Ik vond aflevering 13 wel bijzonder. Volgens mij de eerste keer in tijden dat ze een verdachte niet vrij onnodig neerschoten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 01:36 schreef whY... het volgende:
Ik sluit me even aan, ik ben helemaal bij met de Amerikaanse tijdlijn en heb net aflevering 13 gezien. Ik zal niks spoilen, ik houd daar zelf niet van om te lezen en gun ieder zijn spanning.
Wat mij opvalt is dat alleen de eerste twee afleveringen geschreven zijn door John Bookenkamp en de rest door andere scenario schrijvers is bedacht.
Ik begin het verhaal nu wel steeds beter te begrijpen, de relaties met Red en de hoge piefen zeg maar.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:43 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik vond aflevering 13 wel bijzonder. Volgens mij de eerste keer in tijden dat ze een verdachte niet vrij onnodig neerschoten.
Ik niet. Ik dacht dat James Spader Megan Boone's pleegvader euthanaseerde omdat de pleegvader haar de waarheid wilde vertellen. Maar nu weet James Spaders personage zelf de waarheid ook niet en wil hij dat liever dan alles uitvinden. Dat of er zijn twee aparte waarheden een die relevant is voor James Spader en een andere die relevant is voor Megan Boone.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:43 schreef whY... het volgende:
[..]
Ik begin het verhaal nu wel steeds beter te begrijpen, de relaties met Red en de hoge piefen zeg maar.
Het wordt wel beter. maar als je de pilot niets vond, rustig doorlopen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:58 schreef Retarded het volgende:
Toch maar eens een aflevering geprobeerd .. wat een drama zeg. Heb zelden zo'n overdreven plot gezien in een pilot. Ik hou op zn tijd best van een lekkere spionage/aktie dingetje (homeland, 24) maar ik vond het allemaal echt wel heel ver gezocht. Wordt het beter, of blijft de serie zo?
Wel fijn dat we er eindelijk wat duidelijkheid over krijgen.quote:
18 maart komt de volgende pas. Weer een vakantie ingelast in de serie.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:51 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Op vakantie geweest dus net pas ep15 gezien. Vette cliffhanger!
Morgen hopelijk ep16 te downloaden.
quote:Op maandag 10 maart 2014 20:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
18 maart komt de volgende pas. Weer een vakantie ingelast in de serie.
Boston Legal. Daarin is hij nog genialer.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:46 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Vermakelijke serie, de eerste paar zijn erg sterk, dan een paar mindere, dan weer erg sterke... Vind het wel een aardige rol van Spader, ken hem verder niet echt van andere films of series.
Er komen er zelfs nog vierquote:Op dinsdag 1 april 2014 14:22 schreef Robbiedd het volgende:
Matige finale zeg.
Edit : oh er komt er nog eentje
Och, in sommige afleveringen strepen ze er in 1x 4 af.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:09 schreef Flugel83 het volgende:
[..]
Er komen er zelfs nog vier.
De enige reden dat ik nog verder kijk is omdat ik toch nog wel benieuwd ben hoe het afloopt, maar overall vind ik het een erg matige serie. Het feit dat er iedere aflevering een 'Blacklist' member centraal staat doet me ook denken aan het gecancelde Alcatraz btw. Daarnaast, als ze daadwerkelijk iedereen van de Blacklist zouden afgaan, wordt het een gebed zonder eind. Hoogste notering op de Blacklist was aflevering 4, nummer 161.
Moest ik ook al aan denkenquote:
Je weet niet wat er in het vliegtuig zit. In de VS (vooral na 9/11) knallen ze je gewoon de lucht uit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:27 schreef Repelsteeltju het volgende:
Gaan ze dat vliegtuig nu echt laten neerstorten in bewoond gebied? Je zou verwachten dat zo'n vliegtuig zonder bommen gewoon naar een vliegveld geëscorteerd wordt waarna de inzittenden ingerekend worden.
Owwwwwwwwwquote:Op maandag 6 januari 2014 16:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Zou wel kunnen hoor, maar dan moet Red de persoon zijn die haar huis in de fik gestoken heeft, of de broer van haar moeder.
In zijn flashbacks zie je haar als kind buiten spelen ( in de aflevering waarin hij haar ouderlijk huis opkoopt ''zoveel herinneringen, dit moet *boem* een hoop oplossen'').
En hij heeft de foto van haar moeder uit het plakboek van The Stewmaker gehaald.
En daarnaast nog eens het feit dat hij haar stiefvader bedankte voor al dat hij gedaan heeft, wat Red niet kon. En toen de stiefvader het had over de waarheid kreeg hij als dank een kussen over zijn gezicht. Was wel weer na een cutscene, dus zou mij niets verbazen als we in de toekomstige afleveringen gaan zien dat Lizzy er achter komt dat Red haar stiefvader gedood heeft en Red daarna uitlegt dat hij dat gedaan heeft om zijn leed te verzachten in ruil voor het geheimhouden. (vast wel in 2 afleveringen, eerste aflevering er naartoe werken, einde aflevering schiet Lizzie Red neer, tweede aflevering het plot).
Maar ik loop te ver door, eens kijken of het echt voorspelbaar gaat worden.
Ik ben buiten dat trouwens erg benieuwd naar de nieuwe vijand, de organisatie.
Zij zijn de reden dat Red geworden is wie hij is. Van succesvol Marine Intelligence naar staatsvijand nr1.
Dat was zelfs voor een blinde duidelijk... had eigenlijk gehoopt dat ze het toch op een andere boeg zouden gooien omdat iedereen dit wel zou kunnen bedenk.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 13:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Owwwwwwwww
Zo veel gelijk in 1 post
Eigenlijk heel erg dit ja.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:55 schreef Flugel83 het volgende:
*zucht* eindelijk voorbij! Blijf het opmerkelijk vinden dat ik het seizoen ben blijven volgen tot deze rampzalige finale. De serie had aardig wat potentie maar de uitwerking is echt dramatisch. Het laatste shot van Reddington met zijn ontblote rug wordt nog ff neergezet als een enorme plottwist, terwijl we die conclusie al na een aflevering of 4 hadden getrokken. Kort daarvoor werd ook nog duidelijk gemaakt dat Berlin niet de echte Berlin was......gek hé met de aanwezigheid van de alom bekende Peter Stormare?! Als dan ook Tom nog eens 'verrassend' genoeg niet dood blijkt te zijn, evenals Chief Harold, kan toch in feite niemand (die ook maar een beetje geniet van series op niveau) hier nog enthousiast van worden
Ach ja, om een goede serie te waarderen moet je ook de minder goede zien om ze te kunnen onderscheiden zal ik maar zeggen.
Overall cijfer 1e seizoen: 4,0/10
Maar was van berlin niet zijn dochter in stukken gesneden en aan hem opgestuurd?quote:Op woensdag 14 mei 2014 02:38 schreef timmmmm het volgende:
Ik zou het wel een leuk ietsje vinden als blijkt dat Berlin de paps blijkt waar steeds zo omheen gepraat wordt door Reddington. Hij heeft dat huis in de fik gestoken, dacht dat Berlin daar doodgegaan was, kon het niet over zijn hart verkrijgen het lieve kleine meisje ook dood te laten gaan dus heeft haar gered. Zo iets
Kan ook gewoon verklaard worden dat ze een lijk hebben gejat voor die shit. Maar inderdaad 'papa heeft me gered uit de brand' en dan het lichaam van reddinton. Duhdeduhduhquote:Op woensdag 14 mei 2014 08:53 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Maar was van berlin niet zijn dochter in stukken gesneden en aan hem opgestuurd?
De dochter van Berlin is niet Elizabeth Keen. Het is waarschijnlijk de moeder van Elizabeth Keen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:53 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Maar was van berlin niet zijn dochter in stukken gesneden en aan hem opgestuurd?
Nee, dat is te simpel. Hoe slecht dit ook geschreven is dat is te simpel.. dit is ook het enige wat kijkers laat terug komen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:03 schreef Flugel83 het volgende:
Dat alles leek me toch wel overduidelijk in de slotscenes. 'Berlin' had de foto in handen met daarop de dochter en Red is gewoon de papa van Liz.
Dit zou kunnen maar ik weet niet of het qua leeftijd pausible is..quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:23 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De dochter van Berlin is niet Elizabeth Keen. Het is waarschijnlijk de moeder van Elizabeth Keen.
Volgens 'de verhalen'quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:53 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Keen is echt zo slecht geacteerd dat het sneu is. Kan maar één gezicht doenquote:Op woensdag 14 mei 2014 09:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar niet zo miepen allemaal. Het is een leuke serie, lekker grof op bepaalde momenten, enigszins voorspelbaar maar goed geacteerd.
Welke van de twee Keens?quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Keen is echt zo slecht geacteerd dat het sneu is. Kan maar één gezicht doen
Jij snapt hetquote:Op maandag 26 mei 2014 21:35 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat is ze ook. Prachtige vrouw.
Hele toffe serie trouwens.
Nog fftjes dus.quote:Op zaterdag 6 september 2014 14:13 schreef Morodeepdelver het volgende:
[..]
Season 2 premiere is op 22 september![]()
http://www.nbc.com/the-blacklist
quote:Op zaterdag 6 september 2014 14:13 schreef Morodeepdelver het volgende:
[..]
Nicequote:Op zaterdag 6 september 2014 14:13 schreef Morodeepdelver het volgende:
[..]
Nederlandse Wikipedia zegt 22, engelse zegt TBA.quote:Op maandag 8 september 2014 09:31 schreef PeterRusso het volgende:
Volgens horen zeggen heeft Netflix deze serie ook gekocht? Hoeveel afleveringen heeft seizoen 2?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |