abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131850698
Hey :)

Ik heb vernomen dat het overgrote deel bij mij in de klas geen idee heeft wat er nou echt aan de hand is in Syrië. We moeten presentaties houden, dus het leek mij wel een goed idee om de presentatie te houden over Syrië.

Natuurlijk heb ik het lange tijd gevolgd (gelurkt ;)), maar ben ook vaak afgehaakt. Hierdoor zal ik hoogstwaarschijnlijk essentiële feiten gemist hebben. Ook is het onderwerp heel erg groot, waardoor ik niet alles kan behandelen. Er gebeuren iedere dag nieuwe dingen, die ik niet allemaal kan benoemen.

Daarom wilde ik jullie vragen of jullie iets kunnen noemen waar ik het, volgens jullie, écht over moet hebben. Het liefst juridische feiten.

Ik heb maar 15 minuten, dus dat wordt proppen. :') Een (kort) filmpje mag ook.
Alvast bedankt. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 04-10-2013 19:02:19 ]
pi_131850877
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:44 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Welke bron heb jij, om mij te bewijzen dat je niet betrokken was bij een onopgeloste moord?

Er is een reden voor het 'habeas corpus', waarin wordt bepaald dat je onschuldig bent, tot het tegendeel bewezen is. En dat is altijd lastig in discussies zoals deze, die geen rechtszaal zijn, waar bewijzen kunnen worden overlegd, en hoor-en-wederhoor kunnen plaatsvinden. Dus moeten we het doen met wat we hebben. En Human Rights Watch is moreel corrupt. Dat maakt die organisatie onbetrouwbaar als ze zomaar iets zeggen, zonder de concrete bewijzen te overleggen. In het bijzonder in dit 'dossier', waar hun voornaamste geldschieters, George Soros en de Saoedi's buitengewoon veel belang aan hechten.
Leuk al die links enzo van je, maar alles staat gewoon op youtube hoor :')

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131850919
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

Ik heb vernomen dat het overgrote deel bij mij in de klas geen idee heeft wat er nou echt aan de hand is in Syrië. We moeten presentaties houden, dus het leek mij wel een goed idee om de presentatie te houden over Syrië.

Natuurlijk heb ik het lange tijd gevolgd (gelurkt ;)), maar ben ook vaak afgehaakt. Hierdoor zal ik hoogstwaarschijnlijk essentiële feiten gemist hebben. Ook is het onderwerp heel erg groot, waardoor ik niet alles kan behandelen. Er gebeuren iedere dag nieuwe dingen, die ik niet allemaal kan benoemen.

Daarom wilde ik jullie vragen of jullie iets kunnen noemen waar ik het, volgens jullie, écht over moet hebben. Het liefst juridische feiten.

Alvast bedankt. O+

LMGTFY

http://jurist.org/forum/2012/11/gordon-brockman-syria-stl.php
http://und.edu/centers/hu(...)urlacherresponse.pdf
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:56:13 #104
365082 IPA35
Patriarch
pi_131850927
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

Alvast bedankt. O+

Je zou kunnen uitzoeken hoe het precies zit met de VN-veiligheidsraad en haar geweldsmonopolie.
Wanneer de VN geweld tegen een staat kan legitimeren en zo, en onder welke voorwaarden dat niet vereist is (als zoiets bestaat).

Vergis je niet 15 minuten is best lang nog.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_131851083
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:56 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Je zou kunnen uitzoeken hoe het precies zit met de VN-veiligheidsraad en haar geweldsmonopolie.
Wanneer de VN geweld tegen een staat kan legitimeren en zo, en onder welke voorwaarden dat niet vereist is (als zoiets bestaat).

Vergis je niet 15 minuten is best lang nog.
Ja, dat weet ik. Vooral bij Daisy. :')

Zo iets zal ik inderdaad kunnen doen. En verder, afgezien van juridische feiten? :)
pi_131851108
quote:

Alvast bedankt. O+
Jij had destijds toch ook al hulp nodig met Libië of vergis ik me? :P

Anyway, als ze weinig weten over Syrië zou ik hiermee beginnen

Je verdiepen in het internationaal humanitair recht(oorlogsrecht dus) is ook wel aan te raden denk ik. Daar kan dit pdf'je je wel verder mee helpen denk ik: http://www.icrc.org/eng/a(...)c_857_henckaerts.pdf

Misschien ook nog het internationaal strafhof in Den Haag. Verder wat IPA en trancetrust zeggen :P
Incelfrikandel
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:08:38 #107
365082 IPA35
Patriarch
pi_131851152
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:05 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Vooral bij Daisy. :')

Zo iets zal ik inderdaad kunnen doen. En verder, afgezien van juridische feiten? :)
Ik kan je wel helpen zoeken naar filmpjes die de ware aard van de 'rebellen' goed tonen... Maar dat is vooral veel Arabisch geschreeuw OF bloederig.

Ik raad Ali al Deek aan O+ Oh nee wacht, dat is een beetje te.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:11:10 #108
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131851211
quote:

Alvast bedankt. O+

welke school zit je.
pi_131851264
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Jij had destijds toch ook al hulp nodig met Libië of vergis ik me? :P

Anyway, als ze weinig weten over Syrië zou ik hiermee beginnen

Je verdiepen in het internationaal humanitair recht(oorlogsrecht dus) is ook wel aan te raden denk ik. Daar kan dit pdf'je je wel verder mee helpen denk ik: http://www.icrc.org/eng/a(...)c_857_henckaerts.pdf

Misschien ook nog het internationaal strafhof in Den Haag. Verder wat IPA en trancetrust zeggen :P
Dat heb je goed onthouden. ;)

Hmm, de toon die in dat artikel wordt aangeslagen bevalt mij niet. Maar alsnog bedankt. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:08 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik kan je wel helpen zoeken naar filmpjes die de ware aard van de 'rebellen' goed tonen... Maar dat is vooral veel Arabisch geschreeuw OF bloederig.

Ik raad Ali al Deek aan O+ Oh nee wacht, dat is een beetje te.
Die filmpjes heb ik genoeg gezien. Ik denk niet dat de tere zieltjes bij mij in de klas dat kunnen verdragen. :')
Ya Basharrrr, mitlik minnn? Leuk liedje, maar dit liedje zal niet veel toegevoegde waarde hebben. :P
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:13:44 #110
365082 IPA35
Patriarch
pi_131851273
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:11 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

welke school zit je.
Zelfde als ik, dat je het even weet }:| .

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Die filmpjes heb ik genoeg gezien. Ik denk niet dat de tere zieltjes bij mij in de klas dat kunnen verdragen. :')
Nee, misschien kun je iets doen over mensen die de regering steunen. En hen dan vergelijken met de mensen die de rebellen steunen.

Dat filmpje van die kerel die zijn klasgenoten had uitgemoord is wel een goede. Emotioneel ook wel.
pi_131851580
Ik wilde het vooral simpel houden, maar wel met zoveel mogelijk informatie.

Wil sowieso even vertellen wie Bashar al-Assad is, wil het hebben over de grootste terroristische groepen die tegen de regering vechten (die nu onderling ook tegen elkaar vechten, als ik het niet mis heb?), sowieso over de False Flag over Saringas, wat ze nu proberen te laten vergeten, en dan over laatst, dat ze Syrië binnen wilden vallen. En dan hieraan koppelen wat jij, IPA35, zei?
pi_131851608
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Dat heb je goed onthouden. ;)
Dat valt wel mee, ik las de topicreeks een paar maanden geleden nog eens door om te zien hoe er destijds tegen de gebeurtenissen aan werd gekeken ;)

quote:
Hmm, de toon die in dat artikel wordt aangeslagen bevalt mij niet. Maar alsnog bedankt. :)
Tsja, dat moet je zelf weten natuurlijk. En het pdf'je?
Incelfrikandel
pi_131851733
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Tsja, dat moet je zelf weten natuurlijk. En het pdf'je?
Is een beetje veel om nu te lezen. Ik ga hem even globaal doornemen. :)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:30:23 #114
365082 IPA35
Patriarch
pi_131851740
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:24 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik wilde het vooral simpel houden, maar wel met zoveel mogelijk informatie.

Wil sowieso even vertellen wie Bashar al-Assad is, wil het hebben over de grootste terroristische groepen die tegen de regering vechten (die nu onderling ook tegen elkaar vechten, als ik het niet mis heb?), sowieso over de False Flag over Saringas, wat ze nu proberen te laten vergeten, en dan over laatst, dat ze Syrië binnen wilden vallen. En dan hieraan koppelen wat jij, IPA35, zei?
Ik zou het er op houden dat niet zeker is wie het gas gebruikt heeft. Dat de Amerikanen geen echte bewijzen hebben en absoluut niet neutraal zijn in deze in verband met hun 'geopolitieke belangen' (lees: oliepijpleiding van Qatar naar Hatay en campagnegeld van rijke Joden voor hun eigen politieke partij maar dat laatste moet je maar niet zeggen).

Persoonlijk zou ik ook vertellen dat het vergassen van takfiri's de wereld alleen maar beter maakt.

Ik heb ook geen verstand van internationaal oorlogsrecht verder...
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:33:39 #115
365082 IPA35
Patriarch
pi_131851838
Verder nog goed nieuws vandaag, het stadje Khanaasser is heroverd waardoor de landconnectie met Aleppo Stad weer is hersteld (of althans een grote stap dichterbij is).

In de belegerde delen van Aleppo heerst er een voedseltekort dus dit is goed nieuws.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:44:32 #116
365082 IPA35
Patriarch
pi_131852161

Misschien kun je dan een parallel trekken want je laat het ook in een klas zien?
pi_131852234
De PVV vindt dat het kabinet blundert door het naar Nederland halen van 250 Syrische vluchtelingen. Hoewel het logisch is dat opvang in de regio plaats moet vinden, doet het kabinet niets om rijke Golfstaten dat te laten verzorgen.

PVV- Kamerlid Sietse Fritsma stelt in dit kader: "Het kabinet wist tot voor kort niet eens hoeveel vluchtelingen terecht kunnen in de Golfstaten, maar heeft deze informatie nagezonden. Qatar heeft slechts 46 Syriërs opgevangen en de overige steenrijke oliestaten helemaal niemand (*). Het is te gek voor woorden dat de verantwoordelijkheid voor opvang van Syriërs bij Henk en Ingrid wordt gelegd en niet bij de rijke oliesjeiks".

http://www.pvv.nl/
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:50:45 #118
365082 IPA35
Patriarch
pi_131852313
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:47 schreef arjan1112 het volgende:
De PVV vindt dat het kabinet blundert door het naar Nederland halen van 250 Syrische vluchtelingen. Hoewel het logisch is dat opvang in de regio plaats moet vinden, doet het kabinet niets om rijke Golfstaten dat te laten verzorgen.

PVV- Kamerlid Sietse Fritsma stelt in dit kader: "Het kabinet wist tot voor kort niet eens hoeveel vluchtelingen terecht kunnen in de Golfstaten, maar heeft deze informatie nagezonden. Qatar heeft slechts 46 Syriërs opgevangen en de overige steenrijke oliestaten helemaal niemand (*). Het is te gek voor woorden dat de verantwoordelijkheid voor opvang van Syriërs bij Henk en Ingrid wordt gelegd en niet bij de rijke oliesjeiks".

http://www.pvv.nl/
Uitkijken dat we geen takfiri's binnenhalen die het zinkend schip ontvluchten...
Wat de Golfstaten betreft, die hebben deze hele 'opstand' in touw gezet en die willen maar al te graag bloed zien. Die gaan geen vluchtelingen opvangen natuurlijk, en minderheidsgroepen zijn dat sowieso niet echt welkom denk ik.
pi_131854352
quote:
Assad warns Turkey of 'heavy price' for backing Syrian rebels

Syrian president accuses Turkey of harboring "terrorists" along border.

ISTANBUL - Syrian President Bashar Assad has told Turkey it will pay a heavy price for backing rebels fighting to oust him, accusing it of harboring "terrorists" along its border who would soon turn against their hosts.

In an interview with Turkey's Halk TV due to be broadcast later on Friday, Assad called Turkish Prime Minister Tayyip Erdogan "bigoted" and said Turkey was allowing terrorists to cross into Syria to attack the army and Syrian civilians.

"It is not possible to put terrorism in your pocket and use it as a card because it is like a scorpion which won't hesitate to sting you at the first opportunity," Assad said, according to a transcript published on Halk TV's website.

"In the near future, these terrorists will have an impact on Turkey and Turkey will pay a heavy price for it."

Turkey, which shares a 900-km (560-mile) border with Syria and has NATO's second largest deployable military force, is one of Assad's fiercest critics and a staunch supporter of the opposition, although it denies arming the rebels.

It shelters a quarter of the 2 million people who have fled Syria and has often seen the conflict spill across its frontier, responding in kind when mortars and shells fired from Syria have hit its soil.

Along with Western allies opposed to Assad, it has grown alarmed by divisions among the rebels and the deepening influence of radical Islamists in Syria.

The al-Qaida-affiliated Islamic State of Iraq and the Levant seized Azaz, about 5 km (3 miles) from the frontier with Turkey, last month and has repeatedly clashed with the local Northern Storm brigade since then.

http://www.jpost.com/Midd(...)Syrian-rebels-327879
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:59:25 #120
365082 IPA35
Patriarch
pi_131854788
Gewoon Hatay heroveren toch?
:P
pi_131855036
Nee, vroeg of laat keren die terrorclowns zich ook tegen Turkije.
pi_131856545
Hoe raar het ook klinkt, Assad zit in een 'luxepositie', want wat er ook gebeurd Turkije zal geraakt worden.

Als hij het weet te redden geeft hij de Koerden wat ze willen omdat z'n eigen leger eventueel te verzwakt is/het volk geen oorlog meer wil, en omdat hij Erdogan dan goed kan naaien. En dan heb ik het niet zozeer over eventuele autonomie/meer rechten maar het bolsteren van de PKK/PYD á la z'n vader (ondanks de verschillende namen zijn ze allemaal één voor mij, al vanaf de eerste dag zag je daar de vlaggen van de PKK).

Mocht hij verliezen/weggaan dan weet hij dat iedereen gefucked is en dat de PKK/PYD dan sowieso gaat zitten kloten met Turkije. Mochten de extremisten 'overwinnen' zullen ze op den duur ook kloten met Turkije.

Maw; hij heeft een punt als hij zegt dat Erdogan (& Davutoglu) hun strategie jegens het buitenland niet slim is en ze in de toekomst problemen gaan krijgen. Vooral omdat ze een paar jaar geleden nog riepen van X aantal buren, 0 problemen :').

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet zoveel van de strategie die er ligt, ene kant worden er in het thuisland onder het mom democratisering dingen toegegeven en voert het leger minder operaties uit. Andere kant zie je in Syrië de jihadi's (vermoedelijk onder enkele Turkse invloed/'steun') vechten met de PKK, makes no sense.

Aan de andere kant; hoe langer dit doorgaat en hoe langer ze elkaar afmaken, hoe minder troep Turkije op den duur over zich heen krijgt.
pi_131857133
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:35 schreef expans het volgende:

Aan de andere kant; hoe langer dit doorgaat en hoe langer ze elkaar afmaken, hoe minder troep Turkije op den duur over zich heen krijgt.
Dat dacht Assad ook toen hij terroristen steunde in hen moordpartijen in Irak. De terroristen zullen zich ook tot Turkije keren.
De koning van Jordanie ziet ook dat de terroristen die in zijn land worden getraind ooit een grote bedreiging voor hem gaan worden. Daarnaast wint de moslimsbroederschap aan best veel aanhang in Jordanie en blijft de Palestijnse bevolking groeien. Dit maakt zijn positie niet lekker.
SA heeft nooit(of in hele kleine mate) de salafi’s getraind of gehuisvest in hen land omdat ze weten dat ze zich ooit tegen hen gaan keren.
Dus Turkije heeft het heel erg dom gedaan om een hub te vormen voor terroristen.

Turkije bestaat eigenlijk ook alleen door Israel(denk aan defensie) en Amerika(ook defensie en diplomatisch) anders was het van de kaart geveegd. Of gaan jullie nou vertellen dat Attaturk dapper heeft gevochten tegen de Engelsen en Fransen :’)
Ohja hij had een overwinning, hij kreeg Oost-Turkije met allerlei rebellen groepen die tegen Turkije waren. Wat een overwinning heeft Turkije nog steeds last van :’)
pi_131857524
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:46 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dat dacht Assad ook toen hij terroristen steunde in hen moordpartijen in Irak. De terroristen zullen zich ook tot Turkije keren.
De koning van Jordanie ziet ook dat de terroristen die in zijn land worden getraind ooit een grote bedreiging voor hem gaan worden. Daarnaast wint de moslimsbroederschap aan best veel aanhang in Jordanie en blijft de Palestijnse bevolking groeien. Dit maakt zijn positie niet lekker.
SA heeft nooit(of in hele kleine mate) de salafi’s getraind of gehuisvest in hen land omdat ze weten dat ze zich ooit tegen hen gaan keren.
Dus Turkije heeft het heel erg dom gedaan om een hub te vormen voor terroristen.

Turkije bestaat eigenlijk ook alleen door Israel(denk aan defensie) en Amerika(ook defensie en diplomatisch) anders was het van de kaart geveegd. Of gaan jullie nou vertellen dat Attaturk dapper heeft gevochten tegen de Engelsen en Fransen :’)
Ohja hij had een overwinning, hij kreeg Oost-Turkije met allerlei rebellen groepen die tegen Turkije waren. Wat een overwinning heeft Turkije nog steeds last van :’)
Time will tell, het meeste kwaad is helaas al geschied.

Over die tijd kan ik me eerlijk gezegd niet echt uitlaten, achteraf praten is makkelijk maar om het maar even te doen is weer wat anders. Het enige wat ik weet is dat dit het plan was en dat als het doorwas gegaan ik nu een halve Italiaan was geweest. Btw, er waren ook genoeg regeringsgezinden, ook in het oosten van Turkije.

pi_131859165
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:48 schreef drheisenberg het volgende:

[..]

De ironie van deze uitspraak is gewoon puur goud :D
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')