Waar filmen/wonen jullie?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:02 schreef Unites het volgende:
Zijn er toevallig mensen/professionals op het gebied van film die mee zouden willen denken en eventueel willen helpen?
Ik zou als ik jou was eerst eens proberen een low-budget korte film te maken. Ik geloof echt dat je wat te hoog inzet, de ambitie om een bioscoopfilm te maken is natuurlijk geweldig, maar houdt er rekening mee dat speelfilms die je in de bioscoop ziet vaak een enorm groot budget hebben. Deze zijn dan gemaakt door professionals die hier maanden dag en nacht mee bezig zijn geweest, als je nog naar school gaat is dit gewoon niet te doen, al helemaal als je hier geen ervaring mee hebt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:50 schreef Unites het volgende:
We gaan filmen in Oudenbosch, Breda en Roosendaal.
En ik ben 17 (sinds 13 oktober).
Dit, en ga studeren richting film, portfolio opbouwen, stages lopen, etc. Er zijn al zo ongelooflijk veel studenten die regisseur willen worden, je hebt een hoop competitie. Zonder portfolio met goed werk kom je sowieso niet aan enig budget. En vragen of mensen een 5D willen doneren gaat hem natuurlijk nooit worden en is net als je idee hier gewoon zwaar onrealistisch.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:09 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was eerst eens proberen een low-budget korte film te maken. Ik geloof echt dat je wat te hoog inzet, de ambitie om een bioscoopfilm te maken is natuurlijk geweldig, maar houdt er rekening mee dat speelfilms die je in de bioscoop ziet vaak een enorm groot budget hebben. Deze zijn dan gemaakt door professionals die hier maanden dag en nacht mee bezig zijn geweest, als je nog naar school gaat is dit gewoon niet te doen, al helemaal als je hier geen ervaring mee hebt.
Daarnaast helpt het maken van een korte film ook met eventueel crowdfunding in de toekomst. Zonder eerder werk te laten zien, lopen mensen niet gauw warm om te doneren, vooral in de filmbranche.
We hebben het hier wel over Tim Oliehoek hè.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:12 schreef SunChaser het volgende:
Tim Oliehoek was 15, 16 en 17 dat ie een film opnam van 2,5 uur
Hij deed er jaren over'
Hier een video
Was ook om aan te geven dat je niet in 1 kerstvakantie klaarbentquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:24 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
We hebben het hier wel over Tim Oliehoek hè.
Maar zoals je op de stukjes film kan zien, had hij redelijk verstand van waar hij mee bezig was, hij is dan ook toegelaten op de filmacademie. Niet om lullig te doen, maar dit idee krijg ik bij TS gewoon niet.
Ik ben zelf van mening dat je beter iemand kan aanmoedigen iets haalbaars te maken, zoals een korte film en hiermee proberen de juiste opleiding te verkrijgen of in ieder geval een portfolio op te bouwen. Er is helemaal niets mist met oefening. Je moet ook niet denken dat je zonder ooit één streep verf te hebben gezet meteen een Rembrandt kan schilderen.
Oh! Excusesquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:25 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Was ook om aan te geven dat je niet in 1 kerstvakantie klaarbent
FHF / Gezocht: Oude Camera
En de bioscoopfilm zelf? Vind je dat wel nog realistisch?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:22 schreef Unites het volgende:
Natuurlijk weet ik dat dat van die 5D zwaar onrealistisch is, maar nooit geschoten is altijd mis.
Ik zal me op dit moment gewoon gaan concentreren om een product af te leveren waar je tevreden mee bent, en het vooral als oefening gebruikenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:59 schreef Unites het volgende:
Mmhm, het maken van de film hoe wij het willen: ja.
Om de film echt in de bioscoop uit te brengen: matig.
Coolquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:51 schreef Unites het volgende:
Over twee weken
Dan is de site en het promotiefilmpje af!
Als je het niet probeert, zal je het nooit leren.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:11 schreef Susteren het volgende:
Dit lijkt me eigenlijk echt een hopeloos project. Een camera moet je leren kennen. Zomaar gaan filmen met een body die je nooit hebt gebruikt is echt een no-go en gaat problemen opleveren. Film eerst eens een short, kijk of het bevalt en ga dan verder met een langere film.
Proberen kan ook een short zijn. Meteen een hele bioscoopfilm willen maken eindigd 9/10 keer in een nooit afgemaakt project.quote:Op vrijdag 1 november 20121:49 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Als je het niet probeert, zal je het nooit leren.
Mensen leren meer door dingen fout te doen, dan meteen alles (denken) goed te doen..
Dus je gaat twee dingen tegelijk doen?quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:47 schreef Unites het volgende:
Zodra we het bedrag bij elkaar hebben, beginnen we gelijk en maken we de film ook gelijk af. Natuurlijk zullen we zorgen dat het project wordt afgerond, dat is ook een verplichting natuurlijk als je mensen gaat vragen om te doneren.
Momenteel zijn we trouwens bezig om een korte film te maken over een streng gelovig meisje die gaat twijfelen over het bestaan van God. Deze film kunnen we zo gaan maken met een beperkt budget. Ik dacht ergens te lezen dat er nu een of andere filmwedstrijd was voor jongeren? Ik las het volgens mij in de Telegraaf, maar kan het nergens meer terug vinden. De film mocht in ieder geval niet langer duren van tien minuten en moest voor 20 november worden ingezonden volgens mij.
Aha, oké,quote:
Ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op maandag 4 november 2013 20:02 schreef Drommelsch85 het volgende:
Heb je al enige referentie naar je bewerkte filmpjes? Een portfolio dus..
quote:Op donderdag 7 november 2013 17:54 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar
Was ook te verwachten. "Bioscoopfilm" en zero ervaring gaan niet samen natuurlijkquote:[img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif maandag 2 december 2013 22:56 schreef hoink581 het volgende:[/b]
Gooi maar een slotje op dit topic, Unites heeft in een ander topic al mijn vragen over zijn bioscoop film genegeerd.
Dat is niet waar, zijn voorbeelden genoeg van mensen zonder ervaring die een film maakten en nu beroemd zijn. Ik noem een Robert Roderiques, een Tim Oliehoekquote:Op maandag 2 december 2013 23:10 schreef Susteren het volgende:
[..]
Was ook te verwachten. "Bioscoopfilm" en zero ervaring gaan niet samen natuurlijk
Ja, maar die mensen waren al ruim in de weer om iets in de filmindustrie te gaan doen.quote:Op maandag 2 december 2013 23:37 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat is niet waar, zijn voorbeelden genoeg van mensen zonder ervaring die een film maakten en nu beroemd zijn. Ik noem een Robert Roderiques, een Tim Oliehoek
Tim Oliehoek niet hoorquote:Op maandag 2 december 2013 23:54 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ja, maar die mensen waren al ruim in de weer om iets in de filmindustrie te gaan doen.
Ah, 'k lees het, cool.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |