Ja ook totaal geen respect meer, alsof ze de hele wereld al hebben veroverd. Verplicht militaire dienst weer invoeren!quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:42 schreef Maron het volgende:
[..]
Da's wat ik ook bedoel..en het ergste is nog dat die jonge "smart-asses" doen en denken alsof ze het zelf allemaal hebben uitgevonden..
(ik durf het bijna niet te be-amen..;) maar een soort van sociale dienstplicht zou jongeren kunnen leren waar ze zelf ooit ( en dat is sneller dan ze denken) voor komen te staan..quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:25 schreef jasparon het volgende:
[..]
Ja ook totaal geen respect meer, alsof ze de hele wereld al hebben veroverd. Verplicht militaire dienst weer invoeren!
Nope.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:24 schreef rhubarbje het volgende:
Ah daar is die 2500 euro heen gegaan: op bezoek naar colombia
Aha goeie, laat ze maar luiers gaan vervangen in het bejaardenhuis, 18 jaar? Eerst maar eens 14 maanden sociale dienstplicht, allemaal zonder uitzondering. Oproepen kan nu makkelijk met internet :-) toch nog een voordeel.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:31 schreef Maron het volgende:
[..]
(ik durf het bijna niet te be-amen..;) maar een soort van sociale dienstplicht zou jongeren kunnen leren waar ze zelf ooit ( en dat is sneller dan ze denken) voor komen te staan..
Jahh..maar durf dat maar eens openlijk op een forum neer te knallen..je wordt afgemaakt..quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:46 schreef jasparon het volgende:
[..]
Aha goeie, laat ze maar luiers gaan vervangen in het bejaardenhuis, 18 jaar? Eerst maar eens 14 maanden sociale dienstplicht, allemaal zonder uitzondering. Oproepen kan nu makkelijk met internet :-) toch nog een voordeel.
als iemand mij geld geeft om iets mee te doen en ik blijk het niet nodig te hebben dan neem ik het niet aan of geef ik het terugquote:Op dinsdag 24 september 2013 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nope.
Waar komt al die veroordeling en negativiteit toch vandaan? De focus op een bedrag (dat hij niet gevraagd heeft, maar wat het crowdfunden heeft opgeleverd, iets fundamenteel anders), het ongeloof.
Als jullie in het echte leven ook zo zijn, dan houd ik mijn hart vast.
Hij heeft niet gecrowdfund voor postzegels maar voor zijn project. Geen internet kost echt veel meer dan wel internet. Het boek beschrijft dat.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:59 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
als iemand mij geld geeft om iets mee te doen en ik blijk het niet nodig te hebben dan neem ik het niet aan of geef ik het terug
en je kunt mij echt net wijsmaken dat hij (naast het bedrag wat hij bespaard heeft op telefoon/internet kosten) 2500 euro aan briefpapier en postzegels heeft uitgegeven
Het is "opportunist", maar dat is hij niet. Hoe kan dat nou op je overkomen na 1 stukje tekst? Heb je de uitzending van P&W gezien? Daar issie langer aan het woord.quote:de persoon in de OP komt op mij over als een opertunist die nogmaals een slaatje probeert te slaan uit zijn ervaring
en een niet zo'n sociale opertunist met zijn 'als ik al iets leuks doe dan laat ik andere mensen gewoon zitten'
Ja en? Wat is het punt dat je probeert te maken? Ik heb tot mijn 17e zonder internet gedaan en tot mijn 18e zonder mobiel (jaren 90).quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb tot mijn 22ste zonder internet gedaan en nog langer zonder mobiel.
Maar ja, ik heb nog zwart/wit tv gezien, moeten opstaan om een andere zender op te zetten, telex en telefax gebruikt leren werken met word perfect. En we hadden een antenne op het dak, zoals iedereen.
*zucht* Ik word oud.
Dat is ook niet zo heel bijzonder als je toch bijna altijd thuis zit en iedereen jou dus op jouw vaste-/huistelefoon kan bereiken he?quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Nou betaal mij ook maar 2500 euro dan gezien ik al 15 jaar zonder mobiel [..] leef.
Het slaat inderdaad nergens op, het is helemaal niet bijzonder wat die gast heeft gedaan.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:23 schreef LXIV het volgende:
Heel raar artikel in de OP vind ik. Ze doen alsof hij een expeditie naar de Noordpool heeft gemaakt oid.
Zijn projectquote:Op dinsdag 24 september 2013 22:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij heeft niet gecrowdfund voor postzegels maar voor zijn project. Geen internet kost echt veel meer dan wel internet. Het boek beschrijft dat.
Ja iedereen die het niet met jou en je heldhaftig vriendje eens is die deugd niet in het echte leven en is een wantrouwend persoon die nergens iets van snapt, toch?quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:32 schreef El_Matador het volgende:
Waar komt al die veroordeling en negativiteit toch vandaan? De focus op een bedrag (dat hij niet gevraagd heeft, maar wat het crowdfunden heeft opgeleverd, iets fundamenteel anders), het ongeloof.
Als jullie in het echte leven ook zo zijn, dan houd ik mijn hart vast.
Ja ik kende er 1.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:28 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoezo is dat vreemd? Ken jij mensen die de afgelopen jaren zonder mobiel en internet hebben gedaan? Mensen die 'normaal' functioneren in de maatschappij doen dat niet.
Ik moest mij vroeger inschrijven voor tentamens bij het Bureau Examens aan de Jodenbreestraat in Amsterdam. Die plek werd automatisch een ontmoetingsplek, want ook leuke studentes kwamen daar langs om zich in te laten schrijvenquote:Op dinsdag 24 september 2013 09:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ben ook benieuwd hoe hij dat met zijn studie deed. Al is het maar opgeven voor vakken ofzo wat tegenwoordig alleen digitaal kan bij de meeste studies.
Wie ben jij om te bepalen of ik er een voorstelling van kan maken of niet? En als je mijn leeftijd kent, dan weet je ineens hoe ik in het leven sta? En dan weet je hoe veel of hoe weinig inspanning me het zou kosten wanneer ik zonder internet en GSM leef. Je blaast wel erg hoog van toren.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:15 schreef El_Matador het volgende:
Je hebt er geen voorstelling van Shreyas. Ik weet niet hoe oud je bent, maar hoe kan jij (en ikzelf) als fervent FOK!ker nou beweren, dat je "zonder enige inspanning, prestatieloos" een JAAR zonder internet EN zonder GSM kan.
Ik weet wat het inhoud, wat de gevolgen zijn en wat het betekent, dus deze opsomming is overbodigquote:Met je hele leven doorleven, op de hoogte blijven van wat je vrienden meemaken, studeren, werken, verhuizen (en dat regelen), op reis gaan (niks geen Skyscanner.net of ov9292.nl), afspraken nakomen, etc.
Nee ik noem het geen project, nogmaals ik kan het prima, natuurlijk vereist het offers en wordt het op sommige momenten lastig. Ik kiest er bewust voor om die offers niet te brengen, maar natuurlijk kan ik het. Iedereen kan het. Je kan alleen niet ieders situatie vergelijken met die van dat vriendje van jequote:Dat noem jij geen project? Dat noem jij geen prestatie? Als het dat echt niet is, dan kan jij het ook. Met gemak, zoals je zelf zegt. Maar je baan dan? Ja, daar ga je al.
Man oh man, zoiets onderneemt? Het is geen onderneming, het iets kleins, net zoals ik met de fiets van Groningen naar Maastricht rijd. Dat kost wellicht nog meer inspanning. Ik juich en niet toe dus, kap het niet af, ik geloof het inderdaad niet maar dat is mijn goedrecht. Niemand klaagt, maar kritiek mag altijd.quote:Het feit alleen al dat iemand, die dat niet hoeft te doen, zoiets onderneemt, zou in Nederland toegejuicht en niet afgekapt of erger -niet geloofd- moeten worden. Juist een creatief, ondernemend Nederland kan concurreren op de wereldmarkt. In de status quo blijven zitten, en kijken hoe de rest van de wereld je voorbijrent (want dat gebeurt), en klagen, klagen en klagen (maar niets dóen), dat kan ook.
Dus je steekt je kop boven het maaiveld uit als je een jaar zonder internet en GSM leeft? Ik vind het nogmaals niets bijzonders, Jan met de korte achternaam kan het ook prima, het is geen prestatie ofzo. Hij heeft inderdaad geen reis naar de Noordpool gemaakt of is de wereld rond gezeild zoals Laura Dekker. Het is een salonheld, ik vriendenkring een hele piet, maar landelijk gezien stelt hij weinig voor, althans naar mijn mening.quote:Mensen die hun kop boven het maaiveld steken worden in Nederland gehaat, beschuldigd van leugens, gedowngrade, weggehoond.
Door mensen die op een forumpje lopen te kloten.
Ik heb meer respect en bewondering voor mensen die 10 jaar hebben gerookt en dan een jaar stoppen. Of mensen die vanaf hun 11e overgewicht hebben en op een leeftijd van 25 een dieet starten en het volhouden en zo 60 kilo afvallen. Als je het zo bekijkt kan iedereen wel een boek schrijvenquote:Op woensdag 25 september 2013 00:20 schreef El_Matador het volgende:
Jij rekent hem pretenties aan die hij niet heeft. Het is juist een heel bescheiden jongen. Hij ziet het niet als een prestatie, maar dat ís het natuurlijk wel.
Hij ziet het als een mooie levenservaring en een mooi boek erover.
Hem nog steeds niet geloven, echt, ik kan er niet bij. Dat je zo negatief kan denken over mensen (die je niet kent).
Dat kán dus ook.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:21 schreef Shreyas het volgende:
Als je het zo bekijkt kan iedereen wel een boek schrijven![]()
En jij kan het niet eens een week. Grote broek trek je aan.quote:Een jaar geen internet en GSM, come on, get real, dat is echt totaal geen prestatie.
Dat weet jij niet. Gedurfde conclusie gebaseerd op niets. En dan beweer jij dat andere mensen negatief denken, erg hypocriet van je. Nogmaals ik wil het niet, ik kies ervoor om een ander leven te leiden, mag ik? Maar dat zegt niets over hoe makkelijk/moeilijk het is en of ik er wel/niet capable voor ben. Maar jij mag denken wat je wilt natuurlijkquote:Op woensdag 25 september 2013 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kán dus ook.
[..]
En jij kan het niet eens een week. Grote broek trek je aan.
Jij zegt zelf dat je het niet kan "vanwege je werk". Ik ook niet nee. Dus kan het niet.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat weet jij niet. Gedurfde conclusie gebaseerd op niets. En dan beweer jij dat andere mensen negatief denken, erg hypocriet van je. Nogmaals ik wil het niet, ik kies ervoor om een ander leven te leiden, mag ik? Maar dat zegt niets over hoe makkelijk/moeilijk het is en of ik er wel/niet capable voor ben. Maar jij mag denken wat je wilt natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |