Woningcorporaties verkopen nog heel aardig hier, met Koopgarant vaak, dat slaat wel aan bij de banken, ook de verzekeraar hier is aan het verkopen , logisch gebouwd voor 70.000 gulden en nu 200.000 euro vragen, wel helemaal wit geverfd van binnen, en nieuwe voegen buiten, dat welquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:30 schreef Basp1 het volgende:
Maar fanatsyboy wil jij zeggen dat het een illusie is dat er nog steeds minstens 100.000 woningen per jar verkocht worden?
Dat er niet meer zoveel verkocht wordt als op de top klopt, maar de bewering van jou dat er niets verkocht wordt klopt niet.
enorm huizenoverschot, familie die het huis moet verkopen, of de erfenis niet accepteert als er een restschuld is en het huis komt op de veiling...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:43 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Waarom zou overlijden tot prijscorrecties leiden? Ik mis de redenatie, denk ik...
Het was mooi weer.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:18 schreef fantasyboy het volgende:
lekker belangrijk dat er zoveel bezoekers zijn gekomen op die open dag...
ik weet niet of dat uitmaakt; dan stijgen de prijzen weer totdat niemand het kan betalenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:18 schreef fantasyboy het volgende:
lekker belangrijk dat er zoveel bezoekers zijn gekomen op die open dag...
Zolang het hypotheek probleem in nederland niet opgelost wordt er geen klote verkocht...
Nederland moet gewoon weer terug naar factor 6.5 om huizen te kunnen verkopen, zolang dat niet gebeurt blijft deze situatie onveranderd.
Gewoon weer sparen voor je een woning koopt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:18 schreef fantasyboy het volgende:
Nederland moet gewoon weer terug naar factor 6.5 om huizen te kunnen verkopen, zolang dat niet gebeurt blijft deze situatie onveranderd.
met dan dat je vroeger ook gewoon koopsubsidie kreeg, en ook HRA subsidiequote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gewoon weer sparen voor je een woning koopt.
Moest vroeger ook.
Je beseft je ook dat ouderen de grootste groep zijn met hypotheekloze huizen (1 op de 3), en dat volgens het CBS de ratio van hypotheek:WOZ-waarde voor 60+'ers onder de 0,5 ligt? Die cijfers suggereren dat - zelfs al neemt het CBS de hypotheekvrije ouderen mee in bovenstaande ratio - de situatie zoals jij die schetst niet de meerderheid van de ouderen (of erfgenamen) zal overkomen. Ongetwijfeld een significante minderheid, maar ik betwijfel of dat nu echt zoden aan de dijk gaat zetten. Mogelijk op de lange termijn, maar dan spreek ik eerder over 15-20 jaar van nu, en met de huidige trend die omslaat naar aflossen... Moet het nog zien.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
enorm huizenoverschot, familie die het huis moet verkopen, of de erfenis niet accepteert als er een restschuld is en het huis komt op de veiling...
Nee. Dat was niet 'gewoon'. Er waren een tijdje de premie A,B en C woningen. Maar 'gewoon' was het niet.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:36 schreef michaelmoore het volgende:
met dan dat je vroeger ook gewoon koopsubsidie kreeg
ik zie echt geen enkele ex-huurwoning voor 200.000 euro te koop staan.. de duurste 170.000 misschien.. maar de meeste 100-130.000quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Woningcorporaties verkopen nog heel aardig hier, met Koopgarant vaak, dat slaat wel aan bij de banken, ook de verzekeraar hier is aan het verkopen , logisch gebouwd voor 70.000 gulden en nu 200.000 euro vragen, wel helemaal wit geverfd van binnen, en nieuwe voegen buiten, dat wel
Kun je het ze kwalijk nemen? Like for real, kun je het die blagen kwalijk nemen? In de maatschappij waar ze langzaam naar boven kruipen? Je moet sterk in je schoenen staan en veel discipline hebben wil je je financieel goed je water boven je hoofd kunnen houden als 24e als je al die dingen zou willenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee. Dat was niet 'gewoon'. Er waren een tijdje de premie A,B en C woningen. Maar 'gewoon' was het niet.
Het was vroeger wel gewoon om te sparen voor je 'uitzet' (zo noemde men dat toch?) als je ging samenwonen, en het was normaal om te sparen voor een koopwoning.
Tegenwoordig denkt elke blaag van 24 dat hij na zijn studie recht heeft op een koopwoning, en daarin tevens zijn inrichting mee zou moeten kunnen financieren.![]()
En dan liefst met 50" plasma-tv aan de muur, een 40" tv per slaapkamer, een splinternieuwe keuken, nieuwe badkamer, wasdroger, vaatwasser en 2 PC's + laptop.
Kom op hee.
Dat neem ik ze niet kwalijk, dat zou vroeger iedereen op zijn 24e wel gewild hebben. Maar toen kon het ook niet.quote:
Dat laatste weet ik niet, maar de zin ervoor loopt niet helemaal jofel.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:46 schreef arjan1112 het volgende:
Het probleem nu is toch dat als je een klein huis of een appartement koopt, het 5 jaar later niet meer waard is geworden, zodat je met je overwaarde een groter huis kan kopen met een hogere hypotheek
Of ben ik nou gek.
Taal technies of wat er staatquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat laatste weet ik niet, maar de zin ervoor loopt niet helemaal jofel.
Wat er taaltechnisch staat.quote:
jawel want toen wilde men dat iedereen leuk zou kunnen wonnen, en niet meer in een onverklaarbere woning met buiten toilet, en met dubbel glasquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee. Dat was niet 'gewoon'. Er waren een tijdje de premie A,B en C woningen. Maar 'gewoon' was het niet.
Nee. Gewoon nee. Dat was even een periode, en verder niet, 'gewoon' is het nooit geweest.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:57 schreef michaelmoore het volgende:
jawel want toen wilde men dat iedereen leuk zou kunnen wonnen, en niet meer in een onverklaarbere woning met buiten toilet, en met dubbel glas
nou ik heb toch twee keer Premie A gehad en een keer vrije sectorquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee. Dat was even een periode, en verder niet, 'gewoon' is het nooit geweest.
Ah je bedoelde dus dit:quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:53 schreef arjan1112 het volgende:
Probeer ik het nog een keer.
Je koopt een flat of een klein huisje voor 100.000 euro
je hypotheek is 110.000
5 jaar later verkoop je dat voor 160.000
Vervolgens koop je een huis van 250.000 en is je hypotheek 210.000
Dat gaat nu niet meer omdat de prijzen niet stijgen.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:46 schreef arjan1112 het volgende:
Het probleem nu is toch dat als je een klein huis of een appartement koopt, het 5 jaar later niet meer waard is geworden, zodat je NIET met je overwaarde een groter huis kan kopen met een hogere hypotheek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |