abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131846262
Iedereen heeft het vast al gehoord; het doodschieten van katten is nu volop in het nieuws.
Per jaar worden er 8.000 tot 13.500 katten doodgeschoten. De Dierenbescherming roept de hele maand oktober op om de petitie te tekenen waardoor het afschieten van zwerfkatten verboden wordt.

quote:
De provincies geven jagers toestemming om de dieren dood te schieten. Volgens een woordvoerder van de Dierenbescherming gebeurt dat meestal aan de randen van stedelijke gebieden of in buitengebieden.
De dierenbescherming ziet meer nut in het vangen, castreren of steriliseren van de katten om deze vervolgens weer vrij te laten. Maar het begint bij de eigenaar van de kat: die moet zijn dier chippen en 'laten helpen' om nageslacht te voorkomen. "Afschieten werkt niet, dat is dweilen met de kraan open," aldus de Dierenbescherming.
Wat vinden jullie van het afschieten van katten? Moet het verboden worden?
Ik ben er nog niet helemaal over uit... Ik ben voor het laten castreren van zwerfkatten om kittens te voorkomen, maar naar mijn idee is dat net zo goed dweilen met de kraan open.
Laat even duidelijk zijn dat het moeilijk te zien is of een kat wel of geen zwerfkat is en dus wel of niet geschoten zou moeten worden. Zou tof zijn als we dit buiten de discussie houden.
pi_131846347
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:54 schreef Oognip het volgende:
Ik ben voor het laten castreren van zwerfkatten om kittens te voorkomen
Te duur en niet effectief genoeg. Afschieten lijkt mij de beste oplossing.
pi_131846404
Gewoon lekker laten leven en fokken. Doen wij wensen ook toch?
pi_131846808
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:57 schreef Dimens het volgende:

[..]

Te duur en niet effectief genoeg. Afschieten lijkt mij de beste oplossing.
Is dat echt zo effectief dan? Het is uiteraard onmogelijk om alle zwerfkatten af te schieten met als gevolg dat degene die over blijven zich verder voortplanten natuurlijk.
pi_131847027
Ben absoluut tegen het afschieten. Teveel risico dat inderdaad buitenpoezen worden afgeschoten, of weglopers. En -net als met de jacht op andere dieren trouwens- hoe vaak wordt een kat verwondt maar niet meteen dodelijk geraakt? De jagers zullen ongetwijfeld zeggen dat ze heel erg goed zijn en dat dat nauwelijks voorkomt, maar het is toch een kogel van enige afstand op een snel en bewegelijk dier. Als ze 100% raak schieten, hebben we een hoop boswachters die hun roeping als wereldkampioen in de schietsport gemist hebben!

Wat betreft de kosten van vangen en castreren/steriliseren, tsja, daar zal de dierenbescherming zelf wel van weten of ze er een potje voor hebben, en vaak werken dierenartsen ook voor weinig of niks mee aan dit soort projecten. Het is zeker zo dat als je een aantal katten weghaalt uit een gebeid waar het goed toeven is, er al snel nieuwe komen, als die dan niet gecastreerd/gesteriliseerd zijn, zit 't inderdaad zo weer vol. De geholpen poezen houden hun territorium en niet meer dan dat.

Ik denk dat het samen moet gaan met andere akties, voor het castreren/steriliseren van huisdieren. Dat is wel onder de aandacht, maar bijvoorbeeld kortings-akties enzo heb ik niet gezien hier, in Dallas waar ik jaren terug woonde werd er in samenwerking met de dierenartsen soms voor maar een tientje geopereerd.
En ook voor het chippen, meer aandacht, gesponsord zodat ook voor minima geld geen reden is de chip te laten zitten... ik denk dat er dan in combinatie met vangen ipv afschieten een stuk meer verdwaalde katten terug kunnen komen bij hun baas.
pi_131847703
Voor een structurele oplossing is er heel iets anders nodig.
Afschieten is in mijn ogen een (zeer) korte termijn oplossing.

Net als bij honden, aanlijnen (en een identificatie plicht voor weggelopen beesten)
Voor de rest binnen, het zijn huisdieren!

Voor iedereen die zegt dat is zielig een kat heeft ruimte nodig bla bla bla,een hond ook!
Wat niet wil zeggen dat ze deze zonder beperking krijgen.

Waarom zou een kat(ook een HUISdier) wel rond mogen struinen en schijten/pissen/overlast veroorzaken voor derde?

Ofwel voer de volgende regels maar door voor katten(net zoals deze voor honden al bestaat) en het probleem is vrij snel opgelost.
1: Aanlijnplicht
2: Opruimplicht (ontlasting)
3: Kattenbelasting (discutabel, Ik persoonlijk zie dit soort belastingen meer als een geldvanger!)
4: Kenmerk plicht, penning/chip met NAW gegevens. (voor als ze weg lopen)

Conform de regels is er nu een duidelijk onderscheid tussen zwerfkatten en huisdieren(katten).
Alle niet conform de regelgeving levende katten zijn dus zwerfkatten en kunnen worden afgeleverd bij een asiel(waar ze eventueel afgemaakt kunnen worden of geplaatst kunnen worden bij en nieuwe eigenaar).

Alle huisdier(katten) welke gekenmerkt zijn kunnen aan de hand van NAW gegevens (uit de identificatie plicht) weer worden afgeleverd bij hun eigenaar(eventueel met onkosten vergoeding).

Indien de eigenaar niet te traceren is door verouderde/incorrecte NAW gegevens kan de asiel procedure gebruikt worden.

Met deze regels los je uiteindelijk de volgende problemen op:
1: Overlast door katten (ontlasting, krols, enz.)
2: Wat is een zwerfkat en wat is een huisdier
3: Ongecontroleerde voortplanting
4: Het aantal loslopende zwerfkatten
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 16:47:23 #7
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131847763
laatste keer dat we dat deden gaf karma ons de pest

dont mess with cats :7
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 16:47:38 #8
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131847769
trouwens

zelfkatten in nederland :') ________________________________!
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 16:48:15 #9
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131847789
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:45 schreef MDKme2 het volgende:
Net als bij honden, aanlijnen (en een identificatie plicht voor weggelopen beesten)

Voor iedereen die zegt dat is zielig een kat heeft ruimte nodig bla bla bla,een hond ook!
Wat niet wil zeggen dat ze deze zonder beperking krijgen.

Waarom zou een kat(ook een HUISdier) wel rond mogen struinen en schijten/pissen/overlast veroorzaken voor derde?

Ofwel voer de volgende regels maar door voor katten(net zoals deze voor honden al bestaat) en het probleem is vrij snel opgelost.
1: Aanlijnplicht
2: Opruimplicht (ontlasting)
3: Kattenbelasting (discutabel, Ik persoonlijk zie dit soort belastingen meer als een geldvanger!)
4: Kenmerk plicht, penning/chip met NAW gegevens. (voor als ze weg lopen)

Conform de regels is er nu een duidelijk onderscheid tussen zwerfkatten en huisdieren(katten).
Alle niet conform de regelgeving levende katten zijn dus zwerfkatten en kunnen worden afgeleverd bij een asiel(waar ze eventueel afgemaakt kunnen worden of geplaatst kunnen worden bij en nieuwe eigenaar).

Alle huisdier(katten) welke gekenmerkt zijn kunnen aan de hand van NAW gegevens (uit de identificatie plicht) weer worden afgeleverd bij hun eigenaar(eventueel met onkosten vergoeding).

Indien de eigenaar niet te traceren is door verouderde/incorrecte NAW gegevens kan de asiel procedure gebruikt worden.

Met deze regels los je uiteindelijk de volgende problemen op:
1: Overlast door katten (ontlasting, krols, enz.)
2: Wat is een zwerfkat en wat is een huisdier
3: Ongecontroleerde voortplanting
4: Het aantal loslopende zwerfkatten
omdat katten niet dom genoeg zijn om zich net als honden (of mensen) te laten vertellen hoe ze hun leven moeten lijden :')
pi_131848025
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:48 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

omdat katten niet dom genoeg zijn om zich net als honden (of mensen) te laten vertellen hoe ze hun leven moeten lijden :')
Omdat mensen als jij eeuwig dit commentaar geven ;(

Een Jack Russel(voorbeeld hond) is ook een (relatief) intelligent beest met een hoog jacht instinct. Welke graag de hele dag buiten actief bezig is. Toch leren we deze beesten dat dit niet mogelijk is.

Waarom zouden we een zoals jij(generaliserend jullie) het noemt "niet dom genoeg is" kat niet het zelfde kunnen leren als een hond?
Ik persoonlijk zie alleen maar voordelen van een zeer intelligente kat(ten opzichte van de domme honden), Ze leren/snappen alles veel sneller.

[ Bericht 0% gewijzigd door MDKme2 op 04-10-2013 16:59:11 (verkeerde smily) ]
My Mind Is The Limit.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 16:58:48 #11
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131848077
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:57 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Omdat mensen als jij eeuwig dit commentaar geven ;)

Een Jack Russel(voorbeeld hond) is ook een (relatief) intelligent beest met een hoog jacht instinct. Welke graag de hele dag buiten actief bezig is. Toch leren we deze beesten dat dit niet mogelijk is.

Waarom zouden we een zoals jij(generaliserend jullie) het noemt "niet dom genoeg is" kat niet het zelfde kunnen leren als een hond?
Ik persoonlijk zie alleen maar voordelen van een zeer intelligente kat(ten opzichte van de domme honden), Ze leren/snappen alles veel sneller.
relatief ja, golden retriever zijn ook relatief slim, toch blijven het kutdomme beesten :D

omdat ze snappen dat JIJ HEN iets wilt aanleren, dat is voor slaven; jij dus, niet de kat :')
pi_131848227
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:45 schreef MDKme2 het volgende:,
Geiten, koeien, paarden enzovoort zijn ook huisdieren, die hou je ook niet binnen. Een huisdier is een gedomesticeerd dier wat in *of om* het huis leeft, niet letterlijk alleen binnen! Als je een punt maakt, zoek het dan eerst even op in het woordenboek. :)

Als iedereen verplicht wordt zijn kat binnen te houden, krijg je meer ongedierte. En wat betreft de 'derden' die er last van hebben, die zijn niet alleen. Er zijn ook 'derden' die katten op straat en in de tuin gezellig vinden en ze niet willen missen. Leuk dat jij even voor iedereen beslist. Bij mij zijn katten welkom in de tuin, bij mijn buren gelukkig ook.

Het is sowieso erg onverdraagzaam om zo tegen loslopende katten te zijn. Anderen in de buurt spelen weer muziek of zijn vaak aan het klussen met electrisch gereedschap, of hebben regelmatig een (tuin)feestje, als je samenleeft hoort het er gewoon bij dat je wel eens iets van een ander ziet of hoort of dat er wel eens een kat langskomt, anders moet je een metershoge schutting en geluidswal met schrikdraad erop bouwen, of op een hutje op de hei gaan wonen.
pi_131848231
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:58 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

relatief ja, golden retriever zijn ook relatief slim, toch blijven het kutdomme beesten :D

omdat ze snappen dat JIJ HEN iets wilt aanleren, dat is voor slaven; jij dus, niet de kat :')
Helaas, mensen zoals jij met "jullie" instelling zorgen er voor dat ik het 100% eens ben met het afschieten van alle (zwerf)katten in Nederland.

Geef zelf(en voor alle pro jouw mening mensen) dan eens een constructieve bijdrage aan hoe het katten probleem in Nederland aangepakt kan worden.
In plaats van als maar weer het zelfde te roepen.
My Mind Is The Limit.
pi_131848335
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:03 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Geiten, koeien, paarden enzovoort zijn ook huisdieren, die hou je ook niet binnen. Een huisdier is een gedomesticeerd dier wat in *of om* het huis leeft, niet letterlijk alleen binnen! Als je een punt maakt, zoek het dan eerst even op in het woordenboek. :)

Als iedereen verplicht wordt zijn kat binnen te houden, krijg je meer ongedierte. En wat betreft de 'derden' die er last van hebben, die zijn niet alleen. Er zijn ook 'derden' die katten op straat en in de tuin gezellig vinden en ze niet willen missen. Leuk dat jij even voor iedereen beslist. Bij mij zijn katten welkom in de tuin, bij mijn buren gelukkig ook.

Het is sowieso erg onverdraagzaam om zo tegen loslopende katten te zijn. Anderen in de buurt spelen weer muziek of zijn vaak aan het klussen met electrisch gereedschap, of hebben regelmatig een (tuin)feestje, als je samenleeft hoort het er gewoon bij dat je wel eens iets van een ander ziet of hoort of dat er wel eens een kat langskomt, anders moet je een metershoge schutting en geluidswal met schrikdraad erop bouwen, of op een hutje op de hei gaan wonen.
Bij mij zijn ze zeer zeker niet welkom in mijn tuin, evenals honden)voor je daar weer me komt).
Gelukkig is een groot deel van nederland het met mij eens dat katten overlast veroorzaken.

Geiten, koeien en paarden zijn overigens weidedieren hier.
Al kan de plaatselijke verordening per gemeenste verschillen

[ Bericht 2% gewijzigd door MDKme2 op 04-10-2013 17:13:51 ]
My Mind Is The Limit.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 17:10:50 #15
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131848409
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:03 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Helaas, mensen zoals jij met "jullie" instelling zorgen er voor dat ik het 100% eens ben met het afschieten van alle (zwerf)katten in Nederland.

Geef zelf(en voor alle pro jouw mening mensen) dan eens een constructieve bijdrage aan hoe het katten probleem in Nederland aangepakt kan worden.
In plaats van als maar weer het zelfde te roepen.
nou en, ik schiet jou af, stinkhond die je bent _O-

wat maak je je druk om fictief nieuws?
pi_131848433
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

nou en, ik schiet jou af, stinkhond die je bent _O-

wat maak je je druk om fictief nieuws?
Waarom verdedig je fictief nieuws?
My Mind Is The Limit.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 17:13:26 #17
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131848482
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:08 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Gelukkig is een groot deel van het met mij eens dat katten overlast veroorzaken.
nee hoor, alleen hondenbezitters die jaloers zijn omdat ze elke dag de teringbest naar de wc moeten helpen
pi_131848576
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

nee hoor, alleen hondenbezitters die jaloers zijn omdat ze elke dag de teringbest naar de wc moeten helpen
Kattenbezitters zijn boos dat er zoveel katten afgeschoten worden.

Je voegt niets toe aan de discussie.
Zoals ik je al eerder uitdaagde, kom zelf een met een constructieve oplossing voor het (zwerf)katten probleem.

tot nu toe heb ik maar 1 goede bijdrage gezien:
Ze doden ongedierte
My Mind Is The Limit.
pi_131848613
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:08 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Bij mij zijn ze zeer zeker niet welkom in mijn tuin, evenals honden)voor je daar weer me komt).
Gelukkig is een groot deel van nederland het met mij eens dat katten overlast veroorzaken.

Geiten, koeien en paarden zijn overigens weidedieren hier.
Al kan de plaatselijke verordening per gemeenste verschillen
Uitzondering onder de mensen die ik ken, en dat zijn er toch aardig wat, en echt niet speciaal op dier-vriendelijkheid geselecteerd, ik kom ook nog wel eens buiten de PvdD kringen :)

Wat betreft de definitie, die komt van verschillende grote woordenboeken, niet een gemeente-verordening!
pi_131848710
Oh, wat betreft oplossing, onderste paragraaf van m'n eerste postje overgeslagen, postje 5 in dit draadje? Ik weet dat je het tegen Life2.0 hebt wat betreft die vraag maar op mijn suggesties heb je niets gezegd... Zal niet het hele (zwerf)katten overschot oplossen, maar het probleem wel terugdringen.
pi_131848718
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:18 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Uitzondering onder de mensen die ik ken, en dat zijn er toch aardig wat, en echt niet speciaal op dier-vriendelijkheid geselecteerd, ik kom ook nog wel eens buiten de PvdD kringen :)

Wat betreft de definitie, die komt van verschillende grote woordenboeken, niet een gemeente-verordening!
Nogmaals kom zelf eens met een constructieve oplossing voor het katten probleem.
In plaats je zelf te begraven in uitvluchten.
My Mind Is The Limit.
pi_131848894
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:22 schreef Sheriam het volgende:
Oh, wat betreft oplossing, onderste paragraaf van m'n eerste postje overgeslagen, postje 5 in dit draadje? Ik weet dat je het tegen Life2.0 hebt wat betreft die vraag maar op mijn suggesties heb je niets gezegd... Zal niet het hele (zwerf)katten overschot oplossen, maar het probleem wel terugdringen.
Sorry, iets teveel met life2.0 in discussie.
Maar je suggestie in je 5e post pakt het probleem wel deels aan.
Castratie is een manier om voortplanting te verminderen.
Helaas pakt dit in mijn ogen niet reeds bestaande on gecastreerde (zwerf)katten populatie aan.

Begrijp me niet verkeerd, Het idee is goed.
Maar wat is je idee voor de overgebleven categorie?
My Mind Is The Limit.
pi_131848901
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:22 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Nogmaals kom zelf eens met een constructieve oplossing voor het katten probleem.
In plaats je zelf te begraven in uitvluchten.
Wijst naar postje boven het jouwe & onderste paragraaf van #5.... verder terug over een uurtje ofzo, tijd om m'n zolderkamertje te verlaten en een rondje te gaan rennen voor donker. Hopelijk vind je loslopende mensen niet erg? :)

Edit: Ah, we zijn elkaar lekker aan het ninja'en. Maar meer na 't hardlopen!
pi_131848938
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:29 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Wijst naar postje boven het jouwe & onderste paragraaf van #5.... verder terug over een uurtje ofzo, tijd om m'n zolderkamertje te verlaten en een rondje te gaan rennen voor donker. Hopelijk vind je loslopende mensen niet erg? :)
sorry jou met life2.0 verwisseld. negeer mijn post maar.

Loslopende mensen geen probleem, zolang ze maar niet in mijn tuin schijten ;)
(beetje humor)
My Mind Is The Limit.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:46:53 #25
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131850744
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:17 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Kattenbezitters zijn boos dat er zoveel katten afgeschoten worden.

Je voegt niets toe aan de discussie.
Zoals ik je al eerder uitdaagde, kom zelf een met een constructieve oplossing voor het (zwerf)katten probleem.

tot nu toe heb ik maar 1 goede bijdrage gezien:
Ze doden ongedierte
er is geen probleem, dat is pas een oplossing
pi_131867359
Ik ben gek op katten, heb al katten vanaf dat ik het huis uit gegaan ben maar ik hou niet van andermans katten in mijn tuin.
Ze pissen tegen plantenbakken, muren en de hoezen van onze twee bbq,s aan zodat mijn katten daar weer overheen gaan (vicieuze cirkel), ze schijten op het keukendak onder het slaapkamer raam (gelukkig bij de buren). Ze gaan op het dak van de kattenren zitten wetende dat onze katten niet bij ze kunnen komen, daarmee onze twee katten over de zeik helpen zodat ze met elkaar gaan bakkeleien.
Ze doen dat bij voorbaat s,nachts omdat ze weten dat onze katten dan niet in de tuin kunnen komen.

Wat betreft het afschieten van zwerfkatten, gemengde gevoelens daarover.
Het vangen en castreren van zwerfkatten is een goede oplossing maar volgens mij een druppel op de gloeiende plaat. Het afschieten van zwerfkatten moet dan wel goed gebeuren en daar zet ik mijn vraagtekens bij of elke jager wel zo,n goede schutter is en een lijdensweg voor een zwerfkat gun ik ze toch ook weer niet.
Misschien vangen en dan euthanaseren een oplossing ?
Als iedere katteneigenaar (fokkers uitgezonderd) nu zijn kat laat helpen in plaats van ze ongecastreerd de straat op te schoppen dan kom je al een heel eind in de goede richting maar niet iedere katten eigenaar neemt zijn verantwoordelijkheid hiervoor, jammer genoeg
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 12:45:15 #27
299189 MistakeFur
heeft een fout bontje
pi_131870638
Ook ik ben tegen het afschieten van katten, de reden heb ik ik het nieuws item al vermeld.

Wat betreft oplossingen zie ik een aantal mogelijkheden.
- Semi-verplichte castratie bij huisdieren. Dit bestaat nu al voor raskatten, een dier wat niet voor de fok bedoeld is heeft bij aanschaf vaak een castratie plicht.
- Korting op (subsidie) en aanmoediging van de dierenarts voor castratie bij de kitten inentingen en alle overige bezoeken
- Wegvangen van zwerfkatten (humane wijze) en castreren (wilde kat) of naar een asiel (voormalig huiskat)
- Bij te volle asielen toestemming voor euthanasie als een dier na 6 maanden geen nieuw huis heeft
Als iedereen hetzelfde was dan kon je net zo goed tegen jezelf lullen.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:44:14 #28
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131873057
Het is zeer treurig, maar helaas noodzakelijk - verwilderde katten richten namelijk een ware ravage aan in populaties van (beschermde) zangvogels. Aangezien ik behalve kattenliefhebber ook een enorme voorliefde heb voor vogels, zal ik die petitie dus niet ondertekenen.

Maar een 'fijne' oplossing is dit uiteraard niet... en ik denk dat het hoogst noodzakelijk is dat katten-'baasjes' er nog beter van doordrongen worden dat hun dieren absoluut gecastreerd moeten worden. Desnoods verplicht!
En hier ben ik best wel streng in: "geen geld voor de dierenarts" is wat mij betreft géén excuus. In dat geval geldt: dan ook geen huisdier nemen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131873522
Tja ik snap de ophef niet, dit word al jaren gedaan, mijn oma vertelde eens dat ze elke keer na het vakantie zomerseizoen een brief kregen dat ze hun katten een bepaalde week binnen moesten houden, alle loslopende katten zouden dan afgeschoten worden.
pi_131875666
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het is zeer treurig, maar helaas noodzakelijk - verwilderde katten richten namelijk een ware ravage aan in populaties van (beschermde) zangvogels. Aangezien ik behalve kattenliefhebber ook een enorme voorliefde heb voor vogels, zal ik die petitie dus niet ondertekenen.

Maar een 'fijne' oplossing is dit uiteraard niet... en ik denk dat het hoogst noodzakelijk is dat katten-'baasjes' er nog beter van doordrongen worden dat hun dieren absoluut gecastreerd moeten worden. Desnoods verplicht!
En hier ben ik best wel streng in: "geen geld voor de dierenarts" is wat mij betreft géén excuus. In dat geval geldt: dan ook geen huisdier nemen.
Dan is vangen met vangkooien nog altijd een betere oplossing dan schieten. Daarmee krijg je de poezen in handen en kan je ze controleren op chip, kan je de poezen die eenmaal gevangen vrij rustig zijn, verwilderd ipv wild geboren en die een goede kans hebben op een nieuw huis eruit halen....

En wat betreft het geld, akties met goedkope aanbiedingen! Want je kan 10000x zeggen 'als je het niet kan betalen, neem dan geen dier' maar mensen doen het toch (net als dat mensen kinderen nemen ook al hebben ze zelf nauwelijks te eten). Dat kan je niet tegenhouden.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 16:53:31 #31
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131875778
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 16:47 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Dan is vangen met vangkooien nog altijd een betere oplossing dan schieten. Daarmee krijg je de poezen in handen en kan je ze controleren op chip, kan je de poezen die eenmaal gevangen vrij rustig zijn, verwilderd ipv wild geboren en die een goede kans hebben op een nieuw huis eruit halen....
Dit wordt toch ook al gedaan? En de asiels zitten al overvol, dus of die al dan niet verwilderde katten (als het je al lukt om ze nog tam te krijgen want dat is ook geen sinecure) ooit weer een huis krijgen is ook nogal de vraag.
Daarnaast - wie gaat die vangacties betalen, de opvang, enzovoorts?

quote:
En wat betreft het geld, akties met goedkope aanbiedingen! Want je kan 10000x zeggen 'als je het niet kan betalen, neem dan geen dier' maar mensen doen het toch (net als dat mensen kinderen nemen ook al hebben ze zelf nauwelijks te eten). Dat kan je niet tegenhouden.
Die acties worden al regelmatig gehouden, gelukkig maar. :)
Over het algemeen genomen zou ik graag zien dat bepaalde mensen eens wat beter nadachten voordat ze aan een dier (of zelfs een kind) zouden beginnen, maar dat lijkt inderdaad een onmogelijkheid. :{

Begrijp me goed, ik vind het ook geen 'fijne' oplossing, maar ik kan me toch echt wel voorstellen dat er ìets moet gebeuren. Zoals al gezegd, leuk als je die katten maar wil laten rondlopen, maar ze richten een complete slachting aan onder andere (wilde) dieren, die óók bescherming behoeven.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 22:00:28 #32
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131883976
Niks mis met zwerfkatten afschieten imo. Heel fijn dat er mensen rondlopen die graag op iedere hoek van de straat een aantal katten zien, maar voor mij hoeft dat niet.
pi_131885512
Ai, ik ben bang dat ik de gevoelige snaar ga raken. :{
Persoonlijk ben ik voor het afschieten van zwerfkatten, echter wanneer is het een zwerfkat?
In mijn persoonlijke situatie is het zo dat ik geen katten wens in onze tuin, we hebben kippen en duiven voor de hobby, en 2 honden en we wonen landelijk.
De honden blijven altijd op ons terrein, en als ik ermee ga wandelen mogen ze los in de velden, als er geen andere wandelaars zijn.
Nu weet ik dat ik ook dan de honden niet los mag laten, maar zodra ik iemand in de verte aan zie komen gaan ze aan de lijn.
Wat die katten betreft, die lopen hier gewoon rond en dat mag wel?
Ik houd in de gaten welke katten er hier komen en als het kan van wie ze zijn, zodra ik weet welke kat bij welke eigenaar hoort vertrouw ik op onze herder die de katten meteen wegjaagt of probeert te vangen.
Dat laatste is 1x gelukt, en hij beet een kat dood van iemand uit onze straat, ik ben naar die eigenaar gegaan en ik kreeg de wind van voor omdat mijn hond zijn kat dood gebeten had...., in onze tuin,....omgekeerde wereld denk ik dan.
Katten die ik niet thuis kan brengen en regelmatig terugkomen, die schiet ik zelf af.
Ik weet dat ik ze zelf niet mag afschieten, maar de populatie van katten is hier wel erg hoog, en ze zitten in onze kippenhokken, bij de kuikens, bij de duiven enz.
Mocht ik per ongeluk een kat van een straatgenoot schieten, dan gooi ik die kat 's avonds vlak bij hun huis op de weg en rijd er met de auto over......, zodra ze het ontdekken lijkt het of hun kat is aangereden.
Misschien niet de netste manier, maar het wemeld hier van de katten.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
pi_131888239
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 16:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Over het algemeen genomen zou ik graag zien dat bepaalde mensen eens wat beter nadachten voordat ze aan een dier (of zelfs een kind) zouden beginnen, maar dat lijkt inderdaad een onmogelijkheid. :{
Voor kinderen is er de kinderbescherming, (als ik me niet vergis) kunnen deze het kind uiteindelijk uit huis laten plaatsen.

Ofwel als het met een kind kan waarvoor niet (goed) gezorgd kan worden.
Waarom is het bij een dier(ongeacht kat, hond, vogel of hamster) dan zo raar om niet het zelfde te doen?
My Mind Is The Limit.
pi_131888431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:07 schreef LittleLady het volgende:
Tja ik snap de ophef niet, dit word al jaren gedaan, mijn oma vertelde eens dat ze elke keer na het vakantie zomerseizoen een brief kregen dat ze hun katten een bepaalde week binnen moesten houden, alle loslopende katten zouden dan afgeschoten worden.
M'n ouders krijgen ook al jaren een soortgelijke brief.
Echter met de toevoeging om ook de eigen (kleine) hond binnen te houden in verband verwisseling hond/kat.
En tevens een antwoord envelop voor toestemming van de jager om op hun terrein te mogen schieten.
(Wat ze overigens stee vast geweigerd hebben zolang we(kinderen) nog klein waren)
My Mind Is The Limit.
pi_131888536
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:46 schreef Life2.0 het volgende:
er is geen probleem, dat is pas een oplossing
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
@Life2.0 Helaas zoals je ziet is het niet alleen een oplossing zoals je het noemt.
Het kan ook een nieuw probleem opwerpen(ook al vind jij het geen probleem, anderen wel.
My Mind Is The Limit.
  zondag 6 oktober 2013 @ 00:33:25 #37
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131888650
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 00:28 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

[..]

@Life2.0 Helaas zoals je ziet is het niet alleen een oplossing zoals je het noemt.
Het kan ook een nieuw probleem opwerpen(ook al vind jij het geen probleem, anderen wel.
evolutie, die beesten overleven get 250 duizend jaar en laten zich opeten door een kat?
  zondag 6 oktober 2013 @ 00:34:29 #38
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131888669
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:00 schreef hugecooll het volgende:
Niks mis met zwerfkatten afschieten imo. Heel fijn dat er mensen rondlopen die graag op iedere hoek van de straat een aantal katten zien, maar voor mij hoeft dat niet.
zitten altijd met zn allen hier op de hoek ja, stuk of 6 als ze vergaderen
pi_131888910
quote:
6s.gif Op zondag 6 oktober 2013 00:33 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

evolutie, die beesten overleven get 250 duizend jaar en laten zich opeten door een kat?
Elk levend wezen(uitzondering van een paar) hebben hun eigen natuurlijke vijand en prooien.
Zolang de balans tussen prooi en jager behouden blijft gaat het goed.

Echter raakt de balans verstoord sterven er zowel de prooi als de jager(geen prooi meer= hongerdood) tot de balans weer hersteld is.

Blijf je er dan toch steeds nieuwe jagers aan toevoegen zal de balans nooit meer hersteld worden.
Dat is wat ik bedoelde met mijn "nieuw probleem" opmerking.

[ Bericht 0% gewijzigd door MDKme2 op 06-10-2013 00:44:12 (dier<> levend wezen) ]
My Mind Is The Limit.
pi_131889115
http://www.dierenbescherming.nl/

Ik heb de petitie ondertekend
pi_131892715
Als er nu een plaag was met schattige wollige konijntjes, die alleen maar dure tuinplanten opeten(bij iedereen in de tuin en dan de hele zomer door alle tuinplanten opeten, maar buiten de tuinen laten ze de gehele natuur met rust). Zouden we dan ook en petitie tekenen tegen het afschieten?
🐱
pi_131892870
Idd,wees lekker naïef, laat ze lekker lopen, heb je binnen 5 jaar een gestaag groeiende populatie van een aantal honderdduizenden zwerfkatten met alle gevolgen en gezondheidsrisico's van dien...
pi_131908573
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:07 schreef LittleLady het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 00:24 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

M'n ouders krijgen ook al jaren een soortgelijke brief.
Echter met de toevoeging om ook de eigen (kleine) hond binnen te houden in verband verwisseling hond/kat.
En tevens een antwoord envelop voor toestemming van de jager om op hun terrein te mogen schieten.
(Wat ze overigens stee vast geweigerd hebben zolang we(kinderen) nog klein waren)
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 10:03 schreef Shaggy8675 het volgende:
Idd,wees lekker naïef, laat ze lekker lopen, heb je binnen 5 jaar een gestaag groeiende populatie van een aantal honderdduizenden zwerfkatten met alle gevolgen en gezondheidsrisico's van dien...
.
Jaar na jaar hetzelfde doen zonder resultaat is dom en een verspilling van tijd en geld. Momenteel is er afschot maar het is geen definitieve oplossing. Zie bovenstaande quotes, jaar na jaar moet er weer geschoten worden. De populatie van zwerfkatten groeit desondanks nog steeds gestaag. Ergo; afschot is niet afdoende effectief.
Het is derhalve logischer een andere aanpak in te voeren, een aanpak waar plaatselijk al wél succes mee is behaald en die ook nog eens diervriendelijker is.
Er zijn al een hoop vrijwilligers die hun stinkende best doen om de zwerfkattenpopulatie te beperken door vang- en castratieacties, maar die kosten geld. Met meer geld kan meer gedaan worden. Ik vind overigens dat de stinkend rijke dierenbescherming zelf ook extra geld in dergelijke projecten mag steken.

Wegens omstandigheden ben ik voorlopig gestopt, maar tot voor kort was ik vrijwilliger bij een stichting die zwerfkattenprojecten uitvoert. Op onze projecten die al langer lopen heeft de TNR (trap, neuter, return) aanpak zijn effectiviteit bewezen. Voorbeeld;
Op de plaatselijke scheepswerf liepen tientallen zwerfkatten. Periodiek werden deze katten "opgeruimd" door de gemeente, maar na een ruimactie was het terrein binnen no time weer herbevolkt. Deze situatie was voor niemand leuk.
- de katten lieten nutteloos het leven
- een deel van het personeel vond het niet leuk dat "hun" "bedrijfs"katten werden geruimd.
- de gemeente moest steeds opnieuw kosten maken
- de overlast door de zwerfkatten bleef uiteindelijk toch in stand

Toen een buurtbewoonster erachter kwam wat er met de zwerfkatten gebeurde is ze naar de directie van de werf gestapt en heeft ze een andere oplossing voorgesteld. Zij heeft met wat vriendinnen de katten gevangen. De katten zijn gecastreerd en voor de tamme katten is een tehuis gezocht. De wilde katten zijn in overleg met de directie teruggezet op het terrein. Ze kregen daar een oude caravan als onderdak en werden voorzien van voer. De overlast door de katten was gelijk verminderd. Het waren er minder, ze vertoonden geen hormonaal gedreven gedrag meer (katten die niet gecastreerd zijn vechten en sproeien om hun territorium af te bakenen ) en hoefden niet langer de vuilniscontainers te plunderen. De katten waren ook beter af dan voorheen; een dak boven hun hoofd, voedsel en niet langer nestje na nestje om groot te brengen. Omdat de katten zich niet meer konden voortplanten is de populatie door natuurlijk verloop afgenomen. Inmiddels wonen er nog maar drie bejaarde katjes in hun huisje op het terrein.
Deze aanpak was het bedrijf zo goed bevallen dat ze hebben gevraagd een zelfde project uit te voeren op hun andere locatie. Andere bedrijven volgden.

Een bezwaar wat soms wordt opgeworpen is dat de TNR methode wel een langere adem vergt dan afschieten. Het idee is immers dat je met afschieten gelijk van de katten af bent. Maar zoals ook al door de dierenbescherming wordt aangevoerd is dat een te simplistische voorstelling van zaken. Afschot is niet effectief omdat er altijd wel wat katten worden gemist die zich daarna gewoon weer gaan voortplanten, plus dat opengevallen plekken in een gebied een aanzuigende werking hebben op katten uit naburige gebieden. TNR is wel een permanente oplossing, gecastreerde dieren kunnen zich simpelweg niet meer voorplanten, ook niet met katten uit naastgelegen gebieden, terwijl ze wel een gebied bezet houden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:00 schreef hugecooll het volgende:
Ik zie ook liever niet zoveel katten op straat maar ben toch tegen afschot. Afschot werkt immers niet en het alternatief van vangen plus castreren is effectiever en diervriendelijker.

Tijdens vangacties werden we vaak benaderd door mensen die het er niet mee eens waren dat we de katten vingen, want "die beesten hebben het hier toch goed", "ze redden zich wel" etc etc.
Pure onwetendheid en onnadenkendheid. Als je in de zomer bij een McDrive aan het vangen bent dan lijkt het alsof die katten een luizenleven hebben, ze hebben toch te vreten en ze slapen gewoon buiten. Die mensen denken er niet aan dat het 's winters stukken minder lekker toeven is. In de winter vonden we bij zwerfkatkolonies regelmatig katten die door kou en ontbering waren omgekomen. Of katten die simpelweg waren verhongerd. Je ziet het normaliter niet omdat échte verwilderde katten zich niet snel laten zien aan de mens, maar ook in Nederland gaan er katten op straat (en op gierige boerderijen) dood van ellende. Ik zie als kattenliefhebber dus ook liever geen katten op straat.
pi_131908649
Dat afschieten gebeurd jaar na jaar omdat mensen hun lieve poekiewoekie poesje lekker achterlaten op de camping en zelf lekker naar huis gaan en voor die katten zich bij de konijnen af beginnen te fokken worden ze afgeschoten
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:52:18 #45
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131908754
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:46 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Afschot werkt immers niet en het alternatief van vangen plus castreren is effectiever
Bron?
pi_131912820
quote:

Jaar na jaar hetzelfde doen zonder resultaat is dom en een verspilling van tijd en geld. Momenteel is er afschot maar het is geen definitieve oplossing. Zie bovenstaande quotes, jaar na jaar moet er weer geschoten worden. De populatie van zwerfkatten groeit desondanks nog steeds gestaag. Ergo; afschot is niet afdoende effectief.
Het is derhalve logischer een andere aanpak in te voeren, een aanpak waar plaatselijk al wél succes mee is behaald en die ook nog eens diervriendelijker is.
Er zijn al een hoop vrijwilligers die hun stinkende best doen om de zwerfkattenpopulatie te beperken door vang- en castratieacties, maar die kosten geld. Met meer geld kan meer gedaan worden.
Dus eigenlijk dienen dus niet de mensen ervoor op te draaien die er voor zorgen dat de kattenoverlast ontstaat, maar gemeenten en de dierenbescherming? Jaja.. da's idd een mooie lochica ja...
Dus jij denkt dat het vangen en castreren van katten een goedkoper alternatief is? Jij denkt zeker ook dat deze 10.000katten alleen voortkomen uit voortplanting in het wild, en niet van mensen die hun kat niet binnen wensen te houden en daardoor dus op straat gaan zwerven?

1 héél simpele oplossing. Voer kattenbelasting in. Laat katten gewoon netjes chippen, belasting erop en van dat geld kan je dit soort castratieprojecten bekostigen. En als katten worden gevangen welke gechipped zijn kan men de eigenaren de rekening sturen van de kosten van vangen, verzorging en castratie.. De perfecte oplossing toch?

Want zeg nou eerlijk, het gros van die "lieve" en "diervriendelijke, katliefhebbende" mensen zijn te lam om hun kat binnen te houden. Met de meest uiteenlopende smoesjes proberen ze zichzelf altijd te rechtvaardigen dat hún kat gewoon niet binnen te houden is.... Nou, dikker vinger en je reinste bullshit. Het is gewoon lamballerij van de bovenste plank, en de katten draaien er voor op, net als de gemeente en dierenbescherming.

quote:

Ik vind overigens dat de stinkend rijke dierenbescherming zelf ook extra geld in dergelijke projecten mag steken.
Bron?

quote:

Wegens omstandigheden ben ik voorlopig gestopt, maar tot voor kort was ik vrijwilliger bij een stichting die zwerfkattenprojecten uitvoert. Op onze projecten die al langer lopen heeft de TNR (trap, neuter, return) aanpak zijn effectiviteit bewezen. Voorbeeld;
Op de plaatselijke scheepswerf liepen tientallen zwerfkatten. Periodiek werden deze katten "opgeruimd" door de gemeente, maar na een ruimactie was het terrein binnen no time weer herbevolkt. Deze situatie was voor niemand leuk.
- de katten lieten nutteloos het leven
- een deel van het personeel vond het niet leuk dat "hun" "bedrijfs"katten werden geruimd.
- de gemeente moest steeds opnieuw kosten maken
- de overlast door de zwerfkatten bleef uiteindelijk toch in stand

Toen een buurtbewoonster erachter kwam wat er met de zwerfkatten gebeurde is ze naar de directie van de werf gestapt en heeft ze een andere oplossing voorgesteld. Zij heeft met wat vriendinnen de katten gevangen. De katten zijn gecastreerd en voor de tamme katten is een tehuis gezocht. De wilde katten zijn in overleg met de directie teruggezet op het terrein. Ze kregen daar een oude caravan als onderdak en werden voorzien van voer. De overlast door de katten was gelijk verminderd. Het waren er minder, ze vertoonden geen hormonaal gedreven gedrag meer (katten die niet gecastreerd zijn vechten en sproeien om hun territorium af te bakenen ) en hoefden niet langer de vuilniscontainers te plunderen. De katten waren ook beter af dan voorheen; een dak boven hun hoofd, voedsel en niet langer nestje na nestje om groot te brengen. Omdat de katten zich niet meer konden voortplanten is de populatie door natuurlijk verloop afgenomen. Inmiddels wonen er nog maar drie bejaarde katjes in hun huisje op het terrein.
Deze aanpak was het bedrijf zo goed bevallen dat ze hebben gevraagd een zelfde project uit te voeren op hun andere locatie. Andere bedrijven volgden.
Mooi, en leg me dan nogmaals uit waar die katten steeds vandaan komen? Die worden niet uit dunne lucht geboren. Die worden door mensen toegang verschaft tot de openbare weg. Pak dat probleem aan zoals ik hierboven aangaf en je probleem is opgelost.

quote:

Maar zoals ook al door de dierenbescherming wordt aangevoerd is dat een te simplistische voorstelling van zaken. Afschot is niet effectief omdat er altijd wel wat katten worden gemist die zich daarna gewoon weer gaan voortplanten, plus dat opengevallen plekken in een gebied een aanzuigende werking hebben op katten uit naburige gebieden. TNR is wel een permanente oplossing, gecastreerde dieren kunnen zich simpelweg niet meer voortplanten, ook niet met katten uit naastgelegen gebieden, terwijl ze wel een gebied bezet houden.
Je kan het ook omdraaien, iedere dode kat is er eentje minder die zich kan voortplanten. Heel erg simpel, alleen moeten wij altijd onszelf zo humaan proberen voor te doen en iedereen tevreden te houden tot het echt mis gaat. Niet alle problemen kan je met zachte woordjes oplossen.

quote:
Afschot werkt immers niet en het alternatief van vangen plus castreren is effectiever en diervriendelijker.
Castreren werkt net zo goed als afschot, of net zo slecht, zolang de oorzaak van het probleem niet aangepakt word bij eigenaren gaat het probleem niet weg, ook niet met castreren Denk je dat wel ben je erg naief. Het is enkel een duurdere en tijdsintensievere manier om de lieve vrede te bewaren voor de oog van het kerkvolk....

Ps,

Ik ben zelf kattenbezitter, en ben er van overtuigd dat iedereen zijn kat binnen of op eigen terrein kan houden en zo dus het probleem van zwerfkatten werkelijk ondervangt. Mijn katten komen dus niet buiten of van mijn terrein, zoals het hoort. Mijn huisdieren hoeven niet andermans overlast te zijn.
pi_131943215
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:35 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk dienen dus niet de mensen ervoor op te draaien die er voor zorgen dat de kattenoverlast ontstaat, maar gemeenten en de dierenbescherming? Jaja.. da's idd een mooie lochica ja...
Dus jij denkt dat het vangen en castreren van katten een goedkoper alternatief is? Jij denkt zeker ook dat deze 10.000katten alleen voortkomen uit voortplanting in het wild, en niet van mensen die hun kat niet binnen wensen te houden en daardoor dus op straat gaan zwerven?

1 héél simpele oplossing. Voer kattenbelasting in. Laat katten gewoon netjes chippen, belasting erop en van dat geld kan je dit soort castratieprojecten bekostigen. En als katten worden gevangen welke gechipped zijn kan men de eigenaren de rekening sturen van de kosten van vangen, verzorging en castratie.. De perfecte oplossing toch?

Want zeg nou eerlijk, het gros van die "lieve" en "diervriendelijke, katliefhebbende" mensen zijn te lam om hun kat binnen te houden. Met de meest uiteenlopende smoesjes proberen ze zichzelf altijd te rechtvaardigen dat hún kat gewoon niet binnen te houden is.... Nou, dikker vinger en je reinste bullshit. Het is gewoon lamballerij van de bovenste plank, en de katten draaien er voor op, net als de gemeente en dierenbescherming.

[..]

Bron?

[..]

Mooi, en leg me dan nogmaals uit waar die katten steeds vandaan komen? Die worden niet uit dunne lucht geboren. Die worden door mensen toegang verschaft tot de openbare weg. Pak dat probleem aan zoals ik hierboven aangaf en je probleem is opgelost.

[..]

Je kan het ook omdraaien, iedere dode kat is er eentje minder die zich kan voortplanten. Heel erg simpel, alleen moeten wij altijd onszelf zo humaan proberen voor te doen en iedereen tevreden te houden tot het echt mis gaat. Niet alle problemen kan je met zachte woordjes oplossen.

[..]

Castreren werkt net zo goed als afschot, of net zo slecht, zolang de oorzaak van het probleem niet aangepakt word bij eigenaren gaat het probleem niet weg, ook niet met castreren Denk je dat wel ben je erg naief. Het is enkel een duurdere en tijdsintensievere manier om de lieve vrede te bewaren voor de oog van het kerkvolk....

Ps,

Ik ben zelf kattenbezitter, en ben er van overtuigd dat iedereen zijn kat binnen of op eigen terrein kan houden en zo dus het probleem van zwerfkatten werkelijk ondervangt. Mijn katten komen dus niet buiten of van mijn terrein, zoals het hoort. Mijn huisdieren hoeven niet andermans overlast te zijn.
Hulde voor de katteneigenaar die het allemaal wel snapt.

Vooral je "ps" stukje kan ik erg waarderen.
My Mind Is The Limit.
pi_131979728
Mmhh... jammer dat er nu geen reactie meer komt door Pumpkin... misschien te confronterend, of de waarheid is...
pi_131980295
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 00:51 schreef vronie het volgende:
http://www.dierenbescherming.nl/

Ik heb de petitie ondertekend
Heb zelf ook een poes, maar die petitie onderteken ik niet.
Laten ze eerst maar een haalbare en doeltreffende maatregel verzinnen.
pi_131981729
Ik heb een kennis met een officiele jachtvergunning die deze enkel gebruikt indien hem dat wordt verzocht, op afroep. Op zich heeft hij er behoorlijke moeite mee onschuldige dieren af te schieten, of het nou konijnen, vogels, katten of wat ook betreft, anderzijds zegt hij : als ze mij vragen is er een nut dan wel noodzaak.
Enerzijds logisch, gevoelsmatig is het naar, erg naar. Ook een gecertificeerd jager heeft bepaald geen lol in het afschieten van dieren. Maar echt, als iedereen zijn huisdieren nou eens als zulks zou beschouwen en houden zou het niet nodig zijn. Huisdieren waar je van houdt schop je niet in de nacht maar de deur uit, die hou je bij je want je kat kan ook door een auto overreden worden, dan is het ook huilen maar serieus, waar je van houdt hou je binnenshuis dan wel overdag binnen zicht. Ik laat mijn hond ook niet zomaar ronddwalen, want ik hou boel veel van haar dus blijft ze binnenstuins en buiten haar territorium enkel aan de riem. De echte kattenliefhebbers weten ook waar de gevaren dus ook de grenzen liggen.
Dubbel maar wel, hoe triest ook, zwerfkatten afschieten is wel noodzakelijk.
Zouden kattenmensen hun liefke ook zo behandelen als een hond én zouden de regels voor katten ook zo zijn als voor honden (aan de riem, verplicht stront opruimen, verplicht gechipt, binnen eigen terrein houden en belasting betalen) dan zou het allemaal niet nodig zijn.
Het is niet de schuld van de katten....

[ Bericht 14% gewijzigd door knoblaucha6 op 08-10-2013 20:48:26 ]
Waar het stinkt is het warm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')