abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131578231
SPOILER: Transferbeleid 2012/2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2013/2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tyron op 26-09-2013 17:55:01 ]
pi_131578243
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:17 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Maar ga jij uit van een overwinning op GAE komende zaterdag?
We spelen thuis dus dat denk ik wel zeker.
pi_131578258
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:18 schreef Tyron het volgende:

[..]

Het is wel zonder verlenging dit keer
pi_131578266
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het is wel zonder verlenging dit keer
Ook zonder van den Hoorn (mag ik hopen). :P
pi_131578306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:13 schreef Tyron het volgende:

[..]

Ik vind dat Fischer nog nooit een wedstrijd echt goed heeft gespeeld, ja hij heeft belangrijke doelpunten gemaakt en daar kreeg hij al het lof voor maar het zag er allemaal niet fantastisch uit.
Die jongen heeft wel talent, is alleen te ongeduldig, Eriksen is veel meer een teamplayer.

Al vond ik gisteren Fischer - Andersen toch wel hoopvol voor de toekomst
pi_131578319
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:19 schreef Tyron het volgende:

[..]

Ook zonder van den Hoorn (mag ik hopen). :P
Dat is niet veel inderdaad
pi_131578331
Excuus, ik zat er net naast. De CL-gerelateerde omzet was meer dan 25 miljoen, dat zegt natuurlijk niets over de CL-gerelateerde winst. Neemt niet weg dat gelet op de transfers en de CL-deelname, de winst mij tegenvalt, zeker gelet op het gebrek aan transfer-uitgaven. Dan lijkt het logischer dat ze een buffer willen opbouwen. Betekent gewoon dat als het een jaar tegenzit met transfers dat je gewoon een paar miljoen verlies draait.

Neemt niet weg dat er vanuit het Cruijff-kamp al vaker is gesproken over het van de beurs halen van Ajax en dat het niet hebben van een eigen stadion veel mensen ook een doorn in het oog is. Het stadion kopen zie ik niet ze gebeuren. Simpelweg omdat Ajax nu voor een prikkie een topstadion gebruikt en samen met de gemeente een meerderheid heeft waardoor ze beslissingen in het voordeel van de club eenvoudig kunnen nemen. Ik ben er van overtuigd dat Ajax binnen nu en 5 jaar aankondigt dat ze van de beurs gaan en dat ze daarom nu een 'buffer' op aan het bouwen zijn.
pi_131578386
Heb zo'n gevoel dat het de komenden jaren niet overhoudt. Door de enorm matige slechte is kampioen worden lastig en spelers verkopen helemaal. Gevolg veel minder inkomsten. Verder heeft Ajax toch niet zoveel aan al het geld vanwege het nieuwe beleid. Sporadisch zal er een grote aankoop worden gedaan maar de rest wordt lekker op de bank gezet, misschien voor de beurs/arena?

Dinsdag alweer Milan thuis..... weinig hoop
pi_131578387
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:23 schreef Knalerwtje het volgende:
Excuus, ik zat er net naast. De CL-gerelateerde omzet was meer dan 25 miljoen, dat zegt natuurlijk niets over de CL-gerelateerde winst. Neemt niet weg dat gelet op de transfers en de CL-deelname, de winst mij tegenvalt, zeker gelet op het gebrek aan transfer-uitgaven. Dan lijkt het logischer dat ze een buffer willen opbouwen. Betekent gewoon dat als het een jaar tegenzit met transfers dat je gewoon een paar miljoen verlies draait.

Neemt niet weg dat er vanuit het Cruijff-kamp al vaker is gesproken over het van de beurs halen van Ajax en dat het niet hebben van een eigen stadion veel mensen ook een doorn in het oog is. Het stadion kopen zie ik niet ze gebeuren. Simpelweg omdat Ajax nu voor een prikkie een topstadion gebruikt en samen met de gemeente een meerderheid heeft waardoor ze beslissingen in het voordeel van de club eenvoudig kunnen nemen. Ik ben er van overtuigd dat Ajax binnen nu en 5 jaar aankondigt dat ze van de beurs gaan en dat ze daarom nu een 'buffer' op aan het bouwen zijn.
Dat beursverhaal speelde alleen toen Cruijff net binnenkwam en hij op allerlei manieren bureaucratisch werd tegengewerkt door mensen die dat soort regeltjes dan weer wel goed kennen, nu een meerderheid van pro Cruijff mensen op de belangrijke posten zit speelt dat niet meer
pi_131578416
quote:
Jaarcijfers / jaarverslag 2012 / 2013:

Ajax heeft over het boekjaar 2012/2013 een netto winst van ¤ 18,2 miljoen gerealiseerd, een stijging van ¤ 8,5 miljoen.

De netto omzet is met ¤ 1,1 miljoen gestegen van ¤ 104,5 miljoen naar ¤ 105,6 miljoen.

De totale bedrijfskosten zijn met ¤ 4,0 miljoen gestegen van ¤ 91,4 miljoen naar ¤ 95,4 miljoen.

Het operationele resultaat bedraagt ¤ 10,2 miljoen positief ten opzichte van
¤ 13,1 miljoen positief in 2011/2012.

Ajax realiseerde een saldo vergoedingssommen van ¤ 12,9 miljoen positief.
Dit saldo bestaat uit de afschrijvingen vergoedingssommen van ¤ 11,1 miljoen en uit het positieve resultaat vergoedingssommen van ¤ 24,0 miljoen.

De Directie en Raad van Commissarissen van Ajax stellen voor geen dividend uit te keren en het positieve resultaat van ¤ 18,2 miljoen aan de reserves toe te voegen.

Het eigen vermogen bedraagt ¤ 71,8 miljoen (na verwerking resultaat) en komt op 60,8% van het balanstotaal.

Ajax Cape Town heeft een negatief resultaat van ¤ 0,9 miljoen na belasting behaald.

De selectie van het eerste elftal bestaat per 2 september 2013 uit 25 spelers. Daarnaast zijn 6 spelers verhuurd en hebben 41 spelers een jeugdcontract of komen uit voor het beloftenelftal.

Ajax heeft in het boekjaar 2012/2013 deelgenomen aan de groepsfase van de UEFA Champions League en vervolgens tot en met de zestiende finale aan de UEFA Europa League. In het nationale bekertoernooi werd Ajax in de halve finale uitgeschakeld. Op basis van het behaalde kampioenschap van de Eredivisie heeft Ajax zich voor het seizoen 2013/2014 wederom gekwalificeerd voor de groepsfase van de UEFA Champions League.
http://www.ajax.nl/Ajax-N(...)rt-jaarcijfers-3.htm
pi_131578478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat beursverhaal speelde alleen toen Cruijff net binnenkwam en hij op allerlei manieren bureaucratisch werd tegengewerkt door mensen die dat soort regeltjes dan weer wel goed kennen, nu een meerderheid van pro Cruijff mensen op de belangrijke posten zit speelt dat niet meer
Zou kunnen. Toch kan een terugtrekking van de beurs heel veel voordelen met zich meebrengen, vooral in de bedrijfsvoering. Ik snap überhaupt niet waarom Ajax ooit naar de beurs is gegaan. Megalomaan project van een enkele idioot wat uiteindelijk niets heeft opgeleverd.

Vanuit het kamp-Cruijff speelt dat als principekwestie ook mee. Een voetbalvereniging hoort niet op de beurs.

Maar goed, los van die discussie, ik schrik serieus van de cijfers van Ajax. Weliswaar winst, maar wel winst waaruit je kunt aflezen dat Ajax in de begroting nog altijd rekent op CL-deelname en flinke verkopen van spelers. Zonder CL en in een jaar van matige verkopen draai je gewoon 10 miljoen (of meer) verlies. Lijkt me toch wel een beetje een aandachtspunt. De selectie kent op dit moment weinig goude eieren en of je kampioen wordt is altijd maar weer afwachten. Volgend jaar kan financieel wel eens een slecht jaar worden als je geen CL haalt.
pi_131578501
Goed, is Cillessen écht 40-45x zo goed als Vermeer of valt het zwaar tegen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131578543
Volgens blundert die minder dan Vermeer en ik denk dat de verdediging een stuk onrustiger is. Trouwens waar is Moisander mee bezig? Zo onzeker, zo bang. Je zou verwachten dat hij de leiding zou nemen.
pi_131578606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:31 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Zou kunnen. Toch kan een terugtrekking van de beurs heel veel voordelen met zich meebrengen, vooral in de bedrijfsvoering. Ik snap überhaupt niet waarom Ajax ooit naar de beurs is gegaan. Megalomaan project van een enkele idioot wat uiteindelijk niets heeft opgeleverd.

Vanuit het kamp-Cruijff speelt dat als principekwestie ook mee. Een voetbalvereniging hoort niet op de beurs.

Maar goed, los van die discussie, ik schrik serieus van de cijfers van Ajax. Weliswaar winst, maar wel winst waaruit je kunt aflezen dat Ajax in de begroting nog altijd rekent op CL-deelname en flinke verkopen van spelers. Zonder CL en in een jaar van matige verkopen draai je gewoon 10 miljoen (of meer) verlies. Lijkt me toch wel een beetje een aandachtspunt. De selectie kent op dit moment weinig goude eieren en of je kampioen wordt is altijd maar weer afwachten. Volgend jaar kan financieel wel eens een slecht jaar worden als je geen CL haalt.
nou, vertel. Welke voordelen?
  donderdag 26 september 2013 @ 09:41:20 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131578650
quote:

[..]

De kosten zijn nu alweer afgenomen, de dure spelers zijn nu allemaal wel weg. verder is netto winst altijd wel met een korreltje zout te nemen, dan zijn toch echt wel alle afschrijvingen die mogelijk zijn gedaan.
Dat een voetbalclub niet op de beurs hoort is ook eigenlijk wel zo maar het terugkopen van die aandelen beetje zonde van het geld, voordeel van op de beurs zijn is transparantie en dat is ook wel wat waard.
Die buffer is er gewoon voor dat je een stabiel beleid voort kan zetten in de slechte jaren en niet hoeft te zigzaggen.
pi_131578694
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:38 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

nou, vertel. Welke voordelen?
Nog een beetje vertrouwen in dit seizoen/frank en de selectie?
pi_131578923
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:43 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Natuurlijk, hoezo niet?
pi_131578930
fischer andersen en hoesen zijn toch wel de toekomst van ajax op dit moment

en Cillessen dan
  donderdag 26 september 2013 @ 09:55:07 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131578934
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:43 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Ik wel hoor maar dat heeft mede te maken met de concurrentie, het gat moet alleen niet te groot worden want 10 punten goed maken na de winterstop zie ik deze selectie dan weer niet kunnen doen maar geen van de concurrenten is wel stabiel.
pi_131578935
quote:

[..]
De selectie kent op dit moment weinig goude eieren en of je kampioen wordt is altijd maar weer afwachten. Volgend jaar kan financieel wel eens een slecht jaar worden als je geen CL haalt.
De verkopen van Eriksen en Alderweireld zijn volgens mij in dit boekjaar gedaan, dus die komen sowieso pas bij het volgende jaaroverzicht erbij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 26 september 2013 @ 09:56:15 #21
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131578969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:54 schreef basvandalen het volgende:

en Cillessen dan
Hoesen, sorry hoor maar die kan er ook weinig van, of die toekomst heeft bij Ajax betwijfel ik.
pi_131578995
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoesen, sorry hoor maar die kan er ook weinig van, of die toekomst heeft bij Ajax betwijfel ik.
ik vind hem met vlagen wel aardig spelen maar uit mijn rijtje is hij inderdaad de minste

andersen vind ik wel erg veelbelovend

fischer is heel wisselvallig

cillessen moet gewoon op doel
pi_131579028
quote:

en Cillessen dan
Denswil moet daar ook bij.
pi_131579040
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik wel hoor maar dat heeft mede te maken met de concurrentie, het gat moet alleen niet te groot worden want 10 punten goed maken na de winterstop zie ik deze selectie dan weer niet kunnen doen maar geen van de concurrenten is wel stabiel.
ik voorzie ( met pijn in mijn hart ) ajax als 2e of 3e eindigen
psv en twente zie ik als kanshebber op de titel
pi_131579049
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:58 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Denswil moet daar ook bij.
excuus je hebt gelijk

ook erg veelbelovend
  donderdag 26 september 2013 @ 09:59:36 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131579057
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:57 schreef basvandalen het volgende:

[..]

ik vind hem met vlagen wel aardig spelen maar uit mijn rijtje is hij inderdaad de minste

andersen vind ik wel erg veelbelovend

fischer is heel wisselvallig

cillessen moet gewoon op doel
De intenties zijn wel goed bij Hoesen alleen te weinig kwaliteit
pi_131579069
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

De intenties zijn wel goed bij Hoesen alleen te weinig kwaliteit
kwaliteit kan nog komen
maar mentaliteit en wil en motivatie spat wel van die jongen af
  donderdag 26 september 2013 @ 10:01:10 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131579088
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:59 schreef basvandalen het volgende:

[..]

ik voorzie ( met pijn in mijn hart ) ajax als 2e of 3e eindigen
psv en twente zie ik als kanshebber op de titel
Ik zie daar (nog) geen reden toe, die anderen moeten eerst nog maar laten zien dat ze aanspraak op de titel maken.
  donderdag 26 september 2013 @ 10:01:41 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131579103
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:00 schreef basvandalen het volgende:

[..]

kwaliteit kan nog komen
maar mentaliteit en wil en motivatie spat wel van die jongen af
Ik denk helaas van niet
pi_131580043
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:54 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Natuurlijk, hoezo niet?
Hoezo wel? Selectie is vrij dramatisch. De Boer maakt steeds meer rare keuzes. Weinig hoop dat sommige spelers ineens geweldig worden of jij wel?
pi_131580067
quote:

en Cillessen dan
Hoesen de toekomst? Die zien we over een jaar of 4 terug in de Jupiler league.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131580109
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

tijd zal het leren
pi_131580114
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax zich serieus heeft vergist in het huidige team dat ze hebben en ik neem aan dat ze hadden verwacht dat er wel iemand ging opstaan na het vertrek van Eriksen. Helaas gingen ze allemaal zitten na dat vertrek :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_131580337
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die jongen kan écht niet voetballen. Matige balaanname, beperkt shotkracht en zwak in de duels.

Ik was (positief) verrast dat hij niet finaal werd uitgefloten door het publiek. Had ie stiekem wel verdiend.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_131580638
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:55 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Die jongen kan écht niet voetballen. Matige balaanname, beperkt shotkracht en zwak in de duels.

Ik was (positief) verrast dat hij niet finaal werd uitgefloten door het publiek. Had ie stiekem wel verdiend.
Niemand verdient het om uitgefloten te worden.

Ik denk alleen wel dat we mogen zeggen dat Hoessen gewoon ergens bij de VVV's of NEC of Achilles velden te zien is. Hij heeft niks 'extra's'.
pi_131580697
Hoesen maakte gister nog wel een knappe gol
pi_131580740
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niemand verdient het om uitgefloten te worden.

Ik denk alleen wel dat we mogen zeggen dat Hoessen gewoon ergens bij de VVV's of NEC of Achilles velden te zien is. Hij heeft niks 'extra's'.
Achilles waag ik te betwijfelen. (als we Johan Derksen mogen geloven)
pi_131581061
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:18 schreef Tyron het volgende:

[..]

Waar is dit vertrouwen op gebaseerd?
Gaan Siggy of Hoesen dit keer wel een bal kunnen controleren?
Gaat Schone of Duarte opeens een tempootje hoger schakelen?
Is vanaf zaterdag Moisander zijn passing weer terug?
Gaat Bojan of Fischer opeens mannetjes passeren?

Of ga je er vanuit dat Vermeer op de bank zit?
  donderdag 26 september 2013 @ 11:41:09 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131581479
quote:
15s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:24 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Waar is dit vertrouwen op gebaseerd?
Gaan Siggy of Hoesen dit keer wel een bal kunnen controleren?
Gaat Schone of Duarte opeens een tempootje hoger schakelen?
Is vanaf zaterdag Moisander zijn passing weer terug?
Gaat Bojan of Fischer opeens mannetjes passeren?

Of ga je er vanuit dat Vermeer op de bank zit?
Het glas is halfvol of halfleeg, je weet dat iedere speler op 1 of 2 na gewoon veel beter kan, het moet gewoon een beetje meezitten en dan is zaterdag ook geen enkel probleem, ze lopen momenteel meer tegen zichzelf dan de tegenstander te spelen.
pi_131581480
quote:

[..]

Da's ook overdreven, maar Hoesen is natuurlijk niet het niveau dat Ajax moet nastreven.
pi_131581514
GAE wordt hier ook wel weer overschat. Met Xandro Schenk en Erik Falkenburg als beste spelers ben je natuurlijk individueel een beperkt team. Ze leveren wel strijd, dus voor Ajax zaak om dat ook te doen. Dan rol je ze wel 2, 3-0 op.

Bekervoetbal tegen een eerste divisionist is dan toch wat anders, daar speelt iedereen op 50%
  donderdag 26 september 2013 @ 11:43:39 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131581531
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Da's ook overdreven, maar Hoesen is natuurlijk niet het niveau dat Ajax moet nastreven.
Dat is een beetje het probleem in de hele NL top, teveel middelmaat
pi_131581678
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is een beetje het probleem in de hele NL top, teveel middelmaat
Zoals ik zei, zet Eriksen bij Kowwet of Cambuur en je hebt een kampioenskandidaat. Zelfs Tadic ligt daar nog mijlenver vanaf. In de top zijn inderdaad teveel inwisselbare spelers. Als het bijna niet uitmaakt of je Hoesen/Siggy, Hemmen of Kolder hebt..
  donderdag 26 september 2013 @ 11:54:50 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131581835
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zoals ik zei, zet Eriksen bij Kowwet of Cambuur en je hebt een kampioenskandidaat. Zelfs Tadic ligt daar nog mijlenver vanaf. In de top zijn inderdaad teveel inwisselbare spelers. Als het bijna niet uitmaakt of je Hoesen/Siggy, Hemmen of Kolder hebt..
Siggy vind ik nog wel een goeie eredivisie spits maar niet eentje die bij het huidige Ajax past, is gewoon een afmaker voor in de 16 meter maar een matige voetballer, bijkomend probleem voor hem is dat de backs ook uit vorm zijn en weinig durven te komen dus hij krijgt veel te weinig bruikbare ballen, Hoesen heeft in principe alles wat nodig is alleen van een veel te laag niveau.
pi_131582386
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

Siggy vind ik nog wel een goeie eredivisie spits maar niet eentje die bij het huidige Ajax past, is gewoon een afmaker voor in de 16 meter maar een matige voetballer, bijkomend probleem voor hem is dat de backs ook uit vorm zijn en weinig durven te komen dus hij krijgt veel te weinig bruikbare ballen, Hoesen heeft in principe alles wat nodig is alleen van een veel te laag niveau.
Siggy is nét een klasse beter dan die 2 en jonger, Hoesen is wel completer maar niet beter dan die 2 (en jonger)

Dat zegt iets.
  donderdag 26 september 2013 @ 12:18:52 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131582436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Siggy is nét een klasse beter dan die 2 en jonger, Hoesen is wel completer maar niet beter dan die 2 (en jonger)

Dat zegt iets.
Die 2 (Hemmen en Kolder) ken ik eerlijk gezegd niet dus geen idee
pi_131582802
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het glas is halfvol of halfleeg, je weet dat iedere speler op 1 of 2 na gewoon veel beter kan, het moet gewoon een beetje meezitten en dan is zaterdag ook geen enkel probleem, ze lopen momenteel meer tegen zichzelf dan de tegenstander te spelen.
Beter dan dit? Dat betwijfel ik dus.

Schone dit het vorig jaar leuk mee, maar zal nooit de kar trekken.
Hoesen, Bojan, Hoorn, Sana, Poulsen, Klaassen. Dit is het gewoon. Misschien af en toe een uitschieter.
Duarte, ik ben er niet kapot van. Volgens mij is hij niet beter dan Schone.
Blind en Siem verzaken vrijwel nooit en steken met kop en schouders er boven uit. Dat zegt al wat.
Dan houd je nog het groepje Boilesen, Fischer, Serero, Andersen, Van Rhijn, etc over. Die hebben het allemaal wel eens laten zien. Maar veel te weinig, en veel te vaak waren het flitsen.
pi_131582905
Maar goed. Volendam is geweest en los van de manier waarop is dat overleeft en op naar de volgende. Hopelijk is dat geen sterkere tegenstander dan Volendam zodat Ajax weer aan het zelfvertrouwen en de vorm kan bouwen.

Btw: Hoe komt het trouwens dat de verdediging zo belabberd speelt? Jaap Stam was toch speciaal aangetrokken om de verdediging op orde te krijgen of ben ik nou gek?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2013 12:39:10 ]
pi_131583061
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:38 schreef Iwanius het volgende:
Btw: Hoe komt het trouwens dat de verdediging zo belabberd speelt? Jaap Stam was toch speciaal aangetrokken om de verdediging op orde te krijgen of ben ik nou gek?
Ja, en ons grootste talent zegt er heel erg veel profijt van te hebben.
pi_131583379
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:45 schreef DeNummer10 het volgende:

[..]

Ja, en ons grootste talent zegt er heel erg veel profijt van te hebben.
Van Rhijn?
  donderdag 26 september 2013 @ 13:10:00 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131583731
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:34 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Beter dan dit? Dat betwijfel ik dus.

Schone dit het vorig jaar leuk mee, maar zal nooit de kar trekken.
Hoesen, Bojan, Hoorn, Sana, Poulsen, Klaassen. Dit is het gewoon. Misschien af en toe een uitschieter.
Duarte, ik ben er niet kapot van. Volgens mij is hij niet beter dan Schone.
Blind en Siem verzaken vrijwel nooit en steken met kop en schouders er boven uit. Dat zegt al wat.
Dan houd je nog het groepje Boilesen, Fischer, Serero, Andersen, Van Rhijn, etc over. Die hebben het allemaal wel eens laten zien. Maar veel te weinig, en veel te vaak waren het flitsen.
Bij jou is het halfleeg dus :) , ik zeg ook niet dat er een wereldteam staat maar het is in normale doen goed genoeg voor top eredivisie, ze spelen nu duidelijk onder hun kunnen.
pi_131583996
Wat zou jullie favoriete opstelling zijn met deze selectie?
Oh.
pi_131584439
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:23 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Lekker is dat he. Balletje rondtikken op het middenveld, maar zelf bijna geen kans krijgen. Mooi spelletje van Ajax
Joh, ze winnen 1 wedstrijd en gelijk schreeuwen ze weer. Heb je de kampioenswedstrijd alweer gespeeld? _O-
pi_131584461
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
Cillessen
van Rhijn - Veltman - Moisander - Blind
De Jong - Duarte - Serero
Andersen - Bojan - Fischer

Lijkt me de sterkste.
pi_131584485
Jasper
Ligeon, Moisander, Denswil, Blind
Duarte
Schone, Siem
Andersen, Bojan, Fischer.
  donderdag 26 september 2013 @ 13:41:53 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131584584
quote:
Goeie vraag, ik zou deze spelers nemen, Blind of Boilesen is me om het even

Cillessen
van Rhijn, Moisander, Denswill, Blind/Boilesen
Schone, Duarte, De Jong, Fischer
Bojan Andersen

Diamant op het middenveld denk ik met Duarte als achterste en Siem als voorste man, 2 spitsen waarin Fischer Andersen elkaar afwisselen, dat zouden Bojan en De Jong ook moeten doen
pi_131584677
Cillessen
Van Rhijn, Moisander, Denswil, Boilesen
De Jong, Blind, Duarte
Andersen, Bojan, Fischer

Zou ik wel willen zien.
pi_131584693
Schone of Serero lijkt me inderdaad om het even. Denswil lijkt me beter dan Veltman maar Moisander lijkt niet goed op rechts.

Duarte inderdaad als 6, enige speler die dat kan denk ik. Naast Blind, maar die lijkt me te traag.
pi_131584728
quote:
Cillissen

Ligeon - Moisander - Denswil - Boilesen

Blind
Serero - Duarte

Fischer/Andersen - De Jong - Bojan

Ik weet niet helemaal hoe Blind het zou doen als VM, dus dat is een gok.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  donderdag 26 september 2013 @ 13:47:10 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131584739
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Schone of Serero lijkt me inderdaad om het even. Denswil lijkt me beter dan Veltman maar Moisander lijkt niet goed op rechts.

Duarte inderdaad als 6, enige speler die dat kan denk ik. Naast Blind, maar die lijkt me te traag.
Je bent op tijd of je bent te laat zou JC zeggen, timing is everything
pi_131584833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Je bent op tijd of je bent te laat zou JC zeggen, timing is everything
:?

Dat ik Serero boven Schöne stel? Denk dat Serero wat beter bij Ajax past en Schöne de iets betere echte 10 is.
pi_131584875
Nog even over de cijfers;

quote:
Een paar incidentele zaken die in het resultaat vergoedingssommen zitten:

• Ongetwijfeld een incidentele afwaardering op Janssen. Die stond nog voor 1,6 miljoen euro op de balans, daar is pakweg een miljoen verlies op gemaakt.

• Er zal ook een afschrijving op Cvitanich bij in zitten. Die stond nog voor 1,5 miljoen euro op de balans en heeft vrijwel zeker minder opgeleverd.

• Er zit 1,5 miljoen euro afschrijving (+ nog een dik salaris) op Sulejmani in. Dat is nog 0,5 jaar zo en dan is dat een gesloten boek.

• In het totale resultaat zit pakweg 2M crisistaks. Dit gold alleen voor 2012 dus ook dat is nu weer afgelopen.
Dit gold bij de halfjaarcijfers.
  donderdag 26 september 2013 @ 13:56:47 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131584979
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

:?

Dat ik Serero boven Schöne stel? Denk dat Serero wat beter bij Ajax past en Schöne de iets betere echte 10 is.
:) Ik bedoel de snelheid van de speler, traag zijn hoeft niet te betekenen dat je niet op tijd kan zijn
pi_131585389
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) Ik bedoel de snelheid van de speler, traag zijn hoeft niet te betekenen dat je niet op tijd kan zijn
Oh zo.

Nouja, denk dat Blind te licht is voor die positie. Maar is een leuk probeerseltje als Boilesen fit is.
  donderdag 26 september 2013 @ 14:19:37 #65
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_131585629
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

Cillessen
Bojan Andersen

Diamant op het middenveld denk ik met Duarte als achterste en Siem als voorste man, 2 spitsen waarin Fischer Andersen elkaar afwisselen, dat zouden Bojan en De Jong ook moeten doen
Het verbaast me dat je nog geen "4-4-2 :')___________________!" reacties hebt gehad.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_131585660
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

Cillessen
Bojan Andersen

4-4-2 :')
pi_131585762
  donderdag 26 september 2013 @ 14:25:58 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131585845
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:20 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Het is maar net hoe je het ziet, je kan De Jong ook als spits zien die terugzakt, als je geen echte klassieke buitenspelers hebt hoef je ze ook niet op te stellen als dusdanig, houden Fischer en Bojan het nu wel breed?
pi_131585861
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Cillessen
van Rhijn - Veltman - Moisander - Blind
De Jong - Duarte - Serero
Andersen - Bojan - Fischer

Lijkt me de sterkste.
Denswil vind ik beter dan Veltman. En Ligeon vind ik aanvallend beter dan van Rhijn. Voor de rest wel aardig ja.
Oh.
pi_131585895
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:46 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Cillissen

Ligeon - Moisander - Denswil - Boilesen

Blind
Serero - Duarte

Fischer/Andersen - De Jong - Bojan

Ik weet niet helemaal hoe Blind het zou doen als VM, dus dat is een gok.
De Jong in de spits is een prima optie ja. En dan zou ik wel voor Andersen kiezen op rechts.
Oh.
pi_131585932
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:26 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Denswil vind ik beter dan Veltman. En Ligeon vind ik aanvallend beter dan van Rhijn. Voor de rest wel aardig ja.
Verschil Veltman - Denswil eerder uitgelegd. Ligeon - v Rhijn begrijp ik. Maar denk dat Ligeon nog wat te licht is.
pi_131585974
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Verschil Veltman - Denswil eerder uitgelegd. Ligeon - v Rhijn begrijp ik. Maar denk dat Ligeon nog wat te licht is.
Maar als Moisander zo matig blijft spelen moet het duo gewoon Veltman-Denswil worden. Die twee vullen elkaar prima aan, en zijn opbouwend beter dan Toby-Moisander was vorig jaar.

Ligeon is wel wat licht, maar van Rhijn is verdedigend ook een patatje.
Oh.
  donderdag 26 september 2013 @ 14:30:40 #73
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131586017
Grim
Nieuwenburg, Verlaat, Chivu
Van Halst,
Winter , Knopper, Dani
Laudrup, Machlas, Grønkjær

Genieten
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 26 september 2013 @ 14:33:02 #74
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_131586092
quote:
9s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:30 schreef PowerLoungen het volgende:
Grim
Van Halst,
Winter , Knopper, Dani

Genieten
Wat een bazenteam _O_
Vol met mijn favorieten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_131586148
quote:
Grim
Van Halst,
Winter , Knopper, Dani

Genieten
van der Sar
Reiziger - de Boer - Blind - Bogarde
Seedorf - Litmanen - Davids
George - Kluivert - Overmars

Denk dat dit team wel kansjes heeft op een kampioenschap. Maar zal zwaar worden.
Zul je Rijkaard toch te hard voor missen.
pi_131586237
quote:
Grim
Van Halst,
Winter , Knopper, Dani

Genieten
Goede vleugelbezetting. En Chivu. _O_
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_131586288
Een team zonder Serero en Bojan en ik ben tevreden
pi_131586338
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Jij zou niet eens willen dat ze het goed gaan doen, alleen maar zodat je kan zeggen dat je altijd gelijk had :D.
Oh.
  donderdag 26 september 2013 @ 14:40:41 #79
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_131586343
quote:
:')
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 26 september 2013 @ 14:41:33 #80
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131586367
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef Morendo het volgende:

[..]

Goede vleugelbezetting. En Chivu. _O_
Beetje jammer van de as
RED ONS HENNIEGOD
pi_131586384
Maar even serieus het maakt mij vrij weinig uit wie er op dit moment in staat zolang ze maar de potentie hebben om in de toekomst wat toe te voegen aan Ajax. Dit seizoen worden we toch echt geen kampioen.
  donderdag 26 september 2013 @ 14:42:08 #82
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131586385
quote:
9s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

van der Sar
Reiziger - de Boer - Blind - Bogarde
Seedorf - Litmanen - Davids
George - Kluivert - Overmars

Denk dat dit team wel kansjes heeft op een kampioenschap. Maar zal zwaar worden.
Zul je Rijkaard toch te hard voor missen.
Seedorf vervangen voor De Boer
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 26 september 2013 @ 14:42:08 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131586386
quote:
Gelukkig dat Eriksen al weg is anders had je drie namen moeten typen :N
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_131586404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Maar even serieus het maakt mij vrij weinig uit wie er op dit moment in staat zolang ze maar de potentie hebben om in de toekomst wat toe te voegen aan Ajax. Dit seizoen worden we toch echt geen kampioen.
Jawel joh, de rest is ook waardeloos.
Oh.
  donderdag 26 september 2013 @ 14:43:06 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131586419
quote:
Je trekt te snel je conclusies
pi_131586430
quote:
9s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:42 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Seedorf vervangen voor De Boer
Niets mis met Seedorf zolang je m geen pingels laat nemen.
pi_131586465
quote:
Tegen de lamme en de blinde kun je met deze selectie prima kampioen worden.
  donderdag 26 september 2013 @ 14:44:20 #88
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131586472
quote:
9s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Niets mis met Seedorf zolang je m geen pingels laat nemen.
Je kan moeilijk een speler van Sampdoria opstellen
RED ONS HENNIEGOD
pi_131586526
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Je trekt te snel je conclusies
Er is een serieus gebrek aan individuele kwaliteit in deze selectie ze kunnen wel iets beter maar niet veel.
pi_131586575
quote:
9s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:44 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Je kan moeilijk een speler van Sampdoria opstellen
Dan mag Rijkaard ook terugkomen. Prima?

Kan Bogarde weer lekker banken.
  donderdag 26 september 2013 @ 14:48:43 #91
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_131586600
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Er is een serieus gebrek aan individuele kwaliteit in deze selectie ze kunnen wel iets beter maar niet veel.
Ja, dus laat je Bojan, degene met miss wel de meeste kwaliteit, op de bank zitten. Logisch man.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 26 september 2013 @ 14:48:45 #92
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131586601
quote:
17s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dan mag Rijkaard ook terugkomen. Prima?

Kan Bogarde weer lekker banken.
Ja. En dan mogen Wooter en Musampa af en toe invallen
RED ONS HENNIEGOD
pi_131586642
quote:
9s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:48 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Ja. En dan mogen Wooter en Musampa af en toe invallen
Zouden we niet beter met Cruyff, Haan en Rep kunnen spelen eigenlijk?
  donderdag 26 september 2013 @ 14:51:34 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131586677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Dat is nou net het punt, in normale doen ben je gewoon nog steeds de beste ploeg, ik heb van PSV gisteren alleen de samenvatting gezien, ik had niet het idee dat ik naar de nieuwe kampioen zat te kijken en tegen ons werden ze ook leuk in het zadel geholpen.
  donderdag 26 september 2013 @ 14:51:45 #95
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131586684
quote:
11s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zouden we niet beter met Cruyff, Haan en Rep kunnen spelen eigenlijk?
Piet Keizer is veel beter dan dat linksbuitentje van Willem 2
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 26 september 2013 @ 14:56:45 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131586826
quote:
9s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:51 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Piet Keizer is veel beter dan dat linksbuitentje van Willem 2
Zeker, Robbie de Wit vond ik ook beter
pi_131586952
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:48 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ja, dus laat je Bojan, degene met miss wel de meeste kwaliteit, op de bank zitten. Logisch man.
Bojan heeft weinig toekomst bij Ajax maar het is niet zo dat we een veel beter alternatief in de jeugd hebben lopen dus mag van mij gerust blijven staan.

Al vind ik wel dat Bojan ontzettend teert op zijn naam en er voor de rest niets speciaals aan is maar goed dat is mijn mening.
pi_131587015
So true
pi_131587037
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:02 schreef stoeltafel het volgende:
So true [ afbeelding ]
:') :')
  donderdag 26 september 2013 @ 15:03:07 #100