Als ik het goed had, was dit gewoon koop.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 05:51 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Die luxe zit er bij veel leasemaatschappijen niet in
Kon je je camera niet ergens opzetten? Zelfontspanner op 2 sec, en schieten maarquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:49 schreef Iemand91 het volgende:
Van de week want 's avonds/'s nachts geschoten o.a. bij snelweg (de bekende lichtsporen).
Was alleen statief vergeten en focus is een b*tch. Maar opzich toch nog wel geinig resultaat voor een eerste keer.
Maar erger is dat ik over gekleurde pixels hebt op de foto's. Volgens google ligt dat aan het feit dat ik ''ruisreductie lange sluitertijd'' uit had staan.
Later nog maar een nieuwe poging doen...
Het viaduct zelf was groot genoeg om de camera te plaatsen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:26 schreef Nalbandian het volgende:
Kon je je camera niet ergens opzetten? Zelfontspanner op 2 sec, en schieten maar! Focussen kan je dan het beste handmatig via liveview. Succes de volgende keer!
Heb ik ook altijd bij lange sluitertijden, heb een keer gehoord dat dat komt omdat je sensor warmer wordt waardoor er soort van hot pixels optreden. Geen idee of ruisreductie dat oplost of niet, ik heb het in iedergeval uit staan, omdat hij na de opname nog vaak dezelfde tijd bezig is om de ruis te reduceren. M'n 400D was een keer zo lang bezig dat op gegeven moment de accu leeg wasquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:49 schreef Iemand91 het volgende:
Maar erger is dat ik over gekleurde pixels hebt op de foto's. Volgens google ligt dat aan het feit dat ik ''ruisreductie lange sluitertijd'' uit had staan.
Mja, moet ook kunnen lijkt me. De gekleurde pixels zijn ook gewoon ruis, en ruis haal ik er altijd via LR uit. Daarnaast bij lange sluitertijden altijd je native iso gebruiken (meestal bij canon 160 of 200).quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:37 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb probleemloos 5 minuten sluitertijden gehad.
Bij reductie lange sluitertijd wordt een tweede 'foto' gemaakt met dezelfde sluitertijd als de echte foto (maar dan met dichte sluitert). Hiermee wordt de ruisreductie uitgevoerd. Dus de tijd dat je moet wachten is evenlang als de sluitertijd van de foto zelf.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 03:27 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Heb ik ook altijd bij lange sluitertijden, heb een keer gehoord dat dat komt omdat je sensor warmer wordt waardoor er soort van hot pixels optreden. Geen idee of ruisreductie dat oplost of niet, ik heb het in iedergeval uit staan, omdat hij na de opname nog vaak dezelfde tijd bezig is om de ruis te reduceren. M'n 400D was een keer zo lang bezig dat op gegeven moment de accu leeg was
Huh? Ik snap er geen snars van. Hoezo reduceert dat ruis?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:43 schreef Uncle het volgende:
[..]
Bij reductie lange sluitertijd wordt een tweede 'foto' gemaakt met dezelfde sluitertijd als de echte foto (maar dan met dichte sluitert). Hiermee wordt de ruisreductie uitgevoerd. Dus de tijd dat je moet wachten is evenlang als de sluitertijd van de foto zelf.
Ik ben niet kundig genoeg om dat te doen, volgens mij liggen die foto's nog klaar om bewerkt te wordenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:40 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, moet ook kunnen lijkt me. De gekleurde pixels zijn ook gewoon ruis, en ruis haal ik er altijd via LR uit. Daarnaast bij lange sluitertijden altijd je native iso gebruiken (meestal bij canon 160 of 200).
Omdat bij hele lange sluitertijden er andere problemen optreden zoals bijv. hotpixels. Die worden dan uit de foto gecorrigeerd. Er wordt dan GEEN iso-ruis gecorrigeerd. Dat doe je met de 'normale' noise reduction (maar kun je beter in nabewerking doen).quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Huh? Ik snap er geen snars van. Hoezo reduceert dat ruis?
En ruiscorrectie in LR is redelijk recht toe rechtaan. Vier sliders moet wel uit te komen zijn toch ;-) In donkere delen kun je ruis ook verminderen door met shadows en darks te spelen. Trek je die iets omlaag dan neemt de zichtbare ruis ook af.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben niet kundig genoeg om dat te doen, volgens mij liggen die foto's nog klaar om bewerkt te worden
Ik niet. Ik zie er tegen op. Ik heb nu van 3 vakanties en een weekendje weg nog foto's liggen die gedaan moeten worden. Sterker nog, het nabewerken vind ik zo verschrikkelijk dat ik de laatste tijd eigenlijk geen foto gemaakt heb.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:00 schreef Xilantof het volgende:
Ik ben er ook geen fan van, maar ik geniet er toch wel van om de foto's tot hun 'definitieve vorm" te brengen
Wie weet kan D_A een keer zijn skype sessie houden? Dat had hij toch geopperd in het denk-mee-met-fot-topic?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik niet. Ik zie er tegen op. Ik heb nu van 3 vakanties en een weekendje weg nog foto's liggen die gedaan moeten worden. Sterker nog, het nabewerken vind ik zo verschrikkelijk dat ik de laatste tijd eigenlijk geen foto gemaakt heb.
Ahum, france?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:02 schreef kanovinnie het volgende:
Vakantie vorig jaar, 1200 foto's. Schotland ~300-400 foto's, weekendje weg ~200 foto's.
Allemaal nog uitzoeken en nabewerken
Dan ga ik nog liever een keertje langsquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Wie weet kan D_A een keer zijn skype sessie houden? Dat had hij toch geopperd in het denk-mee-met-fot-topic?
Ja, hou nou maar opquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |