abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131701032
Of is dat helemaal uit den boze?

Mijn ex ging daar erg ver is, hij had een programma op mijn pc gezet waardoor hij kon zien wat ik aan het typen was en heeft het zelfs zo ver gekregen dat hij me via zijn webcam in de gaten kon houden.
Nu had ik niks te verbergen maar dit gaat wel erg ver natuurlijk.

Met mijn huidige vriend is het heel simpel, hij kan op mijn fb, mail, telefoon enz, alleen hij doet dat niet, andersom ook overigens maar soms is de verleiding wel groot om gesprekken te lezen, gewoon puur uit nieuwsgierigheid, nu mag dat ook gewoon van hem maar toch doe ik het niet of hij moet naast me zitten.

Toch kan ik me in sommige gevallen wel voorstellen, als je bv het vermoeden hebt dat je partner vreemd gaat of intiem contact met een ander heeft, dat je de verleiding niet kan weerstaan.

Maar hebben jullie dat wel eens gedaan? Of ben je zelf gecontroleerd en hoe voelde je je daarbij?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 30 september 2013 @ 09:22:19 #2
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_131701048
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:21 schreef snakelady het volgende:
Mijn ex ging daar erg ver is, hij had een programma op mijn pc gezet waardoor hij kon zien wat ik aan het typen was en heeft het zelfs zo ver gekregen dat hij me via zijn webcam in de gaten kon houden.

Echt bizar dat je dit hebt toegestaan.
Gourmetten of steengrillen?
  Redactie Sport / Supervogel maandag 30 september 2013 @ 09:22:23 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131701051
quote:
hij had een programma op mijn pc gezet waardoor hij kon zien wat ik aan het typen was en heeft het zelfs zo ver gekregen dat hij me via zijn webcam in de gaten kon houden.
:') :') :') :')
Dat meen je niet :{
pi_131701083
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:22 schreef Silenus het volgende:

[..]

Echt bizar dat je dit hebt toegestaan.
Heb ik niet, ik had een vermoeden aangezien hij altijd begon te praten over dingen waar ik toevallig over had gepraat via chat met vrienden of iets dergelijks.
Toen heb ik een test gedaan op de computer en toen kwam ik er achter en nu is hij mijn ex.
hij was sowieso erg controlerend en als ik uitging met vriendinnen had ik 3 weken daarvoor en 3 weken daarna gezeik aan mijn hoofd.
ZSelfs als ik op een terrasje ging zitten met een vriendin kreeg ik 30 smsjes.

Gelukkig heeft hij daar hulp voor gezocht en het had ook een reden, hij is ook gee verkeerde gozer maar was gewoon eventjes de weg compleet kwijt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 30 september 2013 @ 09:25:33 #5
389075 Worsteman
Vermoedelijk chillende
pi_131701103
Jouw vriend :') , gelijk dumpen die sukkel
pi_131701113
Je bent gek dat je dit hebt laten gebeuren bij je ex! :')
pi_131701120
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 09:25 schreef Worsteman het volgende:
Jouw vriend :') , gelijk dumpen die sukkel
Waarom mijn vriende dumpen, die heeft niks verkeerds gedaan. :P
pi_131701131
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:26 schreef PeterPastoor het volgende:
Je bent gek dat je dit hebt laten gebeuren bij je ex! :')
Tja, 14 jaar samen en 2 kinderen, dan doe je veel om het toch te proberen. ;)
  maandag 30 september 2013 @ 09:28:21 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_131701145
Ik hou zoiezo er niet van dat mensen mijn facebook berichten of whatsapp gesprekken kan lezen, ook niet mijn vriendin. Dus ik zou nooit toestemming aan iemand geven om wanneer ze wilt mijn berichten te lezen. Maar ik ben tot nu toe ook nooit in een relatie geweest waar iemand dat eiste.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_131701173
Sjah lastig om daar een eenduidig antwoord op te geven.

Bij een ex waarvan ik sterk vermoeden had dat ze met een ander zat te flirten, dit ontkende ze steevast. Heb ik ook eens zo'n keylogger geisntalleerd. Mijn vermoeden werd bevestigd alleen nu kon ze het niet ontkennen. Is nu ook mijn ex.

Bij mijn huidige vriendin heb ik geeneens de drang om der FB en/of dergerlijke te lezen. Ik vertrouw der compleet.

Het moet alleen geen uiting zijn van je (persoonlijke) onzekerheid. Ik ben namelijk wel blij dat het bij de eerste gedaan heb, voor mezelf om keuzes te maken.
newb
pi_131701190
Hoe ver je mag gaan? Helemaal niet!

Een relatie is gebaseerd op vertrouwen. Als je gaat controleren is er blijkbaar geen vertrouwen meer en is dus je relatie niets meer waard. Als je je partner niet kunt vertrouwen, wie dan wel?

Mijn vrouw kent een aantal van mijn wachtwoorden. Ik vertrouw erop dat ze die niet gebruikt. Ik kan veel van haar wachtwoorden (al was het alleen maar omdat ik thuis alles installeer en configureer) en zij vertrouwd er op dat ik die niet gebruik. We vertrouwen elkaar er op dat het niet nodig is.
pi_131701193
quote:

Hoever iemand mag gaan in het 'in de gaten houden' is vooral een kwestie van hoeveer je iemand laat gaan.

Dat je ex kennelijk zo'n knurft is dat hij behoefte ertoe heeft je te beslioneren, via keyloggers of webcams is zijn probleem... maar waarom in godsnaam ga je zulke dingen toestaan?

Soms een beetje jaloezie laten blijken in een relatie kan een teken zijn dat je veel van de ander houd, maar dat moet in evenwicht blijven met het hebben van vertrouwen in elkaar.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 30 september 2013 @ 09:31:34 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131701211
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:29 schreef WvdL het volgende:
Sjah lastig om daar een eenduidig antwoord op te geven.

Bij een ex waarvan ik sterk vermoeden had dat ze met een ander zat te flirten, dit ontkende ze steevast. Heb ik ook eens zo'n keylogger geisntalleerd. Mijn vermoeden werd bevestigd alleen nu kon ze het niet ontkennen. Is nu ook mijn ex.

Bij mijn huidige vriendin heb ik geeneens de drang om der FB en/of dergerlijke te lezen. Ik vertrouw der compleet.

Het moet alleen geen uiting zijn van je (persoonlijke) onzekerheid. Ik ben namelijk wel blij dat het bij de eerste gedaan heb, voor mezelf om keuzes te maken.
Maar bij mijn ex bv, die zat er compleet naast, ik ben nooit vreemdgegaan en was dat ook niet plan.
Dus het is moeilijk denk ik in te schatten wanneer het geoorloofd is.
pi_131701232
quote:
Hoe ver mag je gaan in elkaar controle
Beginnen bij de spellingscontrole.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 30 september 2013 @ 09:33:35 #15
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131701247
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Hoever iemand mag gaan in het 'in de gaten houden' is vooral een kwestie van hoeveer je iemand laat gaan.

Dat je ex kennelijk zo'n knurft is dat hij behoefte ertoe heeft je te beslioneren, via keyloggers of webcams is zijn probleem... maar waarom in godsnaam ga je zulke dingen toestaan?

Soms een beetje jaloezie laten blijken in een relatie kan een teken zijn dat je veel van de ander houd, maar dat moet in evenwicht blijven met het hebben van vertrouwen in elkaar.
Ik wist het niet dus het was geen kwestie van toestaan, na een vermoeden te hebben ben ik gaan zoeken op mijn pc en toen kwam ik er achter en dat was het begin van het einde.

Het gekke is dat ik daarna echt wel paranoide ben geworden en bv mijn webcam afdekte.
Dat is nu gelukkig over hoor. :P
  maandag 30 september 2013 @ 09:34:51 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131701270
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:30 schreef Kumerian het volgende:
Hoe ver je mag gaan? Helemaal niet!

Een relatie is gebaseerd op vertrouwen. Als je gaat controleren is er blijkbaar geen vertrouwen meer en is dus je relatie niets meer waard. Als je je partner niet kunt vertrouwen, wie dan wel?

Mijn vrouw kent een aantal van mijn wachtwoorden. Ik vertrouw erop dat ze die niet gebruikt. Ik kan veel van haar wachtwoorden (al was het alleen maar omdat ik thuis alles installeer en configureer) en zij vertrouwd er op dat ik die niet gebruik. We vertrouwen elkaar er op dat het niet nodig is.
Ik ga wel eens op zijn laptop of hij op de mijne, als bv de kinderen op mijn laptop zitten ga ik op de zijne of andersom, en dat is gelukkig ook geen probleem, we zijn een open boek voor elkaar.
Maar ik log bv niet in op zijn fb of andersom.
  maandag 30 september 2013 @ 09:35:15 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131701277
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Beginnen bij de spellingscontrole.
Dat is duidelijk een typfout. ;)
pi_131701310
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar bij mijn ex bv, die zat er compleet naast, ik ben nooit vreemdgegaan en was dat ook niet plan.
precies. Als uiting van eigen jaloezie en onzekerheid vind ik zeer fout. Dat kan zich ook in meer dingen uitten dan enkel je digitale leven contreleren :p

Mijn pc/laptop is ook altijd ingelogd op mijn dingen en de hare ook. Ik weet gewoon gewoon dat als zij mijn pc gebruikt mij dan ook ff uitlogt op mijn mail enzo. geen probleem.
newb
pi_131701312
Alles is open maar geen behoefte het te lezen.
pi_131701339
Als ik mijn partner niet zou vertrouwen en dus willen controleren zou ik mij niet prettig voelen in zo'n relatie. Zelfde geldt andersom (als mijn partner die behoefte zou hebben).
  maandag 30 september 2013 @ 09:41:22 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131701392
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:38 schreef Tja..1986 het volgende:
Als ik mijn partner niet zou vertrouwen en dus willen controleren zou ik mij niet prettig voelen in zo'n relatie. Zelfde geldt andersom (als mijn partner die behoefte zou hebben).
Dat is ook niet prettig, ik voelde me echt geschaad in mijn privacy, zelfs in een relatie heb je nog recht op privacy.
En hij voelde zich daar ook niet prettig bij, hij had de angst mij te verliezen en dat is te ver gegaan en daardoor is hij me juist verloren.
Ik ben er van overtuigd dat hij nooit kwade bedoelingen heeft gehad daarmee maar door omstandigheden gewoon de grens niet meer zag,
  maandag 30 september 2013 @ 09:42:31 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131701413
Ik mag alles van mijn man wel lezen, bekijken en inzien, maar heb echt nog nooit die behoefte gevoeld.
KuikenGuppy
  maandag 30 september 2013 @ 09:46:39 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131701504
Het irriteert mij zelfs als hij op mijn laptop FB gebruikt heeft en niet uitgelogd heeft, wat moet ik met zijn FB?! :')

Vond het pas wel grappig toen hij zei dat ik om 01.30 nog op Whatsapp gezeten had, klopt ik was een gesprek met hem het teruglezen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131701651
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is ook niet prettig, ik voelde me echt geschaad in mijn privacy, zelfs in een relatie heb je nog recht op privacy.
En hij voelde zich daar ook niet prettig bij, hij had de angst mij te verliezen en dat is te ver gegaan en daardoor is hij me juist verloren.
Ik ben er van overtuigd dat hij nooit kwade bedoelingen heeft gehad daarmee maar door omstandigheden gewoon de grens niet meer zag,
Het gaat mij helemaal niet om privacy. Veruit de meeste communicatie via WA of facebook of mail of wat dan ook is toch gewoon onzinig met vrienden kletsen. Dat mag van mij iedereen lezen. Het gaat om het niet vertrouwen. Als mijn partner mij niet vertrouwt, waarom wil ze dan een relatie met mij?
  maandag 30 september 2013 @ 09:56:42 #25
112251 314
gimme pie!
pi_131701693
op zich interessant, want als je alles zou gaan controleren wat schiet je er dan precies mee op?
1) je vermoedens worden bevestigd
2) alles blijkt voor niks

in het eerste geval kun je je partner erop aanspreken, die kan ontkennen of bevestigen, maar zal zich sowieso geschaad voelen. in het tweede geval blijkt je nieuwsgierigheid overbodig en zul je jezelf alleen maar schuldig voelen dat je je partner niet vertrouwde terwijl je dat wel had moeten doen zonder het te controleren. of is het puur willen weten waar iemand anders mee bezig is? is het jaloezie of zoek je geruststelling? iedereen is weleens onzeker lijkt me, maar dat moet natuurlijk niet te lang duren. in dat geval kan geruststelling een hoop helpen, maar moet je er ook meteen mee stoppen als je gerustgesteld bent (en dan blijf je zitten met je persoonlijke schuldgevoel)

geen makkelijke nee... op zich zou ik het niet erg vinden als mijn vriendin een door mijn facebook bladert uit nieuwsgierigheid, maar als ze iedere dag alle berichtjes zou willen lezen is het wat teveel van het goede

[ Bericht 0% gewijzigd door 314 op 30-09-2013 12:37:54 ]
pi_131701834
Ik vraag me af bij degene die zeggen dat ze bij elkaar op de Facebook e.d. kunnen hoe dat dan gaat. Zo van, hey, hier heb je mijn login en wachtwoord, mag ik nu de jouwe?

Ik heb nog nooit de behoefte gehad om dat soort dingen met een partner te delen. En als er om gevraagd wordt weiger ik het. Ik hoef van mijn partner die gegevens ook niet. Vind dat er ook in een relatie gewoon ruimte voor privacy moet zijn. En als je het niet vertrouwd, nou ja, dan is het :W
  maandag 30 september 2013 @ 10:02:56 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_131701835
Bij ons is ook alles open maar wederzijds weinig tot geen interesse in controleren. Ik heb wel een keer een relatie gehad waar ik het niet vertrouwde en dan is het toch een stuk anders, zeker wanneer het gedrag ergens mid-relatie opeens helemaal veranderd van open en slordig om gaan met de login gegevens tot helemaal afgeschermd en nooit meer de telefoon laten liggen. Die alarmbelletjes veroorzaakte bij mij wel wat lichte en terechte paranoïde gedrag.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_131701842
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Juist als je verder geen enkele behoefte aan vreemdgaan hebt, waarom hem dan gaan toestaan jou te controleren? Daarmee geef je eigenlijk een signaal dat je 'niet te vertrouwen zou zijn', als je het ook maar beter vind, dat hij je na-checkt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_131701847
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Tja, 14 jaar samen en 2 kinderen, dan doe je veel om het toch te proberen. ;)
Zo, die oogkleppen bleven goed plakken!

OT: Ik controleer mijn vriendin niet, wij hebben allebei niet de behoefte om dit te doen. Ik vind dat controleren en heen en weer geapp/sms ook echt iets voor mensen die nooit uit hun 16 jarige fase zijn gekomen.
Doe eens lief!
  maandag 30 september 2013 @ 10:04:49 #30
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131701876
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:03 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Zo, die oogkleppen bleven goed plakken!
Of je leest niet goed of ik snap hem niet, maar wat in vredesnaam heeft mijn vriend te maken met de vertrouwenskwestie van mijn ex?
pi_131701895
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Of je leest niet goed of ik snap hem niet, maar wat in vredesnaam heeft mijn vriend te maken met de vertrouwenskwestie van mijn ex?
uhm, apart. Ik had het 2 kinderen gedeelte gequote..
Doe eens lief!
  maandag 30 september 2013 @ 10:06:06 #32
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131701907
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Juist als je verder geen enkele behoefte aan vreemdgaan hebt, waarom hem dan gaan toestaan jou te controleren? Daarmee geef je eigenlijk een signaal dat je 'niet te vertrouwen zou zijn', als je het ook maar beter vind, dat hij je na-checkt.
Ik heb hem nooit toegestaan dat te doen, hij heeft niet eerst mijn toestemming gevraagd. :')
Ik had een vermoeden, checkte mijn computer op keylogger en mijn vermoeden bleek waar te zijn.
En nu is hij mijn ex oa om die reden.
pi_131701912
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:56 schreef 314 het volgende:
op zich interessant, want als je alles zou gaan controleren wat schiet je er dan precies mee op?
1) je vermoedens worden bevestigd
2) alles blijkt voor niks

in het eerste geval kun je je partner erop aanspreken, die kan ontkennen of bevestigen, maar zal zich sowieso geschaad voelen.
Maar jij weet dan wel tijdig dat je een SOA test moet doen.
  maandag 30 september 2013 @ 10:07:14 #34
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131701936
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:05 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

uhm, apart. Ik had het 2 kinderen gedeelte gequote..
Ah oké, ik begreep er al helemaal niks van. ;)
pi_131701948
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb hem nooit toegestaan dat te doen, hij heeft niet eerst mijn toestemming gevraagd. :')
Ik had een vermoeden, checkte mijn computer op keylogger en mijn vermoeden bleek waar te zijn.
En nu is hij mijn ex oa om die reden.
Ik denk dat hij nog mazzel heeft gehad, met deze overtredingen kan je in ieder geval een rechtzaak tegemoet zien in andere gevallen.
Doe eens lief!
pi_131701979
Als mijn vriendin mij gaat controleren dan zoekt ze maar een andere vriend
  maandag 30 september 2013 @ 10:10:25 #37
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131702016
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:07 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Ik denk dat hij nog mazzel heeft gehad, met deze overtredingen kan je in ieder geval een rechtzaak tegemoet zien in andere gevallen.
Hij begreep zelf dat hij fout bezig was en heeft daar ook hulp voor gezocht, natuurlijk ben ik wel boos geweest maar we zijn nu uit elkaar, dus wat voor nut heeft het.
Ik ben geen persoon die een wrok houd, dat is in het verleden en daar laat ik het bij.
Denk dat dat hij me hierdoor is verloren al genoeg straf is geweest voor hem.
pi_131702193
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 10:02 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik vraag me af bij degene die zeggen dat ze bij elkaar op de Facebook e.d. kunnen hoe dat dan gaat. Zo van, hey, hier heb je mijn login en wachtwoord, mag ik nu de jouwe?

Ik heb nog nooit de behoefte gehad om dat soort dingen met een partner te delen. En als er om gevraagd wordt weiger ik het. Ik hoef van mijn partner die gegevens ook niet. Vind dat er ook in een relatie gewoon ruimte voor privacy moet zijn. En als je het niet vertrouwd, nou ja, dan is het :W
Er kan prima privacy zijn terwijl je wel elkaars wachtwoorden weet, je hoeft er nl niets mee te doen.

Als je vriendin wat onzeker is en graag je wachtwoorden zou weten, gewoon, zodat ze weet dat je niets te verbergen hebt (immers, anders zou je ze niet geven) en ze gaat niet daadwerkelijk checken of je wel te vertrouwen bent, is er wat mij betreft niets mis mee.
Je kan natuurlijk ook zeggen: Jouw onzekerheid, jouw probleem, zoek het maar uit! maar gewoon even toegeven en je WW geven, is gemakkelijker en voedt haar onzekerheid niet. Weigeren doet dat wel.
Gaat ze je vervolgens idd constant lopen controleren, kun je t altijd nog aanpassen en niet meer geven.
compact en kleverig.
pi_131702357
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Er kan prima privacy zijn terwijl je wel elkaars wachtwoorden weet, je hoeft er nl niets mee te doen.

Als je vriendin wat onzeker is en graag je wachtwoorden zou weten, gewoon, zodat ze weet dat je niets te verbergen hebt (immers, anders zou je ze niet geven) en ze gaat niet daadwerkelijk checken of je wel te vertrouwen bent, is er wat mij betreft niets mis mee.
Je kan natuurlijk ook zeggen: Jouw onzekerheid, jouw probleem, zoek het maar uit! maar gewoon even toegeven en je WW geven, is gemakkelijker en voedt haar onzekerheid niet. Weigeren doet dat wel.
Gaat ze je vervolgens idd constant lopen controleren, kun je t altijd nog aanpassen en niet meer geven.
Gewoon ff mijn wachtwoorden geven omdat ik anders misschien wel iets te verbergen heb :') Krijg maar lekker de griep ofzo als je er niet mee om kan gaan _O-

Ik ben ook wel eens onzeker hoor, maar ik vind het vragen om andermans wachtwoorden gewoon über kansloos, je doet idd maar wat met je onzekerheid i.p.v. mij achter mijn rug om te gaan controleren.
  maandag 30 september 2013 @ 10:25:13 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131702372
Nemen jullie elkaars mobiele telefoon aan als de ander even weg is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131702418
quote:

Ik heb geen Facebook-account. Soms moet je inloggen om de inhoud te kunnen zien (bijvoorbeeld een foto of video). Mijn vriendin heeft wel een Facebook-account. Omdat ik me gewoon niet bezig wil houden met Facebook en me ook niet wil registeren, heb ik een keertje aan haar gevraagd of ik mocht inloggen op haar account. Dat mocht. Ik ben echt amper op Facebook en heb geen behoefte aan andermans gebrabbel.

Ik klik niet door en lees haar berichten niet. Ik heb gewoonweg de behoefte niet om te weten wat ze op Facebook doet. En als ik dan toch benieuwd ben naar iets vraag ik het gewoon aan haar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2013 10:27:22 ]
pi_131702428
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 10:24 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Gewoon ff mijn wachtwoorden geven omdat ik anders misschien wel iets te verbergen heb :') Krijg maar lekker de griep ofzo als je er niet mee om kan gaan _O-

Ik ben ook wel eens onzeker hoor, maar ik vind het vragen om andermans wachtwoorden gewoon über kansloos, je doet idd maar wat met je onzekerheid i.p.v. mij achter mijn rug om te gaan controleren.
Nee, dat zei ik niet.
Ik zei dat het soms gewoon gemakkelijker en sneller is om ff toe te geven, dan om er een principekwestie van te maken en moeilijk te gaan doen.

Overigens moet ieder voor zich bepalen wat hij te ver vindt gaan, alleen vind ik dat mensen soms nogal moeilijk kunnen doen om niks :+
compact en kleverig.
pi_131702429
Heftig verhaal snakelady, lijkt me echt akelig als je daar achter komt.

Wij weten elkaars wachtwoorden, gebruiken elkaars iPad en iPhone als het zo uitkomt en hebben geen geheimen, tenminste voor zover ik weet dan ;)
Hij mag alles van mij lezen en ik van hem, maar over het algemeen hebben we daar geen behoefte aan.
pi_131702438
Ik begrijp jou wel Snakelady. Om te beginnen merk je veel dingen niet, want vaak komen ze niet openlijk om je logingegevens of je mobiel vragen; dat gaat stiekem. Ga jij even naar de wc o.i.d. en dan snel je telefoon doorzoeken. Als je verliefd bent is het ook nog eens zo dat je dergelijk gedrag vaak positief ziet. Ook mijn ex had jaloerse trekjes (al is hij nooit zo ver gegaan). Dan werd hij zenuwachtig als ik langer weg was dan ik had gezegd, wilde hij altijd weten wat ik ging doen, met wie, waar en hoe laat ik dacht thuis te zijn. Al voor die tijd begon hij dan vaak al te smsen of bellen waar ik bleef en of het nog lang ging duren. Pas later zag ik in dat hij niet bezorgd was om mijn welzijn.. maar of ik wel trouw was en zo.
Dan is er nog het begrip hebben en het goedpraten. Volgens mij een typisch vrouwelijk trekje. Zo heeft mijn nichtje (17) een waanzinnig jaloers vriendje. Zij praat dat goed omdat zijn ex vreemd is gegaan. En ze ziet ook werkelijk niet in hoever dat joch daarin gaat. Als ze ergens zijn (uit of vakantie) dan wil hij zelfs niet dat ze alleen naar de wc gaat. Dan rent hij (letterlijk) achter haar aan met een smoesje. Om de 10 minuten MOET hij contact met haar hebben via de mobielen elke dag moet hij haar zien. Gewoon ziek. Want het gaat niet over bij elkaar zijn en haar graag zien.. maar over haar controleren en in de gaten houden. Het heeft haar haar opleiding al gekost want ze werd continue afgeleid en onderbroken in de lessen en tijdens het huiswerk maken. Gesprekken tussen mijn zus en hem daarover hadden 0 effect.
pi_131702447
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:25 schreef Leandra het volgende:
Ligt eraan wie er belt ;)
compact en kleverig.
pi_131702480
quote:

Hier is het zo dat we vrijwel nooit uitloggen, dus als m'n man m'n computer gebruikt kan hij zo bij m'n mail of facebook. Niet dat hij dat doet, maar het zou zo kunnen. Daarbij weet hij ook gewoon m'n wachtwoorden. Die heb ik gegeven voor het installeren van programma's of met de vraag of hij even wat op kan zoeken in m'n mail (als ik niet thuis ben en toch informatie nodig blijk te hebben).

Het heeft alleen in ons geval niets met controleren te maken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_131702505
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Nee, dat zei ik niet.
Ik zei dat het soms gewoon gemakkelijker en sneller is om ff toe te geven,
Helaas helpt dat niet en maakt dat het probleem alleen maar erger. Iemand die er geen vertrouwen in heeft en de behoefte heeft om te controleren krijg je niet overtuigd door open en eerlijk te zijn, zo'n persoon wil gewoon dat je de fout ingaat.
  maandag 30 september 2013 @ 10:31:11 #48
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131702511
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:25 schreef Leandra het volgende:
Ligt er aan wie het is, aangezien mijn vriend IJslands is en ik geen IJslands spreek niet als het iemand uit IJsland is, is het zijn moeder ( die ook Engels spreekt) of een gezamelijke vriend/vriendin dan wel.
Andersom ook overigens.
  maandag 30 september 2013 @ 10:34:16 #49
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131702567
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:29 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hier is het zo dat we vrijwel nooit uitloggen, dus als m'n man m'n computer gebruikt kan hij zo bij m'n mail of facebook. Niet dat hij dat doet, maar het zou zo kunnen. Daarbij weet hij ook gewoon m'n wachtwoorden. Die heb ik gegeven voor het installeren van programma's of met de vraag of hij even wat op kan zoeken in m'n mail (als ik niet thuis ben en toch informatie nodig blijk te hebben).

Het heeft alleen in ons geval niets met controleren te maken.
Hier ook dus, ik log nog uit op fb en hij ook niet, ik heb alleen het wachtwoord van zijn laptop zelf en hij die van mij omdat we elkaars laptop wel eens gebruiken.
pi_131702576
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

Helaas helpt dat niet en maakt dat het probleem alleen maar erger. Iemand die er geen vertrouwen in heeft en de behoefte heeft om te controleren krijg je niet overtuigd door open en eerlijk te zijn, zo'n persoon wil gewoon dat je de fout ingaat.
Dat is echt onzin.
Het kán ja, maar het kan ook prima zo zijn dat iemand enkel achterdochtig wordt als de ander zich 'verdacht' gedraagt. Wanneer iemand roept dat je zn WW écht absoluut niet mag weten, of steeds zn scherm wegklikt oid, kan dat opgevat worden als verdacht.
compact en kleverig.
pi_131702577
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Nee, dat zei ik niet.
Ik zei dat het soms gewoon gemakkelijker en sneller is om ff toe te geven, dan om er een principekwestie van te maken en moeilijk te gaan doen.

Overigens moet ieder voor zich bepalen wat hij te ver vindt gaan, alleen vind ik dat mensen soms nogal moeilijk kunnen doen om niks :+
Nog gekker, beetje tegen mijn gevoel in gaan omdat er dan geen gezeik van komt, nou fuck this shit, ik maak er lekker wel een principekwestie van. En ik heb echt niks te verbergen, gewoon achter mijn pc of op de tablet maakt niet uit, dan ben ik ook overal ingelogd, maar niet mijn inloggegevens van weet ik veel allemaal gaan lopen eisen, zodat je af en toe "een steekproef" kan doen.
pi_131702584
quote:
Tja. Ik heb een laptop met Windows 8 erop. Die gebruikt je emailwachtwoord automatisch als inlogcode. Alle accounts zijn hier al bezet door mij en mijn kinderen. Dus als hij de laptop wil gebruiken dan gebruikt hij mijn account en dus heeft hij mijn wachtwoord.. en via dat account komt hij ook gelijk op mijn facebook en hier bijvoorbeeld.
Zelf heb ik zijn inlog gevraagd omdat hij zijn facebook gewoon weinig gebruikt, er weinig op post. Wij gaan nog niet met elkaar op vakantie (andere vakantie interesses) en hij gaat dan met vrienden die wel foto's plaatsen en zo. Die kan ik dan zien via zijn account. Verder doe ik er niets mee. Een relatie zoals wij die hebben is ook gewoon onmogelijk zonder blind vertrouwen.
pi_131702592
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 10:02 schreef jogy het volgende:
van open en slordig om gaan met de login gegevens tot helemaal afgeschermd en nooit meer de telefoon laten liggen. Die alarmbelletjes veroorzaakte bij mij wel wat lichte en terechte paranoïde gedrag.
Hier kan me alles bij voorstellen. Dan zou ik ook achterdochtig worden. Zolang iemand niet angstvallig alles afschermt of zijn telefoon gewoon af en toe laat slingeren voel ik totaal geen behoefte om ook maar iets te controleren.
pi_131702596
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 10:34 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Nog gekker, beetje tegen mijn gevoel in gaan omdat er dan geen gezeik van komt, nou fuck this shit, ik maak er lekker wel een principekwestie van. En ik heb echt niks te verbergen, gewoon achter mijn pc of op de tablet maakt niet uit, dan ben ik ook overal ingelogd, maar niet mijn inloggegevens van weet ik veel allemaal gaan lopen eisen, zodat je af en toe "een steekproef" kan doen.
Eisen en steekproeven doen?
Dat heb ik óók al niet gezegd :')
compact en kleverig.
pi_131702692
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dat is echt onzin.
Het kán ja, maar het kan ook prima zo zijn dat iemand enkel achterdochtig wordt als de ander zich 'verdacht' gedraagt. Wanneer iemand roept dat je zn WW écht absoluut niet mag weten, of steeds zn scherm wegklikt oid, kan dat opgevat worden als verdacht.
Nee dat ben ik niet met je eens. Het begint namelijk met de vraag om dat wachtwoord, niet bij de weigering die te geven. Als er geen aanleiding is om naar dat wachtwoord te vragen (bv om iets uit de mail te kunnenhalen of omdat de laptop gelinkt is aan de email) dan is de vraag al fout. Als mijn zonen het scherm wegklikken als ik langsloop dan is dat voor mij aanleiding aan hen te vragen waarom zij dat doen en wil ik dat ook zien. Zou mijn vriend dat doen dan zou ik dat ook gewoon vragen.
pi_131702693
Mijn vriendin mag alles van mij lezen en ik van haar, en dat doen we heel soms ook weleens :P Gewoon uit nieuwsgierigheid, niet perse om het potentieel vreemdgaan. Vinden we gewoon leuk.

Maar verder eigenlijk niet zo controlerend, mag doen wat ik wil en omgaan met wie ik wil en bij haar precies hetzelfde. Ze gaat ook weleens op vakantie met vriendinnen en af en toe uit, en heeft feestjes van haar studievereniging waar ik niet mag komen :P
  maandag 30 september 2013 @ 10:41:48 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131702722
quote:
Klinkt meer als een uit de hand gelopen geile hobby :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_131702759
Aangezien TS al een ervaring heeft gehad met haar ex die er blijkbaar obsessief van werd, zou ik wel 3 keer nadenken om weer toegang te verlenen en zelf bij anderen te controleren.

Indien iemand onzeker is dan heeft dat een reden bij de persoon zelf. Laten zien dat je niks te verbergen hebt is goed bedoeld, maar daardoor gaat de onzekere persoon niet leren omgaan met zijn of haar onzekerheid. Nooit doen dus is mijn mening.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  maandag 30 september 2013 @ 10:44:05 #59
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131702769
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Klinkt meer als een uit de hand gelopen geile hobby :P
Was het dat maar. :P
  maandag 30 september 2013 @ 10:45:30 #60
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131702800
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:43 schreef Koral het volgende:
Aangezien TS al een ervaring heeft gehad met haar ex die er blijkbaar obsessief van werd, zou ik wel 3 keer nadenken om weer toegang te verlenen en zelf bij anderen te controleren.

Indien iemand onzeker is dan heeft dat een reden bij de persoon zelf. Laten zien dat je niks te verbergen hebt is goed bedoeld, maar daardoor gaat de onzekere persoon niet leren omgaan met zijn of haar onzekerheid. Nooit doen dus is mijn mening.
Maar ik heb ook niks te verbergen, hij mag alles van me weten, zelfs mijn pincode. :P
En hij kan het allemaal lezen maar doet het niet, en dat geeft mij juist rust.
pi_131702875
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee dat ben ik niet met je eens. Het begint namelijk met de vraag om dat wachtwoord, niet bij de weigering die te geven. Als er geen aanleiding is om naar dat wachtwoord te vragen (bv om iets uit de mail te kunnenhalen of omdat de laptop gelinkt is aan de email) dan is de vraag al fout. Als mijn zonen het scherm wegklikken als ik langsloop dan is dat voor mij aanleiding aan hen te vragen waarom zij dat doen en wil ik dat ook zien. Zou mijn vriend dat doen dan zou ik dat ook gewoon vragen.
Ja, en dan laat hij het niet zien en dan?

Het gaat idd om de reden om een WW te weten, als jij aangeeft: Ik vertrouw je niet, dus wil ik je WW, ja, dan snap ik dat je gaat steigeren.
Je kan het ook vragen met andere redenen, bv om ff een mail te checken die naar zijn adres is gestuurd (want op n website iets besteld onder zijn naam oid), ik vind het ook niet erg als ie gewoon nieuwsgierig is (heb jij eigenlijk een standaardwachtwoord? Is dat dan een simpele, of heb je zo'n ingewikkelde met 5 letters, drie tekens enzo? wat dan? Daarvan kan ik me nog voorstellen dat mensen denken: wat heb jij daarmee te maken?) of omdat je een document nodig hebt dat op zijn laptop staat, weet ik het.
Als hij druk is in de tuin, vies en modderig en weet ik het en hij wil zn WW niet geven, je moet maar wachten oid, dan begrijp ik mensen die daar achterdochtig van worden.
compact en kleverig.
pi_131702912
Overigens moet ik het steeds opnieuw vragen als ik iets wil weten/hebben, want ik vergeet zn WW steeds :') Zo erg ben ik er dus mee bezig. :+
compact en kleverig.
pi_131702913
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar ik heb ook niks te verbergen, hij mag alles van me weten, zelfs mijn pincode. :P
En hij kan het allemaal lezen maar doet het niet, en dat geeft mij juist rust.
Totdat hij het ooit een keer wel gaat doen, of dat je iets onbenulligs bij hem leest en gaat twijfelen.

Als mensen je willen bedonderen doen ze het toch wel, bv dmv een account waar jij geen weet van hebt.

Je veiligheid is niet meer dan schijn dus kun je m.i. Maar beter de situatie normaal houden want als het nu mis gaat wordt het alleen maar moeilijker en ingewikkelder.

De enige oplossing is leren vertrouwen, controle zucht is niet een duurzaam antwoord.
  maandag 30 september 2013 @ 10:52:13 #64
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131702939
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 10:51 schreef Koral het volgende:

[..]

Totdat hij het ooit een keer wel gaat doen, of dat je iets onbenulligs bij hem leest en gaat twijfelen.

Als mensen je willen bedonderen doen ze het toch wel, bv dmv een account waar jij geen weet van hebt.

Je veiligheid is niet meer dan schijn dus kun je m.i. Maar beter de situatie normaal houden want als het nu mis gaat wordt het alleen maar moeilijker en ingewikkelder.
Tja, ik heb liever wat vertrouwen in mijn vriend. zelfs na mijn ervaring in het verleden.
pi_131702955
Van mij mag hij het controleren als hij een vermoeden heeft dat ik vreemd ga, en daarna moet hij gewoon stoppen met zeiken als hij ziet dat ik niks te verbergen heb. En andersom.
pi_131703010
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Tja, ik heb liever wat vertrouwen in mijn vriend. zelfs na mijn ervaring in het verleden.
Je kunt hem blijkbaar niet vertrouwen want je lees soms wel zijn mail of begrijp ik dat nu verkeerd? En waarom vertrouw je hem niet zonder dat hij toegang heeft tot jouw 'domeinen'?
  maandag 30 september 2013 @ 10:55:05 #67
112251 314
gimme pie!
pi_131703013
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

en als je niet de fout ingaat, maar wel gecontroleerd wordt? hoe krijg je iemand dan zo ver dat diegene de behoefte niet meer heeft? ligt natuurlijk bij diegene zelf, maar wat zou helpen om daar vanaf te komen? open en eerlijk zijn en hopen dat het zomaar over gaat? (zou weleens lang kunnen duren, klinkt ongezond)
pi_131703030
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ja, en dan laat hij het niet zien en dan?
Waarom zou hij het niet laten zien? Toch alleen als hij iets te verbergen heeft? En waarom zou ik een wachtwoord nu, a la seconde, van hem nodig hebben? Ik kan me niet voorstellen dat dat niet een paar uur kan wachten. Dus ik ga dat niet vragen als hij in de tuin of onder de douche staat. Hij kan bij mij door die laptop overal in terwijl hij de wachtwoorden niet weet (behalve van de email dan). Ik kan inloggen op zijn fb terwijl ik het wachtwoord niet weet (heeft hij opgeslagen op de pc zodat ik die vakantiefoto's kan bekijken als hij op vakantie is).
Wij hebben dus (beperkte) toegang zonder het idee er achter dat we elkaar kunnen controleren. Daarnaast.. we zitten ook naast elkaar op de bank terwijl er één met die laptop bezig dus dan kunnen we toch ook gewoon zien wat die ander doet?
pi_131703059
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 10:51 schreef Koral het volgende:

De enige oplossing is leren vertrouwen, controle zucht is niet een duurzaam antwoord.
Dit
  maandag 30 september 2013 @ 10:57:53 #70
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131703092
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 10:54 schreef Koral het volgende:

[..]

Je kunt hem blijkbaar niet vertrouwen want je lees soms wel zijn mail of begrijp ik dat nu verkeerd? En waarom vertrouw je hem niet zonder dat hij toegang heeft tot jouw 'domeinen'?
Nee, ik lees zijn mail niet, de enige keer dat ik eens iets lees is als hij naast me zit en ik aan het meelezen ben, wat hij dus weet.
En ik vertrouw hem ook zonder dat hij toegang heeft op mijn computer, maar het is voor hem makkelijk op mijn computer te gaan ( als bv de kinderen op zijn computer zitten en hij zijn mail/fb/whatever wil checken) als hij mijn wachtwoord weet.
pi_131703140
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 10:52 schreef Angel-Joy het volgende:
Van mij mag hij het controleren als hij een vermoeden heeft dat ik vreemd ga, en daarna moet hij gewoon stoppen met zeiken als hij ziet dat ik niks te verbergen heb. En andersom.
Incidenteel toegang bedoel je? Als je denkt dat daarna het gezeik stopt, maar het is wel een teken dat het vertrouwen broos is.
pi_131703178
Heb bij één ex van me een keer dr mail gelezen omdat ik ernstige vermoedens had en dat was gelijk raak; ze ging keihard vreemd. Voorafgaand aan die week praatte ze behoorlijk veel over die gozer en vreemder nog.. ze gaf heel vaak aan hoe ze NOOIT wat met die gozer zou willen doen. Als je een keer zegt dat je iemand niks vind prima maar zeg dat 10 keer en het wordt verdacht he.
Daarna nog een relatie gehad maar in die tijd nooit de behoefte gehad om dat weer te doen. Ik zou het niet heel erg vinden als mn vriendin me zou controleren maar het moet geen gewoonte worden.
pi_131703221
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 10:59 schreef Koral het volgende:

[..]

Incidenteel toegang bedoel je? Als je denkt dat daarna het gezeik stopt, maar het is wel een teken dat het vertrouwen broos is.
Maar wat als hij inderdaad vreemdgaat? Dan kan je beter meteen achterkomen dan jezelf kwellen. Dus uitmaken als het zo is of stoppen met rare gedachtes als het niet zo is.
  maandag 30 september 2013 @ 11:03:43 #74
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131703244
Ik ben misschien wel vrij makkelijk hierin, ik laat mijn laptop gewoon open staan als ik even weg ga en overal ingelogd ben, mijn telefoon laat ik overal slingeren, weet zelf de helft van de tijd niet waar die is, er zit wel een wachtwoord op maar die weet hij, net als ik de zijne weet.
Wel zo handig als je even foto's wil bekijken of maken.

Ik heb nooit zo begrepen waarom mensen daar zo krampachtig over zijn tegenover hun partner.
Het grappige is dat ik van mijn ex nooit op zijn computer mocht, wist zijn wachtwoord ook niet, hij de mijne wel en kon overal in en blijkbaar was dat dus niet voldoende.
Vertrouwen heb je of dat heb je niet, of er nu wel of niet een wachtwoord op zit.
pi_131703276
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom zou hij het niet laten zien? Toch alleen als hij iets te verbergen heeft? En waarom zou ik een wachtwoord nu, a la seconde, van hem nodig hebben? Ik kan me niet voorstellen dat dat niet een paar uur kan wachten. Dus ik ga dat niet vragen als hij in de tuin of onder de douche staat. Hij kan bij mij door die laptop overal in terwijl hij de wachtwoorden niet weet (behalve van de email dan). Ik kan inloggen op zijn fb terwijl ik het wachtwoord niet weet (heeft hij opgeslagen op de pc zodat ik die vakantiefoto's kan bekijken als hij op vakantie is).
Wij hebben dus (beperkte) toegang zonder het idee er achter dat we elkaar kunnen controleren. Daarnaast.. we zitten ook naast elkaar op de bank terwijl er één met die laptop bezig dus dan kunnen we toch ook gewoon zien wat die ander doet?
Geen idee waarom hij het niet zou laten zien, misschien geen zin in, of hij vindt dat je niet het recht hebt het te vragen, vanwege 'principes', weet ik het. Dat kan nl.

Ik kan me prima voorstellen dat ik een bepaald document of bepaalde mail nu wil hebben omdat ik iets verkeerd gedaan denk te hebben en dat moet controleren, of omdat ik nú bezig ben met het versturen van een mail waarin ik dat document nodig heb, weet ik het. Maar ook als het kan wachten, zie ik niet in waarom hij me voor zoiets zijn WW níet zou geven. Het is nl in bepaalde situaties gewoon gemakkelijker.
Ik had het btw niet over jóuw situatie. En dus ook niet over een situatie met een idee erachter 'dat je elkaar dan kan controleren'.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')