abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131838550
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Correct, maar wordt dat gedaan dan?
Daar waar ouderen worden weggezet als profiteurs en ongemotiveerde figuren.
pi_131838576
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar waar ouderen worden weggezet als profiteurs en ongemotiveerde figuren.
Wie doet dat?
pi_131838588
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:49 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat ik nu zie is betaalde banen vervangen door vrijwilligers waar je niet op kan bouwen i.v.m handicap etc etc(en wat in Deventer al met thuiszorg aan de hand is met hun katheters willen laten vervangen door mensen in de bijstand) Wat ik doodeng vind want ze weten totaal niet waar ze het over hebben.
Want?

Iedereen kan in principe werken hoor.
pi_131838619
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Want?

Iedereen kan in principe werken hoor.
Zo moeilijk lezen is het niet wat daar staat. Ik heb het over betaalde banen. Morgen misschien jouw baan.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_131838684
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:43 schreef KreKkeR het volgende:
Hartstikke mooi wanneer mensen trouwens vrijwilligers werk doen zodra ze hiertoe in staat zijn. Maar dat dwingende toontje vind ik echt schandalig. is de toon nou echt zo belangrijk?[/i]

Een dergelijke aanpak zie je steeds vaker en de aanpak zorgt naar mijn idee alleen maar voor een slechtere maatschappij omdat je een soort sfeer creëert van: "als je het niet op die manier doet, verdien je het om vies aangekeken te worden".[i] Aanname, ik proef dat niet zo.

Je krijgt echt een door de overheid bepaald lijstje op basis waarvan burgers elkaar gaan beoordelen of hun medeburgers wel gegoede burgers zijn: "oké de persoon is geen donor, staat niet officieel ingeschreven als vrijwilliger, de persoon rookt, ah deze burger is minder waard" Op basis van een interpretatie van sfeer doe je een aanname waar dit doembeeld uit volgt. Wordt wel een 'kleine kans verhaal' zo.
Dat deze burger in het verleden zich vele malen harder heeft ingezet voor de maatschappij dan anderen of dat deze burger de handen vol heeft aan zorg voor bepaalde familieleden, of dat deze burger altijd iedereen die het vraagt helpt, alleen niet officieel als vrijwilliger bij een vereniging of iets dergelijks, tsja, dat zijn zaken die niet in het vingerwijslijstje van de overheid zijn opgenomen, dus deze burgers mogen vies aangekeken worden, want het zijn profiteurs die niet bijdragen aan de maatschappij.
pi_131838695
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:52 schreef paddy het volgende:

[..]

Zo moeilijk lezen is het niet wat daar staat. Ik heb het over betaalde banen. Morgen misschien jouw baan.
Uhu, het is echt niet zo dat daardoor mensen ontslagen moeten worden hoor.

Want dan kom je namelijk in een vicieuze cirkel en dat heeft erg weinig zin.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:56:43 #107
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_131838754
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:54 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Je ziet het nu toch al gebeuren?

Rokers worden paria's, mensen die geen donor zijn worden vies aangekeken, etc. Niet iedereen denkt natuurlijk zo, maar je ziet wel een algemene verschuiving van de mentaliteit.
Krekker is de bom!
pi_131838823
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:56 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je ziet het nu toch al gebeuren?

Rokers worden paria's, mensen die geen donor zijn worden vies aangekeken, etc. Niet iedereen denkt natuurlijk zo, maar je ziet wel een algemene verschuiving van de mentaliteit.
Zulke mentaliteit wordt echt niet gecreëerd door de overheid hoor.

Dan overschat je de macht van de overheid toch wel in mijn ogen.
  Redactie Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:59:23 #109
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131838829
Ik zie het al voor me. Zo'n bejaarde man, een hele geschiedenis van de tweede wereldoorlog achter de rug, heeft geholpen om het land weer op te bouwen. Zeg je even tegen zo'n man. Hey, jij maakt nu gebruik van de zorg, dus ik vind dat je wel iets terug mag doen voor de maatschappij.

Waarschijnlijk is dat geen probleem hoor, want die man doet ongetwijfeld nog steeds werk voor de maatschappij, maar het klinkt wel echt bizar in mijn oren.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:00:36 #110
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131838871
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:17 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat betreft punt 1 zal dat waarschijnlijk gaan om iemand die nog onder de oude WAO voor 100% is afgekeurd, of in de Wajong zit.

Er zijn wel herkeuringen geweest overigens, maar de praktijk is dat 90% van de gevallen gewoon goedgekeurd worden zodra men ook maar iets kan.

2. Ik zeg niet dat men per definitie geen rekening houdt met tekortkomingen indien men kijkt naar wat men wel kan, ik zeg dat dit tegenwoordig wel de praktijk is. De tekortkomingen worden verontachtzaamd en het begrip "kunnen" wordt dusdanig opgerekt dat men zo min mogelijk uitkeringen hoeft te verstrekken en arbeidsongeschikten dus in de Bijstand belanden (waar ze minder geld kosten).

Vroeger kon men nog gecompenseerd worden voor gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid, bijvoorbeeld als men wel kon werken maar door hun aandoening niet fulltime konden werken, of door hun aandoening niet in staat waren een dusdanig inkomen konden verwerven die bij hun opleidingsniveau of functie hoorde. Men ontving dan een gedeeltelijke Wajong of WAO uitkering. Zover ik op de hoogte ben bestaat die gedeeltelijke WAO uitkering allang niet meer (dat is WIA geworden, en alleen toegankelijk voor degenen die 100% zijn afgekeurd) en de Wajongers staan binnenkort dezelfde hervormingen te wachten.

Overigens weet ik uit praktijkervaring dat het over het algemeen geldt dat wanneer men (bij wijze van spreken natuurlijk) volledig verlamd is en alleen nog de mond kan bewegen, men goedgekeurd wordt om met diezelfde mond garnalen te pellen. Dat voorbeeld is natuurlijk hypothetisch, maar zo streng is het tegenwoordig wel geworden.

Algemeen bekend overigens ook, bekijk anders ook eens een oude Zembla aflevering terug over de herkeuringen en hoe het er daar aan toe gaat. Zembla: fatale herkeuring. UWV, het Lourdes van de Lage landen. :)
Uitstekende post, en ter lering van sommigen hier, nog maar eens gequote.

De (gedeeltelijke) WAO-uitkering bestaat niet meer, die is vervangen door de WIA, en de eisen om daarvoor in aanmerking te komen zijn uitermate streng. De tijd dat mensen met 'vage klachten' zómaar een uitkering kregen ligt echt volledig achter ons. Je moet echt totaal niet meer tot wat dan ook in staat zijn, en dan denk ik bijvoorbeeld aan een dwarslaesie ter hoogte van je nek of zo...
(hoewel, zoals jij ook al post, je kan nog met je ogen rollen! :P )

Ik word echt misselijk van mensen die denken dat we nog steeds in 1990 leven...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:00:44 #111
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_131838876
Hoe zien ze dat voor zich? Ik heb een dochter met een handicap, die naar een kinderdagcentrum gaat dat vanuit AWBZ betaald wordt. Zij kan geen vrijwilligerswerk doen (ze is 5), dus dat mogen/moeten wij als ouders dan doen vermoed ik. Maar wanneer dan? In de tijd dat we nu mantelzorger voor mijn dochter zijn? In de tijd dat we werken? In de tijd dat we helpen op school bij d'r grote broer? Langs het sportveld of in de kantine bij de sportclub van vader en broer?
Ik snap de noodzaak van andere financiering en een nieuw systeem, maar dit gaat een puinhoop worden. En de angst voor willekeur van gemeentes begrijp ik ook, maar het is ook nu al zo dat er grote lokale verschillen zijn tussen de verschillende CIZ-regio's (de instantie die AWBZ zorg toekent).
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:00:49 #112
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_131838879
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zulke mentaliteit wordt echt niet gecreëerd door de overheid hoor.

Dan overschat je de macht van de overheid toch wel in mijn ogen.
Maatregelen v/d overheid dragen er i.c.m. verschillende belangenorganisaties wel sterk aan mee.
Krekker is de bom!
pi_131838881
Ik rook zelf, ik voel me geen paria. Vind het begrijpelijk dat je niet in ruimtes mag roken waar ook niet rokers komen: het stinkt, kankerverwekkend. Denk dat het 'paria-gevoel' heel erg van je eigen gevoel afhangt. Op nujij.nl komen ook weleens dit soort berichten "er wordt misschien naar mogelijkheid tegenwerk verwacht van uitkeringsgerechtigden". Nou dan is het 'slavenwerk', 'hitlerpraktijken'...
pi_131838901
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:45 schreef Meike26 het volgende:

Nu is het gewoon veel te veel Ikke Ikke Ikke in deze maatschappij.
En voila, daar heb je het hele euvel te pakken.

De individualisering van de maatschappij viert hoogtij en vroeg of laat gaat dat onze ondergang worden.

Ik roep het al jaren en ben er heilig van overtuigd dat dat ook daadwerkelijk zo is.

Ja je mag me quoten.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_131838903
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uhu, het is echt niet zo dat daardoor mensen ontslagen moeten worden hoor.

Want dan kom je namelijk in een vicieuze cirkel en dat heeft erg weinig zin.
Paar voorbeeldjes om je van die roze wolk te halen. Deventer thuishulp....ontslagen en vervangen door bijstanders. Dus nog meer werkelozen die dan voor bijstand vrijwilligerswerk doen....misschien binnenkort zelfs niet eens meaar zetten ze er gehandicapten op.

Post.nl werknemers eruit. lichtverstandelijkgehandicapten erin.

Zijn twee voorbeelden en er komen er vast wel meer. Wanneer je hiervoor bent, ben je er vast ook voor je eigen baan op te geven en hetzelfde werk te doen op bijstandsniveau.

Het zijn allemaal besluiten om nog meer werkelozen te kweken i.p.v de werkeloosheid te lijf gaan.
Gehandicapten. Ga eens naar een dagverblijf of een mytylschool. Bejaarden willenmaar wat graag zich nuttig voelen, maar wil jij dat tenkoste van jouw baan? Biedt ze het aan en misschien kan je bladeren ruimen voor een uitkering. (klinkt bot, maar heb het gevoel dat het anders niet aan gaat komen waar ik op doel)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:02:13 #116
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_131838912
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:00 schreef Poolbal het volgende:
Ik rook zelf, ik voel me geen paria. Vind het begrijpelijk dat je niet in ruimtes mag roken waar ook niet rokers komen: het stinkt, kankerverwekkend. Denk dat het 'paria-gevoel' heel erg van je eigen gevoel afhangt. Op nujij.nl komen ook weleens dit soort berichten "er wordt misschien naar mogelijkheid tegenwerk verwacht van uitkeringsgerechtigden". Nou dan is het 'slavenwerk', 'hitlerpraktijken'...
Ik rook niet. En ik zie wel degelijk dat rokers door sommigen worden gezien als paria. Dat staat helemaal los v/h niet mogen roken op bepaalde plekken, dat is functioneel. De mening die sommigen over rokers hebben niet.
Krekker is de bom!
pi_131839004
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:59 schreef DeLuna het volgende:
Ik zie het al voor me. Zo'n bejaarde man, een hele geschiedenis van de tweede wereldoorlog achter de rug, heeft geholpen om het land weer op te bouwen. Zeg je even tegen zo'n man. Hey, jij maakt nu gebruik van de zorg, dus ik vind dat je wel iets terug mag doen voor de maatschappij.

Waarschijnlijk is dat geen probleem hoor, want die man doet ongetwijfeld nog steeds werk voor de maatschappij, maar het klinkt wel echt bizar in mijn oren.
En dan blijkt dat in het verzorgingstehuis een biljart staat en dat daar een Sjaak woont die graag biljart maar de enige is. Wilt u een paar keer per week om een stukje te wandelen en een potje te biljarten? Ze blijken het goed te kunnen vinden en voor Sjaak is het een hoogtepuntje in de week.

Overigens vind ik natuurlijk wel:
- managers uit de zorg die belachelijk veel verdienen moeten met pek en veren in de noordzee getrapt worden
- het is absurd dat tegenwoordig dagbesteding en een schone luier LUXE zijn.
*edit: - geen betaalde banen vervangen voor ontbetaald werk

[ Bericht 2% gewijzigd door Poolbal op 04-10-2013 12:24:38 ]
pi_131839016
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Uitstekende post, en ter lering van sommigen hier, nog maar eens gequote.

De (gedeeltelijke) WAO-uitkering bestaat niet meer, die is vervangen door de WIA, en de eisen om daarvoor in aanmerking te komen zijn uitermate streng. De tijd dat mensen met 'vage klachten' zómaar een uitkering kregen ligt echt volledig achter ons. Je moet echt totaal niet meer tot wat dan ook in staat zijn, en dan denk ik bijvoorbeeld aan een dwarslaesie ter hoogte van je nek of zo...
(hoewel, zoals jij ook al post, je kan nog met je ogen rollen! :P )

Ik word echt misselijk van mensen die denken dat we nog steeds in 1990 leven...
Ik heb een gehandicapte dochter en die werkt keihard (ze kan al niet zomaar meer vrij krijgen) en betaalt ervoor om te kunnen werken. Maar mensen denken werkelijk dat je nog zomaar thuis mag zitten met een wajong. Voor sommigen kan je het ook duizend keer roepen. Misschien iets mis met kort geheugen. Gewoon blijven herhalen. Komt misschien vanzelf wel een keer aan.

Hier gaat het echt om het vervangen van betaalde banen(zelfs link toegevoegd), dus nog meer werkeloosheid.
  Redactie Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:07:06 #119
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131839052
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:05 schreef Poolbal het volgende:

[..]

En dan blijkt dat in het verzorgingstehuis een biljart staat en dat daar een Sjaak woont die graag biljart maar de enige is. Wilt u een paar keer per week om een stukje te wandelen en een potje te biljarten? Ze blijken het goed te kunnen vinden en voor Sjaak is het een hoogtepuntje in de week.

Overigens vind ik natuurlijk wel:
- managers uit de zorg die belachelijk veel verdienen moeten met pek en veren in de noordzee getrapt worden
- het is absurd dat tegenwoordig dagbesteding en een schone luier LUXE zijn.
Tuurlijk, het kan ook wel. Maar zoals het in het bericht staat vind ik het echt bizar klinken. Ik denk dat je namelijk met netjes vragen veel verder komt dan op mijn eerder genoemde manier.
pi_131839108
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:07 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Tuurlijk, het kan ook wel. Maar zoals het in het bericht staat vind ik het echt bizar klinken. Ik denk dat je namelijk met netjes vragen veel verder komt dan op mijn eerder genoemde manier.
En ik zeg. Blijf af van functies waar nu mensen voor in loondienst zijn. En dat is hier gewoon aan de hand. Jammer dat zo weinig mensen totaal geen moeite met nog meer ontslagen hebben. Morgen kan het ook jouw betaalde baan zijn namelijk.
  Redactie Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:11:07 #121
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131839159
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:09 schreef paddy het volgende:

[..]

En ik zeg. Blijf af van functies waar nu mensen voor in loondienst zijn. En dat is hier gewoon aan de hand. Jammer dat zo weinig mensen totaal geen moeite met nog meer ontslagen hebben. Morgen kan het ook jouw betaalde baan zijn namelijk.
Er valt weinig te vervangen aan mijn betaalde baan hoor. Die heb ik namelijk niet. Maar daar ging het me ook helemaal niet om. Het ging me meer om de manier waarop het in het bericht staat. Zo van: Hey jij hebt zorg nodig maar doe nu maar eens wat terug. Terwijl die mensen het land hebben opgebouwd na de oorlog. :')
pi_131839392
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:07 schreef DeLuna het volgende:

[..]

"Meneer, vanwege wettelijke bepalingen willen we testen in hoeverre u in staat bent om vrijwilligerswerk te doen. Het kabinet heeft vanwege het participeren het besluit genomen dat uitkeringsgerechtigden die wat kunnen doen, in de buurt vrijwilligerswerk moeten doen"

of

"Dag meneer, we vinden het heel vervelend om te vragen, maar zou u misschien gekeurd willen worden om eventueel wat vrijwilligerswerk te doen als tegenprestatie voor uw uitkering?"

"Nou liever niet, eigenlijk."

"Het was eigenlijk geen vraag, het is wettelijk bepaald."

Wat zou de manier van vragen er precies toe doen? Mensen zullen het waarschijnlijk gewoon medegedeeld krijgen en heus niet met een asociale brief ofzo.
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:25:12 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_131839498
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:20 schreef Poolbal het volgende:

Wat zou de manier van vragen er precies toe doen? Mensen zullen het waarschijnlijk gewoon medegedeeld krijgen en heus niet met een asociale brief ofzo.
'Jij willen voorlezen op school kleinkind ?'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_131839525
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:20 schreef Poolbal het volgende:

[..]

"Meneer, vanwege wettelijke bepalingen willen we testen in hoeverre u in staat bent om vrijwilligerswerk te doen. Het kabinet heeft vanwege het participeren het besluit genomen dat uitkeringsgerechtigden die wat kunnen doen, in de buurt vrijwilligerswerk moeten doen"

of

"Dag meneer, we vinden het heel vervelend om te vragen, maar zou u misschien gekeurd willen worden om eventueel wat vrijwilligerswerk te doen als tegenprestatie voor uw uitkering?"

"Nou liever niet, eigenlijk."

"Het was eigenlijk geen vraag, het is wettelijk bepaald."

De voorbeelden die ze noemen is geen vrijwilligers werk, maar zijn nu nog betaalde banen. Deze regering wil in rap tempo naar de 15% werkeloosheid geloof ik. Of zien ze mensen die met behoud van een uitkering aan het werk zijn niet als werkeloos? De nieuwe roze bril voorhouden:P
pi_131839799
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:28 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat er maar 1 ding op zit en dat is emigreren 2.0, niet meer te vinden of uit te leveren aan Nederland om onderstaand argument.

Want oh wee als je je belasting dan niet betaald als pensionado/emigrant, dan ben je gelijk een belasting ontduiker, alsof ik van Den Haag ben ? Nee Den Haag is van mij (klein percentage dan) en ik wil over ca 20 jaar echt niets meer met Nederland te maken hebben als het zo doorgaat.

Ik zal wel niet de enige zijn tegen die tijd. En Tros Vermist elke avond op tv na GTST.
Stoere praat op internet.

Hoor veel mensen klagen en dromen over emigratie. Maar het echt doen? HO MAAR.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')