Ik heb ook een tijdje runningtherapie gedaan. Ik vond het wel lekker, maar viel steeds uit door blessures waardoor ik uiteindelijk moest afhaken. Ik kon nog wel met de wandelgroep mee, maar daar had ik niet zo'n trek inquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:27 schreef Anhedonia het volgende:
Ik denk dat ik na vier jaar depressie ook maar eens sport ga proberen, lees al jarenlang dat het goed zou werken maar door de depressie nooit aan begonnen en nu ik het zo typ twijfel ik alweer.
Heeft iemand ervaring met 'running therapy', oftewel gewoon met een vast ritme 3 á 5x per week hardlopen?
Leuk dat deze username nog beschikbaar was

Ik heb het een klein poosje geprobeerd maar vond het niks. Je wordt hoofdzakelijk beoordeeld op je foto's/uiterlijk en daar ligt één van m'n grootste problemenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind datingsites persoonlijk wat te zoekerig, alsof je tot wat wordt gedwongen.
Maar goed, dat is een keuze.

Filter die eruit (hup, de kliko in!) en ga een praatje maken met diegenen die je beoordelen op je profiel??quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb het een klein poosje geprobeerd maar vond het niks. Je wordt hoofdzakelijk beoordeeld op je foto's/uiterlijk en daar ligt één van m'n grootste problemen![]()
Het zou voor een ander wel goed kunnen werken.

Een aantal collega's van me zijn sinds kort running therapy-therapeut, zij en de groep die ze begeleiden zijn er lyrisch over. Er ligt een goede theoretische onderbouwing achter waarom het zo goed helpt bij depressie maar deze kan ik zo niet opdreunenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:27 schreef Anhedonia het volgende:
Ik denk dat ik na vier jaar depressie ook maar eens sport ga proberen, lees al jarenlang dat het goed zou werken maar door de depressie nooit aan begonnen en nu ik het zo typ twijfel ik alweer.
Heeft iemand ervaring met 'running therapy', oftewel gewoon met een vast ritme 3 á 5x per week hardlopen?
Leuk dat deze username nog beschikbaar was

Geen doen, ik werd overspoeld door reacties. Volgens mij had ik op de eerste avond bijna 80 chatverzoeken/berichten, daar was voor mij geen filteren aan. Een aantal serieuze gesprekken gehad waaronder iemand die me ontzettend voor de gek zat te houden. Na een paar maanden heb ik het maar weer verwijderd, helemaal klaar mee!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Filter die eruit (hup, de kliko in!) en ga een praatje maken met diegenen die je beoordelen op je profiel??

Oh, denk dat vrouwen daar toch wel kapot gespammed worden door mannen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb het een klein poosje geprobeerd maar vond het niks. Je wordt hoofdzakelijk beoordeeld op je foto's/uiterlijk en daar ligt één van m'n grootste problemen![]()
Het zou voor een ander wel goed kunnen werken.

Veel mensen lopen niet zo gemakkelijk op een ander af in bijvoorbeeld een kroeg, het kan best handig zijn om eerst online wat contact te hebbenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:44 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Oh, denk dat vrouwen daar toch wel kapot gespammed worden door mannen.
In het echt loop je op een meisje af en heb je haar aandacht gewoon, op zo een datingssite moet je competeren met 9 andere mannen, mocht ik daar nou even geen zin in hebben, het mag wel van 2 kanten af komen.

Dan moet je wel heul knap zijn zeg!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:43 schreef minthy het volgende:
[..]
Geen doen, ik werd overspoeld door reacties. Volgens mij had ik op de eerste avond bijna 80 chatverzoeken/berichten, daar was voor mij geen filteren aan. Een aantal serieuze gesprekken gehad waaronder iemand die me ontzettend voor de gek zat te houden. Na een paar maanden heb ik het maar weer verwijderd, helemaal klaar mee!

Nu je het zegt, toen ik een tijdje geleden 's nachts rondfietste merkte ik wel hoe fijn de rust en stilte buiten was, misschien dat dan een uurtje wandelen fijn kan zijn. Toch maar eens proberen...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee, maar weet wel dat je ipv rennen ook gewoon nachtwandelingen kunt doen met joggen tussendoor, is misschien leuker
En dat dan doen om tot rust te komen anders voelt het weer als verplichting oid.
Hm ja, ik weet ook niet of ik echt met zo'n groep mee wil, maar puur hardlopen lijkt me ook al wel goed en sowieso iets wat wel vaker als hulpmiddel wordt aangewezen, heb alleen altijd al de typische gedachtes van "waarom zou ik daar aan beginnen, het maakt toch allemaal niks uit"quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijdje runningtherapie gedaan. Ik vond het wel lekker, maar viel steeds uit door blessures waardoor ik uiteindelijk moest afhaken. Ik kon nog wel met de wandelgroep mee, maar daar had ik niet zo'n trek in
Edit: Ow, en voor mij was vroeger dus alles kut.
Ja, die onderbouwing heb ik al wel een paar keer gelezen en qua lichaamsstoffen en alles klinkt het wel logisch. Weet niet of ik bij zo'n echte groep ga maar ik ga in ieder geval proberen alleen te wandelen, dat is voor mij al een beste stap vooruit (no pun intended).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:41 schreef minthy het volgende:
[..]
Een aantal collega's van me zijn sinds kort running therapy-therapeut, zij en de groep die ze begeleiden zijn er lyrisch over. Er ligt een goede theoretische onderbouwing achter waarom het zo goed helpt bij depressie maar deze kan ik zo niet opdreunen

Nee! Met knappe dames die daarop staan heb ik sindsdien medelijdenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan moet je wel heul knap zijn zeg!

Je kan het op z'n minst een kans geven, je lijkt er iig voor open te staan!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:47 schreef Anhedonia het volgende:
[..]
Nu je het zegt, toen ik een tijdje geleden 's nachts rondfietste merkte ik wel hoe fijn de rust en stilte buiten was, misschien dat dan een uurtje wandelen fijn kan zijn. Toch maar eens proberen...
[..]
Hm ja, ik weet ook niet of ik echt met zo'n groep mee wil, maar puur hardlopen lijkt me ook al wel goed en sowieso iets wat wel vaker als hulpmiddel wordt aangewezen, heb alleen altijd al de typische gedachtes van "waarom zou ik daar aan beginnen, het maakt toch allemaal niks uit"
[..]
Ja, die onderbouwing heb ik al wel een paar keer gelezen en qua lichaamsstoffen en alles klinkt het wel logisch. Weet niet of ik bij zo'n echte groep ga maar ik ga in ieder geval proberen alleen te wandelen, dat is voor mij al een beste stap vooruit (no pun intended).

Ja op een site als Fokquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:46 schreef minthy het volgende:
[..]
Veel mensen lopen niet zo gemakkelijk op een ander af in bijvoorbeeld een kroeg, het kan best handig zijn om eerst online wat contact te hebben

Wat dacht je van gewoon proberen? Niet geschoten is altijd mis en ik heb 't er wel naar mijn zin gehad (en dat zeg ik als iemand die daarvoor de schurft had aan hardlopenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:47 schreef Anhedonia het volgende:
[..]
Hm ja, ik weet ook niet of ik echt met zo'n groep mee wil, maar puur hardlopen lijkt me ook al wel goed en sowieso iets wat wel vaker als hulpmiddel wordt aangewezen, heb alleen altijd al de typische gedachtes van "waarom zou ik daar aan beginnen, het maakt toch allemaal niks uit"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |