abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133012356
Een week lang buiten wandelen in de lunchpauze. Check.
pi_133016735
Cursus Latijn afgerond, check. :)

Nu door met het aansluitende doel: 'Jippus et Jannica' lezen. :)
pi_133035152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Cursus Latijn afgerond, check. :)

Nu door met het aansluitende doel: 'Jippus et Jannica' lezen. :)
Cool, waar vind je zo'n cursus?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_133035526
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:10 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Cool, waar vind je zo'n cursus?
Deze was van Laudius (net zoiets als LOI). Moet wel zeggen dat het niveau vrij snel omhoog gaat bij deze cursus. Ik heb zelf gymnasium gedaan en met die achtergrond is het een fijne cursus, maar ik denk dat het vrij snel erg moeilijk wordt voor iemand die helemaal op 0 begint. Het LOI heeft er ook één, die leek mij wat makkelijker.

De cursus was verder prima, alleen de administratie van Laudius is een ramp. Dus ook daarom zou ik een andere aanraden ;).
pi_133035546
Volgende week dinsdag ga ik een doel doorstrepen: Ooglaserbehandeling :D

De volgende doelen vind ik nog best lastig zeg, stomme vreetbuien! :(
• Eén maand lang geen chips eten
• Eén week lang geen kant-en-klare maaltijden
• Koop een maand lang geen snacks op het station
pi_133035589
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:27 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Deze was van Laudius (net zoiets als LOI). Moet wel zeggen dat het niveau vrij snel omhoog gaat bij deze cursus. Ik heb zelf gymnasium gedaan en met die achtergrond is het een fijne cursus, maar ik denk dat het vrij snel erg moeilijk wordt voor iemand die helemaal op 0 begint. Het LOI heeft er ook één, die leek mij wat makkelijker.

De cursus was verder prima, alleen de administratie van Laudius is een ramp. Dus ook daarom zou ik een andere aanraden ;).
Wat is het niveau van die cursus, als je het vergelijkt met Latijn op het gymnasium (1e/2e/3e/4e/5e/6e klas)?
pi_133035774
Oei...ik heb voor het doel 'zoek een creatieve hobby' een sjaal gebreid. Hij is net van de pennen af, er moet nog wat aan gebeuren, maar dit werkje is voorlopig klaar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133036104
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:29 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Wat is het niveau van die cursus, als je het vergelijkt met Latijn op het gymnasium (1e/2e/3e/4e/5e/6e klas)?
Ik zou zeggen 1e t/m 5e klas (in 30 lessen). Ik kan me herinneren dat ik op de middelbare school nog wel verder ging qua grammatica, dingen als het gerundium/gerundivum worden hier niet in behandeld.

De teksten om te vertalen zijn erg leuk en heel afwisselend: van tekstjes over slaven in Rome tot teksten over de jeugd van Caesar, maar ook drie keer een oude fabel van La Fontaine in het Latijn (waaronder die van De Vos en de Raaf). Dat is heel leuk. :)
pi_133037741
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik zou zeggen 1e t/m 5e klas (in 30 lessen). Ik kan me herinneren dat ik op de middelbare school nog wel verder ging qua grammatica, dingen als het gerundium/gerundivum worden hier niet in behandeld.

De teksten om te vertalen zijn erg leuk en heel afwisselend: van tekstjes over slaven in Rome tot teksten over de jeugd van Caesar, maar ook drie keer een oude fabel van La Fontaine in het Latijn (waaronder die van De Vos en de Raaf). Dat is heel leuk. :)
Hmm, dan is het een cursus op vrij hoog niveau. Latijn vond ik in de 1e klas geweldig, maar in de 2e klas weer niks (vaak niet aanwezig geweest wegens familie-omstandigheden). Door de enorme achterstand heb ik het in de 3e klas met een zesje kunnen afsluiten. :o Reden genoeg om door te gaan met Grieks ipv Latijn. ;)

Ik vind het stiekem jammer dat ik ben gestopt met Latijn, dus wellicht dat ik het nog eens oppak. Bedankt voor het idee in ieder geval. :s)
pi_133037999
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Ik heb ook gymnasium gedaan en gewoon t/m het eindexamen Latijn gehad, dus ik vind het juist wel lekker als het niet te makkelijk is. :)
Hoe erg is het precies met die administratie? :P
Are you pondering what I'm pondering?
pi_133039499
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:46 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Ik heb ook gymnasium gedaan en gewoon t/m het eindexamen Latijn gehad, dus ik vind het juist wel lekker als het niet te makkelijk is. :)
Hoe erg is het precies met die administratie? :P
Nou, het begon ermee dat ik eerst de helft van de cursus kreeg en toen de hele cursus, waardoor ik een halve papierwinkel dubbel had en kon weggooien :P. Daarna was het vooral een gedoe met de betaling - ik had aangegeven per automatisch incasso te willen betalen in maandelijkse termijnen, maar ik bleef maar herinneringsfacturen toegestuurd krijgen. Elke keer bellen dat ze het gewoon mogen afschrijven, elke keer 'oja het is nu geregeld' en volgende maand weer een herinnering hoor. Uiteindelijk heb ik het maar zo gelaten en steeds zelf het geld overgemaakt zodra de herinnering weer kwam, maar het was behoorlijk irritant.

De cursus zelf vind ik prima. Er zou wat meer cultuurhistorische info in mogen, het is echt een taalcursus nu. Enige wat ik echt vind missen is een inhoudsopgave (zit er niet in, erg irritant als ik iets over een bepaald onderwerp wil opzoeken...) en een grammatica-overzicht met alle rijtjes overzichtelijk bij elkaar. Die heb ik zelf erbij gemaakt.
pi_133039535
Het begint overigens wel heel simpel hoor, maar het wordt vrij vlug ingewikkelder. Vanaf les 20 (van de 30) vond ik het echt pittig worden, maar op een leuke, uitdagende manier. :)
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:29:28 #213
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_133052292
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Volgende week dinsdag ga ik een doel doorstrepen: Ooglaserbehandeling :D

De volgende doelen vind ik nog best lastig zeg, stomme vreetbuien! :(
• Eén maand lang geen chips eten
• Eén week lang geen kant-en-klare maaltijden
• Koop een maand lang geen snacks op het station
Ik wil volgende week het doel een week geen suiker uitvoeren.
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:31:00 #214
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_133052329
Van de week weer cola kip gemaakt. Dit keer met Ketjap Manis ipv bruine basterd suiker. Nu heb ik cola karbonade in de oven staan. :')
pi_133052699
Hihi, ik heb het vorige week ook weer gemaakt :P.
Vandaag had ik toevallig ook weer kippenbouten, maar ben ze nu toch maar zonder cola aan het bereiden.
pi_133059158
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:31 schreef hexje het volgende:
Van de week weer cola kip gemaakt. Dit keer met Ketjap Manis ipv bruine basterd suiker. Nu heb ik cola karbonade in de oven staan. :')
Ik heb een keer een colasalade gemaakt 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:11:41 #217
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_133059266
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een keer een colasalade gemaakt 8-)
vertel!!
pi_133059779
Ik weet het niet meer, recept had ik ergens vandaan geplukt omdat ik iets geks wilde maken. Was oa met een pakje kersen jello en bleekselderij en kersen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_133065528
De belangrijkste vraag: was het lekker?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 november 2013 @ 23:49:08 #220
163650 Greys
pi_133067595
Nu heb ik ook weer trek in colakip _O-

Ik ben uit mijn Day Zero Dipje *O*
http://mirandadayzero.blo(...)-dan-juist-niet.html

En nog wat updates in één post gerommeld zodat ik weer bij ben :@
http://mirandadayzero.blo(...)-bor-of-lowieke.html
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 16:06:29 #221
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_133111730
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:49 schreef Greys het volgende:

Leuk *O*

Ik zit een beetje in dezelfde dip geloof ik :')
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  zondag 10 november 2013 @ 16:21:21 #222
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_133112368
Ging net boodschappen doen voor mijn suikervrije week. Wat zit er toch in veel dingen suiker. Vandaag mijzelf nog volproppen met lekkers. :P
pi_133120750
quote:

1. Cute.
2. Je hebt echt een supertof gevoel voor humor :)
3. Hoop echt dat het goedkomt. Heb zelf de Whirlpool/IKEA problemen (gelukkig) nog niet ondervonden.
pi_133120810
quote:

Geweldig leuke update en ik ben heel erg benieuwd hoe het oven-verhaal af gaat lopen _O-

En je kan toch niet zomaar ophangen als helpdesk medewerkster van een bedrijf :o :o Nou ja zeg!
pi_133143786
Haha leuk, de hond zag er wel flitsend uit! O+
En wat een gezeik met die oven :o
En het is zo fijn, wij hebben ook zo'n bakbeest. 5 pizza's kunnen er in, niemand hoeft te wachten op zaterdagavond rond 6 uur ;)

Bij jouw doelen steken de mijne maar treurig af trouwens.
Jij hebt echt Doelen, ik heb een to-do checklist :P
Screw them.
We're going home.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')