ik doen. Heb toch de hele dag de tijd...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † maandag 24 maart 2014 @ 12:23:37 #61
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_138109951
Goe poeier is weer bijna op....Maar het is weer leuk geweest dus ik klaag niet. Komt wel weer.
Verder alles goed, don't worry. In control. T.a.t. btw.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_138195054
Ben wel benieuwd welke leeftijdscategorie de bipolairen hier zijn, ik herken weinig terug van de druk van verantwoordelijkheden en zo. Heb ook wel moeite met de euforie over het manisch zijn, vindt dat bij mezelf vrij eng.
pi_138203892
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:17 schreef d0p3d het volgende:
Ben wel benieuwd welke leeftijdscategorie de bipolairen hier zijn, ik herken weinig terug van de druk van verantwoordelijkheden en zo. Heb ook wel moeite met de euforie over het manisch zijn, vindt dat bij mezelf vrij eng.
44 jaar. En jij?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2014 @ 11:15:15 #64
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_138220795
50.
En wijdt eens uit over dat "eng" ajw. Niet zulke goede ervaringen?
Welcome to the club btw. Vorige delen in de reeks ook doorgewerkt?

[ Bericht 97% gewijzigd door Salmannassar op 27-03-2014 11:29:36 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_138224421
42 hier. Ben nog maar recentelijk gediagnosticeerd dus het is allemaal nieuw om hoe er mee om te gaan, dus alles best wel eng. Hoe met de kinderen als ik het niet trek, hoe gaat mijn werk er verder uitzien, kan ik alle vernatwoordelijkheden in de toekomst weer aan etc.

Thx 4 the welcome btw

Edit: Trouwens ook positieve dingen hoor, barst van de creativiteit als ik manisch ben, zowel werk als muziek

[ Bericht 16% gewijzigd door d0p3d op 27-03-2014 15:50:07 ]
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2014 @ 16:34:18 #66
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_138229971
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:32 schreef d0p3d het volgende: het is allemaal nieuw
Hoe vaak ben jij manisch geweest dan? Of depressief?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_138232714
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:32 schreef d0p3d het volgende:
42 hier. Ben nog maar recentelijk gediagnosticeerd dus het is allemaal nieuw om hoe er mee om te gaan, dus alles best wel eng. Hoe met de kinderen als ik het niet trek, hoe gaat mijn werk er verder uitzien, kan ik alle vernatwoordelijkheden in de toekomst weer aan etc.

Thx 4 the welcome btw

Edit: Trouwens ook positieve dingen hoor, barst van de creativiteit als ik manisch ben, zowel werk als muziek
Oe, Ik denk dat het voor iedereen wel verschillend is, Ik kan alleen mijn eigen ervaringen vertellen.

Mijn kind is mijn eerste prioriteit, voor haar wil ik met 2 benen op aarde blijven. Als het even niet ging, at ze mee bij de buren. Ik heb een goed vangnet.
Ik ben afgekeurd, dus geen werk meer , wat het beste is wat me kon overkomen achteraf gezien. Door niet de constante druk te hebben van moeten/willen presteren, ben ik stabieler dan ooit tevoren.

Verdere verantwoordelijkheden probeer ik te vermijden. Dus ook geen vrijwilligerswerk. Ik woon niet samen, alleen met dochter, heb wel een vriend, maar me terug kunnen trekken in eigen huis is erg fijn.

Gelukkig geen hypotheek, helaas ook geen geld, maar dat is het me wel waard.

Door de vele vrije tijd ben ik ook tot de ontdekking gekomen dat ik eigenlijk altijd creatief ben, Dus sinds dit jaar 1 dag in de 2 weken naar de vrije academie. Of ik dat ga volhouden zie ik wel.

Even in het heel kort mijn situatie. Mocht je meer willen weten kun je dat ook doen met DM/PM
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_138237708
@Salmannassar

Lastig antwoord op te geven, vanaf mijn pubertijd min of meer hypomaan met manische fases, dit kan echt heel lang duren, daarna altijd een crash en ong 3 maanden depressies, binnen beide periodes echter ook nog weer rapid cycling. Ben al eens foutief gediagnosticeerd als ADHD'er tijdens een manische periode...

@seasushi

Zit in een andere situatie, partner, 2 jonge kinderen, baan met hoge werkdruk en wel een hypotheek. Maakt het daarom best wel eens uitzichtloos en zou niet weten hoe dat op te lossen.
Thanks for sharing, might take you up on that offer
pi_138253601
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:12 schreef d0p3d het volgende:

@seasushi

Zit in een andere situatie, partner, 2 jonge kinderen, baan met hoge werkdruk en wel een hypotheek. Maakt het daarom best wel eens uitzichtloos en zou niet weten hoe dat op te lossen.
Thanks for sharing, might take you up on that offer
Zo zat ik er 11 jaar geleden ook nog in . Alleen met 1 jong kind. Voor mij is het er uiteindelijk beter op geworden zonder baan en hypotheek.

Overigens ben ik ook wel eens als super ADHD gediagnostiseerd :D Tests waar 3 uur voor stonden binnen 1,5 uur af hebben en zo.

Ben je met medicatie begonnen,?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_138256980
Yep, gebruik nu 2 maanden lithium, haalt de bovenkant er wel aardig af
  † In Memoriam † zondag 30 maart 2014 @ 16:17:49 #71
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_138329693
Hé jakkie! Lithium...Vieze troep..Zou ik gauw mee stoppen en overstappen op depakine. Bevalt mij heel goed. Maar het zijn jouw nieren tenslotte..
Goed nieuws wederom: mijn RM is verlopen en wordt niet verlengd. Dus van dat stigma ben ik af. Het depot gaat helaas door omdat ze vrezen dat ik anders te "imponerend en intimiderend" word. Wat zijn het toch een angsthazen! Hoewel je het ook kan opvatten als compliment voor mijn scherpe tong. Want psychiaters hebben tegen mij niets in te brengen als ik eenmaal op stoom/dreef ben tenzij ze goed luisteren en anticiperen. Want zo'n verschrikkelijk mens ben ik nou ook weer niet. Hoogstens een beetje veeleisend qua aandacht en concentratie die ik van mijn gesprekspartner opeis. En als het ze ontbreekt aan intellect ben ik ook niet te beroerd ze daar fijntjes en voortdurend op te wijzen. Net zolang tot ze hun domme bek dichthouden en niet meer tegenspartelen tegen het onvermijdelijke dominante gedrag wat daarmee gepaard gaat. Wat moet ik anders? Niet zeggen wat ik denk en daarmee mezelf degraderen tot een ja-knikker? Dat ligt mij helemaal niet want aan valse bescheidenheid heb ik een broertje dood. Alles wat ik wil is mezelf zijn maar blijkbaar is dat psychosociaal niet aanvaardbaar omdat ik over mensen die onzin verkopen simpelweg heen wals tot ze zo plat als een dubbeltje zijn. En zo hoort het ook! Wat moet ik anders? Maar zeg nou zelf, Seasushi. Je kent mij nu al een tijdje dus is het nou allemaal zo verschrikkelijk wat ik uitkraam?
Wals ik iedereen plat en geef ik ze geen ruimte voor een eigen opinie? Ben ik onredelijk en wezenlijk antisociaal? Maak ik mijn eigen regels en stoor ik mij aan God noch gebod? Valt wel mee toch?
Toegegeven, ik gebruik wel meer txt dan de gem. user en doe dat in het dagelijks leven ook. Voor sommigen is een gesprek met mij dan ook een 'marteling' omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik uitgesproken ben. Dus niet tot zij denken dat ik dat ben. Ik heb de neiging teveel informatie te verstrekken, meer dan zij handelen kunnen blijkbaar, maar ligt dat nou aan mij? Ik wil gewoon compleet zijn en over een gegeven onderwerp kunnen spuien wat ik ervan af weet. En soms is dat veel, soms is dat weinig. Ook mag ik er graag op los theoretiseren daarbij de ander als klankbord gebruikend. Zeggen wat ik denk is voor mij een levensbehoefte maar schijnbaar is dat voor veel mensen teveel. Alleen kom ik daar dus pas achter als het te laat is omdat mensen geen metertje op hun hoofd hebben. Dus tank ik ze vol tot ze overstromen. Gelukkig heb ik het forum nog en daar kan ik redelijk ongestoord mijn gangetje gaan. Er zijn nog mensen bereid tot lezen van meer dan 1 alinea en daar moet ik het van hebben. Nou krijg ik nog wel eens het verwijt (ADD/ADHD forum) dat mijn txt'en onbegrijpelijk zijn, insignificant en vooral te lang maar ook het andere uiterste. Ik ben ook wel eens een "woordkunstenaar"genoemd en heb mij in voorkomende gevallen verdienstelijk kunnen maken voor bepaalde mensen (borderline, angstoornissen/fobieën). Maar vanochtend nog werd ik verwezen naar het gekkenhuis vanwege mijn opinie over een al dan niet gewenst verbod op religieuze praktijken. De meningen zijn dus regelmatig erg verdeeld wat mij dus wel eens doet twijfelen aan mijn geestelijke gezondheid. Ik kan er niet apriori van uit gaan dat die goed is en dien de opinie van anderen serieus te nemen in naam der objectiviteit. En bipolairen hebben een slechte reputatie op dat gebied. Het zelfbeeld neigt naar té rooskleurig en ik denk idd dat ik heel wat ben.. 8-) O~) Dus, long story short, wie ben ik in jouw/jullie ogen? Een fantast of een realist? Recht door zee of zwalkend?
Betrouwbaar of bluffer? Nodeloos kwetsend of eerlijk? En ja, gek of geniaal? Wil het wel eens horen en het niet alleen bij veronderstellingen houden. Dus laat een ieder die dit leest en zich geroepen voelt reageren en daarbij geen blad voor de mond nemen. Ik evalueer alles en iedereen en wil nou wel eens de andere kant beleven. Kan geen kwaad dunkt me, integendeel.
"Hit me with your rhythemstick, hit me, hit me!. Hit me slowly, hit me quick. It's nice to be a lunatic.. :?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_138905834
Sorry, ik breek een beetje in in jullie topic om een vraag te stellen. Ik ben Lamictal (of eigenlijk de goedkopere versie Lamotrigine aan het opbouwen. Ik heb dan wel geen bipolaire stoornis maar epilepsie.

Ik weet dat dit medicijn soms ook aan mensen met een bi-polaire stoornis wordt gegeven, zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben? Ik ben nu een week of twee aan het opbouwen en ben een uur nadat ik het inneem heel erg moe voor een paar uur. Ik slik nu 2 keer 50 milligram per dag.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_138906098
heb mijn brommobiel in de prak gereden, of het door het bipolaire gebeuren komt weet ik niet mja

ga toch weer een nieuwe kopen, zijn nu nog 2 wagens over waar ik uit ga kiezen.
pi_138915789
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:29 schreef Sinceria het volgende:
Sorry, ik breek een beetje in in jullie topic om een vraag te stellen. Ik ben Lamictal (of eigenlijk de goedkopere versie Lamotrigine aan het opbouwen. Ik heb dan wel geen bipolaire stoornis maar epilepsie.

Ik weet dat dit medicijn soms ook aan mensen met een bi-polaire stoornis wordt gegeven, zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben? Ik ben nu een week of twee aan het opbouwen en ben een uur nadat ik het inneem heel erg moe voor een paar uur. Ik slik nu 2 keer 50 milligram per dag.
geen flauw idee, want ik slik het al jaren, maar dan voor het slapen gaan. Is dat misschien een plan? Ik weet niet of het voor epileptie ook in een dosis ingenomen kan worden. Maar het opbouwen moet in ieder geval heel erg langzaam.
450mg per dag hier. Ik blijf het een ontzettend goor pilletje vinden met een bosbessensmaak die de bitterheid niet kan verbergen.
Ik gebruik wel lamictal, het merk dan, Ik kreeg maagklachten van het "huismerk"
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_138916075
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:10 schreef seasushi het volgende:

[..]

geen flauw idee, want ik slik het al jaren, maar dan voor het slapen gaan. Is dat misschien een plan? Ik weet niet of het voor epileptie ook in een dosis ingenomen kan worden. Maar het opbouwen moet in ieder geval heel erg langzaam.
450mg per dag hier. Ik blijf het een ontzettend goor pilletje vinden met een bosbessensmaak die de bitterheid niet kan verbergen.
Ik gebruik wel lamictal, het merk dan, Ik kreeg maagklachten van het "huismerk"
Dank je voor je antwoord. Ik moet het momenteel in twee giften innemen, in de ochtend en in de avond. Later zal dit waarschijnlijk naar 4 giften per dag gaan. Opbouwen ben ik nu mee bezig, ik heb begrepen dat het maanden kan duren voor sommige bijwerkingen verdwijnen. Ik vind het niet vies trouwens, wel lekker smaakje :P

Maar omdat ik het zo vaak moet nemen zijn die bijwerkingen wel erg irritant nu.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_138920064
die tegretol heeft minder bijwerkingen dan lithum zeg maar

is eigenlijk een middel tegen epelepsie maar schijnt ook te werken tegen stemmingswisselingen, heb dat 5 jaar o.i.d genomen
  † In Memoriam † donderdag 24 april 2014 @ 04:42:20 #77
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_139204080
:%
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † vrijdag 9 mei 2014 @ 23:38:25 #78
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_139762615
Yo !!! Wha'ppen? Everybody down and out? Too bizzy? Or what?

[ Bericht 3% gewijzigd door Salmannassar op 10-05-2014 03:30:25 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_139977471
Kan het ook in een bepaalde periode in het leven voorkomen? Ik ben nu al bijna 2 jaar werkeloos en zo nu en dan heb ik werk. Ik merk dat ik gigantisch achteruit ben gegaan met mijn geheugen. Soms weet ik niet meer heb gedaan de uren/dagen van te voren. Verder heb ik afentoe het gevoel van dat ik niets waard ben. Ook dat ik eens in de zoveel tijd mij alleen voed met leuke dingen.

Hebben we het hier dan ook over een bipolaire stoornis of over iets anders?
pi_139986660
@Salmannassar

ben geen BPSer, maar heb er minstens eentje in mijn omgeving.

Dat gemeld, ik vind je persoonlijk een dappere strijder tegen je afwijking, heb je (soms inderdaad warrige) lappen tekst gelezen, en kan me goed vinden in veel van je standpunten, ook al heb ik geen ervaring verder. Je hebt me daarin wel wat hoop geschonken voor het geval in mijn omgeving :)

Het enige wat ik op te merken heb, is dat een BPS ook voort kan komen uit externe factoren, dus stress uit het leven oid. Mensen kunnen dan in een depressie terecht komen waar ze dan echt geen uitweg meer uit zien. Hierdoor zullen ze niet de "standaard dip" ervaren, waar ze dan normaalgesproken misschien wel een uitweg uit konden vinden.

En nogmaals, ik ben geen ervaringsdeskundige, ben me alleen al een paar dagen aan het inlezen in deze niet altijd vrolijke materie. Jullie allemaal in ieder geval bedankt voor de openheid, wordt door mij als inmiddels nog maar een "bijna-leek" enorm gewaardeerd!
pi_139991118
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:13 schreef zwaardegekste het volgende:
@Salmannassar

ben geen BPSer, maar heb er minstens eentje in mijn omgeving.

Dat gemeld, ik vind je persoonlijk een dappere strijder tegen je afwijking, heb je (soms inderdaad warrige) lappen tekst gelezen, en kan me goed vinden in veel van je standpunten, ook al heb ik geen ervaring verder. Je hebt me daarin wel wat hoop geschonken voor het geval in mijn omgeving :)

Het enige wat ik op te merken heb, is dat een BPS ook voort kan komen uit externe factoren, dus stress uit het leven oid. Mensen kunnen dan in een depressie terecht komen waar ze dan echt geen uitweg meer uit zien. Hierdoor zullen ze niet de "standaard dip" ervaren, waar ze dan normaalgesproken misschien wel een uitweg uit konden vinden.

En nogmaals, ik ben geen ervaringsdeskundige, ben me alleen al een paar dagen aan het inlezen in deze niet altijd vrolijke materie. Jullie allemaal in ieder geval bedankt voor de openheid, wordt door mij als inmiddels nog maar een "bijna-leek" enorm gewaardeerd!
Aha dus al ik mij kan vinden in de OP genoemde factoren, lijd ik aan het Bopilaire stoornis?

Ik wist wel dat ik een of andere stoornis had. De laatste tijd is mijn geheugen een zeef :@
pi_140012081
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:30 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Aha dus al ik mij kan vinden in de OP genoemde factoren, lijd ik aan het Bopilaire stoornis?

Ik wist wel dat ik een of andere stoornis had. De laatste tijd is mijn geheugen een zeef :@
Als dat zo zou zijn, zouden de diagnoses geen jaren hoeven duren he ;)
pi_140015142
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:32 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, zouden de diagnoses geen jaren hoeven duren he ;)
Misschien ben ik wel intelligent
pi_140017343
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 12:23 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Misschien ben ik wel intelligent
Naast subjectief naar jezelf bedoel je? :)
  † In Memoriam † zaterdag 17 mei 2014 @ 12:30:49 #85
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_140050691
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:13 schreef zwaardegekste het volgende:
@Salmannassar

ben geen BPSer, maar heb er minstens eentje in mijn omgeving.

Dat gemeld, ik vind je persoonlijk een dappere strijder tegen je afwijking, heb je (soms inderdaad warrige) lappen tekst gelezen, en kan me goed vinden in veel van je standpunten, ook al heb ik geen ervaring verder. Je hebt me daarin wel wat hoop geschonken voor het geval in mijn omgeving :)

Het enige wat ik op te merken heb, is dat een BPS ook voort kan komen uit externe factoren, dus stress uit het leven oid. Mensen kunnen dan in een depressie terecht komen waar ze dan echt geen uitweg meer uit zien. Hierdoor zullen ze niet de "standaard dip" ervaren, waar ze dan normaalgesproken misschien wel een uitweg uit konden vinden.

En nogmaals, ik ben geen ervaringsdeskundige, ben me alleen al een paar dagen aan het inlezen in deze niet altijd vrolijke materie. Jullie allemaal in ieder geval bedankt voor de openheid, wordt door mij als inmiddels nog maar een "bijna-leek" enorm gewaardeerd!
Ben blij dat iemand nog wat heeft aan mijn 'geraaskal'..Stress is idd een niet te verwaarlozen factor in het uitlokken van een aanval, althans in mijn geval. Ben nu 6jr. uit het arbeidsproces en de bijbehorende stress en al die tijd niet manisch geworden, wel hypomaan onder invloed van div. drugs (speed & wiet) maar dit is nooit uit de hand gelopen tot nu toe. Zonder drugs zit ik op een vlakke, dodelijk saaie lijn en zo af en toe maakt mij dit wat suïcidaal waar mijn financieële toestand ook aan bijdraagt. Heb verdomme geen cent te makken waardoor het bestaan een grauwe sleur wordt waar nauwelijks uit te breken valt. Heb sinds kort ook geen eigen computer en internet meer wat ook al niet helpt...Maar voorlopig sla ik me er wel doorheen...Nog bedankt voor je positieve input.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_140126544
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 12:30 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ben blij dat iemand nog wat heeft aan mijn 'geraaskal'..Stress is idd een niet te verwaarlozen factor in het uitlokken van een aanval, althans in mijn geval. Ben nu 6jr. uit het arbeidsproces en de bijbehorende stress en al die tijd niet manisch geworden, wel hypomaan onder invloed van div. drugs (speed & wiet) maar dit is nooit uit de hand gelopen tot nu toe. Zonder drugs zit ik op een vlakke, dodelijk saaie lijn en zo af en toe maakt mij dit wat suïcidaal waar mijn financieële toestand ook aan bijdraagt. Heb verdomme geen cent te makken waardoor het bestaan een grauwe sleur wordt waar nauwelijks uit te breken valt. Heb sinds kort ook geen eigen computer en internet meer wat ook al niet helpt...Maar voorlopig sla ik me er wel doorheen...Nog bedankt voor je positieve input.
Het is voor mij allemaal nieuwe materie, dus ben al lang blij dat er allerlei mogelijkheden zijn waarop de problematiek kan worden aangevlogen :)

En dat het minder "rooskleurig" wordt als de financiën niet meewerken kan ik me voorstellen, maar bedenk je wel dat je van al het geld van de wereld nog steeds geen geluk kunt kopen en je dat toch echt in jezelf moet gaan vinden!

Wel wens ik je daarbij veel succes (en mezelf ook! :P )
pi_140133066
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:30 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Aha dus al ik mij kan vinden in de OP genoemde factoren, lijd ik aan het Bopilaire stoornis?

Ik wist wel dat ik een of andere stoornis had. De laatste tijd is mijn geheugen een zeef :@
of hypochondrie
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † zaterdag 24 mei 2014 @ 17:59:12 #88
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_140318056
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:54 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

Het is voor mij allemaal nieuwe materie, dus ben al lang blij dat er allerlei mogelijkheden zijn waarop de problematiek kan worden aangevlogen :)

En dat het minder "rooskleurig" wordt als de financiën niet meewerken kan ik me voorstellen, maar bedenk je wel dat je van al het geld van de wereld nog steeds geen geluk kunt kopen en je dat toch echt in jezelf moet gaan vinden!

Wel wens ik je daarbij veel succes (en mezelf ook! :P )
"The best things in life are free" zeggen ze..Heb btw wel vermindering met 33% van mijn depot bedongen, van 150 naar 100ml. Ga me als het goed is dus wel beter voelen omdat de 'rem' er af gaat. Die troep maakte me depri. Maar dat was afgelopen Donderdag dus nog te vroeg om met zekerheid te zeggen. I'll keep you posted..

[ Bericht 10% gewijzigd door Salmannassar op 25-05-2014 07:24:24 (te stoned om te typen) ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † dinsdag 29 juli 2014 @ 20:28:21 #89
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_142860015
Update. Ik lijd inmiddels aan diabetes en heb mijn depot verlaagd naar 50ml p.4 wkn. Merk nog niet echt effect maar ik voel me goed, althans beter dan gem. in het recente verleden. Jammer dat het topic een beetje is doodgebloed. Tijd dat iemand weer lekker manisch wordt dunkt me...Mij is het vooralsnog niet gegund. Heb wel weer een manische droom gehad dus wie weet. Ik maak me geen enkele zorgen als het zover mocht komen met mij want ik blijf in control. Ik weet wie ik ben...
Grtn.
Fred.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_143681315
Hoi, ik ben nieuw hier :W
Ik heb al sinds jongs af aan enorme buien en mijn humeur wisselt van extremen.
Nu denkt de arts aan een bipolaire stoornis, de verpleging hier ook (woon beschermd ivm autisme)
Ik ben helemaal moe van mijn buien, vooral de enorm diepe dalen.
En de hypere, waarbij ik daarna kort erop weer mij enorm kut voel.
Dus ik vraag mij af hoe jullie met je stoornis omgaan.
Twiddel
  † In Memoriam † zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:40:05 #91
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_143755620
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:32 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, ik ben nieuw hier :W
Ik heb al sinds jongs af aan enorme buien en mijn humeur wisselt van extremen.
Nu denkt de arts aan een bipolaire stoornis, de verpleging hier ook (woon beschermd ivm autisme)
Ik ben helemaal moe van mijn buien, vooral de enorm diepe dalen.
En de hypere, waarbij ik daarna kort erop weer mij enorm kut voel.
Dus ik vraag mij af hoe jullie met je stoornis omgaan.
Hoi, :W S2b en welkom. We kunnen wel wat vers bloed gebruiken hier....Ik raad je vriendelijk aan de voorafgaande posts te lezen vanaf deel 1 in gedeeltelijk antwoord op je vraag hoe wij er mee omgaan.
Niet dat je er echt wat aan hebt...Iedere bipolair is uniek net als elke autist ( en btw wij allemaal).
Een gebruiksaanwijzing hoef je dus niet te verwachten. Als die al van toepassing is want uit je symptomatiek maak ik i.i.g. niet op dat je bipolair zou zijn. Het doet mij meer aan borderline denken. Een bipolair heeft niet direct last van "buien" maar is manisch, hypomaan, depressief of 'normaal'/ 'stabiel',
Je hebt wel de zog. rapid cyclers die soms per dag cykelen van euforie naar suïcidaal. We hadden er hier 1tje zoals je zult kunnen lezen en ik hoop niet dat jij zijn opvolgster bent. Maar vooralsnog denk ik van niet want dan was dat allang opgevallen. Een manie blijft niet onopgemerkt dus ik neem aan dat je dat nog nooit geweest bent. Depressief welliswaar wel maar dat is veel ordinairder aangezien AD algemeen ingang hebben gevonden en er geen taboe op rust. Eén keer de krant lezen is genoeg om ( een beetje ) depri te worden...
Ik heb trouwens ook een jaar of 6 in een BW gewoond, om diverse (praktische) redenen, en ik neem dan maar aan dat jij aan een serieuze vorm van autisme lijdt die dat ook vereist. Het zou goed zijn als je wat meer over jezelf vertelde zodat we je welgeinformeerd van dienst kunnen zijn. Want mocht je bipolair zijn staat je misschien nog heel wat te wachten. Bij mij heeft het geleid tot een RM ( die recent verlopen is) en dat gun ik niemand aangezien je je zelfbeschikkingsrecht word ontnomen ( dwangmedicatie) en als je niet oppast je zelfvertrouwen.
Dat is mij niet overkomen zoals je teruglezende zult kunnen constateren. Ik heb eerder een overdosis
zelfvertrouwen al dan niet gefundamenteerd. Comes with the territory...Maar we zullen in jouw geval wel zien wie er wint, de autist of de bipolair. Laat i.i.g. FF weten wanneer de diagnose officieel is want ik ben benieuwd of ik ongelijk heb (en dat hoop ik).
Ik beschouw bipolairiteit als een verrijking van mijn leven en ik ben blij dat ik levenslang heb (ongeneeselijk). Maar maak je niet te sappel. Als je bipolair bent ben je dat je leven lang al alleen heeft je afwijkende gedrag nu een naam. Je zal hoogstens wat depakine ( natriumvalproaat, een zout) ( géén lithium, dat is troep!) moeten gaan slikken. Dat is een stemmingsstabilisator die verder weinig kwaad kan. Heb jarenlang 2000mg p/d. geslikt. Ken mensen die dankzij lithium een niertransplantatie moesten ondergaan dus nogmaals: géén lithium! Zeg maar tegen de Dr. dat ie dood kan vallen mocht ie dat voorschrijven en dat ik dat gezegd heb ;) . Ben nu zelf binnen 6 mndn. medicijnvrij en gebruik dan alleen nog zog. zelfmedicatie (a.k.a. drugs, alles wat ik te pakken kan krijgen, behalve alcohol). Vnlk. speed en wiet, naast tabak, want een beetje psychiatrisch patiënt rookt....Doe jij trouwens aan zelfmedicatie of is dat niks voor jou? Ik voel me i.i.g. een stuk beter dan zonder. Dan is het passiviteit troef. Maar dat is de cisordinol die nu afgebouwd wordt, nog 2x 50ml, dan 3x 25 ml en dan ben ik ervan af. Hoe zit dat met jou? Ook aan de medicatie? En zo ja, hoe bevalt dat?
Maar nogmaals: maak je niet te sappel, wat mij betreft is bipolair de prettigste stoornis van allemaal. Maar hierbij spreek ik uiteraard alleen voor mezelf. Lang niet iedereen zal het met me eens zijn, hun goed recht. En hoe het voor jou uit zal pakken,,?,Geen idee. Maar hier zal je i.i.g. een luisterend, meedenkend oor vinden al is het wel akelig stil hier de laatste tijd. Geen nieuws is goed nieuws zullen we dus maar denken.
.En denk niet dat je teveel verteld, integendeel. Stort je hart maar uit.
En dan zal ik nu weer voor FF me smoel houden voor we aan deel 4 toe zijn. Niet vergeten: teruglezen. Tijd zat, tóch?
Groetjes en tot lezens..
Fred

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 23-08-2014 22:51:14 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:46:55 #92
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_143755906
vaudje
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_143760658
Goed, zit op de helft van het doorlezen.
Mij komt slaaponthouding me totaal niet bekend voor, ik slaap heel trouw elke nacht zo'n negen uur.
Wel hoop ik dat er spoedig iets aan mijn medicatie kan worden gedaan. Ik hoop medicatie te krijgen die mijn stemming remt, en het maakt mij niet uit of ik dan mat word, alles behalve die afschuwelijke nare dalen in mijn humeur.
Ik haat die buien, ik kan mijzelf dan niet meer onder controle houden en ben dan zo'n verschrikkelijk mens dat boos en verdrietig is en niemand meer vertrouwd. Meestal denk ik dan dat de begeleiding mij haat en dat iedereen over mij praat en mij haat.
Ik denk dan de naaste dingen en soms hoor ik ook rare dingen

Als ik hyper ben dan doe ik de gekste dingen, kamer verbouwen in mijn uppie ineens, dingen kopen, hard rennen en grapjes maken en ben ik echt ziekelijk vrolijk.
En dan is de moeheid er die altijd volgt.
Het gaat altijd zo: normaal voelen, vrolijk, hyper, depressief, enorm depressief en dan moeheid.
Keer op keer op keer.
Ik ben er zo zat van.
Twiddel
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2014 @ 06:06:59 #94
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_143763339
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 01:09 schreef summer2bird het volgende:
Goed, zit op de helft van het doorlezen.
Mij komt slaaponthouding me totaal niet bekend voor, ik slaap heel trouw elke nacht zo'n negen uur.
Wel hoop ik dat er spoedig iets aan mijn medicatie kan worden gedaan. Ik hoop medicatie te krijgen die mijn stemming remt, en het maakt mij niet uit of ik dan mat word, alles behalve die afschuwelijke nare dalen in mijn humeur.
Ik haat die buien, ik kan mijzelf dan niet meer onder controle houden en ben dan zo'n verschrikkelijk mens dat boos en verdrietig is en niemand meer vertrouwd. Meestal denk ik dan dat de begeleiding mij haat en dat iedereen over mij praat en mij haat.
Ik denk dan de naaste dingen en soms hoor ik ook rare dingen

Als ik hyper ben dan doe ik de gekste dingen, kamer verbouwen in mijn uppie ineens, dingen kopen, hard rennen en grapjes maken en ben ik echt ziekelijk vrolijk.
En dan is de moeheid er die altijd volgt.
Het gaat altijd zo: normaal voelen, vrolijk, hyper, depressief, enorm depressief en dan moeheid.
Keer op keer op keer.
Ik ben er zo zat van.
Ja, ja. Het valt allemaal niet mee. "Just because you're paranoid don't mean they're not after you" zal ik dan maar denken. Dat zijn serieuze klachten meis....Misschien moet je ook maar aan de cisordinol of een ander anti-psychoticum, Je hebt nu wel zo'n beetje de leeftijd voor je 1e manische episode ( zelf was ik 21) en voorkomen is beter dan 'genezen'. Hoewel manisch zijn wel helemaal 'da bomb' is imho. Ik had het niet willen missen...De piek is hoog maar helaas het dal diep. Hoewel ik alleen na mijn 1e manie een echt diepe depressie heb ervaren. De episodes daarna viel het in verhouding wel mee..Maar daarin is elke bipolair anders..Ik zit meestal aan de positieve kant en neig naar hypomanie. Kwestie van serieus rekening houden daarmee zodat het niet uit de klauwen loopt. En dat is de laatste 6jr. dan ook aan de orde. Geleerd met vallen en opstaan en ook voor jou ligt die weg voor je.
Vooral als ik doe aan slaapdeprivatie knapt mijn stemming enorm op. Zoals nu. Ben aan de speed en vanaf Vrij. och. 8u. wakker en ga op zijn vroegst Zo.nacht weer slapen. De speed heb ik er gisteren al doorheen gejaagd dus daar ligt dat niet aan. Het werkt bij mij langer dan normaal(=6 á 8u.) Ik voel me daar prima bij en heb geen bijwerkingen zoals een 'kater' of neerslachtigheid. Psychiatrische patiënten en drugs, 2 handen op 1 buik....
Moet alleen wat slaap inhalen en dat is geen probleem. Ik ben afgekeurd en heb de tijd aan mezelf. Kan ik weer lekker dromen. (Hoewel slapen eigenlijk is voor apen zeggen we op het speedforum altijd..)
Maar anyway, rot voor je dat je geen controle hebt tijdens die buien. Daar is toch vast wel één of andere cognitieve methode voor zou je haast denken. Of heb je alles al geprobeerd? En waarom is die diagnose zo laat aangezien dit al je hele leven speelt? Als er met die signalen eerder iets gedaan was zat je nu niet zo in de knoop. Want dat je liever "mat" bent van de meds zegt toch wel wat.
Ik ben het door de cisordinol jarenlang geweest en dat is een kwelling op zich. Vlak, monotoon, saai..Je verveelt je bijna letterlijk dood. Ik werd dan ook suïcidaal....
Je hebt je niet uitgelaten over zelfmedicatie maar misschien is het een aanvaardbare optie. Het stimuleert de geest en was voor mij de sleutel tot succes ( geen BW, RM of medicatie meer.)
Maar iedereen reageert anders op drugs dus ik heb makkelijk praten. Maar vergeet niet dat meds ook drugs zijn btw..Met bijwerkingen en contra-indicaties die weer een wereld van nieuwe problemen met zich mee kunnen brengen. Weet wat je slikt dus en waaraan je begint.
AD's b.v. zijn verslavend. Tranqualizers ook. Ik wens je voor de komende tijd dus veel wijsheid toe en een portie broodnodig geluk en veel sterkte. Hou ons op de hoogte van je vorderingen en tegenslagen zodat je in ieder geval je verhaal kwijt kunt zoals in een dagboek. Het is leerzaam, zowel voor jou als voor ons.
Ik ken i.i.g. geen bipolaire autisten en ieders ervaringen zijn mooi meegenomen. We moeten het hier tenslotte van elkaar hebben. Don't be a stranger. Daar zijn er al genoeg van...
Grtjes.
Fred.

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 24-08-2014 06:13:04 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_143781075
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 22:40 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Hoi, :W S2b en welkom. We kunnen wel wat vers bloed gebruiken hier....Ik raad je vriendelijk aan de voorafgaande posts te lezen vanaf deel 1 in gedeeltelijk antwoord op je vraag hoe wij er mee omgaan.
Niet dat je er echt wat aan hebt...Iedere bipolair is uniek net als elke autist ( en btw wij allemaal).
Een gebruiksaanwijzing hoef je dus niet te verwachten. Als die al van toepassing is want uit je symptomatiek maak ik i.i.g. niet op dat je bipolair zou zijn. Het doet mij meer aan borderline denken. Een bipolair heeft niet direct last van "buien" maar is manisch, hypomaan, depressief of 'normaal'/ 'stabiel',
Je hebt wel de zog. rapid cyclers die soms per dag cykelen van euforie naar suïcidaal. We hadden er hier 1tje zoals je zult kunnen lezen en ik hoop niet dat jij zijn opvolgster bent. Maar vooralsnog denk ik van niet want dan was dat allang opgevallen. Een manie blijft niet onopgemerkt dus ik neem aan dat je dat nog nooit geweest bent. Depressief welliswaar wel maar dat is veel ordinairder aangezien AD algemeen ingang hebben gevonden en er geen taboe op rust. Eén keer de krant lezen is genoeg om ( een beetje ) depri te worden...
Ik heb trouwens ook een jaar of 6 in een BW gewoond, om diverse (praktische) redenen, en ik neem dan maar aan dat jij aan een serieuze vorm van autisme lijdt die dat ook vereist. Het zou goed zijn als je wat meer over jezelf vertelde zodat we je welgeinformeerd van dienst kunnen zijn. Want mocht je bipolair zijn staat je misschien nog heel wat te wachten. Bij mij heeft het geleid tot een RM ( die recent verlopen is) en dat gun ik niemand aangezien je je zelfbeschikkingsrecht word ontnomen ( dwangmedicatie) en als je niet oppast je zelfvertrouwen.
Dat is mij niet overkomen zoals je teruglezende zult kunnen constateren. Ik heb eerder een overdosis
zelfvertrouwen al dan niet gefundamenteerd. Comes with the territory...Maar we zullen in jouw geval wel zien wie er wint, de autist of de bipolair. Laat i.i.g. FF weten wanneer de diagnose officieel is want ik ben benieuwd of ik ongelijk heb (en dat hoop ik).
Ik beschouw bipolairiteit als een verrijking van mijn leven en ik ben blij dat ik levenslang heb (ongeneeselijk). Maar maak je niet te sappel. Als je bipolair bent ben je dat je leven lang al alleen heeft je afwijkende gedrag nu een naam. Je zal hoogstens wat depakine ( natriumvalproaat, een zout) ( géén lithium, dat is troep!) moeten gaan slikken. Dat is een stemmingsstabilisator die verder weinig kwaad kan. Heb jarenlang 2000mg p/d. geslikt. Ken mensen die dankzij lithium een niertransplantatie moesten ondergaan dus nogmaals: géén lithium! Zeg maar tegen de Dr. dat ie dood kan vallen mocht ie dat voorschrijven en dat ik dat gezegd heb ;) . Ben nu zelf binnen 6 mndn. medicijnvrij en gebruik dan alleen nog zog. zelfmedicatie (a.k.a. drugs, alles wat ik te pakken kan krijgen, behalve alcohol). Vnlk. speed en wiet, naast tabak, want een beetje psychiatrisch patiënt rookt....Doe jij trouwens aan zelfmedicatie of is dat niks voor jou? Ik voel me i.i.g. een stuk beter dan zonder. Dan is het passiviteit troef. Maar dat is de cisordinol die nu afgebouwd wordt, nog 2x 50ml, dan 3x 25 ml en dan ben ik ervan af. Hoe zit dat met jou? Ook aan de medicatie? En zo ja, hoe bevalt dat?
Maar nogmaals: maak je niet te sappel, wat mij betreft is bipolair de prettigste stoornis van allemaal. Maar hierbij spreek ik uiteraard alleen voor mezelf. Lang niet iedereen zal het met me eens zijn, hun goed recht. En hoe het voor jou uit zal pakken,,?,Geen idee. Maar hier zal je i.i.g. een luisterend, meedenkend oor vinden al is het wel akelig stil hier de laatste tijd. Geen nieuws is goed nieuws zullen we dus maar denken.
.En denk niet dat je teveel verteld, integendeel. Stort je hart maar uit.
En dan zal ik nu weer voor FF me smoel houden voor we aan deel 4 toe zijn. Niet vergeten: teruglezen. Tijd zat, tóch?
Groetjes en tot lezens..
Fred
Ik ben tegen drugs, en mag ze hier ook niet gebruiken.
Dus zelfmedicatie ga ik niet doen. Bovendien heb ik goeie artsen, waar ik wel vertrouwen in heb :P
Ik slik wel behoorlijk wat medicatie, maar voel mij er niet gek onder.
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 06:06 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ja, ja. Het valt allemaal niet mee. "Just because you're paranoid don't mean they're not after you" zal ik dan maar denken. Dat zijn serieuze klachten meis....Misschien moet je ook maar aan de cisordinol of een ander anti-psychoticum, Je hebt nu wel zo'n beetje de leeftijd voor je 1e manische episode ( zelf was ik 21) en voorkomen is beter dan 'genezen'. Hoewel manisch zijn wel helemaal 'da bomb' is imho. Ik had het niet willen missen...De piek is hoog maar helaas het dal diep. Hoewel ik alleen na mijn 1e manie een echt diepe depressie heb ervaren. De episodes daarna viel het in verhouding wel mee..Maar daarin is elke bipolair anders..Ik zit meestal aan de positieve kant en neig naar hypomanie. Kwestie van serieus rekening houden daarmee zodat het niet uit de klauwen loopt. En dat is de laatste 6jr. dan ook aan de orde. Geleerd met vallen en opstaan en ook voor jou ligt die weg voor je.
Vooral als ik doe aan slaapdeprivatie knapt mijn stemming enorm op. Zoals nu. Ben aan de speed en vanaf Vrij. och. 8u. wakker en ga op zijn vroegst Zo.nacht weer slapen. De speed heb ik er gisteren al doorheen gejaagd dus daar ligt dat niet aan. Het werkt bij mij langer dan normaal(=6 á 8u.) Ik voel me daar prima bij en heb geen bijwerkingen zoals een 'kater' of neerslachtigheid. Psychiatrische patiënten en drugs, 2 handen op 1 buik....
Moet alleen wat slaap inhalen en dat is geen probleem. Ik ben afgekeurd en heb de tijd aan mezelf. Kan ik weer lekker dromen. (Hoewel slapen eigenlijk is voor apen zeggen we op het speedforum altijd..)
Maar anyway, rot voor je dat je geen controle hebt tijdens die buien. Daar is toch vast wel één of andere cognitieve methode voor zou je haast denken. Of heb je alles al geprobeerd? En waarom is die diagnose zo laat aangezien dit al je hele leven speelt? Als er met die signalen eerder iets gedaan was zat je nu niet zo in de knoop. Want dat je liever "mat" bent van de meds zegt toch wel wat.
Ik ben het door de cisordinol jarenlang geweest en dat is een kwelling op zich. Vlak, monotoon, saai..Je verveelt je bijna letterlijk dood. Ik werd dan ook suïcidaal....
Je hebt je niet uitgelaten over zelfmedicatie maar misschien is het een aanvaardbare optie. Het stimuleert de geest en was voor mij de sleutel tot succes ( geen BW, RM of medicatie meer.)
Maar iedereen reageert anders op drugs dus ik heb makkelijk praten. Maar vergeet niet dat meds ook drugs zijn btw..Met bijwerkingen en contra-indicaties die weer een wereld van nieuwe problemen met zich mee kunnen brengen. Weet wat je slikt dus en waaraan je begint.
AD's b.v. zijn verslavend. Tranqualizers ook. Ik wens je voor de komende tijd dus veel wijsheid toe en een portie broodnodig geluk en veel sterkte. Hou ons op de hoogte van je vorderingen en tegenslagen zodat je in ieder geval je verhaal kwijt kunt zoals in een dagboek. Het is leerzaam, zowel voor jou als voor ons.
Ik ken i.i.g. geen bipolaire autisten en ieders ervaringen zijn mooi meegenomen. We moeten het hier tenslotte van elkaar hebben. Don't be a stranger. Daar zijn er al genoeg van...
Grtjes.
Fred.
Nou, de diagnose komt zo laat omdat niemand er ooit naar gekeken heeft, mijn ouders wisten wel dat er iets was, maar de psychiater wilde geen diagnoses doen omdat hij dan labeltjes zou gaan plakken en daar was hij tegen, gelukkig heb ik nu een andere en die kijken er wel serieus naar.
Ook lijkt slaapdegradatie mij geen goed plan, ik wil geen buien uitlokken.
Twiddel
pi_143781283
Morgen hebben de arts, behandelaar en mijn begeleiders een gesprek over mij, aangezien ik voor het weekeind helemaal van God los was.
Twiddel
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2014 @ 18:50:33 #97
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_143782598
quote:
99s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:21 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik ben tegen drugs, en mag ze hier ook niet gebruiken.
Dus zelfmedicatie ga ik niet doen. Bovendien heb ik goeie artsen, waar ik wel vertrouwen in heb :P
Ik slik wel behoorlijk wat medicatie, maar voel mij er niet gek onder.

[..]

Nou, de diagnose komt zo laat omdat niemand er ooit naar gekeken heeft, mijn ouders wisten wel dat er iets was, maar de psychiater wilde geen diagnoses doen omdat hij dan labeltjes zou gaan plakken en daar was hij tegen, gelukkig heb ik nu een andere en die kijken er wel serieus naar.
Ook lijkt slaapdegradatie mij geen goed plan, ik wil geen buien uitlokken.
quote:
99s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:26 schreef summer2bird het volgende:
Morgen hebben de arts, behandelaar en mijn begeleiders een gesprek over mij, aangezien ik voor het weekeind helemaal van God los was.
Zal het kort houden deze keer. Zit al de hele dag en nacht te typen... Ik geef alleen aan wat voor mij werkt en doe aan de hand daarvan suggesties. Wat voor jou werkt zal de tijd leren. Goed dat er eindelijk schot in de zaak komt. Daar kan je nooit op achteruit gaan. Deprivatie is idd niet voor iedereen. En drugs ook niet. Veel succes dus en slaap lekker.
Ga zelf ook slapen. Zit al 3 dgn. achter de PC. Maar wat een faalhaas van een psychiater trouwens. Was waarschijnlijk erg bang de verkeerde diagnose te stellen. Stel je voor dat een somatische arts dat doet...Dan heb je als patiënt echt een probleem. Daar weet jij alles van...
Grtjes.
Fred.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_143838594
Ach, ik werd op mijn 18 de opgenomen, nooit een diagnose gehad( men dacht toen, als je jong volwassenen een diagnose geeft, gaan ze er misschien naar handelen.

Uiteindelijk op mijn 35 ste diagnose Manisch depressief gekregen. *O* Ik was niet gek!!!!!
Ik sluit me voor een groot deel bij Salam aan. Leer ermee omgaan op een voor jou zo een hanteerbaar mogelijk manier, en het is een verrijking van je leven. Want de depressies zijn hevig, maar de hypomanieen zijn de krenten in de pap! ( oke, mocht je doorschieten in een manie is dat weer wat minder. :') Zorg voor veel zelfkennis, waardoor je vroegtijdig signalen herkent en je kunt daar op inspelen. met medicatie, zelfmedicatie, rust of juist slaapdeprivatie. Dat is een zoektocht die jaren gaat duren, maar ik ben nu op mijn 44 ste zover dat ik mijzelf onder controle heb. Niet mijn ziekte, maar wel mijn omgang daar mee

O ja, en ga eens een tijd je menstruatiecyclus heel scherp in de gaten houden. bijna van dag tot dag. Nog weinig onderzocht bij bipolaire vrouwen, maar wel degelijk vaak van invloed.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_143838611
2 keer
en let er op dat je niet 2 keer op invoeren drukt, omdat je 10 andere dingen aan het doen bent :@ :')
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_143843517
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 09:34 schreef seasushi het volgende:
Ach, ik werd op mijn 18 de opgenomen, nooit een diagnose gehad( men dacht toen, als je jong volwassenen een diagnose geeft, gaan ze er misschien naar handelen.

Uiteindelijk op mijn 35 ste diagnose Manisch depressief gekregen. *O* Ik was niet gek!!!!!
Ik sluit me voor een groot deel bij Salam aan. Leer ermee omgaan op een voor jou zo een hanteerbaar mogelijk manier, en het is een verrijking van je leven. Want de depressies zijn hevig, maar de hypomanieen zijn de krenten in de pap! ( oke, mocht je doorschieten in een manie is dat weer wat minder. :') Zorg voor veel zelfkennis, waardoor je vroegtijdig signalen herkent en je kunt daar op inspelen. met medicatie, zelfmedicatie, rust of juist slaapdeprivatie. Dat is een zoektocht die jaren gaat duren, maar ik ben nu op mijn 44 ste zover dat ik mijzelf onder controle heb. Niet mijn ziekte, maar wel mijn omgang daar mee

O ja, en ga eens een tijd je menstruatiecyclus heel scherp in de gaten houden. bijna van dag tot dag. Nog weinig onderzocht bij bipolaire vrouwen, maar wel degelijk vaak van invloed.
Ik ben al zo'n 3 maand niet meer ongesteld geweest :@
Twiddel
pi_143938367
Vandagvond ging het heef sleckt met mij.
Was wenorm vrieditig en ook heel boos. Heb uitflursteatie zitten gooiren met dingen en heb helema nare dingen gedacht.
Nu heb ik 2 lorezepa, op en ik voel mij erg vleemd.
Vlglge nde week gewsprek over met psyc en aarts.
moet ook nog bloetprikken.
Nu ga ik spapen, aanezien rthe torpen niet oz litkt
Twiddel
pi_143943756
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:15 schreef summer2bird het volgende:
Vandagvond ging het heef sleckt met mij.
Was wenorm vrieditig en ook heel boos. Heb uitflursteatie zitten gooiren met dingen en heb helema nare dingen gedacht.
Nu heb ik 2 lorezepa, op en ik voel mij erg vleemd.
Vlglge nde week gewsprek over met psyc en aarts.
moet ook nog bloetprikken.
Nu ga ik spapen, aanezien rthe torpen niet oz litkt
je lijkt wel een blauwbilgorgel ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_143955138
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:41 schreef seasushi het volgende:

[..]

je lijkt wel een blauwbilgorgel ;)
:@ Ik had 2 lorazepam op, en was nogal van de kaart.
Twiddel
pi_143962357
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:32 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, ik ben nieuw hier :W
Ik heb al sinds jongs af aan enorme buien en mijn humeur wisselt van extremen.
Nu denkt de arts aan een bipolaire stoornis, de verpleging hier ook (woon beschermd ivm autisme)
Ik ben helemaal moe van mijn buien, vooral de enorm diepe dalen.
En de hypere, waarbij ik daarna kort erop weer mij enorm kut voel.
Dus ik vraag mij af hoe jullie met je stoornis omgaan.
Als onwetende dacht ik altijd dat de depressies en manieën minimaal een paar weken duurden. :?
ROBODEMONS..................|:(
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:48:37 #105
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_143962518
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:43 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Als onwetende dacht ik altijd dat de depressies en manieën minimaal een paar weken duurden. :?
Maar inmiddels ex-onwetende.... :Y Toch :? Rapid cycling heet dat.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_143962640
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:48 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Maar inmiddels ex-onwetende.... :Y Toch :? Rapid cycling heet dat.
Hoewel ik het zelf niet heb, heb ik er wel eens over gelezen dat het een cycle is van manisch naar depressie naar 'normaal'.
ROBODEMONS..................|:(
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:52:52 #107
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_143962647
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:53 schreef summer2bird het volgende:

[..]

:@ Ik had 2 lorazepam op, en was nogal van de kaart.
Heb ook ervaring met Lora maar dergelijke effecten heb ik nooit ondervonden. Men kreeg het 'standaard' in de kliniek. Had alleen last van mijn geheugen. Kon me niet herinneren wat ik de vorige week gedaan en gezegd had. Maar het kan dus erger.....Beter niet meer nemen dus?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:59:49 #108
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_143962860
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:52 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hoewel ik het zelf niet heb, heb ik er wel eens over gelezen dat het een cycle is van manisch naar depressie naar 'normaal'.
In die volgorde voltrekt het zich (meestal). Bipolairen zijn (ook) individuen. Ieder mens is een wereld op zich....Zelf niet zo'n last van een (echte) depressie, goddank. Hoogstens wat down maar dat kent 'iedereen' wel op z'n tijd. Beetje de zin er allemaal niet meer van inzien en zo...Gebeurt gauw tegenwoordig. Het zijn barre tijden.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_143964597
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:52 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Heb ook ervaring met Lora maar dergelijke effecten heb ik nooit ondervonden. Men kreeg het 'standaard' in de kliniek. Had alleen last van mijn geheugen. Kon me niet herinneren wat ik de vorige week gedaan en gezegd had. Maar het kan dus erger.....Beter niet meer nemen dus?
lijkt mij beter wel weer nemen. Het is het enige wat mij langdurig weer kalmeert.
Twiddel
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:46:48 #110
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_143967874
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:44 schreef summer2bird het volgende:

[..]

lijkt mij beter wel weer nemen. Het is het enige wat mij langdurig weer kalmeert.
"Het enige"? Dat lijkt mij toch sterk....Er zijn echt wel andere middelen. Zou btw een goed gesprek niet helpen? Of heeft men daar geen tijd voor?
Maar ja, suit yourself. Jij bent de specialist als het op jou aankomt. Ik benijd je i.i.g. niet...

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 29-08-2014 22:00:43 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_143971726
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:46 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

"Het enige"? Dat lijkt mij toch sterk....Er zijn echt wel andere middelen. Zou btw een goed gesprek niet helpen? Of heeft men daar geen tijd voor?
Maar ja, suit yourself. Jij bent de specialist als het op jou aankomt. Ik benijd je i.i.g. niet...
Als ik in zo'n staat ben valt er iig niet normaal met mij te praten.
Ik vind dit middel prima, en zo werkt bij iedereen wat anders.
Twiddel
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:06:09 #112
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_143972029
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:59 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Als ik in zo'n staat ben valt er iig niet normaal met mij te praten.
Ik vind dit middel prima, en zo werkt bij iedereen wat anders.
Ik had dan ook geen "normaal" gesprek voor ogen..
Zoals ik al zei: suit yourself. Voor straks welterusten en morgen gezond weer op. Zelf haal ik door want dat is mijn medicijn. To each his own..
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_144068057
Morgen gesprek met ouders, arts en psychiater. Ik hoop nu echt medicatie te krijgen voor mijn stemmingswisselingen.
Ze gaan ook mijn dieet bekijken omdat er ook kans is dat ik een eetstoornis heb.

Vandaag hele drukke dag gehad. Gisteren kon ik slecht slapen, hoorde ineens een raar geluid alsof iemand naast mij stond te mompelen en daarna heb ik maar een Lorazepam genomen :')
Eergisteren hoorde ik ook al zoiets. Schrik mij lam elke keer ;(
Ook niet handig dat ik daarvoor een eng verhaal had gelezen :')
Twiddel
  † In Memoriam † woensdag 3 september 2014 @ 22:14:34 #114
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_144152306
quote:
99s.gif Op maandag 1 september 2014 17:22 schreef summer2bird het volgende:
Morgen gesprek met ouders, arts en psychiater. Ik hoop nu echt medicatie te krijgen voor mijn stemmingswisselingen.
Ze gaan ook mijn dieet bekijken omdat er ook kans is dat ik een eetstoornis heb.

Vandaag hele drukke dag gehad. Gisteren kon ik slecht slapen, hoorde ineens een raar geluid alsof iemand naast mij stond te mompelen en daarna heb ik maar een Lorazepam genomen :')
Eergisteren hoorde ik ook al zoiets. Schrik mij lam elke keer ;(
Ook niet handig dat ik daarvoor een eng verhaal had gelezen :')
Ik wacht op de update. Is inmiddels woensdag dus je weet meer. Ben benieuwd..
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_144176749
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:14 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ik wacht op de update. Is inmiddels woensdag dus je weet meer. Ben benieuwd..
Goed.
Ik moet geduld hebben zeiden ze.
Zij weten ook niet precies waar ze mee te dealen hebben en omdat ik ook autisme heb maakt dat het er ook niet makkelijker op.
Twiddel
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2014 @ 19:02:11 #116
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_144176939
quote:
99s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:56 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Goed.
Ik moet geduld hebben zeiden ze.
Zij weten ook niet precies waar ze mee te dealen hebben en omdat ik ook autisme heb maakt dat het er ook niet makkelijker op.
Diagnoses schud ik uit mijn mouw shirtloos hemd nader dan de rok zal ingewikkeld zijn als autisje klein risico zij loop met feiten lopen te koop gratis test ik je nu je drinkt mijn bloed als jus en boerenjongens niet snap jij flapuit de feiten aan schavuitdokters die pleiten voor streng regime that will kill all ur dreams...Lora op? ^O^
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_144177021
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:02 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Diagnoses schud ik uit mijn mouw shirtloos hemd nader dan de rok zal ingewikkeld zijn als autisje klein risico zij loop met feiten lopen te koop gratis test ik je nu je drinkt mijn bloed als jus en boerenjongens niet snap jij flapuit de feiten aan schavuitdokters die pleiten voor streng regime that will kill all ur dreams...Lora op? ^O^
Whut? :')
Twiddel
pi_144177389
Maar goed, gister een enorm zware dag gehad, net als eersgister.
Ik heb zo'n moeite met mijzelf in bedwang houden en dan word ik zo'n verschrikkelijk naar mens.
Gisteren kon ik maar niet stoppen met huilen en ik raakte steeds meer in paniek.
Heb ook dingen gedaan waar ik mij nogal voor schaam nu :@
bah bah bah.
Twiddel
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2014 @ 04:58:03 #119
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_144192142
quote:
99s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:13 schreef summer2bird het volgende:
Maar goed, gister een enorm zware dag gehad, net als eersgister.
Ik heb zo'n moeite met mijzelf in bedwang houden en dan word ik zo'n verschrikkelijk naar mens.
Gisteren kon ik maar niet stoppen met huilen en ik raakte steeds meer in paniek.
Heb ook dingen gedaan waar ik mij nogal voor schaam nu :@
bah bah bah.
Probleem opgelost zolang ik mag jou in de tangtongscherpslang wurgend duren niet lang meer ik leer van jou wantis vrouw met lang touw binden vast spast present op een blaadje boom appel valt niet ver boom sta rechtop in wind alswil stopt alles stilte hoofd wens met lens groot in beeld verveelt niet meer lang nu begrepen hebt die gebitloze geval oud zeer nog pijnlijk lang verhaal past schoenzool slijtvastuitkomen blijf uit de kast oma kocht voor instoppen jou klein probleemgeval in mijn ogen speelbal. That is all got2 day say @you go bed sleep9mine need not lot12hr this week nice 2 be awake seperates real dumb en fake reality relative revoltiing round everybody lies wise cat purrs now gotta go priority changed back ears you get soon as you not forgetread and needed to be alonely for you.Misery loves company empty can rattles most of all streetwise it moves bouncing backforward to edge insanity.

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 05-09-2014 05:04:02 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_144194610
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 04:58 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Probleem opgelost zolang ik mag jou in de tangtongscherpslang wurgend duren niet lang meer ik leer van jou wantis vrouw met lang touw binden vast spast present op een blaadje boom appel valt niet ver boom sta rechtop in wind alswil stopt alles stilte hoofd wens met lens groot in beeld verveelt niet meer lang nu begrepen hebt die gebitloze geval oud zeer nog pijnlijk lang verhaal past schoenzool slijtvastuitkomen blijf uit de kast oma kocht voor instoppen jou klein probleemgeval in mijn ogen speelbal. That is all got2 day say @you go bed sleep9mine need not lot12hr this week nice 2 be awake seperates real dumb en fake reality relative revoltiing round everybody lies wise cat purrs now gotta go priority changed back ears you get soon as you not forgetread and needed to be alonely for you.Misery loves company empty can rattles most of all streetwise it moves bouncing backforward to edge insanity.
goed advies voor een 23 jarige autist met mogelijk bipolaire en andere diagnoses ;) :')

Misschien weer tijd voor een verkwikkend dutje @salmannassar? :*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2014 @ 10:27:54 #121
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_144195127
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:08 schreef seasushi het volgende:

[..]

goed advies voor een 23 jarige autist met mogelijk bipolaire en andere diagnoses ;) :')

Misschien weer tijd voor een verkwikkend dutje @salmannassar? :*
Schat wet dat wel zo snel is hel voorslak opdak kligt zoutin je spoor gevaarlijk is dat door afleiding gek met gestoterde bek gevaarlijk als vuur bij berlijnse mu7ur die valt nog altijd propaganda gezorgd ontnemen van Ossie toekomstgeboren te veel voor werk verhaal rest later komt wel veel plezier in de hel want geen rel schopper zijn daar wil want gekerm zo stil brandend vlees eindeloos God beetje boos maar veel bozer ik ben op die vent die niet ken neuken onbevlekte maagd toestemming niet gevraagd imperfectie is stront vrucht bemest cirkel rond op deze zevende dacht dat ikj vraag lust je soms worst met korstmos rollende steen heeft blijkbaar niet om mij iedereen lacht of kermt van de pijn want jij voelt je niets als slim bent als halve zool zei de gek met radioheadbek. End transmission now take a hit from your bow down now is waste of time i plenty have but you not agree what sleepy should be.thx a lot of roses i send U virtually better for earth will be spared again mercy me worry not.
Regards to daughter en dog happy family seems to be likely you think I en for later goodbye kiss on cheeks is some weeks all yiu get from God greek Zeus I am powerfulbeing modest when need for speed important for sure nevernot evereverschat ga d'r niet aan onderdoornooitnietgezien waar slaap voor goed is en dien niet ogen sluiten voor voelen euforenow why not bipolair al i got going for mebe what is to be faithfully watch out myself screw head of for place in shell energy supply endlessly.

[ Bericht 5% gewijzigd door Salmannassar op 05-09-2014 10:40:00 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_144195607
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:27 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Schat wet dat wel zo snel is hel voorslak opdak kligt zoutin je spoor gevaarlijk is dat door afleiding gek met gestoterde bek gevaarlijk als vuur bij berlijnse mu7ur die valt nog altijd propaganda gezorgd ontnemen van Ossie toekomstgeboren te veel voor werk verhaal rest later komt wel veel plezier in de hel want geen rel schopper zijn daar wil want gekerm zo stil brandend vlees eindeloos God beetje boos maar veel bozer ik ben op die vent die niet ken neuken onbevlekte maagd toestemming niet gevraagd imperfectie is stront vrucht bemest cirkel rond op deze zevende dacht dat ikj vraag lust je soms worst met korstmos rollende steen heeft blijkbaar niet om mij iedereen lacht of kermt van de pijn want jij voelt je niets als slim bent als halve zool zei de gek met radioheadbek. End transmission now take a hit from your bow down now is waste of time i plenty have but you not agree what sleepy should be.thx a lot of roses i send U virtually better for earth will be spared again mercy me worry not.
Regards to daughter en dog happy family seems to be likely you think I en for later goodbye kiss on cheeks is some weeks all yiu get from God greek Zeus I am powerfulbeing modest when need for speed important for sure nevernot evereverschat ga d'r niet aan onderdoornooitnietgezien waar slaap voor goed is en dien niet ogen sluiten voor voelen euforenow why not bipolair al i got going for mebe what is to be faithfully watch out myself screw head of for place in shell energy supply endlessly.
Het lukt me niet om het helemaal helder te krijgen, Maar liefs van deze min of meer happy family. FF wat eten jij en slapen. Het is nodig, nu.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_144234277
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:45 schreef seasushi het volgende:

[..]

Het lukt me niet om het helemaal helder te krijgen
Gek genoeg lukt mij dat ook niet _O-
  † In Memoriam † zaterdag 6 september 2014 @ 13:14:06 #124
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_144236296
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:58 schreef julian6 het volgende:

[..]

Gek genoeg lukt mij dat ook niet _O-
Sarrende sucker moet snel weer oprotten uit topics zoals deze geprezen ze er zijn maar domme pottenkijkers zijn tresspasing on sight will be shot dead penetrated by what he hated from the start to begin finishing you off like nobody never been seen before readyrapping equally goal not shaired by the sane.
En nu naar de normale wereld...Heb lekker geslapen Sushi. Ik begrijp dat je bezorgd was maar denk dat je nu wel gerustgesteld bent. Werd om 9u. wakker en was weer helemaal met beide benen op aarde. Het was een manifestatie om frustratie over mezelf zijn van me af te werpen verre van allen die vrezen dat te doen. Een vorm van geweld. Maar het moest FF, kon mijn eieren niet kwijt en wou ze niet zinloos weg laten teren voordat leren te communiceren vergeten word. Heb nu weer een half jointje gerookt dat ik nog over had van gisteren. Was niet in staat hem op te roken gisteren. Acht dagen wakker geweest...Is inderdaad niet gezond maar ik voel me er zo lekker bij dat ik toch verleid wordt het te doen. En heb het weer overleefd vagevuur van midnightoil burning wonderlamp wishes come true. Is volgens mij ook wel grappig om te lezen voor de ingewijden in de fascinatie voor psychose verkozen boven ander goeds. Het was maar tijdelijk effectbejag gedrag dat nu weer is als gewenst dus niets aan de hand. Ga nu FF naar de super. Alles is opgevreten. Ik eet wel met speed hoor. Alleen dat slapen is dan tijd verspild aan mijn wil manifesteren en refereren aan wat jij denkt over mij. Nou zeg maar gaat goed? Fred weer OK? Wil niet dat je je zorgen maakt en hoop dat jij dat nu niet meer doet. Zal proberen er je geen aanleiding meer toe te geven. Maar soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan.Ik ben ook maar een man. Volgende keer beter, nieuwe kaarten, nieuwe kansen.
Fijne dag nog en knuffel de hond voor me.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_149988031
salm nog steeds een ban?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_149988251
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:31 schreef seasushi het volgende:
salm nog steeds een ban?
Ik denk het. Vraag mij af wat hij uitgespookt had.
Twiddel
pi_150034804
ik heb geen idee of ik bipolair ben, maar heb wel steeds hele heftige stemmingen. alsof me emoties te sterk zijn herkent iemand dit?
pi_150038787
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:01 schreef shydragon het volgende:
ik heb geen idee of ik bipolair ben, maar heb wel steeds hele heftige stemmingen. alsof me emoties te sterk zijn herkent iemand dit?
Daar kunnen zomaar 10 labeltjes aanhangen. Van Bipolair tot borderline, adhd, suikerziekte, snel werkende schildklier, overspannen, te veel koffie
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_150042035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:08 schreef seasushi het volgende:

[..]

Daar kunnen zomaar 10 labeltjes aanhangen. Van Bipolair tot borderline, adhd, suikerziekte, snel werkende schildklier, overspannen, te veel koffie
Autisme, overspannen, zwanger, psychotisch...
Beter even een tripje naar de huisarts dus.
Twiddel
pi_150083209
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:08 schreef seasushi het volgende:

[..]

Daar kunnen zomaar 10 labeltjes aanhangen. Van Bipolair tot borderline, adhd, suikerziekte, snel werkende schildklier, overspannen, te veel koffie
okey lastig uitzoeken dus xd
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2015 @ 17:47:55 #131
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_150359550
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:31 schreef seasushi het volgende:
salm nog steeds een ban?
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:37 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik denk het. Vraag mij af wat hij uitgespookt had.
Hi.
Nee geen ban meer sinds 30-11-'14.
Ben aan de Abilify 15mg 1x dgs. En weer FF uitgeluld....Mag ook wel na al dat geratel.
Wel leuk om terug te lezen btw..En dat deed ik in wel meer topics (POHI) wat me via een omweg een ban opleverde en de aanleiding en de omweg....Dat is een verhaal apart.
Er was ook verdomd weinig activiteit in het topic zodat ik het een beetje verwaarloosde.
Maar goed, mijn nieuwe RM gaat er weer af, ik slik m'n pil en het leven gaat door.
Hoop dat voor jullie de stelling: 'Geen nieuws is goed nieuws' opgaat wat betreft jullie radiostilte. Voor mij dus niet. Ben weer opgenomen geweest via RM (11 dgn) en moet voorkomen voor belediging en bedreiging maar ben voor dat moment sterk verminderd toerekeningsvatbaar verklaard zodat het zeer waarschijnlijk een voorwaardelijke straf wordt.
Met mijn diabetes gaat het heel goed. Geen pillen en spuit meer.
Verder gaat het zijn gangetje. Dus hou ik het kort..
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_150455435
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:47 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

[..]

Hi.
Nee geen ban meer sinds 30-11-'14.
Ben aan de Abilify 15mg 1x dgs. En weer FF uitgeluld....Mag ook wel na al dat geratel.
Wel leuk om terug te lezen btw..En dat deed ik in wel meer topics (POHI) wat me via een omweg een ban opleverde en de aanleiding en de omweg....Dat is een verhaal apart.
Er was ook verdomd weinig activiteit in het topic zodat ik het een beetje verwaarloosde.
Maar goed, mijn nieuwe RM gaat er weer af, ik slik m'n pil en het leven gaat door.
Hoop dat voor jullie de stelling: 'Geen nieuws is goed nieuws' opgaat wat betreft jullie radiostilte. Voor mij dus niet. Ben weer opgenomen geweest via RM (11 dgn) en moet voorkomen voor belediging en bedreiging maar ben voor dat moment sterk verminderd toerekeningsvatbaar verklaard zodat het zeer waarschijnlijk een voorwaardelijke straf wordt.
Met mijn diabetes gaat het heel goed. Geen pillen en spuit meer.
Verder gaat het zijn gangetje. Dus hou ik het kort..
ik had al zo een vermoeden dat je lichtelijk op hol geslagen was. ;) ook ik had even een blik op je POHI geworpen..

Fijn dat je er weer bent..ben je ook nog blij? of lamgeslagen door de meds?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † donderdag 12 maart 2015 @ 10:29:38 #133
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_150558363
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:12 schreef seasushi het volgende:

[..]

ik had al zo een vermoeden dat je lichtelijk op hol geslagen was. ;) ook ik had even een blik op je POHI geworpen..

Fijn dat je er weer bent..ben je ook nog blij? of lamgeslagen door de meds?
Hi, Sushi/all
Lamgeslagen wil ik het niet noemen maar ik ben ook niet blij. Ben ongeïnspireerd en emotieloos en zit mezelf in de weg. Weet niet wat ik aan moet met al die vrije tijd en de dagen glijden voorbij. Op Woensdag doe ik een paar uur vrijwilligerswerk bij I-Connect en rommel daar wat met computers maar veel bevrediging vind ik daar niet in. Heb weinig fut en slaap zoveel mogelijk want in mijn dromen vermaak ik me tenminste nog een beetje.
Met de drugs doe ik het rustig aan, een paar joints in de week, maar meer zit er financieël dan ook niet in. "I can't get no satisfaction" en weet niet wat ik daaraan moet doen.
Aan de andere kant kan het nog een stuk beroerder dus echt beklagen wil ik mij hier nou ook weer niet. Komt tijd, komt raad zullen we (voorlopig) maar zeggen.

En dan die ban...Ze (FOK!) hadden mijn identiteit gekaapt, ook nog een kloon aangemaakt en begonnen mensen te beledigen en poogden tevens mij te imiteren om zodoende een ban te legitimeren omdat ze echt geen idee hadden wat ze met mijn schrijfsels aan moesten.
(Lees zelf maar: UVT / Speedtopic #30 mop mop gas erop) Maar dat beschouw ik als een verkapt compliment dus echt beledigd voel ik mij niet. Puur misbruik van macht is het wel dus in die zin vrij shocking. Ik had het niet achter ze gezocht maar zo zie je maar.....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_150666550
Wauw, ik zie nu pas dat er een reeks is voor manisch depressieve mensen :o
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_150951332
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:18 schreef Mathemaat het volgende:
Wauw, ik zie nu pas dat er een reeks is voor manisch depressieve mensen :o
stormloopreeks..
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_150951528
Overigens? iemand ervaring met topiramaat?

Ik ontplof zowat van mijn nu al jaren verder prima medicatie, maar wor dr wel moddervet van
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_150953864
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:10 schreef seasushi het volgende:
Overigens? iemand ervaring met topiramaat?

Ik ontplof zowat van mijn nu al jaren verder prima medicatie, maar wor dr wel moddervet van
Dat is ook het ironische van dit soort medicijnen. Je gebruikt het om problemen op te lossen, maar eigenlijk wisselt het ene probleem voor het andere.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_151062986
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:21 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dat is ook het ironische van dit soort medicijnen. Je gebruikt het om problemen op te lossen, maar eigenlijk wisselt het ene probleem voor het andere.
Als ik moet kiezen, ben ik toch liever te zwaar, dan manisch of depressief. Het "probleem"gaat nooit verholpen worden. maar mocht er een medicijn zijn wat én de pieken en dalen enigszins beheerst én ook nog gewicht beheerst ben ik vóór.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2015 @ 22:18:18 #139
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_154610153
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:30 schreef seasushi het volgende:

[..]

Als ik moet kiezen, ben ik toch liever te zwaar, dan manisch of depressief. Het "probleem"gaat nooit verholpen worden. maar mocht er een medicijn zijn wat én de pieken en dalen enigszins beheerst én ook nog gewicht beheerst ben ik vóór.
High everybody en V. in het bijzonder.....
Wat mij betreft is je wens verhoord...HET heet Abilify (3e generatie antipsychoticum.) Als depot heet het Matena en het bevalt mij heel erg goed. Eindellijk wel de lusten maar niet de lasten zoals een oorverdovende stilte in mijn hoofd en een buik vol van onbevredigd verlangen naar een manische episode. Het doet precies wat het doen moet. En dik word ik er ook niet van. Mijn riem zit op het laatste gaatje dus...Vraag ernaar bij je psych(;s). Voor mij is het XTC! Ik piek maar schiet niet doorrrrrr. Bovendien heb ik ca. 2 mnd. geleden de vrouw van mijn leven ontmoet...Ze heet Hannie Wulffelé (@FB) en is ook bipolair+ADHD (alle dagen hard drugs) en heeft een IQ van rond de 190. Zij begrijpt en waardeert mij zoals geen andere vrouw dat ooit gedaan heeft.....Ik spat nog uit elkaar van geluk op deze manier. Vanavond slaapt ze bij mij dus wij gaan een fijn feessie bouwen met zijn twee. Zelfs de GGZ, die het uit alle macht probeert, kan ons niet scheiden...We zijn als Magdenburger halve bollen..Nuff said 4 now. Coïturi te salutant! And remember: don't worry, be happy. Verder van het westers front geen nieuws (dus goed nieuws) Hoop dat het voor jullie even prettig, zo niet prettiger, is gestoord te zijn als het voor ons is.
Vr,Grtn.
Hannie en Alfred.
XXX
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_155578281
Hoi, ik kom me even melden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_159241513
Kick. Leven jullie nog?
Twiddel
  vrijdag 5 februari 2016 @ 22:20:32 #142
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_159689308
Misschien kan hier iemand mij hier helpen ?. Mijn vriend is zwaar bipolair zijn stemming is uiterlijk 3/4 week normaal en dan weer een week of 2 depressief en zo steeds maar door. Nou heeft hij in november Quatiapine gekregen om de stemming gelijk te krijgen maar hij zit nu op 800 mg wat bij anderen ook goed helpt volgens de psychiater maar bij hem helpt het tot nu toe nog niet. En zijn aandoening begint onze relatie nu behoorlijk op te breken aangezien hij in de slechte dagen alleen maar in bed ligt of wat spelletjes doet, gaat niet naar zijn werk of sporten en ontspanning zoeken evenmin. 20 Februari weer naar de psychiater daar zullen we het wel aankaarten dat dit medicijn tot nu toe niet werkt er moet toch iets zijn wat werkt ? leuke dingen doen is er ook al niet meer bij
omdat hij overal vreselijk tegenop ziet.
Beetje een bagger situatie dus en ik persoonlijk leef uit naar de 20ste
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_159705700
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:20 schreef StampertjeX het volgende:
Misschien kan hier iemand mij hier helpen ?. Mijn vriend is zwaar bipolair zijn stemming is uiterlijk 3/4 week normaal en dan weer een week of 2 depressief en zo steeds maar door. Nou heeft hij in november Quatiapine gekregen om de stemming gelijk te krijgen maar hij zit nu op 800 mg wat bij anderen ook goed helpt volgens de psychiater maar bij hem helpt het tot nu toe nog niet. En zijn aandoening begint onze relatie nu behoorlijk op te breken aangezien hij in de slechte dagen alleen maar in bed ligt of wat spelletjes doet, gaat niet naar zijn werk of sporten en ontspanning zoeken evenmin. 20 Februari weer naar de psychiater daar zullen we het wel aankaarten dat dit medicijn tot nu toe niet werkt er moet toch iets zijn wat werkt ? leuke dingen doen is er ook al niet meer bij
omdat hij overal vreselijk tegenop ziet.
Beetje een bagger situatie dus en ik persoonlijk leef uit naar de 20ste
Damm dat is kut. Maar gelukkig zijn er meerdere medicijnen tegen bipolaire depressie dan quetiapine, zoals valproïnezuur, carbamazepine en lamotrigine.

Heeft hij geen lithium of een antidepressivum geprobeerd?

En tjah, dat is de gewone realiteit van bipolaire stoornis. Probeer je wel door te gaan met je eigen leven?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_165753843
Twiddel
pi_167240207
Hoi, ik wil graag kennis maken.

Ben nu sinds 2 jaar gediagnosticeerd met Bipolaire Stoornis 1.
En heb nog altijd veel last van episodes. Inmiddels geen depressieve episodes meer, maar wel vaak nog manisch.

Ik ben begonnen met Lithium maar omdat mijn lichaam (nieren) hier niet goed op reageerde ben ik toen overgestapt op Depakine. Ik was toen niet medicatietrouw en daarom had dit weinig effect. Waarna ik daarna over ben gegaan op Xeplion (depot medicatie injectie 1x per 4 weken).

Er lijkt wel verbetering in te zitten wat betreft depressieve episodes. Alleen kan ik mijn manie niet onder controle krijgen.
Ik heb ongeveer 1x per 2,5 maand last van manie en krijg dan extra medicatie.

Ik woon op dit moment in een GGZ-instelling; iets specifieker: Beschermd wonen.

Ben vaak opgenomen geweest op gesloten afdelingen en helaas ook al een aantal keren kennis mogen maken met de separeer.

Ik hoop hier ervaringen te kunnen wisselen, en steun te vinden bij lotgenoten.

Groet,
Droebel
pi_175015118
hallo allemaal,

ik kwam eigenlijk eens lezen over de bippolaire stoornis... het vermoeden is dat mijn man dit heeft... zo depressief als nu heb ik hem nog niet eerder meegemaakt, soms is het 1 of 2 dagen beter maar daarna weer prut... trekt zich terug, wil niks en kan niks hebben...
Samen hebben we 2 kinderen en die lijden er ook onder, zit hier met medicijnen verbetering in of is dit het... onze relatie stelt niks meer voor maar ergens koester ik nog hoop dat het beter wordt... al dan niet met medicijnen...

ervaringen?
S. 2014
J. 2016
pi_175015702
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 11:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
hallo allemaal,

ik kwam eigenlijk eens lezen over de bippolaire stoornis... het vermoeden is dat mijn man dit heeft... zo depressief als nu heb ik hem nog niet eerder meegemaakt, soms is het 1 of 2 dagen beter maar daarna weer prut... trekt zich terug, wil niks en kan niks hebben...
Samen hebben we 2 kinderen en die lijden er ook onder, zit hier met medicijnen verbetering in of is dit het... onze relatie stelt niks meer voor maar ergens koester ik nog hoop dat het beter wordt... al dan niet met medicijnen...

ervaringen?
Op dit moment maak je nogal een verdenking. Spreek je zorgen uit naar je man en sleep hem mee naar de huisarts.
pi_175017089
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:25 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Op dit moment maak je nogal een verdenking. Spreek je zorgen uit naar je man en sleep hem mee naar de huisarts.
die verdenking maak ik niet dat doet de psychiater. ;)
S. 2014
J. 2016
  zondag 12 november 2017 @ 17:26:26 #149
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175023523
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 13:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

die verdenking maak ik niet dat doet de psychiater. ;)
Natuurlijk kan het goedkomen. Praat er wel samen over en kom niet met verwijten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_175025885
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 17:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Natuurlijk kan het goedkomen. Praat er wel samen over en kom niet met verwijten.
pfff anders nog iets... ik snap echt dat hij nu ziek is maar er is zoveel geneurd het afgelopen jaar dat verwijten snel vliegen
S. 2014
J. 2016
  zondag 12 november 2017 @ 19:37:25 #151
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175027166
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 18:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

pfff anders nog iets... ik snap echt dat hij nu ziek is maar er is zoveel geneurd het afgelopen jaar dat verwijten snel vliegen
Zou je iemand met een nierziekte ook verwijten dat hij ziek is? Of zelfs met dementie?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')