abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131578671
hallo, voor mij nieuw maar kennelijk kan prorail ook bekeuren?
Ik stond met de motor voor de stopstreep toen de spoorbomen dicht waren. Was rustig tussen de auto's doorgereden naar voren en ben voor een vrachtauto gaan staan die vooraan de rij stond. Kreeg een boete van 226 euro! Maar op de boete staat dat ik niet heb gewacht voor de knipperende lichten? Nu vermoed ik dat hij geen andere mogelijkheid had en dus is de omschrijving wellicht foutief en kan ik reclameren? Wie heeft ervaring?

[ Bericht 13% gewijzigd door jan185 op 26-09-2013 09:50:39 ]
pi_131578691
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:42 schreef jan185 het volgende:
Ik stond met de motor voor de stopstreep toen de spoorbomen dicht waren. Kreeg een boete van 226 euro! Maar op de boete staat dat ik niet heb gewacht voor de knipperende lichten? Nu vermoedt ik dat hij geen andere mogelijkheid had en dus is de omschrijving wellicht foutief en kan ik reclameren? Wie heeft ervaring?
Duh, BOA's kunnen ook gewoon boetes uitschrijven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_131578811
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Duh, BOA's kunnen ook gewoon boetes uitschrijven.
Juist kunnen boa's boetes uitdelen. Die -1 strepers zijn daarvoor in het leven geroepen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_131578824
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Juist kunnen boa's boetes uitdelen. Die -1 strepers zijn daarvoor in het leven geroepen.
Gewoon nep agenten...
  donderdag 26 september 2013 @ 09:50:10 #5
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_131578845
Bron?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_131578974
quote:
Ik stond met de motor voor de stopstreep toen de spoorbomen dicht waren. Was rustig tussen de auto's doorgereden naar voren en ben voor een vrachtauto gaan staan die vooraan de rij stond. Kreeg een boete van 226 euro! Maar op de boete staat dat ik niet heb gewacht voor de knipperende lichten? Nu vermoed ik dat hij geen andere mogelijkheid had en dus is de omschrijving wellicht foutief en kan ik reclameren? Wie heeft ervaring?
Waarom heb je een boete geaccepteerd als je niks verkeerd hebt gedaan? Tussen auto's doorrijden met een motor is toegestaan, niet gedoogd maar gewoon toegestaan.
pi_131579011
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:50 schreef egeltje1985 het volgende:
En dit is nieuws omdat?
dit, volgens mij hoort dit in recht en geldzaken of hoe heet dat?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_131579090
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:56 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Waarom heb je een boete geaccepteerd als je niks verkeerd hebt gedaan? Tussen auto's doorrijden met een motor is toegestaan, niet gedoogd maar gewoon toegestaan.
Dus als je zegt dat je een boete niet accepteert dan krijg je hem niet? Goede logica, zo werkt het dus niet :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131579100
---> WGR
pi_131579125
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:01 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dus als je zegt dat je een boete niet accepteert dan krijg je hem niet? Goede logica, zo werkt het dus niet :')
Nee maar dan haal je er politie bij ofzo, en zorg je er voor dat er een getuige wacht die gezien heeft dat je niet te vroeg onder de slagbomen doorreed.
Dan heeft de politie ook een x wat nuttigs te doen.
pi_131579157
Wat is de overtreding?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_131579193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:02 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Nee maar dan haal je er politie bij ofzo, en zorg je er voor dat er een getuige wacht die gezien heeft dat je niet te vroeg onder de slagbomen doorreed.
Dan heeft de politie ook een x wat nuttigs te doen.
Dan zegt de politie, ja deze meneer is bevoegd boa en heeft dit feit geconstateerd, wij zijn niet het orgaan om hierover te beslissen, u kunt uw beroep wenden tot het cjib.
'And I called your name,
  Redactie Frontpage donderdag 26 september 2013 @ 10:06:24 #14
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131579200
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:04 schreef danos het volgende:
Wat is de overtreding?
Voor de stopstreep gaan staan, dus direct op de spoorbomen, tenminste, dat maak ik op uit de omschrijving van TS.

Jan185, heb je misschien een google maps link van de locatie?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131579266
Zodra je de stopstreep over bent 'ga je door rood' is de regel met betrekking tot het normale verkeer. Dit zal dus ook wel het geval zijn bij de spoorbomen, die streep staat er niet voor nix!
pi_131579276
Ik vermoed dat je zodra mogelijk bent weggereden en niet gewacht hebt tot het rode licht gedoofd was?
pi_131579322
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:06 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dan zegt de politie, ja deze meneer is bevoegd boa en heeft dit feit geconstateerd, wij zijn niet het orgaan om hierover te beslissen, u kunt uw beroep wenden tot het cjib.
En op zo'n moment kun je die lui haarfijn uitleggen wat je van hun beroepsgroep vindt.
pi_131579332
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:09 schreef Jerro het volgende:
Zodra je de stopstreep over bent 'ga je door rood' is de regel met betrekking tot het normale verkeer. Dit zal dus ook wel het geval zijn bij de spoorbomen, die streep staat er niet voor nix!
Bij stoplichten rij ik met de motor ook altijd tussen de auto's door om vooraan te gaan staan. Meestal is dat inderdaad voorbij de stopstreep. Ik dacht dat dat mocht.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_131579363
Zie hier wat je moet doen. Even eerst alle gegevens opvragen enzo

http://www.flitsservice.n(...)d-bewust-t76218.html
pi_131579369
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:11 schreef Skv het volgende:

[..]

Bij stoplichten rij ik met de motor ook altijd tussen de auto's door om vooraan te gaan staan. Meestal is dat inderdaad voorbij de stopstreep. Ik dacht dat dat mocht.
Mag niet dus :) maar agentjes die dit soort mensen boeten zijn van die bloedzuigers die zelfs door hun eigen collega's worden uitgekotst. Iedereen ziet dat het geen kwaad kan voor motor rijders en het is veel gevallen zelfs beter voor de doorstroming.. maarja, regels zijn regels
pi_131579562
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:11 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

En op zo'n moment kun je die lui haarfijn uitleggen wat je van hun beroepsgroep vindt.
Jij komt er wel. Zonde van mijn tijd.
'And I called your name,
pi_131579578
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:22 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jij komt er wel. Zonde van mijn tijd.
Sterker nog, ik ben er al een tijdje!
pi_131580349
Volgens mij kan je het beter in je portemonnee voelen, trein komt hard aan.

Op het moment zijn ze goed bezig om mensen bewust te maken van de gevaren bij spoorweg overgangen, lijkt mij niets mis mee. En die streep is waarschijnlijk een marge die berekend is om gevaarlijke situaties uit te sluiten.
pi_131580600
quote:

[..]

Want stopstrepen gelden alleen voor overig verkeer en niet voor brommers?
pi_131580824
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon nep agenten...
Nog minder dan dat zijn ze niet eens. Collaborateurs zijn het wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_131580875
Ik begrijp nu dat het een zware overtreding blijkt te zijn als je voor de stopstreep staat.....maar ik ben niet te vroeg weggereden en ik denk dat de BOA geen code kon vinden( werkt dat niet met code's?) voor mijn overtreding en toen dit er maar heeft opgezet. Voor de stopstreep wachten ipv erachter zal toch een veel lagere boete zijn dan door dat knipperlicht? 226 euro!
pi_131581065
quote:

[..]

Dit meen je toch niet? Je mag wel tussen de auto's door maar ook die stopstreep is voor jou gewoon geldig hoor.
pi_131581076
Wat is de feitcode?
'And I called your name,
pi_131581174
Zoals ik het lees, heb jij de hoogst mogelijke boete ontvangen, de 6 euro zal wel administratieve kosten zijn.

Het is maar hoe je het bekijkt, maar voor de stopstreep staan kan aangemerkt worden als voortijdig wegrijden?
pi_131581268
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:28 schreef No.name.for.me het volgende:
Zoals ik het lees, heb jij de hoogst mogelijke boete ontvangen, de 6 euro zal wel administratieve kosten zijn.

Het is maar hoe je het bekijkt, maar voor de stopstreep staan kan aangemerkt worden als voortijdig wegrijden?
Kan hoger hoor. Had laatst nog 360eu voor parkeren op een invalideplek :') die deed wel pijn.
'And I called your name,
pi_131581308
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:07 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Want stopstrepen gelden alleen voor overig verkeer en niet voor brommers?
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:24 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet? Je mag wel tussen de auto's door maar ook die stopstreep is voor jou gewoon geldig hoor.
Je kan als je tussen auto's doorrijdt niet zien of de voorste tot aan de streep is doorgereden of niet. Als ik dan vooraan aankom dan zet ik 'm voor de voorste auto of vrachtwagen neer. Ik sta liever over de stopstreep dan tussen twee auto's (of een vrachtwagen en een auto) in..
pi_131581372
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:34 schreef Skv het volgende:

Je kan als je tussen auto's doorrijdt niet zien of de voorste tot aan de streep is doorgereden of niet. Als ik dan vooraan aankom dan zet ik 'm voor de voorste auto of vrachtwagen neer. Ik sta liever over de stopstreep dan tussen twee auto's (of een vrachtwagen en een auto) in..
Exact. Alleen mag het niet, maar wordt het volgens mij gedoogd zolang je niks asociaals/gevaarlijks doet. Maar een beetje overijverige agent/BOA zal er wel voor schrijven ja. Sad, but true.
pi_131581376
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik rijd ook liever 200 dan 50 km/u. Dat maakt het nog niet legaal. Je mag bij stoplichten officieel ook helemaal niet naar voren volgens mij. Dat mag alleen bij file's

-edit- ben niet zeker van de regels.
pi_131581491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:36 schreef noutie het volgende:

[..]

Ik rijd ook liever 200 dan 50 km/u. Dat maakt het nog niet legaal. Je mag bij stoplichten officieel ook helemaal niet naar voren volgens mij. Dat mag alleen bij file's

-edit- ben niet zeker van de regels.
Voor de zekerheid even nazoeken. Ik doe het eigenlijk altijd.

http://www.luiemotorfiets.nl/tips/file/

Snelweg
Bij de spelregels voor motorrijders, stond vroeger een aanwijzing over waar je als motorrijder het beste tussen de file door kunt rijden, bij file op de snelweg.
Die aanwijzing is nu verdwenen: het wordt aan je eigen gezonde verstand overgelaten.

Omdat veel automobilisten toch nog gewend zijn aan die afspraak, is het geen gek idee om op de snelweg bijvoorkeur daar langs de file te rijden.

De twee meest linker rijstroken
De afspraak was om op de snelweg de file te passeren tussen de rijstrook aan de linkerkant, en die ernaast. Bij twee rijstroken rij je dus in het midden, en bij drie rijstroken schuif je één strook op naar links.

Stoplicht
Wanneer je langs de rijen bij een stoplicht naar voren wilt rijden is het een kwestie van kijken waar je de meeste ruimte hebt.

In veel landen is het heel gebruikelijk dat je in zo'n geval op de middenstreep rijdt, dus tussen de tegemoetkomende auto's en de auto's die dezelfde kant als jij op rijden.

In Nederland zijn mensen daar minder op bedacht: als er nergens anders plaats is kun je dat wel doen, maar zorg dan dat je het doet als er geen tegemoetkomend verkeer is.
pi_131581523
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:32 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Kan hoger hoor. Had laatst nog 360eu voor parkeren op een invalideplek :') die deed wel pijn.
Pff, dat doet flink zeer! Dat doe je niet nog een keer.

Ik bedoelde meer de boete bij Prorail.

TO

Bezwaar maken kan altijd, maar IK ben van mening dat je wel objectief moet kijken naar je eigen actie. Die regel is er voor jouw veiligheid.
pi_131581574
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:56 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

In een file, dat snap ik. Maar in een rij die staat te wachten voor een overgang of verkeerslicht, wat is daar het nut van?
pi_131581682
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:45 schreef zweefbij het volgende:

[..]

In een file, dat snap ik. Maar in een rij die staat te wachten voor een overgang of verkeerslicht, wat is daar het nut van?
Ik doe het altijd omdat ik een stuk sneller optrek dan de rest van het verkeer. Dan kan je beter vooraan staan, ligt de weg mooi voor je open. Daarnaast heb je minder risico dat je bekneld raakt door het overige verkeer als ze ineens van strook gaan wisselen met jou er tussen. Of bekneld raken tussen voertuigen in bij een kop-staartbotsing.

http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm

Ik zie hier ook niks over stoplichten.
pi_131581736
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik doe het altijd omdat ik een stuk sneller optrek dan de rest van het verkeer. Dan kan je beter vooraan staan, ligt de weg mooi voor je open. Daarnaast heb je minder risico dat je bekneld raakt door het overige verkeer als ze ineens van strook gaan wisselen met jou er tussen.

Het zal wel het charme zijn van het motorrijden het sneller optrekken. En dan, dan ben je 3 seconden eerder bij het volgende verkeerslicht
pi_131581865
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik doe het altijd omdat ik een stuk sneller optrek dan de rest van het verkeer. Dan kan je beter vooraan staan, ligt de weg mooi voor je open. Daarnaast heb je minder risico dat je bekneld raakt door het overige verkeer als ze ineens van strook gaan wisselen met jou er tussen. Of bekneld raken tussen voertuigen in bij een kop-staartbotsing.

Op snelwegen heb ik ook geen moeite hiermee, in de file ga ik altijd opzij voor een motor. Alleen dit is wel een gevalletje eigen schuld. Naar voren willen maar dan uiteindelijk of naast de auto blijven staan? of voor de stopstreep? Ja dan is het simpelweg accepteren. Dat is een keuze die je zelf maakt!
pi_131581899
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:50 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Het zal wel het charme zijn van het motorrijden het sneller optrekken. En dan, dan ben je 3 seconden eerder bij het volgende verkeerslicht
Je leest voor het gemak over mijn andere argument heen? Vooral de laatste vind ik nog wel zwaar tellen.
pi_131586204
quote:

Einde discussie. je stond voor de stop streep.
pi_131586490
Ongeacht of je gelijk hebt of niet, die agent gaat toch zijn gelijk krijgen. Dus het geld ben je sowieso kwijt :X
pi_131587643
Omdat het inderdaad veiliger is om te wachten op de trein voorbij de streep omdat je dan niet beklend kunt raken met de motor tussen de auto's ben ik dus voorbij de stopstreep gaan staan.
Het rode licht is dan nog wel weer een paar meter verder dus zover ben ik echt niet naar voren gereden. Zou het kunnen dat er voor dit feit geen passende foutcode is en dat is met een andere code de klois ben? de code is R806 .. Niet stoppen voor een rood knipperlicht bij een spoor overgang. Wat raden jullie mij aan., Ik zal best moeten betalen maar dan toch niet voor door roodlicht rijden.
  donderdag 26 september 2013 @ 15:26:11 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_131587780
Stoppen voor een rood licht doe je vóór de streep die aangeeft waar je moet stoppen. Je bent die streep voorbij gereden en derhalve klopt de constatering dat je door rood bent gereden. De plek van het licht is niet bepalend; de streep is dat.

Boete terecht. Beroep aantekenen kan natuurlijk altijd, maar je gaat het niet winnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_131587952
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:21 schreef jan185 het volgende:
Omdat het inderdaad veiliger is om te wachten op de trein voorbij de streep omdat je dan niet beklend kunt raken met de motor tussen de auto's ben ik dus voorbij de stopstreep gaan staan.
Volgende keer gewoon achteraan aansluiten, ipv voorkruipen.
Je bent dus zelf over de stopstreep heen gegaan dus boete = terecht.
pi_131588006
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:31 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Volgende keer gewoon achteraan aansluiten, ipv voorkruipen.
Je bent dus zelf over de stopstreep heen gegaan dus boete = terecht.
los van of de boete 'terecht'is, zou ik de volgende keer wel gewoon weer doorrijden.
pi_131588045
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:32 schreef Skv het volgende:
zou ik de volgende keer wel gewoon weer doorrijden.
Ben benieuwd wie dat spelletje langer kan volhouden. Jij of de boa die de boetes uitschrijft :')
pi_131588056
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:26 schreef Janneke141 het volgende:
Stoppen voor een rood licht doe je vóór de streep die aangeeft waar je moet stoppen. Je bent die streep voorbij gereden en derhalve klopt de constatering dat je door rood bent gereden. De plek van het licht is niet bepalend; de streep is dat.

Boete terecht. Beroep aantekenen kan natuurlijk altijd, maar je gaat het niet winnen.
Dit dus.. Bij een flitspaal zijn de eerste lussen ook direct na de stopstreep... Over de stopstreep rijden is gewoon door rood rijden.
  Redactie Frontpage donderdag 26 september 2013 @ 15:50:47 #49
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131588572
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:32 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is dan ook ronduit asociaal gedrag. Mooi dat je er voor beboet bent.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131589046
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:21 schreef jan185 het volgende:
de code is R806 .. Niet stoppen voor een rood knipperlicht bij een spoor overgang. Wat raden jullie mij aan., Ik zal best moeten betalen maar dan toch niet voor door roodlicht rijden.
Het klopt toch dat je niet (tijdig) gestopt bent voor het rode licht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')