abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131824776
Tijdens mijn jeugdjaren (1960-1980) zag je bij alle inval/uitvalwegen mensen met allerlei bordjes met gewenste bestemmingen tot de meest exotische oorden.

Waarom is dit niet meer gebruikelijk?
Een offer aan de algemene vervreemding?
pi_131824820
Beter openbaar vervoer meer mensen met auto's makkelijker om een auto te lenen huren?
pi_131824907
Allemaal dood vermoord en in stukjes gesneden natuurlijk
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_131825011
http://goo.gl/maps/5qXAl er is nog plek genoeg
pi_131825213
Ja die liftershaltes, dat was toch wel het begin van het einde
pi_131825321
Ja jammer is dat. Als kind vond ik het altijd lullig om lifters te zien staan die niet meegenomen werden. Ik besloot toen al wel lifters meenemen. Inmiddels heb ik al vele jaren mijn rijbewijs, maar nog nooit een lifter gezien. -O-
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:08:55 #7
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_131825476
Het lijkt me tof om een keertje te liften.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_131825501
Had had me voorgenomen om er een mee te nemen. Maar het is toen nooit meer voorgekomen dat ik er 1 zag en een flink end de goede richting op moest.
.
pi_131825545
Nooit een tegengekomen inderdaad, wel meerdere keren gelift, ook weekendjes naar het buitenland. Superleuk om zoiets te organiseren voor je vriendengroep of studentenvereniging :)

ben (nog) student overigens dus het gebeurt nu ook nog steeds, al is het sporadisch
pi_131825618
Ik vraag me juist het tegenovergestelde af; waarom zou je willen liften.... waarom hebben mensen in jouw tijd willen liften..? Stap je op een dag buiten en denk je ik laat vandaag de auto staan en ga proberen met een ander mee te rijden? Stelletje freeloaders... :{
pi_131825655
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:12 schreef Silven het volgende:
Ik vraag me juist het tegenovergestelde af; waarom zou je willen liften.... waarom hebben mensen in jouw tijd willen liften..? Stap je op een dag buiten en denk je ik laat vandaag de auto staan en ga proberen met een ander mee te rijden? Stelletje freeloaders... :{
avontuur, onzekerheid, goedkoop *O*

En je komt echt de meest fantastische mensen tegen.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:14:18 #12
381517 Zapata
held op sokken
pi_131825754
is verboden
pi_131825837
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:14 schreef Zapata het volgende:
is verboden
nee
pi_131825860
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:12 schreef Daantke het volgende:

[..]

avontuur, onzekerheid, goedkoop *O*

En je komt echt de meest fantastische mensen tegen.
Avontuur zie ik er niet echt in. Onzekerheid lijkt me juist een minpunt en over dat goedkoop, wat lijden een paar tientjes nou om op je plaats van bestemming te komen?
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:21:09 #16
381517 Zapata
held op sokken
pi_131826134
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:16 schreef Silven het volgende:

[..]

Avontuur zie ik er niet echt in. Onzekerheid lijkt me juist een minpunt en over dat goedkoop, wat lijden een paar tientjes nou om op je plaats van bestemming te komen?
Onzekerheid is juist avontuur. Als je alles van te voren weet is het geen avontuur.
pi_131826156
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:16 schreef Silven het volgende:

[..]

Ja, je kunt ook gewoon een vlucht boeken natuurlijk. En het is denk ik ook lastig uit te leggen als je het nooit gedaan hebt :')

Het is tof om met meerdere mensen, verdeeld over groepjes van 2, ergens heen te gaan en proberen er het eerst te zijn. Onderweg natuurlijk steeds sms'en waar je bent. Iedereen die je meeneemt is aardig (anders laten ze je staan) en elke gast heeft weer zijn eigen verhaal, waar die naar op weg is, wat hij gestudeerd heeft, dat hij vroeger ook zelf liftte, etc...

Tegen het donker op een superverlaten parkeerplaats langs de snelweg gedropt worden geeft inderdaad een stuk meer spanning dan uit het vliegtuig stappen. Maar liften doe je vaak om het liften, niet om een weekend in een bepaalde stad te zijn.

Als je niet van avontuur en onzekerheid houdt, moet je het zeker niet gaan doen.
pi_131826334
Dit jaar weinig bijzondere mensen meegemaakt, wel veel leuke gesprekken. Vorig jaar bij een Poolse Nederlandse Duitser in de auto gezeten die in de file een biertje opentrok, die sprak over de 'second war games' als hij het over de oorlog had, die vrienden in de file even gedag ging zeggen, et cetera. Vervolgens een tijd lang bij een man in de auto gezeten die twee keer per jaar naar Duitsland ging om kleding te halen. Zijn werk bestond uit het verzorgen van modeshows op locatie. Waar? In bejaardentehuizen door heel Nederland :')
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:16:58 #20
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_131828854
Ik heb ook een keer gelift maar ik kwam niet verder dan de 11e verdieping.
🙈 🙉 🙊
pi_131837127
Half jaartje geleden nog een tweetal lifters meegenomen, stonden bij Bergen op Zoom, op een punt waar weinig auto's reden en aangezien ik verder toch niets te doen had toen dacht ik van, goh, laat ik eens stoppen. Aardige gozer en leuke meid, beide Pools, ze moesten naar Rotterdam maar aangezien ik niet die kant op moest heb ik ze bij een tankstation met grote parkeerplaats afgezet, waar ze in ieder geval meer kans hadden op een lift de goeie richting op, dan op de plek waar ik ze had opgepikt. Vonden ze wel heel tof.
pi_131837966
Ik heb een keer een lifter meegenomen. Had zo een fokker kunnen zijn, hij was bijna 40, woonde nog thuis en studeerde nog. Was niet mijn idee, waren onderweg om te stappen. Vriend die bij mij in de auto zat zei dat die best mee mocht rijden.
pi_131851066
Ik denk dat internet ook een belangrijke oorzaak is van het feit dat je, helaas, nooit meer lifters ziet. -O-

Via internet kan je makkelijk contacten leggen met vreemden, en dus een rit plannen in plaats van met een bordje langs de kant van de weg te gaan staan.
pi_131853001
ik zie ze nog vaak hoor
dan geef ik atijd ff stoot gas bij
maar als ze mijn auto zien willen ze niet eens meer is 1 vuilnisbak met blikjes lege boterhamzakjes chipszakken etc etc
Dag iedereen.
pi_131853538
Ik zie ze in Groningen ook vaak zat staan bij het Sontplein of het CS in de buurt.
Ze zijn er dus echt nog wel,alleen meestal willen ze richting Duitsland,en tja.Daar hoef ik niet heen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:05:24 #26
46794 Berkery
Fat bastard
pi_131855075
De laatste keer dat ik een lifter zag was bij de oprit van de A1 bij Apeldoorn. Met een bord 'Amsterdam', hij stond alleen op de oprit voor de richting Enschede. Ik vond het wel humor.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_131858775
Nooit een tegengekomen die ik daadwerkelijk de goede kant op zou helpen, anders had ik het wel gedaan.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_131859953
Ik zie ze iedere week wel.
Gooiseweg in de buurt van het Amstelstation, en dan moeten ze naar Utrecht of België..
pi_131860420
Je zit met een dag makkelijk in Berlijn en dat voor een fles water en een reep snickers. Doe het al een paar zomers en bevalt goed.
pi_132182166
Sinds de liftersplaats in Maastricht begin 2012 is verdwenen - de aannemer had deze ruimte nodig voor de realisatie van de A2-tunnel - is het liften vanuit Maastricht richting "Holland" er niet gemakkelijker op geworden. Tegelijkertijd zijn in delen van Oost-Wallonie inmiddels ca. 400 locaties gemarkeerd als liftplaats, het zogeheten Covoitstop.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet meer lift. Het ziet er wel zo'n beetje naar uit dat 2013 het 4e jaar wordt waarin ik (ruim) 10.000 kilometer lift.

Waar zijn de lifters gebleven?

Zo'n 20 jaar geleden werd de OV-jaarkaart voor studenten ingevoerd. Volgens vele chauffeurs is het liften daarna uit het normaal gebruikelijke straatbeeld verdwenen.

Op 1 januari 2016 wordt deze OV-jaarkaart voor studenten afgeschaft.

Het zou kunnen dat sommige studenten dan weer gaan liften, maar, de wereld is wel een beetje veranderd sinds de jaren '90.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')