abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131888084
Je bewustzijn is een product van je hersenen. Zonder werkende hersenen is er geen bewustzijn mogelijk, dit betekend dat er na de dood niets, maar dan ook echt niets is.

Imo is reïncarnatie ook uitgesloten. Mogelijk kan hetzelfde bewustzijn wel worden gevormd in een ander stel hersenen, dit zal echter nooit dezelfde persoon zijn als het was in een ander lichaam. Dit omdat het bewustzijn in de loop van het leven aan verandering onderhevig is en wordt beïnvloed door de dingen die om je heen gebeuren.

Ik denk dat als ik dood ga en hetzelfde bewustzijn later ooit wordt gevormd in een ander stel hersenen ik in het nieuwe lichaam geen herinneringen op zou kunnen halen uit het vorig leven. Ook zal ik door invloed van de dingen om me heen waarschijnlijk anders over bepaalde dingen denken, van andere muziek houden en van andere dingen opgewonden raken.
  zondag 6 oktober 2013 @ 08:33:02 #27
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131891770
quote:
In 1907 voerde Duncan MacDougall (een Amerikaanse arts) een medisch experiment uit door zes patiënten tijdens hun sterfproces te wegen. Voor zijn experiment kwam hij voor paar problemen te staan: als zijn proefpersoon bijvoorbeeld te veel beweegt kun je het niet goed wegen. Daarom koos hij ervoor patiënten te gebruiken die erg zwaar ziek waren en dus stilletjes overlijden. De bedden werden op een industriële weegschaal geplaatst zodat het gewicht van de patiënt voor, tijdens en na de dood in de gaten kon worden gehouden. De zes patiënten verloren enkele minuten tot uren na hun dood een beetje gewicht, gemiddeld 21 gram. Op grond hiervan stelde hij vast dat het menselijk lichaam bij het intreden van de dood 21 gram verliest, wat het gewicht van de ziel zou zijn.
http://whiteladywrites.wo(...)6/stof-tot-nadenken/
Rayen 2½ jaar!
  zondag 6 oktober 2013 @ 14:02:53 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131898869
quote:
Euh. Zijn er nog mensen die dit serieus nemen? Dit is 100 jaar geleden al gedebunked en wordt door niemand serieus genomen. Het is (ondanks oprechte pogingen) niet reproduceerbaar en de ruwe data van deze Duncan MacDougall wijst er op dat hij nogal slordig met zijn lijken en experimenten omging. Dan willen er nog wel eens wat abnormale meetpunten ontstaan.

[ Bericht 20% gewijzigd door SpecialK op 06-10-2013 14:36:22 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_131900774
Weten we niet. Echter wijst alle wetenschappelijke kennis in de richting dat bewustzijn zich in de hersenen bevindt. Als de hersenen stoppen met werken, je gaat dood, is het dus logisch dat je bewustzijn dan ook eindigt.

Het idee van een leven na de dood is dan ook gebaseerd op hoop en niet op rationaliteit en logica.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_131901278
quote:
10s.gif Op zondag 6 oktober 2013 14:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Euh. Zijn er nog mensen die dit serieus nemen? Dit is 100 jaar geleden al gedebunked en wordt door niemand serieus genomen. Het is (ondanks oprechte pogingen) niet reproduceerbaar
Welke oprechte pogingen zijn er gedaan waaruit bleek dat dit niet reproduceerbaar was?
Daar weet ik niets van.
pi_131901418
Waarschijnlijk niets. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er wel iets zou gebeuren iig.
Conscience do cost.
pi_131901477
Stoppen van de biochemische processen in de hersenen. Niets meer en niets minder.

Het zou natuurlijk kunnen dat het stoppen van die processen wat rare dingen oplevert voor je 'geest', opeens dingen zien en voelen (zoiets als drugs/dementie1000), maar dat duurt niet lang.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:17:37 #33
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131907616
quote:
10s.gif Op zondag 6 oktober 2013 14:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Euh. Zijn er nog mensen die dit serieus nemen? Dit is 100 jaar geleden al gedebunked en wordt door niemand serieus genomen. Het is (ondanks oprechte pogingen) niet reproduceerbaar en de ruwe data van deze Duncan MacDougall wijst er op dat hij nogal slordig met zijn lijken en experimenten omging. Dan willen er nog wel eens wat abnormale meetpunten ontstaan.
Ohw :o ik dacht dat het een feit was ;)
Niet dat ik nou een "gelover" ben dat dat echt de ziel zou zijn. Maar ik dacht dat het waarheid was en vond het wel een frappant detail :P
Rayen 2½ jaar!
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:19:49 #34
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_131907697
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:17 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Niet dat ik nou een "gelover" ben dat dat echt de ziel zou zijn. Maar ik dacht dat het waarheid was en vond het wel een frappant detail :P
Het is een vrij hardnekkige mythe. Wat maar weer eens illustreert hoe gevoelig mensen zijn voor in het bijzonder dat soort ideeen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_131908456
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:17 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Wie zegt dat het geen feit is?
Ik vraag SpecialK welke oprechte pogingen gedaan zijn, zoals hij zei, waaruit bleek dat dit niet reproduceerbaar was, en dat ik daar niets van wist, en op die vraag blijft hij het antwoord schuldig.

Ik begrijp dus niet goed waarom jij hem zomaar op zijn woord gelooft.
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:50:54 #36
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_131908707
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:42 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Wie zegt dat het geen feit is?
Ik vraag SpecialK welke oprechte pogingen gedaan zijn, zoals hij zei, waaruit bleek dat dit niet reproduceerbaar was, en dat ik daar niets van wist, en op die vraag blijft hij het antwoord schuldig.

Ik begrijp dus niet goed waarom jij hem zomaar op zijn woord gelooft.
Waarom zou iemand een poging moeten doen om dit twijfelachtige experiment te reproduceren?

Is er een concrete reden om te veronderstellen dat er gewichtsverlies zou kunnen optreden? Anders ben je voornamelijk je tijd aan het verdoen.
pi_131908773
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom zou iemand een poging moeten doen om dit twijfelachtige experiment te reproduceren?

Is er een concrete reden om te veronderstellen dat er gewichtsverlies zou kunnen optreden? Anders ben je voornamelijk je tijd aan het verdoen.
Zo'n vraag verdient geen antwoord, en dat geef ik daarom ook niet.
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:55:05 #38
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_131908835
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:52 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Zo'n vraag verdient geen antwoord, en dat geef ik daarom ook niet.
Lekker makkelijk. ;)

Maar ik zal het even voor je uitspellen: in dit geval is de concrete aanleiding voor onderzoek niet gebaseerd op waarnemingen, maar de a priori conclusie dat er een ziel bestaat en dat die een gewicht zou hebben.

Onderzoek op die basis is natuurlijk idioot. Als je je een dergelijk soort bias in je onderzoek permitteert kun je tot elke gewenste conclusie komen.
pi_131910216
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is altijd gewichtsverlies. Ten minste als ik reclame van een of andere matrassenfabrikant mag geloven.

Een halve liter vocht, laten we zeggen 500g per nacht (10 uur om het rekenen makkelijk te maken). Is 50 gram per uur. Meting is niet echt nauwkeurig, dus 25g per half uur. En laat dat nou heel dicht in de buurt komen van de gemeten waardes. (de dekens en matrassen drogen natuurlijk ook weer, ik denk dat er wel een evenwicht ontstaat tussen transpiratie en verdamping uit de dekens)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:32:29 #40
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_131910258
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:31 schreef Resistor het volgende:

[..]

Er is altijd gewichtsverlies. Ten minste als ik reclame van een of andere matrassenfabrikant mag geloven.

Een halve liter vocht, laten we zeggen 500g per nacht (10 uur om het rekenen makkelijk te maken). Is 50 gram per uur. Meting is niet echt nauwkeurig, dus 25g per half uur. En laat dat nou heel dicht in de buurt komen van de gemeten waardes. (de dekens en matrassen drogen natuurlijk ook weer, ik denk dat er wel een evenwicht ontstaat tussen transpiratie en verdamping uit de dekens)
:D ^O^
pi_131919873
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:31 schreef Resistor het volgende:

[..]

Zo dom was die man niet. Met deze dingen had hij rekening gehouden.

Het bijzondere was dat het gewichtsverlies abrupt optrad, waarbij de wijzer van de weegschaal met een klap naar de laagste stand schoot.

Hier kun je het lezen, in het Engels en in een krakkemikkige Nederlandse vertaling:

http://users.telenet.be/aura.oasis/weight.htm

http://www.ghostweb.com/soul.html
pi_131921449
Kan het niet met uitademen van lucht of stolling/smelten van bloed of eiwitten in het lichaam te maken hebben?
Dus ik ben
pi_131921704
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:44 schreef Akziom het volgende:

[..]

Dus het is ook een mogelijkheid dat we in een vliegende roze olifant veranderen en bij het Vliegend Spaghetti Monster terecht komen.

We can only hope :)
pi_131923075
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:56 schreef Cogito_Ergo_Sum_ het volgende:
Kan het niet met uitademen van lucht of stolling/smelten van bloed of eiwitten in het lichaam te maken hebben?
Met het uitademen van lucht heeft het waarschijnlijk niets te maken, want dat heeft hij ook onderzocht (met beam wordt de arm van de weegschaal bedoeld)

quote:
There remained but one more channel of loss to explore, the expiration of all but the residual air in the lungs. Getting upon the bed myself, my colleague put the beam at actual balance. Inspiration and expiration of air as forcibly as possible by me had no effect upon the beam. My colleague got upon the bed and I placed the beam at balance. Forcible inspiration and expiration of air on his part had no effect.
http://www.ghostweb.com/soul.html
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:16:29 #45
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_131941162
Vriend van mij vertelden mij tijdje terug, dat hij toen hij doodging zijn naasten voorbij zag komen, maar hij ze niet vastpakken kon.
Hij is een halve minuut dood geweest door een hartaanval, en is toen gedotterd,
Maar ik denk ook dat het gewoon voorbij is, wat zou er moeten zijn?
Zoiets als dit maar dan ? anders ?
Haha gay!
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:16:53 #46
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_131941179
Of nja toen die dood was.
Haha gay!
pi_131951339
Het volgende geeft ongeveer mijn mening weer over wat er na de dood gebeurd.

Sorry dat het weer van de site askrealjesus is, maar ik kan er ook niets aan doen dat deze site vaak de beste antwoorden op spirituele vragen heeft die ik ken.

quote:
Vraag: lieve Jezus, wanneer een ziel de overgang maakt van het uiterlijke leven na de fysieke dood, kun jij ons uitleggen wat er dan gebeurt met de ziel en wat deze dan onmiddellijk daarna meemaakt?
Dank je

Antwoord van Jezus:

Er is geen algemeen antwoord op deze vraag, omdat alles afhangt van het bewustzijn van de ziel. Ik zou je willen adviseren om wat te lezen over de vele bijna doodservaringen en je zult snel zien dat het bewustzijn van de persoon grote invloed heeft op waar de ziel heengaat, nadat zij zich afscheidt van het lichaam.

Er zijn drie algemene categorieën, of richtingen, waar de ziel heen kan gaan:

*Zielen die in een zeer negatieve bewustzijnsstaat verkeren, creëren een magnetische aantrekkingskracht en worden aangetrokken tot rijken onder het materiële universum (voor meer over lagere rijken, klik hier). Dit is vooral waar voor zielen die zich bezig hebben gehouden met anti spirituele activiteiten, zoals satanisme verschillende vormen van hekserij of zwarte magie. Het geldt ook voor zielen die verteerd worden door woede of haat, of die door schuldgevoel verteerd worden en andere negatieve emoties. Daarom gaan ook zielen die zelfmoord hebben gepleegd vaak naar dergelijke lagere rijken. Mensen die erg materialistisch zijn geweest en het bestaan van God hebben ontkend, neigen er ook toe aangetrokken te worden tot dergelijke rijken, simpelweg omdat ze niet geloven dat ze ergens anders heen kunnen.

*Sommige zielen zijn erg gehecht aan het fysieke lichaam of aan hun leven op aarde. Dergelijke zielen kunnen het moeilijk vinden om hun gehechtheid aan het lichaam of deze wereld los te laten en blijven daarom in de vibraties van het materiële universum, ook al zijn ze vrij van het lichaam. Dit is wat sommige psychologen onbelichaamde zielen noemen. Deze zielen zwerven rond in het materiële frequentiespectrum en hechten zich vaak aan mensen die nog belichaamd zijn. Dit kan ervoor zorgen dat dergelijke mensen dezelfde psychologische of zelfs fysieke problemen ervaren als de onbelichaamde zielen hadden in hun laatste incarnatie.

* De derde categorie zijn zielen die naar het spirituele rijk gaan. Dit is wat inderdaad normaal is en wat God voorheeft met iedere ziel. Je moet begrijpen dat er vele niveaus in de spirituele wereld zijn en daarom is er geen typerende ervaring. De spirituele wereld is veel meer vloeibaar dan de materiële wereld en daarom zal de ervaring van een ziel vaak aangepast zijn aan de individuele noden van de ziel. Als je echter bijna dood ervaringen bestudeert, zul je zien dat de meeste zielen door dezelfde algemene fases gaan.

- de ziel scheidt zich van het lichaam en zweeft vaak boven het lichaam.
- de ziel ziet een schitterend licht en beweegt zich naar dat licht toe.
- de ziel gaat door een tunnel en komt in een groot wit licht waar ze vaak wordt opgewacht door overleden familieleden of andere spirituele wezens waar de ziel een relatie mee heeft.
- de ziel wordt op haar gemak gesteld en gaat vaak door een terugblik op het laatste leven heen.

In de gevallen van mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad, hadden deze mensen uiteraard de keuze om terug in hun lichaam te komen en hebben deze keuze gemaakt. Dat is waarom ze kunnen vertellen over hun bijna dood ervaringen. Veel zielen hebben echter deze optie niet, simpelweg omdat hun tijd op is en ze verder moeten. Nadat ze door de aanvankelijke welkomstfase in het spirituele rijk gaan, gaan dergelijke zielen meestal naar centra waar ze leren of helen, waar ze zich kunnen voorbereiden op een volgende incarnatie. In enkele gevallen gaat een ziel binnen zeer korte tijd terug naar een nieuw lichaam. In andere gevallen kan het zijn dat de ziel een lange tijd niet incarneert, zelfs duizenden jaren gemeten in Aardetijd.

Enkele zielen zijn zo hoogontwikkeld dat ze niet weer hoeven te incarneren en in dat geval heeft de ziel verschillende opties. Als een ziel al haar karma in evenwicht heeft gebracht, kan zij onmiddellijk doorgaan naar hogere spirituele rijken, waar zij door een periode van leren en integratie met haar spirituele zelf of IK BEN Aanwezigheid heengaat. Hierna heeft de ziel de optie om bij de aarde te blijven en te dienen als geascendeerd wezen, als spirituele leraar, om andere niet geascendeerde mensen spiritueel te helpen groeien. Zielen die voor deze mogelijkheid kiezen, staan bekend als boddhisatva’s. Andere zielen kiezen ervoor om niet bij de aarde te blijven en zij gaan verder naar andere rijken in de spirituele wereld, waar ze dan doorgaan met leren en groeien of zelfs verschillende spirituele functies gaan vervullen.

Als een ziel nog niet al haar karma in evenwicht heeft gebracht (maar genoeg om niet meer terug te hoeven komen), moet zij dit karma uitwerken vanuit het spirituele rijk. Dit is veel moeilijker dan het in evenwicht brengen van karma terwijl je nog geïncarneerd bent en daarom is het erg belangrijk dat mensen de inspanning doen om hun karma in evenwicht te brengen terwijl ze nog op aarde zijn. Je zult trouwens bij de Bijbelboeken zien dat ik een benadering van spirituele groei adviseerde die rechtstreeks gericht was om mensen te helpen hun maximale hoeveelheid karma in de kortst mogelijke tijd in evenwicht te brengen.

Dit is de verklaring voor sommige van mijn suggesties die sommige mensen als radicaal of extreem beschouwen. Bijvoorbeeld, je kunt je misschien mijn verklaring herinneren van de rijke man om al zijn geld aan de armen te schenken (Matteüs 19: 16-26). Ik zeg hiermee niet dat alle mensen hun geld zouden moeten weggeven. Echter, voor deze specifieke ziel, en voor veel zielen in een vergelijkbare situatie, was de enige manier waarop deze persoon zijn karma in evenwicht kon brengen in de resterende tijd van zijn leven door zijn fortuin weg te geven en zich de rest van zijn leven te concentreren op spirituele activiteiten.

Vanzelfsprekend is iedereen anders en heeft een verschillende missie en verschillend karma. Daarom wil ik niet dat mensen denken dat deze opmerking voor iedereen geldt. Het zou echter nuttig zijn als mensen, naarmate zij ouder worden, gaan nadenken over wat zij de resterende tijd van hun leven zouden moeten doen om de maximale hoeveelheid karma in evenwicht te brengen en hun missie voor dit leven te vervullen. Als zij de oefening voor innerlijke afstemming en andere spirituele middelen gebruiken, kan ik je ervan verzekeren dat de meeste mensen een dergelijke innerlijke aanwijzing zullen krijgen en het zal er meestal voor zorgen dat ze hun leven dramatisch veranderen om zoveel mogelijk maximale spirituele vooruitgang te boeken en maximaal gebruik te maken van de kans die het leven werkelijk is. Een van de meest efficiënte manieren om grote hoeveelheden karma in evenwicht te brengen, is door gebruik te maken van de Wonderrozenkrans en de Violette Vlam.

Laat mij duidelijk stellen dat ongeacht de bewustzijnsstaat van een ziel, iedere ziel het fysieke lichaam verlaat na de dood van het lichaam. Wanneer de ziel het lichaam verlaat, wat meestal onmiddellijk na de dood gebeurt, zal de ziel het licht zien dat naar het spirituele rijk leidt. Daarom krijgt iedere ziel die het lichaam verlaat de kans naar het spirituele rijk te gaan. Hier zijn geen uitzonderingen op. Iedere ziel heeft de kans om hogerop te komen.

Echter, zoals ik op deze hele website uitleg, is alles op deze wereld ondergeschikt aan de vrije wil van de individuele ziel. En als een ziel ervoor kiest niet het licht binnen te gaan, dan zal ze, of in het materiële spectrum blijven, of naar een lager rijk gaan, wat afhangt van de bewustzijnsstaat. Dit is één reden waarom wij, de Opgevaren Schare de vele bijna dood ervaringen hebben gesponsord. Wij willen dat de mensen begrijpen dat iedere ziel de optie heeft om het licht binnen te gaan om heling en instructies te ontvangen.

Om het licht echter binnen te gaan, moet de ziel hiervoor kiezen nadat ze zich afscheidt van het lichaam. En de bewustzijnsstaat van iemand vlak voor de dood heeft een grote invloed op het vermogen van de ziel om te kiezen voor het licht. Zoals eerder uitgelegd, stellen sommige mensen zichzelf zo op dat het bijna onmogelijk voor hun ziel wordt om te kiezen het licht in te gaan. Dit zou echter kunnen worden veranderd als de persoon door een transformatie in bewustzijn zou gaan. Zelfs al zou deze transformatie in bewustzijn vijf minuten voor de persoon overleed, geschieden, dan zou het nog geweldige hulp zijn voor de ziel na de dood.

Laat mij zeggen dat ik het sterk aanbeveel dat iedereen een aantal van de vele bijna dood ervaringen bestudeert en daardoor zijn of haar visie op het leven, op de ziel en op de dood verandert. Als jij echter een spiritueel leven hebt geleid, ongeacht de religie die jij hebt gevolgd (of zelfs al heb je geen formele religie gevolgd), heb je niks te vrezen van de dood. De enige les die geleerd zou kunnen worden van de vele bijna dood ervaringen is dat de dood geen oncomfortabel proces is, maar een groot gevoel van bevrijding. Daarom heeft ieder persoon die oprecht geprobeerd heeft een goed persoon te zijn, zelfs al is deze persoon niet religieus geweest, niets te vrezen van de dood. Het zal trouwens een prettige ervaring zijn voor de ziel, zolang de ziel ervoor kiest het licht binnen te gaan en door te gaan naar het spirituele rijk.
Waar gaat de Ziel na de Dood heen?
pi_131951415
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:39 schreef kleinduimpje3 het volgende:

Sorry dat het weer van de site askrealjesus is, maar ik kan er ook niets aan doen dat deze site vaak de beste antwoorden op spirituele vragen heeft die ik ken.
Dat zou je op zichzelf al aan het denken moeten zetten. Hoe kan het nu toch dat je dit soort onzin antwoorden niet vindt op religie-neutrale websites?
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:43:12 #49
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_131951510
Ik gok nog steeds dat Terry Prattchet het bij het rechte eind heeft in zijn discworld schrijfsels :). Eventueel met een vleugje reïncarnatie ergens. Lijkt me tof.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_131951831
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zou je op zichzelf al aan het denken moeten zetten. Hoe kan het nu toch dat je dit soort onzin antwoorden niet vindt op religie-neutrale websites?
Wat kan het mij schelen wat religieneutrale websites te melden hebben. Ik ben niet religieneutraal ofwel geen agnost op dit vlak en ook maar matig geïnteresseerd in wat niet - wetenden, in de zin van agnosten, op dit vlak hebben te zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')