abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131860475
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen

En... kamehameha...
pi_131860549
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Nee! Met knappe dames die daarop staan heb ik sindsdien medelijden :D
Maar waarom heb je dan niet gewoon alle berichten weggeklikt en bent zelf op profielen-strooptocht gegaan?? :+
pi_131860578
@kingtoppie; kan via Fok, Facebook, Twitter, zou niet perse via een datingsite hoeven gaan.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_131860645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar waarom heb je dan niet gewoon alle berichten weggeklikt en bent zelf op profielen-strooptocht gegaan?? :+
Omdat ik het onaardig vond om niet te reageren en het me aantrok dat mensen me als een kreng ging bestempelen omdat ik niet antwoordde :')
Daarbij kijk ik liever naar karakter en gedrag ;)
Tante minthy!! O+
pi_131860744
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:53 schreef minthy het volgende:

[..]

Omdat ik het onaardig vond om niet te reageren en het me aantrok dat mensen me als een kreng ging bestempelen omdat ik niet antwoordde :')
Niet gewoon status en bankrekening dan?
Rustig aan.
pi_131860775
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:53 schreef minthy het volgende:

[..]

En -dat- gaat een beetje lastig als je overspoeld wordt met berichtjes. Juistem, nou op een datingsite hoef ik het niet te proberen met die "collega's" die er een massaspamfest van maken! 8)7

Maar wat dan wel werkt? Geen idee.
pi_131860804
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Niet gewoon status en bankrekening dan?
Neu, waarom is dat belangrijk? Ik kan m'n eigen boontjes wel doppen, daar heb ik geen rijke vent voor nodig :')
Aan status heb ik schijt, interesseert me niet.
Tante minthy!! O+
pi_131860895
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En -dat- gaat een beetje lastig als je overspoeld wordt met berichtjes. Juistem, nou op een datingsite hoef ik het niet te proberen met die "collega's" die er een massaspamfest van maken! 8)7

Maar wat dan wel werkt? Geen idee.
Dat klopt :P
En geen idee. Voor de één werkt het irl een stuk gemakkelijker, voor de ander werkt internet beter. Ik neig zelf naar het laatste.
Tante minthy!! O+
pi_131860965
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:00 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat klopt :P
En geen idee. Voor de één werkt het irl een stuk gemakkelijker, voor de ander werkt internet beter. Ik neig zelf naar het laatste.
Voor mij werkt niks en dat heeft ook te maken met die spammers, die heb je overal. Je kent ze vast wel, die die bij elke nieuwe vrouw gelijk erop duiken. Dat is gewoon mijn stijl niet, ik wil -eerst- iemand een beetje leren kennen om vervolgens eventueel verder te gaan. Echter gaan vrijwel alle vrouwen voor de vlugge japies :P

Maar goed, we dwalen af! :+
pi_131861127
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Voor mij werkt niks en dat heeft ook te maken met die spammers, die heb je overal. Je kent ze vast wel, die die bij elke nieuwe vrouw gelijk erop duiken. Dat is gewoon mijn stijl niet, ik wil -eerst- iemand een beetje leren kennen om vervolgens eventueel verder te gaan. Echter gaan vrijwel alle vrouwen voor de vlugge japies :P

Tjah, neukt meer dus beter zaad je weet.
Rustig aan.
pi_131861184
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat hangt er maar helemaal van af; ik moet niks hebben van vlugge Japies of gladde praatjesmakers. Het scheelt dat ik wat dat betreft wel assertiever ben geworden in de laatste jaren, ik kap mannen met date-intenties af (bijv in DM hier).

Je hebt gelijk! :@

Ontopic dan maar. Weinig last van depressie op het moment, ik heb het idee dat ik niet meer zo stilsta. Ik moest nadenken over medicatie maar daar ben ik al wel uit; ga het niet doen ook. Ik denk dat het zo wel gaat lukken om eruit te komen.
Tante minthy!! O+
pi_131861209
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:08 schreef minthy het volgende:
Ontopic dan maar. Weinig last van depressie op het moment, ik heb het idee dat ik niet meer zo stilsta. Ik moest nadenken over medicatie maar daar ben ik al wel uit; ga het niet doen ook. Ik denk dat het zo wel gaat lukken om eruit te komen.
Wat is je plan van aanpak dan?
Rustig aan.
pi_131861304
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:09 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat is je plan van aanpak dan?
Op dit moment cognitieve therapie blijven volgen, over een week of twee komt daar psychomotorische therapie bij. Ik merk dat het eigenlijk best oplucht om te praten, al gaat dat soms nog erg lastig/onwennig. Er staan een aantal grote veranderingen voor de deur die positief kunnen gaan uitvallen, in plaats van alles maar spannend te vinden zie ik ook positieve punt ervan, dat is eigenlijk al een hele grote stap.
Tante minthy!! O+
pi_131861334
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:08 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik kan je wel vertellen, mocht je denken er binnen een paar maanden uit te kunnen zijn, is het wellicht een idee om -niet- met medicatie te beginnen. Kom je er na langere tijd niet uit, dan zou ik toch serieus medicatie overwegen (en bedenk je, je kan er altijd weer mee stoppen :) ).

Met mij gaat het verder prima denk ik... (biedt geen garantie voor de toekomst blah blah! :D ). Voor de rest is alles wel stabiel.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:16:34 #15
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_131861470
Hmm, ik hoor hier niet bepaald thuis maar heb momenteel van heel dichtbij te maken met een depressie en het is toch best moeilijk om aan te zien. Ik denk dat ik het depressief zijn vaak nogal heb onderschat en nooit heb begrepen hoe heftig dat zijn kan. Misschien dat ik hier voor mezelf wat hulpmiddelen kan uithalen dus lees ik graag mee :)
pi_131861531
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kan je wel vertellen, mocht je denken er binnen een paar maanden uit te kunnen zijn, is het wellicht een idee om -niet- met medicatie te beginnen. Kom je er na langere tijd niet uit, dan zou ik toch serieus medicatie overwegen (en bedenk je, je kan er altijd weer mee stoppen :) ).

Met mij gaat het verder prima denk ik... (biedt geen garantie voor de toekomst blah blah! :D ). Voor de rest is alles wel stabiel.
Geen idee, ik kan niet in de toekomst kijken gelukkig :P
Mijn redenatie is dat het nu aardig lijkt te gaan. Mocht het slechter gaan dan kan ik altijd nog beslissen om eraan te gaan beginnen maar vooralsnog lijk ik baat te hebben bij gesprekken.
Tante minthy!! O+
pi_131861571
Keb de laatste tijd wel enige controle over mijn gedachtes, alleen ik kan heel slecht tegen steeds weer hetzelfde, dat er niks nieuws gebeurt zegmaar.

Ben niet blij met op deze manier leven, dagen dat ik plezier zou moeten hebben dan lukt het weer niet.

Volgens mij heeft dat dus te maken dat ik leven een beetje verkeerd leef, ik durf te weinig risico's te nemen gok ik.

Beetje veilig thuis zitten, met vrienden ''chillen'' en uitgaan, ik moet wat meer buiten dat cirkeltje zien te vinden, weet alleen heel slecht wat, alsof ik het leven heb ''uitgespeeld'' wat dat betreft, ik heb het allemaal al gezien, of ik vind het toch niet leuk en doe iets daarom niet.
Rustig aan.
pi_131861696
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:16 schreef Kimberliedje het volgende:
Hmm, ik hoor hier niet bepaald thuis maar heb momenteel van heel dichtbij te maken met een depressie en het is toch best moeilijk om aan te zien. Ik denk dat ik het depressief zijn vaak nogal heb onderschat en nooit heb begrepen hoe heftig dat zijn kan. Misschien dat ik hier voor mezelf wat hulpmiddelen kan uithalen dus lees ik graag mee :)
Ik kan je vertellen: Het beinvloed alles en verpest alles. Je loopt met een waas over je heen, een beetje alsof je in een film bent en kijkt vanaf de zijlijn toe hoe je leven maand na maand, jaar na jaar, aan je voorbij gaat.

Leuk dat je meeleest, kimberliedje :W
pi_131861741
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:17 schreef minthy het volgende:

[..]

Geen idee, ik kan niet in de toekomst kijken gelukkig :P
Mijn redenatie is dat het nu aardig lijkt te gaan. Mocht het slechter gaan dan kan ik altijd nog beslissen om eraan te gaan beginnen maar vooralsnog lijk ik baat te hebben bij gesprekken.
Ik hoop het voor je! ^O^
Een jarenlange depressie gun ik zelfs m'n ergste vijanden niet! (goed goed, ik heb er geen, maar toch! :@ :P ).
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:26:56 #20
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_131861882
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen: Het beinvloed alles en verpest alles. Je loopt met een waas over je heen, een beetje alsof je in een film bent en kijkt vanaf de zijlijn toe hoe je leven maand na maand, jaar na jaar, aan je voorbij gaat.

Leuk dat je meeleest, kimberliedje :W
Helaas wel ja.. Vind het verschrikkelijk om toe te moeten kijken en niks te kunnen doen. Het lijkt me gruwelijk pijnlijk om zo in de knoop te zitten om het zo maar te noemen.
pi_131861913
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:16 schreef Kimberliedje het volgende:
Kim! :W
Dat wil ik graag geloven ja, voor de sociale omgeving zal het vaak allesbehalve prettig zijn om om te gaan met iemand die depressief is. Welkom ;)
Tante minthy!! O+
pi_131862053
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:12 schreef minthy het volgende:

[..]

Op dit moment cognitieve therapie blijven volgen, over een week of twee komt daar psychomotorische therapie bij. Ik merk dat het eigenlijk best oplucht om te praten, al gaat dat soms nog erg lastig/onwennig. Er staan een aantal grote veranderingen voor de deur die positief kunnen gaan uitvallen, in plaats van alles maar spannend te vinden zie ik ook positieve punt ervan, dat is eigenlijk al een hele grote stap.
Hopelijk kunnen ze je overtuigen dat je een dikke lieverd bent, want dat ben je ook :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131862081
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:26 schreef Kimberliedje het volgende:

[..]

Helaas wel ja.. Vind het verschrikkelijk om toe te moeten kijken en niks te kunnen doen. Het lijkt me gruwelijk pijnlijk om zo in de knoop te zitten om het zo maar te noemen.
Die pijn kan zelfs dodelijk zijn. Zelf weet ik niet wat je als buitenstaander eraan kan doen, behalve iets voor die persoon betekenen. Lichtpuntje is wel dat iemand die depressief is, snel een goede daad zal zien als een grote bron van licht in zijn/haar leven (optimistisch he? :P ) aangezien die persoon het verder toch alleen maar kut heeft (en dat zeg ik als iemand die groot deel van zijn leven (suicidaal) depressief geweest is he?)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:36:26 #24
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_131862248
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Die pijn kan zelfs dodelijk zijn. Zelf weet ik niet wat je als buitenstaander eraan kan doen, behalve iets voor die persoon betekenen. Lichtpuntje is wel dat iemand die depressief is, snel een goede daad zal zien als een grote bron van licht in zijn/haar leven (optimistisch he? :P ) aangezien die persoon het verder toch alleen maar kut heeft (en dat zeg ik als iemand die groot deel van zijn leven (suicidaal) depressief geweest is he?)
Er moet wel heel veel gebeuren mocht dat in dit geval zo zijn en ja dat weet ik heel zeker. Merk wel dat het aanzetten tot iets simpels als boodschappen doen wel een beetje helpt maar voor heel even ook maar.
pi_131862393
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:36 schreef Kimberliedje het volgende:

[..]

Er moet wel heel veel gebeuren mocht dat in dit geval zo zijn en ja dat weet ik heel zeker. Merk wel dat het aanzetten tot iets simpels als boodschappen doen wel een beetje helpt maar voor heel even ook maar.
Het gaat ook niet om de dingen die je voor zoiemand doet, dat is uiteindelijk maar dwijlen met de kraan open (weet 't, klinkt triest en 't is een -hele- zware last om te dragen ans toeschouwer), maar het gaat erom wat voor impact je op iemand psyche maakt. Ik heb er bijvoorbeeld veel baat bij gehad om goeie, opbeurende gesprekken met iemand te hebben, voor mij heeft dat gewerkt, dan heb je -toch- nog een beetje het gevoel dat je er niet alleen voorstaat. Ik denk dat dat 1 van de dingen is die mij er doorheen gesleept heeft.
pi_131862525
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Hopelijk kunnen ze je overtuigen dat je een dikke lieverd bent, want dat ben je ook :)
Geen idee, maar dank je :*
Tante minthy!! O+
pi_131863261
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik hoop het voor je! ^O^
Een jarenlange depressie gun ik zelfs m'n ergste vijanden niet! (goed goed, ik heb er geen, maar toch! :@ :P ).
Ik gun het 1 persoon, voor de rest gun ik inderdaad niemand de mentale pijn waar ik zelf door ga.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131863438
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar koffie, we komen er toch ook weer uit :( ? ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_131863458
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 00:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik gun het 1 persoon, voor de rest gun ik inderdaad niemand de mentale pijn waar ik zelf door ga.
Best kans dat die ene persoon zo rot en verdraaid is van binnen, dat die persoon zelfs daar niet van zal leren :P
pi_131863481
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 00:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar koffie, we komen er toch ook weer uit :( ? ;(
Met hulp lukt dat vrijwel altijd :Y

Edit: Maar hoe lang dat duurt, dat is de vraag
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 00:08:59 #31
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_131863495
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:51 schreef kuolema het volgende:
Man wat een ongelofelijk kutgesprek was dat zeg. Voelde me al slecht maar dat is niks vergeleken met hoe diep ik net zonk...
Ik ben kapot. Ik ga slapen.
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik herken echt ongelooflijk veel in je verhalen altijd. Tenminste, het is alsof ik mijn eigen berichten van een jaar geleden lees. Van school tot angst om naar bed te gaan. Ik zat echt enorm diep en ben zelfs opgenomen geweest wegens te sterke suïcidale gevoelens en neigingen. En ik kan en wil je maar één ding vertellen. Ondanks dat het voelt alsof dit de rest van je leven gaat zijn, het is niet zo. Ik zal niet zeggen dat je gelukkig wordt of dat ik het ben, maar je komt in ieder geval in rustiger vaarwater. Geef het tijd, laat je (negatieve) gedachten de vrije loop en probeer het te accepteren in plaats van je ertegen te verzetten. Als je je enorm slecht voelt en je gevoelens zijn zeer negatief, maak het dan niet erger door er tegen te vechten. Dat gevoel van paniek als je voelt dat je wegglijdt zal dan veel minder worden.

Een beetje wazig zo allemaal, maar onze hersenen zijn dat nu eenmaal. Overigens heb ik dit oa van Gray.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_131864089
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 00:08 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik herken echt ongelooflijk veel in je verhalen altijd. Tenminste, het is alsof ik mijn eigen berichten van een jaar geleden lees. Van school tot angst om naar bed te gaan. Ik zat echt enorm diep en ben zelfs opgenomen geweest wegens te sterke suïcidale gevoelens en neigingen. En ik kan en wil je maar één ding vertellen. Ondanks dat het voelt alsof dit de rest van je leven gaat zijn, het is niet zo. Ik zal niet zeggen dat je gelukkig wordt of dat ik het ben, maar je komt in ieder geval in rustiger vaarwater. Geef het tijd, laat je (negatieve) gedachten de vrije loop en probeer het te accepteren in plaats van je ertegen te verzetten. Als je je enorm slecht voelt en je gevoelens zijn zeer negatief, maak het dan niet erger door er tegen te vechten. Dat gevoel van paniek als je voelt dat je wegglijdt zal dan veel minder worden.

Een beetje wazig zo allemaal, maar onze hersenen zijn dat nu eenmaal. Overigens heb ik dit oa van Gray.
Eens! :)
pi_131864630
quote:

[..]
trauma bonding..
Een verhaaltje over trauma bonding die expliciet mentioned wat ik bedoelde :)

quote:
In some relationships, the idealization phase is the partner being in lonely child stance (s_e) and the Borderline being in abandoned child stance (mijn ex).*Both need saving* Both need attachment to stave off the pain of being alone. This is one type of bonding seen in this community.

In this bond, both people bring core trauma to the relationship. Mirroring reenacts the earliest childhood experiences to rise up and emerge into consciousness.

In idealization, there is a dual identification and projection for both people that they have found a perfect love- however, one partner (the “lonely child”) does not yet realize that the other partner (the abandoned child= Borderline) has no whole self- and is utilizing a fantasy of a part-time good in order to fuse with the partner's part time good and become one.

The lonely child has spent much of their life becoming “one.” (Klopt :P) When a lonely child finds an abandoned child, both parties feel needed. However, rather than truly loving the individuality of both parties- the sad, fantasy aspect of mirroring magnifies the unhealthy *needs* of both people.

When the lonely child begins to question the reality of mirroring (reality testing) this raises core traumas into activation concerning both the questioning (uncertainty) and the hope (unfulfilled expectations) of the unrealistic attachment. "Lack of inherent trust" is found in both parties at this stage.

Reality testing causes the lonely child to pull away because certain things don't add up- as you say, "the idealization phase slowly erodes."

Pulling away, even while in the lap of comfortable luxury- triggers the abandoned child issues of the Borderline. This causes panic reactions of clinging behaviors by the Borderline to prevent the retreat of their desired love object. These immature demands can look like entitlement to others, especially to a lonely child, who has learned early on to be self sufficient and to self soothe- but the entitlement markers are highly charged and emotional to a Borderline, which isn’t Narcissistic grandiosity- it’s ego deficiency and panic.

You become addicted to the person with BPD. You become a slave to Intermittent Reinforcement, desperately clutching to any amount of normalcy and affection that you can. Over time, that affection becomes less and less, and the rage and blaming become the norm. Then without warning you are split, painted black, devalued, rejected, abandoned, betrayed. The BPD will show no remorse. No guilt. No empathy. It doesn't matter how much you loved them. It doesn't matter how much you did for them on any level. You are the perceived enemy for whatever paranoid delusion is happening in their mind and you need to be punished. In the end, you're a shell of a human being. You feel like your soul has been sucked out. You've lost yourself.
Dit geeft precies weer waarom ik er zo enorm ben ingetrapt en waarom iemand zoals mezelf, hier volledig in wordt leeg getrokken. It makes sense, dat ik in de val van de BPDer ben getrapt. Puur vanwege mijn jeugd en mijn verleden. En die trauma bond die we hadden was toxic. Chemisch heerlijk, heb echt op de wolken gezeten. Nu zit in weer in de tuin :)
pi_131864659
quote:

[..]

Thanks. Ik vind dit best fijn om te lezen. Het geeft mij meestal wat steun om me te herkennen in verhalen van andere mensen, en andersom ook.
Ik begrijp wat je bedoelt maar als ik die gevoelens accepteer, voelt dat als opgeven. Dan zak ik dus verder weg en wil ik niet meer vechten, terwijl ik nu probeer die gevoelens te onderdrukken waardoor ik erboven blijf, de controle blijf houden. Hoewel dat eigenlijk niet lukt. Vaag?
Ik ben al voorbij het punt van mijn best doen maar ik heb er gewoon geen energie meer voor. Gaat weer steeds verder achteruit.

Gray zegt prachtige dingen, maar ik kan me ze zo niet voorstellen...hoe kun je nou genieten van je nare gevoelens :?

Ik ga trouwens volgende week verhogen naar 40 mg citalopram, psychiater vindt dat dat in 1 keer kan. Kom maar op met die chemische troep. Twee weken geleden was ik nog van plan ermee te stoppen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_131864708
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 00:44 schreef kuolema het volgende:

[..]

Thanks. Ik vind dit best fijn om te lezen. Het geeft mij meestal wat steun om me te herkennen in verhalen van andere mensen, en andersom ook.
Ik begrijp wat je bedoelt maar als ik die gevoelens accepteer, voelt dat als opgeven. Dan zak ik dus verder weg en wil ik niet meer vechten, terwijl ik nu probeer die gevoelens te onderdrukken waardoor ik erboven blijf, de controle blijf houden. Hoewel dat eigenlijk niet lukt. Vaag?
Ik ben al voorbij het punt van mijn best doen maar ik heb er gewoon geen energie meer voor. Gaat weer steeds verder achteruit.

Gray zegt prachtige dingen, maar ik kan me ze zo niet voorstellen...hoe kun je nou genieten van je nare gevoelens :?

Ik ga trouwens volgende week verhogen naar 40 mg citalopram, psychiater vindt dat dat in 1 keer kan. Kom maar op met die chemische troep. Twee weken geleden was ik nog van plan ermee te stoppen.
Je zegt hetzelf al, je blijft er helemaal niet boven, dat continu vechten van je zal enorm verzanden in meer gehuil en kut gevoelens.

Serieus, stop het vechten, ik & chang hebben destijds veel advies gevolgd van Gray en dat hielp serieus.. :)
pi_131864729
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je zegt hetzelf al, je blijft er helemaal niet boven, dat continu vechten van je zal enorm verzanden in meer gehuil en kut gevoelens.

Serieus, stop het vechten, ik & chang hebben destijds veel advies gevolgd van Gray en dat hielp serieus.. :)
Maar ik snap het niet. En ik huil bijna nooit :P
Why are you wearing that stupid man suit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')