quote:?? is een rivier in Noord-Italië. Het is de langste Italiaanse rivier. De rivier is ongeveer 652 kilometer lang en loopt van de berg Monviso in de Cottische Alpen in oostelijke richting via onder andere Turijn, Piacenza en Ferrara naar de Adriatische Zee, waar hij een delta vormt. De rivier voert het water af van een oppervlakte van 71.000 km², waaronder een groot deel van de zuidelijke Alpen.
Wie?quote:was vooral een renner met veel inhoud die kilometers lang een hoog tempo kon aanhouden en zowel op het vlakke als in de bergen goed uit de voeten kon. Bij de amateurs viel hij op door een derde plaats in de Tour de l'Avenir in 1976. Dit leverde hem een profcontract op voor het volgende jaar bij de TI-Raleigh ploeg van Peter Post. Opvallend is dat
zijn hele carrière bij ploegen van Peter Post is blijven rijden.
In zijn eerste jaar bij de beroepswielrenners debuteerdeal in de Ronde van Frankrijk met een 26e plaats in het eindklassement. In zijn tweede jaar bevestigde hij zijn talent. Hij werd Nederlands kampioen op de weg en reed een zeer sterke Ronde van Frankrijk.
werd dat jaar 8e in het eindklassement, 1e in het jongerenklassement en won de etappe naar Pau.
Nope.quote:
quote:Belangrijkste successen:
1978
etappe Tour de France
1e jongerenklassement Tour de France
8e eindklassement Tour de France
Nederlands kampioen op de weg
1979
Nederlands kampioen op de weg
5e Wereldkampioenschap op de weg
1980
etappe Tour de France
10e eindklassement Tour de France
1e Gent-Wevelgem
1983
etappe Tour de France
10e eindklassement Tour de France
1988
1 dag drager van de gele trui in de Tour de France
Nope.quote:
yepyepquote:
quote:
Is er nog iemand of kan ik ook beter gaan slapen?quote:
Ja, Jammer dat die vlag zo'n bezoedeld verleden heeft. Ik zou het anders een hele mooie vervanging vinden voor het rood-wit-blauw.quote:
Die dusquote:
Welke stad zoeken we?quote:Formerly capital of the historical region of Galicia, ? is now regarded as one of the main cultural centres of today's Ukraine. The historical heart of ? with its old buildings and cobblestone roads has survived Soviet and Nazi occupation during World War II largely unscathed. The city has many industries and institutions of higher education such as ? University and ? Polytechnic. ? is also a home to many world-class cultural institutions, including a philharmonic orchestra and the famous ? Theatre of Opera and Ballet. The historic city centre is on the UNESCO World Heritage List. ? celebrated its 750th anniversary with a son et lumière in the city centre in September 2006.
quote:On 12 June 2009 the Ukrainian magazine Focus judged ? the best Ukrainian city to live in.[3] Its more Western European flavor lends it the nickname the "Little Paris of Ukraine". The city expected a sharp increase in the number of foreign visitors for the UEFA Euro 2012, and as a result a major new airport terminal was being built. ? was one of 8 Polish and Ukrainian cities that co-hosted the group stages of the tournament.
Is Oekraiens maar nee.quote:Op vrijdag 27 september 2013 00:20 schreef Mark het volgende:
Tja, gokken dat het Oekraiens is: Charkov?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Lebenslust bringt dich um.
Nicholas Case ?quote:
Marianne An Basten ?quote:
Pelle wel, Bombardo was een Spaanse Argentijn.quote:
Half Italiaan, dus dat reken ik goedquote:
Geef de punten maar aan tomtomaatquote:Op vrijdag 27 september 2013 11:19 schreef Asap het volgende:
[..]
Half Italiaan, dus dat reken ik goed. De Marchi en Rossini waren ook mogelijk
Stand AKQ #2970:
2 ß
4 Morendo
4 Lubje25
2 plagvreugd
4 Mark
4 BeamofLight
2 pipster
2 Asap
Stand AKQ #2970:quote:
quote:
Marx Brothers ?quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:05 schreef pipster het volgende:
De Queen albums "A Night at the Opera" en "A Day at the Races" zijn vernoemd naar twee films (uit '35 en '37), van wie waren deze films?
quote:
Rammstein?quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:47 schreef tong80 het volgende:
Welke band had een pianist met een Hitlersnorretje terwijl ie het als persiflage op Charlie Chaplin bedoelde ?
Ted de Braak overdreef het.quote:
fixedquote:Op vrijdag 27 september 2013 13:52 schreef plagvreugd het volgende:
Ik geef mezelf zo wel nog een punt ivm dubbelepuntenfestival
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Lebenslust bringt dich um.
Wie?quote:is vooral bekend in zijn rol als XXX in het populaire televisieprogramma Sesamstraat, maar hij begon in 1987 als schrijver voor de TROS-serie Familie Oudenrijn waarna hij zijn medewerking verleende aan VPRO-programma's zoals De mus met de lange poten (commentaarstem in een van oorsprong Duitse serie), De Jeezie Mekreezie Show (Frans Stokbrood), Natte Mannen en de nagesynchroniseerde Zweedse serie Karlsson van het Dak.
studeerde aan de Academie voor Kleinkunst in Amsterdam.
Verder speeldein twee afleveringen van Flodder en in de RTL 4-serie Kees & Co (met onder anderen Simone Kleinsma) was hij te zien als vader en loodgieter Ben Heistee. Na een aantal seizoenen ging
uit de serie, een wc-pot beëindigde het leven van zijn personage.
speelde ook in de Talpa-serie Samen.
Van 2002 tot en met 2006 wasmedepresentator van het Sinterklaasjournaal met Dieuwertje Blok en was hij ter plaatse bij de intochten van Sinterklaas, als opvolger van Aart Staartjes. Daarnaast heeft
twee jeugdboeken geschreven, Mark en het mysterie van het Boze Meertje en De jacht op de dierendoder, en staat hij in het theater.
vertrok in 2007 uit Sesamstraat na een conflict met de NPS over herhalingsrechten van het programma. Sesamstraat liet weten dat hij niet meer welkom was. Naar aanleiding van dit conflict was hij ook niet meer te zien bij het Sinterklaasjournaal.
Voor de volledigheid zeg ik even dat het fout is, maar dat had je zelf al doorquote:
Yep. Maar k wil wel een achternaamquote:
Yepyepquote:
Klopt uiteraard pak dubbele puntjesquote:
Zoiets was het wel inderdaadquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:10 schreef Mark het volgende:
Do Androids dream of electric sheep, dacht ik
Nope, Belgen. Al zijn de renners natuurlijk uit allerlei landen, met jongens als Niki Terpstra en Tony Martin als aanjagersquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:13 schreef lubje25 het volgende:
Die Australinezen, vergeet altijd hoe die ploeg heet
Veel plezier waar train je voor?quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:21 schreef Mark het volgende:
Omega Pharma Quick Step voluit
Stand AKQ #2970:
2 ß
6 Morendo
8 lubje25
6 plagvreugd
10 Mark
4 BeamofLight
4 pipster
2 Asap
2 tomtomaat
2 ScottTracy
2 tong80
2 Burnett
2 slaveloos
Ben trainen
Ja ja pak er maar twee!quote:
Van Dam tot Dam ?quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:37 schreef lubje25 het volgende:
Welke culinair recensent overleed onlangs?
Stand AKQ #2970:
2 ß
6 Morendo
10 lubje25
6 plagvreugd
10 Mark
4 BeamofLight
4 pipster
2 Asap
2 tomtomaat
2 ScottTracy
2 tong80
2 Burnett
4 slaveloos
Stand AKQ #2970:quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:57 schreef HPLC het volgende:
Hans Teeuwen, met die turken? Of is dat wat anders
Ik wil ook dubbele puntenquote:Op vrijdag 27 september 2013 20:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Stand AKQ #2970:
2 ß
6 Morendo
10 lubje25
6 plagvreugd
10 Mark
4 BeamofLight
4 pipster
2 Asap
2 tomtomaat
2 ScottTracy
4 tong80
2 Burnett
4 slaveloos
1 HPLC
Ik moet weg. Te veel whiskey in the jaar.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:31 schreef HPLC het volgende:
[ afbeelding ]
Wie is dit en van welke band was hij frontman?
quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik moet weg. Te veel whiskey in the jaar.
Amazonezit inderdaad.quote:
ik ga niet nog een opstarter doenquote:
Stand AKQ #2970:quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:07 schreef lubje25 het volgende:
Sittin on the dock of the bay otis redding
geen ideequote:Op zaterdag 28 september 2013 15:35 schreef Burnett het volgende:
Heeft Mack Rice ze ook niet allebei gedaan...?
Something about Mary ?quote:Op zaterdag 28 september 2013 15:58 schreef Burnett het volgende:
Voor welke film kreeg Angelina Jolie een Academy Award (Oscar)?
hintje?quote:Op zaterdag 28 september 2013 15:58 schreef Burnett het volgende:
Voor welke film kreeg Angelina Jolie een Academy Award (Oscar)?
Neuhquote:
quote:is een film uit 1999 onder regie van James Mangold, gebaseerd op een periode uit het leven van schrijfster Susanna Kaysen. Actrice Angelina Jolie won voor haar bijrol hierin als Lisa Rowe onder meer een Academy Award, een Golden Globe en een Screen Actors Guild Award.
Is die goed?quote:
Ja, dacht het tenminste wel, tenzij ik het ook fout heb lol.quote:
Ja.quote:
Uiteraard! 2 puntjes voor jou. Ik zit mobielquote:
Halloooo Mobiele eenheid, waarzijn we nou mee bezig?quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:42 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Uiteraard! 2 puntjes voor jou. Ik zit mobiel
Uiteraardquote:
Yep dubbel punt voor jouquote:
Wie?quote:Jack(Pontiac (Michigan), 26 mei 1928 – 3 juni 2011[1]) was een Amerikaanse patholoog-anatoom van Armeense afkomst die in 1998 veroordeeld was voor tweedegraads moord (hulp bij zelfdoding) voor het geven van een dodelijke injectie aan een patiënt die leed aan ALS. Na acht jaar van een gevangenisstraf van 10-25 jaar te hebben uitgezeten, kwam
in juni 2007 voorwaardelijk vrij.
yepyepquote:
Aaaaaand soldquote:
Wat?quote:Eenis een vierkante soldatenrugzak of reis- of schooltas waarin spullen meegenomen kunnen worden. De
wordt over de schouders op de rug gedragen, zoals nog gebruikelijk bij niet-gemotoriseerde postbodes.
Het woord stamt van het Hoogduits XXX kwam reeds in de 18e eeuw in het Nederlands voor.
quote:
Ook een tas, niet de goede.quote:Een speciale schoudertas is de zogeheten pukkel. Dit is een uit de militaire dienst afkomstige tas van legergroen katoen. Was zeer populair in de jaren zestig van de vorige eeuw. Maar later in onbruik geraakt.
bij musette geeft wiki alleen een muziekinstrument.quote:Op zaterdag 28 september 2013 19:40 schreef BasOne het volgende:
Musette.. maar dat lijkt me eerder uit het frans te komen niet het duits
http://www.warenmagazijn.(...)35/Products/20050024quote:Op zaterdag 28 september 2013 19:44 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
bij musette geeft wiki alleen een muziekinstrument.
Weer wat geleerd en inderdaad. Wat ik zoek begint met een r.quote:Op zaterdag 28 september 2013 19:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
http://www.warenmagazijn.(...)35/Products/20050024
Een musette is ook een taswerden kogels en kruit in gehouden.
Maar was dus ook niet wat je zocht lol
haha nee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben weg.
Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
Niet goed?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor het geval dat, zit te switchen tussen spelletje, film, facebook, FP, AKQ
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Yepyep. Pak wat punten en stel een vraag!quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:18 schreef Quyxz_ het volgende:
Brian
Stewie
Peter
Lois
Chris
Meg
Allemaal Griffin.
yup, truste!quote:
Centauri. vrouwelijkquote:
Welke stad zoeken we?quote:? is the capital of Liguria and the sixth largest city in Italy, with a population of 604,848[1] within its administrative limits on a land area of 243.6 km2 (94 sq mi). The urban zone of ? extends beyond the administrative city limits with a population of 718,896.[2] The urban area of ? has a population of 800,709.[3] Over 1.5 million[3] people live in the metropolitan area. ? is one of Europe's largest cities on the Mediterranean Sea and the largest seaport in Italy.
? has been nicknamed la Superba ("the Superb one") due to its glorious past and impressive landmarks.[4] Part of the old town of ? was inscribed on the World Heritage List (UNESCO) in 2006 (see below). The city's rich art, music, gastronomy, architecture and history allowed it to become the 2004 European Capital of Culture. It is the birthplace of Christopher Columbus.
?, which forms the southern corner of the Milan-Turin-? industrial triangle of north-west Italy, is one of the country’s major economic centres.[5][6] The city has hosted massive shipyards and steelworks since the 19th century, and its solid financial sector dates back to the Middle Ages. The Bank of Saint George, founded in 1407, is among the oldest in the world and has played an important role in the city’s prosperity since the middle of the 15th century.[7][8] Today a number of leading Italian companies are based in the city, including Fincantieri, Ansaldo Energia,[9] Ansaldo STS and Edoardo Raffinerie Garrone.
Gok eensquote:Op zondag 29 september 2013 00:53 schreef plagvreugd het volgende:
Ik gok niet maar weet het zeker. Mag ik dan alsnog de punten?
Jazeker.quote:
Ik weet zeker dat ik de punten niet mag.quote:
Nee, maar als je nu de Nederlandse of Italiaanse naam gaf dan mogelijk wel.quote:
Goed punt.quote:Op zondag 29 september 2013 00:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, maar als je nu de Nederlandse of Italiaanse naam gaf dan mogelijk wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |