abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131764567
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P
pi_131768573
Lazi
dat kon ik ook niet weten van te voren. We wisten sowieso niet wat er aan de hand was omdat cb/ha ons niet verder hielp (met het vele overgeven/Reflux)
Dus dan komt het gedoe met die vaccinaties er ook nog bij.. Gelukkig denkt de nieuwe ha wel met ons mee.

Vind het wel fijn om te lezen dat weinig kindjes last hebben.

En veel kindjes alweer bijna 2! Wat gaat het snel.

Wat lijkt hij groot Phaidra
pi_131768597
dreumes vanaf 6 uur wakker -O-
pi_131768609
Kyara
Is het van de laatste tijd dat hij wat anders is qua slapen? Heb je een idee waardoor dat komt? (is het sinds het lopen?)

Vriend zei vanmorgen: Pff het is half6.. Ga jij er uit?
}:| Half6!? Nou ok.. (S gezellig: mama! Mama!) Keek ik op de klok was het half7.. scheelt nogal.
Ze is meestal wel om half6/6u wakker.
pi_131768610
ohh Zoë ik vind het echt rot voor jullie. Alsof dat hele reflux nog niet genoeg was, dan dit ook nog. Is ze al aan de betere hand?

Hier een prima nacht. Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik haar slaapritme wat zal proberen te verschuiven. Ze slaapt nu van 18.30-6.00u en dan verschuiven naar 19.30-7.00u. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik het savonds ook best fijn als ze er vroeg in ligt, dan begint mijn eigen avond namelijk. Maarja 6.00u is ook behoorlijk vroeg. Nu ga ik gewoon altijd mee terug naar bed als ze een dutje gaat doen.
Ze zit momenteel nog op 2 dutjes per dag.

Ik ben wel benieuwd hoe dat straks zou zijn als ik 2 kindjes heb! Kan het me nu nog niet voorstellen!
pi_131768630
Hij is nog behoorlijk moe. Heeft toch weer 3 drukke dagen achter de rug en dan gaat slapen minder goed 's nachts. Alleen zitten de problemen dan meestal 's avonds ipv 's ochtends. Probeer hem nu wel wat langer wakker te houden om hem weer een beetje in zijn eigen ritme te krijgen. Ik probeer ook te zorgen dat ze allemaal tegelijk slapen vanochtend zodat ik ook nog even terug kan.

Kwisted, het is niet per definitie zo dat als ze een uur later naar bed gaan, ze ook een uur langer slapen he ;)
pi_131768655
Kyara, lijkt me idd wel heftig, EHBK. Maar wel goed dat je het doet! Zou het zelf ook best willen, je weet natuurlijk nooit...

Kwisted, ik vind het juist wel lekker dat hij nu tussen 19 en 19.30 naar bed gaat. Het was voor ons altijd zo haasten op werkdagen, omdat we dan pas om 18 uur kunnen eten. Maar hij is nog geregeld om 6 uur wakker hoor (en dan 's nachts nog een keer), dus later naar bed gaan geeft geen garanties tot langer slapen ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 2 oktober 2013 @ 07:16:15 #8
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131768673
Hier was het ook weer kwart over zes ;( :P en gisteren inderdaad een uur later naar bed. Maakt dus geen verschil ;)

Kwisted wanneer komt de tweede dan? *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_131768680
Kwisted
:*
Ja ze is al wat meer zichzelf gelukkig. Ze miept nog wel snel maar verder rent en danst ze alweer.

S slaapt meestal van 20:00/20:30 tot 5:30/6 dus later op bed heeft hier geen 'langer slapen' effect helaas :+. Als ze vroeg op bed gaat slaapt ze beter (dus rond 18:30) maar dat is moeilijk omdat papa 18:15/18:30 thuiskomt en als ze hem hoort is slapen echt geen optie.
Voor (8> is het wel gezellig als ze later op bed gaat en hij doet haar ook in bad enz dus het komt ook wel weer goed uit. Vroeg wakker worden is alleen minder haha

Ik ben benieuwd naar je avonturen met 2 kindjes O+

Kyara
Hoop dat je vanmorgen nog even lekker kunt slapen
  woensdag 2 oktober 2013 @ 07:19:46 #10
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131768692
Later naar bed betekent hier vaak juist eerder wakker :'). Hier was het vroege wakker zijn een fase, het was een paar weken tussen 5 en 6 en nu is ze net een paar minuutjes aan het kletsen.

Hier geen last vd prikken, ook niet van de bmr lijkt het op (die was 12 dagen terug)
pi_131768781
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 07:13 schreef Phaidra het volgende:
Kwisted, ik vind het juist wel lekker dat hij nu tussen 19 en 19.30 naar bed gaat. Het was voor ons altijd zo haasten op werkdagen, omdat we dan pas om 18 uur kunnen eten. Maar hij is nog geregeld om 6 uur wakker hoor (en dan 's nachts nog een keer), dus later naar bed gaan geeft geen garanties tot langer slapen ;).
+1 Ik vind het ook fijn om nog een beetje samen een avond te hebben. M gaat tussen 19.30 en 20 uur naar bed. Ik snap nooit hoe mensen het vooral elkaar krijgen om ze er eerder in te hebben :@ zelfs voor 19.30 moeten we flink doorpezen (op mijn werkdagen dan natuurlijk, op vrije dagen gaat het makkelijker)

M is eigenlijk zelden vroeger wakker dan 7 uur. Zelden later ook trouwens :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131768819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 07:16 schreef TimeJumper het volgende:

Kwisted wanneer komt de tweede dan? *O*
Nou ik heb deze week een 2e streepje gepiest! Dus als dit goed gaat, juni volgend jaar! F.leur is dan 21 maanden. :)

quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 07:06 schreef Kyara het volgende:
Kwisted, het is niet per definitie zo dat als ze een uur later naar bed gaan, ze ook een uur langer slapen he ;)
ohh niet? Jammer! :P ;)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 07:45:35 #13
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131768850
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 07:41 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Nou ik heb deze week een 2e streepje gepiest! Dus als dit goed gaat, juni volgend jaar! F.leur is dan 21 maanden. :)

Ohw helemaal gemist dat nieuws, maar dus gefeliciteerd !! *O* Juni is een mooie maand om te bevallen ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_131768869
Ik prijs me gelukkig met mijn dreumes die van 19 tot 7 slaapt. 7.30u als we geluk hebben. O+

Kyara, ik heb ook een paar keer een module EHBK gevolgd, blijft heftig idd. Toen ik zwanger was vond ik het ook echt te confronterend om reanimatie op zo'n babypop te oefenen. :@
pi_131769006
Ja, ik moest echt wel een paar keer slikken hoor. Probeer het maar gewoon los te koppelen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Was in die zin ook niet zo goed voorbereid.

maar goed, met 3 kinderen kan er altijd wat gebeuren en ik realiseer met door die ene les in elk geval wel dat je al ouder door verkeerd handelen al heel veel fout kunt doen. Want ook al heb je EHBO, als het je eigen kind betreft, wordt alles anders..... dan gaat de emotie veel meer meespelen en nu ook handvatten om daar mee om te gaan. Dus wat dat betreft wel een goede cursus,

En ik heb mijn verzekering dit jaar opgeschroefd ivm bevalling en zo dus het wordt nog volledig vergoed ook.

M geeft vandaag veel kusjes aan zijn zusje. O+ Vind het alleen wel sneu dat D steeds alle kusjes krijgt en J niet. Op de een of andere manier liggen M & D elkaar beter of zo. Hij is nu de teentjes van D aan het tellen...... O+ O+ O+
(rammelen jullie al ;) )
  woensdag 2 oktober 2013 @ 08:32:41 #16
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131769225
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:08 schreef Kyara het volgende:

M geeft vandaag veel kusjes aan zijn zusje. O+ Vind het alleen wel sneu dat D steeds alle kusjes krijgt en J niet. Op de een of andere manier liggen M & D elkaar beter of zo. Hij is nu de teentjes van D aan het tellen...... O+ O+ O+
(rammelen jullie al ;) )
Ja o|O hou er eens mee op ~O> :D ;) :9
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 08:33:59 #17
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131769236
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 06:49 schreef Zoë23 het volgende:
Lazi
dat kon ik ook niet weten van te voren. We wisten sowieso niet wat er aan de hand was omdat cb/ha ons niet verder hielp (met het vele overgeven/Reflux)
Dus dan komt het gedoe met die vaccinaties er ook nog bij.. Gelukkig denkt de nieuwe ha wel met ons mee.

Vind het wel fijn om te lezen dat weinig kindjes last hebben.

En veel kindjes alweer bijna 2! Wat gaat het snel.

Wat lijkt hij groot Phaidra
Precies dus geen schuldgevoel meer hebben hoor :*
Je handelt naar je beste kunnen en geweten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131769368
Dat niet Kyara, maar het klinkt wel vreselijk leuk O+ grappig ook dat M een voorkeur heeft.

Hebben jullie dreumessen ook een gespleten persoonlijkheid? :D ik kan die stemmingswisselingen soms niet volgen. Dik drama omdat we gaan ontbijten, gillen, huilen, bord wegduwen, beker op de grondgooien. Ik kijk het eens aan en geeft M dan maar een kus en een knuffel. Letterlijk van de ene seconde op de andere is hij stil, lacht, strekt zijn armen uit naar zijn broodje en vraagt "ja?" Schiet mij maar lek 8)7
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 09:13:34 #19
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131769779
Boh, vervelend Kyara, zo vroeg wakker....Maar aan de andere kant..Hij slaapt over de hele dag best veel ;)

Hier was Cristel vannacht om 22.30 even wakker, en om 3 uur wakker, vervolgens hele scheldkanon over me heengehad omdat ik haar liet huilen, later toch maar naar beneden gegaan, even broodje gegeten, wat gedronken, en toen weer naar boven :) Nu ben ik moe :P

Oh Kwisted! Dat had ik ook ff gemist geloof ik, wat leuk! Gefeliciteerd! :Y

Whaha Clubsoda, hier doet ze zoiets als ze dr zin niet krijgt. bijv. niet in de kinderstoel willen eten maar aan de kleine tafel...(doen we niet 's ochtends, drama af en toe!)
pi_131770460
Kyara kun je niet per keer EHBK hier kort samenvatten wat je hebt geleerd ?
Wat is het verschil tussen D en J qua karakter ? En hoe verklaar je zijn voorkeur ?
Pittig 6 uur als je later gewend bent. :*

PE: schelden van Cristel ?

Hier slaapt ze van 19.30/20.00 - 7.00/7.30 ( meestal dan) ^O^
En nu echt 1 x per dag. Gisteren 2x maar dat kwam door de prikjes/moeheid
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_131770590
TJ: Rammel jij ? Wil je nog een 2e ?
Zoe: Als man weg is gaat ze dan wel vroeger op bed ?
  woensdag 2 oktober 2013 @ 09:57:35 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131770608
quote:
5s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:50 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara kun je niet per keer EHBK hier kort samenvatten wat je hebt geleerd ?

PE: schelden van Cristel ?

nee van mijn man, gelukkig kan cristel niet schelden ;)

(ze heeft afgelopen dagen wel weer een aantal nieuwe woordjes geleerd trouwens :) *trots* )

Kyara, ik ben ook wel benieuwd wat die cursus elke keer inhoud
pi_131770753
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:08 schreef Kyara het volgende:
(rammelen jullie al ;) )
Wat lief!! Grappig dat M. al zo duidelijk naar 1 van de 2 meisjes trekt. Al kan ik me voorstellen dat het ook wel sneu is voor J. Ik denk alleen dat het moeilijk te voorkomen is... Wij zijn ook met z'n drieën en ik merk zeker wel dat ik voor bepaalde zaken naar mijn ene zus trek en soms juist andersom. Net hoe onze band is. Gelukkig hebben J en D altijd elkaar nog O+.

En ja, ik ga wel rammelen van jouw verhalen en ook van je tweelingfoto's en driekindjesfoto's :Y. Ze zijn zo ontzettend leuk samen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131771285
quote:
5s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:50 schreef kleinzusje het volgende:
Wat is het verschil tussen D en J qua karakter ? En hoe verklaar je zijn voorkeur ?
Ik heb altijd gezegd dat D het meeste op M lijkt. In elk geval qua uiterlijk (klinkt vreemd omdat de meisjes zo op elkaar lijken, maar het zijn echt van die trekjes) maar ook qua bewegingen en ik denk ook qua ontwikkeling.

En D trekt ook het meeste naar M toe. Als die in de buurt is dan volgt ze hem overal.
pi_131771408
Kyara, door jou moet ik een tweeling O+ Stuur je me even de conceptiemethodiek? Kthx :+
Wat grappig die voorkeur! Dan kan J straks scheids spelen als M en D er samen niet uitkomen.

CS, dat is wel herkenbaar ja :Y Maar of dat een gespleten persoonlijkheid is weet ik niet, ik wijt het meestal aan mijn uitstekende opvoedskills en overtuigingskracht hoor.
pi_131771477
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:45 schreef Clubsoda het volgende:
Hebben jullie dreumessen ook een gespleten persoonlijkheid? ik kan die stemmingswisselingen soms niet volgen. Dik drama omdat we gaan ontbijten, gillen, huilen, bord wegduwen, beker op de grondgooien. Ik kijk het eens aan en geeft M dan maar een kus en een knuffel. Letterlijk van de ene seconde op de andere is hij stil, lacht, strekt zijn armen uit naar zijn broodje en vraagt "ja?" Schiet mij maar lek
Herkenbaar :Y
Sowieso kan M lachen en huilen tegelijk ongeveer.

Tegenwoordig geeft hij trouwens wel aan dat hij gaat huilen. Of als hij niet blij is. Dan zegt hij "huilen".
pi_131771508
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

Herkenbaar :Y
Sowieso kan M lachen en huilen tegelijk ongeveer.

Tegenwoordig geeft hij trouwens wel aan dat hij gaat huilen. Of als hij niet blij is. Dan zegt hij "huilen".
Aww ;( dat maakt het wel extra zielig!
pi_131771515
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:31 schreef Kyara het volgende:
Ik heb alleen bij de babyschoenen gekeken maar wij hebben een paar van 29,99 (wel afgeprijsd) en ik zie schoenen van hetzelfde merk bij Zalando voor > 50 euro.

Trouwens ook goed geholpen met advies en passen :Y Wordt ons vaste adresje denk ik.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
"Zie dreumestopic", je laat me wel zoeken! o|O
Maar ze zijn heel mooi :Y
pi_131771552
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:39 schreef Suikertante het volgende:

[..]

"Zie dreumestopic", je laat me wel zoeken! o|O
Maar ze zijn heel mooi :Y
Sorry, had niet in de gaten dat we al weer een topic verder waren.... Thanx!
En nou weer weg hier, jouwes is pas net geboren dus je hoort hier nog laaaaaaaaaaaaaaaaaang niet :P
pi_131771604
-O- :W
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:46:16 #31
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_131771668
Draakje slaapt 's middags krap een uurtje en van 19.30uur (okee, dan ligt ze in bed, slapen doet ze vaak pas tussen 20.00uur en 20.30uur) tot 8.00uur ongeveer.

Club, das hier ook. Ik zei al eens tegen N. dat we een bipolair kind gemaakt hebben ;).

Over rammelen gesproken. Wij hebben overigens gisteravond een stunt uitgehaald met vrienden van ons...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131771747
Dat is een mooie NTS :D
Goeie tegenreactie ook op nieuwsgierige vragen: "Ik in verwachting, ja van Sinterklaas ja!" :+

oh nee wacht, dat klinkt ook weer dubieus. :{
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:01:09 #33
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131772037
quote:
5s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:56 schreef kleinzusje het volgende:
TJ: Rammel jij ? Wil je nog een 2e ?
Zoe: Als man weg is gaat ze dan wel vroeger op bed ?
Nou ik zou nog wel een tweede willen, maar qua leeftijd, financieel en daarbij nog dat ik zwanger zijn niet echt prettig vond en een ongeloofelijk angst heb voor een bevalling :9
Houden we het toch maar op één O+
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:01:49 #34
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131772051
Héhé NTS _O- :9
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:30:58 #35
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131772769
hahaha! NTS! _O-

Hier ook geen gerammel hoor! Maar ik geniet wel van al je foto's van je 3-tal.

Goed, dan kijk je even niet, haalt madam een dvd uit de speler, doet er een ander in, dichtdoen met knopje en even wachten tot ze hem aan kan drukken en dan hoor ik heel enthousiast Mero! (Calimero dus). Knapperd O+
En vanmorgen hadden we weer een grote plas in het potje *O* en een drol op de zoldervloer :P :D (ze liep nog even zonder luier na het plassen... ) Hoor ik in ene 'bah' en ze begon er bijna van te huilen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_131772953
Wij hebben afgelopen weekend ook eens een goed gesprek gevoerd, wat we willen. Vriend rammelde vanaf dag 1 na de geboorte van onze dochter :D, ik tot op heden niet. Hij gaf toe de laatste tijd ook wel meer te voelen om het bij dit lief gezond meisje te houden. Ik zou (denk ik nu) prima gelukkig zijn en blijven als er geen tweede komt. Zo voelt het nu, ik rammel gewoon niet, ben heel gelukkig zoals het nu is en voelt niet incompleet ofzo.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_131773002
NTS _O-
pi_131773078
Neemt niet weg dat ik erg blij word van alle kindjes hier :). Meepraten lukt amper, maar meelezen doe ik savonds in bed vaak wel even en het is vaak zo herkenbaar allemaal.
pi_131773105
NTS :D

Wij krijgen trouwens wel erg vaak de vraag of we al een tweede willen, en sommigen gaan er ook maar gewoon stellig vanuit dat die er nog komt. Vind ik best raar.
pi_131773177
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:46 schreef NotTheSame het volgende:
Draakje slaapt 's middags krap een uurtje en van 19.30uur (okee, dan ligt ze in bed, slapen doet ze vaak pas tussen 20.00uur en 20.30uur) tot 8.00uur ongeveer.

Club, das hier ook. Ik zei al eens tegen N. dat we een bipolair kind gemaakt hebben ;).

Over rammelen gesproken. Wij hebben overigens gisteravond een stunt uitgehaald met vrienden van ons...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtig _O-
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_131773863
Nts :D haha

Dankje Lazi :)

Kz
Ja we eten rond 17:30 als vriend weg is en dan gaat ze wel eerder slapen.

Knap Susie! Wel zielig dat ze het zo erg vond van nr2 op de grond. (maar liever dat ze zoiets beseft dan overal een nr2 doet natuurlijk :+ )
pi_131774326
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:44 schreef clauwheee het volgende:

Wij krijgen trouwens wel erg vaak de vraag of we al een tweede willen, en sommigen gaan er ook maar gewoon stellig vanuit dat die er nog komt. Vind ik best raar.
Dat ! En de uitspraak dat je "gezin" dan echt compleet is 8)7

NTS :D boef !

Bos O+
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:41:08 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131774465
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:44 schreef clauwheee het volgende:

Ik ben het veel mensen al voor, dan vragen ze hoe het met Anouk gaat etc, en terloops laat ik gewoon 'vallen' dat het hier ook bij blijft. Vind het ook een vraag die je in mijn ogen echt niet kan stellen.
Vorige week werd ik gebeld door Yarden (uitvaartverzekering), of er gezinsuitbreiding komt :? Verbaasd over de vraag, zeg ik nee en hang op. Daar kreeg ik een vreemd gevoel erover en heb hen een klacht gemaild. Heb ook keurig antwoord terug ontvangen, uiteraard met een redelijk bla bla verhaal over het niet verzekerd zijn want stel dat, maar verder namen ze het wel serieus.
pi_131774686
'Wat is dat dan voor vreemde actie Susie? Ben je zelf wel verzekerd bij Yarden? Of was het koude acquisitie?
pi_131774687
Ik denk dat iedereen zelf wel kan uitmaken wanneer een gezin compleet is. Bij de een is dat met 1 kind en bij de ander pas met 5. Ik vind het stom als mensen daar over oordelen.

En soms beslist "het lot" anders en dat kan dan of heel zuur of heel mooi zijn.
pi_131774696
Wat suf Susie :(
pi_131775134
Wat vreemd Susie :?
Fijn dat ze het serieus nemen.
pi_131775150
Inderdaad Kyara. Waar bemoeien sommige mensen zich mee. Vorige week nog, een collega.. 'Dat is toch zielig voor N?!'. Nou nee, vind ik niet, en wie ben jij om zo te oordelen...

Rare actie Susie, jeetje.
pi_131775211
Zielig als je enig kind bent :?

Ik voel me in elk geval niet zielig hoor.
pi_131775237
:|W Irritant clauwhee

Ik had laatst op een verjaardag een gesprek met iemand die had 3kindjes.. Een trotste papa. Erg leuk natuurlijk.
Toen vroeg hij aan iemand anders; waarom hebben jullie nog geen kinderen? Je bent toch al 30 enz enz
Zegt diegene.. Omdat het niet voor iedereen zo makkelijk is om kinderen te krijgen?

Ik zou daar niet naar vragen als ik iemands situatie niet wist.
Bespreek dat soort dingen eigenlijk alleen met vriendinnen enz.
pi_131775253
Ja ik snapte het ook al niet, vond het echt een belachelijke opmerking.
pi_131775310
Nts :D

Gefeliciteerd Kwisted met de zwangerschap *O*

Rest :* hongerrr, sorry :P
pi_131775355
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:13 schreef Zoë23 het volgende:

Ik had laatst op een verjaardag een gesprek met iemand die had 3kindjes.. Een trotste papa. Erg leuk natuurlijk.
Toen vroeg hij aan iemand anders; waarom hebben jullie nog geen kinderen? Je bent toch al 30 enz enz
Zegt diegene.. Omdat het niet voor iedereen zo makkelijk is om kinderen te krijgen?

Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de vraagstelling: 'waarom hebben jullie nog geen kinderen?' is wat mij betreft best een nare vraag, alsof iemand zich moet verantwoorden. En als het antwoord dan is dat iemand wel graag kinderen wil, maar dat het -nog- niet lukt, dan is dat heel pijnlijk.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_131775357
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:13 schreef Zoë23 het volgende:

Ik zei dat ook altijd als anderen er op die manier naar vroegen. Uitgeluld.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:21:59 #55
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131775446
Ben wel al verzekerd bij Yarden, dus wat dat betreft geen koude acquisitie. Maar blijft raar ja.
pi_131775541
Oh en lees nu goed terug waar dit een beetje uit voort kwam, rammelen of niet. Kwam ik de post van Kwis tegen, gefeliciteerd! :D
pi_131775634
Soempie
Zoals hij het vroeg was wel vervelend, ook in combi met leeftijd benoemen. En daarbij dat zijn vrouw met 25jr al 3 kinderen had gebaard. (hij is zelf rond de 35)

Je kunt het ook belangstellend vragen, zou je ook kinderen willen ( in de toekomst ) oid. Maargoed misschien zijn sommige mensen niet zo tactisch en soms komt iets er ook weleens anders dan bedoelt uit natuurlijk. Die man schrok iig wel.
pi_131775675
Het ligt ook ontzettend aan je referentiekader en je niet kunnen verplaatsen in een ander vind ik. Ik kreeg toen ik zwanger was van M ook de vraag of het wel gewenst was. Ik was immers al in de 30 dus mijn kinderen hadden al bijna naar de middelbare school gemoeten......
pi_131775834
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:30 schreef Zoë23 het volgende:
Soempie
Zoals hij het vroeg was wel vervelend, ook in combi met leeftijd benoemen. En daarbij dat zijn vrouw met 25jr al 3 kinderen had gebaard. (hij is zelf rond de 35)

Je kunt het ook belangstellend vragen, zou je ook kinderen willen ( in de toekomst ) oid. Maargoed misschien zijn sommige mensen niet zo tactisch en soms komt iets er ook weleens anders dan bedoelt uit natuurlijk. Die man schrok iig wel.
Dat is precies wat ik bedoelde. :) Je kunt er best naar vragen, ook als je de situatie van iemand niet kent (dat is juist reden om ernaar te vragen, toch?), maar breng het dan niet zo lomp.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_131775935
Ja precies

Kyara
:N
pi_131776070
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:31 schreef Kyara het volgende:
Het ligt ook ontzettend aan je referentiekader en je niet kunnen verplaatsen in een ander vind ik. Ik kreeg toen ik zwanger was van M ook de vraag of het wel gewenst was. Ik was immers al in de 30 dus mijn kinderen hadden al bijna naar de middelbare school gemoeten......
8)7
Terwijl het tegenwoordig toch helemaal geen gekke leeftijd is om kinderen te krijgen. Zulke reacties had ik dan ook niet verwacht.

Wat ontzettend schattig trouwens van M. O+ Teentjes tellen, samen op het kleed liggen, enz. Als ik de foto's op facebook voorbij zie komen krijg ik er helemaal zo'n warm, gelukkig gevoel van. :D

Heb trouwens wel alles met plezier bijgelezen, maar ik voel me een beetje een spuit 11 als ik nog op verschillende posts van een paar dagen terug ga reageren. -O-
pi_131776170
Tja, nogal beperkt (christelijk) referentiekader. Daar wordt je op je 40e opa/oma.

Hoe gaat het bij jou Soempie?
pi_131776255
Ja, lomp vragen is het vaak. En geen genoegen nemen met een 'afwijkend' antwoord vervolgens.
pi_131776273
Dan kom je gewoon lekker vertellen hoe het bij jullie gaat Soemp :).

Edit, wat Kyara zegt haha.
pi_131776318
Dat lijkt me ook wel irritant trouwens. Als mensen toch een beetje gaan vissen naar een eventuele 2e. Anderzijds moet ik zelf ook regelmatig mijn tong afbijten om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen bij sommige mensen :@
  woensdag 2 oktober 2013 @ 14:14:34 #66
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131776676
Je hoeft ook niet op alles te reageren Soempie? Dat red ik ook niet hoor.
pi_131776698
Ik vind nieuwsgierige vragen helemaal niet erg! Ik zal dan ook altijd eerlijk antwoorden dat ik het echt nog niet weet en ook waarom. Ik heb eigenlijk nooit een lompe reactie gehad daarop. Lijkt me wel vervelend, alsof jouw beweegredenen er niet toe zouden doen en je maar 'in het perfecte plaatje' moet passen :N.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131776721
:D O+

Hier gaat het allemaal goed verder. We hebben elke dag veel lol samen.

M. is over naar een andere kamer met z'n grote jongensbed en dat is heel soepel gegaan. Ik was daar echt verbaasd over. Hij wilde ook absoluut niet meer terug naar de babykamer en kroop direct het bed in met z'n knuffels: 'slapen!'. O+ Hij blijft ook gewoon liggen en 's morgens roept hij ons dan: 'maamaa, helpen, lezen.' of 'papa, helpen, spelen, tractorrorrere'. :D

Heel leuke momenten elke dag. Een van onze katten is z'n 'dinne' (vriendinnetje). Ze komt zelf bij hem en dan aait hij haar en geeft haar kopjes. Een paar dagen terug wilde hij z'n koekje niet opeten, omdat er een afbeelding van Dikkie Dik op te zien was. :') En gister wilde hij per se al mijn spruitjes ook opeten. 8)7
Als we buiten in de zon spelen probeert hij op m'n schaduw te stampen en dan heeft hij ontzettend veel lol als ik heen en weer ren.

Zo'n toffe leeftijd dit. O+
pi_131776759
Je beschrijft het altijd zo mooi Soempie O+ O+ O+
pi_131776787
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:14 schreef Susie het volgende:
Je hoeft ook niet op alles te reageren Soempie? Dat red ik ook niet hoor.
Nee, snap ik, maar er waren best dingen waar ik wel op wilde reageren. Bijvoorbeeld over het spelen met/ naast andere kindjes. Wat te doen als andere kindjes duwen/ slaan/ niet zo lief spelen. Daar was bij mij bijvoorbeeld veel herkenning en ik had er ook nog wel vragen over voor mezelf. Of over de slaapperikelen bij bitterend. Misschien doe ik dat straks nog wel. :)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 14:20:27 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131776825
Tof ja! O+
Zo wilde Anouk in ene een stukje worst in de supermarkt, ze at het zowaar op? 8)7 En dan in de supermarkt vragen om 'nogeenbeetje' Nou vooruit, maar bij de kassa weer vragen he? En de hele weg brullen om nog een stukje *zucht* Gelukkig wel die worst gekocht, dus straks mag ze 'nogeenbeetje' :Y)
pi_131776988
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:20 schreef Susie het volgende:
Tof ja! O+
Zo wilde Anouk in ene een stukje worst in de supermarkt, ze at het zowaar op? 8)7 En dan in de supermarkt vragen om 'nogeenbeetje' Nou vooruit, maar bij de kassa weer vragen he? En de hele weg brullen om nog een stukje *zucht* Gelukkig wel die worst gekocht, dus straks mag ze 'nogeenbeetje' :Y)
:D

Hier lust M. bijna geen soorten kaas, maar in de supermarkt wil hij wel van de kaas proeven. Dan rijden we door de winkel en als we ook maar in de buurt van de kaas komen: 'mama, proeven, proeven, kaa'. Op een gegeven ogenblik lag er een stuk en dat vond hij wel lekker. Volgende dag ging hij met z'n papa boodschappen doen en toen m'n man een stuk kaas pakte begon M.: 'nee, nee, terug, DEZE (en wijzen naar de voor hem lekkere kaas).' _O-

En bij het fruit moet ik altijd heel duidelijk aangeven dat we het eerst nog moeten betalen/ kopen voor hij een stukje mag. Of dat hij thuis krijgt. Anders hoor ik de hele rit: 'manarijn, eten! Deze, eten.'. :')
  woensdag 2 oktober 2013 @ 14:30:19 #73
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131777078
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:20 schreef Susie het volgende:
Tof ja! O+
Wilde ze dat nooit dan :D? E.lin roept al: 'Ha' als ze de vleeswarenafdeling ziet :'). Dat plakje worst en een krentenbol gaan altijd schoon op. Ja, óók als je net geluncht hebt met 2,5 boterham en een cracker :'). wat een vreetzakje he :o

Ik ben ook slecht in reageren hier, sorry. Ik ben of idd spuit 11 of ik heb gewoon niks meer aan het gesprek toe te voegen :P.

Klinkt goed Soempie. Jij kan dagelijkse dingen heel mooi omschrijven!

Hier gaat ook alles goed. Ik verbaas me iedere dag over m'n kind. Ze gaat echt hard. Vandaag begon ze zich ineens te verstoppen voor me :o en láchen als ik doe alsof ik haar niet kan vinden _O- (14 maanden!). In boekjes kan ze bijna alles aanwijzen, ze kent al zoveel dieren (ook de niet voor de hand liggende zoals 'slak', 'vleermuis', 'giraf'). Als je vraagt waar de koe is zegt ze eerst 'boe' en dan zoekt ze 'm op, je ziet haar dan ook echt de bladzijde scannen. Wat ze ook ineens snapt, als er meerdere konijnen of whatever op een bladzijde staan dan vraag ik waar het konijn is. Dan wijst ze er 1 aan, dan vraag ik 'waar zie je nog meer een konijn?' en dan wijst ze anderen aan!

Ze voert kleine opdrachtjes uit (ga je schoenen maar pakken, geef het doekje/boekje/blokje maar aan papa/mama, neem maar een hapje/slokje) en geniet daar ook zichtbaar van.

Een dreumes is leuk O+
  woensdag 2 oktober 2013 @ 14:30:41 #74
348178 NotTheSame
pi_131777089
Ja dit is op zich wel een leuke leeftijd qua communicatie! En dat om worst schooien herken ik ook ;). In de dorpse supermarkt bij mijn ouders kent ze de slager ook gewoon bij naam
Bo gaan? (Jumbo gaan?) Ireen, vleesje! Hoedje op! (Irene is de slager en die heeft dan zo'n mutsje op)
En daarna: Weer Ireen? Vleesje? Keer? Keer? Ireen?
pi_131777093
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:15 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind nieuwsgierige vragen helemaal niet erg! Ik zal dan ook altijd eerlijk antwoorden dat ik het echt nog niet weet en ook waarom. Ik heb eigenlijk nooit een lompe reactie gehad daarop. Lijkt me wel vervelend, alsof jouw beweegredenen er niet toe zouden doen en je maar 'in het perfecte plaatje' moet passen :N.
Zelfde hier. :) Ik vind het ook helemaal niet erg als mensen vragen of we nog een derde zouden willen. Wel vervelend als vervolgens gezegd wordt dat die keuze nog wel kan veranderen: 'zeg nooit nooit', terwijl ik er toch wel zeker van ben dat er geen derde komt.
pi_131777138
Gaaf he, Soeza, zoveel begrip bij die kleintjes.

NTS, haha, ze kan het altijd proberen he?
pi_131777783
Hier heeft eigenlijk niemand nog gevraagd of er een 4e komt. Ik denk ook niet dat dat ooit gevraagd gaat worden :D

Soemp, daarop kan je natuurlijk altijd nog reageren. Die dingen blijven actueel :Y
pi_131777856
M was lekker buiten aan het scharrelen. Deur open dus hij kon gaan en staan waar hij wilde terwijl ik met de meisjes bezig was. En nu slaapt iedereen en zie ik ineens de tuinslang onder de eettafel liggen _O-
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:01:51 #79
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131777931
Wij hebben geen vleeseter, dus ja, ik was verbaasd! :D Ook bij het avondeten niet hoor, een enkele keer wel eens kip, maar de ouderwetse gehaktbal blieft mevrouw ook niet.

En inderdaad, in de winkel al van de druiven willen snoepen! O+

Ja, deze leeftijd, die ontwikkelingen zijn echt superleuk! O+
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:05:20 #80
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131778028
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:59 schreef Kyara het volgende:
M was lekker buiten aan het scharrelen. Deur open dus hij kon gaan en staan waar hij wilde terwijl ik met de meisjes bezig was. En nu slaapt iedereen en zie ik ineens de tuinslang onder de eettafel liggen _O-
Leuke verrassingen zijn dat :D. Zo liep E. gister in de rondte met een speen (mag eigenlijk alleen in bed maar deze had ze uit de luiertas geplukt), ineens was 'ie weg. Dus ik heb nog aan haar gevraagd waar de speen was maar ze deed haar handjes zo vragend omhoog en naar opzij en zei: eg. Met andere woorden, weg. Vanochtend ben ik de vaatwasser aan het uitruimen en zie ik in de onderste la in de apothekerskast ineens het speentje liggen O+. Zij zag 'm ook: peeeee!
pi_131778039
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:30 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wilde ze dat nooit dan :D? E.lin roept al: 'Ha' als ze de vleeswarenafdeling ziet :'). Dat plakje worst en een krentenbol gaan altijd schoon op. Ja, óók als je net geluncht hebt met 2,5 boterham en een cracker :'). wat een vreetzakje he :o

Ik ben ook slecht in reageren hier, sorry. Ik ben of idd spuit 11 of ik heb gewoon niks meer aan het gesprek toe te voegen :P.

Hier gaat ook alles goed. Ik verbaas me iedere dag over m'n kind. Ze gaat echt hard. Vandaag begon ze zich ineens te verstoppen voor me :o en láchen als ik doe alsof ik haar niet kan vinden _O- (14 maanden!). In boekjes kan ze bijna alles aanwijzen, ze kent al zoveel dieren (ook de niet voor de hand liggende zoals 'slak', 'vleermuis', 'giraf'). Als je vraagt waar de koe is zegt ze eerst 'boe' en dan zoekt ze 'm op, je ziet haar dan ook echt de bladzijde scannen. Wat ze ook ineens snapt, als er meerdere konijnen of whatever op een bladzijde staan dan vraag ik waar het konijn is. Dan wijst ze er 1 aan, dan vraag ik 'waar zie je nog meer een konijn?' en dan wijst ze anderen aan!

Ze voert kleine opdrachtjes uit (ga je schoenen maar pakken, geef het doekje/boekje/blokje maar aan papa/mama, neem maar een hapje/slokje) en geniet daar ook zichtbaar van.

Een dreumes is leuk O+
Jemig, ik kan me echt niet voorstellen dat mijn kind dit over 2 maanden zou kunnen :o
Knap hoor! :Y
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:08:19 #82
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131778156
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:05 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Een dreumes is leuk O+

Jemig, ik kan me echt niet voorstellen dat mijn kind dit over 2 maanden zou kunnen :o
Knap hoor! :Y
Dat dacht ik 2 maanden geleden ook Mango! Toen viel ik hier midden in een gesprek over zindelijkheid. Daar kon ik helemaal niks mee toentertijd. Nu komt ze aan met het verschoonmatje, billendoekjes en een schone luier als ik vraag of ze een vieze luier (=poep) heeft en als dat dus het geval is 8)7. Oke, er is nog geen enkele sprake van zindelijkheid maar het eerste aanzetje is er. Cliché, het gaat zo hard!

Leuk dat je hier trouwens meepost *O*
pi_131778327
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:56 schreef Kyara het volgende:
Hier heeft eigenlijk niemand nog gevraagd of er een 4e komt. Ik denk ook niet dat dat ooit gevraagd gaat worden :D

Soemp, daarop kan je natuurlijk altijd nog reageren. Die dingen blijven actueel :Y
Stel dát je een vierde zou willen en dat verkondigt, krijg je waarschijnlijk weer de vraag of dat wel zo verstandig is :|W. Hoewel, in jouw omgeving misschien niet :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131778475
Nou, in die omgeving verkeer ik inmiddels niet meer ;)
pi_131778767
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:08 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat dacht ik 2 maanden geleden ook Mango! Toen viel ik hier midden in een gesprek over zindelijkheid. Daar kon ik helemaal niks mee toentertijd. Nu komt ze aan met het verschoonmatje, billendoekjes en een schone luier als ik vraag of ze een vieze luier (=poep) heeft en als dat dus het geval is 8)7. Oke, er is nog geen enkele sprake van zindelijkheid maar het eerste aanzetje is er. Cliché, het gaat zo hard!

Meisjes zijn wel ietsje sneller hè? Mijne is meer van gericht smijten met dingen en schaterend voor mij wegrennen (nouja, wegkruipen :') ). Ik ben wel heel benieuwd!
Ik zal hem wat meer gaan stimuleren zodat ik ook wat vaker inhoudelijk kan meeposten hier :P
pi_131779004
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:08 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Lol, M heeft amper in de gaten als hij een vieze luier heeft :D
pi_131779226
I. merkt ook nog nul komma niks van een vieze luier. Kan hem gerust een uur rond laten lopen. Lekker warm en zacht blijkbaar :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:43:17 #88
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131779336
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:26 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Meisjes zijn wel ietsje sneller hè? Mijne is meer van gericht smijten met dingen en schaterend voor mij wegrennen (nouja, wegkruipen :') ). Ik ben wel heel benieuwd!
Ik zal hem wat meer gaan stimuleren zodat ik ook wat vaker inhoudelijk kan meeposten hier :P
Gericht smijten is ook al heel knap, toch? Komt allemaal vanzelf hoor :Y. E. gaat nu zo hard dat ik haar af en toe wel zou willen afremmen... ze is nog maar zo'n erwtje. En ze heeft nog steeds heul weinig haar. Laat dát nou maar eens gaan groeien!

quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:40 schreef Phaidra het volgende:
I. merkt ook nog nul komma niks van een vieze luier. Kan hem gerust een uur rond laten lopen. Lekker warm en zacht blijkbaar :').
:D :').

E. vindt het niet zo fijn aanvoelen denk ik, haar billen worden ook vrij snel rood. Gevoelig huidje heeft ze. Laatst dacht ik dat haar huid heftig reageerde omdat mijn man per ongeluk shampoo in het badje had gedaan ipv badspul maar haar huid reageert -hebben we gemerkt- op de warmte van het water. Alles wat onder water zit wordt vuurrood. Het trekt later, als het water wat afkoelt, wel weer bij en ze lijkt er geen last van te hebben.
pi_131779562
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:40 schreef Phaidra het volgende:
Volgens mij zijn meisjes daar ook wat sneller in. Zijn ook eerder zindelijk geloof ik.
pi_131780434
Die van mij zegt wel poepppp al ze een vieze luier heeft maar als ik d'r dan wil pakken rent ze weg ;).
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:12:27 #91
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131783927
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:11 schreef clauwheee het volgende:
Die van mij zegt wel poepppp al ze een vieze luier heeft maar als ik d'r dan wil pakken rent ze weg ;).
Ja hier nog één

En net als bij Tante Soessa R heeft een heel gevoelig huid, als er lichte uitslag op zijn billen zit dan worden die vuurrood in bad.
Na het badderen moet hij helemaal ingesmeerd worden want hij heeft een hele droge huid. En een paar keer per dag zijn wangen met vaseline anders krijgt pukkels.
Het is een heel smeerplan hier met die kleine... ;)

Goh en ik las een paar bladzijden terug dat iemand een peuterbedje had gekocht. Rayen ligt hier nog in zijn spijlenbedje. Zijn er meer die al een peuterbed hebben gekocht of van plan zijn?
Ik denk nooit dat Rayen zelf blijft liggen eigenlijk.
Rayen 2½ jaar!
pi_131784074
TJ
S slaapt sinds de zomer in haar peuterbed (ze is nu 16,5mnd) en slaapt sindsdien echt super goed. De eerste tijd wist ze niet dat ze er zelf uit kon komen :+ nu wel maar ze klimt er niet uit.. (kamer is wel dreumes-proof verder en we hebben een webcam) vind het wel prettig dat ik dr kan zien.
pi_131784100
Hier wordt het poepen wel aangekondigd, maar vervolgens zal hij ook glashard ontkennen dat hij een vieze luier heeft. :D 8)7 En dan inderdaad wegrennen...

TJ, ik had ook echt niet gedacht dat M. zou blijven liggen. Hij is er de eerste dag een paar keer uitgeklommen om vervolgens in het donker een boek te gaan lezen (zag geen hand voor ogen) en met z'n knuffelhamster te dansen. Nu gaat het prima.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:32:42 #94
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131784525
Volgens mij zou Anouk eruit vallen! :X Die ligt altijd zo te draaien in haar bed. Zolang ze nog niet uit haar ledikant klimt, vind ik het nog wel prima eigenlijk (en ze er nog in past ofcourse :P
pi_131784649
M zou de hele nacht met zijn boeken gaan spelen ben ik bang. En er uitvallen.

We hebben trouwens wel al een peuterbed. Bij mijn moeder op zolder, van mijn neefje.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:52:16 #96
348178 NotTheSame
pi_131785156
Peuterbed zie ik ook nog niet zo zitten ivm eruit klimmen. Eerst ook maar eens kijken of ze onder een dekbedje wil slapen, aangezien ze vanaf dat ze 6 maanden is alleen nog maar in een slaapzak zonder deken wilde liggen.

Zo, net ff nieuwe schoenen gescoord bij Scapino voor 2 tientjes. Maat 23. Nu hopen dat ze niet weer binnen 2 maanden eruit groeit.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:54:00 #97
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131785208
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:52 schreef NotTheSame het volgende:
Peuterbed zie ik ook nog niet zo zitten ivm eruit klimmen. Eerst ook maar eens kijken of ze onder een dekbedje wil slapen, aangezien ze vanaf dat ze 6 maanden is alleen nog maar in een slaapzak zonder deken wilde liggen.

Zo, net ff nieuwe schoenen gescoord bij Scapino voor 2 tientjes. Maat 23. Nu hopen dat ze niet weer binnen 2 maanden eruit groeit.
Ja denk ook nog niet dat ik het doe, ik heb hem net van de borst af om in slaap te vallen :@
En hier ook al een paar weken zonder slaapzak, tot nu toe gaat het goed.

En nu je het over schoenen hebt.
Effe een crosspost.
Ik heb nog scapinobonnen over (2 stuks, misschien 3) (die waarvoor je oude schoenen in moest leveren)
In de winkel zijn ze 10 euro waard (als je voor 40 euro aankoopt) en online bij scapino.nl zijn ze alleen vanavond 20 euro waard (als je voor 40 euro aankoopt).
Iemand interesse?
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 19:11:28 #98
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131785858
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:54 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja denk ook nog niet dat ik het doe, ik heb hem net van de borst af om in slaap te vallen :@
En hier ook al een paar weken zonder slaapzak, tot nu toe gaat het goed.

En nu je het over schoenen hebt.
Effe een crosspost.
Ik heb nog scapinobonnen over (2 stuks, misschien 3) (die waarvoor je oude schoenen in moest leveren)
In de winkel zijn ze 10 euro waard (als je voor 40 euro aankoopt) en online bij scapino.nl zijn ze alleen vanavond 20 euro waard (als je voor 40 euro aankoopt).
Iemand interesse?
Ik misschien, ik ga ff kijken!

Edit: ah, helaas, de schoentjes die ik eventueel wilde kopen zijn er niet meer in haar maat ;(.
pi_131787261
Schoenen gaat hard, zeker in het begin. Ik dacht gemiddeld 4 maten per jaar tot ze 4 zijn. En als ze echt gaan staan en lopen sowieso ook meer omdat ze wat platvoeten krijgen.
Gelukkig hier nog wat schoenen op voorraad van Chris en neefje. Met prima voetzolen, dus met veel wisselen durf ik dat ook wel aan.

Luiers hoor ik Daan nooit over, het kan hem niks schelen en verschonen is vaak toch ook drama.. Komt ooit wel...

Kyara, NTS, die van jullie babbelen al lekker!
Daan gebruikt de taal niet zoveel als die van jullie, maar meer dan zijn grote broer, dus dat loopt ook wel weer los.

Heerlijk eigenlijk, als nr 1 niet zo vlot is.. Ik maak me niet zo snel zorgen meer ;)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 19:55:21 #100
30252 Soempie
Procreating
pi_131787491
Vandaag nieuwe schoenen gekocht (maat 24 alweer) en in de schoenwinkel werd inderdaad gezegd dat ze die eerste jaren zo om de 3 of 4 maanden nieuwe schoenen nodig hebben. :Y

Brakkies O+ (in het echt meer donkerblauw)

[ Bericht 23% gewijzigd door Soempie op 02-10-2013 20:00:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')