abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2013 @ 14:00:38 #151
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132822066
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:19 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, vind dat Barostat onderzoek namelijk interessant klinken! Duurt lang zag ik :o
Overall interessant sowieso. Hoop dat je groen licht krijgt :Y
Ik vind het erg pijnlijk klinken :') Mijn darmen vinden dat soort shit (hihi :') ) nooit tof. Ik hoop ook dat ik groen licht krijg. Verwacht het wel. Heb ook al sinds gisteren vet last van mijn buik en darmen. Dus ik hoop dat ze dan gelijk de klachten kunnen verhelpen. Zag wel in de brief naar de internist staan dat er recent nog een scopie gedaan moest zijn (minder dan 6 maanden). Dus ik ben benieuwd of mijn eigen arts die nog gaat doen of dat ze die in het AMC gaan doen...

quote:
Eerste onderzoek ja. Ben gevraagd door mijn gyn. Enige wat ik ervoor hoefde te doen was eerst een longembolie krijgen en daarna zwanger worden. Appeltje eitje! :D
Blijkbaar zijn er gewoon niet al te veel vrouwen die zwanger zijn en fraxiparine moeten spuiten, dus ik heb gewoon geluk gehad :)
Lol. Mooi kut wel. Ik ben benieuwd naar de resultaten van je onderzoek :Y

Had al online gekeken of er meer onderzoeken en/of focusgroepen zijn waar ik aan kon deelnemen, maar kon niet echt iets vinden. Afgezien van je blinde darm laten verwijderen om te kijken of het helpt tegen crohn :') Vond ik geen goed idee :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_132824455
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Geen ervaring, maar ik zou het schoonhouden met betadine of met alcohol. Komt er pus uit?

Mja, ik zelf doe altijd dat soort wondjes openen, maar dat raad ik je af :P

Je kan er een ijsklontje op doen (tegen de jeuk!). Kun je ook gelijk na het prikken doen.
nee, er kmt (nog)niks uit, maar die recente is echt enorm rood en gezwollen. ik heb wat alcholdoekjes en van die steriele pleisters, doe t straks wel ff schoonmaken en afdekken maar...

thanks babe
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 2 november 2013 @ 15:59:56 #153
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132825175
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 15:32 schreef Mirjam het volgende:

[..]

nee, er kmt (nog)niks uit, maar die recente is echt enorm rood en gezwollen. ik heb wat alcholdoekjes en van die steriele pleisters, doe t straks wel ff schoonmaken en afdekken maar...

thanks babe
Ik zou het sowieso melden aan je arts als je hem/haar weer spreekt. Of als het niet weggaat en/of erger word...
pi_132868636
Pff een balans vinden met de magnesium wil nog niet echt lukken. Twee keer twee pillen op een dag zorgt voor de hele week diarree, maar met twee zit ik weer de halve week verstopt.
Ik ben wat aan het experimenteren, dan in de ochtend twee en in de middag 1 en andersom maar nu zat ik toch weer een paar dagen verstopt en dat opgeblazen gevoel is het toch ook niet :(

Ik heb een steenpuist ofzo midden op mijn bil, heel pijnlijk met broek aantrekken en zitten. Iemand daar ervaring mee en of het Crohn-gerelateerd kan zijn?
  zondag 3 november 2013 @ 21:32:46 #155
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_132869659
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:20 schreef Crohnjurist het volgende:
Pff een balans vinden met de magnesium wil nog niet echt lukken. Twee keer twee pillen op een dag zorgt voor de hele week diarree, maar met twee zit ik weer de halve week verstopt.
Ik ben wat aan het experimenteren, dan in de ochtend twee en in de middag 1 en andersom maar nu zat ik toch weer een paar dagen verstopt en dat opgeblazen gevoel is het toch ook niet :(

Ik heb een steenpuist ofzo midden op mijn bil, heel pijnlijk met broek aantrekken en zitten. Iemand daar ervaring mee en of het Crohn-gerelateerd kan zijn?
nee, denk het niet. wat wel helpt is trekzalf erop en een ruime pleister, dag afgedekt laten en dan de volgende morgen met douchen pleister eraf, dan is het vaak al een stuk minder :Y
pi_132869922
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:32 schreef Mirjam het volgende:

[..]

nee, denk het niet. wat wel helpt is trekzalf erop en een ruime pleister, dag afgedekt laten en dan de volgende morgen met douchen pleister eraf, dan is het vaak al een stuk minder :Y
Okok. Ik heb er al een pleister op gedaan om het schuren tegen te gaan, trekzalf heb ik niet dus morgen maar even halen, bedankt voor de tip!
  zondag 3 november 2013 @ 21:40:00 #157
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_132870166
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 21:36 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Okok. Ik heb er al een pleister op gedaan om het schuren tegen te gaan, trekzalf heb ik niet dus morgen maar even halen, bedankt voor de tip!
stinkt als een beer, en neem echt een pleister die groot genoeg is! maar het helpt zeker :Y
  zondag 3 november 2013 @ 22:45:15 #158
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132874213
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:20 schreef Crohnjurist het volgende:

Heb die bulten ook altijd :X

Zet er altijd een mesje in :X
pi_132875885
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 22:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

Heb die bulten ook altijd :X

Zet er altijd een mesje in :X
Mmm zover zou ik toch niet gaan, zou nog eerder gewoon wachten tot het overgaat!
  maandag 4 november 2013 @ 23:02:30 #160
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132910534
Ja hoi! Wie had hier remicade icm tavegil?

Was dat ook voor de jeuk? Werkt het?
pi_132926666
Krijgen jullie hier ook de griepprik?
pi_132926822
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:28 schreef c-u-t-e het volgende:
Ja, door de Humira.
pi_132926871
quote:
Jep. Toen ik begon met de imuran had de verpleegkundige gezegd dat ik de huisarts moest bellen ok een griepprik te regelen. Had niet direct gebeld, en kreeg nog geen week later brief binnen voor de jaarlijkse griepprik. Zal wel automatisch gegaan zijn dus.
pi_132926907
Oke, want ik kreeg een oproep en kan hem straks halen.
Normaal kreeg ik hem ook ivm mijn werk, maar doordat ik in de ziektewet zit was dat niet doorgegaan.
Maar vroeg me af of meer hem hier kregen.

Ik gebruik geen imuran of humira..
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:37:41 #165
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132926987
quote:
Ja, maar al 2 jaar niet gehaald.
pi_132929605
Ja ik haal de griepprik ook graag, merk dat ik toch minder verkouden en grieperig ben daardoor!
pi_132937617
Nou ik heb hem niet gekregen. Stond ik netjes bij de huisarts, bleken ze vandaag bij de andere instelling (er zijn er 2) de griepprik te geven. Oeps. En dat was aan de andere kant van de stad en ik zou het nooit meer redden om op tijd te komen. Dus ben ik maar weer door de regen naar huis gefietst. Voor niks.

Ach, volgende keer beter!
pi_132963268
Vandaag controle gehad, over 3 maanden terugkomen en dan krijg ik, indien alles ok is, groen licht voor m'n operatie.
Ik mag weer drinken (joechei *O* :@ ) maar met mate natuurlijk.
Heb geen lactose of glucose-intolerantie, en de ontstonken prikplekken zijn raadselachtig.
  woensdag 6 november 2013 @ 15:40:46 #169
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132964036
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:21 schreef Mirjam het volgende:
Vandaag controle gehad, over 3 maanden terugkomen en dan krijg ik, indien alles ok is, groen licht voor m'n operatie.
Ik mag weer drinken (joechei *O* :@ ) maar met mate natuurlijk.
Heb geen lactose of glucose-intolerantie, en de ontstonken prikplekken zijn raadselachtig.
*O* awesome! *O* Ik zou de prikplekken lekker lang koelen met een ijsblokje na het prikken. Ervoor trouwens ook.

Ik heb geen controle afspraak meer. Maandag langs geweest, zelfde riedeltje, hoi, alles goed? ja, oke doei :')

We gaan we remicade doen voor de reuma. Al had hij daar zijn twijfels over gezien mijn allergische reactie erop. Maar goed, we proberen een test rondje. Is het niks kan ik zo weer terug naar Humira.

Verder moet ik vd week bloed prikken en ontlasting inleveren om te kijken of alles ok is voor het wetenschappelijk onderzoek. *O*
pi_132967171
Klinkt goed bij jullie! ^O^

Bij mij is vannacht ook eindelijk mijn steenpuist opengegaan, ik heb er gisteren nog behoorlijk last van gehad, stond op het punt naar de dokter te gaan, want kon niet eens meer fatsoenlijk liggen of zitten, maar gelukkig was het vandaag al niet meer nodig. Nu hopen dat de restanten snel weg zijn!
pi_132981327
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

*O* awesome! *O* Ik zou de prikplekken lekker lang koelen met een ijsblokje na het prikken. Ervoor trouwens ook.

Ik heb geen controle afspraak meer. Maandag langs geweest, zelfde riedeltje, hoi, alles goed? ja, oke doei :')

We gaan we remicade doen voor de reuma. Al had hij daar zijn twijfels over gezien mijn allergische reactie erop. Maar goed, we proberen een test rondje. Is het niks kan ik zo weer terug naar Humira.

Verder moet ik vd week bloed prikken en ontlasting inleveren om te kijken of alles ok is voor het wetenschappelijk onderzoek. *O*
ga ik proberen morgen, thanks!
edn voor jou ook een aw yisss *O* al hoop ik dat de remicade wat voor je doet en niet enkel narigheid brengt :*
  woensdag 6 november 2013 @ 23:06:17 #172
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132985883
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:49 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ga ik proberen morgen, thanks!
edn voor jou ook een aw yisss *O* al hoop ik dat de remicade wat voor je doet en niet enkel narigheid brengt :*
Thnx babe! O+ Ik ook. En zo niet "dan zien we dat dan wel weer" aldus mijn internist :P. Zal morgen eens bellen dat ze opschieten. Mijn handen zijn drama.
pi_133061833
Hello luitjes :W

Hoe is het met jullie? :)

Hier inmiddels van de ijzertabletten af :) Mijn Hb was binnen een paar weken van 6.3 naar 8.3 gegaan, prima dus. En mijn prednison is nog maar 10mg. Bijna afgebouwd dus. En de rest van mn bloeduitslagen waren ook goed. Dus dat gaat allemaal prima..

Wel heb ik gele ontlasting. Maar dat kan komen door een te snelle spijsvertering toch?
Het is mosterd kleurig (sorry voor de details). Dit kon ik eerder nooit zien, omdat de ijzertabletten alles donker kleurden. Maar goed, misschien komt het ook wel door de omeprazol, geen idee haha.
pi_133066200
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:55 schreef c-u-t-e het volgende:
Hello luitjes :W

Hoe is het met jullie? :)

Hier inmiddels van de ijzertabletten af :) Mijn Hb was binnen een paar weken van 6.3 naar 8.3 gegaan, prima dus. En mijn prednison is nog maar 10mg. Bijna afgebouwd dus. En de rest van mn bloeduitslagen waren ook goed. Dus dat gaat allemaal prima..

Wel heb ik gele ontlasting. Maar dat kan komen door een te snelle spijsvertering toch?
Het is mosterd kleurig (sorry voor de details). Dit kon ik eerder nooit zien, omdat de ijzertabletten alles donker kleurden. Maar goed, misschien komt het ook wel door de omeprazol, geen idee haha.
ik slik al jaaaaaaaaren omeprazol en herken dat niet....

overigens, uit je ontlasting kunnen ze wel veel halen qua markers of het goed of slecht gaat.
ik begreep dat de (ontstekings)waarden, normaal, als alles goed is, 50 is, die van mij was in juli 2810 ermahgerd :')
pi_133069032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:18 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik begreep dat de (ontstekings)waarden, normaal, als alles goed is, 50 is, die van mij was in juli 2810 ermahgerd :')
Dat ken ik. Eiwitwaarde die ze uit ontlasting aflezen (calprotectine) is bij gezonde mensen rond de 10. Ik zat op een gegeven moment ruim boven de 1200 :P
Tijdje terug controle afspraak gehad, toen kwam mijn arts met de mededeling dat voortschrijdend inzicht heeft bepaald dat mensen met een pouch zoals ik eigenlijk iedere 2 jaar een darmonderzoekje moeten hebben. Was ik vanzelfsprekend niet heel gelukkig mee.
2 weken terug onderzoek gehad (wat dankzij die pouch gelukkig veel minder klote is dan een volledig darmonderzoek). Alles zag er prima uit, heel klein beetje irritatie maar dat mocht geen naam hebben. Dus nu in overleg met de arts maar weer eens proberen te minderen met de Entocort en kijken of dat goed blijft gaan. Voor het eerst in 14 jaar besloten om de volgende afspraak over een jaar te zetten ipv een half jaar.
A mind with a heart of it's own
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')