abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132683850
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:02 schreef Unites het volgende:
Zijn er toevallig mensen/professionals op het gebied van film die mee zouden willen denken en eventueel willen helpen?
Waar filmen/wonen jullie?
pi_132692350
We gaan filmen in Oudenbosch, Breda en Roosendaal.

En ik ben 17 (sinds 13 oktober).
pi_132692996
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:50 schreef Unites het volgende:
We gaan filmen in Oudenbosch, Breda en Roosendaal.

En ik ben 17 (sinds 13 oktober).
Ik zou als ik jou was eerst eens proberen een low-budget korte film te maken. Ik geloof echt dat je wat te hoog inzet, de ambitie om een bioscoopfilm te maken is natuurlijk geweldig, maar houdt er rekening mee dat speelfilms die je in de bioscoop ziet vaak een enorm groot budget hebben. Deze zijn dan gemaakt door professionals die hier maanden dag en nacht mee bezig zijn geweest, als je nog naar school gaat is dit gewoon niet te doen, al helemaal als je hier geen ervaring mee hebt.

Daarnaast helpt het maken van een korte film ook met eventueel crowdfunding in de toekomst. Zonder eerder werk te laten zien, lopen mensen niet gauw warm om te doneren, vooral in de filmbranche.
  Redactie Frontpage dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:12:13 #124
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132693071
Tim Oliehoek was 15, 16 en 17 dat ie een film opnam van 2,5 uur
Hij deed er jaren over'
Hier een video
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:13:41 #125
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_132693117
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 16:09 schreef dahippieunicorn het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was eerst eens proberen een low-budget korte film te maken. Ik geloof echt dat je wat te hoog inzet, de ambitie om een bioscoopfilm te maken is natuurlijk geweldig, maar houdt er rekening mee dat speelfilms die je in de bioscoop ziet vaak een enorm groot budget hebben. Deze zijn dan gemaakt door professionals die hier maanden dag en nacht mee bezig zijn geweest, als je nog naar school gaat is dit gewoon niet te doen, al helemaal als je hier geen ervaring mee hebt.

Daarnaast helpt het maken van een korte film ook met eventueel crowdfunding in de toekomst. Zonder eerder werk te laten zien, lopen mensen niet gauw warm om te doneren, vooral in de filmbranche.
Dit, en ga studeren richting film, portfolio opbouwen, stages lopen, etc. Er zijn al zo ongelooflijk veel studenten die regisseur willen worden, je hebt een hoop competitie. Zonder portfolio met goed werk kom je sowieso niet aan enig budget. En vragen of mensen een 5D willen doneren gaat hem natuurlijk nooit worden en is net als je idee hier gewoon zwaar onrealistisch.

[ Bericht 1% gewijzigd door Inverted_World op 29-10-2013 16:19:18 ]
It's you my love, you who are the stranger
pi_132693431
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 16:12 schreef SunChaser het volgende:
Tim Oliehoek was 15, 16 en 17 dat ie een film opnam van 2,5 uur
Hij deed er jaren over'
Hier een video
We hebben het hier wel over Tim Oliehoek hè.

Maar zoals je op de stukjes film kan zien, had hij redelijk verstand van waar hij mee bezig was, hij is dan ook toegelaten op de filmacademie. Niet om lullig te doen, maar dit idee krijg ik bij TS gewoon niet.

Ik ben zelf van mening dat je beter iemand kan aanmoedigen iets haalbaars te maken, zoals een korte film en hiermee proberen de juiste opleiding te verkrijgen of in ieder geval een portfolio op te bouwen. Er is helemaal niets mist met oefening. Je moet ook niet denken dat je zonder ooit één streep verf te hebben gezet meteen een Rembrandt kan schilderen.
  Redactie Frontpage dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:25:09 #127
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132693468
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 16:24 schreef dahippieunicorn het volgende:

[..]

We hebben het hier wel over Tim Oliehoek hè.

Maar zoals je op de stukjes film kan zien, had hij redelijk verstand van waar hij mee bezig was, hij is dan ook toegelaten op de filmacademie. Niet om lullig te doen, maar dit idee krijg ik bij TS gewoon niet.

Ik ben zelf van mening dat je beter iemand kan aanmoedigen iets haalbaars te maken, zoals een korte film en hiermee proberen de juiste opleiding te verkrijgen of in ieder geval een portfolio op te bouwen. Er is helemaal niets mist met oefening. Je moet ook niet denken dat je zonder ooit één streep verf te hebben gezet meteen een Rembrandt kan schilderen.
Was ook om aan te geven dat je niet in 1 kerstvakantie klaarbent

FHF / Gezocht: Oude Camera
pi_132693487
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 16:25 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Was ook om aan te geven dat je niet in 1 kerstvakantie klaarbent

FHF / Gezocht: Oude Camera
Oh! Excuses :@
pi_132695203
Natuurlijk weet ik dat dat van die 5D zwaar onrealistisch is, maar nooit geschoten is altijd mis.
pi_132695952
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:22 schreef Unites het volgende:
Natuurlijk weet ik dat dat van die 5D zwaar onrealistisch is, maar nooit geschoten is altijd mis.
En de bioscoopfilm zelf? Vind je dat wel nog realistisch?
pi_132696226
Mmhm, het maken van de film hoe wij het willen: ja.
Om de film echt in de bioscoop uit te brengen: matig.
pi_132696897
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:59 schreef Unites het volgende:
Mmhm, het maken van de film hoe wij het willen: ja.
Om de film echt in de bioscoop uit te brengen: matig.
Ik zal me op dit moment gewoon gaan concentreren om een product af te leveren waar je tevreden mee bent, en het vooral als oefening gebruiken :)

Kan je ons iets vertellen over het verhaal?
pi_132697990
Over twee weken ;)
Dan is de site en het promotiefilmpje af!
  vrijdag 1 november 2013 @ 20:11:33 #134
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132803505
Dit lijkt me eigenlijk echt een hopeloos project. Een camera moet je leren kennen. Zomaar gaan filmen met een body die je nooit hebt gebruikt is echt een no-go en gaat problemen opleveren. Film eerst eens een short, kijk of het bevalt en ga dan verder met een langere film.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_132805120
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 18:51 schreef Unites het volgende:
Over twee weken ;)
Dan is de site en het promotiefilmpje af!
Cool :Y

Wel posten he!
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:49:23 #136
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_132807214
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 november 2013 20:11 schreef Susteren het volgende:
Dit lijkt me eigenlijk echt een hopeloos project. Een camera moet je leren kennen. Zomaar gaan filmen met een body die je nooit hebt gebruikt is echt een no-go en gaat problemen opleveren. Film eerst eens een short, kijk of het bevalt en ga dan verder met een langere film.
Als je het niet probeert, zal je het nooit leren.
Mensen leren meer door dingen fout te doen, dan meteen alles (denken) goed te doen..
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:34:35 #137
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132809091
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 20121:49 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

Als je het niet probeert, zal je het nooit leren.
Mensen leren meer door dingen fout te doen, dan meteen alles (denken) goed te doen..
Proberen kan ook een short zijn. Meteen een hele bioscoopfilm willen maken eindigd 9/10 keer in een nooit afgemaakt project.

[ Bericht 0% gewijzigd door Susteren op 01-11-2013 23:25:43 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
pi_132819131
Zodra we het bedrag bij elkaar hebben, beginnen we gelijk en maken we de film ook gelijk af. Natuurlijk zullen we zorgen dat het project wordt afgerond, dat is ook een verplichting natuurlijk als je mensen gaat vragen om te doneren.

Momenteel zijn we trouwens bezig om een korte film te maken over een streng gelovig meisje die gaat twijfelen over het bestaan van God. Deze film kunnen we zo gaan maken met een beperkt budget. Ik dacht ergens te lezen dat er nu een of andere filmwedstrijd was voor jongeren? Ik las het volgens mij in de Telegraaf, maar kan het nergens meer terug vinden. De film mocht in ieder geval niet langer duren van tien minuten en moest voor 20 november worden ingezonden volgens mij.
pi_132850188
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:47 schreef Unites het volgende:
Zodra we het bedrag bij elkaar hebben, beginnen we gelijk en maken we de film ook gelijk af. Natuurlijk zullen we zorgen dat het project wordt afgerond, dat is ook een verplichting natuurlijk als je mensen gaat vragen om te doneren.

Momenteel zijn we trouwens bezig om een korte film te maken over een streng gelovig meisje die gaat twijfelen over het bestaan van God. Deze film kunnen we zo gaan maken met een beperkt budget. Ik dacht ergens te lezen dat er nu een of andere filmwedstrijd was voor jongeren? Ik las het volgens mij in de Telegraaf, maar kan het nergens meer terug vinden. De film mocht in ieder geval niet langer duren van tien minuten en moest voor 20 november worden ingezonden volgens mij.
Dus je gaat twee dingen tegelijk doen?
Hoe lang heb je ingeschat dat het maken van de korte film gaat duren?
pi_132893910
72 uur ;)

Meer tijd is er niet.
pi_132894286
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:03 schreef Unites het volgende:
72 uur ;)

Meer tijd is er niet.
Aha, oké,
Heb je trouwens ervaring met programma's, monteren etc en welk programma ga je daarvoor gebruiken.
pi_132894336
Ik heb: Camtasia, iMovies en Adobe Premiere Elements 10.
Ik 'bewerk' redelijk veel filmpjes.
pi_132894359
En wat voor een materiaal gebruik je allemaal?

Word alles uit de hand gefilmd ? Of ga je ook, zoals ik al eerder heb gereageerd, gebruikmaken van jib, Dolly en/of steady cams ?
pi_132901027
Heb je al enige referentie naar je bewerkte filmpjes? Een portfolio dus..
url
pi_133011913
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:02 schreef Drommelsch85 het volgende:
Heb je al enige referentie naar je bewerkte filmpjes? Een portfolio dus..
Ben ik ook wel benieuwd naar
pi_133027345
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 17:54 schreef dahippieunicorn het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar
  donderdag 21 november 2013 @ 02:05:14 #147
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133473052
Hoe is het, draait hij al in de bios?
pi_133473377
Updates svp!
url
pi_133861228
En hoe is het ermee? Half november zouden we toch een trailer en een website krijgen?
pi_133861577
Gooi maar een slotje op dit topic, Unites heeft in een ander topic al mijn vragen over zijn bioscoop film genegeerd.
  maandag 2 december 2013 @ 23:10:36 #151
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133862223
quote:
[img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif maandag 2 december 2013 22:56 schreef hoink581 het volgende:[/b]
Gooi maar een slotje op dit topic, Unites heeft in een ander topic al mijn vragen over zijn bioscoop film genegeerd.
Was ook te verwachten. "Bioscoopfilm" en zero ervaring gaan niet samen natuurlijk :')
  Redactie Frontpage maandag 2 december 2013 @ 23:37:46 #152
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133863603
quote:
99s.gif Op maandag 2 december 2013 23:10 schreef Susteren het volgende:

[..]

Was ook te verwachten. "Bioscoopfilm" en zero ervaring gaan niet samen natuurlijk :')
Dat is niet waar, zijn voorbeelden genoeg van mensen zonder ervaring die een film maakten en nu beroemd zijn. Ik noem een Robert Roderiques, een Tim Oliehoek
  maandag 2 december 2013 @ 23:40:29 #153
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133863708
:P Mja, 17 jaar. Iets met 'don't bite off more than you can chew'.

't Is natuurlijk nogal naïef om te denken dat mensen zomaar geld voor iets gaan geven als publiek je niet eens kent of je gewoon nul ervaring hebt op dat niveau of met die equipment. Ik vond het al verwonderingswaardig dat Scott Eggleston (The Frugal Filmmaker / YouTube) het budget voor z'n short/thesis film 'Collection day' wist te crowdfunden. Zeker a.d.h.v. die verschrikkelijke teaser trailer. _O-
Maar goed, hij heeft veel starters geholpen met budget oplossingen en mensen zijn vooral benieuwd naar de behind the scenes natuurlijk. Kunnen zij 'ervaring' opdoen, door zijn gang van zaken te zien tijdens een shoot. En het is Amerika en in het Engels, dus een veel wijder publiek dat hem al kent.

Maar ik zou (privé of als bedrijf/instelling) ook m'n geld niet investeren voor iemand die, behalve een paar gedelete YT-video's die het volgens zeggen 'goed deden', niet echt iets op z'n lijst van verdiensten heeft staan, 17 jaar is en zegt een film te willen maken. Dan moet je veel aanleg en ambitie hebben en dat kunnen aantonen, iets 'willen om het willen' is niet goed genoeg. Ik wil pro snowboarder worden. Ik ben al eens eerder een keer wezen skiën. Dus GoPro en Burton, sponsor mij ff. Catch my drift?

Maar goed, ik had natuurlijk graag het tegendeel bewezen gekregen. Daar niet van... ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 2 december 2013 @ 23:54:40 #154
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133864213
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:37 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dat is niet waar, zijn voorbeelden genoeg van mensen zonder ervaring die een film maakten en nu beroemd zijn. Ik noem een Robert Roderiques, een Tim Oliehoek
Ja, maar die mensen waren al ruim in de weer om iets in de filmindustrie te gaan doen.

_O- Meneer TS wist kortgeleden nog nul af van wat dan ook, zie het nu pas dat dat dit figuur was: FOT / Camera kopen . Had 'ie het over een Nokia of een GoPro en 4K om een filmlook mee te behalen. Mocht je 'em eerst nog uitgebreid basics gaan bijbrengen. En dat moet een film in elkaar zetten. :D Nu hoef je als filmmaker geen director of photography te zijn, sure, I get that, maar come on. Dit klinkt meer als ' ADHD... ADHD... hum. 3.gif Ik heb een idee, ik wil een film maken. Ja, dat is mijn wens. '. En toen kwam er vast een eekhoorn voorbij en wil 'ie inmiddels wat anders.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Frontpage dinsdag 3 december 2013 @ 00:11:02 #155
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133864702
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:54 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ja, maar die mensen waren al ruim in de weer om iets in de filmindustrie te gaan doen.

Tim Oliehoek niet hoor
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:17:25 #156
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133864866
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:11 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Tim Oliehoek niet hoor
Ah, 'k lees het, cool. ^O^
Maar dan ambieerde 'ie het vast jarenlang al. ;)
Zo zijn er ook pianospelende genieën die met 6 ofzo ontdekt worden. Als je aanleg hebt en er de tijd en effort in steekt, dan hoef je niet onontdekt te blijven natuurlijk. Maar je moet er niet vanuitgaan dat iets aan komt waaien omdat je het 'wilt'.
pi_133915819
Hier kan inderdaad een slotje op. Het project is - vast naar jullie verwachting - stopgezet door allerlei (persoonlijke) omstandigheden. Ik weet dat het allemaal een beetje knullig overkomt, maar soms heb je van die dromen die je graag waar wilt maken, omdat je er iets mee wilt doen in de toekomst.

Ik wil niet zeggen dat het project geheel aan de kant wordt geschoven, maar de komende maanden wordt er niet meer aangewerkt. Wanneer we weer verder gaan en echt met een goed en beter plan van aanpak komen, open ik wel een nieuw topic.

Bedankt voor al jullie (handige) reacties en tips!
  Redactie Frontpage woensdag 4 december 2013 @ 18:38:19 #158
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133916551
Geen slotje, het isnbest een leuk topic
pi_133916884
En wat wil je verder nog met dit topic doen? Zeuren hoe kansloos dit is :P?
  woensdag 4 december 2013 @ 19:07:43 #160
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133917458
Als het ff kan. })

:P Ga in de tussentijd eens een paar 5 min shorts maken anders. Haal je een hacked GH2 of een 600D met kitlens. Een lichtsterke prime lens en gaan. En dan lekker gaan shooten en editten; werken aan die filmlook. Beetje routine, ervaring kweken en verdiepen in de materiaal. Wel zo handig voor je een featurelength film wilt schieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')