Duh, BOA's kunnen ook gewoon boetes uitschrijven.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:42 schreef jan185 het volgende:
hallo, voor mij nieuw maar kennelijk kan prorail ook bekeuren?
Ik stond met de motor voor de stopstreep toen de spoorbomen dicht waren. Kreeg een boete van 226 euro! Maar op de boete staat dat ik niet heb gewacht voor de knipperende lichten? Nu vermoedt ik dat hij geen andere mogelijkheid had en dus is de omschrijving wellicht foutief en kan ik reclameren? Wie heeft ervaring?
Juist kunnen boa's boetes uitdelen. Die -1 strepers zijn daarvoor in het leven geroepen.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Duh, BOA's kunnen ook gewoon boetes uitschrijven.
Gewoon nep agenten...quote:Op donderdag 26 september 2013 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Juist kunnen boa's boetes uitdelen. Die -1 strepers zijn daarvoor in het leven geroepen.
Waarom heb je een boete geaccepteerd als je niks verkeerd hebt gedaan? Tussen auto's doorrijden met een motor is toegestaan, niet gedoogd maar gewoon toegestaan.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:42 schreef jan185 het volgende:
hallo, voor mij nieuw maar kennelijk kan prorail ook bekeuren?
Ik stond met de motor voor de stopstreep toen de spoorbomen dicht waren. Was rustig tussen de auto's doorgereden naar voren en ben voor een vrachtauto gaan staan die vooraan de rij stond. Kreeg een boete van 226 euro! Maar op de boete staat dat ik niet heb gewacht voor de knipperende lichten? Nu vermoed ik dat hij geen andere mogelijkheid had en dus is de omschrijving wellicht foutief en kan ik reclameren? Wie heeft ervaring?
dit, volgens mij hoort dit in recht en geldzaken of hoe heet dat?quote:
Dus als je zegt dat je een boete niet accepteert dan krijg je hem niet? Goede logica, zo werkt het dus nietquote:Op donderdag 26 september 2013 09:56 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Waarom heb je een boete geaccepteerd als je niks verkeerd hebt gedaan? Tussen auto's doorrijden met een motor is toegestaan, niet gedoogd maar gewoon toegestaan.
Nee maar dan haal je er politie bij ofzo, en zorg je er voor dat er een getuige wacht die gezien heeft dat je niet te vroeg onder de slagbomen doorreed.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus als je zegt dat je een boete niet accepteert dan krijg je hem niet? Goede logica, zo werkt het dus niet
Dan zegt de politie, ja deze meneer is bevoegd boa en heeft dit feit geconstateerd, wij zijn niet het orgaan om hierover te beslissen, u kunt uw beroep wenden tot het cjib.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:02 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Nee maar dan haal je er politie bij ofzo, en zorg je er voor dat er een getuige wacht die gezien heeft dat je niet te vroeg onder de slagbomen doorreed.
Dan heeft de politie ook een x wat nuttigs te doen.
Voor de stopstreep gaan staan, dus direct op de spoorbomen, tenminste, dat maak ik op uit de omschrijving van TS.quote:
En op zo'n moment kun je die lui haarfijn uitleggen wat je van hun beroepsgroep vindt.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dan zegt de politie, ja deze meneer is bevoegd boa en heeft dit feit geconstateerd, wij zijn niet het orgaan om hierover te beslissen, u kunt uw beroep wenden tot het cjib.
Bij stoplichten rij ik met de motor ook altijd tussen de auto's door om vooraan te gaan staan. Meestal is dat inderdaad voorbij de stopstreep. Ik dacht dat dat mocht.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:09 schreef Jerro het volgende:
Zodra je de stopstreep over bent 'ga je door rood' is de regel met betrekking tot het normale verkeer. Dit zal dus ook wel het geval zijn bij de spoorbomen, die streep staat er niet voor nix!
Mag niet dusquote:Op donderdag 26 september 2013 10:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Bij stoplichten rij ik met de motor ook altijd tussen de auto's door om vooraan te gaan staan. Meestal is dat inderdaad voorbij de stopstreep. Ik dacht dat dat mocht.
Jij komt er wel. Zonde van mijn tijd.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:11 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
En op zo'n moment kun je die lui haarfijn uitleggen wat je van hun beroepsgroep vindt.
Sterker nog, ik ben er al een tijdje!quote:Op donderdag 26 september 2013 10:22 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Jij komt er wel. Zonde van mijn tijd.
Want stopstrepen gelden alleen voor overig verkeer en niet voor brommers?quote:Op donderdag 26 september 2013 10:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Bij stoplichten rij ik met de motor ook altijd tussen de auto's door om vooraan te gaan staan. Meestal is dat inderdaad voorbij de stopstreep. Ik dacht dat dat mocht.
Nog minder dan dat zijn ze niet eens. Collaborateurs zijn het wel.quote:
Dit meen je toch niet? Je mag wel tussen de auto's door maar ook die stopstreep is voor jou gewoon geldig hoor.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Kan hoger hoor. Had laatst nog 360eu voor parkeren op een invalideplekquote:Op donderdag 26 september 2013 11:28 schreef No.name.for.me het volgende:
Zoals ik het lees, heb jij de hoogst mogelijke boete ontvangen, de 6 euro zal wel administratieve kosten zijn.
Het is maar hoe je het bekijkt, maar voor de stopstreep staan kan aangemerkt worden als voortijdig wegrijden?
quote:Op donderdag 26 september 2013 11:07 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Want stopstrepen gelden alleen voor overig verkeer en niet voor brommers?
Je kan als je tussen auto's doorrijdt niet zien of de voorste tot aan de streep is doorgereden of niet. Als ik dan vooraan aankom dan zet ik 'm voor de voorste auto of vrachtwagen neer. Ik sta liever over de stopstreep dan tussen twee auto's (of een vrachtwagen en een auto) in..quote:Op donderdag 26 september 2013 11:24 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet? Je mag wel tussen de auto's door maar ook die stopstreep is voor jou gewoon geldig hoor.
Exact. Alleen mag het niet, maar wordt het volgens mij gedoogd zolang je niks asociaals/gevaarlijks doet. Maar een beetje overijverige agent/BOA zal er wel voor schrijven ja. Sad, but true.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:34 schreef Skv het volgende:
Je kan als je tussen auto's doorrijdt niet zien of de voorste tot aan de streep is doorgereden of niet. Als ik dan vooraan aankom dan zet ik 'm voor de voorste auto of vrachtwagen neer. Ik sta liever over de stopstreep dan tussen twee auto's (of een vrachtwagen en een auto) in..
Ik rijd ook liever 200 dan 50 km/u. Dat maakt het nog niet legaal. Je mag bij stoplichten officieel ook helemaal niet naar voren volgens mij. Dat mag alleen bij file'squote:Op donderdag 26 september 2013 11:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Je kan als je tussen auto's doorrijdt niet zien of de voorste tot aan de streep is doorgereden of niet. Als ik dan vooraan aankom dan zet ik 'm voor de voorste auto of vrachtwagen neer. Ik sta liever over de stopstreep dan tussen twee auto's (of een vrachtwagen en een auto) in..
Voor de zekerheid even nazoeken. Ik doe het eigenlijk altijd.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:36 schreef noutie het volgende:
[..]
Ik rijd ook liever 200 dan 50 km/u. Dat maakt het nog niet legaal. Je mag bij stoplichten officieel ook helemaal niet naar voren volgens mij. Dat mag alleen bij file's
-edit- ben niet zeker van de regels.
Pff, dat doet flink zeer! Dat doe je niet nog een keer.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Kan hoger hoor. Had laatst nog 360eu voor parkeren op een invalideplekdie deed wel pijn.
In een file, dat snap ik. Maar in een rij die staat te wachten voor een overgang of verkeerslicht, wat is daar het nut van?quote:Op donderdag 26 september 2013 09:56 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Waarom heb je een boete geaccepteerd als je niks verkeerd hebt gedaan? Tussen auto's doorrijden met een motor is toegestaan, niet gedoogd maar gewoon toegestaan.
Ik doe het altijd omdat ik een stuk sneller optrek dan de rest van het verkeer. Dan kan je beter vooraan staan, ligt de weg mooi voor je open. Daarnaast heb je minder risico dat je bekneld raakt door het overige verkeer als ze ineens van strook gaan wisselen met jou er tussen. Of bekneld raken tussen voertuigen in bij een kop-staartbotsing.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:45 schreef zweefbij het volgende:
[..]
In een file, dat snap ik. Maar in een rij die staat te wachten voor een overgang of verkeerslicht, wat is daar het nut van?
Het zal wel het charme zijn van het motorrijden het sneller optrekken. En dan, dan ben je 3 seconden eerder bij het volgende verkeerslichtquote:Op donderdag 26 september 2013 11:49 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik doe het altijd omdat ik een stuk sneller optrek dan de rest van het verkeer. Dan kan je beter vooraan staan, ligt de weg mooi voor je open. Daarnaast heb je minder risico dat je bekneld raakt door het overige verkeer als ze ineens van strook gaan wisselen met jou er tussen.
http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm
Ik zie hier ook niks over stoplichten.
Op snelwegen heb ik ook geen moeite hiermee, in de file ga ik altijd opzij voor een motor. Alleen dit is wel een gevalletje eigen schuld. Naar voren willen maar dan uiteindelijk of naast de auto blijven staan? of voor de stopstreep? Ja dan is het simpelweg accepteren. Dat is een keuze die je zelf maakt!quote:Op donderdag 26 september 2013 11:49 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik doe het altijd omdat ik een stuk sneller optrek dan de rest van het verkeer. Dan kan je beter vooraan staan, ligt de weg mooi voor je open. Daarnaast heb je minder risico dat je bekneld raakt door het overige verkeer als ze ineens van strook gaan wisselen met jou er tussen. Of bekneld raken tussen voertuigen in bij een kop-staartbotsing.
http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm
Ik zie hier ook niks over stoplichten.
Je leest voor het gemak over mijn andere argument heen? Vooral de laatste vind ik nog wel zwaar tellen.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:50 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Het zal wel het charme zijn van het motorrijden het sneller optrekken. En dan, dan ben je 3 seconden eerder bij het volgende verkeerslicht
Einde discussie. je stond voor de stop streep.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:42 schreef jan185 het volgende:
Ik stond met de motor voor de stopstreep toen de spoorbomen dicht waren. Was rustig tussen de auto's doorgereden naar voren en ben voor een vrachtauto gaan staan die vooraan de rij stond. Kreeg een boete van 226 euro! Maar op de boete staat dat ik niet heb gewacht voor de knipperende lichten? Nu vermoed ik dat hij geen andere mogelijkheid had en dus is de omschrijving wellicht foutief en kan ik reclameren? Wie heeft ervaring?
Volgende keer gewoon achteraan aansluiten, ipv voorkruipen.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:21 schreef jan185 het volgende:
Omdat het inderdaad veiliger is om te wachten op de trein voorbij de streep omdat je dan niet beklend kunt raken met de motor tussen de auto's ben ik dus voorbij de stopstreep gaan staan.
los van of de boete 'terecht'is, zou ik de volgende keer wel gewoon weer doorrijden.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:31 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Volgende keer gewoon achteraan aansluiten, ipv voorkruipen.
Je bent dus zelf over de stopstreep heen gegaan dus boete = terecht.
Ben benieuwd wie dat spelletje langer kan volhouden. Jij of de boa die de boetes uitschrijftquote:Op donderdag 26 september 2013 15:32 schreef Skv het volgende:
zou ik de volgende keer wel gewoon weer doorrijden.
Dit dus.. Bij een flitspaal zijn de eerste lussen ook direct na de stopstreep... Over de stopstreep rijden is gewoon door rood rijden.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:26 schreef Janneke141 het volgende:
Stoppen voor een rood licht doe je vóór de streep die aangeeft waar je moet stoppen. Je bent die streep voorbij gereden en derhalve klopt de constatering dat je door rood bent gereden. De plek van het licht is niet bepalend; de streep is dat.
Boete terecht. Beroep aantekenen kan natuurlijk altijd, maar je gaat het niet winnen.
Dat is dan ook ronduit asociaal gedrag. Mooi dat je er voor beboet bent.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Kan hoger hoor. Had laatst nog 360eu voor parkeren op een invalideplekdie deed wel pijn.
Het klopt toch dat je niet (tijdig) gestopt bent voor het rode licht?quote:Op donderdag 26 september 2013 15:21 schreef jan185 het volgende:
de code is R806 .. Niet stoppen voor een rood knipperlicht bij een spoor overgang. Wat raden jullie mij aan., Ik zal best moeten betalen maar dan toch niet voor door roodlicht rijden.
Mooi dat het pijn deed. Zwaar aso om als non-invalide invalideparkeerplaatsen bezet te houden.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:32 schreef Me_Wesley het volgende:
Is het ook. Volgende keer zal ik dan ook nog een keertje achterom kijken voor ik mn deur dichtsla. Overigens zou dat ook wel bereikt zijn met 80 euro boete, maargoed.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mooi dat het pijn deed. Zwaar aso om als non-invalide invalideparkeerplaatsen bezet te houden.
Waarom denk je dat de streep niet direct voor de slagboom geplaatst is. Omdat het VEILIGER is om achter de streep te wachten. Dan kan jij denken dat het voor jouw veiliger is om VOOR de streep te wachten, maar nogmaals dat is een keuze die je zelf maakt om voor te piepen.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:21 schreef jan185 het volgende:
Omdat het inderdaad veiliger is om te wachten op de trein voorbij de streep omdat je dan niet beklend kunt raken met de motor tussen de auto's ben ik dus voorbij de stopstreep gaan staan.
Het rode licht is dan nog wel weer een paar meter verder dus zover ben ik echt niet naar voren gereden. Zou het kunnen dat er voor dit feit geen passende foutcode is en dat is met een andere code de klois ben? de code is R806 .. Niet stoppen voor een rood knipperlicht bij een spoor overgang. Wat raden jullie mij aan., Ik zal best moeten betalen maar dan toch niet voor door roodlicht rijden.
dat je niet voor lul staat te wachten?quote:Op donderdag 26 september 2013 11:45 schreef zweefbij het volgende:
[..]
In een file, dat snap ik. Maar in een rij die staat te wachten voor een overgang of verkeerslicht, wat is daar het nut van?
de motorrijder, die staat immers VOOR en niet IN de rij wachtendenquote:Op donderdag 26 september 2013 15:33 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie dat spelletje langer kan volhouden. Jij of de boa die de boetes uitschrijft
Dat en veiligheid, ja. Daarnaast moet je als autorijder de ruimte geven. Als je een motorrijder aanrijdt die tussen de file doorgaat dan is het in de regel de schuld van de auto.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:21 schreef No.name.for.me het volgende:
Gezien de onderstaande berichten zal ik ook nog eens 3 keer nadenken om motoren in een file de ruimte te geven om te passeren, want als dit de mentaliteit is om bewust jezelf en anderen in gevaar te brengen om maar snel weg te kunnen..................
dan stuur je toch een brief dat medewerkers van prorail niet belast zijn met de verkeersveiligheid (veiligheidquote:Op donderdag 26 september 2013 16:41 schreef jan185 het volgende:
k_man, het klopt dat ik 3 min heb gewacht tot de trein voorbij was net als de anderen alleen niet op de juiste plek........ Ik stel dat dat toch wat anders is dan: door rood rijden.ps knipperlicht
quote:Op donderdag 26 september 2013 17:36 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan stuur je toch een brief dat medewerkers van prorail niet belast zijn met de verkeersveiligheid (veiligheid) op de openbare weg
Waarom MOET ik dat?quote:Op donderdag 26 september 2013 17:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat en veiligheid, ja. Daarnaast moet je als autorijder de ruimte geven. Als je een motorrijder aanrijdt die tussen de file doorgaat dan is het in de regel de schuld van de auto.
Zo werkt het niet he. Hullie kunnen doen wat ze willen en jij houd je maar aan hun fantasieregeltjesquote:Op donderdag 26 september 2013 17:46 schreef No.name.for.me het volgende:
Als motorrijders regels aan de laars lappen dan ik ook! Toch?
Oh oke, flauw.......quote:Op donderdag 26 september 2013 17:48 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Zo werkt het niet he. Hullie kunnen doen wat ze willen en jij houd je maar aan hun fantasieregeltjes
Ik heb het niet over de stopstreep, ik heb het over het tussen de file doorrijden door motorrijders.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:46 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Waarom MOET ik dat?
Een motorrijder HOEFT toch ook niet achter een Stopstreep te blijven staan? Die streep staat er ook voor de veiligheid !
Ik begrijp dan niet helemaal waarom IK wel iets MOET en een motorrijder niet?
Als motorrijders regels aan de laars lappen dan ik ook! Toch?
Dat je eerder weg kunt en niemand hindert.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:45 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Want als je net als de rest gewoon in de rij wacht, hinder je anderen?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:02 schreef GroningseGast het volgende:
Dat je eerder weg kunt en niemand hindert.
Het als motorrijder tussen de file doorrijden is gewoon wettelijk toegestaan.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:59 schreef Skv het volgende:
Maar je moet niks inderdaad, het is een gedragscode en geen wettelijke regeling, hoewel verzekeraars het wel toepassen.
En als je vooraan aangekomen, constateert dat er geen plek voor de stopstreep meer is voor je? Volgens mij mag je als motorrijder nergens náást een auto gaan staan, dus dan heb je jezelf letterlijk en figuurlijk klem gereden..quote:Op donderdag 26 september 2013 15:32 schreef Skv het volgende:
[..]
los van of de boete 'terecht'is, zou ik de volgende keer wel gewoon weer doorrijden.
Liever wettelijk schuldig, dan zelf geheel in de kreukels liggen en 4 jaar lang moeten revalideren.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:17 schreef Me_Wesley het volgende:
Als iemand als automobilist dan van baan verandert (speciale verrichting) en iemand van zijn motor rijdt, dan lijkt me dat diegene ook wettelijk gezien gewoon schuldig is.
Gaat erom dat je als automobilist gewoon op moet letten omdat motoren nou eenmaal tussen de file door mogen rijden.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:26 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Liever wettelijk schuldig, dan zelf geheel in de kreukels liggen en 4 jaar lang moeten revalideren.
Maar je was wel 2 minuten sneller!
Als je ziet wat voor levensgevaarlijke acties die volwassenbrommerrijders uithalen in de file. Dan denk ik dat de brommerrijder, als iemand een dashcam e.d. heeft, een zware dobber zal hebben aan het bewijzen van zijn onschuld.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:31 schreef Me_Wesley het volgende:
ik geef alleen maar aan dat dat de schuld is van de automobilist, niet van de motorrijder
Nee het ging erom dat " je als motorrijder na een boete gewoon weer voorbij een stopstreep gaat staan" .quote:Op donderdag 26 september 2013 18:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Gaat erom dat je als automobilist gewoon op moet letten omdat motoren nou eenmaal tussen de file door mogen rijden.
Dat er een zeker risico aan zit snap ik, ik geef alleen maar aan dat dat de schuld is van de automobilist, niet van de motorrijder
Dat iemand er uit veiligheidsoverwegingen, omdat automobilisten niet in spiegels kunnen kijken, ervoor kiest om niet tussen de file door te rijden is natuurlijk zijn goed recht.
Preciesquote:Op donderdag 26 september 2013 18:26 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Liever wettelijk schuldig, dan zelf geheel in de kreukels liggen en 4 jaar lang moeten revalideren.
Maar je was wel 2 minuten sneller!
Dat mag helemaal niet. Het wordt gedoogd.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Gaat erom dat je als automobilist gewoon op moet letten omdat motoren nou eenmaal tussen de file door mogen rijden.
Dat er een zeker risico aan zit snap ik, ik geef alleen maar aan dat dat de schuld is van de automobilist, niet van de motorrijder
Dat iemand er uit veiligheidsoverwegingen, omdat automobilisten niet in spiegels kunnen kijken, ervoor kiest om niet tussen de file door te rijden is natuurlijk zijn goed recht.
Het is niet verboden, dus wat dat betreft mag het gewoon.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat mag helemaal niet. Het wordt gedoogd.
En ik wijk geen cm opzij. File is voor iedereen.
Ik in mijn auto wachten in de file, jij op je motor ook. Omdat.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:19 schreef Ticootje het volgende:
Dat jaquote:Op donderdag 26 september 2013 20:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik in mijn auto wachten in de file, jij op je motor ook. Omdat.
Vriendelijke vrouw!
Jij negatieve energie en die motorrijder ook. Daar schiet iedereen mee op.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:43 schreef Ticootje het volgende:
Dat ja
Gewoon omdat ik jaloers ben.
Gelul, niks 'gedood'.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Fout. Het is niet verboden, dus mag het.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij ons staat de streep een 2 auto lengte van de bomen vandaan, daarna is er tussen de bomen en het spoort nog bijna 1 autolengte.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:56 schreef No.name.for.me het volgende:
Volgens mij kan je het beter in je portemonnee voelen, trein komt hard aan.
Op het moment zijn ze goed bezig om mensen bewust te maken van de gevaren bij spoorweg overgangen, lijkt mij niets mis mee. En die streep is waarschijnlijk een marge die berekend is om gevaarlijke situaties uit te sluiten.
Het geven van een bekeuring is een bewuste keuze, dat je hem niet krijgt wil niet zeggen dat je dan ook niet strafbaar bent..quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:08 schreef lipjes het volgende:
[..]
Bij ons staat de streep een 2 auto lengte van de bomen vandaan, daarna is er tussen de bomen en het spoort nog bijna 1 autolengte.
Met de motor kan ik daar gemakkelijk voor de auto's staan, sterker nog, de fietsers staan veel dichterbij.
Daarnaast, zelfs bij stoplichten als ik voor de stopstreek ga staan nog nooit een boete gehad, zelfs met een politiewagen ernaast/erachter.
Als je met de fiets bent dan ga je er toch ook niet achter auto's staan wachten...quote:Op donderdag 26 september 2013 18:14 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Want als je net als de rest gewoon in de rij wacht, hinder je anderen?
Eens, maar ik deel de mening wel.quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het geven van een bekeuring is een bewuste keuze, dat je hem niet krijgt wil niet zeggen dat je dan ook niet strafbaar bent..
Een fietser valt dan ook in een andere weggebruikers groep dan een motorrijderquote:Op vrijdag 27 september 2013 09:56 schreef GroningseGast het volgende:
Als je met de fiets bent dan ga je er toch ook niet achter auto's staan wachten...
Tot een bepaalde snelheid is het tussen de file door rijden inderdaad gewoon normaal. Echter zie ik ze soms ok bij een snelheid van 30/40 km/u sneller links en rechts voorbij vliegen. Levensgevaarlijk. Het motorplatform adviseert 10 km/u sneller als het max. snelheidsverschil in haar gedragscode.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:57 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de stopstreep, ik heb het over het tussen de file doorrijden door motorrijders.
Onwaar. Motorrijders mogen gewoon tussen de wachtende auto's doorrijden, niet verboden, niet gedoogd, maar volkomen legaal. Zie: http://www.rijksoverheid.(...)g-rijden-op-de-motorquote:Op donderdag 26 september 2013 20:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat zijn de rijdende orgaandonoren. Die moeten er ook zijn hequote:Op vrijdag 27 september 2013 13:32 schreef JeMoeder het volgende:
Tot een bepaalde snelheid is het tussen de file door rijden inderdaad gewoon normaal. Echter zie ik ze soms ok bij een snelheid van 30/40 km/u sneller links en rechts voorbij vliegen. Levensgevaarlijk.
Maar toch krijgen automobilisten dan te horen dat zij de fout hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:50 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dat zijn de rijdende orgaandonoren. Die moeten er ook zijn he
Prima, gaan wij ook met z'n alle in de file staan en dan wordt deze nog langer.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoop dat sommige dit nog eens goed lezen en zich niet steeds voor DOM houden!quote:Op vrijdag 27 september 2013 08:50 schreef DW457 het volgende:
Absoluut terecht dat je hem hebt gekregen. Die stopstreep staat er om aan te geven waar de gevarenzone begint van de overgang. Het risico bestaat namelijk dat je door de aanzuigende kracht van de trein die met 140 km/u voorbij dendert alsnog met de trein in aanraking komt (hoe verder je over de streep gaat, hoe linker het wordt).
Daarbij moet je het ook eens zien vanuit het perspectief van de machinist. Het lijkt me dat hij zich rot schrikt als hij weer eens zo'n mafketel ziet die wel heel dicht bij zijn trein komt. Niet zo fijn...![]()
Dus hop, dokken die handel en niet meer doen.
Huh, als TS over de stopstreep staat, dan is hij toch door rood knipperlicht geredenquote:Op vrijdag 27 september 2013 17:50 schreef klipper het volgende:
Niet stoppen voor stopstreep
Boetes overzicht » Verkeer op de weg » Motorfiets » Verkeersregels » Aanduidingen op wegdek » Niet stoppen voor stopstreep
Niet stoppen voor stopstreep ¤ 85.00
Versus
Door rood knipperlicht bij overweg
Boetes overzicht » Verkeer op de weg » Motorfiets » Verkeersregels » Door rood » Door rood knipperlicht bij overweg
Door rood knipperlicht bij overweg ¤ 220.00
Conclusie: TS is genaaid.
Nee, die stopstreep is zo ruim vóór de knipperende lichten van de overgang dat je die streep kunt passeren zonder de lichten te passeren.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huh, als TS over de stopstreep staat, dan is hij toch door rood knipperlicht gereden
Linkje naar googlemaps? Ik ken namelijk heel andere spoorwegovergangen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, die stopstreep is zo ruim vóór de knipperende lichten van de overgang dat je die streep kunt passeren zonder de lichten te passeren.
Hoeft niet, ligt helemaal aan het feit waar het knipperlicht staat, dat kan prima enige meters verder zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huh, als TS over de stopstreep staat, dan is hij toch door rood knipperlicht gereden
Fietsers staan veel dichterbij..quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:21 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Hoop dat sommige dit nog eens goed lezen en zich niet steeds voor DOM houden!
quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Linkje naar googlemaps? Ik ken namelijk heel andere spoorwegovergangen.
Ik heb het afgezien en inderdaad staan de fietsers veel dichterbij. Maar nu komt het, wij gaan ervan uit dat TO de waarheid spreekt?quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Fietsers staan veel dichterbij..
Zie hier maar eens (filmpje wel afkijken):
Ik denk dat je fysiek gezien gelijk hebt, en dat er ruimte voor de knipperlichten is. Maar als ik bij een rood verkeerslicht pas na de stopstreep stop, dan rij ik ook 'door rood', ongeacht waar dat stoplicht (letterlijk) uithangt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ken alleen dit soort overgangen: met de knipperlichten "aan" de slagboom..
Waarom zou hij niet de waarheid spreken? Bij zo'n overgang kun je helemaal niet én de stopstreep én de rode knipperlichten voorbij gaan tenzij je onder de dalende spoorbomen doorsjeest.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:55 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ik heb het afgezien en inderdaad staan de fietsers veel dichterbij. Maar nu komt het, wij gaan ervan uit dat TO de waarheid spreekt?
Vervolgens menen sommige motorrijders het gewoon nogmaals te doen. Dan in mijn ogen bewust mensen in gevaar brengen.
Niet elke overgang is hetzelfde, neem bijvoorbeeld overgangen waar al meermaals ongelukken zijn voorgevallen.
Stel dat de man uit dit filmpje direct begint te fietsen, wat denk jij dat die kinderen dan doen? Nu is niemand verantwoordelijk voor een ander zijn of haat actie maar voorbeeld doet volgen.
Zou fijn zijn als TO de locatie kan doorgeven.
Maar kennelijk zijn daar 2 verschillende boetes voor, waarbij die voor de stopstreep overschrijden veel minder hoog is dan die voor onder de spoorbomen doorsjezen.. En TS heeft de dure variant gehad, terwijl hij wél de stopstreep overschrad, maar niet de rode knipperlichten.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik denk dat je fysiek gezien gelijk hebt, en dat er ruimte voor de knipperlichten is. Maar als ik bij een rood verkeerslicht pas na de stopstreep stop, dan rij ik ook door 'rood', ongeacht waar dat stoplicht (letterlijk) uithangt.
Je kunt ook een stopstreep overschrijden zonder verkeerslicht of spoorwegovergang toch? (Bij een stopbord)quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar kennelijk zijn daar 2 verschillende boetes voor, waarbij die voor de stopstreep overschrijden veel minder hoog is dan die voor onder de spoorbomen doorsjezen.. En TS heeft de dure variant gehad, terwijl hij wél de stopstreep overschrad, maar niet de rode knipperlichten.
Ik ga hier even uit van de casus van TS.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je kunt ook een stopstreep overschrijden zonder verkeerslicht of spoorwegovergang toch? (Bij een stopbord)
Kan best, maar de vraag is waarop de boete 'overschrijden stopstreep' betrekking heeft.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ga hier even uit van de casus van TS.
De boete die TS heeft gehad was voor het "niet wachten op de knipperende lichten", niet voor het overschrijden van de stopstreep. Die was veel lager geweest.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kan best, maar de vraag is waarop de boete 'overschrijden stopstreep' betrekking heeft.
Juist. En de vraag is nu dus: Mag je de stopstreep overschrijden terwijl de lichten knipperen? Ik gok van niet. En dat als je dat wel doet je dan klaarblijkelijk niet 'gewacht hebt voor de knipperende lichten'.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
De boete die TS heeft gehad was voor het "niet wachten op de knipperende lichten", niet voor het overschrijden van de stopstreep. Die was veel lager geweest.
Nee, dan heb je de stopstreep overschreden terwijl dat niet mag. Die stopstreep mag je namelijk wél overschrijden als die lichten niet knipperen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Juist. En de vraag is nu dus: Mag je de stopstreep overschrijden terwijl de lichten knipperen? Ik gok van niet. En dat als je dat wel doet je dan klaarblijkelijk niet 'gewacht hebt voor de knipperende lichten'.
Dat is ook mijn mening!quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Juist. En de vraag is nu dus: Mag je de stopstreep overschrijden terwijl de lichten knipperen? Ik gok van niet. En dat als je dat wel doet je dan klaarblijkelijk niet 'gewacht hebt voor de knipperende lichten'.
Je zegt het zelf al een beetje. Als de lichten knipperen moet je voor de stopstreep wachten. (Niet erna, niet op de spoorbomen gaan zitten, niet op de rails gaan liggen of BBQ'en)quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, dan heb je de stopstreep overschreden terwijl dat niet mag. Die stopstreep mag je namelijk wél overschrijden als die lichten niet knipperen.
Ík wilde net schrijven dat het op hetzelfde neerkomtquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al een beetje. Als de lichten knipperen moet je voor de stopstreep wachten. (Niet erna, niet op de spoorbomen gaan zitten, niet op de rails gaan liggen of BBQ'en)
Sta je dus voorbij de stopstreep, terwijl de lichten knipperen, heb je dus niet gewacht op de knipperende lichten.
Dit. En ja, het is een beetje een pietluttige boete. Maar dat maakt hem niet minder terecht.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al een beetje. Als de lichten knipperen moet je voor de stopstreep wachten. (Niet erna, niet op de spoorbomen gaan zitten, niet op de rails gaan liggen of BBQ'en)
Sta je dus voorbij de stopstreep, terwijl de lichten knipperen, heb je dus niet gewacht op de knipperende lichten.
Daar is een aparte, lagere, boete voor (voor overschrijding stopstreep)..quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan 2 verschillende boetes voor?:quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit. En ja, het is een beetje een pietluttige boete. Maar dat maakt hem niet minder terecht.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:50 schreef klipper het volgende:
Niet stoppen voor stopstreep
Boetes overzicht » Verkeer op de weg » Motorfiets » Verkeersregels » Aanduidingen op wegdek » Niet stoppen voor stopstreep
Niet stoppen voor stopstreep ¤ 85.00
Versus
Door rood knipperlicht bij overweg
Boetes overzicht » Verkeer op de weg » Motorfiets » Verkeersregels » Door rood » Door rood knipperlicht bij overweg
Door rood knipperlicht bij overweg ¤ 220.00
Conclusie: TS is genaaid.
Omdat stopstreep overschrijden niet in alle gevallen inhoudt dat je een (rood knipperende) spoorwegovergang of (rood) verkeerslicht negeert (want dat doe je in die gevallen bij overschrijden van een stopstreep per definitie)quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom zijn er dan 2 verschillende boetes voor?:
Waarom denk je dat het een STOPstreep heet?quote:Op donderdag 26 september 2013 10:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Laat maar zitten, volgens mij heb je niet eens je motorrijbewijs.quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:49 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Een fietser valt dan ook in een andere weggebruikers groep dan een motorrijder
Ik heb wat jurisprudentie opgezocht:quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Omdat stopstreep overschrijden niet in alle gevallen inhoudt dat je een (rood knipperende) spoorwegovergang of (rood) verkeerslicht negeert (want dat doe je in die gevallen bij overschrijden van een stopstreep per definitie)
Oftewel, er is een verschil tussen het verkeerslicht passeren en slechts de stopstreep passeren.quote:3.9. Vanaf 1 januari 2006 is in de bijlage als bedoeld in artikel 2 WAHV in tegenstelling tot in de eerdere bijlagen een duidelijk onderscheid in sanctionering van de gedraging opgenomen in feitcode R602 (“als weggebruiker niet stoppen voor rood licht bij driekleurig verkeerslicht”: ¤ 130,-) en van de gedraging opgenomen in feitcode R620 (“als bestuurder niet stoppen voor stopstreep waar dit op grond van het RVV 1990 verplicht is”: ¤ 50,-). Het hof leidt hieruit af, dat de wetgever onderscheid maakt tussen de gevallen waarbij het rode licht wordt gepasseerd en die gevallen, waarin de roodlicht-gedraging beperkt blijft tot het overschrijden van de stopstreep. Derhalve is de gedraging R620, en niet de gedraging R602, begaan.
http://uitspraken.rechtsp(...)NL:GHLEE:2008:BH9196
Dus heeft TS de verkeerde boete gekregen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik heb wat jurisprudentie opgezocht:
[..]
Oftewel, er is een verschil tussen het verkeerslicht passeren en slechts de stopstreep passeren.
quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:32 schreef klipper het volgende:
[..]
Dus heeft TS de verkeerde boete gekregen.
Zou zeker bezwaar maken.
Dan lijkt het me duidelijk dat hij inderdaad de verkeerde boete heeft gehad.quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:51 schreef Me_Wesley het volgende:
Oftewel, er is een verschil tussen het verkeerslicht passeren en slechts de stopstreep passeren.
Als TS gelijk krijgt dan wordt inderdaad de feitcode veranderd. Wellicht al gelijk door de OvJ, maar is ook mogelijk bij bijvoorbeeld de kantonrechter.quote:Op zaterdag 28 september 2013 15:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan lijkt het me duidelijk dat hij inderdaad de verkeerde boete heeft gehad.
Is het nu zo dat hij dus (theoretisch) zou moeten worden vrijgesproken van de feitcode wat op zijn PV staat, en dat ze die dan niet even gauw kunnen wijzigen in de mildere 'stopstreep' variant, aangezien die hem niet ten laste wordt gelegd?
Of doen ze dat in de praktijk dan wel?
quote:Het gerechtshof:
vernietigt de beslissing van de kantonrechter;
vernietigt de beslissing van de officier van justitie, voor zover deze betrekking heeft op de omschrijving van de gedraging, de feitcode en het sanctiebedrag in de inleidende beschikking;
wijzigt de inleidende beschikking in die zin dat als de omschrijving van de gedraging heeft te gelden “als bestuurder niet stoppen voor stopstreep waar dit op grond van het RVV 1990 verplicht is”, als de feitcode R620, en als sanctiebedrag ¤ 50,-;
Dan moet TS maar volhouden dat zijn motor afsloeg en terwijl hij opnieuw probeerde te starten ineens de rode lichten gingen knipperen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 15:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Als TS gelijk krijgt dan wordt inderdaad de feitcode veranderd. Wellicht al gelijk door de OvJ, maar is ook mogelijk bij bijvoorbeeld de kantonrechter.
OW, niet op geklikt...quote:Was trouwens ook het geval in de link die ik hierboven aangaf:
Ja dat kan, of gewoon argumenteren dat je slechts de stopstreep bent gepasseerd (wat geloof ik ook het geval is). Boete voor rood licht is 220 euro, tegenover 85 euro voor passeren stopstreep. Scheelt toch een hoop centen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 15:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan moet TS maar volhouden dat zijn motor afsloeg en terwijl hij opnieuw probeerde te starten ineens de rode lichten gingen knipperen.
[..]
OW, niet op geklikt...
Dat zei ik dus (in navolging van/na de voorzet van klipper, dat dan weer welquote:Op zaterdag 28 september 2013 12:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik heb wat jurisprudentie opgezocht:
[..]
Zeggen is 1), onderbouwen is 2)quote:Op zaterdag 28 september 2013 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zei ik dus (in navolging van/na de voorzet van klipper, dat dan weer wel)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |