SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Vier recent afgeronde projecten uit 't vorige deel:
Trui's babyslofjes:
Lijnloos's wafeldekentje:
Tieten:![]()
quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:45 schreef trui het volgende:
de slang is klaar (en ontvangen) dus ik kan 'm laten zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
had er overheen gelezen mobiel! supertof!quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:45 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeshoekjes! En dan daar een kussen van maken! Die van attic24.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:25 schreef trui het volgende:
En kwakzor wat bedoel je met hexagon kussen?
Mja, was nog niet zo ver en ik vond het echt niet zo mooi worden... Nu al bezig aan de halve zeshoekjes voor de randen van de voorkant!quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:02 schreef trui het volgende:
Ah die! Ik dacht dat je een reuze-hexagon zou maken oid.
En ja, die gaan inderdaad heel lekker snel. Maar wel wat jammer van je bloemenkussenwerk!
Ik kan er niets aan doen maar elke keer als ik jouw comment lees lees ik 'tochtdrol'quote:Op vrijdag 27 september 2013 23:15 schreef blabbel6 het volgende:
Gave slang Trui! Lekker fleurig. Is het een tochtrol?
quote:Op vrijdag 27 september 2013 23:19 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik kan er niets aan doen maar elke keer als ik jouw comment lees lees ik 'tochtdrol'![]()
![]()
Is er een patroon van?quote:Op zaterdag 28 september 2013 07:49 schreef trui het volgende:
Niet als tochtrol bedoeld, maar als speeltje. Hij zou misschien wel zo gebruikt kunnen worden, maar ik denk dat ie dan beter iets dikker had kunnen zijn.
Misschien uit dezelfde fabriek als Hema?quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:55 schreef Mirjam het volgende:
heeft 1 van jullie wel eens het bulky garen van de action gebruikt?
ik stond met wat bollen in m'n handen maar heb het uiteindelijk toch maar teruggelegd omdat ik veel verdikkingen en knopen zag
quote:Op zaterdag 28 september 2013 13:03 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Misschien uit dezelfde fabriek als Hema?
Ja, geen last van gehad....ben bijna klaar met de cowl die ik ermee maak en, geloof ik, 1 knoop tegengekomen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:55 schreef Mirjam het volgende:
ik stond met wat bollen in m'n handen maar heb het uiteindelijk toch maar teruggelegd omdat ik veel verdikkingen en knopen zag
oh fijn dat het binnen is! Fotoquote:Op zaterdag 28 september 2013 16:41 schreef Toverheks het volgende:
Mooi weer Trui je slang..................
en dat badpakwhaaaaaaaaaaaaaa oh je zal er toch mee moeten gaan zwemmen
en Annelotje het garen is binnen, mooi en netjes verpakt nu een mooi patroontje.
ja dat wordt een probleem, kabeltje camera alles is er maar krijg ze niet op mijn compquote:Op zaterdag 28 september 2013 18:15 schreef annelotje het volgende:
[..]
oh fijn dat het binnen is! Foto
Oei, dat worden heel wat grotere cirkels bij mij.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:55 schreef kirsten. het volgende:
Maar dan deze, de eye catcher hier zijn toch wel de cups
[ afbeelding ]
quote:
Leuk.quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:45 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
opschepperquote:Op zaterdag 28 september 2013 20:48 schreef trovey het volgende:
[..]
Oei, dat worden heel wat grotere cirkels bij mij.![]()
Moeder Natuur vond het blijkbaar nodig.quote:
quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:48 schreef trovey het volgende:
[..]
Oei, dat worden heel wat grotere cirkels bij mij.![]()
quote:Op zondag 29 september 2013 09:53 schreef kaatje50 het volgende:
Goedemorgen dames![]()
Even niet hier geweest, maar wel druk aan het frutselen geweest. Onder meer dit vestje gemaakt.
Ik heb dit aan een nichtje gegeven, als kraamcadeau. Ik heb het gevoerd, omdat het dan als buitenvest gedragen kan worden.
Die voering netjes, zonder lelijke naden, maken, viel mij toch wel wat tegen. Maar, mijn nichtje was er superblij mee. Projectje geslaagd, zullen we zeggen![]()
(tips, hoe een nette, passende, voering te maken, zijn welkom)
[ link | afbeelding ]
dank jequote:
Toevallig heb ik het gisteren gekocht. In 2bollen ben ik 1 kklein knoopje tegen gekomen. Ik ben tevreden.quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:55 schreef Mirjam het volgende:
Hmm, misschien dat ik dan toch eens de grijze op de kop ga tikken als die er weer eens is.quote:Op zondag 29 september 2013 21:59 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Toevallig heb ik het gisteren gekocht. In 2bollen ben ik 1 kklein knoopje tegen gekomen. Ik ben tevreden.
Heuj! Volgens mij heeft er een blauwe iets gefikst! Dankjewel!quote:Op zondag 29 september 2013 23:02 schreef blabbel6 het volgende:
Ik zie je foto KwakzOr! Mooi wordt het! Mooie kleurencombi.
Het haakt lekker weg hè, een ripple.
Grappig hoor, dat gehaakte lens-ding
Ik wik ook nog meer grijs. Gebruik ongeveer 1, 5 bol voor een grote col.quote:Op zondag 29 september 2013 22:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Hmm, misschien dat ik dan toch eens de grijze op de kop ga tikken als die er weer eens is.
Ohh wat mooi wordt dat!!quote:Op zondag 29 september 2013 18:18 schreef kwakz0r het volgende:
Dit zijn de deken en de ene kant van het kussensloop waar ik me bezig ben. Er komt ook een kussen bij in blauw/paars/bruin tinten, bij de andere kleuren in de deken zeg maar..
[ afbeelding ]
Edit: flickr linken online op mobiel is lastig. Even zoeken.
Edit 2: meh lukt niet. Lama.
vestje kan dicht ja. het is gehaakt met Drops Paris, een 100% katoen. Ik heb haaknaald 7 gebruikt. Had een iets kleinere naald mogen zijn...quote:Op zondag 29 september 2013 20:12 schreef CREADO het volgende:
Geinig die buddies en kaatje heel leuk het vest en voering is toch prima zo? Was ook wel nodig denk ik hoor. Zonder zou ik het minder mooi vinden. Welke wol is dit en kan het vestje nog dicht?
leukquote:
Maar dan moet je ook gaan denken alsof het een fysiek exemplaar is. Dus als je hem doorgeeft aan iemand, zelf deleten. En dat doen mensen dan weer niet.quote:Op maandag 30 september 2013 13:02 schreef kaatje50 het volgende:
vervelend gedoe met patronen doorgeven. Ergens vind ik dat ik wanneer ik een patroon gekocht heb, ik zelf mag weten of ik het aan iemand anders weggeef. Is dan toch mijn eigendom![]()
![]()
(ik snap de verkopers ook wel hoor)
quote:Op maandag 30 september 2013 13:09 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Maar dan moet je ook gaan denken alsof het een fysiek exemplaar is. Dus als je hem doorgeeft aan iemand, zelf deleten. En dat doen mensen dan weer niet.
Je hebt helemaal gelijk, ere wie ere toekomt!quote:
Dat ene fysieke patroon inderdaad wel (zoals kirsten aangeeft), maar het gaat hierbij om intellectuele eigendom, en dat blijft altijd van de ontwerperquote:
Dat zal het inderdaad zijn jaquote:Op maandag 30 september 2013 13:31 schreef trui het volgende:
ik wel.zij heeft er - denk ik - verreweg de meeste gemaakt.
Waar? dan pak ik de popcorn erbij!quote:Op maandag 30 september 2013 20:00 schreef trovey het volgende:
Ik heb de MyBoshi discussie nog maar eens aangeslingerd op een blog...je bent FOK!er of niet hè.
http://annemarieshaakblog(...)c8532442453133359832quote:Op maandag 30 september 2013 20:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Waar? dan pak ik de popcorn erbij!
Heul nie...quote:Op maandag 30 september 2013 13:31 schreef trui het volgende:
ik wel.zij heeft er - denk ik - verreweg de meeste gemaakt.
Wie weet, dat blog is nogal druk bezocht maar blijkbaar zijn hakers vroege slapers.quote:Op maandag 30 september 2013 22:47 schreef Tyler-Girl het volgende:
Zeker weten Lijnloos??![]()
![]()
Je dicussies komt helaas niet echt van de grond Trovey... maar mssn komt dat nog
Misschien zijn ze allemaal net zo vroeg wakker als ik op mijn vrije dag (ok, ik speel vals want als ik niet wakker was geworden van rugpijn had ik nog lekker in bed gelegen)quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:30 schreef BrainTeaser het volgende:
Hier slaapt iedereen anders ook vroeg!
Makkelijk praten als je vakantie hebt!
ik denk dat een flees dekene of 2x gehaakt deken met een festonsteek het mooiste resultaat geeft. Als je quilt vast maakt zie je de lijnen toch door je werk? Als je het in het midden ergens nog meer wilt vastmaken dan een zak of speels met knopen ofzo denk ik danquote:Op maandag 30 september 2013 20:51 schreef BrainTeaser het volgende:
Vraagje aan de experts hier
Ik kom steeds meer leuke ideeën tegen voor Tunisch gehaakte projecten, maar ik ben het een beetje beu om steeds kussenhoezen o.i.d. te maken; dekentjes lijkt me veel leuker. Probleem bij Tunisch haken is alleen dat de achterkant echt niet mooi is, door alle kleurwisselingen. En alle eindjes netjes inweven is écht geen optie.
M.i. is de enige oplossing dus om een lap stof aan de achterkant te naaien (lijkt me ook wel mooi), maar ik vraag me af hoe je dat netjes krijgt? Sowieso moet je je haaksel goed blocken en de stof op de juiste grootte knippen enzo. En langs de rand aan elkaar naaien zal me ook nog wel lukken, maar dan is de stof in het midden nog steeds los, en dat lijkt me niet prettig..
Dus ik vroeg me af of het zou werken als je er een soort quilt van maakt? Waarbij je beide lagen dus op meerdere plaatsen aan elkaar naait? Of zou dat je haakwerk echt verpesten? Ik google mezelf suf, maar kan niet echt voorbeelden vinden van wat ik bedoel, of een goede uitleg ofzo..
TL;DR: hoe naai je op een mooie manier een lap stof op een gehaakt dekentje?
leuk blog vind ik ditquote:Op maandag 30 september 2013 20:46 schreef trovey het volgende:
[..]
http://annemarieshaakblog(...)c8532442453133359832
En nu afwachten.
ik heb helemaal geen zin om daar nog eens die discussie te herhalen. bovendien ben ik van mijn 'wat is het duur'-mening teruggekomen, ik vind 13 euro voor 3 bollen goed garen + 3 patronen helemaal niet zo vreselijk duur. maar ik vind het wel opmerkelijk dat 't op zo grote schaal aandacht krijgt, en kennelijk zo bijzonder gevonden wordt.quote:Op maandag 30 september 2013 22:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Wie weet, dat blog is nogal druk bezocht maar blijkbaar zijn hakers vroege slapers.
Ik heb toevallig gister een stoffen laptophoes genaaid en daar een granny square lap op genaaid. Renden goed vast en elke rij squares ook nog vast gezet, zo zit het goed stevig. Het is even een klusje, zeker als het om een deken gaat, maar het zit wel mooi strak er op zo.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:05 schreef BrainTeaser het volgende:
Nee, echt quilten gaat 'm inderdaad niet worden, dan zie je het aan de voorkant te duidelijk. Maar ik bedoelde meer het idee van quilten, dat je de beide lagen dus op meerdere plaatsen aan elkaar vastzet.
Zal inderdaad wel handwerk worden en een flink %*& karwei ook, maar het lijkt me wel het mooiste..
Ik denk dat ik het gewoon maar een keer ga proberen met een proeflapje. Hoopte eigenlijk dat iemand er al eens tegenaan gelopen was, zodat ik niet opnieuw het wiel uit hoefde te vinden!
Doen ze daar de ogen ook gelijk? Of los zoals bij 'de originele' Zweedse?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:55 schreef Angelof9 het volgende:
Die heb ik ook gemaakt, met behulp van deze aanwijzingen: https://docs.google.com/d(...)wZOSjd-vigpww38/edit
*Gniffelquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:01 schreef Toverheks het volgende:
willen sommige meisjes die ook wel eens elders zijn, zich nu eens gedragen
echt veeg me op hoor wat een gedoetje weer.
ohhhhhhhhh Mirjam lig gevouwen hier, was al een heel warrig verhaal en hoppa nu ligt ie ook nog in het ziekenhuis met gescheurd oor en dikke lip en gebroken neusquote:
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:01 schreef Toverheks het volgende:
willen sommige meisjes die ook wel eens elders zijn, zich nu eens gedragen
echt veeg me op hoor wat een gedoetje weer.
Nou die haakgroep is best gesjellig op zich hoor, je ziet mooie en leuke dingen voorbij komen, en die leden van de haakgroep kunnen niet op jou profiel kijken alleen als ze vriendjes met je zijn.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:16 schreef Angelof9 het volgende:
Oh, ik gebruik Facebook alleen voor persoonlijke dingen, niet voor al die hobby en reclame toestanden.
Ik haal er ook veel leuke patronen vandaan inderdaad.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:17 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Nou die haakgroep is best gesjellig op zich hoor, je ziet mooie en leuke dingen voorbij komen, en die leden van de haakgroep kunnen niet op jou profiel kijken alleen als ze vriendjes met je zijn.
Kun je instellen he? Kan ook dat het niet op je feed verschijnt, maar dat je het enkel ziet als je op die groep klikt. Dus wanneer jij wil. En vrienden worden hoef je met niemandquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:18 schreef Angelof9 het volgende:
Het zal best, maar ik wil al die troep (no offence!) niet op mijn newsfeed hebben. Ik word ook geen vriendjes met mensen die ik niet ken.
Hij is al weg, ik was er al achter.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:17 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik haal er ook veel leuke patronen vandaan inderdaad.
Nee ik steek mijn vinger niet op.
Is het ook, ik kies alleen maar leuke blogs uit.quote:
IK denk ook niet dat er veel gediscussieerd wordt op dat blog.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:42 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb helemaal geen zin om daar nog eens die discussie te herhalen. bovendien ben ik van mijn 'wat is het duur'-mening teruggekomen, ik vind 13 euro voor 3 bollen goed garen + 3 patronen helemaal niet zo vreselijk duur. maar ik vind het wel opmerkelijk dat 't op zo grote schaal aandacht krijgt, en kennelijk zo bijzonder gevonden wordt.
Haha, ze zijn heel leuk! Gezichtjes zijn goed gelukt ook! Ik ga er binnenkort ook eens een proberen, denk ik.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:49 schreef trui het volgende:
ik ben geloof ik blij dat ik daar niet in zit. maar leuke sleepy sarah´s he?
Ah, het werkt dus inderdaad wel hoe ik het in gedachten hadquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik heb toevallig gister een stoffen laptophoes genaaid en daar een granny square lap op genaaid. Renden goed vast en elke rij squares ook nog vast gezet, zo zit het goed stevig. Het is even een klusje, zeker als het om een deken gaat, maar het zit wel mooi strak er op zo.
vind de sleepy sarah`s van Trui te schattig gewoon, maar jou rippldeken ben verlieft wat een prachtige kleuren......quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:43 schreef Sunnythesun het volgende:
Okido, hier de plaatjes van mijn projectjes:
Mandje van dikke wolmix, om mijn kleine projectbolletjes in te bewaren. Alles bij de hand zo:
[ afbeelding ]
Het roze olifantje (patroon heet Winston)
[ afbeelding ]
Wat een gepriegel! Weet nog niet zeker of ik vaker van die kleine dingetjes ga maken, ben toch meer van de grotere dingen..
Zoals mijn ripple deken![]()
Ben nu over de helft ongeveer..
[ afbeelding ]
En tot slot de granny-laptophoes. Gemaakt voor mijn vriend. De regenboogsquare er naast komt op de hoes voor mijn laptop, maar die moet ik nog naaien.![]()
[ afbeelding ]
(lijkt op de foto alsof hij er erg slordig op zit maar het is wel netjes hoor in het echt!!
Ben ondertussen ook bezig aan een handwerkgereedschap etui voor mijn schoonmoeder en een voor mezelf. Ben er druk mee dus![]()
maar dat geeft niet want ik zit momenteel overspannen thuis dus tijd zat![]()
de truc is in elk geval om de oogjes heel laag in 't gezicht te maken. mijn mondjes worden altijd wat ongelukkig, een beetje hazenlip-achtig.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik vind je gezichtjes mooi Trui! Lijkt me niet gemakkelijk dat goed te krijgen nee..
nou ik vind ze er gewoon leuk uitzien hoor, zie geen hazelip achtig!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:11 schreef trui het volgende:
[..]
de truc is in elk geval om de oogjes heel laag in 't gezicht te maken. mijn mondjes worden altijd wat ongelukkig, een beetje hazenlip-achtig.daar heb ik nog niet echt de ideale methode voor gevonden.
Joehoequote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:13 schreef Toverheks het volgende:
Op fb was er een berichtje en dat ging niet over haken, iemand zei er wat over dat het daar niet thuis hoorde, ik en andere hebben gereageerd, was een zielig warrig verhaal en ja lokte reactie`s uit, en ja ik heb me een klein beetje misdragen
en Mirjam en een andere ook maar weet niet hoe ze hier heetmaar ben wel vriendjes met haar geworden.
oh, had ik dat maar gewetenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:05 schreef DonnaRush het volgende:
Ahhh, ik ben zo op zoek naar grijs Mirjam, het is hier in de omgeving nergens meer. Ik maak met 1,5 bol een mooie col en heb nu nog 1 grijs nodig om nog 1 te maken haha.
Ik ga morgenavond weer naar een Action om te kijken of ze daar nog hebben. Er was hier alleen nog knal oranje.
Volgens mij liggen er hier nog, moet ik voor je kijken?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:05 schreef DonnaRush het volgende:
Ahhh, ik ben zo op zoek naar grijs Mirjam, het is hier in de omgeving nergens meer. Ik maak met 1,5 bol een mooie col en heb nu nog 1 grijs nodig om nog 1 te maken haha.
Ik ga morgenavond weer naar een Action om te kijken of ze daar nog hebben. Er was hier alleen nog knal oranje.
okergeel? Hier was het nog nietquote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:56 schreef CREADO het volgende:
Er was weer een stemmetje die mij zei: wibra heeft weer nieuwe bolletjes ga nou kijken...ja en weer ingeslagen: vel paars en geel van saskia en katoentjes bordeaurood, okergeel, en donkergroen...ja die had mijn verzameling nog niet. Ehhh wat ik er van ga maken? Nog geen idee..
Wel eindelijke het aapje gister afgemaakt. Nooit meer met deze katoen en van de hoofdkleur te weinig aan een bol eigenlijk. Moest het uiteindelijk vastmaken met een andere kleur, maar hij mag er zijn. Je ziet het gelukkig niet. Hij heeft een koninklijke stoel gekregen bij mijn man in de auto. Die wilde het aapje graag.
[ afbeelding ]
voor knuffels: creative cotton. Doet zeer aan je handen en breek snelquote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:57 schreef trui het volgende:
heel leuk aapje, Creado! en welk garen was dat, dat je nu nooit meer wil gebruiken?
Welkom.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:53 schreef MarSuSt het volgende:
Hoi, ik lees al een tijdje mee op dit forum en ik zie zoveel leuke dingen voorbij komen. Dus ik heb me nu toch maar eens geregistreerd. Ik haak ook erg graag en heb er zelfs mijn werk van gemaakt. Ik vind amigurumi erg leuk om te maken, maar ook sjaals, omslagdoeken enzo.
Haha, zou zo maar kunnen! Ik verkoop Catania, Catania Grande, Cotton Time en Clover haaknaalden. Ik wil mijn winkel wel noemen, maar er staat hier heel streng dat ik geen reclame mag maken. En daarvoor heb ik mij ook niet aangemeld, hoor. Jullie forum leek me zo gezellig!quote:
je mag t ook in een link onderin je signature zetten normaliter. als je maar niet in elke post de naam gaat noemenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:08 schreef MarSuSt het volgende:
PM gekregen, maar ik mag pas antwoorden als ik 7 dagen lid ben! Mag ik wel een woord noemen waar je dan op google kan zoeken?
Misschien kun je wel direct messages sturen??quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:08 schreef MarSuSt het volgende:
PM gekregen, maar ik mag pas antwoorden als ik 7 dagen lid ben! Mag ik wel een woord noemen waar je dan op google kan zoeken?
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:56 schreef CREADO het volgende:
Er was weer een stemmetje die mij zei: wibra heeft weer nieuwe bolletjes ga nou kijken...ja en weer ingeslagen: vel paars en geel van saskia en katoentjes bordeaurood, okergeel, en donkergroen...ja die had mijn verzameling nog niet. Ehhh wat ik er van ga maken? Nog geen idee..
Wel eindelijke het aapje gister afgemaakt. Nooit meer met deze katoen en van de hoofdkleur te weinig aan een bol eigenlijk. Moest het uiteindelijk vastmaken met een andere kleur, maar hij mag er zijn. Je ziet het gelukkig niet. Hij heeft een koninklijke stoel gekregen bij mijn man in de auto. Die wilde het aapje graag.
[ afbeelding ]
welkomquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:53 schreef MarSuSt het volgende:
Hoi, ik lees al een tijdje mee op dit forum en ik zie zoveel leuke dingen voorbij komen. Dus ik heb me nu toch maar eens geregistreerd. Ik haak ook erg graag en heb er zelfs mijn werk van gemaakt. Ik vind amigurumi erg leuk om te maken, maar ook sjaals, omslagdoeken enzo.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:43 schreef MarSuSt het volgende:
Ik heb wat onder mijn naam gezet, moet nog ff zoeken hoe alles werkt.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:55 schreef MarSuSt het volgende:
Ja, die zijn echt mooi. En ik ben ook dol op de Clover Amour
Nou ja! Daar kom ik vandaan! (mijn foknaam was vroeger kwakveensequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:55 schreef MarSuSt het volgende:
Ja, die zijn echt mooi. En ik ben ook dol op de Clover Amour
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:17 schreef MarSuSt het volgende:
Dat is toevallig! Misschien hebben we wel samen geknikkerdDe koffie staat klaar hoor! En een foto, domme vraag misschien, maar hoe doe ik dat?
1 | [img]http://www.plaatje.nl/plaatje.jpg[/img] |
voor in bed of in de wagen? Ik heb bewust mijn deken wat groter gemaakt destijds dat het blijvend isquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:19 schreef Mirjam het volgende:
wat voor maten houden jullie aan wat betreft babydekentjes voor pasgeborenen?
mja allebei denk ik? maakt op zich niet uitquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:25 schreef CREADO het volgende:
[..]
voor in bed of in de wagen? Ik heb bewust mijn deken wat groter gemaakt destijds dat het blijvend is
mooie ripplequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:44 schreef CREADO het volgende:
Nog even wat plaatjes
[ Flickr Photoset ]
en nog steeds mijn nieuwe kleed in progres![]()
[ afbeelding ]
thx. en eigen patroonquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:25 schreef Mirjam het volgende:
[..]
mooie ripple
welk patroon gebruik je?
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:36 schreef MarSuSt het volgende:
[ afbeelding ]
Oeps, niet gelukt, nu wel?
Mooi egaal gehaakt!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:36 schreef MarSuSt het volgende:
[ afbeelding ]
Oeps, niet gelukt, nu wel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En daarvoor heb ik dit patroon gevonden: http://www.ravelry.com/patterns/library/very-easy-slouch-beanie
Ik haak met naald 10 en 3 draden Royal. Omdat ik op het plaatje zie dat het hele grote steken zijn.
Wat ik krijg is dit:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Telkens komt er een stomme 'rasta-muts' uit. Rimpelig bovenin en veel te wijd wanneer er volgens het patroon steken genoeg op staan.
Heeft er iemand een goeie tip (of een goed patroon?)
![]()
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:36 schreef YogaLove het volgende:
Dames!![]()
Hier ben ik weer!
De dagen worden weer korter en de werkzaamheden in de tuin worden langzaam steeds minder, DUS tijd om de haaknaalden weer uit de kast te pakken.
Ik ben met een ripple (zwart-wit) begonnen en een muts voor een familielid.
De muts is het probleem, dus wil ik graag jullie hulp inschakelen!
Dit moet het worden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En daarvoor heb ik dit patroon gevonden: http://www.ravelry.com/patterns/library/very-easy-slouch-beanie
Ik haak met naald 10 en 3 draden Royal. Omdat ik op het plaatje zie dat het hele grote steken zijn.
Wat ik krijg is dit:
ehm,, in het patroon staat naald 5 of 6,, misschien dat eens proberen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Telkens komt er een stomme 'rasta-muts' uit. Rimpelig bovenin en veel te wijd wanneer er volgens het patroon steken genoeg op staan.
Heeft er iemand een goeie tip (of een goed patroon?)
en royal enkel of slechts dubbel gebruiken ipv 3dubbel kan misschien ook helpen
![]()
Ja ik denk dat ik dat nu ook heb gedaanquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:33 schreef trui het volgende:
als je zowel garen als naald vergroot, kom je toch tot een muts op reuzenformaat?
Ja misschien wel hoor, maar dan hadden ze best iets kunnen laten horen toen ze erachter kwamen dat het iig later zou worden dan binnen 3 dagen haha. Ik vind wachten helemaal niet erg, maar wel als ik helemaal niets hoor en ook geen reactie op m'n mail krijg.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:59 schreef trui het volgende:
Donna, dat is wel suf ja, dat ze daar na 6 dagen pas mee komen. Maar misschien hebben ze eerst nog van alles geprobeerd om er zelf aan te komen? Hoe dan ook: niet bepaald goede service, nee.
quote:
Ik heb aan de achterkant een aantal keer een ronde overgeslagen, en de laatste clusters direct tussen de vorige ronde gedaan ipv in een lusje van lossen ertussen... de openingen zijn daardoor groter en de hexagons iets kleiner... je ziet er meer binnenkussen doorheen daardoor.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:53 schreef Susie het volgende:
Moet je gewoon niet zeggen, deze leek ziet dat namelijk niet! Gewoon heel mooi!
die myboshi had ik idd ook gezien.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:41 schreef trui het volgende:
oooh, nou dat valt echt niet op hoor kwakzor!
wel een slim concept dat 'poederbaas'.een beetje myboshi maar dan alleen kant & klare mutsen. ik moet meteen denken aan saaw, die begon toch ook met heel veel mutsen op skivakantie?
ze zien er wel heel snel te maken uit, yogalove. je kunt ook gewoon een beetje op gevoel meerderen en als je denkt dat ie breed genoeg is stoppen met meerderen en doorgaan tot hij lang genoeg is.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:36 schreef kwakz0r het volgende:
Kussen is klaar!! gemaakt van Drops Paris, naald 4,5
[ afbeelding ]
Achterkant met fouten die ik echt te laat zag...
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:36 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mooie kleuren ookquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:36 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
haha nog ff en je bent weer op volle toeren!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:59 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik dat nu ook heb gedaan
Edit: bij de eerste poging had ik naald 6 met 2 draden Royal. Dat lukte ook al niet![]()
Ik heb te lang niet gehaakt om te herinneren dat de naaldgrootte en draaddikte ook van belang zijn. Ik ben zomaar begonnen.![]()
ja, maar dan krijg je niet het effect van de muts op de foto. die is ook met meer draden tegelijk gemaakt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:52 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
haha nog ff en je bent weer op volle toeren!![]()
(in het patroon wordt red heart super saver gebruikt volgens mij is dat vergelijkbaar met royal/saskia, dus volgende poging met 1 draad en je zit gebakken!)
quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:52 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
haha nog ff en je bent weer op volle toeren!![]()
(in het patroon wordt red heart super saver gebruikt volgens mij is dat vergelijkbaar met royal/saskia, dus volgende poging met 1 draad en je zit gebakken!)
Ik ben nu begonnen aan dit patroonquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:37 schreef trui het volgende:
[..]
ja, maar dan krijg je niet het effect van de muts op de foto. die is ook met meer draden tegelijk gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ho eens even my dear Phluphy!quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:08 schreef phluphy het volgende:
Leuk kussen! De foutjes waren mij ook niet opgevallen.
Ach, en foutjes is toch juist het bewijs van "zelfgemaakt"? Perfect is zó saai!
quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:17 schreef trui het volgende:
nee, ik was degene die jou perfect noemde, spuuglokje.en ik vind je niet saai hoor!
Ik normaal ook niet, maar t kussen zat al in elkaar. Dat ging me te ver....quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:39 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]Nee ik bedoelde dat ik zelf altijd streef naar perfectie. Mijn motto is zo ongeveer 'perfect or nothing'. (Niet dat dat gezond is overigens.
) Ik kan nooit een foutje in mijn werk accepteren. En dat vindt Phuphy dus heel saai. Snik. Boehoe.
Ja, dat is te erg, om dát te gaan veranderen. Ik vind je kussen trouwens prachtig. Heel mooi kleurgebruik ook.quote:Op zondag 6 oktober 2013 15:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik normaal ook niet, maar t kussen zat al in elkaar. Dat ging me te ver....
Ach, schatje, duifje, mopje, hartje toch!quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:39 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]Nee ik bedoelde dat ik zelf altijd streef naar perfectie. Mijn motto is zo ongeveer 'perfect or nothing'. (Niet dat dat gezond is overigens.
) Ik kan nooit een foutje in mijn werk accepteren. En dat vindt Phuphy dus heel saai. Snik. Boehoe.
ik zie geen foutn alleen een heel mooi fleurig kussen....en die lubbermutsquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:36 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ohh die wil ik ook ooit eens gaan maken een leuke poef........netjes hoorquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:19 schreef -Spring het volgende:
[..]
Mooi egaal gehaakt!
Ik zag van de week bij de Aldi 'Zpagetti'
liggen. Ben er een poef mee aan het maken voor in m'n dochters kamertje.
[ afbeelding ]
Oh, dan heb ik tegen die tijd wel een leuk patroon voor je. Als je wilt natuurlijk. En als je m mooi vindt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:48 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ohh die wil ik ook ooit eens gaan maken een leuke poef........netjes hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag het bij de Aldi liggen. Is het wat?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:19 schreef -Spring het volgende:
[..]
Mooi egaal gehaakt!
Ik zag van de week bij de Aldi 'Zpagetti'
liggen. Ben er een poef mee aan het maken voor in m'n dochters kamertje.
[ afbeelding ]
Die eikeltjes zijn leuk, zeg! ♡quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:53 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik zag het bij de Aldi liggen. Is het wat?
Zat er ook een patroon o.i.d. bij?
Ik had nog wat herfstdingetjes gemaakt:
[ link | afbeelding ]
Herfsthaaksel by estherqueens, on Flickr
Goede vonds Spring! Ik zocht voor iemand nog een speciale kleur blauw en zij hebben een goed aanbod. Hoop dat er wat tussen zit en idd een mooiere prijs dan de "echte" zpagettiquote:
Nou, er gaan zo'n tien bollen in. Dus da's al ¤40'-. Vulling heb ik gelukkig genoeg en een bevriende stoffeerder gaat een binnenkussen maken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 13:30 schreef trui het volgende:
haha ach ja, je hebt straks wel mooi een zelfomhaakte poef. dan is 8 euro ook weer niet extreem duur toch? mooi patroon!
Die heb ik gelijk even geprint, geweldig mooie deken!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:39 schreef trui het volgende:
zo zag ik laatst weer een deken die ik graag zou willen maken.![]()
)
[ afbeelding ]
Oh die is leuk! Zelf bedacht of via een patroon??quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:48 schreef Sunnythesun het volgende:
Wat een koddige muisjes![]()
Ik heb tussendoor nog een etui gemaakt voor mijn haakgereedschap. Best geinig geworden al zeg ik het zelf. Heb hem gevoerd met een vrij dikke stof, lekker stevig. En alles kan er in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel blijf ik het nog lastig vinden om grannys netjes aan elkaar te naaien..
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:10 schreef Heroinjunk het volgende:
Hey,
Ik heb een vraagje. Mijn moeder breit altijd, maar nu zijn de winkels waar ze breigaren verkopen bij ons in de stad allemaal weg. Hebben ze bij de webshops die jullie gebruiken ook goed breigaren?
Ik ben al naar plaatjespatronen aan het zoeken op Pinterest. Heb wel eentje gevonden maar die is wat klein. Ik ben 'm nu dus globaal aan het nahaken en gaandeweg zelf het patroon maar tekenen dan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:30 schreef Sunnythesun het volgende:
ik denk een halve vaste maken in de 2e steek vanaf de naald (chain-1 space = 1 overslaan gok ik) en dan 2 ketting maken. Maar wat je daar dan mee moet weet ik niet![]()
Zitten er geen plaatjes bij het patroon? Zodat je een beetje kunt zien hoe het er uit moet zien.
Zelf heb ik ook nog een vraag: ik heb verschillende soorten katoen en ik weet niet meer wat nu welk merk is. Ik vind de iets glimmende en strak ronde draad het fijnste haken maar weet dus niet wat het is. Ik denk catania, maar is dat wel zo? Het andere wat ik heb is dof en zachter.. Ik weet dat ik catania er tussen heb zitten maar dus niet meer wat nu wat is![]()
En aangezien ik er aan zit te denken in één keer het hele kleurenassorti te bestellen is het wel handig als ik het goede kies![]()
De vraag is dus of iemand me kan beschrijven hoe het catania katoen er uit ziet![]()
klinkt ala catania of Limonequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:30 schreef Sunnythesun het volgende:
ik denk een halve vaste maken in de 2e steek vanaf de naald (chain-1 space = 1 overslaan gok ik) en dan 2 ketting maken. Maar wat je daar dan mee moet weet ik niet![]()
Zitten er geen plaatjes bij het patroon? Zodat je een beetje kunt zien hoe het er uit moet zien.
M'n
Zelf heb ik ook nog een vraag: ik heb verschillende soorten katoen en ik weet niet meer wat nu welk merk is. Ik vind de iets glimmende en strak ronde draad het fijnste haken maar weet dus niet wat het is. Ik denk catania, maar is dat wel zo? Het andere wat ik heb is dof en zachter.. Ik weet dat ik catania er tussen heb zitten maar dus niet meer wat nu wat is![]()
En aangezien ik er aan zit te denken in één keer het hele kleurenassorti te bestellen is het wel handig als ik het goede kies![]()
De vraag is dus of iemand me kan beschrijven hoe het catania katoen er uit ziet![]()
waaah Puckzzzz wordt OMA!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:08 schreef Puckzzz het volgende:
Dag Dames!
Ik ben nieuw hier
Naja niet op Fok maar wel in dit topic. Ik haak heel veel maar altijd op gevoel en zonder patronen. Nu heb ik dus voor het eerst in mijn leven een patroon.Ik ga een Pineapple dekentje maken voor mijn kleinkindje die geboren gaat worden in December.
Ik snap er meteen de balle al vanHet is in het Engels, nu maakt mij dat niet zoveel uit maar het verklaart misschien de afkortingen.
Het gaat even om het laatste vet gedrukte deel van rij 2:
Row 2: (Dc, ch 1, Cl) in first st, sk next 2 sts, (Cl, ch 1, Cl) in next st, *ch 2, sk next 3 sts, (sc in next st, ch 3) 7 times; sc in next st, ch 2, sk next 3 sts, (Cl, ch 1, Cl) in next st, sk next 2 sts, (Cl, ch 1, Cl) next st, repeat from * to last st, ch 1, turn and sl st to ch-1 sp, ch 2.
afkortingen zijn:
ch=chain
sl = slip
st = stitch
sp = space
Nou goed...blablabla tot de laatste steek, zover is het gelukt alhoewel het patroon me op dit moment nog niet logisch lijktmaar dan:
1 kettingsteek
draaien
en dan 'slip' stitch to chain-1, space, chain 2 ?dat snap ik dus niet...
alvast bedankt
Is mijn tweede kleinkindje alquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:09 schreef trui het volgende:
[..]
waaah Puckzzzz wordt OMA!gefeliciteerd heey!
![]()
Angel heeft 't al uitgelegd, dat stukje is alleen maar een manier om een beetje 'sneaky' bij 't eerstvolgende 'lusje' van 1 losse uit de vorige toer te komen. van daaruit ga je dan weer verder met 2 lossen, etc.
Maar laat es zien: wat heb je zoal gehaakt.
En: wanneer wordt de baby verwacht?
Gefeli en leuk weer een haakster erbijquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:08 schreef Puckzzz het volgende:
Dag Dames!
Ik ben nieuw hier
Naja niet op Fok maar wel in dit topic. Ik haak heel veel maar altijd op gevoel en zonder patronen. Nu heb ik dus voor het eerst in mijn leven een patroon.Ik ga een Pineapple dekentje maken voor mijn kleinkindje die geboren gaat worden in December.
Ik snap er meteen de balle al vanHet is in het Engels, nu maakt mij dat niet zoveel uit maar het verklaart misschien de afkortingen.
Het gaat even om het laatste vet gedrukte deel van rij 2:
Row 2: (Dc, ch 1, Cl) in first st, sk next 2 sts, (Cl, ch 1, Cl) in next st, *ch 2, sk next 3 sts, (sc in next st, ch 3) 7 times; sc in next st, ch 2, sk next 3 sts, (Cl, ch 1, Cl) in next st, sk next 2 sts, (Cl, ch 1, Cl) next st, repeat from * to last st, ch 1, turn and sl st to ch-1 sp, ch 2.
afkortingen zijn:
ch=chain
sl = slip
st = stitch
sp = space
Nou goed...blablabla tot de laatste steek, zover is het gelukt alhoewel het patroon me op dit moment nog niet logisch lijktmaar dan:
1 kettingsteek
draaien
en dan 'slip' stitch to chain-1, space, chain 2 ?dat snap ik dus niet...
alvast bedankt
Sunny, het catania is inderdaad wat gladder en een beetje glimmend. Ik heb alle kleuren op voorraad. Kleur 179 kameel bruin heb ik nu ook weer. Deze kleur heeft de groothandel speciaal laten maken vanwege de grote vraag.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Echt?!! Wauw, dat is super!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:29 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Sunny, het catania is inderdaad wat gladder en een beetje glimmend. Ik heb alle kleuren op voorraad. Kleur 179 kameel bruin heb ik nu ook weer. Deze kleur heeft de groothandel speciaal laten maken vanwege de grote vraag.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:29 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Sunny, het catania is inderdaad wat gladder en een beetje glimmend. Ik heb alle kleuren op voorraad. Kleur 179 kameel bruin heb ik nu ook weer. Deze kleur heeft de groothandel speciaal laten maken vanwege de grote vraag.
nee, iks tond er toevallig gisteren te kijken, ik zag enkel Cloverquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:11 schreef Makayla het volgende:
Woah! De laatste tijd haak ik voortaan zo veel (bijna niet meer op internet te vinden, ik) dat ik ook maar eens heb overwogen om een Clover Amour haaknaald te kopen. Of een gewone Clover. Welke zijn fijner? Ik ga straks langs de Pipoos, maar daar hebben ze de Amour geloof ik niet. Of wel?
Ik ben helemaal weg van de Clover Amour. Ik vind deze prettig vasthouden, maar misschien dat dat persoonlijk is?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:11 schreef Makayla het volgende:
Woah! De laatste tijd haak ik voortaan zo veel (bijna niet meer op internet te vinden, ik) dat ik ook maar eens heb overwogen om een Clover Amour haaknaald te kopen. Of een gewone Clover. Welke zijn fijner? Ik ga straks langs de Pipoos, maar daar hebben ze de Amour geloof ik niet. Of wel?
Ik ook. Zo goed als exclusief.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:08 schreef trui het volgende:
ik gebruik juist bijna alleen maar de 3,5.
Komisch! Ik gebruik voor mijn ripple deken (stylecraft) de 4 en voor katoenen beestjes de 2,5. Ik zou de 3 er nog bij willen eventueel, dat wel..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:08 schreef trui het volgende:
ik gebruik juist bijna alleen maar de 3,5.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:43 schreef trui het volgende:
woolly is doorgaans heel snel met leveren. maar je kunt natuurlijk ook onze nieuwe MarSust een kans geven om zich te bewijzen in snel versturen.(zie een webshop die de haakster heet oid).
Jaaa! Dat dacht ik nou ook!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:45 schreef DonnaRush het volgende:
Ik had het leuk gevonden als Clover Amour iedere maat in iedere kleur had gehad haha. Ik wil de 2,5mm in roze, haha!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |