Niks dat je je kan herinneren.quote:Op maandag 30 september 2013 22:57 schreef nietzman het volgende:
Wat is er na de dood? Hmmm, wat was er voor je leven?
Deze redenatie is ook niet echt serieus te nemen.quote:Op maandag 30 september 2013 22:57 schreef nietzman het volgende:
Wat is er na de dood? Hmmm, wat was er voor je leven?
Maar 'het eindigt gewoon niet' is überhaupt geen redenatie.quote:Op maandag 30 september 2013 22:59 schreef Jv1994 het volgende:
Deze redenatie is ook niet echt serieus te nemen.
Misschien weet je het niet meer, misschien is het een begin maar eindigt het gewoon niet na de dood. Wie zal het zeggen
Ik zeg dat dat een mogelijkheid is, er is daar toch geen vaste redenatie voor als niemand het weet.quote:Op maandag 30 september 2013 23:00 schreef nietzman het volgende:
[..]
Maar 'het eindigt gewoon niet' is überhaupt geen redenatie.
Dan zitten hier op FOK! heel veel zombies.quote:Op maandag 30 september 2013 23:03 schreef padlarf het volgende:
Mensen vergeten na de dood spontaan stam+t
Ik noemde slechts 1 oorzaakquote:Op maandag 30 september 2013 23:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan zitten hier op FOK! heel veel zombies.
Hoe wijzen 'dingen die die eigenlijk helemaal niet zou kunnen weten' in de richting van reincarnatie?quote:Op maandag 30 september 2013 22:56 schreef Jv1994 het volgende:
Zelf zou ik neigen naar geloven in reïncarnatie, omdat ik denk dat de personen hier in Europa toch al iets hebben, een bepaalde denkwijze en een soort van ervaring uit een vorig leven.
Ik bedoel soms dan weet je dingen, of iemand weet dingen die die eigenlijk helemaal niet zou kunnen weten.
Iemand kan beslissingen maken op gevoel, lijkt me toch dat dat ergens vandaan komt.
Dus het is ook een mogelijkheid dat we in een vliegende roze olifant veranderen en bij het Vliegend Spaghetti Monster terecht komen.quote:Op maandag 30 september 2013 23:03 schreef Jv1994 het volgende:
Ik zeg dat dat een mogelijkheid is, er is daar toch geen vaste redenatie voor als niemand het weet.
Ja, dat klopt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:44 schreef Akziom het volgende:
[..]
Dus het is ook een mogelijkheid dat we in een vliegende roze olifant veranderen en bij het Vliegend Spaghetti Monster terecht komen.
Geen redenatie he, het is een mogelijkheid.
(met andere woorden: daar valt helemaal niets zinnigs over te zeggen en hemel & hel of reïncarnatie zijn net zo (on)zinnig als vliegende spaghettimonsters)
Dat kun je natuurlijk nooit zeggen, van wat dan ook. Dat op zich lijkt me niet zo heel interessant.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:55 schreef Jv1994 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Dus dan kan je toch niet zeggen '' er is niks ''.
Daar gaat dit namelijk om.
Alsof die mensen wel het antwoord wetenquote:Op maandag 30 september 2013 22:56 schreef Jv1994 het volgende:
Steeds vaker hoor ik mensen, andere mensen een soort van belachelijk maken omdat die geloven dat er iets na de dood is. Dan is het gelijk van "nee tuurlijk niet je bent gewoon dood en dood is dood dan gebeurd er echt niks meer"
Precies, we kunnen het alleen maar fantaserenquote:Maar hoe kan je dit nu weten? Ben je er geweest dan? Ik zal nooit een uitspraak doen over wat er na de dood zal gebeuren, omdat niemand dat in feite weet. Als je niet weet waarom je hier bent kan je toch ook niet weten waarom en hoe je weer weg gaat.
beetje zweverig, die kennis komt gewoon van internet hoorquote:Zelf zou ik neigen naar geloven in reïncarnatie, omdat ik denk dat de personen hier in Europa toch al iets hebben, een bepaalde denkwijze en een soort van ervaring uit een vorig leven.
Ik bedoel soms dan weet je dingen, of iemand weet dingen die die eigenlijk helemaal niet zou kunnen weten.
Iemand kan beslissingen maken op gevoel, lijkt me toch dat dat ergens vandaan komt.
Dat heb ik ook wel eens in discussies gebruikt. Eindelijk iemand die ook de optie open houdtquote:Maar dat betekent niet dat ik gelijk zeg "Ja jongens hou maar op dit is de waarheid" want ik weet het zelf niet eens zeker, en acht de kans net zo groot dat de christenen joden moslims of hindoes gelijk hebben. Maar nog groter zie ik de kans dat niemand op de wereld gelijk heeft, dat er iets gebeurd waar niemand ooit bij na zou kunnen denken. Dat lijkt me pas echt leuk.
Ik weet het gewoon niet, en niemand kan het echt zeker weten.quote:Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken, en of er hier ook mensen zijn die denken dat je gewoon dood bent en er niks meer gebeurd, en waarom je dat denkt, ik kan me dat gewoon moeilijk voorstellen.
Nou ja, alles gaat fijn door, het zonnetje komt gewoon op, een nieuwe dag breekt aan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:55 schreef Jv1994 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Dus dan kan je toch niet zeggen '' er is niks ''.
Daar gaat dit namelijk om.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |