Ik vind het erg pijnlijk klinkenquote:Op vrijdag 1 november 2013 22:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, vind dat Barostat onderzoek namelijk interessant klinken! Duurt lang zag ik![]()
Overall interessant sowieso. Hoop dat je groen licht krijgt
Lol. Mooi kut wel. Ik ben benieuwd naar de resultaten van je onderzoekquote:Eerste onderzoek ja. Ben gevraagd door mijn gyn. Enige wat ik ervoor hoefde te doen was eerst een longembolie krijgen en daarna zwanger worden. Appeltje eitje!![]()
Blijkbaar zijn er gewoon niet al te veel vrouwen die zwanger zijn en fraxiparine moeten spuiten, dus ik heb gewoon geluk gehad
nee, er kmt (nog)niks uit, maar die recente is echt enorm rood en gezwollen. ik heb wat alcholdoekjes en van die steriele pleisters, doe t straks wel ff schoonmaken en afdekken maar...quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Geen ervaring, maar ik zou het schoonhouden met betadine of met alcohol. Komt er pus uit?
Mja, ik zelf doe altijd dat soort wondjes openen, maar dat raad ik je af![]()
Je kan er een ijsklontje op doen (tegen de jeuk!). Kun je ook gelijk na het prikken doen.
Ik zou het sowieso melden aan je arts als je hem/haar weer spreekt. Of als het niet weggaat en/of erger word...quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee, er kmt (nog)niks uit, maar die recente is echt enorm rood en gezwollen. ik heb wat alcholdoekjes en van die steriele pleisters, doe t straks wel ff schoonmaken en afdekken maar...
thanks babe
nee, denk het niet. wat wel helpt is trekzalf erop en een ruime pleister, dag afgedekt laten en dan de volgende morgen met douchen pleister eraf, dan is het vaak al een stuk minderquote:Op zondag 3 november 2013 21:20 schreef Crohnjurist het volgende:
Pff een balans vinden met de magnesium wil nog niet echt lukken. Twee keer twee pillen op een dag zorgt voor de hele week diarree, maar met twee zit ik weer de halve week verstopt.
Ik ben wat aan het experimenteren, dan in de ochtend twee en in de middag 1 en andersom maar nu zat ik toch weer een paar dagen verstopt en dat opgeblazen gevoel is het toch ook niet
Ik heb een steenpuist ofzo midden op mijn bil, heel pijnlijk met broek aantrekken en zitten. Iemand daar ervaring mee en of het Crohn-gerelateerd kan zijn?
Okok. Ik heb er al een pleister op gedaan om het schuren tegen te gaan, trekzalf heb ik niet dus morgen maar even halen, bedankt voor de tip!quote:Op zondag 3 november 2013 21:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee, denk het niet. wat wel helpt is trekzalf erop en een ruime pleister, dag afgedekt laten en dan de volgende morgen met douchen pleister eraf, dan is het vaak al een stuk minder
stinkt als een beer, en neem echt een pleister die groot genoeg is! maar het helpt zekerquote:Op zondag 3 november 2013 21:36 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Okok. Ik heb er al een pleister op gedaan om het schuren tegen te gaan, trekzalf heb ik niet dus morgen maar even halen, bedankt voor de tip!
Heb die bulten ook altijdquote:Op zondag 3 november 2013 21:20 schreef Crohnjurist het volgende:
Pff een balans vinden met de magnesium wil nog niet echt lukken. Twee keer twee pillen op een dag zorgt voor de hele week diarree, maar met twee zit ik weer de halve week verstopt.
Ik ben wat aan het experimenteren, dan in de ochtend twee en in de middag 1 en andersom maar nu zat ik toch weer een paar dagen verstopt en dat opgeblazen gevoel is het toch ook niet
Ik heb een steenpuist ofzo midden op mijn bil, heel pijnlijk met broek aantrekken en zitten. Iemand daar ervaring mee en of het Crohn-gerelateerd kan zijn?
Mmm zover zou ik toch niet gaan, zou nog eerder gewoon wachten tot het overgaat!quote:Op zondag 3 november 2013 22:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heb die bulten ook altijd![]()
Zet er altijd een mesje in
Jep. Toen ik begon met de imuran had de verpleegkundige gezegd dat ik de huisarts moest bellen ok een griepprik te regelen. Had niet direct gebeld, en kreeg nog geen week later brief binnen voor de jaarlijkse griepprik. Zal wel automatisch gegaan zijn dus.quote:
Ja, maar al 2 jaar niet gehaald.quote:
quote:Op woensdag 6 november 2013 15:21 schreef Mirjam het volgende:
Vandaag controle gehad, over 3 maanden terugkomen en dan krijg ik, indien alles ok is, groen licht voor m'n operatie.
Ik mag weer drinken (joechei![]()
) maar met mate natuurlijk.
Heb geen lactose of glucose-intolerantie, en de ontstonken prikplekken zijn raadselachtig.
ga ik proberen morgen, thanks!quote:Op woensdag 6 november 2013 15:40 schreef Qwea het volgende:
[..]awesome!
Ik zou de prikplekken lekker lang koelen met een ijsblokje na het prikken. Ervoor trouwens ook.
Ik heb geen controle afspraak meer. Maandag langs geweest, zelfde riedeltje, hoi, alles goed? ja, oke doei
We gaan we remicade doen voor de reuma. Al had hij daar zijn twijfels over gezien mijn allergische reactie erop. Maar goed, we proberen een test rondje. Is het niks kan ik zo weer terug naar Humira.
Verder moet ik vd week bloed prikken en ontlasting inleveren om te kijken of alles ok is voor het wetenschappelijk onderzoek.
Thnx babe!quote:Op woensdag 6 november 2013 21:49 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ga ik proberen morgen, thanks!
edn voor jou ook een aw yisssal hoop ik dat de remicade wat voor je doet en niet enkel narigheid brengt
ik slik al jaaaaaaaaren omeprazol en herken dat niet....quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:55 schreef c-u-t-e het volgende:
Hello luitjes
Hoe is het met jullie?![]()
Hier inmiddels van de ijzertabletten afMijn Hb was binnen een paar weken van 6.3 naar 8.3 gegaan, prima dus. En mijn prednison is nog maar 10mg. Bijna afgebouwd dus. En de rest van mn bloeduitslagen waren ook goed. Dus dat gaat allemaal prima..
Wel heb ik gele ontlasting. Maar dat kan komen door een te snelle spijsvertering toch?
Het is mosterd kleurig (sorry voor de details). Dit kon ik eerder nooit zien, omdat de ijzertabletten alles donker kleurden. Maar goed, misschien komt het ook wel door de omeprazol, geen idee haha.
Dat ken ik. Eiwitwaarde die ze uit ontlasting aflezen (calprotectine) is bij gezonde mensen rond de 10. Ik zat op een gegeven moment ruim boven de 1200quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:18 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik begreep dat de (ontstekings)waarden, normaal, als alles goed is, 50 is, die van mij was in juli 2810 ermahgerd
Lol, 50???? Dan heb je nog steeds ergens een ontsteking. Ze moeten minder dan 10 zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:18 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik slik al jaaaaaaaaren omeprazol en herken dat niet....
overigens, uit je ontlasting kunnen ze wel veel halen qua markers of het goed of slecht gaat.
ik begreep dat de (ontstekings)waarden, normaal, als alles goed is, 50 is, die van mij was in juli 2810 ermahgerd
Ja, ze zeiden dat het goed was. Ze zeggen nooit hoeveel te waarden zijn, maar ik vertrouw erop dat hun wel weten wanneer ze te hoog zijn haha..quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:18 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik slik al jaaaaaaaaren omeprazol en herken dat niet....
overigens, uit je ontlasting kunnen ze wel veel halen qua markers of het goed of slecht gaat.
ja calprotectine jaquote:Op zaterdag 9 november 2013 00:23 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat ken ik. Eiwitwaarde die ze uit ontlasting aflezen (calprotectine) is bij gezonde mensen rond de 10. Ik zat op een gegeven moment ruim boven de 1200
Tijdje terug controle afspraak gehad, toen kwam mijn arts met de mededeling dat voortschrijdend inzicht heeft bepaald dat mensen met een pouch zoals ik eigenlijk iedere 2 jaar een darmonderzoekje moeten hebben. Was ik vanzelfsprekend niet heel gelukkig mee.
2 weken terug onderzoek gehad (wat dankzij die pouch gelukkig veel minder klote is dan een volledig darmonderzoek). Alles zag er prima uit, heel klein beetje irritatie maar dat mocht geen naam hebben. Dus nu in overleg met de arts maar weer eens proberen te minderen met de Entocort en kijken of dat goed blijft gaan. Voor het eerst in 14 jaar besloten om de volgende afspraak over een jaar te zetten ipv een half jaar.
Er kan binnen wel een beschadiging zitten. Dus door de harde en dikke drol kan een beschadiging in de anus/endeldarm zijn gemaakt die aan het bloeden is. Bloed wordt door de sluitspier binnen gehouden en komt er dus met de volgende ontlasting (dik of dun) mee naar buiten.quote:Op maandag 18 november 2013 12:20 schreef Crohnjurist het volgende:
Sinds een paar dagen heb ik bloed bij mijn ontlasting, dit heb ik nog nooit eerder gehad. Mijn ontlasting is redelijk hard en eerst ook groot, maar gisteren was het een hele dunne drol zeg maar (sorry voor de smakelijke details!), dus een wondje daar lijkt me niet logisch.
Verder heb ik niet echt last of zo, geen buikpijn in ieder geval.. Wel een beetje vreemd dus. Kan het kwaad denken jullie?
Oké dan wacht ik het nog even af.. Als dit het geval is, dan moet het vanzelf overgaan lijkt mij! Dankjewel voor je reactie.quote:Op maandag 18 november 2013 12:58 schreef kvd het volgende:
[..]
Er kan binnen wel een beschadiging zitten. Dus door de harde en dikke drol kan een beschadiging in de anus/endeldarm zijn gemaakt die aan het bloeden is. Bloed wordt door de sluitspier binnen gehouden en komt er dus met de volgende ontlasting (dik of dun) mee naar buiten.
Als je het niet vertrouwd moet je gewoon bellen he. Ik steek altijd mijn kop in het zand en denk dan dat er van binnen gewoon een wondje zit. Maar ik ben ik en ik ben niet jij, dus als je het zeker wilt weten, is een belletje naar een arts zo gemaakt!quote:Op maandag 18 november 2013 13:07 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Oké dan wacht ik het nog even af.. Als dit het geval is, dan moet het vanzelf overgaan lijkt mij! Dankjewel voor je reactie.
Ja ik weet t. Maar ik wacht het ook liever nog even af!quote:Op maandag 18 november 2013 13:30 schreef kvd het volgende:
[..]
Als je het niet vertrouwd moet je gewoon bellen he. Ik steek altijd mijn kop in het zand en denk dan dat er van binnen gewoon een wondje zit. Maar ik ben ik en ik ben niet jij, dus als je het zeker wilt weten, is een belletje naar een arts zo gemaakt!
mede-struisvogelquote:Op maandag 18 november 2013 14:06 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Ja ik weet t. Maar ik wacht het ook liever nog even af!
ja, prednison is kut met peren, maar wat moet dat moet.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:02 schreef c-u-t-e het volgende:
Mag starten met de Imuran. Daarnaast nog prednison voor de overbrugging.
Ervaringen?
Sorry, bedoelde de Imuran, want de Prednison slik ik nu al heel wat weken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, prednison is kut met peren, maar wat moet dat moet.
ik zit sinds kort op 10mg, kwam van ruim 40
Ik gebruik nu 3 jaar Imuran, doe het er goed op, weinig bijwerkingen en ook weinig klachten. Het kan wel een paar maanden duren voordat je er iets van merkt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:05 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Sorry, bedoelde de Imuran, want de Prednison slik ik nu al heel wat weken.
Ja, daarom is mijn Prednison weer opgekrikt en die moet ik nu als overbrugging gebruiken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:15 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Ik gebruik nu 3 jaar Imuran, doe het er goed op, weinig bijwerkingen en ook weinig klachten. Het kan wel een paar maanden duren voordat je er iets van merkt.
Er zijn best veel mensen die heftige bijwerkingen krijgen van Imuran, maar meestal meteen in de eerste paar dagen/weken. Ik had overigens haaruitval van de Imuran. Van de Prednison kreeg ik ongewenste vachtquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:18 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Ja, daarom is mijn Prednison weer opgekrikt en die moet ik nu als overbrugging gebruiken.
Ik lees allemaal rare verhalen met bijwerkingen, maar ik vermoed dat de meeste bijwerkingen die ze beschrijven door de Prednison komen die ze naast de Imuran slikken.
Ik heb nu vooral last van haaruitval, hoofdpijn, duizeligheid, af en toe misselijk (minder nu ik Omeprasol slik) en enorme stemmingswisselingen.
Dit door de prednison dus.
Ja, ik geloof ook wel dat er mensen zijn die bijwerkingen krijgen hoor. Maar dat is met ieder medicijn zo. De ene is er ziek van de ander loopt fluitend rond.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:20 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Er zijn best veel mensen die heftige bijwerkingen krijgen van Imuran, maar meestal meteen in de eerste paar dagen/weken. Ik had overigens haaruitval van de Imuran. Van de Prednison kreeg ik ongewenste vacht
Ik heb ook nog maar een miezerig bosje intussenquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:23 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Ja, ik geloof ook wel dat er mensen zijn die bijwerkingen krijgen hoor. Maar dat is met ieder medicijn zo. De ene is er ziek van de ander loopt fluitend rond.
En nee, ik word half kaal
Alles is nu rustig bij jou verder?quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:24 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog maar een miezerig bosje intussenMaar weer eens een vitamine b12 shot halen morgen!
Nu even niet, maar dat komt wel weer. Ik was gestopt met al mijn medicijnen omdat ik zwanger wilde worden en ik voelde me 1 week fantastisch en daarna was het in 1 keer helemaal mis. Bloed, pijn, nouja, het hele combipakket. En nu dus maar weer aan het opbouwen met mijn medicijnen (zonder bijwerkingenquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:28 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Alles is nu rustig bij jou verder?
Oh balen. Maar je mag Imuran wel slikken tijdens zwangerschap had ik gelezen toch?quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:37 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Nu even niet, maar dat komt wel weer. Ik was gestopt met al mijn medicijnen omdat ik zwanger wilde worden en ik voelde me 1 week fantastisch en daarna was het in 1 keer helemaal mis. Bloed, pijn, nouja, het hele combipakket. En nu dus maar weer aan het opbouwen met mijn medicijnen (zonder bijwerkingen) en hopen dat het gauw beter gaat.
Ik zou vooral doen zoals je arts het voorschrijft! Ik ben destijds begonnen met 50 mg en zat een jaar later op 100mg en daar bouw ik nu weer naartoe.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:41 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Oh balen. Maar je mag Imuran wel slikken tijdens zwangerschap had ik gelezen toch?
En ik hoef niet op te bouwen, ik moet direct beginnen met 150mg per dag. Of is het wijzer om toch op te bouwen per 50mg per week ofzo?
Ik ben nog nieuw ik dit soort medicijnen ghehe..
Nou deze struisvogel heeft toch haar kop uit t zand gehaald en even de MDL-verpleegkundige gebeld vandaag. Maar die zei precies wat jij zei! Ik moet nu weer iets meer magnesium gaan slikken en hopen dat mijn ontlasting wat dunner wordt zodat het niet zo pijnlijk gaat allemaal.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |