abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 september 2013 @ 22:56:20 #1
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_131726923
Steeds vaker hoor ik mensen, andere mensen een soort van belachelijk maken omdat die geloven dat er iets na de dood is. Dan is het gelijk van "nee tuurlijk niet je bent gewoon dood en dood is dood dan gebeurd er echt niks meer"

Maar hoe kan je dit nu weten? Ben je er geweest dan? Ik zal nooit een uitspraak doen over wat er na de dood zal gebeuren, omdat niemand dat in feite weet. Als je niet weet waarom je hier bent kan je toch ook niet weten waarom en hoe je weer weg gaat.

Ik ben niet van een specifieke geloofsovertuiging omdat je dan weer je dingen laat vertellen van mensen die er net zo weinig vanaf weten als jij, beetje vreemd vind ik dat.

Zelf zou ik neigen naar geloven in reïncarnatie, omdat ik denk dat de personen hier in Europa toch al iets hebben, een bepaalde denkwijze en een soort van ervaring uit een vorig leven.
Ik bedoel soms dan weet je dingen, of iemand weet dingen die die eigenlijk helemaal niet zou kunnen weten.
Iemand kan beslissingen maken op gevoel, lijkt me toch dat dat ergens vandaan komt.

Maar dat betekent niet dat ik gelijk zeg "Ja jongens hou maar op dit is de waarheid" want ik weet het zelf niet eens zeker, en acht de kans net zo groot dat de christenen joden moslims of hindoes gelijk hebben. Maar nog groter zie ik de kans dat niemand op de wereld gelijk heeft, dat er iets gebeurd waar niemand ooit bij na zou kunnen denken. Dat lijkt me pas echt leuk.

Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken, en of er hier ook mensen zijn die denken dat je gewoon dood bent en er niks meer gebeurd, en waarom je dat denkt, ik kan me dat gewoon moeilijk voorstellen.
Centrum van het universum ben ik..
pi_131726945
Ik hoop op meer
pi_131726987
Wat is er na de dood? Hmmm, wat was er voor je leven?
Ik ga naar huis.
pi_131727007
quote:
5s.gif Op maandag 30 september 2013 22:57 schreef nietzman het volgende:
Niks dat je je kan herinneren.
  maandag 30 september 2013 @ 22:59:04 #5
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_131727050
quote:
5s.gif Op maandag 30 september 2013 22:57 schreef nietzman het volgende:
Deze redenatie is ook niet echt serieus te nemen.
Misschien weet je het niet meer, misschien is het een begin maar eindigt het gewoon niet na de dood. Wie zal het zeggen
pi_131727126
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 22:59 schreef Jv1994 het volgende:
Deze redenatie is ook niet echt serieus te nemen.
Misschien weet je het niet meer, misschien is het een begin maar eindigt het gewoon niet na de dood. Wie zal het zeggen
Maar 'het eindigt gewoon niet' is überhaupt geen redenatie.
Ik ga naar huis.
pi_131727140
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 22:58 schreef Tranquilize het volgende:
Niks dat je je kan herinneren.
Then what's the use?
Ik ga naar huis.
pi_131727150
Je hart wil dat er meer is maar het verstand neemt nog wel eens de overhand hier.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131727194
Maar als je je na de dood ook niks meer kan herinneren ben je in dezelfde staat als voor de dood. Ben je dan dood of moet je dan juist geboren worden?
  maandag 30 september 2013 @ 23:03:10 #10
381517 Zapata
held op sokken
pi_131727225
niks.
  maandag 30 september 2013 @ 23:03:53 #11
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131727252
Mensen vergeten na de dood spontaan stam+t
Ok stelletje hokboeren
  maandag 30 september 2013 @ 23:03:55 #12
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_131727256
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 23:00 schreef nietzman het volgende:

[..]

Maar 'het eindigt gewoon niet' is überhaupt geen redenatie.
Ik zeg dat dat een mogelijkheid is, er is daar toch geen vaste redenatie voor als niemand het weet.
pi_131727577
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 23:03 schreef padlarf het volgende:
Mensen vergeten na de dood spontaan stam+t
Dan zitten hier op FOK! heel veel zombies. :X
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 30 september 2013 @ 23:11:35 #14
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131727622
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 23:10 schreef trovey het volgende:

[..]

Dan zitten hier op FOK! heel veel zombies. :X
Ik noemde slechts 1 oorzaak
Ok stelletje hokboeren
pi_131728132
Misschien mogen we het niet weten?
pi_131728263
Dat zul je pas te weten komen als het je tijd is om te gaan.
Ура для россии
pi_131728812
Een golf hoeft zich gelukkig niet af te vragen wat er met hem gebeurd nadat hij strandt.
Digo
pi_131730862
Het valt niet te zeggen of er dan leven is of bewustzijn. Onze ervaringen zijn subjectief en onze ervaring van bestaan en bewustzijn is alleen voor ons te kennen. Ik kan niet zeggen dat er iets meer is omdat ik geen bewijs heb en zo een stelling niet bewijsbaar is. Het kan zijn dat ons bewustzijn dualistisch van aard is, waardoor ik in een soort computerspel leef en mijn werkelijke zijn ergens anders is. Het kan ook zijn dat mijn bewustzijn voortkomt uit lichamelijke processen waardoor ik mijn brein ben.
pi_131733016
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 22:56 schreef Jv1994 het volgende:

Zelf zou ik neigen naar geloven in reïncarnatie, omdat ik denk dat de personen hier in Europa toch al iets hebben, een bepaalde denkwijze en een soort van ervaring uit een vorig leven.
Ik bedoel soms dan weet je dingen, of iemand weet dingen die die eigenlijk helemaal niet zou kunnen weten.
Iemand kan beslissingen maken op gevoel, lijkt me toch dat dat ergens vandaan komt.
Hoe wijzen 'dingen die die eigenlijk helemaal niet zou kunnen weten' in de richting van reincarnatie?

"Ik kan mij geen andere mogelijkheden voorstellen" is een veel gemaakte denktfout. Dat zegt niets over die ene mogelijkheid.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_131733828
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 23:03 schreef Jv1994 het volgende:
Ik zeg dat dat een mogelijkheid is, er is daar toch geen vaste redenatie voor als niemand het weet.
Dus het is ook een mogelijkheid dat we in een vliegende roze olifant veranderen en bij het Vliegend Spaghetti Monster terecht komen.

Geen redenatie he, het is een mogelijkheid.

(met andere woorden: daar valt helemaal niets zinnigs over te zeggen en hemel & hel of reïncarnatie zijn net zo (on)zinnig als vliegende spaghettimonsters)
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 09:55:09 #21
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_131734022
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:44 schreef Akziom het volgende:

[..]

Dus het is ook een mogelijkheid dat we in een vliegende roze olifant veranderen en bij het Vliegend Spaghetti Monster terecht komen.

Geen redenatie he, het is een mogelijkheid.

(met andere woorden: daar valt helemaal niets zinnigs over te zeggen en hemel & hel of reïncarnatie zijn net zo (on)zinnig als vliegende spaghettimonsters)
Ja, dat klopt.
Dus dan kan je toch niet zeggen '' er is niks ''.
Daar gaat dit namelijk om.
pi_131735094
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:55 schreef Jv1994 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt.
Dat kun je natuurlijk nooit zeggen, van wat dan ook. Dat op zich lijkt me niet zo heel interessant.

Hebben wij een concrete reden om te veronderstellen dat er iets specifieks is? Dat is hier de interessante vraag.

Het benoemen van mogelijkheden is niet zo heel spannend. "Het zou kunnen dat er smurfen op mars wonen". Natuurlijk zou dat kunnen, maar wat maakt dat nu een interessante hypothese?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_131861638
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 22:56 schreef Jv1994 het volgende:
Steeds vaker hoor ik mensen, andere mensen een soort van belachelijk maken omdat die geloven dat er iets na de dood is. Dan is het gelijk van "nee tuurlijk niet je bent gewoon dood en dood is dood dan gebeurd er echt niks meer"
Alsof die mensen wel het antwoord weten :)

quote:
Maar hoe kan je dit nu weten? Ben je er geweest dan? Ik zal nooit een uitspraak doen over wat er na de dood zal gebeuren, omdat niemand dat in feite weet. Als je niet weet waarom je hier bent kan je toch ook niet weten waarom en hoe je weer weg gaat.
Precies, we kunnen het alleen maar fantaseren

quote:
beetje zweverig, die kennis komt gewoon van internet hoor :)

quote:
Maar dat betekent niet dat ik gelijk zeg "Ja jongens hou maar op dit is de waarheid" want ik weet het zelf niet eens zeker, en acht de kans net zo groot dat de christenen joden moslims of hindoes gelijk hebben. Maar nog groter zie ik de kans dat niemand op de wereld gelijk heeft, dat er iets gebeurd waar niemand ooit bij na zou kunnen denken. Dat lijkt me pas echt leuk.
Dat heb ik ook wel eens in discussies gebruikt. Eindelijk iemand die ook de optie open houdt :D

quote:
Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken, en of er hier ook mensen zijn die denken dat je gewoon dood bent en er niks meer gebeurd, en waarom je dat denkt, ik kan me dat gewoon moeilijk voorstellen.
Ik weet het gewoon niet, en niemand kan het echt zeker weten.
Ik kan alleen maar gokken wat er wel of niet zou kunnen gebeuren.
Fantaseren dat er na de dood niks is en niks meer zal gebeuren? Ja dat dacht ik als tiener, maar nu lukt mij dat niet meer. Dat er dus iets is? Tsja, ik denk nu dat de kans groter is dat er wel iets is dan dat er niets is na de dood. Maar dat is enkel een gevoel, hoor.
pi_131881720
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:55 schreef Jv1994 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt.
Nou ja, alles gaat fijn door, het zonnetje komt gewoon op, een nieuwe dag breekt aan.
Alleen diegene die het niet meer doet zal het niet meer meemaken, die verbranden we of stoppen we onder de grond.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 23:54:52 #25
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_131887668
Off-topic: "Gebeurd" :')
On-topic: Niks, voorgoed voorbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')