abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131764567
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P
pi_131768573
Lazi
dat kon ik ook niet weten van te voren. We wisten sowieso niet wat er aan de hand was omdat cb/ha ons niet verder hielp (met het vele overgeven/Reflux)
Dus dan komt het gedoe met die vaccinaties er ook nog bij.. Gelukkig denkt de nieuwe ha wel met ons mee.

Vind het wel fijn om te lezen dat weinig kindjes last hebben.

En veel kindjes alweer bijna 2! Wat gaat het snel.

Wat lijkt hij groot Phaidra
pi_131768597
dreumes vanaf 6 uur wakker -O-
pi_131768609
Kyara
Is het van de laatste tijd dat hij wat anders is qua slapen? Heb je een idee waardoor dat komt? (is het sinds het lopen?)

Vriend zei vanmorgen: Pff het is half6.. Ga jij er uit?
}:| Half6!? Nou ok.. (S gezellig: mama! Mama!) Keek ik op de klok was het half7.. scheelt nogal.
Ze is meestal wel om half6/6u wakker.
pi_131768610
ohh Zoë ik vind het echt rot voor jullie. Alsof dat hele reflux nog niet genoeg was, dan dit ook nog. Is ze al aan de betere hand?

Hier een prima nacht. Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik haar slaapritme wat zal proberen te verschuiven. Ze slaapt nu van 18.30-6.00u en dan verschuiven naar 19.30-7.00u. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik het savonds ook best fijn als ze er vroeg in ligt, dan begint mijn eigen avond namelijk. Maarja 6.00u is ook behoorlijk vroeg. Nu ga ik gewoon altijd mee terug naar bed als ze een dutje gaat doen.
Ze zit momenteel nog op 2 dutjes per dag.

Ik ben wel benieuwd hoe dat straks zou zijn als ik 2 kindjes heb! Kan het me nu nog niet voorstellen!
pi_131768630
Hij is nog behoorlijk moe. Heeft toch weer 3 drukke dagen achter de rug en dan gaat slapen minder goed 's nachts. Alleen zitten de problemen dan meestal 's avonds ipv 's ochtends. Probeer hem nu wel wat langer wakker te houden om hem weer een beetje in zijn eigen ritme te krijgen. Ik probeer ook te zorgen dat ze allemaal tegelijk slapen vanochtend zodat ik ook nog even terug kan.

Kwisted, het is niet per definitie zo dat als ze een uur later naar bed gaan, ze ook een uur langer slapen he ;)
pi_131768655
Kyara, lijkt me idd wel heftig, EHBK. Maar wel goed dat je het doet! Zou het zelf ook best willen, je weet natuurlijk nooit...

Kwisted, ik vind het juist wel lekker dat hij nu tussen 19 en 19.30 naar bed gaat. Het was voor ons altijd zo haasten op werkdagen, omdat we dan pas om 18 uur kunnen eten. Maar hij is nog geregeld om 6 uur wakker hoor (en dan 's nachts nog een keer), dus later naar bed gaan geeft geen garanties tot langer slapen ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 2 oktober 2013 @ 07:16:15 #8
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131768673
Hier was het ook weer kwart over zes ;( :P en gisteren inderdaad een uur later naar bed. Maakt dus geen verschil ;)

Kwisted wanneer komt de tweede dan? *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_131768680
Kwisted
:*
Ja ze is al wat meer zichzelf gelukkig. Ze miept nog wel snel maar verder rent en danst ze alweer.

S slaapt meestal van 20:00/20:30 tot 5:30/6 dus later op bed heeft hier geen 'langer slapen' effect helaas :+. Als ze vroeg op bed gaat slaapt ze beter (dus rond 18:30) maar dat is moeilijk omdat papa 18:15/18:30 thuiskomt en als ze hem hoort is slapen echt geen optie.
Voor (8> is het wel gezellig als ze later op bed gaat en hij doet haar ook in bad enz dus het komt ook wel weer goed uit. Vroeg wakker worden is alleen minder haha

Ik ben benieuwd naar je avonturen met 2 kindjes O+

Kyara
Hoop dat je vanmorgen nog even lekker kunt slapen
  woensdag 2 oktober 2013 @ 07:19:46 #10
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131768692
Later naar bed betekent hier vaak juist eerder wakker :'). Hier was het vroege wakker zijn een fase, het was een paar weken tussen 5 en 6 en nu is ze net een paar minuutjes aan het kletsen.

Hier geen last vd prikken, ook niet van de bmr lijkt het op (die was 12 dagen terug)
pi_131768781
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 07:13 schreef Phaidra het volgende:
Kwisted, ik vind het juist wel lekker dat hij nu tussen 19 en 19.30 naar bed gaat. Het was voor ons altijd zo haasten op werkdagen, omdat we dan pas om 18 uur kunnen eten. Maar hij is nog geregeld om 6 uur wakker hoor (en dan 's nachts nog een keer), dus later naar bed gaan geeft geen garanties tot langer slapen ;).
+1 Ik vind het ook fijn om nog een beetje samen een avond te hebben. M gaat tussen 19.30 en 20 uur naar bed. Ik snap nooit hoe mensen het vooral elkaar krijgen om ze er eerder in te hebben :@ zelfs voor 19.30 moeten we flink doorpezen (op mijn werkdagen dan natuurlijk, op vrije dagen gaat het makkelijker)

M is eigenlijk zelden vroeger wakker dan 7 uur. Zelden later ook trouwens :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131768819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 07:16 schreef TimeJumper het volgende:

Kwisted wanneer komt de tweede dan? *O*
Nou ik heb deze week een 2e streepje gepiest! Dus als dit goed gaat, juni volgend jaar! F.leur is dan 21 maanden. :)

quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 07:06 schreef Kyara het volgende:
Kwisted, het is niet per definitie zo dat als ze een uur later naar bed gaan, ze ook een uur langer slapen he ;)
ohh niet? Jammer! :P ;)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 07:45:35 #13
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131768850
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 07:41 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Nou ik heb deze week een 2e streepje gepiest! Dus als dit goed gaat, juni volgend jaar! F.leur is dan 21 maanden. :)

Ohw helemaal gemist dat nieuws, maar dus gefeliciteerd !! *O* Juni is een mooie maand om te bevallen ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_131768869
Ik prijs me gelukkig met mijn dreumes die van 19 tot 7 slaapt. 7.30u als we geluk hebben. O+

Kyara, ik heb ook een paar keer een module EHBK gevolgd, blijft heftig idd. Toen ik zwanger was vond ik het ook echt te confronterend om reanimatie op zo'n babypop te oefenen. :@
pi_131769006
Ja, ik moest echt wel een paar keer slikken hoor. Probeer het maar gewoon los te koppelen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Was in die zin ook niet zo goed voorbereid.

maar goed, met 3 kinderen kan er altijd wat gebeuren en ik realiseer met door die ene les in elk geval wel dat je al ouder door verkeerd handelen al heel veel fout kunt doen. Want ook al heb je EHBO, als het je eigen kind betreft, wordt alles anders..... dan gaat de emotie veel meer meespelen en nu ook handvatten om daar mee om te gaan. Dus wat dat betreft wel een goede cursus,

En ik heb mijn verzekering dit jaar opgeschroefd ivm bevalling en zo dus het wordt nog volledig vergoed ook.

M geeft vandaag veel kusjes aan zijn zusje. O+ Vind het alleen wel sneu dat D steeds alle kusjes krijgt en J niet. Op de een of andere manier liggen M & D elkaar beter of zo. Hij is nu de teentjes van D aan het tellen...... O+ O+ O+
(rammelen jullie al ;) )
  woensdag 2 oktober 2013 @ 08:32:41 #16
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131769225
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:08 schreef Kyara het volgende:

M geeft vandaag veel kusjes aan zijn zusje. O+ Vind het alleen wel sneu dat D steeds alle kusjes krijgt en J niet. Op de een of andere manier liggen M & D elkaar beter of zo. Hij is nu de teentjes van D aan het tellen...... O+ O+ O+
(rammelen jullie al ;) )
Ja o|O hou er eens mee op ~O> :D ;) :9
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 08:33:59 #17
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131769236
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 06:49 schreef Zoë23 het volgende:
Lazi
dat kon ik ook niet weten van te voren. We wisten sowieso niet wat er aan de hand was omdat cb/ha ons niet verder hielp (met het vele overgeven/Reflux)
Dus dan komt het gedoe met die vaccinaties er ook nog bij.. Gelukkig denkt de nieuwe ha wel met ons mee.

Vind het wel fijn om te lezen dat weinig kindjes last hebben.

En veel kindjes alweer bijna 2! Wat gaat het snel.

Wat lijkt hij groot Phaidra
Precies dus geen schuldgevoel meer hebben hoor :*
Je handelt naar je beste kunnen en geweten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131769368
Dat niet Kyara, maar het klinkt wel vreselijk leuk O+ grappig ook dat M een voorkeur heeft.

Hebben jullie dreumessen ook een gespleten persoonlijkheid? :D ik kan die stemmingswisselingen soms niet volgen. Dik drama omdat we gaan ontbijten, gillen, huilen, bord wegduwen, beker op de grondgooien. Ik kijk het eens aan en geeft M dan maar een kus en een knuffel. Letterlijk van de ene seconde op de andere is hij stil, lacht, strekt zijn armen uit naar zijn broodje en vraagt "ja?" Schiet mij maar lek 8)7
  woensdag 2 oktober 2013 @ 09:13:34 #19
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131769779
Boh, vervelend Kyara, zo vroeg wakker....Maar aan de andere kant..Hij slaapt over de hele dag best veel ;)

Hier was Cristel vannacht om 22.30 even wakker, en om 3 uur wakker, vervolgens hele scheldkanon over me heengehad omdat ik haar liet huilen, later toch maar naar beneden gegaan, even broodje gegeten, wat gedronken, en toen weer naar boven :) Nu ben ik moe :P

Oh Kwisted! Dat had ik ook ff gemist geloof ik, wat leuk! Gefeliciteerd! :Y

Whaha Clubsoda, hier doet ze zoiets als ze dr zin niet krijgt. bijv. niet in de kinderstoel willen eten maar aan de kleine tafel...(doen we niet 's ochtends, drama af en toe!)
pi_131770460
Kyara kun je niet per keer EHBK hier kort samenvatten wat je hebt geleerd ?
Wat is het verschil tussen D en J qua karakter ? En hoe verklaar je zijn voorkeur ?
Pittig 6 uur als je later gewend bent. :*

PE: schelden van Cristel ?

Hier slaapt ze van 19.30/20.00 - 7.00/7.30 ( meestal dan) ^O^
En nu echt 1 x per dag. Gisteren 2x maar dat kwam door de prikjes/moeheid
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_131770590
TJ: Rammel jij ? Wil je nog een 2e ?
Zoe: Als man weg is gaat ze dan wel vroeger op bed ?
  woensdag 2 oktober 2013 @ 09:57:35 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131770608
quote:
5s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:50 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara kun je niet per keer EHBK hier kort samenvatten wat je hebt geleerd ?

PE: schelden van Cristel ?

nee van mijn man, gelukkig kan cristel niet schelden ;)

(ze heeft afgelopen dagen wel weer een aantal nieuwe woordjes geleerd trouwens :) *trots* )

Kyara, ik ben ook wel benieuwd wat die cursus elke keer inhoud
pi_131770753
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:08 schreef Kyara het volgende:
(rammelen jullie al ;) )
Wat lief!! Grappig dat M. al zo duidelijk naar 1 van de 2 meisjes trekt. Al kan ik me voorstellen dat het ook wel sneu is voor J. Ik denk alleen dat het moeilijk te voorkomen is... Wij zijn ook met z'n drieën en ik merk zeker wel dat ik voor bepaalde zaken naar mijn ene zus trek en soms juist andersom. Net hoe onze band is. Gelukkig hebben J en D altijd elkaar nog O+.

En ja, ik ga wel rammelen van jouw verhalen en ook van je tweelingfoto's en driekindjesfoto's :Y. Ze zijn zo ontzettend leuk samen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131771285
quote:
5s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:50 schreef kleinzusje het volgende:
Wat is het verschil tussen D en J qua karakter ? En hoe verklaar je zijn voorkeur ?
Ik heb altijd gezegd dat D het meeste op M lijkt. In elk geval qua uiterlijk (klinkt vreemd omdat de meisjes zo op elkaar lijken, maar het zijn echt van die trekjes) maar ook qua bewegingen en ik denk ook qua ontwikkeling.

En D trekt ook het meeste naar M toe. Als die in de buurt is dan volgt ze hem overal.
pi_131771408
Kyara, door jou moet ik een tweeling O+ Stuur je me even de conceptiemethodiek? Kthx :+
Wat grappig die voorkeur! Dan kan J straks scheids spelen als M en D er samen niet uitkomen.

CS, dat is wel herkenbaar ja :Y Maar of dat een gespleten persoonlijkheid is weet ik niet, ik wijt het meestal aan mijn uitstekende opvoedskills en overtuigingskracht hoor.
pi_131771477
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:45 schreef Clubsoda het volgende:
Hebben jullie dreumessen ook een gespleten persoonlijkheid? ik kan die stemmingswisselingen soms niet volgen. Dik drama omdat we gaan ontbijten, gillen, huilen, bord wegduwen, beker op de grondgooien. Ik kijk het eens aan en geeft M dan maar een kus en een knuffel. Letterlijk van de ene seconde op de andere is hij stil, lacht, strekt zijn armen uit naar zijn broodje en vraagt "ja?" Schiet mij maar lek
Herkenbaar :Y
Sowieso kan M lachen en huilen tegelijk ongeveer.

Tegenwoordig geeft hij trouwens wel aan dat hij gaat huilen. Of als hij niet blij is. Dan zegt hij "huilen".
pi_131771508
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

Herkenbaar :Y
Sowieso kan M lachen en huilen tegelijk ongeveer.

Tegenwoordig geeft hij trouwens wel aan dat hij gaat huilen. Of als hij niet blij is. Dan zegt hij "huilen".
Aww ;( dat maakt het wel extra zielig!
pi_131771515
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:31 schreef Kyara het volgende:
Ik heb alleen bij de babyschoenen gekeken maar wij hebben een paar van 29,99 (wel afgeprijsd) en ik zie schoenen van hetzelfde merk bij Zalando voor > 50 euro.

Trouwens ook goed geholpen met advies en passen :Y Wordt ons vaste adresje denk ik.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
"Zie dreumestopic", je laat me wel zoeken! o|O
Maar ze zijn heel mooi :Y
pi_131771552
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:39 schreef Suikertante het volgende:

[..]

"Zie dreumestopic", je laat me wel zoeken! o|O
Maar ze zijn heel mooi :Y
Sorry, had niet in de gaten dat we al weer een topic verder waren.... Thanx!
En nou weer weg hier, jouwes is pas net geboren dus je hoort hier nog laaaaaaaaaaaaaaaaaang niet :P
pi_131771604
-O- :W
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:46:16 #31
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_131771668
Draakje slaapt 's middags krap een uurtje en van 19.30uur (okee, dan ligt ze in bed, slapen doet ze vaak pas tussen 20.00uur en 20.30uur) tot 8.00uur ongeveer.

Club, das hier ook. Ik zei al eens tegen N. dat we een bipolair kind gemaakt hebben ;).

Over rammelen gesproken. Wij hebben overigens gisteravond een stunt uitgehaald met vrienden van ons...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131771747
Dat is een mooie NTS :D
Goeie tegenreactie ook op nieuwsgierige vragen: "Ik in verwachting, ja van Sinterklaas ja!" :+

oh nee wacht, dat klinkt ook weer dubieus. :{
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:01:09 #33
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131772037
quote:
5s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:56 schreef kleinzusje het volgende:
TJ: Rammel jij ? Wil je nog een 2e ?
Zoe: Als man weg is gaat ze dan wel vroeger op bed ?
Nou ik zou nog wel een tweede willen, maar qua leeftijd, financieel en daarbij nog dat ik zwanger zijn niet echt prettig vond en een ongeloofelijk angst heb voor een bevalling :9
Houden we het toch maar op één O+
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:01:49 #34
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131772051
Héhé NTS _O- :9
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:30:58 #35
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131772769
hahaha! NTS! _O-

Hier ook geen gerammel hoor! Maar ik geniet wel van al je foto's van je 3-tal.

Goed, dan kijk je even niet, haalt madam een dvd uit de speler, doet er een ander in, dichtdoen met knopje en even wachten tot ze hem aan kan drukken en dan hoor ik heel enthousiast Mero! (Calimero dus). Knapperd O+
En vanmorgen hadden we weer een grote plas in het potje *O* en een drol op de zoldervloer :P :D (ze liep nog even zonder luier na het plassen... ) Hoor ik in ene 'bah' en ze begon er bijna van te huilen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_131772953
Wij hebben afgelopen weekend ook eens een goed gesprek gevoerd, wat we willen. Vriend rammelde vanaf dag 1 na de geboorte van onze dochter :D, ik tot op heden niet. Hij gaf toe de laatste tijd ook wel meer te voelen om het bij dit lief gezond meisje te houden. Ik zou (denk ik nu) prima gelukkig zijn en blijven als er geen tweede komt. Zo voelt het nu, ik rammel gewoon niet, ben heel gelukkig zoals het nu is en voelt niet incompleet ofzo.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_131773002
NTS _O-
pi_131773078
Neemt niet weg dat ik erg blij word van alle kindjes hier :). Meepraten lukt amper, maar meelezen doe ik savonds in bed vaak wel even en het is vaak zo herkenbaar allemaal.
pi_131773105
NTS :D

Wij krijgen trouwens wel erg vaak de vraag of we al een tweede willen, en sommigen gaan er ook maar gewoon stellig vanuit dat die er nog komt. Vind ik best raar.
pi_131773177
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:46 schreef NotTheSame het volgende:
Draakje slaapt 's middags krap een uurtje en van 19.30uur (okee, dan ligt ze in bed, slapen doet ze vaak pas tussen 20.00uur en 20.30uur) tot 8.00uur ongeveer.

Club, das hier ook. Ik zei al eens tegen N. dat we een bipolair kind gemaakt hebben ;).

Over rammelen gesproken. Wij hebben overigens gisteravond een stunt uitgehaald met vrienden van ons...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtig _O-
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_131773863
Nts :D haha

Dankje Lazi :)

Kz
Ja we eten rond 17:30 als vriend weg is en dan gaat ze wel eerder slapen.

Knap Susie! Wel zielig dat ze het zo erg vond van nr2 op de grond. (maar liever dat ze zoiets beseft dan overal een nr2 doet natuurlijk :+ )
pi_131774326
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:44 schreef clauwheee het volgende:

Wij krijgen trouwens wel erg vaak de vraag of we al een tweede willen, en sommigen gaan er ook maar gewoon stellig vanuit dat die er nog komt. Vind ik best raar.
Dat ! En de uitspraak dat je "gezin" dan echt compleet is 8)7

NTS :D boef !

Bos O+
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:41:08 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131774465
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:44 schreef clauwheee het volgende:

Ik ben het veel mensen al voor, dan vragen ze hoe het met Anouk gaat etc, en terloops laat ik gewoon 'vallen' dat het hier ook bij blijft. Vind het ook een vraag die je in mijn ogen echt niet kan stellen.
Vorige week werd ik gebeld door Yarden (uitvaartverzekering), of er gezinsuitbreiding komt :? Verbaasd over de vraag, zeg ik nee en hang op. Daar kreeg ik een vreemd gevoel erover en heb hen een klacht gemaild. Heb ook keurig antwoord terug ontvangen, uiteraard met een redelijk bla bla verhaal over het niet verzekerd zijn want stel dat, maar verder namen ze het wel serieus.
pi_131774686
'Wat is dat dan voor vreemde actie Susie? Ben je zelf wel verzekerd bij Yarden? Of was het koude acquisitie?
pi_131774687
Ik denk dat iedereen zelf wel kan uitmaken wanneer een gezin compleet is. Bij de een is dat met 1 kind en bij de ander pas met 5. Ik vind het stom als mensen daar over oordelen.

En soms beslist "het lot" anders en dat kan dan of heel zuur of heel mooi zijn.
pi_131774696
Wat suf Susie :(
pi_131775134
Wat vreemd Susie :?
Fijn dat ze het serieus nemen.
pi_131775150
Inderdaad Kyara. Waar bemoeien sommige mensen zich mee. Vorige week nog, een collega.. 'Dat is toch zielig voor N?!'. Nou nee, vind ik niet, en wie ben jij om zo te oordelen...

Rare actie Susie, jeetje.
pi_131775211
Zielig als je enig kind bent :?

Ik voel me in elk geval niet zielig hoor.
pi_131775237
:|W Irritant clauwhee

Ik had laatst op een verjaardag een gesprek met iemand die had 3kindjes.. Een trotste papa. Erg leuk natuurlijk.
Toen vroeg hij aan iemand anders; waarom hebben jullie nog geen kinderen? Je bent toch al 30 enz enz
Zegt diegene.. Omdat het niet voor iedereen zo makkelijk is om kinderen te krijgen?

Ik zou daar niet naar vragen als ik iemands situatie niet wist.
Bespreek dat soort dingen eigenlijk alleen met vriendinnen enz.
pi_131775253
Ja ik snapte het ook al niet, vond het echt een belachelijke opmerking.
pi_131775310
Nts :D

Gefeliciteerd Kwisted met de zwangerschap *O*

Rest :* hongerrr, sorry :P
pi_131775355
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:13 schreef Zoë23 het volgende:

Ik had laatst op een verjaardag een gesprek met iemand die had 3kindjes.. Een trotste papa. Erg leuk natuurlijk.
Toen vroeg hij aan iemand anders; waarom hebben jullie nog geen kinderen? Je bent toch al 30 enz enz
Zegt diegene.. Omdat het niet voor iedereen zo makkelijk is om kinderen te krijgen?

Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de vraagstelling: 'waarom hebben jullie nog geen kinderen?' is wat mij betreft best een nare vraag, alsof iemand zich moet verantwoorden. En als het antwoord dan is dat iemand wel graag kinderen wil, maar dat het -nog- niet lukt, dan is dat heel pijnlijk.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_131775357
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:13 schreef Zoë23 het volgende:

Ik zei dat ook altijd als anderen er op die manier naar vroegen. Uitgeluld.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:21:59 #55
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131775446
Ben wel al verzekerd bij Yarden, dus wat dat betreft geen koude acquisitie. Maar blijft raar ja.
pi_131775541
Oh en lees nu goed terug waar dit een beetje uit voort kwam, rammelen of niet. Kwam ik de post van Kwis tegen, gefeliciteerd! :D
pi_131775634
Soempie
Zoals hij het vroeg was wel vervelend, ook in combi met leeftijd benoemen. En daarbij dat zijn vrouw met 25jr al 3 kinderen had gebaard. (hij is zelf rond de 35)

Je kunt het ook belangstellend vragen, zou je ook kinderen willen ( in de toekomst ) oid. Maargoed misschien zijn sommige mensen niet zo tactisch en soms komt iets er ook weleens anders dan bedoelt uit natuurlijk. Die man schrok iig wel.
pi_131775675
Het ligt ook ontzettend aan je referentiekader en je niet kunnen verplaatsen in een ander vind ik. Ik kreeg toen ik zwanger was van M ook de vraag of het wel gewenst was. Ik was immers al in de 30 dus mijn kinderen hadden al bijna naar de middelbare school gemoeten......
pi_131775834
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:30 schreef Zoë23 het volgende:
Soempie
Zoals hij het vroeg was wel vervelend, ook in combi met leeftijd benoemen. En daarbij dat zijn vrouw met 25jr al 3 kinderen had gebaard. (hij is zelf rond de 35)

Je kunt het ook belangstellend vragen, zou je ook kinderen willen ( in de toekomst ) oid. Maargoed misschien zijn sommige mensen niet zo tactisch en soms komt iets er ook weleens anders dan bedoelt uit natuurlijk. Die man schrok iig wel.
Dat is precies wat ik bedoelde. :) Je kunt er best naar vragen, ook als je de situatie van iemand niet kent (dat is juist reden om ernaar te vragen, toch?), maar breng het dan niet zo lomp.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_131775935
Ja precies

Kyara
:N
pi_131776070
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:31 schreef Kyara het volgende:
Het ligt ook ontzettend aan je referentiekader en je niet kunnen verplaatsen in een ander vind ik. Ik kreeg toen ik zwanger was van M ook de vraag of het wel gewenst was. Ik was immers al in de 30 dus mijn kinderen hadden al bijna naar de middelbare school gemoeten......
8)7
Terwijl het tegenwoordig toch helemaal geen gekke leeftijd is om kinderen te krijgen. Zulke reacties had ik dan ook niet verwacht.

Wat ontzettend schattig trouwens van M. O+ Teentjes tellen, samen op het kleed liggen, enz. Als ik de foto's op facebook voorbij zie komen krijg ik er helemaal zo'n warm, gelukkig gevoel van. :D

Heb trouwens wel alles met plezier bijgelezen, maar ik voel me een beetje een spuit 11 als ik nog op verschillende posts van een paar dagen terug ga reageren. -O-
pi_131776170
Tja, nogal beperkt (christelijk) referentiekader. Daar wordt je op je 40e opa/oma.

Hoe gaat het bij jou Soempie?
pi_131776255
Ja, lomp vragen is het vaak. En geen genoegen nemen met een 'afwijkend' antwoord vervolgens.
pi_131776273
Dan kom je gewoon lekker vertellen hoe het bij jullie gaat Soemp :).

Edit, wat Kyara zegt haha.
pi_131776318
Dat lijkt me ook wel irritant trouwens. Als mensen toch een beetje gaan vissen naar een eventuele 2e. Anderzijds moet ik zelf ook regelmatig mijn tong afbijten om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen bij sommige mensen :@
  woensdag 2 oktober 2013 @ 14:14:34 #66
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131776676
Je hoeft ook niet op alles te reageren Soempie? Dat red ik ook niet hoor.
pi_131776698
Ik vind nieuwsgierige vragen helemaal niet erg! Ik zal dan ook altijd eerlijk antwoorden dat ik het echt nog niet weet en ook waarom. Ik heb eigenlijk nooit een lompe reactie gehad daarop. Lijkt me wel vervelend, alsof jouw beweegredenen er niet toe zouden doen en je maar 'in het perfecte plaatje' moet passen :N.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131776721
:D O+

Hier gaat het allemaal goed verder. We hebben elke dag veel lol samen.

M. is over naar een andere kamer met z'n grote jongensbed en dat is heel soepel gegaan. Ik was daar echt verbaasd over. Hij wilde ook absoluut niet meer terug naar de babykamer en kroop direct het bed in met z'n knuffels: 'slapen!'. O+ Hij blijft ook gewoon liggen en 's morgens roept hij ons dan: 'maamaa, helpen, lezen.' of 'papa, helpen, spelen, tractorrorrere'. :D

Heel leuke momenten elke dag. Een van onze katten is z'n 'dinne' (vriendinnetje). Ze komt zelf bij hem en dan aait hij haar en geeft haar kopjes. Een paar dagen terug wilde hij z'n koekje niet opeten, omdat er een afbeelding van Dikkie Dik op te zien was. :') En gister wilde hij per se al mijn spruitjes ook opeten. 8)7
Als we buiten in de zon spelen probeert hij op m'n schaduw te stampen en dan heeft hij ontzettend veel lol als ik heen en weer ren.

Zo'n toffe leeftijd dit. O+
pi_131776759
Je beschrijft het altijd zo mooi Soempie O+ O+ O+
pi_131776787
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:14 schreef Susie het volgende:
Je hoeft ook niet op alles te reageren Soempie? Dat red ik ook niet hoor.
Nee, snap ik, maar er waren best dingen waar ik wel op wilde reageren. Bijvoorbeeld over het spelen met/ naast andere kindjes. Wat te doen als andere kindjes duwen/ slaan/ niet zo lief spelen. Daar was bij mij bijvoorbeeld veel herkenning en ik had er ook nog wel vragen over voor mezelf. Of over de slaapperikelen bij bitterend. Misschien doe ik dat straks nog wel. :)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 14:20:27 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131776825
Tof ja! O+
Zo wilde Anouk in ene een stukje worst in de supermarkt, ze at het zowaar op? 8)7 En dan in de supermarkt vragen om 'nogeenbeetje' Nou vooruit, maar bij de kassa weer vragen he? En de hele weg brullen om nog een stukje *zucht* Gelukkig wel die worst gekocht, dus straks mag ze 'nogeenbeetje' :Y)
pi_131776988
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:20 schreef Susie het volgende:
Tof ja! O+
Zo wilde Anouk in ene een stukje worst in de supermarkt, ze at het zowaar op? 8)7 En dan in de supermarkt vragen om 'nogeenbeetje' Nou vooruit, maar bij de kassa weer vragen he? En de hele weg brullen om nog een stukje *zucht* Gelukkig wel die worst gekocht, dus straks mag ze 'nogeenbeetje' :Y)
:D

Hier lust M. bijna geen soorten kaas, maar in de supermarkt wil hij wel van de kaas proeven. Dan rijden we door de winkel en als we ook maar in de buurt van de kaas komen: 'mama, proeven, proeven, kaa'. Op een gegeven ogenblik lag er een stuk en dat vond hij wel lekker. Volgende dag ging hij met z'n papa boodschappen doen en toen m'n man een stuk kaas pakte begon M.: 'nee, nee, terug, DEZE (en wijzen naar de voor hem lekkere kaas).' _O-

En bij het fruit moet ik altijd heel duidelijk aangeven dat we het eerst nog moeten betalen/ kopen voor hij een stukje mag. Of dat hij thuis krijgt. Anders hoor ik de hele rit: 'manarijn, eten! Deze, eten.'. :')
  woensdag 2 oktober 2013 @ 14:30:19 #73
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131777078
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:20 schreef Susie het volgende:
Tof ja! O+
Wilde ze dat nooit dan :D? E.lin roept al: 'Ha' als ze de vleeswarenafdeling ziet :'). Dat plakje worst en een krentenbol gaan altijd schoon op. Ja, óók als je net geluncht hebt met 2,5 boterham en een cracker :'). wat een vreetzakje he :o

Ik ben ook slecht in reageren hier, sorry. Ik ben of idd spuit 11 of ik heb gewoon niks meer aan het gesprek toe te voegen :P.

Klinkt goed Soempie. Jij kan dagelijkse dingen heel mooi omschrijven!

Hier gaat ook alles goed. Ik verbaas me iedere dag over m'n kind. Ze gaat echt hard. Vandaag begon ze zich ineens te verstoppen voor me :o en láchen als ik doe alsof ik haar niet kan vinden _O- (14 maanden!). In boekjes kan ze bijna alles aanwijzen, ze kent al zoveel dieren (ook de niet voor de hand liggende zoals 'slak', 'vleermuis', 'giraf'). Als je vraagt waar de koe is zegt ze eerst 'boe' en dan zoekt ze 'm op, je ziet haar dan ook echt de bladzijde scannen. Wat ze ook ineens snapt, als er meerdere konijnen of whatever op een bladzijde staan dan vraag ik waar het konijn is. Dan wijst ze er 1 aan, dan vraag ik 'waar zie je nog meer een konijn?' en dan wijst ze anderen aan!

Ze voert kleine opdrachtjes uit (ga je schoenen maar pakken, geef het doekje/boekje/blokje maar aan papa/mama, neem maar een hapje/slokje) en geniet daar ook zichtbaar van.

Een dreumes is leuk O+
  woensdag 2 oktober 2013 @ 14:30:41 #74
348178 NotTheSame
pi_131777089
Ja dit is op zich wel een leuke leeftijd qua communicatie! En dat om worst schooien herken ik ook ;). In de dorpse supermarkt bij mijn ouders kent ze de slager ook gewoon bij naam
Bo gaan? (Jumbo gaan?) Ireen, vleesje! Hoedje op! (Irene is de slager en die heeft dan zo'n mutsje op)
En daarna: Weer Ireen? Vleesje? Keer? Keer? Ireen?
pi_131777093
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:15 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind nieuwsgierige vragen helemaal niet erg! Ik zal dan ook altijd eerlijk antwoorden dat ik het echt nog niet weet en ook waarom. Ik heb eigenlijk nooit een lompe reactie gehad daarop. Lijkt me wel vervelend, alsof jouw beweegredenen er niet toe zouden doen en je maar 'in het perfecte plaatje' moet passen :N.
Zelfde hier. :) Ik vind het ook helemaal niet erg als mensen vragen of we nog een derde zouden willen. Wel vervelend als vervolgens gezegd wordt dat die keuze nog wel kan veranderen: 'zeg nooit nooit', terwijl ik er toch wel zeker van ben dat er geen derde komt.
pi_131777138
Gaaf he, Soeza, zoveel begrip bij die kleintjes.

NTS, haha, ze kan het altijd proberen he?
pi_131777783
Hier heeft eigenlijk niemand nog gevraagd of er een 4e komt. Ik denk ook niet dat dat ooit gevraagd gaat worden :D

Soemp, daarop kan je natuurlijk altijd nog reageren. Die dingen blijven actueel :Y
pi_131777856
M was lekker buiten aan het scharrelen. Deur open dus hij kon gaan en staan waar hij wilde terwijl ik met de meisjes bezig was. En nu slaapt iedereen en zie ik ineens de tuinslang onder de eettafel liggen _O-
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:01:51 #79
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131777931
Wij hebben geen vleeseter, dus ja, ik was verbaasd! :D Ook bij het avondeten niet hoor, een enkele keer wel eens kip, maar de ouderwetse gehaktbal blieft mevrouw ook niet.

En inderdaad, in de winkel al van de druiven willen snoepen! O+

Ja, deze leeftijd, die ontwikkelingen zijn echt superleuk! O+
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:05:20 #80
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131778028
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:59 schreef Kyara het volgende:
M was lekker buiten aan het scharrelen. Deur open dus hij kon gaan en staan waar hij wilde terwijl ik met de meisjes bezig was. En nu slaapt iedereen en zie ik ineens de tuinslang onder de eettafel liggen _O-
Leuke verrassingen zijn dat :D. Zo liep E. gister in de rondte met een speen (mag eigenlijk alleen in bed maar deze had ze uit de luiertas geplukt), ineens was 'ie weg. Dus ik heb nog aan haar gevraagd waar de speen was maar ze deed haar handjes zo vragend omhoog en naar opzij en zei: eg. Met andere woorden, weg. Vanochtend ben ik de vaatwasser aan het uitruimen en zie ik in de onderste la in de apothekerskast ineens het speentje liggen O+. Zij zag 'm ook: peeeee!
pi_131778039
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:30 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wilde ze dat nooit dan :D? E.lin roept al: 'Ha' als ze de vleeswarenafdeling ziet :'). Dat plakje worst en een krentenbol gaan altijd schoon op. Ja, óók als je net geluncht hebt met 2,5 boterham en een cracker :'). wat een vreetzakje he :o

Ik ben ook slecht in reageren hier, sorry. Ik ben of idd spuit 11 of ik heb gewoon niks meer aan het gesprek toe te voegen :P.

Hier gaat ook alles goed. Ik verbaas me iedere dag over m'n kind. Ze gaat echt hard. Vandaag begon ze zich ineens te verstoppen voor me :o en láchen als ik doe alsof ik haar niet kan vinden _O- (14 maanden!). In boekjes kan ze bijna alles aanwijzen, ze kent al zoveel dieren (ook de niet voor de hand liggende zoals 'slak', 'vleermuis', 'giraf'). Als je vraagt waar de koe is zegt ze eerst 'boe' en dan zoekt ze 'm op, je ziet haar dan ook echt de bladzijde scannen. Wat ze ook ineens snapt, als er meerdere konijnen of whatever op een bladzijde staan dan vraag ik waar het konijn is. Dan wijst ze er 1 aan, dan vraag ik 'waar zie je nog meer een konijn?' en dan wijst ze anderen aan!

Ze voert kleine opdrachtjes uit (ga je schoenen maar pakken, geef het doekje/boekje/blokje maar aan papa/mama, neem maar een hapje/slokje) en geniet daar ook zichtbaar van.

Een dreumes is leuk O+
Jemig, ik kan me echt niet voorstellen dat mijn kind dit over 2 maanden zou kunnen :o
Knap hoor! :Y
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:08:19 #82
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131778156
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:05 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Een dreumes is leuk O+

Jemig, ik kan me echt niet voorstellen dat mijn kind dit over 2 maanden zou kunnen :o
Knap hoor! :Y
Dat dacht ik 2 maanden geleden ook Mango! Toen viel ik hier midden in een gesprek over zindelijkheid. Daar kon ik helemaal niks mee toentertijd. Nu komt ze aan met het verschoonmatje, billendoekjes en een schone luier als ik vraag of ze een vieze luier (=poep) heeft en als dat dus het geval is 8)7. Oke, er is nog geen enkele sprake van zindelijkheid maar het eerste aanzetje is er. Cliché, het gaat zo hard!

Leuk dat je hier trouwens meepost *O*
pi_131778327
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:56 schreef Kyara het volgende:
Hier heeft eigenlijk niemand nog gevraagd of er een 4e komt. Ik denk ook niet dat dat ooit gevraagd gaat worden :D

Soemp, daarop kan je natuurlijk altijd nog reageren. Die dingen blijven actueel :Y
Stel dát je een vierde zou willen en dat verkondigt, krijg je waarschijnlijk weer de vraag of dat wel zo verstandig is :|W. Hoewel, in jouw omgeving misschien niet :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131778475
Nou, in die omgeving verkeer ik inmiddels niet meer ;)
pi_131778767
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:08 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat dacht ik 2 maanden geleden ook Mango! Toen viel ik hier midden in een gesprek over zindelijkheid. Daar kon ik helemaal niks mee toentertijd. Nu komt ze aan met het verschoonmatje, billendoekjes en een schone luier als ik vraag of ze een vieze luier (=poep) heeft en als dat dus het geval is 8)7. Oke, er is nog geen enkele sprake van zindelijkheid maar het eerste aanzetje is er. Cliché, het gaat zo hard!

Meisjes zijn wel ietsje sneller hè? Mijne is meer van gericht smijten met dingen en schaterend voor mij wegrennen (nouja, wegkruipen :') ). Ik ben wel heel benieuwd!
Ik zal hem wat meer gaan stimuleren zodat ik ook wat vaker inhoudelijk kan meeposten hier :P
pi_131779004
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:08 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Lol, M heeft amper in de gaten als hij een vieze luier heeft :D
pi_131779226
I. merkt ook nog nul komma niks van een vieze luier. Kan hem gerust een uur rond laten lopen. Lekker warm en zacht blijkbaar :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:43:17 #88
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131779336
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:26 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Meisjes zijn wel ietsje sneller hè? Mijne is meer van gericht smijten met dingen en schaterend voor mij wegrennen (nouja, wegkruipen :') ). Ik ben wel heel benieuwd!
Ik zal hem wat meer gaan stimuleren zodat ik ook wat vaker inhoudelijk kan meeposten hier :P
Gericht smijten is ook al heel knap, toch? Komt allemaal vanzelf hoor :Y. E. gaat nu zo hard dat ik haar af en toe wel zou willen afremmen... ze is nog maar zo'n erwtje. En ze heeft nog steeds heul weinig haar. Laat dát nou maar eens gaan groeien!

quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:40 schreef Phaidra het volgende:
I. merkt ook nog nul komma niks van een vieze luier. Kan hem gerust een uur rond laten lopen. Lekker warm en zacht blijkbaar :').
:D :').

E. vindt het niet zo fijn aanvoelen denk ik, haar billen worden ook vrij snel rood. Gevoelig huidje heeft ze. Laatst dacht ik dat haar huid heftig reageerde omdat mijn man per ongeluk shampoo in het badje had gedaan ipv badspul maar haar huid reageert -hebben we gemerkt- op de warmte van het water. Alles wat onder water zit wordt vuurrood. Het trekt later, als het water wat afkoelt, wel weer bij en ze lijkt er geen last van te hebben.
pi_131779562
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:40 schreef Phaidra het volgende:
Volgens mij zijn meisjes daar ook wat sneller in. Zijn ook eerder zindelijk geloof ik.
pi_131780434
Die van mij zegt wel poepppp al ze een vieze luier heeft maar als ik d'r dan wil pakken rent ze weg ;).
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:12:27 #91
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131783927
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:11 schreef clauwheee het volgende:
Die van mij zegt wel poepppp al ze een vieze luier heeft maar als ik d'r dan wil pakken rent ze weg ;).
Ja hier nog één

En net als bij Tante Soessa R heeft een heel gevoelig huid, als er lichte uitslag op zijn billen zit dan worden die vuurrood in bad.
Na het badderen moet hij helemaal ingesmeerd worden want hij heeft een hele droge huid. En een paar keer per dag zijn wangen met vaseline anders krijgt pukkels.
Het is een heel smeerplan hier met die kleine... ;)

Goh en ik las een paar bladzijden terug dat iemand een peuterbedje had gekocht. Rayen ligt hier nog in zijn spijlenbedje. Zijn er meer die al een peuterbed hebben gekocht of van plan zijn?
Ik denk nooit dat Rayen zelf blijft liggen eigenlijk.
Rayen 2½ jaar!
pi_131784074
TJ
S slaapt sinds de zomer in haar peuterbed (ze is nu 16,5mnd) en slaapt sindsdien echt super goed. De eerste tijd wist ze niet dat ze er zelf uit kon komen :+ nu wel maar ze klimt er niet uit.. (kamer is wel dreumes-proof verder en we hebben een webcam) vind het wel prettig dat ik dr kan zien.
pi_131784100
Hier wordt het poepen wel aangekondigd, maar vervolgens zal hij ook glashard ontkennen dat hij een vieze luier heeft. :D 8)7 En dan inderdaad wegrennen...

TJ, ik had ook echt niet gedacht dat M. zou blijven liggen. Hij is er de eerste dag een paar keer uitgeklommen om vervolgens in het donker een boek te gaan lezen (zag geen hand voor ogen) en met z'n knuffelhamster te dansen. Nu gaat het prima.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:32:42 #94
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131784525
Volgens mij zou Anouk eruit vallen! :X Die ligt altijd zo te draaien in haar bed. Zolang ze nog niet uit haar ledikant klimt, vind ik het nog wel prima eigenlijk (en ze er nog in past ofcourse :P
pi_131784649
M zou de hele nacht met zijn boeken gaan spelen ben ik bang. En er uitvallen.

We hebben trouwens wel al een peuterbed. Bij mijn moeder op zolder, van mijn neefje.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:52:16 #96
348178 NotTheSame
pi_131785156
Peuterbed zie ik ook nog niet zo zitten ivm eruit klimmen. Eerst ook maar eens kijken of ze onder een dekbedje wil slapen, aangezien ze vanaf dat ze 6 maanden is alleen nog maar in een slaapzak zonder deken wilde liggen.

Zo, net ff nieuwe schoenen gescoord bij Scapino voor 2 tientjes. Maat 23. Nu hopen dat ze niet weer binnen 2 maanden eruit groeit.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:54:00 #97
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131785208
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:52 schreef NotTheSame het volgende:
Peuterbed zie ik ook nog niet zo zitten ivm eruit klimmen. Eerst ook maar eens kijken of ze onder een dekbedje wil slapen, aangezien ze vanaf dat ze 6 maanden is alleen nog maar in een slaapzak zonder deken wilde liggen.

Zo, net ff nieuwe schoenen gescoord bij Scapino voor 2 tientjes. Maat 23. Nu hopen dat ze niet weer binnen 2 maanden eruit groeit.
Ja denk ook nog niet dat ik het doe, ik heb hem net van de borst af om in slaap te vallen :@
En hier ook al een paar weken zonder slaapzak, tot nu toe gaat het goed.

En nu je het over schoenen hebt.
Effe een crosspost.
Ik heb nog scapinobonnen over (2 stuks, misschien 3) (die waarvoor je oude schoenen in moest leveren)
In de winkel zijn ze 10 euro waard (als je voor 40 euro aankoopt) en online bij scapino.nl zijn ze alleen vanavond 20 euro waard (als je voor 40 euro aankoopt).
Iemand interesse?
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 19:11:28 #98
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131785858
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:54 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja denk ook nog niet dat ik het doe, ik heb hem net van de borst af om in slaap te vallen :@
En hier ook al een paar weken zonder slaapzak, tot nu toe gaat het goed.

En nu je het over schoenen hebt.
Effe een crosspost.
Ik heb nog scapinobonnen over (2 stuks, misschien 3) (die waarvoor je oude schoenen in moest leveren)
In de winkel zijn ze 10 euro waard (als je voor 40 euro aankoopt) en online bij scapino.nl zijn ze alleen vanavond 20 euro waard (als je voor 40 euro aankoopt).
Iemand interesse?
Ik misschien, ik ga ff kijken!

Edit: ah, helaas, de schoentjes die ik eventueel wilde kopen zijn er niet meer in haar maat ;(.
pi_131787261
Schoenen gaat hard, zeker in het begin. Ik dacht gemiddeld 4 maten per jaar tot ze 4 zijn. En als ze echt gaan staan en lopen sowieso ook meer omdat ze wat platvoeten krijgen.
Gelukkig hier nog wat schoenen op voorraad van Chris en neefje. Met prima voetzolen, dus met veel wisselen durf ik dat ook wel aan.

Luiers hoor ik Daan nooit over, het kan hem niks schelen en verschonen is vaak toch ook drama.. Komt ooit wel...

Kyara, NTS, die van jullie babbelen al lekker!
Daan gebruikt de taal niet zoveel als die van jullie, maar meer dan zijn grote broer, dus dat loopt ook wel weer los.

Heerlijk eigenlijk, als nr 1 niet zo vlot is.. Ik maak me niet zo snel zorgen meer ;)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 19:55:21 #100
30252 Soempie
Procreating
pi_131787491
Vandaag nieuwe schoenen gekocht (maat 24 alweer) en in de schoenwinkel werd inderdaad gezegd dat ze die eerste jaren zo om de 3 of 4 maanden nieuwe schoenen nodig hebben. :Y

Brakkies O+ (in het echt meer donkerblauw)

[ Bericht 23% gewijzigd door Soempie op 02-10-2013 20:00:48 ]
  woensdag 2 oktober 2013 @ 19:58:53 #101
348178 NotTheSame
pi_131787665
Soemp wat een mooie schoenen!

Nooohhh ik heb hier al 4 verschillende maten liggen in 8 maanden tijd. Dussuh... komende 4 maanden ff niet, please ;).

En idd Draakje buurt als een volwassene haha! Ook de complexere woorden zoals trampoline, champignon of helikopter komen er vrijwel vlekkeloos uit. Complete verhalen met 3-woorden-zinnen, ze verzint het allemaal wel bij elkaar. En zingen... hele liedjes!

[ Bericht 21% gewijzigd door NotTheSame op 02-10-2013 20:08:00 ]
pi_131788254
Wat knap NTS

Leuke schoenen soempie!

En angst voor het uit bed vallen hoeft niet met; http://www.beslist.nl/pro(...)uter_563182_5257400/ een bedhekje! Wij hebben bedhekje Femke :+
pi_131788442
Leuke schoenen soempie!

Een peuterbed ligt op zolder, maar ik denk dat we maar wachten tot na zijn 2e verjaardag. Chris ging met zijn 2e verjaardag over, en tot 3 jaar bleef hij in bed tot wij hem riepen/zijn deur open deden. Zonder dat we daar iets voor gedaan hebben. Ik denk dat Daan de kamer wel op zijn kop gaat zetten ;)
Het peuterbed heeft mijn man gemaakt, met opstaande randen, dat gaat wel goed..
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:56:19 #104
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131790055
Leuke schoenen Soempie ^O^

Ohw en nu heb ik net ontdekt dat op alle kortingsbonnen dezelfde code staat |:(
Rare winkel die scapino.
Dus dan gooi ik hem hier maar online.
Code: 9453682
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 21:17:20 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131791010
Leuke schoenen Soempie! En best grote voeten al

M kan Pingu nadoen.
pi_131791209
Hier ( bijna) nieuwe schoenen maat 23 gekocht :D :o

Hier ligt ze ook alleen in ons bed onder een lakentje/dekentje en gaat er niet uit. Ze kan er zelf af maar blijft keurig liggen. Dus denken we nu aan een peuterbedje
pi_131791254
Denk dat mijn kind verliefd is op BAAAA (bumba) }:|
:W
Jullie hebben 5 pagina's gekletst en alles wat ik heb onthouden was peuterbed :'(

De ledikant is 120cm...kind is 85cm...het duurt dus even tot we naar een andere bedje moeten zoeken :9 andere bed past sowieso niet in onze slaap kamer dus dat hoeft nog laaaaaaang niet :{w
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131791256
Heel leuk Soempie ! En boekje lezen in het donker :D
Niet qua praten toch Kyara :)
pi_131791283
Jeetje al die mini's al in maat 23!! hier is 22 nog beetje groot :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131791320
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:24 schreef bitterend het volgende:
Jeetje al die mini's al in maat 23!! hier is 22 nog beetje groot :D
Nee hier maat 20 :D
pi_131791506
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:56 schreef TimeJumper het volgende:
Leuke schoenen Soempie ^O^

Ohw en nu heb ik net ontdekt dat op alle kortingsbonnen dezelfde code staat |:(
Rare winkel die scapino.
Dus dan gooi ik hem hier maar online.
Code: 9453682
Misschien in het aanbiedingen topic zetten? Daar komen meer mensen :-)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_131791545
S heeft nu net mt22

Kz
Lief dat ze in jullie bed blijft liggen O+

Schattig Kyara :D
  woensdag 2 oktober 2013 @ 21:30:06 #113
348178 NotTheSame
pi_131791576
Draakje leeft gewoon op grote voet ;).
pi_131791623
Kind heeft 2 paar schoenen voor de winter en slofjes van de aapies.Denk dat ik nog regenlaarzen haal en dan is het klaar tot de volgende maat.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 21:35:40 #115
30252 Soempie
Procreating
pi_131791911
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:17 schreef Kyara het volgende:
Leuke schoenen Soempie! En best grote voeten al

M kan Pingu nadoen.
Pingu O+ De pwèèèp?
  woensdag 2 oktober 2013 @ 21:40:22 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131792174
Ja, en als je vraagt wat de tijger doet dan zegt hij "wow" O+
  woensdag 2 oktober 2013 @ 21:47:59 #117
30252 Soempie
Procreating
pi_131792584
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:40 schreef Kyara het volgende:
Ja, en als je vraagt wat de tijger doet dan zegt hij "wow" O+

Bij een leeuw, tijger, dino en draak hier: WRAUW!
pi_131792806
Sorry dat ik niet op alles reageer, net 3 pagina's bij gelezen.

Soempie, leuke schoenen.

Kyara kan me voorstellen, dat EHBK confronterend is, maar super dat je dat doet.

Die opmerkingen over kinderen vind ik ook erg lomp. Ik merk in mijn omgeving ook vaak, dat als er een jong stel is, komt altijd de vraag wanneer ze gaan trouwen. Zodra een stel getrouwd is komt de vraag naar het 1e kind en zodra dat er is komt de vraag naar het 2e. Hopelijk houdt het daar dan mee op ;). Toen wij net getrouwd waren, spraken we een keer een echtpaar (goede vrienden van mijn man zijn ouders) en die vertelden, dat een oudtante hun die vraag stelde nadat zij net gehoord hadden, dat zij wellicht nooit kinderen zouden kunnen krijgen. Met name zij vertelde, dat dat die opmerking daarom erg slecht gevallen was. Ik ken nu een aantal stellen waarvan ik weet dat zij lang moesten wachten op een kind, sommige, die het nog steeds niet gegund is. Mede daarom zou ik er nu niet meer naar durven vragen bij vrienden/ kennissen.

Bij onze kleuter hadden we toen hij zo goed liep als onze dreumes de spijlen uit het ledikantje gehaald, zodat hij er zelf uit kon. Maar toen woonden we nog in een flat op 1 verdieping. Nu ben ik er erg huiverig voor vanwege de trap. Stel een van ons vergeet het traphekje dicht te doen of onze kleuter gaat s'ochtends vroeg naar beneden en laat het hekje open staan.

Bij leeuw hier: waaahh en dat vind hij toch leuk :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 2 oktober 2013 @ 21:52:18 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131792847
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:47 schreef Soempie het volgende:

[..]

Bij een leeuw, tijger, dino en draak hier: WRAUW!
De r wil hier nog niet zo :D

Dino's kent ie volgens mij nog niet.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 21:52:33 #120
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131792859
Stoere schoenen Soempie!

Ah, schattig Kyara O+

Peuterbedje ga ik niet aan beginnen hier, ze ligt nu nog lekker in haar ledikantje, en ik denk zo rond 2/2,5 dat ze naar een groot bed kan. :) Ze klimt iig niet meer uit haar ledikant gelukkig!

Ik vind het ook zo knap dat ze de geluiden onthouden/kennen die bij de dieren horen :)
Cristel weet er ook een paar :Y
pi_131794459
Mijn lief slapende dreumes: weg

[ Bericht 79% gewijzigd door Tinuviel op 03-10-2013 21:45:25 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 2 oktober 2013 @ 22:16:38 #122
348178 NotTheSame
pi_131794496
Aahwww Tinu <3!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 23:06:58 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131796866
Oh Tinu, wat lief! O+
Ik vind slapende kindjes altijd zooooo schattig, ze zijn dan weer zo klein (en dat zeg ik ook elke keer weer als ik een foto van een slapend kind zie ;) )
pi_131797071
Mooie schoenen Soempie!

Schattig Tinuviel..en dat kontje meer op jouw bed *;

Mex lag met anderhalf al in een peuterbed, ging prima, hij is nu bijna 3 en past nog goed in het peuterbed, denk dat dat nog wel 2 of 3 jaar kan blijven staan.
Denk dat ik Nena wel wat langer in het ledikant kan houden. Nu ook geen baby op komst, dus geen haast:D
pi_131798960
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:32 schreef Susie het volgende:
Volgens mij zou Anouk eruit vallen! :X Die ligt altijd zo te draaien in haar bed. Zolang ze nog niet uit haar ledikant klimt, vind ik het nog wel prima eigenlijk (en ze er nog in past ofcourse :P
Floris was een onwijze draaikont in zn ledikant, maar zodra hij een dekbed kreeg lag ie eigenlijk stil. Ik geloof.dat hij 2x uit zn peuterbed is gevallen. Viel me echt ontzettend mee.
Hier toen over gegaan ivm Elise. Anders had ie nu nog in zn ledikant gelegen geloof ik. Hij wilde eerst ook niet. Echt uit bed komen doet ie pas sinds een paar weken (sinds hij ontdekt heeft dat,hij de deur open kan doen, klink staat omhoog en daar kan hij dus sinds kort bij)
Bij elise zie ik t wel wanneer ze over gaat, heeft niet zo'n haast.
pi_131800858
Ik vind dat kontje in de lucht ook zo lief en hij ligt idd deels op mijn bed.

Wij hebben voor kleuter een uitschuif peuterbed. Ik denk wel, dat die doorgaat naar de dreumes als die overgaat en kleuter dan een echt groot bed krijgt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 3 oktober 2013 @ 07:00:46 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131800864
ahw Tinu! O+

ach, we hebben geen haast en eerst wil ik haar nieuwe kamer natuurlijk helemaal te gek maken ;)
pi_131802158
Tinu wat lief, dat luierkontje O+

Ik sta nog zelf dierengeluiden na te doen. De aap vindt ie grandioos. Bij de koe kijkt ie een beetje angstig. De leeuw is gewoon raar, maar dat ligt misschien ook gewoon aan mijn hoofd.
Ik ben er inmiddels ook achter dat hij toch echt op die manier door ons geëntertained wil worden tijdens het verschonen/ omkleden, dus dan sta ik ook die geluiden te maken. Eerst hadden we bedacht om Katy Perry te karaoke'en. :') Dat werkte echt super, maar daar is na 7 x ook wel de lol vanaf. Iets ophangen of in zijn handen werkt ook wel, voor 1 seconde.
Wat doen jullie om je dreumes in bedwang te houden? Behalve vastbinden/ drogeren?
  donderdag 3 oktober 2013 @ 09:38:57 #129
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131802219
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 09:35 schreef Mangostine het volgende:
Tinu wat lief, dat luierkontje O+

Ik sta nog zelf dierengeluiden na te doen. De aap vindt ie grandioos. Bij de koe kijkt ie een beetje angstig. De leeuw is gewoon raar, maar dat ligt misschien ook gewoon aan mijn hoofd.
Ik ben er inmiddels ook achter dat hij toch echt op die manier door ons geëntertained wil worden tijdens het verschonen/ omkleden, dus dan sta ik ook die geluiden te maken. Eerst hadden we bedacht om Katy Perry te karaoke'en. :') Dat werkte echt super, maar daar is na 7 x ook wel de lol vanaf. Iets ophangen of in zijn handen werkt ook wel, voor 1 seconde.
Wat doen jullie om je dreumes in bedwang te houden? Behalve vastbinden/ drogeren?
Ik geef haar vaak een boekje, daar is ze nu helemaal gek op dus dat is momenteel voldoende afleiding. Ook verschoon ik regelmatig terwijl zij staat :') en daarvoor gebruik ik nu voor de overdagverschoningen ook vaak luierbroekjes. Dat gaat sneller en vereist minder stil-lig/stil-sta-tijd van E.lin.

Verder zou ik vooral veel oefenen op je snelheid, met een stopwatch erbij en zorgen dat je binnen 10 seconden de luier hebt verschoond. Moet te doen zijn hoor!

;)
pi_131802245
Oh luierbroekjes, dat is wel een idee ja! Dat kan toch vanaf dat ze echt lopen, of al eerder?

Ik ben ook nog een friemelmama die dat dan netjes wil vouwen, dus snel verschonen gaat 'm niet worden helaas. :')
  donderdag 3 oktober 2013 @ 10:00:00 #131
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131802620
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 09:39 schreef Mangostine het volgende:
Oh luierbroekjes, dat is wel een idee ja! Dat kan toch vanaf dat ze echt lopen, of al eerder?

Ik ben ook nog een friemelmama die dat dan netjes wil vouwen, dus snel verschonen gaat 'm niet worden helaas. :')
Oh, geen idee, ik zou niet weten waarom ze niet al eerder zouden kunnen eigenlijk. Ze zijn er volgens mij vanaf maat 4+, vanaf een kilo of 10. E. kan er dus nèt aan in maar we hebben er nog geen ongelukjes mee gehad :).

Ik ben tegenwoordig al blij als die luier überhaupt redelijk om haar billen zit i.p.v. om haar enkels, achterstevoren, aan haar buik geplakt, in haar bilnaad (ja :') serieus) etc. :D
pi_131802835
Morning !

Hier ook staand en met poep liggend. Afleiding met luierzakjes, tube crème, doosje PCM, speeltje ( 1 seconde succesvol), haarborstel .......................

Lief Tinu O+
pi_131802895
Stel jullie gaan nu naar een onbewoond eiland en jullie mogen 5 speelgoed dingen meenemen. Wat kies je ? :D ^O^
pi_131803007
Ga je op reis kz? ;)

Ik denk dat hier mee gaat (want ik kies natuurlijk niet zelf hè!): Blokkenwagen, boekje, slaapknuffel, "telefoon" met muziekjes. Ik hoef er maar 4 :')
Trouwens, op een onbewoond eiland is toch genoeg te spelen? Ik zou niks meenemen! ^O^
  donderdag 3 oktober 2013 @ 10:23:57 #135
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131803123
Hier zouden 3 boekjes en een lege bellenblaas meegaan :D :')
pi_131804115
Kiekeboekje, pop, houten regenboog, bal, wagentje om achter te lopen :)

Hier nog geen idee qua schoenmaat :D Heb wel net aapies maat L besteld voor de winter, M begint krap te worden..

Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131804512
Wat lijken me dat heerlijke laarsjes M'lijntje!

Ik had M gisteren Hema anti-slip slofjes aangetrokken voor op de koude stenen vloer, maar dat was nog geen succes. Hij liep er gelijk naast, letterlijk. :')

Wel te schattige slofjes trouwens:
pi_131804660
N00bvraag: doe je je baby ook sokken aan in zijn sloffen? Want dat scheelt wel een maat denk ik.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 11:45:44 #139
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131805125
Oh met die slofjes (in de meisjes variant dan) kan E.lin ook nog weinig, ze loopt er zo naast idd (nu zijn ze ook nog wel veeeel te groot, ik heb ze in mt 80/86 maar ik denk dat 2 maten kleiner beter was geweest :')) . Ik trek haar daar wel sokken in aan ja. Ik moet ook nog ff Aapies scoren, dit is niks helaas.
pi_131805485
Is er een webwinkel waar je die aapies goedkoop kunt krijgen toevallig?
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:02:05 #141
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131805983
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:13 schreef kleinzusje het volgende:
Stel jullie gaan nu naar een onbewoond eiland en jullie mogen 5 speelgoed dingen meenemen. Wat kies je ? :D ^O^
Bal, boek, molen, schommel, tekenspullen
pi_131806032
quote:
Die had ik gevonden... Maar ik vind ¤ 20 nog best duur voor een stel slofjes. Zo'n krent ben ik. :@
Nouja, het is leer hè?
pi_131806066
Ze laan lang mee. Luuk draagt nu een paar welke Sofie ook aangehad heeft

(en weer weg is hier. Luuk is pas net geboren natuurlijk)
*poef* nu is het weg
pi_131806137
Ik ben ook zo'n krent Mango ;) Misschien via Marktplaats iets? Of via het forum. Moet ook nog winterslofjes hebben, volgende week even naar Duitsland.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:25:50 #146
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131806260
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:17 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Die had ik gevonden... Maar ik vind ¤ 20 nog best duur voor een stel slofjes. Zo'n krent ben ik. :@
Nouja, het is leer hè?
:D. Het is leer idd. En ik heb wel goedkopere slofjes maar die krijg ik of amper aan of ze blijven voor geen meter zitten. E. loopt nu natuurlijk ook dus ik wil wel goede slofjes hebben, niet zoals die van de HEMA waar ze dus naast gaat lopen. Ik ben ook een cheapskate over het algemeen hoor maar dit geld heb ik wel over voor deze slofjes :Y

/reclamepraatjesmodus off

Marktplaats anders? Of misschien heeft iemand hier nog een paar over?

Edit: wat Xanteh zegt dus, ik was ondertussen aan het lunchen :)
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:34:21 #147
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131806496
Ik vind 20 euro ook niet bepaald goedkoop :P Maar de reden van Tante Soesa vind ik wel een goede :Y (zowiezo is alles al duur ;( )

Cristel bracht net haar bordje naar de keuken O+ En de broodkorstjes die ze ondertussen had laten vallen raapte ze netjes op en bracht ze op het aanrecht. Ik zeg, goed bezig ^O^
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:52:10 #148
244125 laziness
pi_131806914
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:17 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Nouja, het is leer hè?
Vlindur had in V&A A@pies te koop.
Ik vind de gevoerde boots van aapies in de winter zeker het geld wel waard.
Maar anders:

http://www.ebay.com/itm/G(...)&hash=item20d8c5a76d

http://www.ebay.com/itm/N(...)&hash=item232fc00e5f

Zoek op soft leather baby shoes en free shipping op ebay en je komt genoeg tegen.
pi_131806933
Thanks lazi!
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:53:44 #150
30252 Soempie
Procreating
pi_131806951
Netjes PE ^O^

Die slofjes van Marjolijntje voor een meisje zijn leuk zeg! En de hema sloffen met vosjes. O+

Tinu, superscheetig dat kontje zo de lucht in tijdens het slapen. :z

Hier tijdens het verschonen een boekje van Nijntje. Dan stel ik ondertussen vragen of vertel het verhaaltje terwijl M. de pagina's omslaat. Bij een poepluier laat ik hem z'n handjes op z'n hoofd doen, omdat hij anders in z'n luier gaat proberen te grijpen. :X Of ik laat hem z'n vingers tellen, z'n eigen oren heen en weer flapperen, enz. Speeltjes werken niet, omdat hij daar meestal wat te snel op uitgekeken is (ik ben niet zo snel met poepbillen poetsen).
pi_131807205
Ik vind Aapies ook duur, maar het geld waard. Faye kan ze zelf niet uitkrijgen en dat is ook wel fijn :D En ze zitten gewoon echt goed, gaan niet schuiven etc. Dus toch maar weer nieuwe gekocht omdat ze ook nog niet loopt. En als ze net gaat lopen zijn dit ook fijne slofjes denk ik. En ze loopt er ook buiten mee (aan de hand)
pi_131807766
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:13 schreef kleinzusje het volgende:
Mijn borsten *) en ballonen om zelf op te blazen (is ze gek op), little people busje en beer haar favo knuffel.
OF ik neem de ipad mee en heb niks anders nodig :D

Verschonen kan bijna niet meer liggend maakt niet uit wat je dr geeft..ik had luier broekjes uit Parijs (mama had meegenomen) en nu verschonen we staand. Alleen poep dus liggend en dat is echt een krijspartij!

Oh en ik ben het met Marjolijntje eens. Aapies zijn echt het geld waard. We gebruiken ze als slofjes in huis en nemen we ze mee naar familie..
pi_131808511
Bitterend, zou je je borsten anders thuis laten dan? :+

Ik ga kijken voor aapies hoor, jullie hebben me om. Het feit dat ze ook zo leuk zijn speelt ook wel mee. ;)

Vergeet ik helemaal nog te vertellen dat ie vanochtend van mij naar de wasmand een losse stap zette! :o
pi_131812087
Ze vindt mijn borsten heerlijk om mee te spelen _O- mijn tepels kittelen en kilili roepen O+

^O^ voor de losse stapjes.

R gaat volgende week met M van Kyara spelen *O* *O*
pi_131812325
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:58 schreef bitterend het volgende:
R gaat volgende week met M van Kyara spelen
*O* *O* *O*

Ik ben ook aapies-fan. Baalde echt dat ik ze pas zo laat heb ontdekt. daardoor heb ik heel wat schoentjes van Prenatal en H&M en zo geprobeerd maar die bleven allemaal niet aan. Daardoor was ik uiteindelijk duurder uit. En die winterlaarsjes zijn echt zoooooo fijn!

En *G* voor de losse stap!

Hier is het trouwens ook drama bij het aankleden/verschonen. Afleiden werkt niet meer. Soms gewoon houtgreep. En als het echt te erg wordt (gericht schoppen en zo), dan ga maar even in je bed zitten om af te koelen (Clubsoda's "tip"). En verder wordt je vanzelf heel bedreven in een rollend, spartelend, staand en schoppend kind aan te kleden :')
pi_131813060
Gericht schoppen? :o
Ik vind het gekrijs al frustrerend zat ;(

Wat leuk, een mini-meet!
pi_131813161
Hij heeft nu ook in de gaten hoe hij je 's avonds bezig kan houeen als hij wakker wordt en eigenlijk uit bed wil:

Vragen om een beker, mama haalt beker en dan vervolgens niks drinken.
Vragen om een boek, boek wordt vervolgens niet open geslagen.
Vragen om een speen, die wordt netjes in bed gelegd....

En als je dan weg wilt gaan is het echt echt echt drama
pi_131813186
In het babytopic staan wel wat tips om hem snel in slaap te krijgen. :P
pi_131813379
Ja, daar kom ik ook nog steeds. Legaal trouwens :P
pi_131813753
Ja hoi, ik kom weer binnenstormen, weinig in de buurt van de computer geweest (een promotie én afstuderen gisteren en vandaag, het is een feestweek!) Ik ga zo mijn kereltje van het kinderdagverblijf halen en ik ben morgen lekker vrij en dan hebben we een lang weekend samen. Heb ik zin in!

Grappig dat je nu ook M laat afkoelen in bed Kyara, helpt het? Verschonen gaat het heel redelijk de laatste tijd, maar ik ben ook wel vrij streng op blijven liggen. Hij hoeft alleen bij de luier te liggen, de rest doe ik allemaal staand. Hij heeft wel weer regelmatig luieruitslag (hoektanden }:| ) en dan is het wel heel hard huilen.

En een losse stap, woei! *O*

Vijf dingen die ik mee zou nemen.. ehm.... vormenstoof, puzzels, zijn lievelingsboek, knuffelbeer Pi en natuurlijk een auto ;)
pi_131813965
Ooh, dat boek heeft mijn M ook. Die is echt leuk he O+
Oh ja, zijn knuffel. Als ik die zou vergeten naar een onbewoond eiland wordt het in elk geval niet gezellig :X
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:25:01 #162
30252 Soempie
Procreating
pi_131815866
Mango, een stap los. *O*

Verschonen gaat hier gelukkig wel goed. M. heeft wel geprobeerd te schoppen, draaien, enz., maar dan krijgt hij altijd dezelfde reactie. Heel saai. :P Als hij wel lekker meewerkt doen we spelletjes, dus dat is -nu nog- veel interessanter.

Verder wel een peuterpuber hoor. Ik hoor hem om vanalles 'nee!' roepen. Ook dingen die hij eigenlijk wel wil en dan wordt het al snel erna: 'ooh, wél! Wééél'. :+

Fijn Clubsoda, zo'n lang weekend. Heb je nog speciale plannen?
pi_131819413
Mini meet *G*

En voor de losse stap *O*

Hier ook verschonen met luierbroekjes sinds hij staat. Sommige winkels/ merken hebben ze vanaf maat 4/4+, sommige pas vanaf maat 5. En ze zijn er met klittenbandsluiting en zonder. Ik ben fan van die zonder klittenband.

Help mijn dreumes krijgt de deurklink van de woonkamer omlaag en beneden is er geen traphekje. Ik zal de klink straks omhoog zetten. En hij kon ook in de kinderwagen klimmen, helemaal zelfstandig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131820069
Lieve foto Tinu!
S kan sinds deze week de deuren ook zelf openen :o wat worden ze snel groot hè

Mango
*O* wat knap

Bitterend
Boob-addict *;

Verschonen is hier een korte periode wat lastiger geweest. Ik ga meestal zingen of geef kusjes op haar blote voetjes oid. Dan is ze snel weer vrolijk.
Ik vertel ook altijd wat we gaan doen en ze mag helpen met de luier openvouwen ofzo.

Was met vriend foto's aan het kijken van S toen ze klein(er) was O+
(5mnd geloof ik)
SPOILER
En vandaag (ze deed 'kus' met een lachje)
SPOILER
Ze is alweer iets fitter. Helaas nog wel wat verhoging.
pi_131820397
Zoë echt, wat een plaaaatje heb je toch. O+
pi_131820588
CS geniet van jullie weekend samen O+

Soemp aww het begint! :D

Tinu :o stouterd! O+ en inderdaad de luierbroekjes die je aandoet zoals een onderbroek (zonder klittenband) zijn echt ^O^ wij hebben maat 4 en 5. Ze zijn echt mijn favorieten! in november sla ik in

Zoe echt een plaatje is je dochter!!
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:02:37 #167
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131821858
Mee naar een onbewoond eiland : "knuffie", speen, mega bloks, stickerboek en natuurlijk emmertje met schepje, want graag een onbewoond eiland met palmbomen en strand :P

Luierbroekjes, wel handig ja, maar als het goed is, krijg ik van het kdv 7 jumbo pakken pa pers ivm aanleveren nieuwe aanwas! *O* Dus we doen het gewoon nog met luiers :P En uiteraard het potje, want vanavond wilde ze echt weer op het potje! Duurt vervolgens wel 10 minuten, maar dan heb je dus wel plas *O* Ze gaat er ook niet eerder af voordat er plas is :') Het is dus echt niet zo dat ze door heeft dat ze moet plassen, maar meer "oh, potje, plassen ja?" _O-
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:03:35 #168
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131821910
Wel grappig trouwens dat niemand zegt dat papa ook mee moet :P Denk dat alle kindjes papa wel mee willen toch? :P
pi_131824105
Susie wat goed zeg van het potje!! hier zet ze bumba of beer erin en zegt auto auto en doet vrooom vroom geluiden terwijl ze ze schuift op de vloer :9

Ogja mogen papa's ook mee naar het eilandje? :D
pi_131824519
Weer slaapdrama's hier.
In bed is het echt krijsen. Uit bed is het leuk en gezellig en spelen. We kiezen nu vaak de weg van de minste weerstand (uit bed halen en maar laten gaan tot hij echt heel moe is en eenmaal in bed het snel opgeeft en gaat slapen). Iemand nog een andere/betere tip? Laten krijsen vind ik geen optie.

Ik las ergens dat dit ook te maken kan hebben met een soort verlatingsangst? Als je slaapt heb je geen controle meer en is het ook maar weer afwachten of papa en mama er dan nog zijn. En dat het dan moeilijker is om je daaraan over te geven. Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?

(inmiddels slaapt hij trouwens).

Luierbroekjes is ook wel een idee. Ik zal eens kijken of die in Duitsland ook voordelig zijn. Maar trek je een poepluier dan ook zo naar beneden of kun je de zijkanten nog wel losmaken zoals bij een zwemluier?
pi_131824732
Kyara, precies zoals een zwemluier, je trekt de zijkanten open :Y

Wat sneu dat hij zich zo verzet tegen zijn slaap ;( wat gebeurt als je erbij blijft tot dat hij slaapt? verhaaltje lezen/liedje zingen?

Ik moet zeggen dat als wij slaapdrama hebben dan is ze ook niet gezellig als ik bij kom zitten...ze huilt terwijl ze haar armen naar me toe strekt :'( en als ik haar eruit haalt dan wil ze meteen de borst maar NTS had laatst hetzelfde zag ik op FB! dus misschien heeft zij meer tips :* :*
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:52:33 #172
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131824742
Dat laatste Kyara :Y

Wat vervelend, de slaapdrama's bij M. Is dat alleen 's avonds?
pi_131824804
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:24 schreef Mangostine het volgende:
Wat lijken me dat heerlijke laarsjes M'lijntje!

Ik had M gisteren Hema anti-slip slofjes aangetrokken voor op de koude stenen vloer, maar dat was nog geen succes. Hij liep er gelijk naast, letterlijk. :')

Wel te schattige slofjes trouwens:
[ afbeelding ]
Deze slofjes heb ik ook gekocht, helaas wat te groot ook, dus hij trekt ze uit. Voor mijn kleuter, dreumes draagt ze ook heb ik hier besteld, zo een soort slof: http://m.baby-slofje.nl/n(...)pageCount=2&pos=2528. Ideaal want hij trekt ze ook niet zelf uit vanwege rubber band in de schoen. Alleen glijden deze erg op onze vloer.

Zoë, wat een lieverd. Fijn, dat het weer wat beter gaat.

Susie, ze is goed op weg om plaszindelijk te worden.

Hoe doen de ouders hier met oudere kinderen, dreumes in open bed en trap met traphekje dat eigenlijk thuis? Zijn jullie niet bang, dat het traphekje blijft door jullie of ouder broer/ zusje?

Kyara hier is het avondritueel inmiddels ook met hem op schoot/ op de arm zitten tot hij in slaap gevallen is of bijna slaapt, anders is het drama. Aan het begin is hij dan nog heel wakker: bloept mama, leest boekje en wil overal aan zitten, maar mettertijd vlaait hij zich tegen me aan en gaat slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131825139
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:52 schreef bitterend het volgende:
Kyara, precies zoals een zwemluier, je trekt de zijkanten open :Y

Wat sneu dat hij zich zo verzet tegen zijn slaap ;( wat gebeurt als je erbij blijft tot dat hij slaapt? verhaaltje lezen/liedje zingen?

Ik moet zeggen dat als wij slaapdrama hebben dan is ze ook niet gezellig als ik bij kom zitten...ze huilt terwijl ze haar armen naar me toe strekt :'( en als ik haar eruit haalt dan wil ze meteen de borst maar NTS had laatst hetzelfde zag ik op FB! dus misschien heeft zij meer tips :* :*
Hier precies door. Hij blijft gewoon doorhuilen en zijn armen uitstrekken. Heel soms gaat hij liggen en maar echt slapen niet. En als je denkt dat hij slaapt en dan weg wil dan begint het weer van voor af aan.
pi_131825295
En hem in je armen nemen en op een stoeltje zitten in de donker rustig praten/liedje zingen tot dat ie rustig wordt? gaat ie dan weer staan huilen als je weg gaat?
of matras leggen op zijn kamer en naast hem liggen tot dat ie slaapt?\
pi_131825375
Ik denk niet dat er een tweepersoon matras naast hem past. Ik heb hem wel eens meegenomen naar onze slaapkamer om met hem in bed te gaan liggen. Maar dan heeft hij weer babbels voor 10 en is het weer leuk en gezellig.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:13:34 #177
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131825710
En als je bij hem gaat zitten? Hij in zn eigen bed en jij op een stoel er naast? En dan zo min mogelijk reageren (moeilijk ja ik weet..)

Of misschien is ie wel bang in het donker? Lamp aan op de overloop helpt misschien?
Of last van de slaapzak (hebben wij een tijdje gehad...krijsen als dat ding aanmoest)

roep ook maar wat hoor...
pi_131826776
Kyara
S is bang in het donker en met een klein lampje aan slaapt ze veel beter.

Tinu
Ik controleer het traphekje altijd voor we gaan slapen. Ik vertrouw daar op
pi_131827027
Hij doet nu toch weer 2 dutjes Kyara?
pi_131827609
Ja, 2 dutjes. Als dat kan. Soms moeten we weg en gaat hij wat later naar bed. Maar het is echt alleen 's avonds en niet overdag. Heb niet de indruk dat het de slaapzak of het donker is.(lamp aanlaten hebben we nl al geprobeerd). Stoel erbij zetten kunnen we nog wel proberen maar ik vind dat best wel pittig eigenlijk. Als hij beneden is kun je zelf wat meer je eigen gang gaan zeg maar.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:52:53 #181
30252 Soempie
Procreating
pi_131827698
Kyara, een tijdje terug wilde M. heel graag dat ik bij hem bleef. Hij deed toen ook wat jij vertelde. Mij terug roepen, omdat hij nog wat wilde drinken of dat z´n knuffel ook een speen wilde of ook drinken of... Drinken wil ik hem niet weigeren, maar op de rest ga ik eigenlijk niet in. Hoogstens dat ik zeg dat hij nog wat mag drinken en dat het dan tijd is om te gaan slapen.

Ik kon hier pas rustig weg als ik eerst benoemde wat M. voelde/ wilde, zodat hij rustiger werd en zich getroost voelde. Daarna kon ik aangeven dat ik weg zou gaan, maar later nog bij hem zou komen kijken. Krijsen of huilen is hier ook geen optie voor mij en bij verlatingsangst wil ik hem wel duidelijk laten merken dat ik er nog ben als hij me nodig heeft.

Daarnaast spreek ik elke avond de dag nog even door als M. in bed ligt. Dan vertel ik deels wat we gedaan hebben en M. vult aan. Ik merk dat zo de overgang voor hem makkelijker is. Vervolgens nog een kort verhaaltje (uit m'n hoofd), kus en knuffel, muziekje aan, licht uit en dan ga ik de kamer uit. Die stappen moet ik voor het verhaaltje soms ook wel echt benoemen of zelfs daarna nog als M. opnieuw vraagt om een verhaaltje.

Alleen als M. ziek is (of bijvoorbeeld bij tandenpijn) leg ik hem bij mij in bed neer of ga ik nog even met hem in een stoel zitten (in het donker, vrij saai, maar wel lekker tegen mij aan).

Lastig he, het kan zoveel zijn volgens mij. Verlatingsangst, angst voor het donker, de overgang van een leuke dag naar zijn slaaptijd, de wetenschap dat hij naar beneden mag als hij gaat huilen, nog niet moe, enz.

[ Bericht 1% gewijzigd door Soempie op 03-10-2013 23:02:49 ]
pi_131827798
Soempie, goede tips, dank je wel. Denk dat we dat gaan proberen. Overgang naar bed is misschien ook wat te druk en te abrupt omdat zijn zusjes vlak voor hem naar bed gaan.
pi_131828838
Als ik het zo lees is hij gewoon nog niet moe genoeg om in slaap te kunnen vallen. Zo ging het bij Mex iig van 1 naar geen dutje op die leeftijd.
Waren we tot 22 uur bezig om hem in slaap te krijgen, deed hij geen dutje sliep hij zo in.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:16:55 #184
30252 Soempie
Procreating
pi_131828848
Ik las een tijdje terug ook wel een mooie opmerking. Dat sommige ouders vanalles uit de kast halen om hun peuter te laten eten/ slapen/ tandenpoetsen/ enz. als dat geweigerd wordt. Dan is het voor een kleintje ook wel heel aantrekkelijk om 'nee' te zeggen en te bekijken wat er dan weer gaat gebeuren (uit bed, extra verhaal, vork als vliegtuig, hapje voor oma, boosheid, enz.).

Als M. hier iets weigert dan reageer ik eigenlijk altijd hetzelfde en probeer ik zo duidelijkheid voor hem te scheppen. Als het allemaal prima gaat dan doe ik al die leuke dingen wel, zoals dat z'n knuffelolifant ook een slokje water krijgt voor het slapen gaan. En als er echt iets aan de hand is, zoals bij ziekte of verlatingsangst, dan pas ik daar m'n reactie natuurlijk ook wel op aan.

En ik benoem heel veel: wat er gebeurd is, wat er komen gaat, wat M. wil, enz. Wat Zoë in een eerdere post ook al aangaf.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:23:29 #185
30252 Soempie
Procreating
pi_131829162
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:16 schreef Troeta het volgende:
Als ik het zo lees is hij gewoon nog niet moe genoeg om in slaap te kunnen vallen. Zo ging het bij Mex iig van 1 naar geen dutje op die leeftijd.
Waren we tot 22 uur bezig om hem in slaap te krijgen, deed hij geen dutje sliep hij zo in.
Ja, dat kan ook. Wij hebben hier ook een tijd zitten klooien met die slaapjes. Een te weinig en twee te veel overdag...
pi_131829492
Is ook lastig, Mex heeft nog elke dag een moment dat hij in slaap valt overdag, dan moeten we hem echt afleiden, naar buiten gaan, een boterham geven zoiets. Dan is hij snel weer bij. Als we hem laten gaan slaapt hij zo 2 uur in de middag, maar dan kan hij makkelijk tot 1 uur opblijven s'avonds.
Als we s'avonds iets leuks hebben mag hij ook even slapen overdag.
Ik kan zelf ook niet slapen als ik niet moe genoeg ben. Slapen kan je niet dwingen denk ik...en braaf stil laten liggen lukt hier iig niet.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:37:40 #187
30252 Soempie
Procreating
pi_131829776
Oh nee, inderdaad. Slapen en eten en dergelijke kun je ook niet dwingen. Wat je natuurlijk wel kunt doen is naar de situatie (plaats, tijd, enz.) kijken waarin iets plaats zou moeten vinden, naar wat je kind nodig lijkt te hebben, naar je eigen reacties, enz.
pi_131830046
Ja precies. Ik heb echt maandenlang gefrustreerd naast Mex zijn bed gezeten en toen heb ik het maar los gelaten, liet ik hem maar gewoon spelen in de huiskamer. Was een stuk gezelliger zo.
Toen bedacht ik me gewoon dat hij nog laaaang niet moe was en gingen we het dutje weg laten.
Hij slaapt nu echt een stuk beter en vooral het inslapen gaat beter. Al kan hij dat nog niet alleen hoor;)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 00:03:39 #189
244125 laziness
pi_131830849
Kyara, wij hebben die fase ook gehad en hier hielp er bij zitten en zijn hand vast houden het beste. Het was echt verlatingsangst.
Het was verre van leuk daar avond aan avond te zitten in het donker. En papa had minder geduld om te wachten tot hij goed sliep en dat werkte niet dus ik heb daar vaak en lang gezeten. Maar zoals altijd, het is maar een fase.

Ik zeg niet dat het verlatingsangst is bij M maar het is 100% herkenbaar.

Wat later ook goed werkte was er weer uit en afspreken dat hij over 10 minuten weer terug ging, al samen kijkend op de klok. Uiteraard kon hij met die klok weinig maar hij snapte dat er een limiet zat op hoe lang hij nog weer mocht spelen.
Ik wees hem er op dat de tijd om was en dat hij weer terug ging zoals afgesproken en zonder morren accepteerde hij dat dan ook.

Uitsluiten dat hij nog niet moe is lijkt me wel een eerste stap want dan heeft er naast zitten ook geen zin anders.
Redt hij het niet op 1 slaapje? Hoe gaat dat op kdv dagen? Slaapt hij daar ook nog 2x? Is het op die dagen 's avonds net zo moeizaam?
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 06:58:55 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131833934
Op 1 slaapje was het nog meer drama maar dan van vermoeidheid.

Probleem met naast zijn bed zitten is hier dat wij pas koken/eten als de kinderen naar bed zijn. Dus dan zit je ook niet echt lekker.

Overigens slaapt hij prima in. Problemen komen pas als hij na 1 uur of zo weer wakker wordt.
pi_131834186
Daan heeft die verlatingsangst laatst ook gehad. Het begon bij het slapen, en werd steeds heftiger, totdat ik niet meer uit zijn beeld mocht. En daarna vlakte het weer af.
Maar ik heb hem wel laten huilen. In het begin zat ik naast zijn bed tot hij sliep, maar een week later eiste hij om op schoot te zitten en daar in slaap te vallen. Leuk en aardig, maar niet als hij het dan ook 4 keer per nacht gaat eisen. Hij kon gewoon niet meer zelf terug in slaap komen als hij in de avond/nacht wakker werd.. Hij en wij werden allemaal kortaf. Met huilen waren we in 2 dagen van dat schootslapen af. En die verlatingsangst was wel voor het slapen en als ik even de kamer uit was, maar dat was even 5-10 minuten huilen en dan over.
Bij de oudste ook zo gedaan, en die wordt ook gezond groot ;)

Edit: Daan is nog niet zo handig met woorden/praten, dus hij heeft huilen/jengelen ook als enige optie.. Dan is het ook weer anders misschien.

[ Bericht 7% gewijzigd door Deepfreeze op 04-10-2013 08:36:07 ]
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 08:36:22 #192
30252 Soempie
Procreating
pi_131834565
Hier heb ik eerdere keren ook wel naast M. z'n bed gezeten. Verhaaltjes van Nijntje herhalend (in het donker, een beetje eentonig) tot hij echt rustig was. Dan kon ik de kamer uit voor hij echt in slaap was gevallen.

Nu hij wat ouder is merk ik dat hij mij ook prima begrijpt als ik zeg dat ik nog even bij hem blijf zitten, één verhaaltje vertel en dat ik daarna nog terug kom om bij hem te kijken. Dat alles kan ik hem dan trouwens alleen vertellen als hij rustig is. Wat ik dan eerst doe is troosten en meeleven tot hij kalm is en daarna is hij goed aanspreekbaar. Ik vind het wel mooi om zo met hem mee te groeien. Eerder was zijn begrip nog niet zo ver, maar nu dat wel zo is maak ik er graag gebruik van.

Kyara, ik hoop dat je wat hebt aan alle tips die hier voorbij zijn gekomen. En welke aanpak je ook kiest het kan best even duren voor het werkt. Het huilen kan bijvoorbeeld best even erger worden voor het minder wordt. Hier werd ook heviger geprotesteerd toen ik niet meer in wilde gaan op het verzoek al z'n knuffeltjes nog wat te drinken te geven, bijvoorbeeld.

vrijdag 4 oktober 2013 @ 08:58:16 #193
30252 Soempie
Procreating
pi_131834847
Trouwens nog een knutseltip, met al die nieuwe schoenen en dus ook schoenendozen hier. *O*

M. en z'n papa hebben gister een kijkdoos geknutseld. Veel plezier gehad tijdens het knutselen en daarna vond M. het kijken en het benoemen ook erg leuk.

SPOILER
pi_131835296
Wat leuk soempie!

Wat hier hielp bij het inslapen svonds was S pas op bed brengen als ze echt mega moe was (rond half9/9uur) dan gaf ze zich snel neer. Dan elke dag bijv 5min eerder op bed brengen tot de gewenste tijd (bijv 8u of half8)
Ieder kind is anders natuurlijk maar S gaat niet slapen als ze niet moe genoeg is. Dus de ene avond slaapt ze om 19u en een andere avond om 20u.
Tijd voor jezelf svonds is ook fijn maar strijd inslapen terwijl S nog niet moe is vind ik lastiger.
Ik merk dat als ze een tijd svonds prettiger gaat slapen, wij meer ontspannen zijn en uiteindelijk gaat het allemaal weer makkelijk.

Heb wel geleerd om het slapen te accepteren zoals het is. We hebben sowieso tot 13mnd slapeloze nachten gehad en accepteren is dan lastig. Nu we wat meer rust hebben gehad is het makkelijker.
Dus gaat ze smiddags niet slapen.. Prima.
Gaat ze svonds later slapen? Prima
En daarna gaat alles weer vanzelf makkelijker.

(verlatingsangst en tandjesleed/ziek etc zijn weer andere verhalen natuurlijk) maar dit is zoals ik het met S mee maak.

Kyara
Misschien merkt M wel dat jullie nog moeten koken/ eten etc.
Zou het ook kunnen dat M met jullie mee eet en daarna op bed gaat? Zou dat werken? Dat hij ietsje later op bed gaat
pi_131835619
Soemp wat een leuk manneke O+.
Tof idee, die schoenendoos!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_131835686
Kyara, way rot zeg... Toen I. nog eerder ging slapen (18.30) aten wij ook geregeld pas nadat hij sliep. Maar het leek wel of hij dat merkte, juist dan ging hij keten en moeilijk doen. Hij viel toen sowieso nog niet alleen in slaap, maar juist omdat ik zelf trek had, nog genoeg te doen etc, had ik niet het geduld om hem rustig te helpen met in slaap vallen, waardoor het uitmondde in drama.

Nu heeft hij ook wel eens moeite met inslapen. Als er niets aan de hand is, laten wij ook wel eens huilen. Steeds 5 minuten en dan weer even terug, knuffel, zeggen dat het tijd is om te slapen, neerleggen, muziekje aan en weer weglopen. Meestal is het 2x en dan gaat hij toch rustig liggen en is het stil. Ik vind het vreselijk, maar bij hem blijven maakt inslapen op die momenten veel moeilijker.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131836339
Heel naar inderdaad Kyara. Ik herken het wel dat M de laatste maanden ook na een uurtje huilend wakker wordt. Maar dan is door de babyfoon rustig praten of er even heen om hem een aai te geven en weer te vertrekken voldoende.

Het is ook zo zoeken en uitproberen naar wat werkt voor je kind. Ik doe het net zoals Phaidra, weggaan en steeds terugkomen. Er bij blijven zitten werkt bij M ook averechts omdat hij gaat vechten tegen de slaap, omdat hij weet dat ik wegga als hij slaapt. Ik heb zelf als kind forse (in)slaapproblemen gehad en toen is het ook op die manier over gegaan. Mijn moeder zette dan een kookwekker en als ik het belletje hoorde, wist ik dat ze even zou komen kijken. Toen was ik wel wat ouder, 2,5 geloof ik, maar het gaf me de rust dat ik wist dat ik niet hoefde te roepen om te kijken of ze er nog was, want ze was er toch wel.

Ik kan me ook wel voorstellen dat in bed leggen met spitsuur het niet eenvoudiger maakt. Als hij nog twee slaapjes doet, zou je hem dan wat later in bed kunnen leggen? Dat er weer iets meer rust in huis is?

Soempie, wat een leuke kijkdoos! Zoet hoe M zo geconcentreerd bezig is.

Mijn M komt eens even kijken wat ik doe, ziet mijn toetsenbord en begint direct te tellen. Toen ik vroeg waar de 6 was, wees hij braaf de 2 aan :+ Daarna heeft hij tot drie keer toe mijn halve reactie kwijt gemaakt, dus ik geloof dat hij wat aandacht wil :D we gaan trouwens niets bijzonders doen dit weekend, maar mijn lief is er dus we gaan vast nog wel wat leuke uitstapjes verzinnen.
pi_131837196
Kijkdoos is echt leuk Soempie! Misschien hier ook een idee voor straks in de winter als C wat ouder is :)

Wat vervelend van de slaapproblemen van M, Kyara. Heb zelf geen tips of ideeën maar zie dat de anderen al goed meedenken en hoop dat het snel weer beter gaat.

Deze krent heeft Aapies gekregen van vriend (had al dezelfde als Marjolijntje op het oog), volgens mij tweede keer ooit dat hij kleding koopt voor C :D

Straks even samen door het bos fietsen O+
pi_131837526
Toffe kijkdoos Soempie! Deden wij ook vroeger O+
Daar kan ik me zó op verheugen. Knutselen, spinnenwebben maken met woldraden door de kamer, verkleden, hutten bouwen van matrassen en lakens, binnen picknicken.
Leuk kind trouwens O+

Ik heb deze besteld!
pi_131837920
Mango: leuk ! 8-)
Xanteh: Lief O+

Aapies wordt rijk van FOK !

Soempie: Wat een leuk idee. Sluit me aan bij Xanteh, voor in de winter als ze wat groter is ^O^ . Zat ook te denken om zelf ( samen) grote kralen te maken van papier-maché. Laat ik haar wel knoeien. maar zijn dingen voor de toekomst, nu nog te klein voor. Knutseltips zijn meer dan welkom ^O^

Kyara: Wanneer is dat "wakker worden drama" begonnen ? M sliep toch altijd als een roosje ? En wat jezelf al zegt, spitsuur na de meisjes ? lastig ! Hoop dat je wat hebt aan de tips.
aan mijn ervaringen heb je niks.

Rest c_/
pi_131840709
Ik heb voor thuis aapies met giraf erop, en op het KDV met koetjes O+. De eerste keer sloffen eigenlijk, vorige winter werd er nog nauwelijks gekropen of gestaan, dus wa het nog niet zo nodig.

Die kijkdoos is super!! _O_ Knutselen lijkt me wel leuk over een tijdje.

KZ, hoe is het met jouw mooie dame?

Vandaag hier een echte achter-het-behang-plak-dag. De hele dag miepen, huilen, aan m'n been hangen, moe zijn maar ook niet willen slapen. Maar hij is ook niet helemaal lekker, dus ook wel heel sneu. Hij mag best op schoot zitten / hangen, maar dan gaat hij weer woelen, haren trekken, bril pakken... Dus weer eraf, waarna natuurlijk een ultiem zielige huilbui volgt. Vanmiddag hopelijk even naar buiten!

[ Bericht 53% gewijzigd door Phaidra op 04-10-2013 13:14:02 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131840976
Lief Xanteh!

S wil thuis het liefst ook de sokken uit dus slofjes gaan vast ook uit.

:( ze huilt vandaag echt veel. Zo zielig. Ze grijpt ook naar haar luier en toen ik de luier af deed was het wel eventjes oké. Aan het huilen hoor ik dat ze pijn heeft. Later poepte ze voor de 2e x die ochtend ( zacht en groen? ) toen dacht ik dat ze misschien buikpijn had gehad maar het huilen ging daarna ook door
Ze wilde ook niet op bed maar was wel erg moe. Na 10minuutjes wandelen sliep ze gelukkig heerlijk.
pi_131841006
Phaidra
Lees net je edit :o
Herkenbaar dagje.. Hoop dat hij zich vanmiddag beter voelt
pi_131841719
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:16 schreef Zoë23 het volgende:
Phaidra
Lees net je edit :o
Herkenbaar dagje.. Hoop dat hij zich vanmiddag beter voelt
Gedeelde smart is halve smart O+. Hopelijk voor jou ook wat meer gezelligheid vanmiddag.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131842846
Ik breek even in hier...

Crosspost vanuit het babytopic:
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vraagje.

Ik moet nieuwe schoenen hebben voor Saar binnenkort. Maar ze loopt. Dus volgens mij moet ik dan geen zachte zooltjes meer hebben of wel? Had eerst aapies ( O+ ), maar die worden veel te nat/koud als ik haar daarop laat rondrennen in de herfst/winter met regen/sneeuw buiten.

Heb alleen geen idee wat voor soort schoenen ik nu moet hebben dan... Help!
pi_131842860
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:13 schreef Mangostine het volgende:
Daar kan ik me zó op verheugen. Knutselen, spinnenwebben maken met woldraden door de kamer, verkleden, hutten bouwen van matrassen en lakens, binnen picknicken.
Leuk kind trouwens O+

Ik heb deze besteld!
[ afbeelding ]
O+ O+
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 14:26:54 #207
348178 NotTheSame
pi_131843496
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik breek even in hier...

[..]

Coco, ik zou dan toch gaan voor loopschoentjes met Flexzool, bijv. Shoesme. Flexibel, maar toch herfst/winterbestendig.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 14:55:27 #208
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131844366
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik breek even in hier...

[..]

Heuj!

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:15 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Coco, je moet schoentjes hebben met een hele flexibele zool. Niet zacht zoals van slofjes maar wel van tja, wat is het, rubber/leer? Bijv. de ExtremeFlex collectie van shoesme. Als ik jou was zou ik even naar een gespecialiseerde kinderschoenenwinkel gaan :Y. Hebben wij ook gedaan en terwijl ze maat 18/19 heeft, hebben we nu schoentjes mt 20. Die zaten beter en daar liep ze zo op weg!
:7
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:08:15 #209
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131844710
Coco, schoenen met flexzooltjes inderdaad. Shoesme of Elefanten. Of Richter.

Die kijkdoos is echt gaaf Soempie!

Ik ga zeker wat met jullie tips doen. In elk geval wat later naar bed, even wat rustiger afbouwen en als hij later op de avond wakker wordt er niet meteen uit halen maar eerst verhaaltje lezen, liedje zingen etc. Ik vind het geen optie om M met ons mee te laten eten omdat dat dan pas na 19.30 uur wordt en dat vind ik echt veel te laat voor hem. En bovendien lijkt het me ook niet prettig om met zo'n volle maag te moeten slapen.
Maar vanavond niet, want meneer ligt net pas op bed na een hele geslaagde ochtend Apenheul. Okey, het was wat minder geslaagd dat M de aap wilde aaien en de aap wilde dat niet, dus nageltjes op zijn handje (niks te zien maar wel bang voor de apen daarna). Op afstand vond hij de apen gelukkig wel leuk. En ook nog in de draaimolen geweest, dat was helemaal leuk, behalve toen hij er uit moest. En in de speeltuin was het ook nog drama omdat er geen schommel was :D

Maar wel flink zelf rondgestapt op zijn nieuwe schoenen, zelf op een ander kindje afgestapt op hallo te zeggen, mooie blaadjes gezien, en eendjes en vogels, en een hele grote oerang oetang die vlak voor het glas zat en naar M ging lachen ("hallo aap").
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:24:52 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131845223
pi_131845324
Kyara wat een toffe foto!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:39:17 #212
30252 Soempie
Procreating
pi_131845732
Wat leuk Kyara. O+
Ik ben die tip over de Apenheul vandaag helemaal vergeten. We hadden er best heen kunnen rijden. :|W
Maarja, vanmorgen naar de eendjes geweest en lang gekeken bij een graafmachine, ik denk dat dat laatste voor M. net zo tof was. :')

Phaidra en Zoë, hopelijk gaat het morgen weer beter. :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:13 schreef Mangostine het volgende:
Leuk kind trouwens O+

Ik heb deze besteld!
[ afbeelding ]
Ik verheug me er ook zo op. Er staat al een ontzettend grote doos op zolder klaar om daar ooit een gaaf kasteel van te maken -met ophaalbrug en kantelen enzo- met z'n vieren (baby zit nog in m'n buik oO< ). En ja, hutten bouwen in huis en daar dan in mogen eten en slapen. _O_

Gister vond ik het erg leuk om m'n jongens samen zo te zien. Heel grappig en lief toen m'n man 's morgens aan mij kwam vragen waar de stickers, knutselpapieren en dergelijke waren. *;

Stoere, leuke schoenslofjes trouwens. ^O^
pi_131847843
Wat een leuke kijkdoos!

Kyara, kan hij ook niet meesnacken om half 8, maar dan echt eten op normale tijd? Of toetje om die tijd?
Het is soms ook er zoeken naar wat werkt...

Leuke foto van M!
pi_131849911
Coco ze loopt! Elefanten en shoesme zijn fijn!

Taartjes maken valt vast ook onder samen spelen?

Poging gewaagd ze vond het fantastisch

en natuurlijk beslag proeven.
pi_131854421
Sam: wat zit ze daar lief ( en hoog) :D
Soempie: Was dat voor doos ? Van een wasmachine ? :D
Kyara: ieeeewwwwwwwwwww istie gebeten :{ ? het was wel leuk zo te lezen O+ Hoe is het vanavond met slapen ?
Coco: ze loopt ? whahaha 8-) !!! Opmeten !
Zoe en Phaidra: hoe is de dag verder verlopen ?

Hoe is het hier ? Nou helemaal goed O+
Hier een topmeisje O+ Ze is zo ontzettend lief ! (Ik geniet er maar van voor zo lang als het duurt als ik het hier zo lees :@ :@ ). Ze leert elke dag dingen bij, eet steeds beter, slaapt goed, we hebben een fijne structuur, ze is vrolijk.......... tsja ik ben wel erg blij *; .
pi_131854639
Kz, fijn dat je zo geniet bij mij begon dat rond de 13 maanden :-) zie al op tegen de peuterjaartjes ik vind ze maar niks.

Er stond een tafel aan de andere kant dus voelde voor mij goed en ze bleef heel braaf zitten ze snapte niet eens dat ze kon staan op het aanrecht hihi
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:56:28 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131854688
KZ, nee joh, niet gebeten gelukkig. Maar dat beest kwam op zijn hand en hij voelde dus zijn nageltjes. Was de eerste confrontatie met een beest dat eigenlijk niet geaaid wilde worden.
pi_131854759
Wipkip vandaag

SPOILER
niet quoten asje :*

[ Bericht 3% gewijzigd door kleinzusje op 04-10-2013 21:38:43 ]
pi_131854833
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:56 schreef Kyara het volgende:
KZ, nee joh, niet gebeten gelukkig. Maar dat beest kwam op zijn hand en hij voelde dus zijn nageltjes. Was de eerste confrontatie met een beest dat eigenlijk niet geaaid wilde worden.
Das ook eng, zo'n loslopende aap. Moet je morgen eigenlijk nog een keer om een trauma te voorkomen ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:55 schreef Sam1993 het volgende:
Kz, fijn dat je zo geniet bij mij begon dat rond de 13 maanden :-) zie al op tegen de peuterjaartjes ik vind ze maar niks.

Er stond een tafel aan de andere kant dus voelde voor mij goed en ze bleef heel braaf zitten ze snapte niet eens dat ze kon staan op het aanrecht hihi
Ik zit al sinds de IVF op een roze wolk, erg he :@ :)
pi_131854834
Wat een knappperd <3
pi_131854852
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:00 schreef Sam1993 het volgende:
Wat een knappperd <3
Ze heeft een palmboom ;)
pi_131855414
Juist fijn dat je al zolang geniet, lisa was alleen echt geen makkelijke babie en heb er nooit zo van genoten als ik nu doe :-)

Palboompjes zijn lief lisa had ze ook altijd!

Ik werd gek van haar droge babyharen op haar achterhoofd kon er niks mee dus care en repair van andrelon gekocht die in een pompje en het is zo super zacht, kan er niet vanaf blijven :-p
pi_131855564
Tsja, ze heeft ook haar momenten ;) en ik voelde me als babymoeder vaak zekerder dan nu. maar ik geniet vanaf minuut 1.
Vind een haarspeldje nog leuker, maar die laat ze niet zitten.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:19:06 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131855671
Schattig KZ O+

En hij staat al bijna 20 minuten online :o
pi_131855869
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:19 schreef Kyara het volgende:
Schattig KZ O+

En hij staat al bijna 20 minuten online :o
:6
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:24:46 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131856202
Hij doet ook de gebaartjes er bij O+ ! De meisjes op de achtergrond. Lief hoor ! *;
Fijne mooie stem heb je
pi_131856260
Kz je hebt echt een mooie meid. Lekker van alle mooie momenten genieten!!

Phaidra hoe gaat het nu?

Kyara
Leuk aapjes kijken!

Leuke foto's Sam
Wij gebruiken ook zo'n Andrelon pompje :D (sowieso gebruik ik t voor mn eigen haar en nu ook voor S)

Het ging vanmiddag gelukkig iets beter met dr

[ Bericht 13% gewijzigd door Zoë23 op 05-10-2013 12:58:17 ]
pi_131856463
Pff via mobiel reageren duurt lang qua typen haha

Ik kan t filmpje niet zien Kyara :(
pi_131856581
Dank Zoe :* Nu haal ik haar weg ;)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:39:10 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131856762
Filmpje staat ook op facebook Zoe. Misschien kan je hem daar wel zien.

Oh ja, ik moet ook nog een andere shampoo voor M. Ik was zijn haar nog met babyshampoo want dat gaat echt ontzettend lang mee..... Maar volgens de kapper is dat niet meer zo geschikt voor zijn haar.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:41:57 #232
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131856896
Wat leuk Sam! Ze neemt haar 'taak' heel serieus zo te zien, geweldig O+

En ik was nog net op tijd om de foto van KZ mini te zien, O+

Schattig filmpje Kyara O+

Ik was iedereen's haar met babyshampoo hier, van de Action. Dure shampoo's ga ik niet aan beginnen.
pi_131856928
Oh M O+ wat een schatje

Welke shampoo zou beter zijn voor het haar Kyara? Andere kindershampoo?
pi_131856952
Kan het helaas ook niet zien vanwege mobiel, hoor jullie allemaal over facebook enzo maar heb alleen coco maar hihi
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:43:50 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131856991
Sam, wat een leuke foto's! Vond ze de koekjes zelf ook lekker?
pi_131857034
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:39 schreef Kyara het volgende:
Filmpje staat ook op facebook Zoe. Misschien kan je hem daar wel zien.

Oh ja, ik moet ook nog een andere shampoo voor M. Ik was zijn haar nog met babyshampoo want dat gaat echt ontzettend lang mee..... Maar volgens de kapper is dat niet meer zo geschikt voor zijn haar.
Ik heb nu swartzkopf kids voor lisa gaat er lekker van glanzen enzo alleen voor die dode haren van het liggen kwam ik niet. Af. Heb hem laats bij c1000 gekocht voor 1,00 euro i.p.v 3,12

We waren kwartaart maken ze mag alleen de slagroom eigenlijk niet maar voor papas verjaardag een uitzondering het beslag vond ze heerlijk de taart krijgt ze morgen haha
pi_131857724
Woordjes : ja, bah, aai, mama, papa, die :)
pi_131858361
Leuke foto's Sam, en kwarktaart mmmm

Filmpje kan ik ook niet zien op de tablet ;( en wat stom van dat aapje :P

Hier al een jaar een fles Zwitsal shampoo, C mag maar 1 keer per week in bad/douche dus het gaat niet zo hard.

Kz: C is ook bijna altijd vrolijk, makkelijke eter en slaper. Het enige 'stoute' wat ze doet is in de wc gaan zitten en dan steeds 'bah bah' roepen :') Oh ja, en de krantenbak leeghalen.

Vanmorgen toen we naar beneden liepen voor het ontbijt zei ze 'keuke kaas?' Kaasmeisje :9
pi_131858544
:W

De middag was hier nog steeds niet zo. Zeker net uit bed was hij erg aan het huilen, ik denk wat last van zijn oren, neus en keel. Na een uurtje ging hij af en toe even zelf spelen, maar de meeste tijd wilde hij alleen op schoot.

Vanavond wel lekker weggeweest naar naaicursus, lekker even iets heel anders doen!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:13:50 #240
348178 NotTheSame
pi_131858548
Och ja... shampoo. Ik zit ook nog steeds aan de Neutral vast. Heb een jaar geleden iets te enthousiast ingekocht bij een actie. Heb nog 3 flessen staan ofzo :').

Ik heb daar trouwens ook nog huidolie van. Ik vond em altijd zo fijn! Maar Draakje mot dat gefriemel niet meer.
Iemand hebbuh?
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:16:30 #241
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131858693
Gebruik m voor jezelf NTS? Kan toch ook :)
pi_131858774
Bedankt voor de schoenentips allemaal! :*

Morgen ga ik met haar naar een schoenenzaak gespecialiseerd in kinderschoenen. Moet goed komen dus :Y

Tot over een maandje, dan heb ik ook officieel een dreumes en ben ik hier niet meer illegaal :+
pi_131858807
Shampoo heb ik pas bij 9 maanden gekocht denk ik, eerder was dat echt niet nodig :D. Fles zwitsal, die gaat nog wel even mee!

Xanteh, hoe gaat het nu met de fysio?

Oh ja, positieve noot van vandaag: het is voor het eerst gelukt om twee duplo-blokjes op elkaar te zetten. Stapelen lukte wel al eerder, maar hij snapte niet dat hij het blokje ook nog even aan moest duwen (en dan viel het blokje er weer af -> insert driftbui :P). Nu opeens wel! Het recht op elkaar stapelen is wel lastig nog.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131859218
Hier al veel haar maar nooit echt gewassen _O-
pi_131859412
Xanteh: lief ! Maar ehhh in de wc ? :D
Phaidra: Goed zo, naaien geeft ontspanning O+
NTS: Graties ? :D
Coco: Blijf *O*
PE: Leuk is ze he ? ;)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:18:29 #246
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131861552
Die kijkdoos! O+ Wat een superleuk idee om te maken zeg! *probeert het op te slaan ergens*

En verder weet ik het niet meer..... :') drukke dag vandaag gehad en gesport!
pi_131867303
oh ik hou het echt niet bij. Momenteel zo druk met fulltime werken, huishouden, man en dochter. Mijn vriendinnen kan ik ook al niet onderhouden :{

Hier gaat alles prima! F.leur slaapt/eet/speelt/knuffelt goed. Probeert te lopen en zet steeds vaker en stapje los.

Stoeien wordt steeds leuker, ze begint nu te gillen als ik 'haar ga pakken' O+ :D

qua shampoo, toevallig deze week een grote fles zwitsal shampoo op gemaakt. Maar we moeten haar haren dan ook wel om de dag wassen. Ik ga het nu lang laten groeien bij haar, zodat ze een vlechtje kan enzo O+

Kyara leuk filmpje!

Sam schattige fotos! :D

kz gemist :'(
pi_131867352
Spoel je haar haar gewoon met water dan kz? Ja de wc is helemaal hip hier :') ze zit er niet met de handjes aan maar gaat gewoon zitten, gek kind :P

Leuk een naaicursus, maak je dan kleding zelf Phaidra?
Fysio gaat goede kant op, maar het gaat allemaal niet zo snel. Dinsdag ka.

Fijn dat alles goed gaat kwisted en losse stapjes *O*
pi_131867365
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
Bedankt voor de schoenentips allemaal! :*

Morgen ga ik met haar naar een schoenenzaak gespecialiseerd in kinderschoenen. Moet goed komen dus :Y

Tot over een maandje, dan heb ik ook officieel een dreumes en ben ik hier niet meer illegaal :+
Coco, wij hebben voor F.leur laarsjes gekocht van Jochie. En ik vind ze zo gaaf O+
SPOILER
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 08:56:20 #250
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131867419
Oh, die zijn tof zeg! Waar verkopen ze die?
pi_131867502
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 08:56 schreef Susie het volgende:
ik heb ze gekocht bij House of Shoes. Maar zijn ook via internet te koop. De zool is heel flexibel en F.leur loopt er heel goed op ^O^

Winkel van House of Shoes

Alkmaar Almere Amsterdam Noord Arnhem Kronenburg Beverwijk Breda Dronten Echt Ede Eindhoven Emmen Etten-Leur Groningen Heerhugowaard Helmond Hengelo Hilversum Hoogezand Hoorn Leidschendam Nijmegen Marikenstraat Oosterhout Oss Purmerend Sneek Uden Veldhoven Venray Wormerveer Zwolle
pi_131867517
die grijze gympies met rose bloemetjes móet ik ook hebben voor F.leur. Maar die zijn vanaf maat 21 of 22. En ze zit pas in 20. Dus nog even geduld. En om ze nu al vooruit te kopen :P
pi_131867643
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 08:47 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Coco, wij hebben voor F.leur laarsjes gekocht van Jochie. En ik vind ze zo gaaf O+
SPOILER
Ohhh, toffe schoenen inderdaad :Y O+

Ik ga over een half uurtje met Saar shoppen. Ben benieuwd :)
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 10:25:37 #254
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131868282
quote:
Die hebben wij ook Susie, bij Nimco House of Shoes op de Bree, in B! Ze zijn echt superleuk en E loopt er perfect op
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 10:56:20 #255
348178 NotTheSame
pi_131868786
Jochie hebben ze ook bij Durlinger volgens mij?
pi_131869093
quote:
Bij ziengs heb ik die blauwe en zilvere met bloemen gezien maar vnd ze te duur.
pi_131870589
Ik loop weer helemaal achter zie ik }:| maar toch wat een geniale kijkdoos Soempie!!!
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 12:49:12 #258
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131870716
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:25 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Die hebben wij ook Susie, bij Nimco House of Shoes op de Bree, in B! Ze zijn echt superleuk en E loopt er perfect op
Ik zag B'wijk er al bij staan idd. Zal eens kijken of ze maandagmorgen open zijn, misschien dan weer eens met de trein die kant op, altijd leuk om te doen en zij reist nog gratis ;)
pi_131871013
Is iemand hier trouwens bij het Nijntje huis (dick bruna in Utrecht) weleens geweest? vraag me af of R daar nog te klein voor is
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 13:22:13 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131871357
Geen idee maar het ziet er wel heel leuk uit!
pi_131871891
Ik ben er nog nooit geweest, maar zat er laatst wel over na te denken om te gaan. Misschien gewoon maar eens proberen. Ik wil ook heel graag binnenkort naar het Spoorwegmuseum, maar goedkoop is dat niet :X

Wij hadden gister een feestje en mijn zusje paste op. Ze is blijven slapen omdat de treinen niet meer reden, en vanochtend is ze om 7 uur met M naar beneden geslopen om samen onder een dekentje tv te kijken O+ (Buurman & Buurman marathon, hij is nog bezig geloof ik) Heerlijk voor ons om nog een uurtje te doezelen maar ik vind het ook zo leuk dat M zoiets (hij mag anders nooit overdag een uur tv kijken) met zijn tante kan doen O+
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 13:59:11 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131872192
Wat leuk CS!

Misschien gaan wij over een tijdje ook wel een keertje. En dan met de trein enzo. Als jij het nu uit gaat proberen dan weten wij of het ook iets iets voor onze dreumessen :P

Vanochtend naar een kleding- en speelgoedbeurs geweest in mijn oude durp. Flink ingeslagen: winterjas (zandbakjas zeg maar), dik buitenvest, zwarte broek, spencer + bloesje, little people garage, autootjes, schoolbord, boekjes en voor de meisjes nog 2 slaapzakjes en 2 badzitjes....
pi_131872399
CS O+ wat heerlijk! ik mis het hier, we skypen wekelijks met mijn ouders en zusje (1 andere zusje woont in NYC en derde zusje boeit niet dat we skypen) maar R is echt dol op mijn ene zus dus waarmee we skypen en als we daar zijn gaan ze echt heerlijk spelen. Vind het zo jammer soms dat we geen familie in de buurt hebben waar R zo fijn mee kan groeien.

We willen met het ov gaan! denk dat ze het erg leuk vindt (de trein naar Schiphol deze zomer vond ze geweldig) ik laat het weten hoe het was :Y

Mooie buit Kyara O+
pi_131872890
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 08:46 schreef Xanteh het volgende:
Spoel je haar haar gewoon met water dan kz? Ja de wc is helemaal hip hier :') ze zit er niet met de handjes aan maar gaat gewoon zitten, gek kind :P

Leuk een naaicursus, maak je dan kleding zelf Phaidra?
Fysio gaat goede kant op, maar het gaat allemaal niet zo snel. Dinsdag ka.

Fijn dat alles goed gaat kwisted en losse stapjes *O*
Dat is wel de bedoeling :Y Ik ben een absolute beginner, dus we zullen zien!

Fijn dat het de goede kant op gaat met de fysio :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:52:34 #265
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131873236
Wat leuk Phaidra!

M heeft vandaag een pak aan dat ik tweedehands heb gekocht. Volgens mij zelfgemaakt en dan voor een jongetje met langere benen en een korter bovenlijf dan M. Past dus niet echt lekker maar oh zo leuk. Ziet er niet eens zo heel moeilijk uit dus ik ga mijn moeder maar eens lief aankijken....
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 16:25:05 #266
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131875229
Leuk zo'n beurs Kyara! Ben benieuwd of het je nog wat opgeleverd heeft!

Ik ben klaar met mijn knutselprojectje! Erg leuk om te maken, maar toch ook fijn dat het af is... ja, duurt nog 3 weken, maar af is maar af ^O^ Kan ik weer wat afstrepen van mijn lijstje ;)
Resultaat:
SPOILER
In de stam zit dus een doosje rozijnen Jip&Janneke, notitie blokje van Disney en een tube glitterlijm. Behalve de rozijnen alles bij Action vandaan, dus ben echt haast niets kwijt... behalve dan tijd :P Maar ik vind het leuk om te doen, dat scheelt!
pi_131875610
Wat een leuke tractatie!
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 16:48:10 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131875682
Wat leuk Susie!
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 16:49:46 #269
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131875715
Wat leuk Susie ! Goed gelukt ook ^O^

Ik ben dol op kledingbeursen, helaas zijn er geen in de nabije buurt dus ik moet altijd een eind rijden. Als ik eens ga. De reistijd weerhoudt me een beetje.
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 16:52:06 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131875756
Ik dacht die beurzen overal wel waren. Er is er hier zelfs een in de wijk. In november ook een aparte speelgoedbeurs. Ga ik zeker ook even kijken.

Een complete little people garage, zelf nog met handleiding. Voor 10 euro....
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 17:30:19 #271
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131876464
Ladies, even jullie mening/gevoel met mijn volgende dilemma:
Lief gaat 14 t/m 21 oktober een week weg. In die week heb ik op vrijdagavond een wedstrijd (volleybal, wat ik ontzettend graag doe!). In principe heb ik al gezegd dat ik er dan niet ben ivm de vakantie van lief.
Nu is het echter zo dat mijn zus graag zou oppassen, maar omdat lief al de hele week weg is en ze papa dus al moet missen heb ik er wat moeite mee om haar dan ook nog voor een nacht weg te brengen (hier oppassen is geen optie, want mijn zus heeft een zoon waar ze niet te laat voor thuis kan komen, is 11 en haar man is met de mijne weg :D) Dus dan zou ik haar daar kunnen brengen.
Ik speel ontzettend graag volleybal, het is ook helemaal niets voor mij om een wedstrijd over te slaan en Anouk heeft het leuk bij mijn zus (ze is daar al 1 dag in de week).... maar dan dus; ze moet haar papa ook al een week missen.
Wat zouden jullie doen? Het lonkt wel erg, kan ik ook eens uitslapen :@
pi_131876553
Ik zou het zo doen Susie, mits ze zich op haar gemak voelt bij je zus en/of er de mogelijkheid bestaar haar zelf naar bed te brengen. Maar goed, ik ben dan naar Fok-maatstaven extreem makkelijk met logeren ;)

Ik vind je traktaties trouwens super!
pi_131877434
Ohhh, wals enzo, sorry! Maar ze loopt eindelijk! Ze kon het al zo lang.. En vandaag echt heen en weer in de gang!

En voetballen, terwijl ze los staat. Maar zodra ze het doorheeft gaat ze zitten :') mutsje O+
pi_131877556
Ik zou het gewoon doen susie.
Ook om het uitslapen ;) wat best lekker is in een week alleen met dreumes :P
pi_131877574
Susie, ik zou het ook wel doen, mits ze inderdaad ook blij bij je zus is.. Ze worden ouder he, dan wordt het missen steeds beter te doen.. Maar als ze dan op een plek komen waar ze zich niet thuis voelen, dan is het wel wat vervelend..
En een toffe traktatie zeg!

Wat komen er leuke schoenen voorbij!!

Speelgoedbeurs is hier ook begin november. Altijd handig voor schoencadeautjes, maar ook grotere dingen voor een fijn prijsje..

We zijn even bij mijn ouders, Daan geniet lekker van de ruimte op de boerderij hier. Alle ruimte om te rennen, binnen te voetballen en buiten te spelen. Rode wangetjes, en hij gaat vast lekker slapen straks..

SPOILER
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:23:02 #276
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131877723
Thanks voor de reacties, die van Sonnetje gaf eigenlijk wel de doorslag ;)

*O* voor het lopen! Wat goed van haar Marjolijn!

Wat fijn zo'n boerderij DF! Lijkt mij heerlijk! En shit, ik kan op tablet geen onderdingen lezen?!
pi_131878354
Susie: Onze dreumes heeft nog nooit gelogeerd maar als ik jou zo hoor, gewoon doen ^O^ Woont ze ver ?
Wat een super leuke traktatie _O_

DF: Leuk project !!! Waar haal je je kleding vandaan ?

Marjo: Lopende Faye *O* *O*

Kyara: Wat een mooie buit ! leuk hoor zo'n beurs.

bitterend: leuk idee dat Dick Bruna/Nijntje huis ! gewoon uitproberen !

Die jochies O+
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 19:05:48 #278
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131878697
*O* lopende Faye *O*

Leuke site DF!
pi_131879252
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 18:23 schreef Susie het volgende:
Thanks voor de reacties, die van Sonnetje gaf eigenlijk wel de doorslag ;)

*O* voor het lopen! Wat goed van haar Marjolijn!

Wat fijn zo'n boerderij DF! Lijkt mij heerlijk! En shit, ik kan op tablet geen onderdingen lezen?!
:P
SPOILER
Kleertjes komen van mensen die wat grotere pakketten kwijt willen. Die hebben geen zin om het uit te zoeken, en daar heb ik wel tijd voor, nu ik nog steeds werkzoekend ben..
pi_131879738
Leuk DF !
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 20:01:52 #281
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131880140
Thanks DF, kan ik ff kieken :P

KZ, ze woont bij mij in het dorp, dus nooit ver weg ;) Maar de wedstrijd is in Nieuw Vennep, dat dan weer wel. Maar ze wil oppassen en ik weet zeker dat Anouk het leuk vind (mits ziek, maar dan ga ik uiteraard ook niet)
pi_131880298
Susie, jouw wedstrijd is bij ons om de hoek :o. Grappig!

DF, wat een leuke site! Ga ik zeker onthouden :).

*O* voor Faye *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 20:08:40 #283
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131880377
Euh? Dacht dat jij noordelijker woonde? :D Of verwar ik je nu met.... geen idee?
pi_131880707
Susie de traktaties zijn echt geweldig ^O^ ik zou het ook willen..dat ik zoiets kon doen -O-

DF leuke site!!
pi_131880713
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:08 schreef Susie het volgende:
Euh? Dacht dat jij noordelijker woonde? :D Of verwar ik je nu met.... geen idee?
Technisch gesproken is het wel noordelijker :D

DM :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131880769
Die bloemetjes zijn trouwens echt heel tof geworden zeg! _O_
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131880940
Susie, geniet van de wedstrijd. Je dochter zal het bij haar tante vast naar haar zin hebben.

DF fijn voor Daan. Project ziet er goed uit.

Kyara wat een goede buit.

Phaidra, wel soms gezellig zoveel aanhankelijkheid. Alleen soms komt het niet goed uit.

Susie, leuke traktatie!

Voor Faye *O*

Mijn dreumes heeft vanmiddag 3 uur geslapen. Ik hoop maar dat dat niet teveel was en hij de nacht goed doorslaapt en morgen niet al te vroeg wakker is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 20:27:23 #288
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131880976
Thanks! Vind ze ook goed gelukt! En Bitterend, dat kan jij ook heus wel, je kan ook breien, dus je kan ook vast wel knippen en plakken :P

En je hebt dm terug ;) Voor de nieuwsgierigen hier; ben er ook achter wie ik in de war was, Fee dus... :D waarom weet ik ook niet!

Kyara, hoe gaat het slapen inmiddels?
pi_131881082
Kan echt niet knippen en plakken :N
Met breien volg ik een patroon :9 dingen zelf bedenken lukt me niet goed :@

Allebei Fee en Phai wonen in een stad dat met H begint misschien daarom haalde je ze door elkaar ;)

Ik duim voor een goede nacht Tinu!
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 20:34:01 #290
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131881147
Susie ik zou ook gewoon gaan, zeker omdat Anouk al regelmatig naar je zus gaat dus haar goed kent.

DF leuke site ^O^ maar koop je dan goedkoop kledingpakketten op?
Ik heb nog 2 grote boodschappentassen vol met kleertjes :+ :{
Rayen 2½ jaar!
pi_131881227
Leuke site DF!
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:13:38 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131882240
Ik zou ook gaan Susie. Er een hele week alleen voor staan is al heftig genoeg, even tijd voor jezelf en uitslapen is dan wel welkom lijkt me. En het is niet de eerste keer dat ze daar logeert toch?

Slapen.....M gaat nu wat later naar bed en ik lees hem nog een verhaaltje voor als hij in bed ligt. Het benoemen dat ik wegga maar in de buurt blijf en benoemen dat hoe hij zich voelt hebben we ook gedaan. Nog wel wat gepruttel toen ik weg ging maar ook snel weer stil. Gisteravond werd hij alleen weer rond middernacht wakker. Ik sliep toen al en heb hem niet eens gehoord. Mijn man heeft hem toen wel mee naar beneden genomen voor een slokje water en zo. Maar hij was ook bang dat iedereen wakker zou worden. Vanavond was het ook redelijk snel stil. Fingers crossed of het zo blijft. Je blijft toch een beetje op eieren lopen. Wil erg graag nog even in bad maar ben gewoon bang dat hij daar wakker van wordt :{
pi_131882491
Ohhh marjolijntje *O* knap van Faye!

Kyara
-O- das niet fijn op tenen lopen.
Misschien zo'n periode dat ze wat zoekende zijn naar hun nieuwe ritme?
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:24:32 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131882629
Ik denk een combinatie van alles. M maakt op dit moment best een grote ontwikkeling door. Doordat hij nu zekerder is, gaat alles ineens heel snel: lopen, klimmen, dansen, op andere kindjes afstappen en weer nieuwe woordjes, zinnen en concepten. Ik denk dat dat ook zoveel energie kost waardoor hij nu weer terug is naar 2 slaapjes. Em er zullen vast ook nog wel tanden door komen enzo.
pi_131882968
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 21:24 schreef Kyara het volgende:
Ik denk een combinatie van alles. M maakt op dit moment best een grote ontwikkeling door. Doordat hij nu zekerder is, gaat alles ineens heel snel: lopen, klimmen, dansen, op andere kindjes afstappen en weer nieuwe woordjes, zinnen en concepten. Ik denk dat dat ook zoveel energie kost waardoor hij nu weer terug is naar 2 slaapjes. Em er zullen vast ook nog wel tanden door komen enzo.
Het is ook zoveel! (en tandjesleed is gewoon gemeen)

Afgelopen week is S snachts ook vaker wakker geworden doordat ze ziek is geweest (nogsteeds niet helemaal fit) maar daarnaast leert ze allemaal nieuwe woordjes en leert ze boos/blij/verdrietig en nog veel meer.
Ze maakt ook duidelijk wat ze wel of niet wil door ja of nee te zeggen. Vind ik zo leuk om te zien.

En als we eventjes tv kijken (momentje voor onszelf) dan drukt ze de tv uit :') "uit!"
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:35:15 #296
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131883038
Oh, hier staat M met de afstandsbediening naar de tv te wijzen met de woorden "visie kijken"

ergens is het mis gegaan :')
pi_131883072
Kyara ik hoop dat het snel weer als van ouds is qua slapen!
R stopt ons in O+ "sapen!!" roept ze terwijl ze ons duwt naar de slaapkamer en op bed dan klimt ze op en roept ze "hie lapen" en dan "zooooo" terwijl ze de dekens op ons doet!
Dan glijdt ze van bed af roept "doei doei" gaat weg en doet de deur achter dr dicht :o _O- O+
pi_131883159
Haha 'oeps'
Nouja ze leren wel snel :+
pi_131883191
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 21:36 schreef bitterend het volgende:
R stopt ons in O+ "sapen!!" roept ze terwijl ze ons duwt naar de slaapkamer en op bed dan klimt ze op en roept ze "hie lapen" en dan "zooooo" terwijl ze de dekens op ons doet!
Dan glijdt ze van bed af roept "doei doei" gaat weg en doet de deur achter dr dicht :o _O- O+
:D haha schattig!
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 22:20:33 #300
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131884576
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 21:36 schreef bitterend het volgende:
O+ Zo schattig!
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 22:21:40 #301
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131884604
_O- Kyara ! Dat doet Cristel precies hetzelfde! Op de bank zitten, wijzend naar de tv, visie kijke?

Schattig Bitterend O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')