abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131701032
Of is dat helemaal uit den boze?

Mijn ex ging daar erg ver is, hij had een programma op mijn pc gezet waardoor hij kon zien wat ik aan het typen was en heeft het zelfs zo ver gekregen dat hij me via zijn webcam in de gaten kon houden.
Nu had ik niks te verbergen maar dit gaat wel erg ver natuurlijk.

Met mijn huidige vriend is het heel simpel, hij kan op mijn fb, mail, telefoon enz, alleen hij doet dat niet, andersom ook overigens maar soms is de verleiding wel groot om gesprekken te lezen, gewoon puur uit nieuwsgierigheid, nu mag dat ook gewoon van hem maar toch doe ik het niet of hij moet naast me zitten.

Toch kan ik me in sommige gevallen wel voorstellen, als je bv het vermoeden hebt dat je partner vreemd gaat of intiem contact met een ander heeft, dat je de verleiding niet kan weerstaan.

Maar hebben jullie dat wel eens gedaan? Of ben je zelf gecontroleerd en hoe voelde je je daarbij?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 30 september 2013 @ 09:22:19 #2
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_131701048
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:21 schreef snakelady het volgende:
Mijn ex ging daar erg ver is, hij had een programma op mijn pc gezet waardoor hij kon zien wat ik aan het typen was en heeft het zelfs zo ver gekregen dat hij me via zijn webcam in de gaten kon houden.

Echt bizar dat je dit hebt toegestaan.
Gourmetten of steengrillen?
  Redactie Sport / Supervogel maandag 30 september 2013 @ 09:22:23 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131701051
quote:
hij had een programma op mijn pc gezet waardoor hij kon zien wat ik aan het typen was en heeft het zelfs zo ver gekregen dat hij me via zijn webcam in de gaten kon houden.
:') :') :') :')
Dat meen je niet :{
pi_131701083
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:22 schreef Silenus het volgende:

[..]

Echt bizar dat je dit hebt toegestaan.
Heb ik niet, ik had een vermoeden aangezien hij altijd begon te praten over dingen waar ik toevallig over had gepraat via chat met vrienden of iets dergelijks.
Toen heb ik een test gedaan op de computer en toen kwam ik er achter en nu is hij mijn ex.
hij was sowieso erg controlerend en als ik uitging met vriendinnen had ik 3 weken daarvoor en 3 weken daarna gezeik aan mijn hoofd.
ZSelfs als ik op een terrasje ging zitten met een vriendin kreeg ik 30 smsjes.

Gelukkig heeft hij daar hulp voor gezocht en het had ook een reden, hij is ook gee verkeerde gozer maar was gewoon eventjes de weg compleet kwijt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 30 september 2013 @ 09:25:33 #5
389075 Worsteman
Vermoedelijk chillende
pi_131701103
Jouw vriend :') , gelijk dumpen die sukkel
pi_131701113
Je bent gek dat je dit hebt laten gebeuren bij je ex! :')
pi_131701120
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 09:25 schreef Worsteman het volgende:
Jouw vriend :') , gelijk dumpen die sukkel
Waarom mijn vriende dumpen, die heeft niks verkeerds gedaan. :P
pi_131701131
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:26 schreef PeterPastoor het volgende:
Je bent gek dat je dit hebt laten gebeuren bij je ex! :')
Tja, 14 jaar samen en 2 kinderen, dan doe je veel om het toch te proberen. ;)
  maandag 30 september 2013 @ 09:28:21 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_131701145
Ik hou zoiezo er niet van dat mensen mijn facebook berichten of whatsapp gesprekken kan lezen, ook niet mijn vriendin. Dus ik zou nooit toestemming aan iemand geven om wanneer ze wilt mijn berichten te lezen. Maar ik ben tot nu toe ook nooit in een relatie geweest waar iemand dat eiste.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_131701173
Sjah lastig om daar een eenduidig antwoord op te geven.

Bij een ex waarvan ik sterk vermoeden had dat ze met een ander zat te flirten, dit ontkende ze steevast. Heb ik ook eens zo'n keylogger geisntalleerd. Mijn vermoeden werd bevestigd alleen nu kon ze het niet ontkennen. Is nu ook mijn ex.

Bij mijn huidige vriendin heb ik geeneens de drang om der FB en/of dergerlijke te lezen. Ik vertrouw der compleet.

Het moet alleen geen uiting zijn van je (persoonlijke) onzekerheid. Ik ben namelijk wel blij dat het bij de eerste gedaan heb, voor mezelf om keuzes te maken.
newb
pi_131701190
Hoe ver je mag gaan? Helemaal niet!

Een relatie is gebaseerd op vertrouwen. Als je gaat controleren is er blijkbaar geen vertrouwen meer en is dus je relatie niets meer waard. Als je je partner niet kunt vertrouwen, wie dan wel?

Mijn vrouw kent een aantal van mijn wachtwoorden. Ik vertrouw erop dat ze die niet gebruikt. Ik kan veel van haar wachtwoorden (al was het alleen maar omdat ik thuis alles installeer en configureer) en zij vertrouwd er op dat ik die niet gebruik. We vertrouwen elkaar er op dat het niet nodig is.
pi_131701193
quote:

Hoever iemand mag gaan in het 'in de gaten houden' is vooral een kwestie van hoeveer je iemand laat gaan.

Dat je ex kennelijk zo'n knurft is dat hij behoefte ertoe heeft je te beslioneren, via keyloggers of webcams is zijn probleem... maar waarom in godsnaam ga je zulke dingen toestaan?

Soms een beetje jaloezie laten blijken in een relatie kan een teken zijn dat je veel van de ander houd, maar dat moet in evenwicht blijven met het hebben van vertrouwen in elkaar.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 30 september 2013 @ 09:31:34 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131701211
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:29 schreef WvdL het volgende:
Sjah lastig om daar een eenduidig antwoord op te geven.

Bij een ex waarvan ik sterk vermoeden had dat ze met een ander zat te flirten, dit ontkende ze steevast. Heb ik ook eens zo'n keylogger geisntalleerd. Mijn vermoeden werd bevestigd alleen nu kon ze het niet ontkennen. Is nu ook mijn ex.

Bij mijn huidige vriendin heb ik geeneens de drang om der FB en/of dergerlijke te lezen. Ik vertrouw der compleet.

Het moet alleen geen uiting zijn van je (persoonlijke) onzekerheid. Ik ben namelijk wel blij dat het bij de eerste gedaan heb, voor mezelf om keuzes te maken.
Maar bij mijn ex bv, die zat er compleet naast, ik ben nooit vreemdgegaan en was dat ook niet plan.
Dus het is moeilijk denk ik in te schatten wanneer het geoorloofd is.
pi_131701232
quote:
Hoe ver mag je gaan in elkaar controle
Beginnen bij de spellingscontrole.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 30 september 2013 @ 09:33:35 #15
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131701247
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Hoever iemand mag gaan in het 'in de gaten houden' is vooral een kwestie van hoeveer je iemand laat gaan.

Dat je ex kennelijk zo'n knurft is dat hij behoefte ertoe heeft je te beslioneren, via keyloggers of webcams is zijn probleem... maar waarom in godsnaam ga je zulke dingen toestaan?

Soms een beetje jaloezie laten blijken in een relatie kan een teken zijn dat je veel van de ander houd, maar dat moet in evenwicht blijven met het hebben van vertrouwen in elkaar.
Ik wist het niet dus het was geen kwestie van toestaan, na een vermoeden te hebben ben ik gaan zoeken op mijn pc en toen kwam ik er achter en dat was het begin van het einde.

Het gekke is dat ik daarna echt wel paranoide ben geworden en bv mijn webcam afdekte.
Dat is nu gelukkig over hoor. :P
  maandag 30 september 2013 @ 09:34:51 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131701270
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:30 schreef Kumerian het volgende:
Hoe ver je mag gaan? Helemaal niet!

Een relatie is gebaseerd op vertrouwen. Als je gaat controleren is er blijkbaar geen vertrouwen meer en is dus je relatie niets meer waard. Als je je partner niet kunt vertrouwen, wie dan wel?

Mijn vrouw kent een aantal van mijn wachtwoorden. Ik vertrouw erop dat ze die niet gebruikt. Ik kan veel van haar wachtwoorden (al was het alleen maar omdat ik thuis alles installeer en configureer) en zij vertrouwd er op dat ik die niet gebruik. We vertrouwen elkaar er op dat het niet nodig is.
Ik ga wel eens op zijn laptop of hij op de mijne, als bv de kinderen op mijn laptop zitten ga ik op de zijne of andersom, en dat is gelukkig ook geen probleem, we zijn een open boek voor elkaar.
Maar ik log bv niet in op zijn fb of andersom.
  maandag 30 september 2013 @ 09:35:15 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131701277
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Beginnen bij de spellingscontrole.
Dat is duidelijk een typfout. ;)
pi_131701310
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar bij mijn ex bv, die zat er compleet naast, ik ben nooit vreemdgegaan en was dat ook niet plan.
Dus het is moeilijk denk ik in te schatten wanneer het geoorloofd is.
precies. Als uiting van eigen jaloezie en onzekerheid vind ik zeer fout. Dat kan zich ook in meer dingen uitten dan enkel je digitale leven contreleren :p

Mijn pc/laptop is ook altijd ingelogd op mijn dingen en de hare ook. Ik weet gewoon gewoon dat als zij mijn pc gebruikt mij dan ook ff uitlogt op mijn mail enzo. geen probleem.
newb
pi_131701312
Alles is open maar geen behoefte het te lezen.
pi_131701339
Als ik mijn partner niet zou vertrouwen en dus willen controleren zou ik mij niet prettig voelen in zo'n relatie. Zelfde geldt andersom (als mijn partner die behoefte zou hebben).
  maandag 30 september 2013 @ 09:41:22 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131701392
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:38 schreef Tja..1986 het volgende:
Als ik mijn partner niet zou vertrouwen en dus willen controleren zou ik mij niet prettig voelen in zo'n relatie. Zelfde geldt andersom (als mijn partner die behoefte zou hebben).
Dat is ook niet prettig, ik voelde me echt geschaad in mijn privacy, zelfs in een relatie heb je nog recht op privacy.
En hij voelde zich daar ook niet prettig bij, hij had de angst mij te verliezen en dat is te ver gegaan en daardoor is hij me juist verloren.
Ik ben er van overtuigd dat hij nooit kwade bedoelingen heeft gehad daarmee maar door omstandigheden gewoon de grens niet meer zag,
  maandag 30 september 2013 @ 09:42:31 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131701413
Ik mag alles van mijn man wel lezen, bekijken en inzien, maar heb echt nog nooit die behoefte gevoeld.
KuikenGuppy
  maandag 30 september 2013 @ 09:46:39 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131701504
Het irriteert mij zelfs als hij op mijn laptop FB gebruikt heeft en niet uitgelogd heeft, wat moet ik met zijn FB?! :')

Vond het pas wel grappig toen hij zei dat ik om 01.30 nog op Whatsapp gezeten had, klopt ik was een gesprek met hem het teruglezen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131701651
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is ook niet prettig, ik voelde me echt geschaad in mijn privacy, zelfs in een relatie heb je nog recht op privacy.
En hij voelde zich daar ook niet prettig bij, hij had de angst mij te verliezen en dat is te ver gegaan en daardoor is hij me juist verloren.
Ik ben er van overtuigd dat hij nooit kwade bedoelingen heeft gehad daarmee maar door omstandigheden gewoon de grens niet meer zag,
Het gaat mij helemaal niet om privacy. Veruit de meeste communicatie via WA of facebook of mail of wat dan ook is toch gewoon onzinig met vrienden kletsen. Dat mag van mij iedereen lezen. Het gaat om het niet vertrouwen. Als mijn partner mij niet vertrouwt, waarom wil ze dan een relatie met mij?
  maandag 30 september 2013 @ 09:56:42 #25
112251 314
gimme pie!
pi_131701693
op zich interessant, want als je alles zou gaan controleren wat schiet je er dan precies mee op?
1) je vermoedens worden bevestigd
2) alles blijkt voor niks

in het eerste geval kun je je partner erop aanspreken, die kan ontkennen of bevestigen, maar zal zich sowieso geschaad voelen. in het tweede geval blijkt je nieuwsgierigheid overbodig en zul je jezelf alleen maar schuldig voelen dat je je partner niet vertrouwde terwijl je dat wel had moeten doen zonder het te controleren. of is het puur willen weten waar iemand anders mee bezig is? is het jaloezie of zoek je geruststelling? iedereen is weleens onzeker lijkt me, maar dat moet natuurlijk niet te lang duren. in dat geval kan geruststelling een hoop helpen, maar moet je er ook meteen mee stoppen als je gerustgesteld bent (en dan blijf je zitten met je persoonlijke schuldgevoel)

geen makkelijke nee... op zich zou ik het niet erg vinden als mijn vriendin een door mijn facebook bladert uit nieuwsgierigheid, maar als ze iedere dag alle berichtjes zou willen lezen is het wat teveel van het goede

[ Bericht 0% gewijzigd door 314 op 30-09-2013 12:37:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')