Echt bizar dat je dit hebt toegestaan.quote:Op maandag 30 september 2013 09:21 schreef snakelady het volgende:
Mijn ex ging daar erg ver is, hij had een programma op mijn pc gezet waardoor hij kon zien wat ik aan het typen was en heeft het zelfs zo ver gekregen dat hij me via zijn webcam in de gaten kon houden.
Nu had ik niks te verbergen maar dit gaat wel erg ver natuurlijk.
quote:Op maandag 30 september 2013 09:21 schreef snakelady het volgende:
hij had een programma op mijn pc gezet waardoor hij kon zien wat ik aan het typen was en heeft het zelfs zo ver gekregen dat hij me via zijn webcam in de gaten kon houden.
Heb ik niet, ik had een vermoeden aangezien hij altijd begon te praten over dingen waar ik toevallig over had gepraat via chat met vrienden of iets dergelijks.quote:Op maandag 30 september 2013 09:22 schreef Silenus het volgende:
[..]
Echt bizar dat je dit hebt toegestaan.
Waarom mijn vriende dumpen, die heeft niks verkeerds gedaan.quote:Op maandag 30 september 2013 09:25 schreef Worsteman het volgende:
Jouw vriend, gelijk dumpen die sukkel
Tja, 14 jaar samen en 2 kinderen, dan doe je veel om het toch te proberen.quote:Op maandag 30 september 2013 09:26 schreef PeterPastoor het volgende:
Je bent gek dat je dit hebt laten gebeuren bij je ex!
Hoever iemand mag gaan in het 'in de gaten houden' is vooral een kwestie van hoeveer je iemand laat gaan.quote:Op maandag 30 september 2013 09:21 schreef snakelady het volgende:
Mijn ex ging daar erg ver is, hij had een programma op mijn pc gezet waardoor hij kon zien wat ik aan het typen was en heeft het zelfs zo ver gekregen dat hij me via zijn webcam in de gaten kon houden.
Maar bij mijn ex bv, die zat er compleet naast, ik ben nooit vreemdgegaan en was dat ook niet plan.quote:Op maandag 30 september 2013 09:29 schreef WvdL het volgende:
Sjah lastig om daar een eenduidig antwoord op te geven.
Bij een ex waarvan ik sterk vermoeden had dat ze met een ander zat te flirten, dit ontkende ze steevast. Heb ik ook eens zo'n keylogger geisntalleerd. Mijn vermoeden werd bevestigd alleen nu kon ze het niet ontkennen. Is nu ook mijn ex.
Bij mijn huidige vriendin heb ik geeneens de drang om der FB en/of dergerlijke te lezen. Ik vertrouw der compleet.
Het moet alleen geen uiting zijn van je (persoonlijke) onzekerheid. Ik ben namelijk wel blij dat het bij de eerste gedaan heb, voor mezelf om keuzes te maken.
Beginnen bij de spellingscontrole.quote:Hoe ver mag je gaan in elkaar controle
Ik wist het niet dus het was geen kwestie van toestaan, na een vermoeden te hebben ben ik gaan zoeken op mijn pc en toen kwam ik er achter en dat was het begin van het einde.quote:Op maandag 30 september 2013 09:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Hoever iemand mag gaan in het 'in de gaten houden' is vooral een kwestie van hoeveer je iemand laat gaan.
Dat je ex kennelijk zo'n knurft is dat hij behoefte ertoe heeft je te beslioneren, via keyloggers of webcams is zijn probleem... maar waarom in godsnaam ga je zulke dingen toestaan?
Soms een beetje jaloezie laten blijken in een relatie kan een teken zijn dat je veel van de ander houd, maar dat moet in evenwicht blijven met het hebben van vertrouwen in elkaar.
Ik ga wel eens op zijn laptop of hij op de mijne, als bv de kinderen op mijn laptop zitten ga ik op de zijne of andersom, en dat is gelukkig ook geen probleem, we zijn een open boek voor elkaar.quote:Op maandag 30 september 2013 09:30 schreef Kumerian het volgende:
Hoe ver je mag gaan? Helemaal niet!
Een relatie is gebaseerd op vertrouwen. Als je gaat controleren is er blijkbaar geen vertrouwen meer en is dus je relatie niets meer waard. Als je je partner niet kunt vertrouwen, wie dan wel?
Mijn vrouw kent een aantal van mijn wachtwoorden. Ik vertrouw erop dat ze die niet gebruikt. Ik kan veel van haar wachtwoorden (al was het alleen maar omdat ik thuis alles installeer en configureer) en zij vertrouwd er op dat ik die niet gebruik. We vertrouwen elkaar er op dat het niet nodig is.
Dat is duidelijk een typfout.quote:Op maandag 30 september 2013 09:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Beginnen bij de spellingscontrole.
precies. Als uiting van eigen jaloezie en onzekerheid vind ik zeer fout. Dat kan zich ook in meer dingen uitten dan enkel je digitale leven contreleren :pquote:Op maandag 30 september 2013 09:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar bij mijn ex bv, die zat er compleet naast, ik ben nooit vreemdgegaan en was dat ook niet plan.
Dus het is moeilijk denk ik in te schatten wanneer het geoorloofd is.
Dat is ook niet prettig, ik voelde me echt geschaad in mijn privacy, zelfs in een relatie heb je nog recht op privacy.quote:Op maandag 30 september 2013 09:38 schreef Tja..1986 het volgende:
Als ik mijn partner niet zou vertrouwen en dus willen controleren zou ik mij niet prettig voelen in zo'n relatie. Zelfde geldt andersom (als mijn partner die behoefte zou hebben).
Het gaat mij helemaal niet om privacy. Veruit de meeste communicatie via WA of facebook of mail of wat dan ook is toch gewoon onzinig met vrienden kletsen. Dat mag van mij iedereen lezen. Het gaat om het niet vertrouwen. Als mijn partner mij niet vertrouwt, waarom wil ze dan een relatie met mij?quote:Op maandag 30 september 2013 09:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is ook niet prettig, ik voelde me echt geschaad in mijn privacy, zelfs in een relatie heb je nog recht op privacy.
En hij voelde zich daar ook niet prettig bij, hij had de angst mij te verliezen en dat is te ver gegaan en daardoor is hij me juist verloren.
Ik ben er van overtuigd dat hij nooit kwade bedoelingen heeft gehad daarmee maar door omstandigheden gewoon de grens niet meer zag,
Juist als je verder geen enkele behoefte aan vreemdgaan hebt, waarom hem dan gaan toestaan jou te controleren? Daarmee geef je eigenlijk een signaal dat je 'niet te vertrouwen zou zijn', als je het ook maar beter vind, dat hij je na-checkt.quote:Op maandag 30 september 2013 09:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar bij mijn ex bv, die zat er compleet naast, ik ben nooit vreemdgegaan en was dat ook niet plan.
Dus het is moeilijk denk ik in te schatten wanneer het geoorloofd is.
Zo, die oogkleppen bleven goed plakken!quote:Op maandag 30 september 2013 09:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, 14 jaar samen en 2 kinderen, dan doe je veel om het toch te proberen.
Of je leest niet goed of ik snap hem niet, maar wat in vredesnaam heeft mijn vriend te maken met de vertrouwenskwestie van mijn ex?quote:Op maandag 30 september 2013 10:03 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Zo, die oogkleppen bleven goed plakken!
uhm, apart. Ik had het 2 kinderen gedeelte gequote..quote:Op maandag 30 september 2013 10:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of je leest niet goed of ik snap hem niet, maar wat in vredesnaam heeft mijn vriend te maken met de vertrouwenskwestie van mijn ex?
Ik heb hem nooit toegestaan dat te doen, hij heeft niet eerst mijn toestemming gevraagd.quote:Op maandag 30 september 2013 10:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Juist als je verder geen enkele behoefte aan vreemdgaan hebt, waarom hem dan gaan toestaan jou te controleren? Daarmee geef je eigenlijk een signaal dat je 'niet te vertrouwen zou zijn', als je het ook maar beter vind, dat hij je na-checkt.
Maar jij weet dan wel tijdig dat je een SOA test moet doen.quote:Op maandag 30 september 2013 09:56 schreef 314 het volgende:
op zich interessant, want als je alles zou gaan controleren wat schiet je er dan precies mee op?
1) je vermoedens worden bevestigd
2) alles blijkt voor niks
in het eerste geval kun je je partner erop aanspreken, die kan ontkennen of bevestigen, maar zal zich sowieso geschaad voelen.
Ah oké, ik begreep er al helemaal niks van.quote:Op maandag 30 september 2013 10:05 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
uhm, apart. Ik had het 2 kinderen gedeelte gequote..
Ik denk dat hij nog mazzel heeft gehad, met deze overtredingen kan je in ieder geval een rechtzaak tegemoet zien in andere gevallen.quote:Op maandag 30 september 2013 10:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb hem nooit toegestaan dat te doen, hij heeft niet eerst mijn toestemming gevraagd.![]()
Ik had een vermoeden, checkte mijn computer op keylogger en mijn vermoeden bleek waar te zijn.
En nu is hij mijn ex oa om die reden.
Hij begreep zelf dat hij fout bezig was en heeft daar ook hulp voor gezocht, natuurlijk ben ik wel boos geweest maar we zijn nu uit elkaar, dus wat voor nut heeft het.quote:Op maandag 30 september 2013 10:07 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Ik denk dat hij nog mazzel heeft gehad, met deze overtredingen kan je in ieder geval een rechtzaak tegemoet zien in andere gevallen.
Er kan prima privacy zijn terwijl je wel elkaars wachtwoorden weet, je hoeft er nl niets mee te doen.quote:Op maandag 30 september 2013 10:02 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik vraag me af bij degene die zeggen dat ze bij elkaar op de Facebook e.d. kunnen hoe dat dan gaat. Zo van, hey, hier heb je mijn login en wachtwoord, mag ik nu de jouwe?
Ik heb nog nooit de behoefte gehad om dat soort dingen met een partner te delen. En als er om gevraagd wordt weiger ik het. Ik hoef van mijn partner die gegevens ook niet. Vind dat er ook in een relatie gewoon ruimte voor privacy moet zijn. En als je het niet vertrouwd, nou ja, dan is het
Gewoon ff mijn wachtwoorden geven omdat ik anders misschien wel iets te verbergen hebquote:Op maandag 30 september 2013 10:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Er kan prima privacy zijn terwijl je wel elkaars wachtwoorden weet, je hoeft er nl niets mee te doen.
Als je vriendin wat onzeker is en graag je wachtwoorden zou weten, gewoon, zodat ze weet dat je niets te verbergen hebt (immers, anders zou je ze niet geven) en ze gaat niet daadwerkelijk checken of je wel te vertrouwen bent, is er wat mij betreft niets mis mee.
Je kan natuurlijk ook zeggen: Jouw onzekerheid, jouw probleem, zoek het maar uit! maar gewoon even toegeven en je WW geven, is gemakkelijker en voedt haar onzekerheid niet. Weigeren doet dat wel.
Gaat ze je vervolgens idd constant lopen controleren, kun je t altijd nog aanpassen en niet meer geven.
Ik heb geen Facebook-account. Soms moet je inloggen om de inhoud te kunnen zien (bijvoorbeeld een foto of video). Mijn vriendin heeft wel een Facebook-account. Omdat ik me gewoon niet bezig wil houden met Facebook en me ook niet wil registeren, heb ik een keertje aan haar gevraagd of ik mocht inloggen op haar account. Dat mocht. Ik ben echt amper op Facebook en heb geen behoefte aan andermans gebrabbel.quote:Op maandag 30 september 2013 10:02 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik vraag me af bij degene die zeggen dat ze bij elkaar op de Facebook e.d. kunnen hoe dat dan gaat. Zo van, hey, hier heb je mijn login en wachtwoord, mag ik nu de jouwe?
Ik heb nog nooit de behoefte gehad om dat soort dingen met een partner te delen. En als er om gevraagd wordt weiger ik het. Ik hoef van mijn partner die gegevens ook niet. Vind dat er ook in een relatie gewoon ruimte voor privacy moet zijn. En als je het niet vertrouwd, nou ja, dan is het
Nee, dat zei ik niet.quote:Op maandag 30 september 2013 10:24 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Gewoon ff mijn wachtwoorden geven omdat ik anders misschien wel iets te verbergen hebKrijg maar lekker de griep ofzo als je er niet mee om kan gaan
![]()
Ik ben ook wel eens onzeker hoor, maar ik vind het vragen om andermans wachtwoorden gewoon über kansloos, je doet idd maar wat met je onzekerheid i.p.v. mij achter mijn rug om te gaan controleren.
Ligt eraan wie er beltquote:Op maandag 30 september 2013 10:25 schreef Leandra het volgende:
Nemen jullie elkaars mobiele telefoon aan als de ander even weg is?
Hier is het zo dat we vrijwel nooit uitloggen, dus als m'n man m'n computer gebruikt kan hij zo bij m'n mail of facebook. Niet dat hij dat doet, maar het zou zo kunnen. Daarbij weet hij ook gewoon m'n wachtwoorden. Die heb ik gegeven voor het installeren van programma's of met de vraag of hij even wat op kan zoeken in m'n mail (als ik niet thuis ben en toch informatie nodig blijk te hebben).quote:Op maandag 30 september 2013 10:02 schreef Kper_Norci het volgende:
Helaas helpt dat niet en maakt dat het probleem alleen maar erger. Iemand die er geen vertrouwen in heeft en de behoefte heeft om te controleren krijg je niet overtuigd door open en eerlijk te zijn, zo'n persoon wil gewoon dat je de fout ingaat.quote:Op maandag 30 september 2013 10:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik niet.
Ik zei dat het soms gewoon gemakkelijker en sneller is om ff toe te geven,
Ligt er aan wie het is, aangezien mijn vriend IJslands is en ik geen IJslands spreek niet als het iemand uit IJsland is, is het zijn moeder ( die ook Engels spreekt) of een gezamelijke vriend/vriendin dan wel.quote:Op maandag 30 september 2013 10:25 schreef Leandra het volgende:
Nemen jullie elkaars mobiele telefoon aan als de ander even weg is?
Hier ook dus, ik log nog uit op fb en hij ook niet, ik heb alleen het wachtwoord van zijn laptop zelf en hij die van mij omdat we elkaars laptop wel eens gebruiken.quote:Op maandag 30 september 2013 10:29 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hier is het zo dat we vrijwel nooit uitloggen, dus als m'n man m'n computer gebruikt kan hij zo bij m'n mail of facebook. Niet dat hij dat doet, maar het zou zo kunnen. Daarbij weet hij ook gewoon m'n wachtwoorden. Die heb ik gegeven voor het installeren van programma's of met de vraag of hij even wat op kan zoeken in m'n mail (als ik niet thuis ben en toch informatie nodig blijk te hebben).
Het heeft alleen in ons geval niets met controleren te maken.
Dat is echt onzin.quote:Op maandag 30 september 2013 10:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Helaas helpt dat niet en maakt dat het probleem alleen maar erger. Iemand die er geen vertrouwen in heeft en de behoefte heeft om te controleren krijg je niet overtuigd door open en eerlijk te zijn, zo'n persoon wil gewoon dat je de fout ingaat.
Nog gekker, beetje tegen mijn gevoel in gaan omdat er dan geen gezeik van komt, nou fuck this shit, ik maak er lekker wel een principekwestie van. En ik heb echt niks te verbergen, gewoon achter mijn pc of op de tablet maakt niet uit, dan ben ik ook overal ingelogd, maar niet mijn inloggegevens van weet ik veel allemaal gaan lopen eisen, zodat je af en toe "een steekproef" kan doen.quote:Op maandag 30 september 2013 10:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik niet.
Ik zei dat het soms gewoon gemakkelijker en sneller is om ff toe te geven, dan om er een principekwestie van te maken en moeilijk te gaan doen.
Overigens moet ieder voor zich bepalen wat hij te ver vindt gaan, alleen vind ik dat mensen soms nogal moeilijk kunnen doen om niks
Tja. Ik heb een laptop met Windows 8 erop. Die gebruikt je emailwachtwoord automatisch als inlogcode. Alle accounts zijn hier al bezet door mij en mijn kinderen. Dus als hij de laptop wil gebruiken dan gebruikt hij mijn account en dus heeft hij mijn wachtwoord.. en via dat account komt hij ook gelijk op mijn facebook en hier bijvoorbeeld.quote:Op maandag 30 september 2013 10:02 schreef Kper_Norci het volgende:
Hier kan me alles bij voorstellen. Dan zou ik ook achterdochtig worden. Zolang iemand niet angstvallig alles afschermt of zijn telefoon gewoon af en toe laat slingeren voel ik totaal geen behoefte om ook maar iets te controleren.quote:Op maandag 30 september 2013 10:02 schreef jogy het volgende:
van open en slordig om gaan met de login gegevens tot helemaal afgeschermd en nooit meer de telefoon laten liggen. Die alarmbelletjes veroorzaakte bij mij wel wat lichte en terechte paranoïde gedrag.
Eisen en steekproeven doen?quote:Op maandag 30 september 2013 10:34 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Nog gekker, beetje tegen mijn gevoel in gaan omdat er dan geen gezeik van komt, nou fuck this shit, ik maak er lekker wel een principekwestie van. En ik heb echt niks te verbergen, gewoon achter mijn pc of op de tablet maakt niet uit, dan ben ik ook overal ingelogd, maar niet mijn inloggegevens van weet ik veel allemaal gaan lopen eisen, zodat je af en toe "een steekproef" kan doen.
Nee dat ben ik niet met je eens. Het begint namelijk met de vraag om dat wachtwoord, niet bij de weigering die te geven. Als er geen aanleiding is om naar dat wachtwoord te vragen (bv om iets uit de mail te kunnenhalen of omdat de laptop gelinkt is aan de email) dan is de vraag al fout. Als mijn zonen het scherm wegklikken als ik langsloop dan is dat voor mij aanleiding aan hen te vragen waarom zij dat doen en wil ik dat ook zien. Zou mijn vriend dat doen dan zou ik dat ook gewoon vragen.quote:Op maandag 30 september 2013 10:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dat is echt onzin.
Het kán ja, maar het kan ook prima zo zijn dat iemand enkel achterdochtig wordt als de ander zich 'verdacht' gedraagt. Wanneer iemand roept dat je zn WW écht absoluut niet mag weten, of steeds zn scherm wegklikt oid, kan dat opgevat worden als verdacht.
Klinkt meer als een uit de hand gelopen geile hobbyquote:Mijn ex ging daar erg ver is, hij had een programma op mijn pc gezet waardoor hij kon zien wat ik aan het typen was en heeft het zelfs zo ver gekregen dat hij me via zijn webcam in de gaten kon houden.
Was het dat maar.quote:Op maandag 30 september 2013 10:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Klinkt meer als een uit de hand gelopen geile hobby
Maar ik heb ook niks te verbergen, hij mag alles van me weten, zelfs mijn pincode.quote:Op maandag 30 september 2013 10:43 schreef Koral het volgende:
Aangezien TS al een ervaring heeft gehad met haar ex die er blijkbaar obsessief van werd, zou ik wel 3 keer nadenken om weer toegang te verlenen en zelf bij anderen te controleren.
Indien iemand onzeker is dan heeft dat een reden bij de persoon zelf. Laten zien dat je niks te verbergen hebt is goed bedoeld, maar daardoor gaat de onzekere persoon niet leren omgaan met zijn of haar onzekerheid. Nooit doen dus is mijn mening.
Ja, en dan laat hij het niet zien en dan?quote:Op maandag 30 september 2013 10:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee dat ben ik niet met je eens. Het begint namelijk met de vraag om dat wachtwoord, niet bij de weigering die te geven. Als er geen aanleiding is om naar dat wachtwoord te vragen (bv om iets uit de mail te kunnenhalen of omdat de laptop gelinkt is aan de email) dan is de vraag al fout. Als mijn zonen het scherm wegklikken als ik langsloop dan is dat voor mij aanleiding aan hen te vragen waarom zij dat doen en wil ik dat ook zien. Zou mijn vriend dat doen dan zou ik dat ook gewoon vragen.
Totdat hij het ooit een keer wel gaat doen, of dat je iets onbenulligs bij hem leest en gaat twijfelen.quote:Op maandag 30 september 2013 10:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar ik heb ook niks te verbergen, hij mag alles van me weten, zelfs mijn pincode.
En hij kan het allemaal lezen maar doet het niet, en dat geeft mij juist rust.
Tja, ik heb liever wat vertrouwen in mijn vriend. zelfs na mijn ervaring in het verleden.quote:Op maandag 30 september 2013 10:51 schreef Koral het volgende:
[..]
Totdat hij het ooit een keer wel gaat doen, of dat je iets onbenulligs bij hem leest en gaat twijfelen.
Als mensen je willen bedonderen doen ze het toch wel, bv dmv een account waar jij geen weet van hebt.
Je veiligheid is niet meer dan schijn dus kun je m.i. Maar beter de situatie normaal houden want als het nu mis gaat wordt het alleen maar moeilijker en ingewikkelder.
Je kunt hem blijkbaar niet vertrouwen want je lees soms wel zijn mail of begrijp ik dat nu verkeerd? En waarom vertrouw je hem niet zonder dat hij toegang heeft tot jouw 'domeinen'?quote:Op maandag 30 september 2013 10:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, ik heb liever wat vertrouwen in mijn vriend. zelfs na mijn ervaring in het verleden.
en als je niet de fout ingaat, maar wel gecontroleerd wordt? hoe krijg je iemand dan zo ver dat diegene de behoefte niet meer heeft? ligt natuurlijk bij diegene zelf, maar wat zou helpen om daar vanaf te komen? open en eerlijk zijn en hopen dat het zomaar over gaat? (zou weleens lang kunnen duren, klinkt ongezond)quote:Op maandag 30 september 2013 10:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Helaas helpt dat niet en maakt dat het probleem alleen maar erger. Iemand die er geen vertrouwen in heeft en de behoefte heeft om te controleren krijg je niet overtuigd door open en eerlijk te zijn, zo'n persoon wil gewoon dat je de fout ingaat.
Waarom zou hij het niet laten zien? Toch alleen als hij iets te verbergen heeft? En waarom zou ik een wachtwoord nu, a la seconde, van hem nodig hebben? Ik kan me niet voorstellen dat dat niet een paar uur kan wachten. Dus ik ga dat niet vragen als hij in de tuin of onder de douche staat. Hij kan bij mij door die laptop overal in terwijl hij de wachtwoorden niet weet (behalve van de email dan). Ik kan inloggen op zijn fb terwijl ik het wachtwoord niet weet (heeft hij opgeslagen op de pc zodat ik die vakantiefoto's kan bekijken als hij op vakantie is).quote:Op maandag 30 september 2013 10:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ja, en dan laat hij het niet zien en dan?
Ditquote:Op maandag 30 september 2013 10:51 schreef Koral het volgende:
Totdat hij het ooit een keer wel gaat doen, of dat je iets onbenulligs bij hem leest en gaat twijfelen.
Als mensen je willen bedonderen doen ze het toch wel, bv dmv een account waar jij geen weet van hebt.
Je veiligheid is niet meer dan schijn dus kun je m.i. Maar beter de situatie normaal houden want als het nu mis gaat wordt het alleen maar moeilijker en ingewikkelder.
De enige oplossing is leren vertrouwen, controle zucht is niet een duurzaam antwoord.
Nee, ik lees zijn mail niet, de enige keer dat ik eens iets lees is als hij naast me zit en ik aan het meelezen ben, wat hij dus weet.quote:Op maandag 30 september 2013 10:54 schreef Koral het volgende:
[..]
Je kunt hem blijkbaar niet vertrouwen want je lees soms wel zijn mail of begrijp ik dat nu verkeerd? En waarom vertrouw je hem niet zonder dat hij toegang heeft tot jouw 'domeinen'?
Incidenteel toegang bedoel je? Als je denkt dat daarna het gezeik stopt, maar het is wel een teken dat het vertrouwen broos is.quote:Op maandag 30 september 2013 10:52 schreef Angel-Joy het volgende:
Van mij mag hij het controleren als hij een vermoeden heeft dat ik vreemd ga, en daarna moet hij gewoon stoppen met zeiken als hij ziet dat ik niks te verbergen heb. En andersom.
Maar wat als hij inderdaad vreemdgaat? Dan kan je beter meteen achterkomen dan jezelf kwellen. Dus uitmaken als het zo is of stoppen met rare gedachtes als het niet zo is.quote:Op maandag 30 september 2013 10:59 schreef Koral het volgende:
[..]
Incidenteel toegang bedoel je? Als je denkt dat daarna het gezeik stopt, maar het is wel een teken dat het vertrouwen broos is.
Geen idee waarom hij het niet zou laten zien, misschien geen zin in, of hij vindt dat je niet het recht hebt het te vragen, vanwege 'principes', weet ik het. Dat kan nl.quote:Op maandag 30 september 2013 10:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom zou hij het niet laten zien? Toch alleen als hij iets te verbergen heeft? En waarom zou ik een wachtwoord nu, a la seconde, van hem nodig hebben? Ik kan me niet voorstellen dat dat niet een paar uur kan wachten. Dus ik ga dat niet vragen als hij in de tuin of onder de douche staat. Hij kan bij mij door die laptop overal in terwijl hij de wachtwoorden niet weet (behalve van de email dan). Ik kan inloggen op zijn fb terwijl ik het wachtwoord niet weet (heeft hij opgeslagen op de pc zodat ik die vakantiefoto's kan bekijken als hij op vakantie is).
Wij hebben dus (beperkte) toegang zonder het idee er achter dat we elkaar kunnen controleren. Daarnaast.. we zitten ook naast elkaar op de bank terwijl er één met die laptop bezig dus dan kunnen we toch ook gewoon zien wat die ander doet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |