Wat vinden jullie van het afschieten van katten? Moet het verboden worden?quote:De provincies geven jagers toestemming om de dieren dood te schieten. Volgens een woordvoerder van de Dierenbescherming gebeurt dat meestal aan de randen van stedelijke gebieden of in buitengebieden.
De dierenbescherming ziet meer nut in het vangen, castreren of steriliseren van de katten om deze vervolgens weer vrij te laten. Maar het begint bij de eigenaar van de kat: die moet zijn dier chippen en 'laten helpen' om nageslacht te voorkomen. "Afschieten werkt niet, dat is dweilen met de kraan open," aldus de Dierenbescherming.
Te duur en niet effectief genoeg. Afschieten lijkt mij de beste oplossing.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:54 schreef Oognip het volgende:
Ik ben voor het laten castreren van zwerfkatten om kittens te voorkomen
Is dat echt zo effectief dan? Het is uiteraard onmogelijk om alle zwerfkatten af te schieten met als gevolg dat degene die over blijven zich verder voortplanten natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:57 schreef Dimens het volgende:
[..]
Te duur en niet effectief genoeg. Afschieten lijkt mij de beste oplossing.
omdat katten niet dom genoeg zijn om zich net als honden (of mensen) te laten vertellen hoe ze hun leven moeten lijdenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:45 schreef MDKme2 het volgende:
Net als bij honden, aanlijnen (en een identificatie plicht voor weggelopen beesten)
Voor de rest binnen, het zijn huisdieren!
Voor iedereen die zegt dat is zielig een kat heeft ruimte nodig bla bla bla,een hond ook!
Wat niet wil zeggen dat ze deze zonder beperking krijgen.
Waarom zou een kat(ook een HUISdier) wel rond mogen struinen en schijten/pissen/overlast veroorzaken voor derde?
Ofwel voer de volgende regels maar door voor katten(net zoals deze voor honden al bestaat) en het probleem is vrij snel opgelost.
1: Aanlijnplicht
2: Opruimplicht (ontlasting)
3: Kattenbelasting (discutabel, Ik persoonlijk zie dit soort belastingen meer als een geldvanger!)
4: Kenmerk plicht, penning/chip met NAW gegevens. (voor als ze weg lopen)
Conform de regels is er nu een duidelijk onderscheid tussen zwerfkatten en huisdieren(katten).
Alle niet conform de regelgeving levende katten zijn dus zwerfkatten en kunnen worden afgeleverd bij een asiel(waar ze eventueel afgemaakt kunnen worden of geplaatst kunnen worden bij en nieuwe eigenaar).
Alle huisdier(katten) welke gekenmerkt zijn kunnen aan de hand van NAW gegevens (uit de identificatie plicht) weer worden afgeleverd bij hun eigenaar(eventueel met onkosten vergoeding).
Indien de eigenaar niet te traceren is door verouderde/incorrecte NAW gegevens kan de asiel procedure gebruikt worden.
Met deze regels los je uiteindelijk de volgende problemen op:
1: Overlast door katten (ontlasting, krols, enz.)
2: Wat is een zwerfkat en wat is een huisdier
3: Ongecontroleerde voortplanting
4: Het aantal loslopende zwerfkatten
Omdat mensen als jij eeuwig dit commentaar gevenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
omdat katten niet dom genoeg zijn om zich net als honden (of mensen) te laten vertellen hoe ze hun leven moeten lijden
relatief ja, golden retriever zijn ook relatief slim, toch blijven het kutdomme beestenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:57 schreef MDKme2 het volgende:
[..]
Omdat mensen als jij eeuwig dit commentaar geven
Een Jack Russel(voorbeeld hond) is ook een (relatief) intelligent beest met een hoog jacht instinct. Welke graag de hele dag buiten actief bezig is. Toch leren we deze beesten dat dit niet mogelijk is.
Waarom zouden we een zoals jij(generaliserend jullie) het noemt "niet dom genoeg is" kat niet het zelfde kunnen leren als een hond?
Ik persoonlijk zie alleen maar voordelen van een zeer intelligente kat(ten opzichte van de domme honden), Ze leren/snappen alles veel sneller.
Geiten, koeien, paarden enzovoort zijn ook huisdieren, die hou je ook niet binnen. Een huisdier is een gedomesticeerd dier wat in *of om* het huis leeft, niet letterlijk alleen binnen! Als je een punt maakt, zoek het dan eerst even op in het woordenboek.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:45 schreef MDKme2 het volgende:,
Voor de rest binnen, het zijn huisdieren!
Helaas, mensen zoals jij met "jullie" instelling zorgen er voor dat ik het 100% eens ben met het afschieten van alle (zwerf)katten in Nederland.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:58 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
relatief ja, golden retriever zijn ook relatief slim, toch blijven het kutdomme beesten
omdat ze snappen dat JIJ HEN iets wilt aanleren, dat is voor slaven; jij dus, niet de kat
Bij mij zijn ze zeer zeker niet welkom in mijn tuin, evenals honden)voor je daar weer me komt).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:03 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Geiten, koeien, paarden enzovoort zijn ook huisdieren, die hou je ook niet binnen. Een huisdier is een gedomesticeerd dier wat in *of om* het huis leeft, niet letterlijk alleen binnen! Als je een punt maakt, zoek het dan eerst even op in het woordenboek.
Als iedereen verplicht wordt zijn kat binnen te houden, krijg je meer ongedierte. En wat betreft de 'derden' die er last van hebben, die zijn niet alleen. Er zijn ook 'derden' die katten op straat en in de tuin gezellig vinden en ze niet willen missen. Leuk dat jij even voor iedereen beslist. Bij mij zijn katten welkom in de tuin, bij mijn buren gelukkig ook.
Het is sowieso erg onverdraagzaam om zo tegen loslopende katten te zijn. Anderen in de buurt spelen weer muziek of zijn vaak aan het klussen met electrisch gereedschap, of hebben regelmatig een (tuin)feestje, als je samenleeft hoort het er gewoon bij dat je wel eens iets van een ander ziet of hoort of dat er wel eens een kat langskomt, anders moet je een metershoge schutting en geluidswal met schrikdraad erop bouwen, of op een hutje op de hei gaan wonen.
nou en, ik schiet jou af, stinkhond die je bentquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:03 schreef MDKme2 het volgende:
[..]
Helaas, mensen zoals jij met "jullie" instelling zorgen er voor dat ik het 100% eens ben met het afschieten van alle (zwerf)katten in Nederland.
Geef zelf(en voor alle pro jouw mening mensen) dan eens een constructieve bijdrage aan hoe het katten probleem in Nederland aangepakt kan worden.
In plaats van als maar weer het zelfde te roepen.
Waarom verdedig je fictief nieuws?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nou en, ik schiet jou af, stinkhond die je bent
wat maak je je druk om fictief nieuws?
nee hoor, alleen hondenbezitters die jaloers zijn omdat ze elke dag de teringbest naar de wc moeten helpenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:08 schreef MDKme2 het volgende:
[..]
Gelukkig is een groot deel van het met mij eens dat katten overlast veroorzaken.
Kattenbezitters zijn boos dat er zoveel katten afgeschoten worden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee hoor, alleen hondenbezitters die jaloers zijn omdat ze elke dag de teringbest naar de wc moeten helpen
Uitzondering onder de mensen die ik ken, en dat zijn er toch aardig wat, en echt niet speciaal op dier-vriendelijkheid geselecteerd, ik kom ook nog wel eens buiten de PvdD kringenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:08 schreef MDKme2 het volgende:
[..]
Bij mij zijn ze zeer zeker niet welkom in mijn tuin, evenals honden)voor je daar weer me komt).
Gelukkig is een groot deel van nederland het met mij eens dat katten overlast veroorzaken.
Geiten, koeien en paarden zijn overigens weidedieren hier.
Al kan de plaatselijke verordening per gemeenste verschillen
Nogmaals kom zelf eens met een constructieve oplossing voor het katten probleem.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:18 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Uitzondering onder de mensen die ik ken, en dat zijn er toch aardig wat, en echt niet speciaal op dier-vriendelijkheid geselecteerd, ik kom ook nog wel eens buiten de PvdD kringen![]()
Wat betreft de definitie, die komt van verschillende grote woordenboeken, niet een gemeente-verordening!
Sorry, iets teveel met life2.0 in discussie.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:22 schreef Sheriam het volgende:
Oh, wat betreft oplossing, onderste paragraaf van m'n eerste postje overgeslagen, postje 5 in dit draadje? Ik weet dat je het tegen Life2.0 hebt wat betreft die vraag maar op mijn suggesties heb je niets gezegd... Zal niet het hele (zwerf)katten overschot oplossen, maar het probleem wel terugdringen.
Wijst naar postje boven het jouwe & onderste paragraaf van #5.... verder terug over een uurtje ofzo, tijd om m'n zolderkamertje te verlaten en een rondje te gaan rennen voor donker. Hopelijk vind je loslopende mensen niet erg?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:22 schreef MDKme2 het volgende:
[..]
Nogmaals kom zelf eens met een constructieve oplossing voor het katten probleem.
In plaats je zelf te begraven in uitvluchten.
sorry jou met life2.0 verwisseld. negeer mijn post maar.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:29 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Wijst naar postje boven het jouwe & onderste paragraaf van #5.... verder terug over een uurtje ofzo, tijd om m'n zolderkamertje te verlaten en een rondje te gaan rennen voor donker. Hopelijk vind je loslopende mensen niet erg?
er is geen probleem, dat is pas een oplossingquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:17 schreef MDKme2 het volgende:
[..]
Kattenbezitters zijn boos dat er zoveel katten afgeschoten worden.
Je voegt niets toe aan de discussie.
Zoals ik je al eerder uitdaagde, kom zelf een met een constructieve oplossing voor het (zwerf)katten probleem.
tot nu toe heb ik maar 1 goede bijdrage gezien:
Ze doden ongedierte
Dan is vangen met vangkooien nog altijd een betere oplossing dan schieten. Daarmee krijg je de poezen in handen en kan je ze controleren op chip, kan je de poezen die eenmaal gevangen vrij rustig zijn, verwilderd ipv wild geboren en die een goede kans hebben op een nieuw huis eruit halen....quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het is zeer treurig, maar helaas noodzakelijk - verwilderde katten richten namelijk een ware ravage aan in populaties van (beschermde) zangvogels. Aangezien ik behalve kattenliefhebber ook een enorme voorliefde heb voor vogels, zal ik die petitie dus niet ondertekenen.
Maar een 'fijne' oplossing is dit uiteraard niet... en ik denk dat het hoogst noodzakelijk is dat katten-'baasjes' er nog beter van doordrongen worden dat hun dieren absoluut gecastreerd moeten worden. Desnoods verplicht!
En hier ben ik best wel streng in: "geen geld voor de dierenarts" is wat mij betreft géén excuus. In dat geval geldt: dan ook geen huisdier nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |