abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135034356
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja dat bedoel ik dus. Je hebt al een bepaalde mening over Monsanto en bent niet van plan die te veranderen. Je bent gewoon een schaapje wat niet wakker wil worden en wilt zien wat er gebeurd in de boze buitenwereld. Jammer, maar dat geldt wel voor meer mensen.

http://weknowmemes.com/wp(...)working-together.jpg
Jij loopt gewoon klakkeloos achter die docu aan, zonder enige aandacht aan mijn tegenargumenten te schenken. En ik ben dus het schaapje?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:14:05 #82
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_135044498
Cheerios drops genetically modified ingredients

Da's een grote naam. Nummer 1 in de US als het om cereal gaat. Top.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_135056340
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:49 schreef kets70 het volgende:

[..]

Gezien, tijdje geleden, dus uit mijn geheugen. Het Mexico gedeelte vond ik heel slecht - zonder enig bewijs suggereren dat GMOs zorgden voor vervormde mais, dat sloeg helemaal nergens op. Ja ik weet dat ze ook het transgen vonden in mais - maar dat betekent an sich niets. Je hebt dat liever niet, maar het is verder niet zo verwonderlijk dat het gebeurt, en zonder verdere kwantificatie kan je echt weinig zeggen over wat het betekent.
Ik ken de documentaire niet, maar stel even vast dat het transgen gevonden werd in mais. En ik neem aan in mais die niet gemanipuleerd was, anders zou het geen nieuws zijn.
Of dat kwalijk is, is de volgende vraag. Maar onbedoelde verspreiding van gemanipuleerde genen kan dus vastgesteld worden.
quote:
Verder ging het ook over zelfmoord in India, zie beneden,

En Percy Schmeicer-achtige verhalen over boeren die door Monsanto aangeklaagd werden. Niemand heeft ooit zo'n verhaal waar kunnen maken voor de rechtbank, ook niet de organische lobby die Monsanto aanklaagde. Die rechtszaak is er daarom ook uitgegooid - er was geen enkele aanwijzing dat het een probleem was. Als Monsanto wel boeren aanklaagt die zonder hun schuld een verontreiniging met GMO genen in hun gewassen hebben, vind ik ze (Monsanto) fout bezig.

Ik heb vast nog wat gemist, maar ik was niet onder de indruk van die documentaire - ik vond het een propaganda stuk. Ik kan niet alle onderdelen beoordelen, maar sommige wel - en als ze daar de plank nogal missslaan, dan geloof ik de rest ook niet zo.

[..]

Niet juist. De stijging in zelfmoorden startte al voordat GMOs geintroduceerd waren, en stabiliseerde toen de BT cotton er kwam.

http://news.nationalpost.(...)-of-farmer-suicides/

[..]

Zeker fout. maar zijn ze de enige of erger dan de anderen? Het is wel behoorlijk lang gelden ook. Ik kan nog wel een paar recentere noemen - PGE, Dow, Roche. Allemaal fout - maar waarom staat Monsanto dan altijd op nummer 1 op de evil-list?
Tja. Waarom is Shell altijd de lul en niet BP? Dat ze niet de enige of eerste of laatste zijn, doet aan de kwalijkheid niks af. Als ik jou vermoord ben ik niet de enige, eerste of laatste moordenaar, maar ik verdien wel straf.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135121743
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 03:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ken de documentaire niet, maar stel even vast dat het transgen gevonden werd in mais. En ik neem aan in mais die niet gemanipuleerd was, anders zou het geen nieuws zijn.
Of dat kwalijk is, is de volgende vraag. Maar onbedoelde verspreiding van gemanipuleerde genen kan dus vastgesteld worden.

Ik had geen problemen met dat onderdeel, maar wel met de suggestie dat dat vervormingen op zou leveren. Dat was nogal zwak.
pi_135122026
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 03:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

Tja. Waarom is Shell altijd de lul en niet BP? Dat ze niet de enige of eerste of laatste zijn, doet aan de kwalijkheid niks af. Als ik jou vermoord ben ik niet de enige, eerste of laatste moordenaar, maar ik verdien wel straf.
Nou als je de een de doodstraf geeft en de ander komt er met een waarschuwing vanaf, heb je wel een probleem.
pi_135122046
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:29 schreef kets70 het volgende:

[..]

Ik had geen problemen met dat onderdeel, maar wel met de suggestie dat dat vervormingen op zou leveren. Dat was nogal zwak.
Oh, daar had ik niet eens op gelet. Ik denk dat we het er redelijk over eens zijn, dat je aan geëxalteerde claims niks hebt in een serieuze discussie. Ik probeer ze er meestal uit te filteren en dan te negeren.
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:33 schreef kets70 het volgende:

[..]

Nou als je de een de doodstraf geeft en de ander komt er met een waarschuwing vanaf, heb je wel een probleem.
Zowel de dader als het slachtoffer hebben dan een probleem. De eerste moet het verschil voor zichzelf rechtbreien en het grootste slachtoffer heeft zwaar pech.
Nou ja: naast voorbeeldhelden zijn er blijkbaar ook voorbeeldschurken nodig. Heeft niet mijn voorkeur, maar ik constateer dat het wel heel erg vaak gebeurt.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135235993
Hoi, ik ben bezig met een pws en mijn onderwerp is daarbij Monsanto! Ik zou het erg waarderen als jullie deze enquete zouden invullen! Bij voorbaat dank! :) https://www.enquetesmaken.com/s/27ff399
pi_135255182
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:04 schreef pwsmonsanto het volgende:
Hoi, ik ben bezig met een pws en mijn onderwerp is daarbij Monsanto! Ik zou het erg waarderen als jullie deze enquete zouden invullen! Bij voorbaat dank! :) https://www.enquetesmaken.com/s/27ff399
Wat is een pws, wat is het doel, waarom zou ik helpen?

Ik heb trouwens een bankrekening, ik zou het erg waarderen als je daarop 1000 euro stort.
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:22:40 #89
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_135257435
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:42 schreef kets70 het volgende:

[..]

Wat is een pws, wat is het doel, waarom zou ik helpen?

Ik heb trouwens een bankrekening, ik zou het erg waarderen als je daarop 1000 euro stort.
Wat een hulpvaardig persoon ben jij! Goed bezig! 8)7
Feyenoord!
pi_135261798
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:04 schreef pwsmonsanto het volgende:
Wat is een pws? Wat wil je er verder mee? Waarom zou ik een enquête invullen waar ik verder niks over weet? Hoe weet ik dat je niet van de NSA bent?
En trouwens: heeft FOK! geen regels aangaande het houden van enquêtes?

Overigens heb ik, behalve uit oefenen, geen spelfouten gevonden in de enquête. Hulde! En reden om hem in te vullen.

Nou ja, dat liep dus snel vast. Al bij de vraag of ik genetische manipulatie ethisch verantwoord vind. Tja, dat hangt er nogal vanaf. Maar dat antwoord bestaat niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kees22 op 09-01-2014 02:23:57 ]
pi_135385426
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:22 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat een hulpvaardig persoon ben jij! Goed bezig! 8)7
Ik ben over het algemeen behoorlijk hulpvaardig, maar dan moet ik wel het doel weten. Ik heb geen zin hulp te bieden aan doel wat ik verkeerd vindt.

Bovendien vind ik, dat als je om hulp vraagt, je best wel meer kan doen dan een paar loze zinnetjes typen. Je moet zelf ook een beetje je best doen!
  maandag 20 januari 2014 @ 17:24:39 #92
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_135725366
quote:
Website of Monsanto Korea Hacked and Defaced by Anonymous

Anonymous hackers continue the campaign called Operation Green Rights. Their latest target is the South Korean website of Monsanto (monsantokorea.com), the US-based chemical and agricultural biotechnology corporation.

The hackers have defaced a page from the “news releases” section of the website. In addition to defacing the website, the hacktivists have also leaked some database information.

At the time of writing, visitors of monsantokorea.com are redirected to Monsanto’s main website, Monsanto.com.

The hacktivists behind Operation Green Rights have been targeting Monsanto for quite some time. Over the weekend, they announced launching distributed denial-of-service (DDOS) attacks against a number of websites belonging to Monsanto and other GMO companies.

It's worth noting that this is the second time they hack the Monsanto Korea website.

“Monsanto: Anonymous thinks you're responsible, in front of mankind, for genocide, environmental disaster and mass contamination,” the hackers noted in a statement.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 27 januari 2014 @ 17:49:29 #93
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_136014260
quote:
quote:
A growing number of farmers are abandoning genetically modified seeds, but it’s not because they are ideologically opposed to the industry.

Simply put, they say non-GMO crops are more productive and profitable.

Modern Farmer magazine discovered that there is a movement among farmers abandoning genetically modified organisms (GMO) because of simple economics.

“We get the same or better yields, and we save money up front,” crop consultant and farmer Aaron Bloom said of non-GMO seeds. Bloom has been experimenting with non-GMO seeds for five years and he has discovered that non-GMO is more profitable.
quote:
Five years ago the [GMO seeds] worked, said farmer Christ Huegerich, who along with his father planted GMO seeds. I didnt have corn rootworm because of the Bt gene, and I used less pesticide. Now, the worms are adjusting, and the weeds are resistant. Mother Nature adapts.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_136065757
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

quote:
Website of Monsanto Korea Hacked and Defaced by Anonymous

Anonymous hackers continue the campaign called Operation Green Rights. Their latest target is the South Korean website of Monsanto (monsantokorea.com), the US-based chemical and agricultural biotechnology corporation.

The hackers have defaced a page from the “news releases” section of the website. In addition to defacing the website, the hacktivists have also leaked some database information.

At the time of writing, visitors of monsantokorea.com are redirected to Monsanto’s main website, Monsanto.com.

The hacktivists behind Operation Green Rights have been targeting Monsanto for quite some time. Over the weekend, they announced launching distributed denial-of-service (DDOS) attacks against a number of websites belonging to Monsanto and other GMO companies.

It's worth noting that this is the second time they hack the Monsanto Korea website.

“Monsanto: Anonymous thinks you're responsible, in front of mankind, for genocide, environmental disaster and mass contamination,” the hackers noted in a statement.

Als ik het zo lees zijn ze bij Operation Green Rights nogal tegen GMOs. Nou moeten ze nog even Greenpeace hacken. Die hebben tenminste echt bloed aan hun vingers, als het om GMOs gaat (zie Golden Rice).
pi_136081139
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:59 schreef kets70 het volgende:

[..]

Als ik het zo lees zijn ze bij Operation Green Rights nogal tegen GMOs. Nou moeten ze nog even Greenpeace hacken. Die hebben tenminste echt bloed aan hun vingers, als het om GMOs gaat (zie Golden Rice).
Ik las iets over kosten om een acre corn te telen. Mits correct berekend, lijkt me dat voor een boer op korte termijn doorslaggevend. Uiteraard naast de opbrengst.
Wat betreft de voordelen heb ik zelf nog niet veel anders gehoord dan de golden rice. En daar valt wel wat voor te zeggen.
Maar dan hebben we het wel over een heel andere categorie dan gewassen die tegen ziekten, plagen of bestrijdingsmiddelen bestand zijn. Vooral bestand zijn tegen bestrijdingsmiddelen is vreemd, natuurlijk.
pi_136081611
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 01:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik las iets over kosten om een acre corn te telen. Mits correct berekend, lijkt me dat voor een boer op korte termijn doorslaggevend. Uiteraard naast de opbrengst.
Wat betreft de voordelen heb ik zelf nog niet veel anders gehoord dan de golden rice. En daar valt wel wat voor te zeggen.
Maar dan hebben we het wel over een heel andere categorie dan gewassen die tegen ziekten, plagen of bestrijdingsmiddelen bestand zijn. Vooral bestand zijn tegen bestrijdingsmiddelen is vreemd, natuurlijk.
D'r komt meer aan. Er is al virus-resistente papay (zonder dat zouden er geen papayas meer op Hawaii geteeld kunnen worden), tomaat met anti-oxidant anthocyaan (nog niet op de markt), gewssen met visse-omega-3 (hoeven er ook geen vissen gevangen te worden).
pi_136123925
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 02:02 schreef kets70 het volgende:

[..]

D'r komt meer aan. Er is al virus-resistente papay (zonder dat zouden er geen papayas meer op Hawaii geteeld kunnen worden), tomaat met anti-oxidant anthocyaan (nog niet op de markt), gewssen met visse-omega-3 (hoeven er ook geen vissen gevangen te worden).
Ik weet niet: ik vind sommige vondsten nogal gekunsteld. Een vis kruisen met boerenkool?
Maar dat is tenminste beter dan de glyfosaat-bestendige gewassen (zodat er meer glyfosaat gespoten kan worden) of rupsdodende planten (waardoor onschuldige rupsjes ook sneven) of knockout zaaigoed (waardoor boeren steeds opnieuw zaad moeten kopen).
pi_136160771
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 01:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik weet niet: ik vind sommige vondsten nogal gekunsteld. Een vis kruisen met boerenkool?
Maar dat is tenminste beter dan de glyfosaat-bestendige gewassen (zodat er meer glyfosaat gespoten kan worden) of rupsdodende planten (waardoor onschuldige rupsjes ook sneven) of knockout zaaigoed (waardoor boeren steeds opnieuw zaad moeten kopen).
Maar het gaat er toch of om of een ontwikkeling nuttig is, niet of dat ie gekunsteld is? Jouw "gekunsteld" kan voor iemand anders "vernuftig" betekenen. Als je het gekunsteld vindt, hoef je het niet te eten.

Het is trouwens niet een vis kruisen met boerenkool, het zijn 7 algengenen in vlas. Daar wordt die vlas echt geen alg van (algen hebben zo'n 7000 genen totaal, vlas zal er wel 30 000 tot 50 000 hebben).

http://www.bbc.co.uk/news/uk-25873931
pi_136311895
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 06:59 schreef kets70 het volgende:

[..]

Maar het gaat er toch of om of een ontwikkeling nuttig is, niet of dat ie gekunsteld is? Jouw "gekunsteld" kan voor iemand anders "vernuftig" betekenen. Als je het gekunsteld vindt, hoef je het niet te eten.

Het is trouwens niet een vis kruisen met boerenkool, het zijn 7 algengenen in vlas. Daar wordt die vlas echt geen alg van (algen hebben zo'n 7000 genen totaal, vlas zal er wel 30 000 tot 50 000 hebben).

http://www.bbc.co.uk/news/uk-25873931
Precies: het gaat er om of een ontwikkeling nuttig is. En voor wie zij nuttig is.
Gekunsteld is leuk voor de ontwikkelaars: het is heel leuk om iets te maken of te doen wat onmogelijk leek. Dat herken ik heus wel.
Maar voor wie is het nuttig om knock-out zaden te maken? Alleen voor de maker.
Voor wie is gele rijst nuttig? Voor de eters.
Voor wie is Round-up-soja nuttig? Voor producent van Round-up.

Edit: om nog op je link te komen:
But in a decade it could end up in food products, such as margarine.

Zo hé, dat lijkt me een wereldschokkende verbetering: de ontwikkeling van margarine!
Of een nog weer nieuwere variant van margarine.
pi_136352613
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Precies: het gaat er om of een ontwikkeling nuttig is. En voor wie zij nuttig is.
Gekunsteld is leuk voor de ontwikkelaars: het is heel leuk om iets te maken of te doen wat onmogelijk leek. Dat herken ik heus wel.
Maar voor wie is het nuttig om knock-out zaden te maken? Alleen voor de maker.
Als het gaat om GMOs (of andere planten die nieuwe eigenschappen introduceren) kan het ook nuttig zijn om de verspreiding van die eigenschap tegen te gaan, vanuit ecologisch oogpunt.
quote:
Voor wie is gele rijst nuttig? Voor de eters.
Voor wie is Round-up-soja nuttig? Voor producent van Round-up.
Ook voor de boeren, anders zouden ze het niet gebruiken. Bovendien is Round-Up allang van zijn patent af, dus ik vraag me af of dat nou zo veel geld oplevert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')