Ja 15 juni mits ik uitga van dat de eisprong 22-9 was, anders zelfs nog een week eerder. Maar voor ik daar duidelijkheid over krijg ben ik nog wel wat weken verderquote:
Tijd voor een nieuwequote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:59 schreef bellelena het volgende:
Zomerbabytjes
Dan is mijn baby allang 1 jaar
Serieus?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:41 schreef DJMomo het volgende:
Dat je je moeder na een week weer ziet en dat t eerste wat ze zegt is:
"Jeem. Wat Ben je dik geworden. Hoe komt dat?"
![]()
Hoe komt dat? Serieus?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:41 schreef DJMomo het volgende:
![]()
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:41 schreef DJMomo het volgende:
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De reacties waren zo verschrikkelijk leuk! Er waren er >50 mensen, dus grote groepen tegelijk stonden in het gangetje en als die deur dan open ging hoorde je eerst een stilte, dan de verbaasde blikken en dan de 'oooooooh... wat leuk!!!'![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:31 schreef Babbel1 het volgende:
Dank jullie wel!!Ooh, heb net deze foto ook op facebook gezet.. Het voelt allemaal zo echt nu!
Eindelijk mag de hele wereld het weten!
Zo leukquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:31 schreef Babbel1 het volgende:
Dank jullie wel!!Ooh, heb net deze foto ook op facebook gezet.. Het voelt allemaal zo echt nu!
Eindelijk mag de hele wereld het weten!
+1quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:06 schreef Burdie het volgende:
Leuk lijstje straks ook in de OP met een aantal dames erin die het zo ontzettend gegund isword er haast emotioneel van
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Babbel wat een mooi wiegje!
Wij waren bij de kapper vanmorgen en daar was een kennis van ons met een kindje van 4. L. vertelde tegen haar dat haar mama twee babies in de buik heeft. Zegt haar zoontje: "mijn mama heeft ook een baby in de buik en ze krijgt een hele dikke buik."Kennis loopt helemaal rood aan. Ze is dus net 7 weken zwanger en wilde het nog niet openbaar hebben. Ze had het net gisteren tegen haar zoontje verteld omdat ze mega beroerd is en het mannetje er echt een beetje van pad door was.
Nope, loop je ook in Rotterdam? In maart mag je wel bij mequote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:25 schreef mignonne het volgende:
En gaat er nog iemand tussen half november en half februari in het haga bevallen? neem vooral een student bij je bevalling![]()
hihi is het ookquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:15 schreef Chanty het volgende:
[..]
Klaproos wat een bijzonder gevoel lijkt me dat
Haha met zo'n verschrompeld oma huidje.. Je mag uit bad tussen door hequote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:19 schreef Chanty het volgende:
Badbevalling, heb wel eens gehoord dat dat erg prettig moet zijn (voor zover bevallen prettig is), maar kan me er weinig bij voorstellen. Straks lig je 24 uur te weken
Ook 'mijn' ziekenhuis, dus kom maar naar Zuid mignonnequote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:15 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Nope, loop je ook in Rotterdam? In maart mag je wel bij me, hopelijk een badbevalling int Ikazia..
Daarna ziet alles er toch niet m....quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:24 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Haha met zo'n verschrompeld oma huidje.. Je mag uit bad tussen door hehaha. Het lijkt me heerlijk!
Echt? Mij vroegen ze dat ook vaker (toen ik zwanger was van Saar) en ik vond het altijd een compliment. Althans, zo vatte ik het dan maar opquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:05 schreef angelatje het volgende:
Momo, erg hè dat soort opmerkingen...![]()
Ik krijg ook regelmatig de vraag of het er niet twee zijn...ik voel me dan zo dik
Ik zit te woggen nu, dus wacht, zoek ik even de foto erbijquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:50 schreef GotC het volgende:
Coco, een kruiswoordpuzzel gemaakt onder de douche?![]()
Geweldig!
Fijn dat de misselijkheid steeds minder wordt trouwens!
Ik heb SkittlesOok fijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht alquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik zit te woggen nu, dus wacht, zoek ik even de foto erbij
Geen actiefoto overigensMaar de opstelling
Ja, toen ik het typte, realiseerde ik me wát ik typtequote:
Ik denk dat de natuurlijke keizersnede bedoeld wordt? Dan mag de kleine eerst op de borst etc (indien medisch mogelijk) ipv even boven het doek showen en daarna moeder naar de uitslaapkamer etc en kind met vader mee.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
De 'vriendelijke keizersnede'? Echt nog nooit van gehoord! Zo even opzoeken wat dat inhoudt.
Dank je Coco.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Alixia, spannend, de 20weken echoIk gok op meisjes. Dat is totaal nergens op gebaseerd, maar hey, ik heb 50% kans
Fijn dat jullie bij de Dump zijn geslaagd, en hurrah voor de auto
Het ziekenhuis waar ik naartoe gaat doet dat sinds een paar maanden ook als test. Hoewel nu nog niet weet of ik met een keizersnee ga bevallen, ben ik er ook zo blij mee.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:41 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik denk dat de natuurlijke keizersnede bedoeld wordt? Dan mag de kleine eerst op de borst etc (indien medisch mogelijk) ipv even boven het doek showen en daarna moeder naar de uitslaapkamer etc en kind met vader mee.
Veel meer tijd voor een directe kennismaking. In mijn ziekenhuis (Harderwijk) zijn ze er ook mee bezig, vind ik heel fijn!
De meeste ziekenhuizen schijnen te kiezen voor de term vriendelijk keizersnede, omdat dit de lading beter dekt. Een keizersnede wordt immers nooit natuurlijk en blijft een grote buikoperatie, maar het kan allemaal wel wat vriendelijker. De vertaling blijft ook dichter bij het Engelse gentle.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:41 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik denk dat de natuurlijke keizersnede bedoeld wordt? Dan mag de kleine eerst op de borst etc (indien medisch mogelijk) ipv even boven het doek showen en daarna moeder naar de uitslaapkamer etc en kind met vader mee.
Veel meer tijd voor een directe kennismaking. In mijn ziekenhuis (Harderwijk) zijn ze er ook mee bezig, vind ik heel fijn!
Ik heb vorige week ook een soort van gentle sectio gehad, doek lieten ze op verzoek zakken bij geboorte, ze moestveven mee voor check up ivm zw. diabetes. Daarna heeft ze in doeken op OK bij mij gelegen tot ik dicht was. Toen even in couveuse naar recovery en bloot bij mij en aanleggen daar. Onder warme dekens. Papa ook steeds erbij en na tijdje met zn 3tjes naar de kraam.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
De meeste ziekenhuizen schijnen te kiezen voor de term vriendelijk keizersnede, omdat dit de lading beter dekt. Een keizersnede wordt immers nooit natuurlijk en blijft een grote buikoperatie, maar het kan allemaal wel wat vriendelijker. De vertaling blijft ook dichter bij het Engelse gentle.
En het mooie in Bronovo is dat ook papa en baby mee mogen naar de uitslaapkamer. Dat is het hele principe erachter, direct huid-op-huid contact en daarnaast het niet onnodig scheiden van moeder en kind. Dus zolang moeder of kind geen extra andere zorgen nodig hebben mogen ze bij elkaar op de uitslaapkamer.
Ik vind het een mooie ontwikkeling![]()
Kursor![]()
Klaproos dat is ideaal die baden die daar staan! Hier in Den Haag heb je die ook in het MCH, dat is echt heerlijk, zo'n lekker ruim bad, je hoeft het niet te huren en als je het toch niets vindt dan kun je er zo weer uit. Sommige vrouwen vinden het vooral fijn voor de ontsluiting, anderen voor het persen, tsja, waarom niet, op die manier zoals in ikazia/mch geregeld is dan is het prettig qua keuzevrijheid.
ontlurkt: mijn opa en oma hebben er allebei lange periodes doorgebracht. Natuurlijk ging er week eens iets mis, maar dat kan in elk ziekenhuis.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:07 schreef Bolletje... het volgende:
Ik mag ook op de lijst hoor!
4 april uitgerekend en over 2 weken weten we wat het is
Pfff na al die verhalen krijg ik wel een rotgevoel van het LLZ!
Ik woon hier pas 2 jaar dus weet niet beter..
2 verpleegkundigen op de kraamafdeling hebben rijles van mijn schoonvader en hebben gezegd dat ik de beste gyn heb en dat ze extra lief zullen zijn voor mij,
dus dat hoop ik dan maar![]()
Trouwens ken ik ook zat meiden die er zijn bevallen en gelukkig absoluut geen klachten hadden.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 08:46 schreef GotC het volgende:
Limone, nog gefeliciteerd met 100 miljoen jaar samen met je man![]()
Oh en meld40 weken vandaag! Raar, het is toch de datum waar je maanden naartoe leeft..en ineens is die dag er!
Wat een luxe opstellingquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik zit te woggen nu, dus wacht, zoek ik even de foto erbij
Geen actiefoto overigensMaar de opstelling
[spoiler]
Op dat blauwe stoeltje zat ik dan, en dan kon de waterstraal lekker op mijn (onder)rug kletteren. En dat campingdingetje voor me gebruikte ik als een soort tafeltje (om bijvoorbeeld op te leunen of puzzels te maken). Ging prima!
![]()
jij lag zélf verdorie je update te doen dat je 10 cm hadquote:Op zondag 6 oktober 2013 09:20 schreef Vanyel het volgende:
I wou dat ik zulke toffe verhalen had. Ik lag op mijn rug f zij met een slecht geprikt infuus in mijn pols. Huppeliger werd het niet.
ik vind met 10 cm zelf update behoorlijk awesomequote:Op zondag 6 oktober 2013 09:23 schreef Vanyel het volgende:
Ja wat moest ik anders?
Bovendien toenruggeprik
Oh hemelse ruggeprik. Ik vraag er voor mevrouw V denk ik preventief een.
Hoewel die met haar nierstuwing best goed op pijn heeft kunnen oefenen al, dus wie weet.
oh nou dan is t hopen dat het tijdelijk is inderdaad.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:27 schreef Vanyel het volgende:
Haha. Ze zeggen dat t vanzelf over moet gaan als de baarmoeder groeit, dus nee.
Wel redelijk succesvolle overgang van infuus naar pillen, dus allang blij hier.
Al dat nietquote:Op zondag 6 oktober 2013 09:13 schreef Limone het volgende:
[..]De mijlpaal der mijlpalen! Ga je nog iets speciaals doen? Pannenkoeken eten, wandelen, touwtje springen, ergens 59 liter sperma vandaan trekken (probeer anders de dromen van Nikkie
), traplopen?
Auw!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:48 schreef Limone het volgende:
Pff. Mijn man en ik zijn vandaag 100 miljoen jaar bij elkaar Vergeten. Net als een cadeautje (had hij wel voor mij). Ga ik koken, maar bij het blenderen schiet de deksel eraf. Keuken onder de linzensoep (geen mooie kleur) en ik een verbrande arm. Dus sta ik met mijn arm onder de koude kraan, terwijl hij de keuken schoonmaakt en het eten afmaakt. T was niet helemaal mijn dag, geloof ik
Als mijn bevalling zelfs maar een beetje op die van jou gaat lijken...nou, daar teken ik voorquote:Op zondag 6 oktober 2013 09:38 schreef bellelena het volgende:
Mijlpaal der mijlpalen voor GotC! Nog 4 nachtjes
![]()
whehe
En bij 10cm was ik echt met heeeuuuule andere dingen bezig, compleet in m'n eigen wereldje! Internet bestond niet eens daar!
Dat is waar, maar ik woon hier nu 1,5 jaar en heb als ik mensen uit zoetermeer sprak gewoon eens gevraagd naar hun ervaring met het LLZ. Niemand was tot nu toe positief... En dan zijn ze er niet uit zichzelf over begonnenquote:Op zondag 6 oktober 2013 07:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ontlurkt: mijn opa en oma hebben er allebei lange periodes doorgebracht. Natuurlijk ging er week eens iets mis, maar dat kan in elk ziekenhuis.
Iets dat me uit een verkooptraining is bijgebleven: en aangename ervaring wordt gemiddeld aan 2 anderen verteld, en onaangename 11 keer.
Ik zou vooral zelf kijken wat je er van vindt.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 08:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik snap wat je probeert te zeggen kwakzor, maar het is wel opvallend dat bijna niemand er goede ervaringen mee heeft. En het gaat dan ook nog eens om verschillende afdelingen van het ziekenhuis. Er zullen vast ook goede dokters rondlopen, maar het lijkt alsof de minder goede de overhand hebben.
Ik heb afgelopen nacht nacht weer gedroomd en sex gehad op een stoel met een neger in de efteling.En later nog met mijn man, maar toen we net zover waren kwam er een kerel van Metallica op mijn arm klaar en was het uit met de pret. Een enerverend nachtje dus.
Gotc 40 weken!
Ik lag een uur te wachten omdat ik geen persweeen had. Dan verveel je je wel een beetje.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:38 schreef bellelena het volgende:
Mijlpaal der mijlpalen voor GotC! Nog 4 nachtjes
![]()
whehe
En bij 10cm was ik echt met heeeuuuule andere dingen bezig, compleet in m'n eigen wereldje! Internet bestond niet eens daar!
Ik breek ff stiekem in. M'n zus is in het llz bevallen. Ze vond iedereen aardig, alles ging goed. Ze zag het alleen als een groot nadeel dat ze na een anderhalf uur weer terug naar de zaal moest en dat haar man toen meteen weg moest (t was 2 uur 's nachts). Dat vond ze toen erg heftig.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:03 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik woon hier nu 1,5 jaar en heb als ik mensen uit zoetermeer sprak gewoon eens gevraagd naar hun ervaring met het LLZ. Niemand was tot nu toe positief... En dan zijn ze er niet uit zichzelf over begonnen
Correctie...: mijn kapster is positief, die zit ook bij de gyn voor iets anders. Maar die heeft 1 vaste arts. Dat is wel de enige die ik er positief over heb gehoord tot nu toe.
Maar idd, gewoon zelf achter komen.
Toen ik instructies kreeg voor hormoonprikken waren ze ook heel aardig bij verloskunde. Ik denk ook niet dat het onwil is. Meer onkunde plus dat het ziekenhuis in slecht weer verkeerd en dat is ook niet bevorderlijk voor de arbeidssfeer. Zoiets slaat door in je werk, zeker op momenten dat het bv druk is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:19 schreef Loj het volgende:
[..]
Ik breek ff stiekem in. M'n zus is in het llz bevallen. Ze vond iedereen aardig, alles ging goed. Ze zag het alleen als een groot nadeel dat ze na een anderhalf uur weer terug naar de zaal moest en dat haar man toen meteen weg moest (t was 2 uur 's nachts). Dat vond ze toen erg heftig.
Verder was ze zeer tevreden.
Ik moet wel zeggen dat ik daardoor ook erg blij was dat er in het sfg ruimte was. Anders was m'n vriend waarschijnlijk er niet eens op tijd geweest.
Ohhja, kan me dan wel voorstellen dat je nog even wat gaat posten!quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik lag een uur te wachten omdat ik geen persweeen had. Dan verveel je je wel een beetje.
En dan tegen je man zeggen dat het best lekker was.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:11 schreef Bolletje... het volgende:
Gelukkig is het zware weer dan nu over bij het LLZ
Ik heb er zelf in januari nog een laparascopie gehad ( gynaecologie ) en vond dit al met al een prima ervaring. Nou ja, we zien het allemaal wel..
@Nikki, ik heb ook van die rare sexdromenVannacht kwam ik
In 1 grote rare orgie terecht met vriendjes van vroeger.
Goed dat je me quote! Ik was alweer vergeten dat ik dat nog wilde opzoekenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:41 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Kan me dat goed voorstellen hoorquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:20 schreef Alixia het volgende:
Dank je Coco.Het voelt ook echt als een opluchting dat we nu alle grote dingen in huis en besteld hebben. Nu kunnen we ons verbazen over alle opties van de kleinere dingen.
Het gekke is dat ik echt geen flauw idee heb van de beebs gaan worden. Echt helemaal niet.. We hopen stiekem op een jongen en meid, maar daar schaam ik me ook wel een beetje voor. Wat maakt het nou uit ? Nou ja, nog drie dagen en dan weten we het hopelijk.
Coco: fijn dat je je steeds beter gaat voelen. Hopelijk blijft deze lijn zich voortzetten.
Oh, eenmaal in het ziekenhuis vond ik de douche snel vervelend worden! Niet zo'n fijne douche en alles als thuisquote:Op zondag 6 oktober 2013 09:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat een luxe opstelling![]()
zoiets had ik onder de douche van t ziekenhuis met zo'n stoeltje. En dan kon ik me tijdens de wee met mn voeten afzetten tegen de douchewand![]()
Thuis heb ik op mn ikea-krukje gezeten, zo'n mammut voor kinderenen die past zeg maar net niet in de badkuip... dus na 3 weeën heb ik gefrustreerd dat krukje eruit geknikkerd. Bij iedere wee móest ik staan en tussen de weeën door móest ik zitten met de straal op mn rug.
Nederland in Beweging was er niets bij![]()
Ohja en ik ging wel even de stand van zaken doorgeven onder de douche, per sms. Daar dacht mn telefoon anders over
Oh, de laatste 36 uur heb ik ook alleen (in het ziekenhuis) op bed gelegen. Mijn baby had sowieso zo'n elektrode op d'r hoofd, en volgens mij kon ik daardoor niet staan oid. En infusen erbij, en later ruggenprik, dus toen was het ook vooral liggen. (ruggenprik waar de weeën op een gegeven moment gewoon weer doorheen kwamen, hoezee!quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:20 schreef Vanyel het volgende:
I wou dat ik zulke toffe verhalen had. Ik lag op mijn rug f zij met een slecht geprikt infuus in mijn pols. Huppeliger werd het niet.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:33 schreef Vanyel het volgende:
Ja nu moet ik weer voor haar zorgen ipv de verpleging
Van mij blijf je af! Ik wil heul nog niet opgegeten wordenquote:Op zondag 6 oktober 2013 11:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb net met de peuter sprookjesboom appelmuffins gebakken. Mmmm het hele huis ruikt lekker, ik wil je allemaal wel opeten nu.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:56 schreef GotC het volgende:
[..]
Als mijn bevalling zelfs maar een beetje op die van jou gaat lijken...nou, daar teken ik voor
Dit keer ganzenbord inpakken dusquote:Op zondag 6 oktober 2013 10:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik lag een uur te wachten omdat ik geen persweeen had. Dan verveel je je wel een beetje.
Ja een van die gynaecologen heeft er geld in gestoken... maar eerst zien dan geloven. Dus ik wacht de positieve verhalen af voor ik terug gaquote:Op zondag 6 oktober 2013 11:11 schreef Bolletje... het volgende:
Gelukkig is het zware weer dan nu over bij het LLZ
Ik heb er zelf in januari nog een laparascopie gehad ( gynaecologie ) en vond dit al met al een prima ervaring. Nou ja, we zien het allemaal wel..
@Nikki, ik heb ook van die rare sexdromenVannacht kwam ik
In 1 grote rare orgie terecht met vriendjes van vroeger.
Of een gezellige fokvk met weinig omhanden. Maar die hadden geen zin in onze bevallingquote:Op zondag 6 oktober 2013 11:45 schreef Vanyel het volgende:
Dit keer werken mijn beide handen. Fok ahoy
Ik ben vooral benieuwd naar je positiekleding KD-tjequote:Op zondag 6 oktober 2013 12:11 schreef Kleurdoos het volgende:
Lo Fatty's
iemand hier die geen pakket van zn verzekering krijgt? vol kraampakket twv 26 eur (alleen flesje alcohol (van een euro) is half leeg. (krijg je als je dorst hebt tijdens de bevalling)
een volle ongebruikte fles infacol (want mijne heeft amper last krampjes (jeej) samen voor 12,50 excl verz.
mocht iemand interesse hebben, pm
heb ook nog een bak vol positiekleding, mag ook weg voor een prikkie
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:48 schreef GotC het volgende:
[..]
God ik hoop het niet![]()
![]()
Lijstjes RFR, lijstjes!![]()
Bla, 35 weken!
Dat ligt aan jullie timingquote:Op zondag 6 oktober 2013 11:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Of een gezellige fokvk met weinig om handen. Maar die hadden geen zin in onze bevalling
Wij waren eerst!quote:
Hypnobirthing iets voor jou? Is mij wel goed bevallen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:19 schreef Burdie het volgende:
Leuk hoor, al die bevalverhalen, maar ik ga er nog altijd vanuit dat mijn baby gewoon met één keer niezen eruit is. Pijnloos, zo even tussen lunch en avondeten door.
Alle andere verhalen: tralalalalalalalaaaa
Mijne was inderdaad niet gepland.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Coco jij had toch een niet geplande ks?
Nu had ik wel de natuurlijke ks bij ean niet.
Gotc je mijlpaal der mijlpalen
Ik vond mijn bevalling niet pijnloos, en ik hoefde ook niet maar één keer te niezenquote:Op zondag 6 oktober 2013 13:19 schreef Burdie het volgende:
Leuk hoor, al die bevalverhalen, maar ik ga er nog altijd vanuit dat mijn baby gewoon met één keer niezen eruit is. Pijnloos, zo even tussen lunch en avondeten door.
Alle andere verhalen: tralalalalalalalaaaa
Bah hoofdpijn is heel naarquote:Op zondag 6 oktober 2013 16:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ikke, ik zou voor de laatste optie gaan qua eten.
Ik heb nog steeds een beetje hoofdpijn. Mijn hele weekend is er weer door verwoest.Maar och, ik vestig nog steeds mijn hoop op het feit dat het bij de zwangerschap van L. rond 17-18 weken ofzo verdween. Dat duurt nog twee weken, dus wel'll see. Fijn dat het bij jou gewoon wel allemaal oké is nu! Dat is vast weer een hele zorg minder.
Ik heb een fijn nieuw huispak gekregen. Zodat ik er in de kraamtijd picobello bijlig.quote:Op zondag 6 oktober 2013 15:33 schreef ikke_84 het volgende:
Limone gefeliciteerd!! wat heb je gekregen van ML? Wel heel lief dat hij er aan gedacht heeft. Voel je je ook al weer wat beter?
Wij hebben een avondeten dilemma. Kiptandoori maken, chinees halen of uit eten bij de griek??? Hoezo luxe probleem
Ik heb migraine, ook al een soort van mijn hele leven. Ik vind acupunctuur een beetje eng tijdens mijn zwangerschap. Wel de overweging gemaakt en toch besloten het niet te doen. En wat ook meeweegt is dat ik het nog nooit gedaan heb en er eigenlijk niet zwanger aan wil beginnen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:24 schreef Chanty het volgende:
[..]
Bah hoofdpijn is heel naar
Loop zelf ook al twee dagen met zware hoofdpijn maar denk niet dat het iets te maken heeft met de zwangerschap. Heb mijn leven lang eigenlijk al last van regelmatig spanningshoofdpijn, mag gelukkig alweer bijna naar de acupuncturiste. Dat helpt bij mij erg goed. Dus mocht het niet weg gaan binnenkort, is het misschien de moeite van het proberen waard
Dit! Tussen 3 en 9 cm vooral geslapen, vond het zo goed te doen!quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:51 schreef Thistleweed het volgende:
[..]
Hypnobirthing iets voor jou? Is mij wel goed bevallen.
Whut?quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:12 schreef Cwen het volgende:
[..]
Dit! Tussen 3 en 9 cm vooral geslapen, vond het zo goed te doen!
Edit: oh wacht, dat ging je ook doen, natuurlijk! Postnatale dementie is hier volop aanwezig...
quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik begin geloof ik al wat van mijn hormonen te merken
Net tv aan het kijken. En toen ging er een moeder dood, en zij nam afscheid van haar tienerdochter. Toen moest ik echt Heel Hard Huilen, want stel dat ik Saartje niet zie opgroeien...
Oh maar daarvan zou ik ook huilen als ik niet zwanger was geweest. Ik heb Heel Hard Gehuild bij de reclame tegen ouderenmishandeling (die met die opa en dat bootje). En nog steeds kan ik die reclame niet goed zien.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik begin geloof ik al wat van mijn hormonen te merken
Net tv aan het kijken. En toen ging er een moeder dood, en zij nam afscheid van haar tienerdochter. Toen moest ik echt Heel Hard Huilen, want stel dat ik Saartje niet zie opgroeien...
Ohhh ja die opa, ik zou hem echt willen knuffelen. Die blik in de ogen van die man...quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:09 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh maar daarvan zou ik ook huilen als ik niet zwanger was geweest. Ik heb Heel Hard Gehuild bij de reclame tegen ouderenmishandeling (die met die opa en dat bootje). En nog steeds kan ik die reclame niet goed zien.![]()
Awww maar die is ook triest!quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:09 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh maar daarvan zou ik ook huilen als ik niet zwanger was geweest. Ik heb Heel Hard Gehuild bij de reclame tegen ouderenmishandeling (die met die opa en dat bootje). En nog steeds kan ik die reclame niet goed zien.![]()
Nou, ik kan me voorstellen dat het vreemd lijkt, maar hypnobirthing richt zich op ontspanning aan de hand van diepe ademhaling en bepaalde triggers, zoals geluid of aanraking. Ik ben met 20 weken begonnen met een aantal ontspanningsmp3s, elke avond voor het slapen gaan luisteren. Na een paar weken ontspande ik zo bij het horen van de mp3s, dat ik in slaap viel voor ik 5 min verder was. Daarnaast hebben mijn man en ik op de cursusdag een aantal gebaren geleerd. Een daarvan was het door hem, met de buitenzijde van zijn hand, strelen van mijn arm, terwijl hij woorden fluisterde/mompelde. Hogelijk genant op dat momentquote:
Klinkt wel interessant, ik ga me er eens verder in verdiepen. Alle manieren die bevallen minder zwaar gaan maken zijn voor mij welkomquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:00 schreef Cwen het volgende:
[..]
Nou, ik kan me voorstellen dat het vreemd lijkt, maar hypnobirthing richt zich op ontspanning aan de hand van diepe ademhaling en bepaalde triggers, zoals geluid of aanraking. Ik ben met 20 weken begonnen met een aantal ontspanningsmp3s, elke avond voor het slapen gaan luisteren. Na een paar weken ontspande ik zo bij het horen van de mp3s, dat ik in slaap viel voor ik 5 min verder was. Daarnaast hebben mijn man en ik op de cursusdag een aantal gebaren geleerd. Een daarvan was het door hem, met de buitenzijde van zijn hand, strelen van mijn arm, terwijl hij woorden fluisterde/mompelde. Hogelijk genant op dat moment, maar mega waardevol tijdens de bevalling! Dat hebben we nl ook een paar keer geoefend.
Tijdens mijn bevalling kon ik door diep te blijven ademen en te hummen de weeën heel goed opvangen, maar de pijn in mijn bekken zorgde dat k me niet helemaal kon ontspanneb. Toen heb ik de mp3s weer ingeplugd en is ml mijn arm gaan strelen. Dat laatste gaf echt een extra zetje, waardoor ik steeds 'weg' raakte tussen de weeën in. Het is niet helemaal slaap, maar wel knikkebollen. Tijdens een wee concentreerde ik me op m'n ademhaling, streelde mijn man m'n arm, en zodra de wee dan weg was ontspande ik dusdanig dat alles aan me voorbij ging en ik echt even weg was. De weeën kwamen om de minuut, maar dat heb ik hlemaal niet zo ervaren.
Grappig is dat ik van te voren nooit gdacht had dat juist een aanraking me zou helpen ontspannen, maar dat deed het wel. Ik kan me het scepticisme voorstellen, maar ik heb echt een relaxte ontsluitingsfse gehad!
Het lijkt me niet bijzonder normaal. Ook niet-zwanger zeg maar. Misschien kan zwanger zijn daar invloed op hebben, maar het lijkt me niet iets waar je mee rond wilt lopen zonder in ieder geval even e.e.a. na te vragen bij je dokter ofzo.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:54 schreef klaprooss het volgende:
Even een vraagje.. Ik heb de laatste dagen erg veel last van een hartritme wat niet klopt.
Of ineens versneld en dan juist weer alsof er een overgeslagen wordt. Is dit normaal? Ben nu 18 weken, misschien makkelijk om te weten.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Fijn dat ik niet de enige ben bij wie de kranen om zoiets worden open gezet. Ik had hier vroeger echt geen last van. Maar sinds ik die longembolie enzo heb gehad, ben ik sowieso al wat gevoeliger voor dit soort dingen (het heeft toch wel wat indruk op me gemaakt), en nu met die hormonen helemaal!
haha dat hoort erbij! Ik had t met spaghetti.quote:Op maandag 7 oktober 2013 03:21 schreef Chanty het volgende:
Hell hoort dit ook bij zwanger zijn?? Midden in de nacht wakker worden omdat je zooooo ontzettend veel honger hebtZit nu aan de koekjes
quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:27 schreef Kwisted het volgende:
Ik krijg steeds meer vertrouwen in mijn zwangerschap. Vandaag was ik misselijk![]()
![]()
![]()
![]()
De test blijft lekker knalpositief. En mijn darmen rommelen super hard. En ik heb mega vreetbuien.![]()
Ik hou van kwaaltjes![]()
Wel grappig dat sommige mensen dat kunnen 'zien' hè. Misschien weet je familie het niet als eerste, maar je zal het ze wel als eerste zelf vertellen.quote:Oh en mijn collega heeft geraden dat ik zwanger ben. Zij is sowieso altijd een beetje akelig helderziend ofzo (wist altijd al dat ze een jongetjes tweeling zou krijgen, en kreeg dat later ook, hoe bizar!). Zegt ze gisteren ineens: ben je toevallig nu al zwanger? Ik krijg natuurlijk een vuurrode kop. Tja dan kan ik niet liegen. 'Ja ik zag het gewoon aan je, je straalt zwangerschap uit'.![]()
alleen nu wil ik het nog liever alvast verklappen aan mijn familie, want ik vind het jammer dat zij het nu niet als allereerste weten. Maar hoe krijg ik mijn broer/zus/ouders bij elkaar zonder dat het meteen opvalt???
Ik mét baby ben benieuwd naar het antwoord.quote:Op maandag 7 oktober 2013 07:10 schreef RunForrestRun het volgende:
Even aan vraag aan alle dames die al moeder zijn, en alle aankomende moeders die er al over hebben nagedacht:
Vanaf welke maand kun je een beetje fatsoenlijk met een baby dingen ondernemen? En dan bedoel ik een middag weg, een feestje bijwonen etc.
Gisteren zijn lief en ik namelijk met vrienden gaan bowlen (Zwelgje en ik hebben zelfs nog een ronde gewonnen) en de mensen naast ons hadden een baby bij zich. Maar echt een baby-baby, een héél kleintje (ik kan slecht schatten, maar op basis van foto's op google
zou ik zeggen 2 maanden). Dat leek mij een beetje een slecht idee: heel harde muziek want discobowlen, heel veel mensen, gerommel en geroezemoes.
Maar goed, wat weet ik ervan. Op eerste gevoel dacht ik alleen: "Nou, dat zou ik zelf niet zo doen."
Zo snel al ja? Ik dacht dat daar wel een maand overheen zo gaan ofzo. Misschien moet ik ook eens een boek gaan lezen over babies, en niet alleen over zwanger zijnquote:Op maandag 7 oktober 2013 07:15 schreef Kwisted het volgende:
Rfr dat zou ik dus ook niet doen! Nu is ze 1 jaar en doe ik t nog niet zelfs, de bowling is zo'n herrie. Maar je kunt wel al snel dingen gaan ondernemen met je baby hoor. Binnen een week vaak al wandelen <3
Dat is het ook inderdaad, ik was zeker wel van plan om straks als de kleine er is bijvoorbeeld te gaan stofzuigen als ze slaapt, omdat ik wil dat ze aan dat soort geluiden went en er doorheen kan slapen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 07:18 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik mét baby ben benieuwd naar het antwoord.Ik zou het zelf ook niet zo snel doen, maar ik zou niet zo een twee drie kunnen zeggen of ze er last van hebben. Mijn olli valt namelijk heerlijk in slaap als de stofzuiger aan slaat. En dat ding maakt me een kolere herrie
deed ik ook pas met 3 maanden ofzo.quote:Op maandag 7 oktober 2013 07:28 schreef Hilzillah het volgende:
ik kan bij wijze van spreken de stofzuiger op zn neus zetten... Hij hoort niksmaar met feestjes of verjaardagen neem ik hem ook nog niet mee. Of ik of pappa blijft thuis.
Nou dat inderdaad. Als er iets makkelijk was, was het wel een baby icm draagdoek. Bowlen zou ik dan niet zien zitten, omdat baby dan niet in de doek kan en dat is voor mij wel een voorwaarde. Een verjaardag bijv is dus geen probleem. Maar misschien piep ik wel anders bij beeb 2quote:Op maandag 7 oktober 2013 07:46 schreef Vanyel het volgende:
Wij zijn met 3 weken in de buurt een hapje gaan eten (uurtje weg, heerlijkheid). Juist met een baby kon je nog fijn tot 21u of later uiteten. Die stop je in een draagdoek of slapen in de wagen en jij kunt genieten van je eten. Meeste kleintjes moeten laat in de avond toch nog een keer drinken, dus je hoeft ze er niet eens extra voor wakker te maken als ze naar bed gaan, dat worden ze vanzelf.
Heel ander verhaal dan met dreumes/ peuter die niet slapen in een restaurant, daarvoor vind ik 21u wel laat (hoewel het hier heel sporadisch voorkomt, bij bijzondere gelegenheden).
Je bedoelt een soort vlinderslag van je hart? Kan ook door stress komen. Ik heb het nu wel eens na een inspanning. Bloedvolume groter etc. Meen me te herinneren dit ook vorige zwangerschap gehad te hebben.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:54 schreef klaprooss het volgende:
Even een vraagje.. Ik heb de laatste dagen erg veel last van een hartritme wat niet klopt.
Of ineens versneld en dan juist weer alsof er een overgeslagen wordt. Is dit normaal? Ben nu 18 weken, misschien makkelijk om te weten.
Kan normaal zijn tijdens de zwangerschap.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:54 schreef klaprooss het volgende:
Dat was ik me ook af aan het vragen. Als ik auto rij heb ik vaak de radio ook keihard aan en brul ik vaak nog mee ook. Zou hij daar last van hebben?quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:21 schreef Burdie het volgende:
Ik zou (zeg ik nu, heb natuurlijk nog geen kind) mijn kind ook gewoon overal mee naartoe nemen. Niet naar een rokerige kroeg natuurlijk, maar wel uit eten of naar een verjaardag.
Overigens qua harde muziek, wij hebben nog een paar concerten op de planning staan, die de baby ook gewoon kan horen vanuit mijn buik. Of dempt die buik heel erg?
Ik kan het me niet meer zo goed herinneren, is zo lang geledenquote:Op maandag 7 oktober 2013 09:21 schreef Burdie het volgende:
Ik zou (zeg ik nu, heb natuurlijk nog geen kind) mijn kind ook gewoon overal mee naartoe nemen. Niet naar een rokerige kroeg natuurlijk, maar wel uit eten of naar een verjaardag.
Overigens qua harde muziek, wij hebben nog een paar concerten op de planning staan, die de baby ook gewoon kan horen vanuit mijn buik. Of dempt die buik heel erg?
Wij hebben eind januari nog Vrienden Van Amstel op de planning staanquote:Op maandag 7 oktober 2013 09:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat was ik me ook af aan het vragen. Als ik auto rij heb ik vaak de radio ook keihard aan en brul ik vaak nog mee ook. Zou hij daar last van hebben?
Ik doe dan vaak wel zelf oordopjes in, ik krijg dan ook snel pijn aan m'n oren. Maar m'n kind zou ik zeker niet meenemen nee. Ik zou het wel fijn vinden als we een kind hebben dat kan slapen op vreemde plekken, zoals op verjaardagen enzo, dus dat gaan we zeker wel proberen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:27 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik kan het me niet meer zo goed herinneren, is zo lang geleden
Denk dat dat wel goed moet gaanMaar ben ook wel eens op feestjes geweest waar de muziek zo hard staat dat je zelf bijna wenste dat je oordoppen mee had, zulke plekken zou ik geen kind mee naartoe nemen
Logisch... Haha nee die hormonen helpen niet hequote:Op zondag 6 oktober 2013 23:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Fijn dat ik niet de enige ben bij wie de kranen om zoiets worden open gezet. Ik had hier vroeger echt geen last van. Maar sinds ik die longembolie enzo heb gehad, ben ik sowieso al wat gevoeliger voor dit soort dingen (het heeft toch wel wat indruk op me gemaakt), en nu met die hormonen helemaal!
Ik ben rond 25 weken naar een concert gegaan en ben halverwege weg gegaan, Bob werd namelijk helemaal gek! Voelde heel naar..quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:21 schreef Burdie het volgende:
Hier zou ik niet van uit gaan.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:43 schreef Tienervader het volgende:
Gelukkig word dit over een tijdje wel iets minder, omdat ze dan minder last gaat hebben van moeheid.
RFR, wij zijn vorige week 's middags sushi gaan eten, toen was Ellie 4 weken. Maar dat was een rustige omgeving en ze heeft lekker in de wagen geslapen na het voeden. Winkelen doen we ook al met haar, en vanaf 3 weken gaat ze mee naar de supermarkt of eten bij goede vrienden. Afgelopen donderdag hadden we een borrel, toen was ze ook mee, en over 2 weken (dan is ze 7 weken) een hele dag bruiloft. Daar zal ik het echt van haar laten afhangen, ze gaat gewoon mee en ik zie die dag wel hoe ze het vindt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 07:10 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]![]()
Niet dat ik zo blij ben dat je kwaaltjes hebt, maar wel voor het vertrouwen!
[..]
Wel grappig dat sommige mensen dat kunnen 'zien' hè. Misschien weet je familie het niet als eerste, maar je zal het ze wel als eerste zelf vertellen.
Kun je niet met alle familieleden apart afspreken op dezelfde dag, zodat ze niet van elkaar weten dat ze bij jullie langskomen?
Even aan vraag aan alle dames die al moeder zijn, en alle aankomende moeders die er al over hebben nagedacht:
Vanaf welke maand kun je een beetje fatsoenlijk met een baby dingen ondernemen? En dan bedoel ik een middag weg, een feestje bijwonen etc.
Gisteren zijn lief en ik namelijk met vrienden gaan bowlen (Zwelgje en ik hebben zelfs nog een ronde gewonnen) en de mensen naast ons hadden een baby bij zich. Maar echt een baby-baby, een héél kleintje (ik kan slecht schatten, maar op basis van foto's op google
zou ik zeggen 2 maanden). Dat leek mij een beetje een slecht idee: heel harde muziek want discobowlen, heel veel mensen, gerommel en geroezemoes.
Maar goed, wat weet ik ervan. Op eerste gevoel dacht ik alleen: "Nou, dat zou ik zelf niet zo doen."
Als je er nou van uitgaat dat het alleen maar erger zal worden, dan kan het alleen maar meevallen. Jullie zitten echt in het begin van de zwangerschap.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:43 schreef Tienervader het volgende:
Bij mijn vriendin merk ik de laatste tijd ook ontzettend veel van haar hormonen.
Ze begint soms uit het niets te huilen, terwijl er niks aan de hand is.
Ook is ze de laatste tijd ontzettend moe, 's avonds rond een uur of 9 heeft het weinig zin
om er nog serieus mee te gaan zitten praten haha.
Al die symptomen kan voor een man behoorlijk frustrerend zijn. =(
Gelukkig word dit over een tijdje wel iets minder, omdat ze dan minder last gaat hebben van moeheid.
Sjaak liep met hem de badkamer in, wees naar de douche en zei: met letters spelen!quote:
Ohh dit herken ik ook heel erg! Ik was rond 18 weken op een concert en ik werd er ook helemaal naar van, die bassen. Ik moest er zelfs een beetje van huilen en ben best ver achterin gebleven.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:58 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ben rond 25 weken naar een concert gegaan en ben halverwege weg gegaan, Bob werd namelijk helemaal gek! Voelde heel naar..
Schijnt iets te zijn met de bas v/d muziek en het vruchtwater.
Ik denk dat het hetzelfde klinkt als onderwater zwemmen in het zwembad, en er staat iemand op de kant naar je te roepen. Vind ik overigens ook wel een leuk idee, dat het zo klinktquote:Op maandag 7 oktober 2013 09:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat was ik me ook af aan het vragen. Als ik auto rij heb ik vaak de radio ook keihard aan en brul ik vaak nog mee ook. Zou hij daar last van hebben?
En ik denk dat dit alles wel dekt mbt het onderwerp baby wel of niet mequote:Op maandag 7 oktober 2013 08:02 schreef Hilzillah het volgende:
Ik denk dat als je de dingen die je wil doen doet, met beebie un het middelpunt, je het eigenlijk niet fout kunt doen.
Als je een slaapzakje als baby hebt zou je hem overal mee naartoe kunnen nemen. Hij slaapt toch wel. En eentje die niet zo goed slaapt blijf je wat vaker mee thuis.
Ik ook! En dan krijs ik zo vals mee en denk ik ineens oh jeetje, die kleine durft er nooit uit te komen met mijn kraaienzang. Tijdens het typen van 'kraaienzang' krijg ik trouwens ook weer een paar trappen nu.. Mini is het er helemaal mee eens dus.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Leuk! Ben je zo creatief?quote:Op maandag 7 oktober 2013 13:52 schreef Burdie het volgende:
Ik heb net een eerste schets gemaakt voor het geboortekaartje, om te kijken of ons idee leuk is. En dat is het![]()
. Ben nu heel erg benieuwd of het echt gaat lukken wat we in gedachten hebben
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:33 schreef Dot. het volgende:
Onze zoonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Omggg ik vraag zo vaak aan mensen of ze mijn koude gevoel kennen..quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:55 schreef DJMomo het volgende:
alsof mijn maag in mijn keel hangt, heel koud gevoel.
Ik heb dit ook bij maagzuur!! Heb het nog nooit voelen branden, maar dit klinkt zo bekend!quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:27 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Omggg ik vraag zo vaak aan mensen of ze mijn koude gevoel kennen..
En iedereen kent normale maagzuur maar nooit dat koude gevoel..
Fijn dat ik niet de enige ben. Bij mijn oudste werd ik er helemaal gek van
Niet leuk voor jou maar niemand herkende het koude gevoel.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:51 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik heb dit ook bij maagzuur!! Heb het nog nooit voelen branden, maar dit klinkt zo bekend!
Glad to be of servicequote:Op maandag 7 oktober 2013 15:55 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Niet leuk voor jou maar niemand herkende het koude gevoel.
Ik voel mij niet meer heel alleen in mijn vage klacht![]()
Herkenbaar! Ik werd gewoon gek van mezelf, maar heb inmiddels geaccepteerd dat alles nou eenmaal om baby draaitquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:12 schreef Chanty het volgende:
Ik kan me echt niet focussen vandaagIk denk alleen nog maar aan babies en alles wat babygerelateerd is
quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:12 schreef Chanty het volgende:
Ik kan me echt niet focussen vandaagIk denk alleen nog maar aan babies en alles wat babygerelateerd is
Ik kan er soms even lastig tegen, alsof alles alleen nog maar om die kleine gaat. Je moet naar de verloskundige, de kraamzorg komt op intake (hier met 22 weken al!quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:18 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Herkenbaar! Ik werd gewoon gek van mezelf, maar heb inmiddels geaccepteerd dat alles nou eenmaal om baby draait
quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:59 schreef Mabawa. het volgende:
DotJullie jongetje, wat een mooi profieltje zeg!
Jippie voor de meiden waar een echo gepland staat. Succes met wachten!
Pfff dat je kind zo hoog zit dat je tijdens een presentatie zo buiten adem bent dat je na elke slide bij moet komen. Ik ging steeds langzamer praten omdat ik dacht dat ik te snel sprak maar dat was het niet. En warm warm warm daarbinnen! Zo erg dat ik twijfelde of mn vliezen niet ineens gebroken waren maar het was zweet
Jij bent stiekem ook alweer bijna 35 wekenquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:27 schreef Limone het volgende:
[..]![]()
Ik had net een overleg via Skype en ik zat eerst lekker te burpen op de webcam en vervolgens raakte ik enorm buiten adem. En dat terwijl ik zát.![]()
Haha ja ik snap je helemaal. Het meest vervelende vind ik de gesprekken die nergens anders over lijken te gaan. Altijd draait het uit op je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik kan er soms even lastig tegen, alsof alles alleen nog maar om die kleine gaat. Je moet naar de verloskundige, de kraamzorg komt op intake (hier met 22 weken al!) zwangerschapsgym gaat bijna beginnen, ik ga naar de bekkenfysio, draag positiekleding, we zijn met het kamertje bezig, worden doodgegooid met 'Ouders van Nu'-achtige tijdschriften, gaan naar de Prénatal, en heeeeeeeel veeeeeeeel gesprekken (met alles en iedereen) gaan over zwanger zijn of de baby... en soms denk ik: nou! Maar! Hallo! Er is nog zoveel meer!
Om dan vervolgens weer een heel verhaal te beginnen over namen, doopsuikers, geboortekaartjes, babyshowers, rompertjes, etc..
Hahah lekker charmingquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:27 schreef Limone het volgende:
[..]![]()
Ik had net een overleg via Skype en ik zat eerst lekker te burpen op de webcam en vervolgens raakte ik enorm buiten adem. En dat terwijl ik zát.![]()
En dit ja!quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Jij bent stiekem ook alweer bijna 35 weken!
Komt er nog zo'n springfoto van je?.
Het is natuurlijk wel weer eens wat anders dan 'mooi weertje he?'quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:28 schreef Mabawa. het volgende:
Haha ja ik snap je helemaal. Het meest vervelende vind ik de gesprekken die nergens anders over lijken te gaan. Altijd draait het uit op je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.
Ja dat is zo. Maar zo vaak is het geen mooi weer dus men moet wel op zoek naar iets anders. /typisch-nederlandse-klaagmodusquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel weer eens wat anders dan 'mooi weertje he?'.
Ja!quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Jij bent stiekem ook alweer bijna 35 weken!
Komt er nog zo'n springfoto van je?.
Ikkannietwachtenquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:37 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja!Als ik verlof heb (volgende week!!!!) ga ik een springgifje maken
De Rek is toch een beter alternatief dan wat mijn vk voorstelde: op handen en knieën gaan zitten en dan lekker je buik laten hangen. Zie je het voor je?quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:30 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Hahah lekker charmingMaar zitten is misschien nog wel vervelender. Voor kleine groepjes, 6 pers bv, zit ik meestal ook maar dit waren er 15 in een erg onhandige ruimte dus ging maar staan. Nog een paar keer stiekem de rek van GotC geprobeerd maar dat voelde erg stom omdat alle ogen op mij gericht waren.
[..]
En dit ja!
Hahahaquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik kan er soms even lastig tegen, alsof alles alleen nog maar om die kleine gaat. Je moet naar de verloskundige, de kraamzorg komt op intake (hier met 22 weken al!) zwangerschapsgym gaat bijna beginnen, ik ga naar de bekkenfysio, draag positiekleding, we zijn met het kamertje bezig, worden doodgegooid met 'Ouders van Nu'-achtige tijdschriften, gaan naar de Prénatal, en heeeeeeeel veeeeeeeel gesprekken (met alles en iedereen) gaan over zwanger zijn of de baby... en soms denk ik: nou! Maar! Hallo! Er is nog zoveel meer!
Om dan vervolgens weer een heel verhaal te beginnen over namen, doopsuikers, geboortekaartjes, babyshowers, rompertjes, etc..
Ga anders van de week lekker naar de kapper, en dump daar je hele verhaalquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:39 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hahahamaar ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment denk: Ik ben er ook nog
Maar op dit moment zou ik niets liever willen dan de hele dag over babies pratenEn het erge is dat ik mijn mond voorlopig dicht "moet" houden
aaaahhhhh, ik wil het van de daken schreeuwen! Vandaag wel tegen een vriend gezegd, dat lucht gewoon op want ik ontplof zowat hier op het werk. En dan zit ik net vandaag met een collega die me helemaal zit uit te vragen over hoe het nu gaat met zwanger worden
en ik - mag - niks - zeggen
Jippie!quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:37 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja!Als ik verlof heb (volgende week!!!!) ga ik een springgifje maken
Haha omgquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:39 schreef Limone het volgende:
[..]
De Rek is toch een beter alternatief dan wat mijn vk voorstelde: op handen en knieën gaan zitten en dan lekker je buik laten hangen. Zie je het voor je?In het café of tijdens je presentatie?:D
hahaha ja alleen was ik daar een paar weken geleden nogquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ga anders van de week lekker naar de kapper, en dump daar je hele verhaal!
Het helpt wel als een mallequote:Op maandag 7 oktober 2013 16:39 schreef Limone het volgende:
De Rek is toch een beter alternatief dan wat mijn vk voorstelde: op handen en knieën gaan zitten en dan lekker je buik laten hangen. Zie je het voor je? In het café of tijdens je presentatie?
quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat zeker, vooral als je er ook nog bij gaat kwispelen met je kont![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mag ik in de OP op 15 mei ?![]()
Op mijn werk wil ik het sowieso dit jaar nog niet vertellen, al weet iedereen wel dat we al 2 jaar bezig zijn. maar hebben net een paar weken een nieuw afdelingshoofd. Wil eerst zien wat de koers wordt en of het financiële plaatje eind van het jaar kansen biedt om terug te komen (3x jaarcontract gehad en dan word je er uitgekickt bij ons, maar ze willen eea veranderen maar its all about the money). Dus vertel het alleen enkele vrienden en mijn vaste roomie op t werk.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:37 schreef Take_A_Picture het volgende:
Superfijn Fazz! En dot ook een mooie echo!!
Chanty, lastig he om niks te zeggen! Ik kan nooit m'n mond houden. Er waren met 5 wkn al een paar collega's die het wisten. Ik hou die 12 weken niet aan.
Lol evil jijquote:Op maandag 7 oktober 2013 17:51 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik vind het ook lastig om niets te zeggen hoor... Ben nu in overleg metof we het onze vrienden nu gaan vertellen. Het voelt nog zo vroeg!!
Op werk wacht ik zeker nog wel even, al is het maar om m'n baas nog even in de waan te laten dat z'n huidige strakke planning gaat lukken
Bijna, maar volgens mij niet helemaal. Volgende week weer.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:06 schreef DJMomo het volgende:
Fazz!!!![]()
Voor mezelf nog een kwispel: 23w. Is dat een Mijlpaal of some sort?
Wat is er dan volgende week? Q3?quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bijna, maar volgens mij niet helemaal. Volgende week weer.
Desalniettemin een kwispel voor je 23 weken.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik niet weer iedereen blij wil maken met een dode mus. Als het nu mis gaat dan zal ik het wel iedereen vertellen maar dan is het meer zo van: ik was zwanger maar het is weer mis gegaan.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wij hebben het bij alle zwangerschappen altijd vrij snel verteld (3 zwangerschappen, de eerste een miskraam, de tweede werd Saar, en nu net geen 9 weken zwanger). Vrijwel direct aan familie en goede vrienden, en directe collega's niet veel later, evenals leidinggevenden. Het idee was een beetje dat ik het óók wilde kunnen delen als het mis zou gaan.
Wat voelt voor jou dan wel veilig.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:23 schreef Chanty het volgende:
Ik heb voor mezelf besloten dat ik niet weer iedereen blij wil maken met een dode mus. Als het nu mis gaat dan zal ik het wel iedereen vertellen maar dan is het meer zo van: ik was zwanger maar het is weer mis gegaan.
Vanaf 24 weken is het kind in theorie levensvatbaar, toch?quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:22 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Wat is er dan volgende week? Q3?
Oh ruk vanyel![]()
Herkenbaar, dit had ik net zo. Ik wist dit keer al zo belachelijk vroeg dat ik zwanger was (met 3w3d alquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:23 schreef Chanty het volgende:
Gek genoeg heb ik een ontzettend goed gevoel hierover. De eerste keer was ik op de een of andere manier minder blij, alsof ik ergens al wist dat het niet klopte.
Weet ik, een collega is haar kindje met 22 weken nog verlorenquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:27 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Wat voelt voor jou dan wel veilig.
Er kan zo erg veel mis gaan ook na de 12 weken periode.
(de reden voor mij om daar dus geen rekening mee te houden)
Oke, maar die 12 weken 'grens' is toch wel ergens op gebaseerd?quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:27 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Wat voelt voor jou dan wel veilig.
Er kan zo erg veel mis gaan ook na de 12 weken periode.
(de reden voor mij om daar dus geen rekening mee te houden)
Ja, in de eerste 12 weken worden alle organen gevormd, en dat is daarom een kritische periode. Vanaf week 13 is de baby helemaal 'af' en hoeft 'ie eigenlijk alleen nog maar te groeien.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:38 schreef Fazzoletti het volgende:
Oke, maar die 12 weken 'grens' is toch wel ergens op gebaseerd?
De boodschappen daarover wisselen dus ook, maar die van vandaag was ws met de bevalling.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:33 schreef Burdie het volgende:
Vanyel, balen zeg. Lekker hoopgevend voor het ziekenhuis ook
.
Gaat zo'n nierstuwing wel weer over (al dan niet vanzelf)?
Hier hielpen gembersnoepjes of capsules een boel! Ook sabbelen op zuurtjes deed het, en elk uur iets eten zodat je maag niet leeg gaat. Hopelijk zit er iets voor je bij!quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Heeft iemand tips tegen misselijkheid? Ik
Weet soms niet waar ik t zoeken moet. Spugen lukt niet maar men. Hoe kun je functioneren op werk als je je zo beroerd voelt alsof je elk moment moet kotsen?
Staand achterlangs? Liggend op je zij? Doggy? Jij kunt bovenop.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 06:40 schreef martine1984 het volgende:
Skippy ik zou het even aankaarten bij de verloskundige. Lijkt me geen echte spoed maar een keertje extra laten checken kan geen kwaad. Beterschap!
Tap gelukkig geen ervaring mee. Sterkte!
Ff een vraagje, gisteren voor het eerst sinds tijden weer sex gehad. Maar praktisch is het absoluut niet met zo'n dikke buik. Vind het normaal gesproken heel fijn om intiem te zijn met mijn man, maar als mn buik klem zit is het toch een stuk minder. Hoe doen jullie dat?
Daar krijg je middeltjes voor dacht ik? Of slik je die al/wil je die pertinent niet slikken?quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Heeft iemand tips tegen misselijkheid? Ik
Weet soms niet waar ik t zoeken moet. Spugen lukt niet maar men. Hoe kun je functioneren op werk als je je zo beroerd voelt alsof je elk moment moet kotsen?
Ja, hier hebben ze het bij bijv de Etos: gembercapsules voor bij het ontbijt en SeaBand Mama gemberzuigtabletten voor door de dag heen. Die dingen waren voor mij écht een uitkomst! Succes en sterkte vandaagquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 06:15 schreef Thistleweed het volgende:
Cwen, haal ik dat gewoon bij de drogist? Dan ga ik in mijn pauze even langs.
Verder geen buikpijn ofzo? Ik zou toch de vk even bellen. Grote kans dat ze even je bloeddruk opmeet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 05:37 schreef ProjSkippy het volgende:
Middenin-de-nacht-egopost:
Is er iemand die dit herkent bij 30+ weken zwangerschap?
Ik ben nu voor de derde dag op rij continu misselijk. Niet misselijk als in 'ik moet overgeven'-misselijk, maar een continu aanwezig zeurderige misselijkheid op de achtergrond. Sinds vanavond ook hele gezellige hoofdpijn erbij.
Word ik gewoon ziek oid, of moet ik dit extra in de gaten houden? Een rondje Google doe ik maar niet want dan lees ik vast dat het onmogelijk is dat ik nog leef.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:19 schreef ProjSkippy het volgende:
Thanks all!
Ik kijk het in ieder geval vandaag nog even aan. Ik ben nu net wakker en nu is het telefonisch spreekuur net voorbij.. En om daar nou nu al buitenom te bellen.. Mweh. Maar als er iets (negatief) verandert zal ik wel gelijk even de telefoon pakken.
Dat is nog maar 20 nachtjes slapenquote:
Ik ook! Die zwangere vrouw met baarmoederhalskankerquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:35 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Er komt iemand langs..Gelukkig wad mijn huis al redelijk schoon en lig ik lekker op de bank tlc te kijken
En skips..hoe is je bloeddruk?
Bij mijn vk praktijk is dat ook een reden om het spoednummer te bellen, is me gisteren nog op het hart gedrukt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:08 schreef L-E het volgende:
Skippy, bel alsjeblieft even de vk voor een bloeddrukcheck. Vage misselijkheid + vage hoofdpijn is een reden om het eea uit te sluiten.
Idd, hier ook.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij mijn vk praktijk is dat ook een reden om het spoednummer te bellen, is me gisteren nog op het hart gedrukt.
Dat doen ze hier zo expres omdat de meeste mensen dan nog geen babykamertje etc. hebben aangeschaft en zo hun vragen daarover kunnen stellen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hm oke..maar wel bellen als je er last van blijft houden he!
En intake met 22 wkn is wel heel vroeg zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |