Waarom kijk je naar mijn topics zonder te kijken wat ik erin gezet heb maar trek je wel per direct conclusies?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:08 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Zegt iemand die zichzelf ' dustbrain' noemt![]()
Is wel duidelijk dat jij daar alleen maar zaagsel hebt zitten en geen hersens, bovendien zien die topics er bij jou niet veel beter uit, gejatte fietsen zag ik al voorbij komen? Iets met anti-homo ook...
Conclusie: levenloos tokkie autistje
Koekje van eigen deeg, aangezien jij dat ook doetquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:45 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Waarom kijk je naar mijn topics zonder te kijken wat ik erin gezet heb maar trek je wel per direct conclusies?
Ow wacht, waarom stel ik die vraag.
Lees je wel wat ik schreef? Ik *hoef* niet speciaal daarvoor langs de deuren want ik praat wel vaker met ze. Het is ter sprake gekomen, gewoon bij andere bezoekjes, praatjes bij de brievenbus, de jaarlijkse nieuwjaarsborrel, net als vele andere onderwerpen over samenleven in de buurt. 1 man van helemaal het einde van de straat en aan de overkant vond het niet echt leuk, maar was er ook niet echt fel op tegen zoals jij, hij jaagt ze gewoon weg met wat water of een kssstj! als hij ze ziet. Dat was de enige en mijn poes komt sowieso niet zo ver. Als ik een nieuw huis zou zoeken, zou ik absoluut bij een rijtje buren aanbellen om de kat-vriendelijkheid van de buurt te peilen, zoals ik ook al zei, dat heeft een heel hoge prioriteit.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:01 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik geloof er geen hol van dat jij de straat af loopt en bij de mensen gaat vragen of ze het erg vinden dat jou kat bij hun in de tuin schijt.
Ze komt niet erg ver meer, oudere poes, gesteriliseerd, en er zijn een aantal jongere katten in de buurt die veel en veel ondernemender zijn. Dus als er iemand zou komen wonen met een voliere zou ik in deze buurt aanraden dat ze zelf een kat-bestendig hek nemen. Meerdere katteneigenaren die elkaars katten wel leuk vinden, en niet graag allemaal hun eigen hoge schutting met schrikdraad willen neerzetten waardoor alle onderlinge katten-contacten worden afgekapt. Of anders zou ik eens met de andere katten-eigenaren gaan overleggen of we onze tuinen gezamelijk afzetten. Alleen als het echt niet anders kan zou ik mijn tuin afzetten, maar ik zou de bezoekjes van andere dieren heel erg missen, minstens net zo heftig als jij je aan hen ergert. Dus waarom jij denkt dat jouw mening de enige juiste is? De mijne heeft de meerderheid in mijn buurt en ik hoop dat dat zo blijft.quote:Maar goed. Iedereen heeft andere normen en waarden. Wat de een acceptabel vind, vind de ander onacceptabel.
Vraagje...
Jou kat loopt dus buiten.
Stel dat iemand van 6 huizen verderop bij je aanbelt en zegt: jou kat zit in mijn tuin en jaagt de vogeltjes in mijn voilere de schrik op het lijf, zou u aub uw kat weg willen houden uit mijn tuin?
Hoe los je dat op?
Hoe ga je ervoor zorgen dat die kat niet meer in die tuin komt?
Lijkt mij duidelijk wie hier al tijden geen sex hadquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:10 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Koekje van eigen deeg, aangezien jij dat ook doet
iets met pot-------->ketel...........
get the picture, fuckface?
En dat baseer jij op......?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt mij duidelijk wie hier al tijden geen sex had
En wat doe je er zelf allemaal aan om dit te verbeteren?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:08 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Katten richten geen schade aan de natuur aan zij zijn immers onderdeel van diezelfde natuur!
De enige die hier schade aan flora en fauna aanrichten zijn wij zelf! Omdat in onze kapitalistische wereld geen plek is voor al het andere wat leeft en alles moet daar voor wijken!
Of de kat, de milieufootprint van een kat is ongeveer gelijk aan een kleine autoquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:50 schreef Micson het volgende:
[..]
En wat doe je er zelf allemaal aan om dit te verbeteren?
Ik word altijd zo moe van moralistisch gezeik over hoe slecht de mens wel niet is, en dan zelf iedere dag met de auto naar het werk en 's avonds hompen vlees naar binnen stouwen.
Dat is een tamme Kat, die van een wilde Kat is miniem.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of de kat, de milieufootprint van een kat is ongeveer gelijk aan een kleine auto
Nee, want een verwilderde kat richt ook schade aan de natuur aan.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:01 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Dat is een tamme Kat, die van een wilde Kat is miniem.
Conclusie: tamme katten afschieten, wilde katten laten lopen
Zoals?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:11 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Nee, want een verwilderde kat richt ook schade aan de natuur aan.
Alle dieren waar ze op jagen, dus kleine vogels, muizen enzovoort.quote:
Als jij met alle mensen contact hebt die mogelijkerwijs overlast van jou kat zouden kunnen hebben dan ben je een van de heel weinige mensen die zo netjes is.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:19 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Lees je wel wat ik schreef? Ik *hoef* niet speciaal daarvoor langs de deuren want ik praat wel vaker met ze. Het is ter sprake gekomen, gewoon bij andere bezoekjes, praatjes bij de brievenbus, de jaarlijkse nieuwjaarsborrel, net als vele andere onderwerpen over samenleven in de buurt. 1 man van helemaal het einde van de straat en aan de overkant vond het niet echt leuk, maar was er ook niet echt fel op tegen zoals jij, hij jaagt ze gewoon weg met wat water of een kssstj! als hij ze ziet. Dat was de enige en mijn poes komt sowieso niet zo ver. Als ik een nieuw huis zou zoeken, zou ik absoluut bij een rijtje buren aanbellen om de kat-vriendelijkheid van de buurt te peilen, zoals ik ook al zei, dat heeft een heel hoge prioriteit.
Mijn poes schijt trouwens niet bij anderen, jarenlang heeft ze een vaste plek in onze eigen tuin gehad en nu heeft ze gewoon een bak binnen. Jij protesteert al als de poes gewoon in jouw tuin loopt, alleen langskomt. Alsof alle katten hun schijtplek bij anderen hebben, zo'n vooroordeel.
[..]
Ze komt niet erg ver meer, oudere poes, gesteriliseerd, en er zijn een aantal jongere katten in de buurt die veel en veel ondernemender zijn. Dus als er iemand zou komen wonen met een voliere zou ik in deze buurt aanraden dat ze zelf een kat-bestendig hek nemen. Meerdere katteneigenaren die elkaars katten wel leuk vinden, en niet graag allemaal hun eigen hoge schutting met schrikdraad willen neerzetten waardoor alle onderlinge katten-contacten worden afgekapt. Of anders zou ik eens met de andere katten-eigenaren gaan overleggen of we onze tuinen gezamelijk afzetten. Alleen als het echt niet anders kan zou ik mijn tuin afzetten, maar ik zou de bezoekjes van andere dieren heel erg missen, minstens net zo heftig als jij je aan hen ergert. Dus waarom jij denkt dat jouw mening de enige juiste is? De mijne heeft de meerderheid in mijn buurt en ik hoop dat dat zo blijft.
Een kat hoort niet in de natuur rond te lopen? Wat is dit voor een onzin?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:12 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Alle dieren waar ze op jagen, dus kleine vogels, muizen enzovoort.
Een kat hoort niet in de natuur los rond te lopen. Net zoals honden niet los mogen lopen, die kunnen dan ook grote schade aanrichten.
Heel simpel, omdat ze schade veroorzaken aan de ''echte'' natuur.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een kat hoort niet in de natuur rond te lopen? Wat is dit voor een onzin?
Een kat is gewoon een dier harry, prima in staat om deel te nemen aan een groot ecosysteem.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:14 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Heel simpel, omdat ze schade veroorzaken aan de ''echte'' natuur.
Een kat is geen natuur. Het is een huisdier. Vermeerderd door de mens.
Een huiskat is geen onderdeel van het ecosysteem zoals wij die hier in de brabantse bossen kennen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een kat is gewoon een dier harry, prima in staat om deel te nemen aan een groot ecosysteem.
Ze veroorzaken overigens geen schade maar houden de natuur in bedwang, zoals iedere jager overigens.
Ja misschien waren er wat meer uilen zonder katten, dat is erg omdat wij katten tam gemaakt hebben?
Maargoed, in steden kunnen dit soort beesten altijd door de mens aan een overschot aan voedsel komen waardoor er ook een overschot aan die beesten ontstaat.
Dat wil ik best met je eens zijn, alleen je scheert alle katten over een kamquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:22 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Een huiskat is geen onderdeel van het ecosysteem zoals wij die hier in de brabantse bossen kennen.
Een huiskat staat qua positie ongeveer gelijk aan een vos, of wat daaronder. De draagkracht van een gebied van 100 hectare is hooguit enkele vossen. Als dat bos dan aan een dorp/stad grenst kunnen er zo tientallen katten dat gebied inlopen en dat verstoort het evenwicht van zo'n gebied enorm.
Maar zoals ik al schreef is een huiskat een gedomestificeerd dier en er is echt 0,0 natuurlijks aan de populatie van huiskatten. Het aantal huiskatten in een gebied heeft werkelijk niets te maken met de draagkracht van een bepaald gebied. Een hele hoop huiskatten de natuur injagen is dus vragen om ellende.
Ik wil ook niet beweren dat alle katten grote jagers zijn, maar over het algemeen is dit wel hun instinct natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat wil ik best met je eens zijn, alleen je scheert alle katten over een kam
Ben ik allemaal met je eens.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:26 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Ik wil ook niet beweren dat alle katten grote jagers zijn, maar over het algemeen is dit wel hun instinct natuurlijk.
Verder lees ik op Wikipedia dat we in Nederland 3,6 miljoen katten hebben. Terwijl we in NL nog geen 100.000 reeën hebben. Een dier wat toch hoog in de piramide staat. Ieder weldenkend mens begrijpt dus dat het evenwicht zoek is. Afschot is dus nodig.
(En ja, meenemen en opvangen kan ook, maar daar heeft een jager niet eens de spullen voor.)
Ik zou zeggen lees mijn andere topics maar na dan kom je er vanzelf achter wat mijn bijdrage is om een deel van die schade recht te zetten......quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:50 schreef Micson het volgende:
[..]
En wat doe je er zelf allemaal aan om dit te verbeteren?
Ik word altijd zo moe van moralistisch gezeik over hoe slecht de mens wel niet is, en dan zelf iedere dag met de auto naar het werk en 's avonds hompen vlees naar binnen stouwen.
Dat is dus topic nummer 3quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:26 schreef kingtoppie het volgende:
GC / Die petitie tegen het afschieten van zwerfkatten.
Ik zit wel op 1 lijn met TS denk
Dan geloof je het niet. Is ook wel erg ongeloofwaardig, een buurt waar mensen elkaar nog wel eens spreken en waar je elkaar kent als je er al 40 jaar woont.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:13 schreef Noin het volgende:
[..]
Als jij met alle mensen contact hebt die mogelijkerwijs overlast van jou kat zouden kunnen hebben dan ben je een van de heel weinige mensen die zo netjes is.
En dan heb ik er verder niks over aan te merken.
Ik geloof het alleen niet.
Dit, exact dit.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:14 schreef Me_Joeder het volgende:
De insteek van die aktie is iets anders. Ze willen het chippen van katten verplicht maken zodat als er een zwerfkat gevonden wordt hij gelijk terug kan naar zn baas. Mag hij voor de kosten opdraaien. Je laat je niet geholpen kater buiten rondlopen? Hadsikidee, rekening naar de eigenaar. Dat er zo veel zwerfkatten rondlopen is de schuld van die mongolen die hun kat niet laten helpen of gewoon buiten de deur zetten.
De HELE buurt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:05 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Dan geloof je het niet. Is ook wel erg ongeloofwaardig, een buurt waar mensen elkaar nog wel eens spreken en waar je elkaar kent als je er al 40 jaar woont.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |