abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131529277
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:42 schreef Maron het volgende:

[..]

Da's wat ik ook bedoel..en het ergste is nog dat die jonge "smart-asses" doen en denken alsof ze het zelf allemaal hebben uitgevonden.. ;(
Ja ook totaal geen respect meer, alsof ze de hele wereld al hebben veroverd. Verplicht militaire dienst weer invoeren!
pi_131529591
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:25 schreef jasparon het volgende:

[..]

Ja ook totaal geen respect meer, alsof ze de hele wereld al hebben veroverd. Verplicht militaire dienst weer invoeren!
(ik durf het bijna niet te be-amen..;) maar een soort van sociale dienstplicht zou jongeren kunnen leren waar ze zelf ooit ( en dat is sneller dan ze denken) voor komen te staan..
pi_131529657
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:24 schreef rhubarbje het volgende:
Ah daar is die 2500 euro heen gegaan: op bezoek naar colombia
Nope.

Waar komt al die veroordeling en negativiteit toch vandaan? De focus op een bedrag (dat hij niet gevraagd heeft, maar wat het crowdfunden heeft opgeleverd, iets fundamenteel anders), het ongeloof.

Als jullie in het echte leven ook zo zijn, dan houd ik mijn hart vast.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131530621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:31 schreef Maron het volgende:

[..]

(ik durf het bijna niet te be-amen..;) maar een soort van sociale dienstplicht zou jongeren kunnen leren waar ze zelf ooit ( en dat is sneller dan ze denken) voor komen te staan..
Aha goeie, laat ze maar luiers gaan vervangen in het bejaardenhuis, 18 jaar? Eerst maar eens 14 maanden sociale dienstplicht, allemaal zonder uitzondering. Oproepen kan nu makkelijk met internet :-) toch nog een voordeel.
pi_131531106
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:46 schreef jasparon het volgende:

[..]

Aha goeie, laat ze maar luiers gaan vervangen in het bejaardenhuis, 18 jaar? Eerst maar eens 14 maanden sociale dienstplicht, allemaal zonder uitzondering. Oproepen kan nu makkelijk met internet :-) toch nog een voordeel.
Jahh..maar durf dat maar eens openlijk op een forum neer te knallen..je wordt afgemaakt..
De jeugd heeft de toekomst..alleen moeten ze nog leren dat ze niet alleen met een paar knopjes in te drukken daar kunnen komen..
pi_131531435
Niet erg. Gebazel kan ik wel tegen.
pi_131531542
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nope.

Waar komt al die veroordeling en negativiteit toch vandaan? De focus op een bedrag (dat hij niet gevraagd heeft, maar wat het crowdfunden heeft opgeleverd, iets fundamenteel anders), het ongeloof.

als iemand mij geld geeft om iets mee te doen en ik blijk het niet nodig te hebben dan neem ik het niet aan of geef ik het terug
en je kunt mij echt net wijsmaken dat hij (naast het bedrag wat hij bespaard heeft op telefoon/internet kosten) 2500 euro aan briefpapier en postzegels heeft uitgegeven

de persoon in de OP komt op mij over als een opportunist die nogmaals een slaatje probeert te slaan uit zijn ervaring
en een niet zo'n sociale opportunist met zijn 'als ik al iets leuks doe dan laat ik andere mensen gewoon zitten'
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_131531699
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:59 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

als iemand mij geld geeft om iets mee te doen en ik blijk het niet nodig te hebben dan neem ik het niet aan of geef ik het terug
en je kunt mij echt net wijsmaken dat hij (naast het bedrag wat hij bespaard heeft op telefoon/internet kosten) 2500 euro aan briefpapier en postzegels heeft uitgegeven
Hij heeft niet gecrowdfund voor postzegels maar voor zijn project. Geen internet kost echt veel meer dan wel internet. Het boek beschrijft dat.

quote:
de persoon in de OP komt op mij over als een opertunist die nogmaals een slaatje probeert te slaan uit zijn ervaring
en een niet zo'n sociale opertunist met zijn 'als ik al iets leuks doe dan laat ik andere mensen gewoon zitten'
Het is "opportunist", maar dat is hij niet. Hoe kan dat nou op je overkomen na 1 stukje tekst? Heb je de uitzending van P&W gezien? Daar issie langer aan het woord.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 24 september 2013 @ 22:23:16 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131533109
Heel raar artikel in de OP vind ik. Ze doen alsof hij een expeditie naar de Noordpool heeft gemaakt oid.
The End Times are wild
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:52:19 #185
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_131534819
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb tot mijn 22ste zonder internet gedaan en nog langer zonder mobiel.
Maar ja, ik heb nog zwart/wit tv gezien, moeten opstaan om een andere zender op te zetten, telex en telefax gebruikt leren werken met word perfect. En we hadden een antenne op het dak, zoals iedereen.
*zucht* Ik word oud.
Ja en? Wat is het punt dat je probeert te maken? Ik heb tot mijn 17e zonder internet gedaan en tot mijn 18e zonder mobiel (jaren 90).

Toch zou ik het nu niet graag zonder doen. Sterker nog, toentertijd vond ik het al super irritant dat er niet zoiets was als mobiele telefoons voor het gewone publiek. Ik vond het altijd verschrikkelijk irritant als we in de stad afspraken en iemand kwam niet opdagen omdat een bus was uitgevallen of omdat de persoon de bus had gemist. Je had geen flauw idee of de persoon 10 min. later wel zou verschijnen of een uur later, omdat je geen flauw idee had wat de reden was voor het te laat komen.

Ondertussen even ergens anders wachten, waar het gezelliger was, kon ook niet.
Krekker is de bom!
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:57:51 #186
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_131535134
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Nou betaal mij ook maar 2500 euro dan gezien ik al 15 jaar zonder mobiel [..] leef.
Dat is ook niet zo heel bijzonder als je toch bijna altijd thuis zit en iedereen jou dus op jouw vaste-/huistelefoon kan bereiken he? :)
Krekker is de bom!
pi_131535677
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:23 schreef LXIV het volgende:
Heel raar artikel in de OP vind ik. Ze doen alsof hij een expeditie naar de Noordpool heeft gemaakt oid.
Het slaat inderdaad nergens op, het is helemaal niet bijzonder wat die gast heeft gedaan.
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij heeft niet gecrowdfund voor postzegels maar voor zijn project. Geen internet kost echt veel meer dan wel internet. Het boek beschrijft dat.
Zijn project :')
Jeetje man, geen internet en mobiel gebruiken is tegenwoordig een project? Wat is dit _O-
Ik heb meer respect en ontzag voor iemand die binnen vijf jaar afstudeert aan een Technische Universiteit.

quote:
15s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:32 schreef El_Matador het volgende:

Ja iedereen die het niet met jou en je heldhaftig vriendje eens is die deugd niet in het echte leven en is een wantrouwend persoon die nergens iets van snapt, toch?
Ten eerste is het nog maar de vraag of het waar is en zo ja dan is het totaal geen prestatie in ieder geval. En het siert hem niet dat hij er nog financieel een slaatje uit probeert te slaan. Ik sluit ik niet uit dat het hem enkel te doen was om een boek dat goed verkoopt en wat media-aandacht.

En als ik met die gedachte dan een wantrouwend persoon bent dat negatief denkt, so be it.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_131535729
Edit: Dubbel
pi_131535897
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:28 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoezo is dat vreemd? Ken jij mensen die de afgelopen jaren zonder mobiel en internet hebben gedaan? Mensen die 'normaal' functioneren in de maatschappij doen dat niet.
Ja ik kende er 1.
Een verkoper van kantoorsoftware vond het ook de beste smoes die hij ooit gehoord had, niet wetende dat het nog waar was ook.
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:14:57 #190
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_131535931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:30 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Inderdaad. Ben ook benieuwd hoe hij dat met zijn studie deed. Al is het maar opgeven voor vakken ofzo wat tegenwoordig alleen digitaal kan bij de meeste studies.
Ik moest mij vroeger inschrijven voor tentamens bij het Bureau Examens aan de Jodenbreestraat in Amsterdam. Die plek werd automatisch een ontmoetingsplek, want ook leuke studentes kwamen daar langs om zich in te laten schrijven :9~

Ik weet ook nog de tijd dat wij gewoon niet bereikbaar waren als er niemand thuis was. Dan probeerde je het later gewoon nog een keer. Antwoordapparaat was flink aan de prijs. Verder schreef je nog wel eens een brief, eerst in kladvorm en als je precies wist hoe de zinnen geformuleerd moesten worden schreef je hem in het net. ( net had toen een andere betekenis dan nu).

Oh, nostalgie. Je kon gewoon in gezelschap zitten zonder dat iedereen zijn mobieltje pakt en daar de aandacht op richtte.
Non possumus non loqui
pi_131535964
Je hebt er geen voorstelling van Shreyas. Ik weet niet hoe oud je bent, maar hoe kan jij (en ikzelf) als fervent FOK!ker nou beweren, dat je "zonder enige inspanning, prestatieloos" een JAAR zonder internet EN zonder GSM kan.

Met je hele leven doorleven, op de hoogte blijven van wat je vrienden meemaken, studeren, werken, verhuizen (en dat regelen), op reis gaan (niks geen Skyscanner.net of ov9292.nl), afspraken nakomen, etc.

Dat noem jij geen project? Dat noem jij geen prestatie? Als het dat echt niet is, dan kan jij het ook. Met gemak, zoals je zelf zegt. Maar je baan dan? Ja, daar ga je al.

Het feit alleen al dat iemand, die dat niet hoeft te doen, zoiets onderneemt, zou in Nederland toegejuicht en niet afgekapt of erger -niet geloofd- moeten worden. Juist een creatief, ondernemend Nederland kan concurreren op de wereldmarkt. In de status quo blijven zitten, en kijken hoe de rest van de wereld je voorbijrent (want dat gebeurt), en klagen, klagen en klagen (maar niets dóen), dat kan ook.

Mensen die hun kop boven het maaiveld steken worden in Nederland gehaat, beschuldigd van leugens, gedowngrade, weggehoond.

Door mensen die op een forumpje lopen te kloten. _O-

pi_131538442
Wereldprestatie ^O^
pi_131538604
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:15 schreef El_Matador het volgende:
Je hebt er geen voorstelling van Shreyas. Ik weet niet hoe oud je bent, maar hoe kan jij (en ikzelf) als fervent FOK!ker nou beweren, dat je "zonder enige inspanning, prestatieloos" een JAAR zonder internet EN zonder GSM kan.
Wie ben jij om te bepalen of ik er een voorstelling van kan maken of niet? En als je mijn leeftijd kent, dan weet je ineens hoe ik in het leven sta? En dan weet je hoe veel of hoe weinig inspanning me het zou kosten wanneer ik zonder internet en GSM leef. Je blaast wel erg hoog van toren.
quote:
Met je hele leven doorleven, op de hoogte blijven van wat je vrienden meemaken, studeren, werken, verhuizen (en dat regelen), op reis gaan (niks geen Skyscanner.net of ov9292.nl), afspraken nakomen, etc.
Ik weet wat het inhoud, wat de gevolgen zijn en wat het betekent, dus deze opsomming is overbodig

quote:
Dat noem jij geen project? Dat noem jij geen prestatie? Als het dat echt niet is, dan kan jij het ook. Met gemak, zoals je zelf zegt. Maar je baan dan? Ja, daar ga je al.
Nee ik noem het geen project, nogmaals ik kan het prima, natuurlijk vereist het offers en wordt het op sommige momenten lastig. Ik kiest er bewust voor om die offers niet te brengen, maar natuurlijk kan ik het. Iedereen kan het. Je kan alleen niet ieders situatie vergelijken met die van dat vriendje van je
quote:
Het feit alleen al dat iemand, die dat niet hoeft te doen, zoiets onderneemt, zou in Nederland toegejuicht en niet afgekapt of erger -niet geloofd- moeten worden. Juist een creatief, ondernemend Nederland kan concurreren op de wereldmarkt. In de status quo blijven zitten, en kijken hoe de rest van de wereld je voorbijrent (want dat gebeurt), en klagen, klagen en klagen (maar niets dóen), dat kan ook.
Man oh man, zoiets onderneemt? Het is geen onderneming, het iets kleins, net zoals ik met de fiets van Groningen naar Maastricht rijd. Dat kost wellicht nog meer inspanning. Ik juich en niet toe dus, kap het niet af, ik geloof het inderdaad niet maar dat is mijn goedrecht. Niemand klaagt, maar kritiek mag altijd.

quote:
Mensen die hun kop boven het maaiveld steken worden in Nederland gehaat, beschuldigd van leugens, gedowngrade, weggehoond.

Door mensen die op een forumpje lopen te kloten. _O-
Dus je steekt je kop boven het maaiveld uit als je een jaar zonder internet en GSM leeft? Ik vind het nogmaals niets bijzonders, Jan met de korte achternaam kan het ook prima, het is geen prestatie ofzo. Hij heeft inderdaad geen reis naar de Noordpool gemaakt of is de wereld rond gezeild zoals Laura Dekker. Het is een salonheld, ik vriendenkring een hele piet, maar landelijk gezien stelt hij weinig voor, althans naar mijn mening.
pi_131538705
Jij rekent hem pretenties aan die hij niet heeft. Het is juist een heel bescheiden jongen. Hij ziet het niet als een prestatie, maar dat ís het natuurlijk wel.

Hij ziet het als een mooie levenservaring en een mooi boek erover.

Hem nog steeds niet geloven, echt, ik kan er niet bij. Dat je zo negatief kan denken over mensen (die je niet kent). 8)7

pi_131538752
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:20 schreef El_Matador het volgende:
Jij rekent hem pretenties aan die hij niet heeft. Het is juist een heel bescheiden jongen. Hij ziet het niet als een prestatie, maar dat ís het natuurlijk wel.

Hij ziet het als een mooie levenservaring en een mooi boek erover.

Hem nog steeds niet geloven, echt, ik kan er niet bij. Dat je zo negatief kan denken over mensen (die je niet kent). 8)7
Ik heb meer respect en bewondering voor mensen die 10 jaar hebben gerookt en dan een jaar stoppen. Of mensen die vanaf hun 11e overgewicht hebben en op een leeftijd van 25 een dieet starten en het volhouden en zo 60 kilo afvallen. Als je het zo bekijkt kan iedereen wel een boek schrijven :')
Een jaar geen internet en GSM, come on, get real, dat is echt totaal geen prestatie.
pi_131538789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:21 schreef Shreyas het volgende:
Als je het zo bekijkt kan iedereen wel een boek schrijven :')
Dat kán dus ook. :D

quote:
Een jaar geen internet en GSM, come on, get real, dat is echt totaal geen prestatie.
En jij kan het niet eens een week. Grote broek trek je aan. _O-

pi_131538796
Topic gelezen. ;) Tegenwoordig wordt je op steeds meer plekken regelrecht gedwongen om dingen via internet te regelen (bijvoorbeeld studie-opdrachten inleveren) dus ik vind het knap dat het überhaupt is gelukt. ^O^

Het gekke is natuurlijk dat hij nog bewust de tijd moet hebben meegemaakt van voor internet en mobiele telefonie. Maar je bent het gewoon verleerd volgens mij. Vorige zomer kreeg ik een paar couch-surfers op bezoek van wie de mobiel eerder op hun reis was gejat. Je zou bijna niet meer weten hoe je dan regelt dat je elkaar ontmoet zonder de kans elkaar mis te lopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2013 00:23:14 ]
pi_131538870
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kán dus ook. :D

[..]

En jij kan het niet eens een week. Grote broek trek je aan. _O-
Dat weet jij niet. Gedurfde conclusie gebaseerd op niets. En dan beweer jij dat andere mensen negatief denken, erg hypocriet van je. Nogmaals ik wil het niet, ik kies ervoor om een ander leven te leiden, mag ik? Maar dat zegt niets over hoe makkelijk/moeilijk het is en of ik er wel/niet capable voor ben. Maar jij mag denken wat je wilt natuurlijk :)
pi_131538899
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:25 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat weet jij niet. Gedurfde conclusie gebaseerd op niets. En dan beweer jij dat andere mensen negatief denken, erg hypocriet van je. Nogmaals ik wil het niet, ik kies ervoor om een ander leven te leiden, mag ik? Maar dat zegt niets over hoe makkelijk/moeilijk het is en of ik er wel/niet capable voor ben. Maar jij mag denken wat je wilt natuurlijk :)
Jij zegt zelf dat je het niet kan "vanwege je werk". Ik ook niet nee. Dus kan het niet.

OF; je moet je leven er helemaal voor omgooien. En daarin zit hem de prestatie; dat heeft hij niet gedaan.

pi_131539264
Komt een man bij de dokter.
Zegt de dokter: uit de kom.
Zegt de man: au.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')