abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 september 2013 @ 21:45:46 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_131630494
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp

Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012. 3x IUI gehad en hierna laparoscopie (kijkoperatie) waarbij alles er goed uit zag en alles vrij bleek te zijn. In februari 2013 weer door met 4e IUI.


dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject en als alles mee zit en we alle goedkeuringen binnen hebben dan hebben we ergens tussen december en februari de eerste terugplaatsing

Hobbesje
In 2006 spontaan zwanger en in november bevallen van een zoon. In 2007 weer gestopt met de pil waarna geen zwangerschap meer volgde, in 2009 doorgestuurd naar de gyn. Daar werd al snel duidelijk bij de eerst IUI werd dat het niet zo (meer - onze eerste is echt een wonder!) kon lukken omdat er na opwerken zo goed als geen zwemmers meer zijn. Daarna met IVF/ICSI in 2010 zwanger geworden van onze tweede zoon. Van de cryootjes uit deze behandeling in 2012 zwanger geweest, maar met 14 weken klopte er geen hartje meer. In 2013 weer zwanger van het laatste cryootje, maar een miskraam met 6 weken. Nu weer opnieuw aanmelden voor ISCI.

Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.

Arja
Ik ben 35 jaar en 5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik ben sindsdien maar 2 keer ongesteld geweest. Een keer met hulp van pillen, chlomid en nog een andere. De tweede keer werd ik spontaan ongesteld, dit is intussen 2 jaar geleden.

Vele onderzoeken volgden. Het werd duidelijk dat ik bijna geen vrouwelijke hormonen aanmaak, dat stukje lijkt platgelegd te zijn in mijn hersenen, waardoor mijn lichaam in een soort nep-overgang zit.

Op 19 juli 2013 ben ik gestart met een behandeling met een LHRH-pomp. Omdat mijn hypothalamus geen GnRH ( gonadoreline) aan mijn bloed afgeeft, neemt de pomp dit over. Ik krijg elke 90 minuten een beetje GnRH binnen. Dit stimuleert de hypofyse om FSH en LH zelf weer aan te gaan maken en uiteindelijk oestradiol. Op die manier hoop ik weer een cyclus te krijgen en 'gewoon'' zwanger te worden.
Be happy with the little things in life
  vrijdag 27 september 2013 @ 21:46:26 #2
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_131630521
Waar we hobbesje feliciteren en waar we duimen voor snoenk 😘


Voor aanpassing in OP even deze post quoten
Be happy with the little things in life
pi_131630652
Hobbesje van harte!! *O*

En droomvrouwtje ik kan me voorstellen dat er toch teleurstelling was toen je de test deed. :*
pi_131632480
Hobbes, gefeliciteerd joh!! *O* Wat fijn voor jullie! Geniet er maar lekker van! ^O^
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_131643535
hobbes O+ *O*
DV: :*
Snoenk: spannend !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_131646194
Goed zo, skoenk! Ik duim mee.
pi_131646414
Snoenk wat een mooie score! *O* Nu kan het lange wachten beginnen. :*
pi_131704827
Ik had vandaag een echo voor follikelmeting en zou beginnen met pregnyl om de eisprong te forceren.
Het eitje dat de vorige keer niet was gesprongen, blijkt uitgegroeid te zijn tot een cyste van 7 cm en nu moet ik een punctie.

Ik zie er erg tegenop. Kan iemand me vertellen wat me te wachten staat?

Bah, mijn lichaam laat me opnieuw in de steek, ben er best stuk van.

Door de cyste waren er verder geen dominante follikels, dus volgende week opnieuw follikelmeting
  maandag 30 september 2013 @ 12:18:44 #9
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_131704997
@arja gaan ze de cyste puncteren?? Hier hebben ze bij beide ivf pogingen per ongeluk een cyste aangeprikt omdat ze dachten dat het een follikel was. Qua ervaringen, tja de eerste keer deed het geen zeer, de 2e keer vond ik hel. Laat het op je afkomen, succes en sterkte!! :*
Be happy with the little things in life
pi_131705573
Aanprikken. Hij noemde het ook een punctie dacht ik en zei dat het vergelijkbaar was met ivf.
Is het verstandig dan den hele dag vrij te nemen?
pi_131705754
Arja, wat balen! Ik zou zeker de hele dag vrij nemen. Je weet maar nooit. En na een ivf punctie moest ik toch echt altijd even een dagje bijkomen, het is toch een beetje beurs vanbinnen dan. Succes. :*
  maandag 30 september 2013 @ 13:08:21 #12
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_131706183
Een cyste verwijderen gaat voor zover ik weet toch via een kijkoperatie? Wij hebben het er toen over gehad omdat ik ze continu had en ze heel pijnlijk waren.... Vraag het even goed na bij de arts want er zitten nogal wat haken en ogen aan.

Niet dat ik je bang wil maken maar er is mij toen gezegd dat, mocht de cyste verkeerd zitten, er een kans in zat dat ze de hele eierstok gingen verwijderen.....

Maar misschien verschilt dit per ziekenhuis.

In ieder geval veel succes. Mocht je helse pijnen krijgen dan direct contact opnemen met het ziekenhuis omdat door het gewicht van de cyste de eierstok kan gaan draaien om zijn as.


Hmmzz... Het staat er wel heel eng nu, sorry maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven...
  maandag 30 september 2013 @ 13:13:36 #13
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_131706306
@dobbey, ze prikken de cystes ook wel eens aan, nadeel van operatie namelijk is dat ze goed weefsel kunnen raken en beschadigen, deze manier is geeft de minste risico's. Hier hadden ze namelijk ook een tijdje over gedacht om hem aan te prikken als hij niet zou slinken door het gebruik van lucrin. Nadeel van het aanprikken kan zijn dat hij weer volloopt met vocht en er alsnog een operatie kan plaatsvinden

@arja ik zou die dag dan wel vrij nemen als ik jou was. Je krijgt een soort van roesje en daar kan je de hele dag nog suf van zijn. Het is dan idd te vergelijken met een ivf punctie
Be happy with the little things in life
  maandag 30 september 2013 @ 13:42:19 #14
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_131706941
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:13 schreef droomvrouwtje het volgende:
@dobbey, ze prikken de cystes ook wel eens aan, nadeel van operatie namelijk is dat ze goed weefsel kunnen raken en beschadigen, deze manier is geeft de minste risico's. Hier hadden ze namelijk ook een tijdje over gedacht om hem aan te prikken als hij niet zou slinken door het gebruik van lucrin. Nadeel van het aanprikken kan zijn dat hij weer volloopt met vocht en er alsnog een operatie kan plaatsvinden

Ok dat wist ik niet... Was bij mij in ieder geval geen optie. Het aanprikken klinkt me wel een stuk "prettiger" in de oren dan een operatie....
  maandag 30 september 2013 @ 19:55:25 #15
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_131717846
Arja, heb nog nooit een cyste aan laten prikken maar bij de punctie was ik altijd wel vrij die dag en dat heb je ook wel nodig. Succes en sterke :*
pi_131723248
ola dames :)

Gefeli Hobbes!

Bij ons staat alles on hold op dit moment, ben teruggekomen van vakantie en heb echt een hele interessante job oppertunity gekregen. En solliciteren en zwanger worden gaat niet echt samen met elkaar.

Tijdens de vakantie lekker tot rust gekomen en achteraf realiseer je je pas hoeveel dat hele zwanger worden gedoe er bij ons inhakt :X We staan eerlijk gezegd ook niet te popelen er weer aan te beginnen. Maar ja, ik ben er nog niet achter hoe ik anders aan een kind moet komen.....mijn man bezwangeren lukt helaas niet :+

Ik wou dat zwanger worden net zo "makkelijk" ging als carriere maken :')

Eind volgende maand weet ik iig of het wat wordt met die baan, als dat niks wordt dan gaan we eind volgende maand weer aan de IUI.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 12:06:58 #17
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_131737564
Aurum fijn dat je een mooie carrierekans krijgt! Duim voor je dat het doorgaat.
En even pauze is wel lekker he? Het hakt er wel behoorlijk in. Ik vond IUI zelf nog belastender dan uiteindelijk de IVF....

Hier begin ik er nu wel in te geloven! Nu Nijmegen nog.... Ik moet donderdag nog een keer testen (de officiele dag, 18 dagen na punctie en 15 dagen na tp) en dan terugbellen. Eerder gaan ze nog geen afspraak maken voor een echo. Nou, dat had ik nou net nodig voor mijn zelfvertrouwen (not!).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 12:20:06 #18
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_131737959
Hele mooie streepjes hobbes!!

Aurum even wat rust kan wel eens lekker zijn. Succes met je sollicitatie!
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:15:04 #19
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_131741160
Wat fijn om hier weer streepjes te zien! Hobbes, gefeliciteerd met je mooie tweede streepjes *O*

Ik heb verder slecht bijgelezen, sorry dames... Het voelt best veilig onder mijn steentje... Inmiddels poging 6 met de clomid en ik zie het steeds somberder in. Donderdag een echo, dus dan ook maar eens bespreken wat er hierna gaat gebeuren.

Een dikke knuffel voor alle dames hier :*
pi_131743314
Wauw hobbesje heeft dubbele streepjes!! Gefeliciteerd meid, geniet ervan!!! *O*
pi_131744695
Hobbes die is gewoon knalpositief hoor! Sowieso knallen de KV el cheapo testen niet meer zo als vroeger. Succes met wachten. Komt wel goed. :*
pi_131783646
Hobbes; ik belde nooit eerder naar Nijmegen vanwege die reactie. Ik vind het iig mooie streepjes dus jij bent gewoon zwanger!

Voor alle meiden een :*

Ik zit ook even onder een steen. Volgende week gesprek in Nijmegen en hopelijk deze maand ook nog in Duitsland. Dat eerst even afwachten voordat we verder gaan. Ik vind het wel fijn, even rust.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:32:46 #23
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_131784526
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:06 schreef Hobbesje het volgende:
Aurum fijn dat je een mooie carrierekans krijgt! Duim voor je dat het doorgaat.
En even pauze is wel lekker he? Het hakt er wel behoorlijk in. Ik vond IUI zelf nog belastender dan uiteindelijk de IVF....

Hier begin ik er nu wel in te geloven! Nu Nijmegen nog.... Ik moet donderdag nog een keer testen (de officiele dag, 18 dagen na punctie en 15 dagen na tp) en dan terugbellen. Eerder gaan ze nog geen afspraak maken voor een echo. Nou, dat had ik nou net nodig voor mijn zelfvertrouwen (not!).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn mooie knaltesten *O* *O*

Poezebeest :* dikke knuf voor jou!!

Aurum, succes met je sollicitaties, rust kan idd gewoon heerlijk zijn, even die druk van de ketel, het geeft toch meer stress dan je zou willen :*

Frummeltje :* balen zeg. Ik ben eens benieuwd wat het ziekenhuis donderdag te zeggen heeft..

Hier vandaag in het ziekenhuis geweest, overleg hoe nu verder. We gaan voor terugplaatsing in eigen cyclus, lekker zonder hormonen. Doorslag gevend was het feit dat de hormonen ook voor versnelde groei van de endometriose kan zorgen en omdat ik best heftig reageer op de hormonen en veel last van bijwerkingen heb was het ook goed om te gaan voor een tp in eigen cyclus. Goede keuze dus. Ze heeft nog even een echo gemaakt, cyste was niet gegroeid, zelfde nog als tijdens de ivf poging. Wel was het baarmoederslijmvlies (nog) dik, kan zijn het nog van de ivf hormonen is en ik deze week ongesteld ga worden, of de bloeding van vorige week was idd een menstruatie en ik word over een week of 3 ongesteld. Ze zag namelijk ook al wat kleine follikels op de echo, dus ben eens benieuwd. Zodra ik ongesteld ben kan ik bellen en dan gaan we voor onze cryo tp
Be happy with the little things in life
  donderdag 3 oktober 2013 @ 09:01:03 #24
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_131801649
DV fijn dat het in je natuurlijke cyclus kan! Dat scheelt zoveel hormonen....!

Poezebeest :*

Frummeltje: hoop dat het dit keer lukt! :*

Tnx ladies. De test van vandaag is gewoon weer positief en we mogen de 23e voor echo.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 09:16:52 #25
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_131801845
*O* *O* Hobbes

Yes DV actie! *O*

Hier stiekem al een beetje aan het aftellen.... Nog een week en 2.5 uur voor het belletje van de arts dat we "echt" door zijn en wanneer we door mogen schuiven naar maatschappelijk werk.... En als alles goed gaat mogen we over 3 mnd beginnen O+ Alweer een maand wachttijd voorbij *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')