Dat zou wellicht helpen, want ik ken al die termen gewoon niet. Daarom dit topic, daarom mijn vragen..quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:19 schreef De_Ilias het volgende:
We zouden eigenlijk een Arabische term lijstje moeten maken. Gewoon op alfabetische volgorde.
Owh shit, topic gemist..quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:22 schreef Cogito_Ergo_Sum_ het volgende:
Hier wat vragen van mij, benieuwd of jullie ze kunnen beantwoorden.
F&L / [Centraal] Vragen over de Islam #12
Dit is beter zo.quote:
Sowieso is dat stukje wat De_Illias typte hierboven voor de wat meer doorgewinterden, dus we gaan er niet van uit dat je het snapt. Anders ben je echt geniaal slimquote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zou wellicht helpen, want ik ken al die termen gewoon niet. Daarom dit topic, daarom mijn vragen..
Maar als je dan arabisch (? of een andere taal?) gaat husselen in je post dan snap ik het echt niet meer.
Snap dat je je best doet en ben blij dat je me wil helpen, maar dit gaat mijn pet te boven. Ben ook al "oud" dus niet opgegroeid met "taalvermenging" op school..
Deze termen zal je niet op het schoolplein tegenkomen, Alou zal wel begrijpen waar ik het over heb. Sommige termen zijn namelijk meer vakkundige termen die je niet 1 2 3 zult horen op straat. Hoe dan ook ik denk dat het best is om een soort lijstje op te stellen, als hier echt animo voor is zal ik mijn best doen om morgen een lijstje te maken zodat die in de TS kan komen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zou wellicht helpen, want ik ken al die termen gewoon niet. Daarom dit topic, daarom mijn vragen..
Maar als je dan arabisch (? of een andere taal?) gaat husselen in je post dan snap ik het echt niet meer.
Snap dat je je best doet en ben blij dat je me wil helpen, maar dit gaat mijn pet te boven. Ben ook al "oud" dus niet opgegroeid met "taalvermenging" op school..
In de OP hoop ikquote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:25 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Deze termen zal je niet op het schoolplein tegenkomen, Alou zal wel begrijpen waar ik het over heb. Sommige termen zijn namelijk meer vakkundige termen die je niet 1 2 3 zult horen op straat. Hoe dan ook ik denk dat het best is om een soort lijstje op te stellen, als hier echt animo voor is zal ik mijn best doen om morgen een lijstje te maken zodat die in de TS kan komen.
Je hebt gelijk, aan allen is het de taak om niet-NLse termen te vertalen tussen haakjes ofzo. Zo kan 99% van de meelezers ook wat snappen wordt het geen privegesprek.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar ook in de tijd van Ibn Taymiyya (geleerde die honderden jaren geleden leefde) waren er al soefi orders en met de namen die ze vandaag nog steeds hebben. Dat is niets nieuws vergeleken bij zijn tijd, noch zijn de praktijken van een deel van hen nieuw. En natuurlijk verschilt de praktische invulling van soefisme per gebied (cultuur he verschilt) en tijd. Ook vandaag de dag is dat nog zo dat verschil in praktische invulling ervan.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:15 schreef De_Ilias het volgende:
Soefisme was in de tijden van bijvoorbeeld Imaam Adhahabie en Ibno taymiyah gewoon een term voor mensen die veel Zuhd hadden in de dunya, daarom zie je Imaam Shaafiie en andere ook spreken over "sufisme" en dat ontkent niemand niet, ook de Salafiyien ontkennen dat niet. Tegenwoordig zijn zij die zichzelf Sufies noemen vaak mensen van een bepaalde taariqa zoals Nqashabandi, tijaanie en anderen.
Om.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Overigens, geheel offtopic, wat is Arabisch voor "moeder"?
Ik dacht serieus "Uhm" oid maar dat is Egyptisch misschien?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Om.
Zo spreek je het uit.
Mijn moeder = Ommi.
Mama = mama
Om de discussie hier enigszins te kunnen volgen? En Berbers praten Berbers lijkt mequote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:33 schreef arjan1112 het volgende:
Wat heb je aan Arabisch de meeste marokanen praten berber en turken turks dus je hebt er geen fuck aan, behalve als je in Egypte wil gaan wonen ofzo
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:33 schreef arjan1112 het volgende:
Wat heb je aan Arabisch de meeste marokanen praten berber en turken turks dus je hebt er geen fuck aan, behalve als je in Egypte wil gaan wonen ofzo
Of je moet gewoon je bek houden als je onwaarheden gaat bazelen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:33 schreef arjan1112 het volgende:
Wat heb je aan Arabisch de meeste marokanen praten berber
Nee, voor zover ik weet is dat ook geen Egyptisch. Yom of Yammah kan wel. Maar dat is wanneer iemand z'n moeder roept.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik dacht serieus "Uhm" oid maar dat is Egyptisch misschien?
Ja of de rest van de Arabisch wereld arjan.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:33 schreef arjan1112 het volgende:
[..]quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, aan allen is het de taak om niet-NLse termen te vertalen tussen haakjes ofzo. Zo kan 99% van de meelezers ook wat snappen wordt het geen privegesprek.
Dat denken de Turkse Alevieten volgens mij zelf ookquote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:37 schreef De_Coulance het volgende:
Stuk van IPA gelezen, hij weet meer dan ik.
Wel gek dat Bram Vermeulen op het NOS journaal zei dat Turkse Alevieten dezelfde religie hebben Assad.
Ik snap die soefi's nog steeds niet. Ze zijn toleranter, maar komen in elke stroming voor en worden daar "gedoogd"?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:37 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
[..]
Maar ook in de tijd van Ibn Taymiyya (geleerde die honderden jaren geleden leefde) waren er al soefi orders en met de namen die ze vandaag nog steeds hebben. Dat is niets nieuws vergeleken bij zijn tijd, noch zijn de praktijken van een deel van hen nieuw. En natuurlijk verschilt de praktische invulling van soefisme per gebied (cultuur he verschilt) en tijd. Ook vandaag de dag is dat nog zo dat verschil in praktische invulling ervan.
Domme uitspraak dit, met het Arabisch hoef je niet meer te wachten op CNN vertalingen en andere nieuws.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:33 schreef arjan1112 het volgende:
Gebaseerd op mijn matige kennis van de Islam en mijn wat bredere kennis van het Christendom, is de situatie tussen Christenen en Joden niet echt vergelijkbaar met het conflict tussen Soennieten en Sjiïten.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed: correct me etc..
Maar wat is nu het grote verschil tussen de 2 grote stromingen? Alleen wie de opvolger had moeten zijn?? Dat kan toch niet de reden zijn van dat onderlinge gemoord in o.a. irak? of ben ik nu echt heel dom??
(Al kennen de Joden en de Christenen wellicht een soortgelijk conflict mbt de messias)
Dis is overigens op geen enkele wijze vervelend of provocerend bedoelt, ik snap het gewoon nog steeds niet![]()
Misschien had hij het van hen gehoord.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat denken de Turkse Alevieten volgens mij zelf ook...
Bij één van mijn vorige werkgevers werkte een Turkse Alawiet, en het enige wat ik daarvan hen meegekregen (Alawiet zijn), is dat hij zich al heel tolerant beschouwde en bijna niet als moslim.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:37 schreef De_Coulance het volgende:
Stuk van IPA gelezen, hij weet meer dan ik.
Wel gek dat Bram Vermeulen op het NOS journaal zei dat Turkse Alevieten dezelfde religie hebben Assad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |