Maar ze wijzen ook democratie en een dialoog met seculieren af, en zijn voor een vergaande vorm van Sharia, dus wat mij betreft mag er alsnog een bom op die hangar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:12 schreef De_Ilias het volgende:
Het is alsof er geronseld wordt in je eigen huiskamer, LOL!
Zo moet dat voor veel FOK!ers voelen denk ik.
Nieuws: "Het nieuwe gevormde "Djaishul Islaam" Legen van Islaam noemt ISIS een organisatie van Takfir(Groepje dat andere moslims verketterd) en zij zijn vijanden van het Syrische volk! "
Eindelijk een standpunt waarin ik me wel in kan vinden!
Waarom? De Koerden hebben hun autonomie al door Assad eruit te schoppen en de rebellen hebben ze niks te bieden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:29 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik denk dat de PYD zich gewoon moet aansluiten bij de FSA en dat ze samen tegen Assad gaan vechten. Daarna kunnen ze na Assad oderhandelen over autonomie en dat ze dan ook andere Koerdische partijen moeten toelaten in hun autonome gebied.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:14 schreef Peunage het volgende:
Het domste wat de Syrische Koerden nu kunnen doen is partij kiezen. Nergens voor nodig. Net als hun broeders in Irak kunnen ze hun eigen zaakjes en belangen regelen terwijl de rest van het land in puin ligt. Die kans wordt ze op een gouden plaat aangereikt.
Yallah trap af becha, ik join je wel. En zal Triggah ook opsporen dat die zich laat zien, niet zoals in dit Syrie topic expres afwezig blijvenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een topic voor Arabieren gemaakt(aangezien er ook een slowchat voor Turkse en 1 voor Marokkaanse gebruikers is), maar dat ging snel dicht. Er is gewoon geen belangstelling voor denk ik, zeker niet 1 puur in het Arabisch
Ik kan me voorstellen dat fok! dat liever ook niet heeft, je weet niet wat er allemaal beraamd wordt.
Laten we het hebben over Syrie. Waar heel deze oorlog begon omdat assad zijn eigen burger bevolking begon af te slachten. Nog voordat al qaeda handig gebruik maakte van de situatie. De tijd toen al nusra ontstond vanwege de haat dat ontstond van ouders die hun familie hadden verloren.quote:Op maandag 30 september 2013 23:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, laten we het ook meteen niet over Arabieren of over Assad hebben. Sterker nog, laten we dit topic f
dichtgooien.
Alle landen en groepen die jij genoemd hebt zijn partij in Syri.
Ik zeg dan ook tegen de YPG, sluit je aan bij de FSA en ga vechten tegen Assad. Dan vallen de jihadisten je ook niet meer aan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:38 schreef expans het volgende:
[..]
Punt is alleen dat de PYD zich niet expliciet tegen Assad of de FSA keert en de partijen elkaar niet vertrouwen. Vanaf het begin van het conflict dachten ze aan zichzelf / autonomie en wouden ze met rust gelaten worden.
Waarom zou de FSA dan toestaan dat de Koerden autonomie krijgen of geheel onafhankelijk worden terwijl ze niet veel hebben gedaan?
Er wordt al vaker gerept over deals waardoor ze zich niet populair maken..
Laatst had ik bv iets gelezen over dat de ze cordinaten doorgaven zodat de SAA de FSA/jihadisten kon bombarderen; waar de YPG zelf ook baat bij had omdat ze dan hun eigen positie konden versterken.
Voor degenen die liever niet onder de laars van Al Qaida hun leven slijten, was hij wel een verlosser, in Tsjetjeni. Onder Yeltsin was het 'voortmodderen', en volop kommer en kwel. Toen Poetin ingreep, deed hij dat zonder mededogen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:07 schreef Baklava95 het volgende:
Vraag maar in Tsjenie en Dagestan, of Poetin echt een lieverd en vredesstichter is.
Haters haten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:31 schreef firefly3 het volgende:
Leuk, nog meer propaganda plaatjes. Ik verzamel ze allemaal
Ik hoop echt dat ze die Ramazan Kadyrrov gaan onthoofden.quote:
Insha'allah, broeder!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:54 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat ze die Ramazan Kadyrrov gaan onthoofden.
Yupsquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:12 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
[..]
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is denk ik de Grandmufti van de KSA. Scheick a al scheick.
De wahabiyya voor gek zetten mag toch wel, ja?quote:
Hoeft niet, als je snapt wat ik bedoelquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De wahabiyya voor gek zetten mag toch wel, ja?
Ben ik wahabiyya dan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De wahabiyya voor gek zetten mag toch wel, ja?
Ik snap wat je bedoelt, dat doen ze zelf al met hun mislukte tanden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoeft niet, als je snapt wat ik bedoel
En je bent gewoon een brave Shafi'iquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:22 schreef Baklava95 het volgende:
Achja, mensen in dit forum beschuldigen me van allerlei dingen. Van Takfiri/wahabiyya tot turkenhater en anti-koerd.![]()
Als je het over Syri wilt hebben ga je het uiteindelijk over alle partijen hebben die er mee te maken hebben. Niet alleen Assad en de onschuldige slachtoffers. Ook over de FSA, ook over 50+ extremistische en Islamitische groeperingen. Ook over Hezbollah, Iran en Rusland. Maar ook over Qatar, Saudi-Arabi en Turkije.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Laten we het hebben over Syrie. Waar heel deze oorlog begon omdat assad zijn eigen burger bevolking begon af te slachten. Nog voordat al qaeda handig gebruik maakte van de situatie. De tijd toen al nusra ontstond vanwege de haat dat ontstond van ouders die hun familie hadden verloren.
Ik volg trouwens niet de Shafi wetschool maar die van de Hanafi.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En je bent gewoon een brave Shafi'i.
Preciesquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als je het over Syri wilt hebben ga je het uiteindelijk over alle partijen hebben die er mee te maken hebben. Niet alleen Assad en de onschuldige slachtoffers. Ook over de FSA, ook over 50+ extremistische en Islamitische groeperingen. Ook over Hezbollah, Iran en Rusland. Maar ook over Qatar, Saudi-Arabi en Turkije.
Jij mag dat natuurlijk af doen als propaganda en complotten en zo, maar dat moet je zelf weten.
Met het risico uitgelachen te worden: ik zie door de bomen het bos ff niet meer..quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:25 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik volg trouwens niet de Shafi wetschool maar die van de Hanafi.
Wil je een overzichtje van Islamitische stromingen en (sub) sektes?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Met het risico uitgelachen te worden: ik zie door de bomen het bos ff niet meer..
Kan iemand met uitleggen waar dit nu precies over gaat (behalve verschillende stromingen binnen de islam obviously)? Misschien met een leuk schematje of wat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |