Die virussen en parasieten zijn zeker een probleem, dus er is een markt voor producten. We weten alleen niet precies welke rol ze spelen in CCD en de bijensterfte (en of uberhaupt).quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dit geeft geen antwoord op mijn vragen.
[..]
Dit wel.
Maar richten op een virus dat mogelijk een rol speelt bij bijensterfte. Tja, dat is nou juist een van de problemen: niemand weet hoe het komt, dus vanwaar dan al zo ingewikkeld en duur doen?
En verder heb je inderdaad het probleem om het RNA in die beesten te krijgen. Een voor een inspuiten?
Ach, ik ben niet iemand die alleen maar in zwart en wit kan denken - dat Monsanto foute dingen heeft gedaan weet ik, maar dat betekent niet dat alles wat ze doen altijd fout is.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit topic Monsanto, GMO en andere troep heet? Genoeg bewijs voor de praktijken van dit bedrijf. Dat jij dat nog steeds blijft ontkennen zegt veel over jou. Troll misschien?
Je kan veel van mij zeggen maar dat ik dingen geloof omdat anderen ze ook geloven hoort daar niet bij. Ik heb meestal een nogal afwijkende mening van de massa. 5 jaar geleden had ik al eenzelfde soort mening over Monsanto omdat toen al veel van die praktijken bekend waren maar toen waren ze nog lang niet zo bekend als nu dus toen was mijn mening nog veel afwijkender van de massa.quote:Op donderdag 20 maart 2014 02:09 schreef kets70 het volgende:
[..]
Ach, ik ben niet iemand die alleen maar in zwart en wit kan denken - dat Monsanto foute dingen heeft gedaan weet ik, maar dat betekent niet dat alles wat ze doen altijd fout is.
Ik ben ook niet iemand die makkelijk wat propaganda-sites gelooft omdat ze hoog op Google terechtkomen.
Verder ben ik ben niet iemand die dingen gelooft omdat andere mensen ze ook geloven - ik denk voor mezelf.
Dat kan ik van jou niet zeggen Japie.
En soms zijn het simplificaties. Je kan ook zo'n soort plaatje maken met mest en organische landbouw, en wat zegt dat dan? Moet je maar niks meer eten?quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:06 schreef popolon het volgende:
Soms zegt een plaatje meer dan een lap tekst.
[ afbeelding ]
Mest en organische landbouw of gif bedoeld om leven te vernietigen......Klein verschilletje.......quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:16 schreef kets70 het volgende:
[..]
En soms zijn het simplificaties. Je kan ook zo'n soort plaatje maken met mest en organische landbouw, en wat zegt dat dan? Moet je maar niks meer eten?
Inderdaad een verschil. Er zijn namelijk veel meer mensen doodgegaan door organische landbouw (vb.: E. coli uitbraak in Duitsland) dan door GMOs (dat zijn er namelijk precies 0).quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mest en organische landbouw of gif bedoeld om leven te vernietigen......Klein verschilletje.......
Het is nog niet algemeen bekend hoeveel schade GMO's kunnen aanrichten. Dus dat kan je niet vergelijken. Er zijn genoeg studies die aantonen dat GMO's door het lichaam als onvriendelijk beschouwd worden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:36 schreef kets70 het volgende:
[..]
Inderdaad een verschil. Er zijn namelijk veel meer mensen doodgegaan door organische landbouw (vb.: E. coli uitbraak in Duitsland) dan door GMOs (dat zijn er namelijk precies 0).
Om maar niet te praten over de mensen die door GMOs gered kunnen worden, maar het gebeurt niet vanwege ... vanwege wat eigenlijk? Fear-mongering.
http://blogs.scientificam(...)itamain-a-deficiency
Ja, na 20 jaar grootschalig gebruik weten we dat nog steeds niet. Dus kiezen we maar voor producten die aantoonbaar wel schade kunnen aanrichten. Lijkt me logisch!quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is nog niet algemeen bekend hoeveel schade GMO's kunnen aanrichten. Dus dat kan je niet vergelijken.
Bullshitquote:Er zijn genoeg studies die aantonen dat GMO's door het lichaam als onvriendelijk beschouwd worden.
Niks te maken met Vitamine A deficiency. Caroteen wordt namelijk in de planten aangemaakt.quote:Verder is het zo, misschien nog wel belangrijker dat door de huidige landbouw de grond zo verneukt is dat er bijna geen mineralen en vitamines in ons eten zit aangezien de grond meer dood dan levend is.
Bullshit, met uitzondering van het zelf kweken.quote:Vandaar ook dat biologische landbouw of nog beter zelf kweken stukken gezonder is dan huidige landbouw en al helemaal dan die GMO troep.
Monsanto is fout omdat het een dwingend monopolie heeft, niet omdat het gentech maakt. De irrationele angsten van Japie vervuilen de discussie nogal. Voedselproductie-efficientie is een groot goed en gentech helpt daar prima bij.quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is nog niet algemeen bekend hoeveel schade GMO's kunnen aanrichten. Dus dat kan je niet vergelijken. Er zijn genoeg studies die aantonen dat GMO's door het lichaam als onvriendelijk beschouwd worden.
Verder is het zo, misschien nog wel belangrijker dat door de huidige landbouw de grond zo verneukt is dat er bijna geen mineralen en vitamines in ons eten zit aangezien de grond meer dood dan levend is. Vandaar ook dat biologische landbouw of nog beter zelf kweken stukken gezonder is dan huidige landbouw en al helemaal dan die GMO troep.
Goeie argumenten. Bullshit, bullshit.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:09 schreef kets70 het volgende:
[..]
Ja, na 20 jaar grootschalig gebruik weten we dat nog steeds niet. Dus kiezen we maar voor producten die aantoonbaar wel schade kunnen aanrichten. Lijkt me logisch!
[..]
Bullshit
[..]
Niks te maken met Vitamine A deficiency. Caroteen wordt namelijk in de planten aangemaakt.
[..]
Bullshit, met uitzondering van het zelf kweken.
Zie bovenstaand artikel ook voor jou. De arrogantie van matadorretje vervuilt juist vaak de discussies.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Monsanto is fout omdat het een dwingend monopolie heeft, niet omdat het gentech maakt. De irrationele angsten van Japie vervuilen de discussie nogal. Voedselproductie-efficientie is een groot goed en gentech helpt daar prima bij.
Lekker "biologisch" leven. Leuk als je dat wil, maar daar is de wereld iets te vol voor geworden...
En ik heb al vaak genoeg onderzoeken gepost die die conclusie ontkrachten. Ik blijf niet bezig.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat betreft de onderzoeken die aantonen dat GMO's niet goed voor ons lichaam zijn, die zijn al vaak genoeg gespost.
Bitch please,,,,quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Goeie argumenten. Bullshit, bullshit.
Lees dit artikel maar eens door wat betreft de acteruitgang van de voedingswaarde van ons groente en fruit. Wat betreft de onderzoeken die aantonen dat GMO's niet goed voor ons lichaam zijn, die zijn al vaak genoeg gespost.
http://musclemotion.nl/PDF/052-055%20Voedingswaarde.pdf
Kijk daar heb je dat arrogante toontje weer. Heb je de laatste tijd nog wat mannen die naar je vriendin keken naar de grond geslagen matador?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bitch please,,,,
"Bron: 1985 / 1996 / 2002 Farmaceutisch bedrijf Geigy, Levensmiddelenlaboratorium Karlsruhe /
Sanatorium Oberta"![]()
![]()
En Japie volgt die 3 zonder kritiek. Want gentech is slecht, want hij zegt het.
Gentech is de toekomst, zeker als we nog meer monden met nog meer voedsel moeten gaan voeden. Prima dat jij alleen op "biologische" wortels (alle wortels zijn biologisch, behalve vierkants) knaagt, maar daar word je niet groot en sterk van.
De wetenschap dat jij haar toch niet zal krijgen, geeft me genoeg voldoening. Geweld is voor domme bangeriken, hoe je mij dat aanwrijft is me een raadsel.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kijk daar heb je dat arrogante toontje weer. Heb je de laatste tijd nog wat mannen die naar je vriendin keken naar de grond geslagen matador?
Eigen schuld, moet je maar niet met lame bronnen komen. Geef mij 10 onafhankelijke wetenschappelijke artikelen die allemaal op basis van controleerbare grondige testresultaten stellen dat gentech schadelijk is voor de mens.quote:Bronnen afkraken tja...Dat is wel ongeveer het meest lame wat je kunt doen in discussies.
Is dit een dreigement??quote:Verder denk ik dat ik in het vervolg me maar niet meer in een discussie met jou meng aangezien het een enorme tijdverspilling is.
Matador, ik heb geen band met Monsanto, en of ze nou goed of fout zijn maakt me niet zo uit. Maar ik word een beetje ziek van die Japies die werkelijk alles wat Monsanto doet uit het verband rukken, demoniseren, en dan terug slingeren richting GMOs (of glyphosate). D'r komt zoveel onzin uit die hoek, hun mening interesseert me niet meer. Maar jij behoort niet tot die groep, dus jouw mening interesseert me wel. Waarom zeg je dat Monsanto fout is?quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Monsanto is fout omdat het een dwingend monopolie heeft...
Mijn informatie over Monsanto komt slechts uit secundaire bronnen uiteraard. Maar daarin kan je wel zien hoe zo'n bedrijf te werk gaat. Bekend met de bedrijfsvoering van een van de grootste bedrijven ter wereld en een protesterende man (met 5 man publiek) naast mijn klant vandaag, weet ik wel dat het er vuil aan toe kan gaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 01:45 schreef kets70 het volgende:
[..]
Matador, ik heb geen band met Monsanto, en of ze nou goed of fout zijn maakt me niet zo uit. Maar ik word een beetje ziek van die Japies die werkelijk alles wat Monsanto doet uit het verband rukken, demoniseren, en dan terug slingeren richting GMOs (of glyphosate). D'r komt zoveel onzin uit die hoek, hun mening interesseert me niet meer. Maar jij behoort niet tot die groep, dus jouw mening interesseert me wel. Waarom zeg je dat Monsanto fout is?
Monsanto heeft 23% van de proprietary seed market, dat is zeker niet dwingend. Maar dat kan per gewas verschillen. Waar zie je dat Monsanto misbruik maakt van een monopolie? Hoe uit zich dat?
Ik heb verstand van Moleculaire Biologie, Chemie, maar niet echt hoe de landbouwmarkt werkt, en patenten vind ik ook wat schimmig (en ik heb er zefs een geschreven). Dus daar valt voor mij iets te leren.
quote:The radio commercial claimed that GM crops “enable us to produce more food sustainably whilst using fewer resources; provide a healthier environment by saving on pesticides; decrease greenhouse gas emissions and increase crop yields substantially.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |